|
|
alibabba
|
|
|
Klub Dinamo Zagreb werd in 1945 opgericht door het nieuwe communistische beleid dat zich gevestigd had in Kroatië. Alle clubs uit Zagreb werden ontbonden en er werd één club opgericht: Dinamo ( nu de grootste club van Kroatie ). De club werd de afgelopen 6 jaar landskampioen van Kroatië en heeft in totaal 13 landstitels in de wacht gesleept. In Europa schopte de ploeg het nooit verder dan de groepsfase van de Champions League.
Ajax en Dinamo Zagreb stonden 7x eerder tegenover elkaar. Dinamo Zagreb heette voorheen ook Croatia Zagreb en daar speelde we in het seizoen 1998-1999 tegen voor de Champions League. In Kroatië werd het 0-0, in Amsterdam werd het 1-0 voor Croatia Zagreb, zoals de club toen nog heette. Het was de 1e ronde en we stonden in een groep met Zagreb, Ol.Piraeus en FC Porto. Ajax werd daarin laatste en Morten Olsen werd na de laatste groepswedstrijd in Porto ontslagen.
In 2007-2008 troffen AJAX en Dinamo Zagreb elkaar 2x in de 1e ronde van het UEFA Cup-toernooi. In Kroatie werd de eindstand 0-1 door een doelpunt van Rommedahl in de 62e minuut. In Amsterdam liep het fout af. Na 90 minuten stond er, net als in Zagreb, 0-1 op het bord. In de verlenging kwam Dinamo op 0-3. Huntelaar deed het leed enigzins verzachten met 2 doelpunten, maar uitschakeling was onontkoombaar.
De volgende confrontatie was een tweeluik in de groepsfase ( poule met Zagreb, Anderlecht en Timisoara ) van de Europa League ( in de Europa League kwamen we terecht na een play-off winst tegen Slovan Bratislava, 5-0 A'dam en 1-2 in Bratislava ) in het seizoen 2009-2010. In Amsterdam werd het tegen Dinamo 2-1 dankzij goals van Luis Suárez ( 3e min.) en Dennis Rommedahl ( 81e min.). In Kroatië werd het 0-2 dankzij goals van Marko Pantelic ( 13e min.) en Demy de Zeeuw ( 45e min.). Ajax zou als 2e achter Anderlecht eindigen en speelde een ronde daarop tegen Juventus die Ons Aller Ajax helaas verloor ( 1-2 Amsterdam en 0-0 in Turijn ).
Op 18 oktober van dit jaar wonnen we, zoals we ongetwijfeld nog weten, met 0-2 in Zagreb door Boerrigter en Eriksen.
De supporters van Dinamo Zagreb zullen bekend zijn bij de Ajax-fans. De Bad Blue Boys staan bekend als één van de meest fanatieke supporterskernen in Europa, maar onze Ultra's kunnen er ook wat van;
Hoeveel winnen we???? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Alibabba///HELD...
Ik denk en verwacht een 2/3-0 overwinning.. Niet omdat ik denk dat we goed spelen, maar omdat het gewoon MOET |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 18:22 schreef alibabba het volgende:Klub Dinamo Zagreb werd in 1945 opgericht door het nieuwe communistische beleid dat zich gevestigd had in Kroatië. Alle clubs uit Zagreb werden ontbonden en er werd één club opgericht: Dinamo ( nu de grootste club van Kroatie ). De club werd de afgelopen 6 jaar landskampioen van Kroatië en heeft in totaal 13 landstitels in de wacht gesleept. In Europa schopte de ploeg het nooit verder dan de groepsfase van de Champions League. Ajax en Dinamo Zagreb stonden 7x eerder tegenover elkaar. Dinamo Zagreb heette voorheen ook Croatia Zagreb en daar speelde we in het seizoen 1998-1999 tegen voor de Champions League. In Kroatië werd het 0-0, in Amsterdam werd het 1-0 voor Croatia Zagreb, zoals de club toen nog heette. Het was de 1e ronde en we stonden in een groep met Zagreb, Ol.Piraeus en FC Porto. Ajax werd daarin laatste en Morten Olsen werd na de laatste groepswedstrijd in Porto ontslagen. In 2007-2008 troffen AJAX en Dinamo Zagreb elkaar 2x in de 1e ronde van het UEFA Cup-toernooi. In Kroatie werd de eindstand 0-1 door een doelpunt van Rommedahl in de 62e minuut. In Amsterdam liep het fout af. Na 90 minuten stond er, net als in Zagreb, 0-1 op het bord. In de verlenging kwam Dinamo op 0-3. Huntelaar deed het leed enigzins verzachten met 