BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote officiële OFF-TOPIC TOPIC!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:51   quote  deeplink  
Etentje met Balotelli loopt uit de hand

Woensdagavond was Mario Balotelli aan het genieten van een heerlijk diner met club vice-president Adriano Galliani, tot een grote groep Milan fans zich verzamelden buiten het restaurant. Met alle opschudding van dien, inclusief een confrontatie met de politie.



Zie meer beelden van het incident en de botsingen met de politie hieronder


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:51   quote  deeplink  
Voetballer krijgt blauwe kaart?

Een opmerkelijk incident tijdens een Griekse amateurwedstrijd, waar een speler met de hand wist te scoren. De tegenpartij protesteerde bij de scheidsrechter en uiteindelijk gaf de doelpuntenmaker toe het hands was. Om zijn fair play te belonen kreeg de spits de blauwe kaart uitgedeeld. Voor zover bekend wordt deze tot nu toe alleen in de amateurcompetitie van Griekenland gebruikt.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 31 januari 2013 - 17:51   quote  deeplink  
Lekker veldje dan..
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 01 februari 2013 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 29 januari 2013 - 15:22 schreef RenatoBos het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

FR1908Nieuws @FR1908Nieuws
Jeugdtrainer Cor Adriaanse wordt aan de technische staf van #Feyenoord toegevoegd. Hij zal iedere vrijdag gaan trainen met de verdedigers.
1:47 PM - 29 jan 13
Cor Adriaanse gaat werken met defensie

600x400-pj-1277964.jpg

Feyenoord heeft jeugdtrainer Cor Adriaanse toegevoegd aan de technische staf van de eerste selectie. De 56-jarige coach van de B1 van Feyenoord zal zich vanaf vandaag ontfermen over de defensie van de Rotterdammers. 'Ik zal minimaal eenmaal per week aan de slag gaan met de verdedigers', zegt Adriaanse. 'Zoals Gaston Taument de buitenspelers apart neemt en Roy Makaay met de spitsen werkt.'

Stefan de Vrij juicht de entree van zijn voormalig jeugdtrainer toe. 'We werken er hard aan om het hoge aantal tegengoals uit dode spelmomenten terug te brengen', zegt de aanvoerder. 'Ik was tegen PSV mijn tegenstander Matavz kwijt. De corner werd aangeraakt, ik lette vervolgens teveel op de bal en Matavz liep achter mijn rug weg. We trainen veel op dergelijke momenten. Het ging de laatste tijd beter, maar dit was weer een slechte beurt.'

Met de komst van Cor Adriaanse krijgt de defensie iemand die de wanorde moet aanpakken. 'Ik heb nooit onder Adriaanse gespeeld, ik zat dat jaar nog in de B2', zegt debutant Sven van Beek. 'Daarna is het gelukkig snel gegaan, verleden week tekende ik mijn eerste contract.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 01 februari 2013 - 09:21   quote  deeplink  
Gokker loopt 600.000 Euro mis door scheids

Alex Donahue had bij de FA Cup geld ingezet op wedstrijden. Dankzij vier resultaten die niet helemaal voor de hand lagen, won de Engelsman met een minimale inzet bijna 500.000 pond. Maar helaas glipte deze geldprijs hem onfortuinlijk uit zijn handen, omdat scheidsrechter Kevin Friend bij de wedstrijd Leeds United - Tottenham Hotspur net een paar seconden te vroeg had afgefloten.

Zie hier het fragment, waardoor Leeds United tegen Tottenham Hotspur 2-1 blijft en niet eindigde in de voorspelde 3-1 door Donahue


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:36   quote  deeplink  
Spuugt Messi naar de bank van Real?!

De gemoederen tijdens de laatste editie van El Clásico liepen nog niet eens zo hoog op, maar de jacht op Lionel Messi was na afloop waarschijnlijk nog nooit zo groot.



