|
|
|
baco74
|
|
|
_______________________________________________________________________________________________________________________
NABESCHOUWING SPEELRONDE 11:
Roda JC - Ajax: 0-4 Na afloop van een week waarin Cruijff en de overige 4 RvC-leden weer eens ouderwets rollebollend met elkaar over straat gingen, braken onze jongens op het voetbalveld de vrije val die het in de competitie maakte. Onze Godenzonen boekten, na afgelopen woensdag ook al in de bekerwedstrijd van Roda JC te hebben gewonnen, de eerste zege in zes duels in de eredivisie en sinds 10 april (Ajax-Groningen) weer eens de 'nul'. Een van de meest ijverige spelers aan onze zijde was Christian Eriksen, die na een wedstrijd rust terugkeerde in de basisformatie. Onze kleine Deen combineerde na 6 minuten snel met Theo Janssen en bezorgde ons team voor het eerst dit seizoen tijdens een competitiewedstrijd op vreemde bodem de voorsprong: 0-1 ruststand. Vlak na de rust was Roda JC wederom niet attent toen scheidsrechter Reinold Wiedemeijer in de 50ste minuut na een overtreding op Jody Lukoki voor een vrije trap floot. Veel spelers van de thuisclub vergaten tijdens het protesteren voor de bal te gaan staan. Ze hadden vervolgens het nakijken toen Eriksen zijn ploeggenoot Janssen met een simpel tikje een vrije doorgang richting doel verschafte: 0-2. Zeven minuten later was de herhaling van de krachtmeting van drie dagen eerder in de derde ronde van de KNVB-beker definitief beslist. Vurnon Anita ontsnapte aan een buitenspelval en gunde Lukoki zijn eerste competitietreffer ooit in de hoofdmacht: 0-3. Invaller Lorenzo Ebecilio vierde zijn rentree na blessureleed in de slotfase met het vierde en laatste doelpunt: 0-4. Dit is voor Ajax de 500ste uit-overwinning in de Eredivisie sinds de invoering van het betaalde voetbal.
NAC - VVV: 3-1 In Breda was het vrijdagavond weer een ouderwets avondje NAC. Maar omdat De Regt van VVV al in de 12de min. de rode kaart kreeg had de score van NAC best nog wel hoger uit mogen vallen, 3-1.
Excelsior - RKC: 1-0 Geholpen door een eigen goal en twee rode kaarten wist Excelsior enigzins de bittere nasmaak van de beker-uitschakeling weg te spoelen. Toch staan de Kralingers nog stijf onderin en is RKC bezig de goede competitie-start te niet te doen.
Heerenveen - ADO den Haag: 4-0 SC Heerenveen heeft de reeks van zeven competitieduels op rij zonder nederlaag zaterdag verlengd naar acht. ADO Den Haag werd met 4-0 verslagen. Bas Dost maakte na rust een hattrick via onder meer twee strafschoppen.
FC Twente - PSV: 2-2 PSV leek in Enschede tegen FC Twente te gaan winnen totdat scheidsrechter Kevin Blom roet in het eten gooide. Middenvelder Kevin Strootman werd bij een 1-2 voorsprong onterecht van het veld gestuurd.
De Graafschap - Vitesse: 0-1 In een matig en saai duel, in Doetinchem verloor De Graafschap met 0-1 van Vitesse. Via een doelpunt van Bony halverwege de tweede helft wist de ploeg van trainer John van den Brom de aansluiting met de top te houden.
NEC - FC Utrecht: 3-1 Na zes nederlagen op rij won de formatie van Alex Pastoor zondag in de eigen Goffert met 3-1 van het eveneens geplaagde FC Utrecht. De 3 thuisdoelpunten waren een verassing, vanaf half september had NEC het net niet kunnen vinden.
FC Groningen - Feyenoord: 6-0 Na het bekerverlies donderdag bij Go Ahead Eagles (2-1) kregen de dames van Koeman nog even een pak slaag van FC Groningen. Dat Groningen nog geen eens voluit hoefde te gaan zegt genoeg.
