BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord verdediging instabiel en bepalend voor wedstrijdverloop en resultaat

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Marsco
 Marsco - zondag 30 oktober 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Als me iets duidelijk is geworden na de ongelooflijke afstraffing in Groningen vandaag, is het wel dat de prestaties van onze verdediging allesbepalend zijn voor onze prestaties. Het middenveld staat als een huis. Met genoeg aanvoer is er voorin ook genoeg dreiging. Maar de verdediging is werkelijk te labiel voor woorden. En wat opvalt is, dat de prestaties van de verdedigingslinie ongelooflijk instabiel zijn. De ene week is er niets aan de hand, de volgende wedstrijd is het prijs schieten.

Fernandez stond er vandaag natuurlijk voor Leerdam... Onthutsend slecht. Martins Indi is er nog niet klaar voor. De Vrij heeft een terugval, mede omdat ook zijn maatje Vlaar absoluut niet uit de verf komt. Vlaar zegt het zelf, er valt op deze manier niet tegenop te voetballen. Meneer Vlaar vindt dat iedereen maar eens in de spiegel moet kijken. Hoe vaak heeft onze aanvoerder dat wel niet uitgesproken?! Hij moet er vooral maar eens mee beginnen zelf in de spiegel te kijken, samen met zijn collega verdedigers inclusief Mulder. Want het was werkelijk niet om aan te gluren!!!

Voetballend was het van Feyenoord kant niet eens zo slecht die eerste 18 minuten. Maar er stond wel 3-0 op het scorebord. Tegen Groningen scoor je dan inderdaad niet meer. Heerlijk voor ze, lekker achteruit leunen en momentjes kiezen. Daar valt dus inderdaad niet tegenop te voetballen.

Hier konden de El Ahmadi's, de Clasies, Cabrals en zeker ook Schakens niets maar dan ook niets aan doen. Dit moet de verdediging aangerekend worden. Hetzelfde is gebeurd tegen Den Haag thuis.

Laat Van Geel hier maar eens goed over nadenken. Er zal een hoop moeten gebeuren in de verdedigingslinie, wil Feyenoord een stabiele ploeg worden. Nu maar hopen dat het geld daar ook vrij voor komt op hopelijk zo snel mogelijk terrein.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2011 door Marsco --
piet de paler
 piet de paler - zondag 30 oktober 2011 - 20:48   quote  deeplink  
open deur topic ,
boes
 boes - zondag 30 oktober 2011 - 20:52   quote  deeplink  
Vlaar heeft volgens mij amper de basisschool afgemaakt, hij heeft echt de intelligentie van een afstandsbediening. Hij komt gewoon veel te kort om te fungeren als aanvoerder in een elftal wat duidelijke coaching op het veld nodig heeft om uitgleiders als vandaag te voorkomen.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 30 oktober 2011 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 20:52 schreef boes het volgende:
Vlaar heeft volgens mij amper de basisschool afgemaakt, hij heeft echt de intelligentie van een afstandsbediening. Hij komt gewoon veel te kort om te fungeren als aanvoerder in een elftal wat duidelijke coaching op het veld nodig heeft om uitgleiders als vandaag te voorkomen.
je kan ook volstaan met te zeggen dat je hem niet goed vindt..... vind alle kwalificaties die ik voorbij zie schieten best ver gaan, niet alleen van jou hoor maar van meerderen. Ik baal ook van de instelling en inzet van veel spelers maar ik heb ze ook echt wel goede wedstrijden zien spelen.
boes
 boes - zondag 30 oktober 2011 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 20:54 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

je kan ook volstaan met te zeggen dat je hem niet goed vindt..... vind alle kwalificaties die ik voorbij zie schieten best ver gaan, niet alleen van jou hoor maar van meerderen. Ik baal ook van de instelling en inzet van veel spelers maar ik heb ze ook echt wel goede wedstrijden zien spelen.
Als ik me zo matig inzet voor mijn werkgever was ik allang ontslagen.
Maar oke, mijn 1e zin heeft weinig te maken met zijn voetbalkwaliteiten. Maar ik vind zeker dat hij als aanvoerder te weinig van zich laat horen. Deze jonge ploeg heeft juist iemand nodig die dat wel doet.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zondag 30 oktober 2011 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 20:58 schreef boes het volgende:

[..]