De kleine Argentijn kreeg het tijdens de wedstrijd aan de stok met Alvaro Arbeloa, die hem een tikkie in zijn gezicht gaf. Als reactie zou Messi hebben gespuugd richting de bank van Real Madrid.
Op de beelden is het niet goed te zien, maar er lijkt inderdaad een klodder speeksel te verdwijnen uit de mond van de Barça-speler. Feit blijft wel dat Real Madrid van saboteren houdt. Ooit bewerkten aanhangers van de Koninklijke namelijk beelden in het voordeel van de hoofdstedelingen.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:37   quote  deeplink  
Balotelli wil niet met Engelse journalist praten

Tijdens de persconferentie van Mario Balotelli bij AC Milan heeft de aanvaller direct voor ophef gezorgd. De aanvaller weigerde om met een journalist te praten. De krant had in zijn periode bij Manchester City negatief over hem geschreven.



The Sun had een journalist naar de persconferentie gestuurd. Op het moment dat hij een vraag wilde stellen, was Balotelli erg duidelijk in zijn mening daarover.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:38   quote  deeplink  
Verdediger trekt doel ondersteboven!

Fabio Ferreira schiet zijn doelman te hulp door de bal zeer knap van de lijn te halen. De verdediger verdwijnt zelf wel in het net en dat was misschien geen goed idee. Het doel is namelijk niet bestand tegen dit soort reddingsacties! Gelukkig komt Ferreira met de schrik vrij!


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:38   quote  deeplink  
Özil neemt bal magistraal aan

Dat Mesut Özil fantastisch kan voetballen is onderhand wel duidelijk. De aanvallende middenvelder beschikt over een feilloze techniek en liet dat van de week zien. In de wedstrijd tegen FC Barcelona om de Copa Del Rey neemt hij een bal aan zoals je niet zo vaak ziet op het voetbalveld.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:39   quote  deeplink  
Fans brengen reporter in verlegenheid

Kate Riley is een reporter van Sky Sports. Gisteren deed zij verslag van het verstrijken van de transferdeadline, toen tijdens haar verslag twee fans van Norwich City op de achtergrond de aandacht op zich vestigden. De verslaggeefster had niks door en ging verder met waar ze mee bezig was.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 02:39   quote  deeplink  
Speler doet buikschuiver op dramatisch veld

Een speler van de club Mosul uit Irak scoorde een goal en juichte daarbij. Dit klinkt op zich niet zo heel bijzonder, totdat je dit filmpje ziet. Op een kletsnat en dramatisch veld besloot hij een ouderwetse buikschuiver te doen na het maken van een goal.


Bron:vb
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 03 februari 2013 - 21:23   quote  deeplink  
http://msntest.serving-sys.com/BurstingRes///Site-46394/Type-0/8d23f9cd-f385-4308-a1f7-d9aa01a2c860.jpg
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Ga je nu medelijden tonen met die ajaksmietjes maat..?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 februari 2013 door RenatoBos --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 03 februari 2013 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 21:36 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Ga je nu medelijden tonen met die ajaksmietjes maat..?
Kweenie maar dat zie ik telkens als ik headliner inschakeld!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 06:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 21:45 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Kweenie maar dat zie ik telkens als ik headliner inschakeld!
Ik ook, denk ook elke keer dat ik op een ajaksforum zit..
JanM
 JanM - maandag 04 februari 2013 - 16:00   quote  deeplink  
Wat een lijdensweg!
JanM
 JanM - maandag 04 februari 2013 - 16:02   quote  deeplink  
Tip voor aanstaande vrijdag?

RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:13   quote  deeplink  
Beerens: "Tegen Feyenoord net zo aanpakken"

Beerens1600.jpg

De nederlaag van AZ tegen FC Groningen verandert niets aan het vertrouwen van de Alkmaarders, denkt aanvaller Roy Beerens. Volgende week wacht Feyenoord (uit) en dan gaat AZ het weer precies op dezelfde manier aanpakken.