Heracles Almelo - AZ: 0-1 Op het kunstgras in Almelo stonden twee goed voetballende ploegen tegenover elkaar. Het spektakel bleef uit. Tot de 89e minuut, Adam Maher besliste de wedstrijd met een prachtig doelpunt in het voordeel van koploper AZ: 1-0. _______________________________________________________________________________________________________________________
SCORES SUBPOULE: HET AJAX-CAFÉ:
In speelronde 11 konden we met zijn allen weer 126 voorspellingen invullen, toch zijn er maar 94 voorspellingen ingevuld (maar hierover later meer*). Met die 194 voorspellingen hebben we 'slechts' 186 punten weten binnen te slepen, wat neerkomt op nog geen 13,3 punten per deelnemer wat dus nog minder dan een anderhalve punt per wedstrijd is. De 186 punten werden behaald door onder andere 8 geheel correcte voorspellingen, Nenam-til, Thomas en ik zelf 1x, Humankilzz 2x en Benno maar liefst 3x, waardoor laatstgenoemde Winaar van de Week is. Ongetwijfeld een record aantal nul-scores (inclusief de niet ingevulde voorspellingen) waren dit er 46 in totaal.
Hieronder de (niet-) behaalde punten van speelronde 11:
_______________________________________________________________________________________________________________________
RANGLIJST SUBPOULE: HET AJAX-CAFÉ.
Veel verschuivingen deze week in de ranglijst. Dit komt niet alleen door het ontbreken van het vele aantal voorspellingen, maar ook omdat een aantal deelnemers er qua voorspellingen helemaal naast zaten. Wie wel goed gaan zijn Alibabba en Thomas die met 190 puntende derde plek delen. Ook Pietje en Hasjkoph doen niet onder voor elkaar, zij delen de koppossitie met 195 punten.
Hieronder de ranglijst na speelronde 11:
VOORBESCHOUWING EN WEDSTRIJDPROGRAMMA SPEELRONDE 12.
De westrijden van aankomende speelronde moeten op papier niet zo moeilijk te voorspellen zijn. Op VVV-Excelsior na (nr 17 tegen nr 18) staan alle teams die elkaar treffen minstens vier plaatsen op de ranglijst van elkaar verwijderd. Toch hebben onze Godenzonen een moeilijke wedstrijd in het verschiet, want makkelijk winnen in en tegen Utrecht hebben is ons zelden gelukt. Nu al helemaal niet, dit omdat woensdag eerst nog het Champions League-duel Ajax-Dynamo Zagreb op het programma staat. Erg belangrijk voor de westrijd van zondag is dus hoe het Ajax in de hoogste Europese competitie is vergaan.
Hieronder het wedstrijdprogramma van Eredivisie speelronde 12:
Beste deelnemers, vul alsjeblieft op tijd je voorspellingen in. Probeer dan ook gelijk je voorspellingen op dit topic te delen met je mede-SportPooler. In het topic van verleden week heb ik van Boudewijn vernomen dat ie het nodige aan PB's zou versturen, dit om de deelnemers er attent op te maken zijn of haar voorspellingen op de SportPoolersite in te vullen. Vrienden maak er een mooi topic van. Groetjes Barry. _______________________________________________________________________________________________________________________
* Op vrijdagavond toen de eerste westrijd bezig was schrok ik wel even toen ik op de SportPooler-site bij Joduh's Ajax-Café subpoule keek. Acht van de veertien deelnemers hadden nl niets ingevuld. Van Joduh had ik (tot mijn spijt) inmiddels vernomen dat ie ging stoppen met het invullen van zijn voorspellingen, met Freakie hield ik (met alle respect) ook geen rekening meer, aangezien hij al 3x achtereen niets voorspeld heeft. Maar dat er nog 6 deelnemers er de brui aan zouden geven, dat wilde ik niet geloven. Gelukkig bleek op zaterdagavond dat het bij 3 deelnemers zonder voorspellingen is gebleven, want Altijd Prijs heeft deze speelronde (ook weer eens) aan zich voorbij laten gaan. Toch kan ik me niet aan de aandacht ontrekken dat de animo voor de subpoule (of het invullen daarvan) aan het weg ebben is. Dat