2 doelpunten, maar uitschakeling was onontkoombaar. De volgende confrontatie was een tweeluik in de groepsfase ( poule met Zagreb, Anderlecht en Timisoara ) van de Europa League ( in de Europa League kwamen we terecht na een play-off winst tegen Slovan Bratislava, 5-0 A'dam en 1-2 in Bratislava ) in het seizoen 2009-2010. In Amsterdam werd het tegen Dinamo 2-1 dankzij goals van Luis Suárez ( 3e min.) en Dennis Rommedahl ( 81e min.). In Kroatië werd het 0-2 dankzij goals van Marko Pantelic ( 13e min.) en Demy de Zeeuw ( 45e min.). Ajax zou als 2e achter Anderlecht eindigen en speelde een ronde daarop tegen Juventus die Ons Aller Ajax helaas verloor ( 1-2 Amsterdam en 0-0 in Turijn ). Op 18 oktober van dit jaar wonnen we, zoals we ongetwijfeld nog weten, met 0-2 in Zagreb door Boerrigter en Eriksen. De supporters van Dinamo Zagreb zullen bekend zijn bij de Ajax-fans. De Bad Blue Boys staan bekend als één van de meest fanatieke supporterskernen in Europa, maar onze Ultra's kunnen er ook wat van; [ filmpje ] Hoeveel winnen we???? Je eerste letter moet een C zijn heh... Verder mooi gedaan! En je vraag moet toch zijn, hoeveel wordt het? Weet nog niet helemaal zeker of we winnen, maar hoop-verwacht wel een zege van 2/3-0, maar toch. Misschien zijn er pessimisten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 november 2011 door Ajx -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Lullo Sorry.........stoutert
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 november 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Iets positiever mag wel heh, voor CL laden ze zich wel altijd op! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Tis beter van het negatieve uit te gaan, dan kan het altijd positief eindigen!! |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
1-2 ken het alleen maar meevallen! :) |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Opstelling Ajax: Vermeer, Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita, Enoh, Eriksen, Janssen, Sulejmani, De Jong, Boerrigter. Bank: Cillessen, Ooijer, Blind, Ebecilio, Lodeiro, Bulykin, Lukoki.
en voor wat het waard is: Dynamo Zagreb: Kelava, Vrsaljko, Vida, Simunic, Ibanez, Leko, Calello, Kovacic, Badelj, Sammir, Rukavina. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
GGGGGGGGGOOOOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
VAN DER WIEL!!!!!!!!!!!!!!! EINDELIJK JONGEN!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
Mooie hakbal CE en heerlijke goal van Greg o wat gun ik het deze jongen.Hopelijk vind hij de weg naar boven snel terug. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Hopelijk geeft dat deze jongen de nodige vertrouwen. Want ook al ben ik kritisch geweest, toch hoop ik dat deze jongen er weer bovenop komt!! |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:06 schreef amsterdammer113 het volgende:Hopelijk geeft dat deze jongen de nodige vertrouwen. Want ook al ben ik kritisch geweest, toch hoop ik dat deze jongen er weer bovenop komt!! Precies 113 hoop het ook man. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
GGGGGGGGOOOOOOOOOOOOOOOAAAAAAAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Heerlijk van Sulejmani!! Eindelijk lijkt het allemaal eens te kloppen!!!! Lekker ook van Enoh en De Jong!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Dat passje van Eriksen bij de 1-0 WAUW!! dat is echt fenomenaal |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Idd was zeker netjes. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
greg speelt fris... dit heeft hem echt goed gedaan.. even die paar wedstrijden weten waar je staat en niet ervan uit gaan dat alles zomaar goed komt |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
puike partij van iedereen behalve Anita. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: .