Tegen FC Groningen werd een fout in de verdediging de Alkmaarders fataal. Beerens, die geen slechte wedstrijd speelde, zag dat zijn ploeg daarna stootkracht tekort kwam. "Wat er aan ontbrak was het spel voor de goal. We hebben zeker niet slecht gespeeld, maar het was niet doeltreffend genoeg", aldus de aanvaller tegen VoetbalPrimeur.

2013 was voor AZ uitstekend begonnen met twee zeges in de Eredivisie en één in de KNVB Beker. AZ leek los. "Tegen Groningen waren we ook los, alleen wilde de bal er niet in, valt Beerens bij. "Als ik kijk naar het spel dan heb ik er vertrouwen in. Volgende week spelen we tegen Feyenoord. Dat zijn de mooie potjes."

"Spelen in De Kuip heeft altijd iets extras, voor iedereen", vervolgt Beerens. "We gaan het net zo aanpakken als dit weekend: druk geven en ons eigen spel spelen. Want het was niet slecht, alleen was het niet goed genoeg om veel kansen te creëren."
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:13   quote  deeplink  
Ook Nederlanders verdacht van matchfixing

logo%20knvb%20oranje(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)(16)(17)(18)(19)(20)(21).jpg

In het rapport van Europol over matchfixing wordt ook gesproken over vijf Nederlandse medeplichtigen. Manager competitiezaken van de KNVB Gijs de Jong kan nog niet al te veel over de betrokkenheid van Nederlanders zeggen. "Op welke wijze ze betrokken zijn is ons niet duidelijk", zegt De Jong tegen Voetbal International.

"Of het op de Nederlandse velden is gebeurd, dat weten we niet. Ze kunnen heel goed een rol hebben gespeeld rond praktijken bij wedstrijden in het buitenland. Dat is zeker niet ondenkbaar", vervolgt De Jong, die alle opties open houdt.

"Wat ik kan garanderen is dat wij er keihard aan werken om dit soort praktijken buiten de deur te houden. Als ons in Nederland ook maar één geval bekend was, zouden we dat zeggen. Openheid gaat voor alles in deze zaak."
Het weekblad meldt verder dat Paul R., ook bekend als Rooie Paul, waarschijnlijk tot de vijf verdachten behoort. De man uit Noordwijk aan Zee wordt in Duitsland verdacht van betrokkenheid bij een bende die op grote schaal wedstrijden heeft gemanipuleerd. Momenteel zit hij vast wegens een ander delict.
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:15   quote  deeplink  
Jean-Paul van Gastel hoopt dat Willem II zich handhaaft

club_historie_vangastel.jpg

Jean-Paul van Gastel draagt Willem II nog steeds een goed hart toe al is hij wel in 1996 verkast naar Feyenoord als profvoetballer. Nu zit hij als assistent van trainer-coach Ronald Koeman en collega Giovanni van Bronckhorst keurig op de bank.Hij begon zijn loopbaan in 1987 als jeugdvoetballer bij de Tricolores en speelde vervolgens van 1990 tot 1996 maar liefst 137 wedstrijden in het eerste team. Hij legde daarmee de basis voor zijn ontwikkeling als volwaardig profvoetballer.

Bij Willem II was hij een uitstekende middenvelder die naar zijn zeggen heel veel leerde van de trainers Jan Reker, Theo de Jong en Piet de Visser. Jean-Paul: 'Ik had het bij Willem II heel goed naar mijn zin, speelde met heel goede voetballers zoals Martin van Geel, John Feskens, Marc van Hintum en Mohamed Sylla. We eindigden zes competities ongeveer in de middenmoot van de ranglijst.

Mijn opleiding bij Willem II kwam mij goed van pas na de overstap in 1997 naar Feyenoord. Twee jaar later werd ik met Feyenoord landskampioen en we wonnen dat jaar ook de Johan Cruyff Schaal. Enige tijd later werd ik nogal eens geplaagd door blessures. Ik heb in 2001-2002 nog gespeeld in Italië bij Ternana Calcio en Como Calcio . Bij De Graafschap sloot ik mijn profcarrière als voetballer af in 2003.' In zijn totale loopbaan speelde van Gastel 271 duels waarin hij 42 keer scoorde. Hij kwam bovendien ook nog 5 keer uit voor het Nederlands elftal.