sommige mensen om diverse redenen zijn afgehaakt is zonde, maar er zijn ook genoeg mensen die nog mee willen doen. Zoals reeds boven vermeld heeft ook Joduh er geen zin meer in. Aangezien hij de beheerder van de subpoule was is het erg moeilijk de mensen te vervangen die niet meer (willen) meedoen. Een aantal mensen hebben geopperd een nieuwe Ajax-cafe subpoule te beginnen, die dan weer actief beheerd gaat worden en waar hopelijk ook weer actief aan deelgenomen gaat worden. Zo kunnen er mensen meedoen die al een tijdje staan te popelen. Nu vond ik het wel netjes Joduh hiervan op de hoogte te stellen en mischien kunnen we dan de de huidige naam behouden. Ik hoop dat in de winterstop (over 6 wedstrijden) er begonnen kan worden met een Ajax-cafe subpoule met een deel vernieude of aangevulde deelnemerslijst. Wil je ook meedoen of heb je suggesties, post dit dan hier of stuur me een PB. _______________________________________________________________________________________________________________________
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
KLasse Barry, je hebt er weer wat moois van gemaakt.. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
Mooi topic weer gap.....ik ben een voorstander van om de naam van te pooler te behouden.....ik weet waarom hij weg is en geloof mij gappies.......het ligt echt niet aan Joduh. Ik stel voor dat jij of Amsterdammer 113 het over gaat nemen.......en mijn voorkeur gaat uit naar jou(sorry ip,leg het je nog wel uit waarom)...........en wat mij betreft mag je wel over die 14 heen gaan......mits ze al van begin af aan meedoen. De naam zo wie zo behouden......is een ode aan Joduh. JODUH CBS |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 21:59 schreef Nenam_tiL het volgende:Mooi topic weer gap.....ik ben een voorstander van om de naam van te pooler te behouden.....ik weet waarom hij weg is en geloof mij gappies.......het ligt echt niet aan Joduh. Ik stel voor dat jij of Amsterdammer 113 het over gaat nemen.......en mijn voorkeur gaat uit naar jou(sorry ip,leg het je nog wel uit waarom)...........en wat mij betreft mag je wel over die 14 heen gaan......mits ze al van begin af aan meedoen. De naam zo wie zo behouden......is een ode aan Joduh. JODUH CBS Ach Nenam, ik heb er vrede mee hoor! Baco besteed wekelijks veel tijd aan dit prachtige topic. Mag hij de pooler er ook wel bijdoen! Dus jij hoeft me helemaal niets uit te leggen! Maar het zou wel leuk zijn om nieuwe mensen mee te laten doen, maar dan is er wel de voorwaarde dat ze ook naar het CAFE komen. Want dan leer je die gasten ook een beetje beter kennen!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 22:02 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ach Nenam, ik heb er vrede mee hoor! Baco besteed wekelijks veel tijd aan dit prachtige topic. Mag hij de pooler er ook wel bijdoen! Dus jij hoeft me helemaal niets uit te leggen! Maar het zou wel leuk zijn om nieuwe mensen mee te laten doen, maar dan is er wel de voorwaarde dat ze ook naar het CAFE komen. Want dan leer je die gasten ook een beetje beter kennen!! Ik ben absoluut niet tegen nieuwe mensen, integendeel zelfs, als die nieuwe mensen zich allemaal zo snel aanpassen als bijvoorbeeld de starter van dit mooie topic, dan heb ik daar helemaal geen moeite mee.. MAAARR!!!!! Ik ben nu eenmaal het type dat als ik iemand niet mag, vertrouw of een hekel aan die persoon heb, dan ga ik niet scheinheilig bij die persoon in een poultje zitten. En aangezien er hier wel een paar van dat soort gasten rondhangen die ik niet moet, kan het maar zo zijn dat zo iemand toch in die poule beland..
Ik stel dus voor om een de echte vaste groep van de nu nog aanwezigen in de subpoule onderling te laten stemmen/bepalen of en wie er bij zouden mogen komen.