Maar ik vind zeker dat hij als aanvoerder te weinig van zich laat horen. Deze jonge ploeg heeft juist iemand nodig die dat wel doet.
eens, ik vind hem ook niet de kwaliteiten hebben van een aanvoerder maar wie heeft dat wel in onze selectie? ik zou het niet weten..
boes
 boes - zondag 30 oktober 2011 - 21:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 20:59 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

eens, ik vind hem ook niet de kwaliteiten hebben van een aanvoerder maar wie heeft dat wel in onze selectie? ik zou het niet weten..
en dat is nou juist het probleem. ze rennen vaak rond als een kip zonder kop. Misschien toch hopen op een aankoop als Boulahrouz in de winterstop als dit natuurlijk te realiseren is met een dichte knip.
hoogvliet010
 hoogvliet010 - zondag 30 oktober 2011 - 21:06   quote  deeplink  
Misschien kunnen we Mulder aanvoerder maken!
boes
 boes - zondag 30 oktober 2011 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 21:06 schreef hoogvliet010 het volgende:
Misschien kunnen we Mulder aanvoerder maken!
lol
Marsco
 Marsco - zondag 30 oktober 2011 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 20:48 schreef piet de paler het volgende:
open deur topic ,
Ik vind van niet. Waarom? Iedereen loopt te schelden op Cabral als tie een slechte wedstrijd speelt. Dat tie zn acties te ver doorvoert danwel twee corners over de achterlijn trapt. Ik ook trouwens... Maar tegelijkertijd doet Vlaar precies hetzelfde. Maar dan als centrale verdediger. Als tie instapt, loopt tie zich 3 van de 4 keer vast. De vierde keer is het vervolg niet goed. En tot overmaat van ramp ramt die de bal met links van eigen helft over de achterlijn en staat tie vervolgens te vloeken op anderen.

Ik hoor daar te weinig over. Eigenlijk ben ik het nog met je eens ook. Maar blijkbaar moest die open deur toch nog opengetrapt worden.

Vlaar is maar een voorbeeld. De verdediging in zijn geheel is er niet toe in staat om middenvelders in te schakelen. En doet zn werk niet goed, namelijk tegenstanders afstoppen. Het is onthutsend. Niet alleen vandaag... maar eigenlijk al het hele seizoen. En dan is het natuurlijk zo dat we vorige week een heel andere bril op hadden... Maar hoe kwam dat? Juist... omdat verdediging eigenlijk geen moment aan bak hoefde. Vuile werk werd opgeknapt door middenveld.
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 30 oktober 2011 - 21:15   quote  deeplink  
We hebben de transfervrije kansen gehad in de zomer maar het beleid is gewoon kut!
KKL heeft in een hoop dingen gelijk maar ik wou hier niet te diep op in gaan omdat het voorlopig aardig ging.
Heb nu weer het idee dat we gen reet zijn opgeschoten.
Over een heel seizoen komen we straks weer hetzelfde uit op deze manier.
sevillana
 sevillana - zondag 30 oktober 2011 - 21:20   quote  deeplink  
ben het gedeeltelijk wel eens met de stelling, . . maar vandaag faalde het gehele team collectief, ook het middenveld speelde niet zoals tegen 020, vooruit verdedigend dus. en vandaag werd maar weer eens duidelijk na de snelle 1-0 hoe labiel de huidige selectie daadwerkelijk is. in vroegere jaren hadden we spelers in het team die na een achterstand de rug rechten en er een tandje extra bijzetten. helaas hebben we dat soort spelers tegenwoordig dus niet.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 30 oktober 2011 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 21:15 schreef Feyenoord till i die het volgende:
We hebben de transfervrije kansen gehad in de zomer maar het beleid is gewoon kut!
KKL heeft in een hoop dingen gelijk maar ik wou hier niet te diep op in gaan omdat het voorlopig aardig ging.
Heb nu weer het idee dat we gen reet zijn opgeschoten.
Over een heel seizoen komen we straks weer hetzelfde uit op deze manier.
we konden niet meer dan dit FTID. Met de komst van Bakkal en Guidetti (wat wel meerwaardes zijn, moet je toegeven) in ook het salarisbudget op.

Van Geel heeft meer dan uitstekend werk geleverd. De juiste staf zit er. Alleen we hebben een hele smalle selectie. Spelers die in een vormdip zitten kunnen we niet wisselen, want de concurrentie is bijna altijd nog zwakker.