Vriend en vijand waren het er na de wedstrijd Willem II - Feyenoord over eens dat de Rotterdammers verdiend met 3-1 hadden gewonnen. Zonder diep op de wedstrijd in te gaan constateerde Jean-Paul van Gastel dat Willem II niet hoeft te degraderen ondanks dat de achilleshiel van het team toch een gebrek aan kwaliteit is.

'Willem II moet dat gemis compenseren door heel hard te werken en dat doet het team van Streppel ook. Ik ben er van overtuigd dat men er in Tilburg alles aan doet om Willem II te behouden voor de eredivisie en ik hoop van harte dat men daarin ook slaagt. Je moet er nu eenmaal rekening mee houden dat de club in de Jupiler League eindigde als vijfde en niet zomaar een spectaculaire rol kan spelen in de eredivisie. Dat vermoedde ik al toen ik de beslissende wedstrijd Willem II - FC Den Bosch hier in Tilburg zag. Willem II is geen club die voor de prijzen gaat, Feyenoord wel en daarom moest er vandaag door ons worden gewonnen na enkele verloren wedstrijden tegen toppers. Gelukkig is dat gelukt.'
Bron: Willem II
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 17:20   quote  deeplink  
Viktor Elm is akkoord gegaan met de schorsing voor zijn rode kaart in de wedstrijd tegen FC Groningen (0-1 verlies, foto). De Zweedse middenvelder van AZ wordt voor twee wedstrijden geschorst, waarvan één voorwaardelijk. AZ kan zondag tegen Feyenoord geen beroep doen op Elm.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:14   quote  deeplink  
Fulham-mascotte maakt Van Persie belachelijk

Zaterdagmiddag verloor Fulham met 0-1 van Manchester United, maar toch hadden de supporters van The Cottagers een kostelijke middag. Met dank aan Billy the Badger, de mascotte.



Die had tijdens de wedstrijd plaats genomen in een hoek van het stadion en zag bij een corner van Robin van Persie zijn kans schoon om te excelleren voor een miljoenenpubliek.

Met de camera's vol op RvP en dus ook hem gericht maakte hij een lange neus naar de Oranje-spits en bezorgde hij zichzelf een onsterfelijke status bij de Fulham-fans.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:15   quote  deeplink  
WTF? Voorzitter schopt speler!

Een wel héél merkwaardig moment vond dit weekend plaats in de Franse Ligue 2. Aan het einde van de wedstrijd tussen Lens en GFCO Ajaccio ontstond er een opstootje. De voorzitter voor Ajaccio, Olivier Minocini, raakte zo van de kook dat hij het nodig vond om Wylan Cyprien, een wisselspeler van Lens, een trap te geven.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:16   quote  deeplink  
AC Milan-talent scoort na solo van 80 meter!

Ezekiel Isoken Henty is een talent uit de jeugdopleiding van AC Milan. De Nigeriaanse speler scoorde afgelopen week een schitterend doelpunt in de wedstrijd tegen Varese na een fraaie solo. De treffer heeft overigens veel weg van de goal die George Weah ooit maakte tegen Verona in 1996.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:17   quote  deeplink  
Scheids legt spel abrupt stil om discobrand

Vorige week werd Brazilië opgeschikt door de gruwelijke brand in een discotheek waarbij meer dan 230 doden waren te betreuren. Een paar dagen later vond een scheidsrechter bij de wedstrijd tussen Sao Luiz en Gremio een minuut stilte ter nagedachtenis van de slachtoffers wel gepast. Een mooi gebaar. Het levert alleen rare taferelen op wanneer de arbiter dit midden in een wedstrijd doet en de spelers nog niet op de hoogte zijn.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:20   quote  deeplink  
Vd Brom woest om schandalige rode beuk!