Zie je, ik roep niet direct dat ik stop maar discussieer erover..:-) |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 22:08 schreef remco k het volgende:[..] Ik ben absoluut niet tegen nieuwe mensen, integendeel zelfs, als die nieuwe mensen zich allemaal zo snel aanpassen als bijvoorbeeld de starter van dit mooie topic, dan heb ik daar helemaal geen moeite mee.. MAAARR!!!!! Ik ben nu eenmaal het type dat als ik iemand niet mag, vertrouw of een hekel aan die persoon heb, dan ga ik niet scheinheilig bij die persoon in een poultje zitten. En aangezien er hier wel een paar van dat soort gasten rondhangen die ik niet moet, kan het maar zo zijn dat zo iemand toch in die poule beland.. Ik stel dus voor om een de echte vaste groep van de nu nog aanwezigen in de subpoule onderling te laten stemmen/bepalen of en wie er bij zouden mogen komen. Zie je, ik roep niet direct dat ik stop maar discussieer erover..:-) Onderling stemmen...........online????????????...........je kent me Remco,dat gaat niet goed komen.
Online stemmen wie de pooler gaat beheren dat kan wel..........voor mij is dat Baco...........maar online stemmen wie je wel of niet mag,is geen goed idee....dan stuur je maar een pb naar Baco en hij beslist wie er wel bij komt,cq verdwijnt |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 22:02 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ach Nenam, ik heb er vrede mee hoor! Baco besteed wekelijks veel tijd aan dit prachtige topic. Mag hij de pooler er ook wel bijdoen! Dus jij hoeft me helemaal niets uit te leggen! Maar het zou wel leuk zijn om nieuwe mensen mee te laten doen, maar dan is er wel de voorwaarde dat ze ook naar het CAFE komen. Want dan leer je die gasten ook een beetje beter kennen!! Weet je ippie....wij kunnen allebij behoorlijk uit onze plaat gaan......zijn ongeleide projectielen.........dus na Baco kies ik eigenlijk voor Ali |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 22:02 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Ach Nenam, ik heb er vrede mee hoor! Baco besteed wekelijks veel tijd aan dit prachtige topic. Mag hij de pooler er ook wel bijdoen! Dus jij hoeft me helemaal niets uit te leggen! Maar het zou wel leuk zijn om nieuwe mensen mee te laten doen, maar dan is er wel de voorwaarde dat ze ook naar het CAFE komen. Want dan leer je die gasten ook een beetje beter kennen!! Schijnt toch een behoorlijke drempel voor het cafe te liggen..........tsja als je daar komt moet je ff met de billen bloot...........ben je daar doorheen is het één van de mooiste topic |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Joduh is de baas en blijft de baas hier! Je wordt ook niet opeens voor een andere club, dus eeeeh.........joduh moet zich melden hier!
Mooi stuk weer baco, fijn in mekaar gezet! |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 23:05 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Weet je ippie....wij kunnen allebij behoorlijk uit onze plaat gaan......zijn ongeleide projectielen.........dus na Baco kies ik eigenlijk voor Ali Hahaha ik vind alles best man! Whahahahaha!! ;-) |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 november 2011 - 23:14 schreef Nenam_tiL het volgende:[..] Schijnt toch een behoorlijke drempel voor het cafe te liggen..........tsja als je daar komt moet je ff met de billen bloot...........ben je daar doorheen is het één van de mooiste topic Inderdaad ouwe, heb je helemaal gelijk in! Wat ben ik blij dat ik nooit met de billen bloot heb hoeven gaan! Whahahahaha ;-)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 02 november 2011 door amsterdammer113 -- |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Prachtig baco. Alweer! Man, ga toch de journalistiek in, want je hebt zeker talent. We moeten vooral met elkaar blijven doorgaan en de naam mag ook niet veranderd worden. Althans, dat is mijn bescheiden mening. Wel is het jammer, dat er steeds minder mensen de moeite nemen, om de SportPooler in te vullen. Echt doodzonde. Daarom van mijn kant uit een oproep aan alle 13 anderen (ik ben immers de 14e): kom op, invullen die handel! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Wat me trouwens weer opvalt aan het schema van deze competitieronde, is het feit dat Ajax opnieuw de "lunchwedstrijd" om 12.30 uur moet spelen en PSV de "late" wedstrijd om 16.30 uur mag spelen. Dat is al de zoveelste keer in deze competitie. Ik lijd zeker niet aan het Calimero-syndroom, maar vreemd is het wel, dat PSV zich weer kan richten op de uitslag die Ajax tegen FC Utrecht heeft neergezet. Van onze Ajacieden is bekend, dat zij nou niet bepaald de beste resultaten behalen tijdens die lunchwedstrijden. Het zal wel toeval zijn ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 12:51 schreef Pietje het volgende:Wat me trouwens weer opvalt aan het schema van deze competitieronde, is het feit dat Ajax opnieuw de "lunchwedstrijd" om 12.30 uur moet spelen en PSV de "late" wedstrijd om 16.30 uur mag spelen. Dat is al de zoveelste keer in deze competitie. Ik lijd zeker niet aan het Calimero-syndroom, maar vreemd is het wel, dat PSV zich weer kan richten op de uitslag die Ajax tegen FC Utrecht heeft neergezet. Van onze Ajacieden is bekend, dat zij nou niet bepaald de beste resultaten behalen tijdens die lunchwedstrijden. Het zal wel toeval zijn ;-) Ajax heeft samen met Feyenoord de meeste 12:30 wedstrijden, deze twee clubs hebben samen meer dan 70% van de 12:30 wedstrijden te spelen.. Ajax heeft hier ook vooraf haar onvrede over geuit. De afgelopen 10 jaar is dit al zo trouwens, voor dat dit seizoen begon is hier ergens een mooi stukje over geschreven.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
vvv - exelsior 2-0 nac - vitesse 1-2 rkc - groningen 1-3 roda - heerenveen 2-2 feijenoord - nec 1-1 utrecht - AJAX 1-3 twente - graafschap 4-0 az - ado 3-0 psv - heracles 3-0 |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 november 2011 - 17:58 schreef remco k het volgende:[..] Ajax heeft samen met Feyenoord de meeste 12:30 wedstrijden, deze twee clubs hebben samen meer dan 70% van de 12:30 wedstrijden te spelen.. Ajax heeft hier ook vooraf haar onvrede over geuit. De afgelopen 10 jaar is dit al zo trouwens, voor dat dit seizoen begon is hier ergens een mooi stukje over geschreven.. Bedankt voor de uitleg, Remco. Van Feyenoord wist ik het niet, van Ajax viel me wel op. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Tering tieten, het valt niet mee om een paar wedstrijden te voorspellen! Wil toch een beetje punten pakken, maar wat een kutwedstrijden weer! Pffffffffffffff teringzooi!! |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2011 - 15:02 schreef amsterdammer113 het volgende:Tering tieten, het valt niet mee om een paar wedstrijden te voorspellen! Wil toch een beetje punten pakken, maar wat een kutwedstrijden weer! Pffffffffffffff teringzooi!! Hihi.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Hallo allemaal.
Hierbij mijn voorspellingen. Hecht er niet te veel waarde aan ;-)
VVV-Venlo - Excelsior = 1-3 NAC-Breda - Vitesse = 0-2 RKC-Waalwijk - FC Groningen = 1-4 Roda JC - sc Heerenveen = 1-3 Feyenoord - NEC Nijmegen = 2-0 FC Utrecht - AJAX = 1-4 FC Twente - de Graafschap = 3-0 AZ - ADO Den Haag = 3-0 PSV - Heracles Almelo = 2-0 |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 04 november 2011 - 15:22 schreef Pietje het volgende:Hallo allemaal. Hierbij mijn voorspellingen. Hecht er niet te veel waarde aan ;-) VVV-Venlo - Excelsior = 1-3 NAC-Breda - Vitesse = 0-2 RKC-Waalwijk - FC Groningen = 1-4 Roda JC - sc Heerenveen = 1-3 Feyenoord - NEC Nijmegen = 2-0 FC Utrecht - AJAX = 1-4FC Twente - de Graafschap = 3-0 AZ - ADO Den Haag = 3-0 PSV - Heracles Almelo = 2-0 Whahahahahahaha onze koploper zegt: "hecht er niet teveel waarde aan"!! Whahahahahhahaha |
|
|
|
|
|