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2011 door Nenam_tiL -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
whahahahahah bijna eigen goal |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:13 schreef Grasmaaier het volgende:greg speelt fris... dit heeft hem echt goed gedaan.. even die paar wedstrijden weten waar je staat en niet ervan uit gaan dat alles zomaar goed komt Zwam niet zo uit je nek man. Denk je dat Greg er lol in had zwak te spelen? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote: Soms post ik ondoordacht,sorry |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Lees nou eens goed en denk even na of je in het vervolg jezelf niet zo voor schut kan zetten... Hij had gezegd dat hij dacht dat het wel zomaar weer goed zou komen, daarom zeg ik dat het goed voor hem was dat hij even 2 wedstrijden niet speelt... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ajax speelt redelijk tot goed, het geeft niks weg en creëert een aantal hele goede mogelijkheden. Zoals Grasmaaier zegt speelt Anita niet goed al herpakt hij zichzelf wel na 25 minuten.
Ajax moet het tempo wel nog iets omhoog gooien de tweede helft, dan kan het hier nog 2 of 3 goals maken, dat is echt mogelijk.
Toch zijn is er wel iets dat opvalt en dat is dat zowel Erikssen als Janssen niet goed spelen AAN DE BAL, zonder bal is het prima, maar beiden hebben op 1 of twee momenten na niet heel goed gevoetbald..
Voor mij is Enoh de beste man aan Ajax kant samen met Gregory van der Wiel en Siem de Jong die de spitspositie volgens mij idee heel anders invult dan de afgelopen weken.
Beide assists van de Jong en met name van Erikssen waren van grote schoonheid en worden prima afgemaakt wat bij beiden niet heel makkelijk is. Wat is het toch heerlijk om die Erikssen te zien voetballen en ik hoop van ganser harte dat we nog lang van hem mogen genieten en dat hij ons nog veel van dit soort momenten laat zien, echt geniaal namelijk, en dat terwijl ik hem vandaag aan de bal niet heel goed vind spelen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:39 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Lees nou eens goed en denk even na of je in het vervolg jezelf niet zo voor schut kan zetten... Hij had gezegd dat hij dacht dat het wel zomaar weer goed zou komen, daarom zeg ik dat het goed voor hem was dat hij even 2 wedstrijden niet speelt... Ik vind niet dat hij voor schut staat, hij post namelijk niet iets dat onwaar was.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:39 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Hij had gezegd dat hij dacht dat het wel zomaar weer goed zou komen, daarom zeg ik dat het goed voor hem was dat hij even 2 wedstrijden niet speelt... Noem het maar niet zomaar... wanneer je binnen twee wedstrijden weer vorm gaat krijgen is dat imho zomaar. Vorm is iets ongrijpbaars. Fitheid kun je trainen, vorm niet. |
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote: Geeft niks hoor haha geen probleem. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:42 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Noem het maar niet zomaar... wanneer je binnen twee wedstrijden weer vorm gaat krijgen is dat imho zomaar. Vorm is iets ongrijpbaars. Fitheid kun je trainen, vorm niet. ja, maar hij heeft waarschijnlijk wel het gevoel gekregen dat het niet vanzelfsprekend is dat hij zomaar in de basis blijft als het minder goed gaat... hij speelt (net als Eriksen) weer als herboren en dat merk je erg goed.. hetzelfde heeft Eriksen gehad: 1 wedstrijd niet spelen en daarna de sterren van hemel spelen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 21:42 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Noem het maar niet zomaar... wanneer je binnen twee wedstrijden weer vorm gaat krijgen is dat imho zomaar. Vorm is iets ongrijpbaars. Fitheid kun je trainen, vorm niet. Bij Swansea trainen ze Vorm wel.....:-) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: Dus jij vind dat ik uit mn nek zwam? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Vind ik zo'n kul hè, op dit niveau hoeven spelers niet gekieteld te worden met een ban naar de bank. Greg moest even onder de druk vanuit het eigen publiek weg... zo kun je het ook zien. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
ZE STAAN FANTASTISCH TE SPELEN!!!!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: jij zegt dat hetgene wat hij zegt, waar is.... oftewel ja, dat zeg je |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Nee man, hij bevestigt mijn mening dat Greg niet voor de lol slecht heeft staan spelen. |
|
|
|