Het was even wennen voor John van den Brom. Anderlecht leed voor het eerst in tijden weer eens puntverlies. In eigen huis speelde zijn ploeg met 2-2 gelijk en eindigde de wedstrijd met negen man. Van den Brom uitte na afloop zijn woede over de domme rode kaart van Milan Jovanovic die op zijn tegenstander afstormde en deze een flinke beuk verkocht.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 februari 2013 - 18:21   quote  deeplink  
Schokkend! Collega Krul bloedend op stoep!

Engeland werd maandagochtend wakker geschud met het nieuws dat Newcastle-verdediger Danny Simpson zondagnacht tijdens een ruzie bij afhaalrestaurant knock-out is geslagen. De schokkende beelden die de Sun publiceerde, waarin de rechtsback buiten bewustzijn en bebloed op de stoep ligt spreken boekdelen.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 17:23   quote  deeplink  
Droom van Jan Oud komt uit: grasmaaien in De Kuip

media_xll_1513455.jpg

Jan Oud had heel zijn leven een grote wens: ouderwets het grasmaaien in het stadion van zijn favoriete club. Vandaag liet radiozender 100%NL de wens van de verstokte Feyenoord-supporter in vervulling gaan. De inwoner van het Noord-Hollandse Avenhorn, de plaats waar bondscoach Louis van Gaal jarenlang woonachtig was, maaide het gras in De Kuip met een 'gewone' grasmaaier.


Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 17:26   quote  deeplink  
NOS zoekt getuigen Feyenoord 1974

nos_vpro_anderetijdensport_640x300.jpg

De NOS is voor het programma Andere Tijden Sport op zoek naar ooggetuigen van de UEFA Cup-finale Feyenoord-Spurs in 1974. Op 29 mei 1974 is de Rotterdamse De Kuip het decor voor het tweede Europese succes in de geschiedenis van Feyenoord.

Na de Europa Cup I in 1970, wint de club vier jaar later ook de UEFA Cup. De returnwedstrijd tegen het Engelse Tottenham Hotspur eindigt in 2-0 door treffers van Wim Rijsbergen en Peter Ressel. De heenwedstrijd in Londen kende 2-2 als uitslag. Feyenoord maakte in dat duel twee keer gelijk; Willem van Hanegem in de 43ste minuut, Theo de Jong in de 85ste minuut.

Naast de historische zege (het was het vijfde jaar op rij dat een Nederlandse club een Europa Cup won, ging de wedstrijd in Rotterdam ook de boeken in als een duel waarbij de eerste grote rellen plaatshadden rondom een voetbalwedstrijd in Nederland.

De redactie van Andere Tijden Sport is op zoek naar verhalen en vooral beelden van ooggetuigen. Heeft u foto's of beelden gemaakt of kunt u iets vertellen over deze wedstrijd, neem dan contact via: ats@nos.nl.
Bron:FR12
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 18:16   quote  deeplink  
Gestoorde fan beukt doelman omver!

Doelman Jordan Archer van Wycombe Wanderers legt in het duel met Gillingham nietsvermoedend de bal neer voor een doeltrap. Zijn ploeg staat 1-0 voor en de scheidsrechter kan elk moment affluiten. Niets aan de hand zou je zeggen. Totdat een supporter het veld op stormt en de sluitpost met een flinke beuk tegen de grond werkt. Het knulletje wordt uiteraard direct in de kraag gevat en zal waarschijnlijk nooit meer een stadion van binnen zien.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 18:19   quote  deeplink  
Matchwinner Atletico geschopt en bespuugd!