Mulder was vorig jaar en dit jaar de eerste wedstrijden een redelijke keeper. Maar het is onverklaarbaar hoe slecht hij de laatste paar wedstrijden is gaan keepen. Het lijkt werkelijk waar helemaal nergens op. Hij had in het begin vrij regelmatig een blunder, maar het lijkt er nu sterk op dat elk schot op doel een goal is. En
Zw' 28
 Zw' 28 - zondag 30 oktober 2011 - 21:27   quote  deeplink  
Jammere is ook dat de reservespelers bij lange na niet de strijd aan kunnen met een basisspeler..

soms zie je nog dat degene op de bank ff wat extra's kan geven in de poging in de basis te komen.. dat werkt gewoon niet bij ons omdat ze net goed genoeg zijn voor de jupiler league.. en dat is geen grapje.. enige waar we nu wat meer niveau hebben is voorin maar die hebben niet genoeg wilskracht en daadkracht en nog erger.. TEAMSPIRIT om dat ding in het net te krijgen..

Oftewel met de vaste 11 zijn we verder.. de rest eromheen is nog heel matig.. (Dani Fernandez blijft ENORM beneden eredivisie subtop niveau)
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 30 oktober 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 21:21 schreef T-FeYeN00rD het volgende:

[..]

we konden niet meer dan dit FTID. Met de komst van Bakkal en Guidetti (wat wel meerwaardes zijn, moet je toegeven) in ook het salarisbudget op.
Klopt wat je zegt maar ik vind
Van Geel heeft meer dan uitstekend werk geleverd. De juiste staf zit er. Alleen we hebben een hele smalle selectie. Spelers die in een vormdip zitten kunnen we niet wisselen, want de concurrentie is bijna altijd nog zwakker.

Mulder was vorig jaar en dit jaar de eerste wedstrijden een redelijke keeper. Maar het is onverklaarbaar hoe slecht hij de laatste paar wedstrijden is gaan keepen. Het lijkt werkelijk waar helemaal nergens op. Hij had in het begin vrij regelmatig een blunder, maar het lijkt er nu sterk op dat elk schot op doel een goal is. En
Klopt wat je zegt.
Blijkt alleen wel dat vooral Guidetti tot op dit moment niet een speler is die het verschil kan maken. (en dat met het salaris wat hij verdient!)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 oktober 2011 door Feyenoord till i die --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 30 oktober 2011 - 21:34   quote  deeplink  
Gewoon zorgen dat Leerdam altijd in de basis staat...

GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!!!!!!!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - zondag 30 oktober 2011 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 21:34 schreef Leon FR1908 het volgende:
Gewoon zorgen dat Leerdam altijd in de basis staat...

GEEN WOORDEN MAAR DADEN!!!!!!!!
LEERDAM//HELD!!
boes
 boes - zondag 30 oktober 2011 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 30 oktober 2011 - 21:31 schreef Feyenoord till i die het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt.
Blijkt alleen wel dat vooral Guidetti tot op dit moment niet een speler is die het verschil kan maken. (en dat met het salaris wat hij verdient!)
Hij moet de ballen wel voor zijn voeten krijgen, die paar ballen die hij al krijgt kan hij niet afspelen omdat bijna niemand met hem mee opkomt. Als hij niet kan afspelen zal hij in z'n uppie tegen 3 verdedigers het in de meeste gevallen voetballend afleggen.
feyenoordfanuitarnhe
 feyenoordfanuitarnhe - zondag 30 oktober 2011 - 21:43   quote  deeplink  
mulder er uit zou al een hele hoop schelen denk ik wat was die slecht vandaag
die komt er nooit
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 30 oktober 2011 - 22:21   quote  deeplink  
Wat je ook bedenkt, wie anders je ook neerzet: face it, dit is de kwaliteit van deze groep.
De ene week boven zichzelf uitgroeiend, de andere week zo broos als beschuit.
Omekees
 Omekees - zondag 30 oktober 2011 - 23:41   quote  deeplink  
deze kat weet wat er met de verdediging aan de hand is:
http://www.youtube.com/watch?v=MGqElAqa-4U

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Feyenoord verdediging instabiel en bepalend voor wedstrijdverloop en resultaat









0.0063090