In de wedstrijd tussen Atletico Madrid en Real Betis had invaller Diego Costa slechts vijf minuten nodig om het enige doelpunt van de wedstrijd binnen te koppen. Even later deelde de doelpuntenmaker een flinke tik uit en dat kwam hem duur te staan. De Braziliaan werd het mikpunt van harde tackles, het betere duw- en trekwerk, scheldpartijen, opstootjes en ook nog in zijn gezicht gespuugd.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 februari 2013 - 19:01   quote  deeplink  
Recoba schiet hoekschop in één keer binnen

Wie kent hem nog? Álvaro Recoba speelde tussen 1997 en 2008 bijna 200 wedstrijden voor Inter Milaan en voetbalt nog steeds. De 35-jarige Uruguayaan slijt zijn oude dag in zijn geboorteland en doet dat niet zonder succes. Dit weekend krulde de aanvaller een hoekschop keurig in één keer binnen.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 februari 2013 - 19:09   quote  deeplink  
Egyptische doelman begaat grote fout

De Egyptische competitie heeft een jaar stilgelegen na de rellen in Port Said, waar zeventig doden vielen. De eerste wedstrijden werden afgelopen weekend weer gespeeld, maar doelman Amir Tawfik van Wadi Degla was duidelijk nog niet klaar voor de hervatting.



In het duel tegen Haras El Hodood leek Tawfik een hoge bal in de zestien gemakkelijk te kunnen oppakken, maar hij stak geen hand uit. Daardoor stuiterde de bal achter hem de goal in.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 februari 2013 - 19:10   quote  deeplink  
Ronaldo arriveert bij spelershotel Portugal en hoort 'Messi! Messi!'

Het zit Real Madrid-ster Cristiano Ronaldo ook niet mee. Afgelopen jaar won hij alweer niet de prijs voor Wereldvoetballer van het Jaar. Die ging immers naar Lionel Messi (FC Barcelona). Ook als de Portugees zich meldt bij de nationale ploeg van zijn vaderland blijft de Argentijnse aanvaller hem kwellen, zo bewijst onderstaande video.



De vleugelaanvaller, die vandaag 28 jaar wordt, kreeg maandagavond toen hij aankwam bij het spelershotel een bekend gezang te horen: 'Messi, Messi'...
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 februari 2013 - 19:11   quote  deeplink  
Prachtig trucje van oude rot Ronaldinho

Hij is 32 jaar en weer opgeroepen voor het nationale elftal. Maar zijn trucjes is Ronaldinho niet verleerd. Dat liet de aanvaller van Atletico Mineiro afgelopen zondag weer eens.



Met de ploeg nam hij het op tegen Cruzeiro. Aan de zijlijn kreeg hij de bal aangespeeld. In een prachtige beweging wist hij deze voorbij zijn opponent te krijgen. Dat laat het filmpje zien.
Atletico Mineiro won haar eerste competititieduel van 2013 met 3-2. Ronaldinho scoorde niet, maar miste in de 38e minuut wel een strafschop.
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 februari 2013 - 19:12   quote  deeplink  
Berlusconi noemt Balotelli Neger

Bij AC Milan is een grote rel ontstaan, zo melden woensdagochtend diverse Italiaanse media. Paolo, de broer van Milan-preses Silvio Berlusconi sloot afgelopen zondag een bijeenkomst af met woorden waarmee hij Mario Balotelli flink beledigde: 'Zo, laten we nu gaan kijken hoe die kleine neger van de familie, die mafkees, het ervan afbrengt'. Die 'mafketel' scoorde twee keer en stelde daarmee eigenhandig de winst veilig.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 februari 2013 - 19:15   quote  deeplink  
Verdediger krijgt geel na tackle op fan

Bij een wedstrijd in Engeland tussen Coventry en Crewe Alexandra verschijnt plots een supporter op het veld. Deze wordt afgestopt door verdediger Cyrus Christie, die hem een schop verkoopt. De indringer wordt door een brigade van stewards en onder scheldkanonnades vanuit het publiek afgevoerd. Christie, kreeg voor de tackle op de fan een gele kaart. Belachelijk!


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 02:59   quote  deeplink  
Lolz! Astronauten in Arena irriteren Balotelli

Dat Oranjefans zich graag flink uitdossen rondom sportwedstrijden zijn we nu wel gewend. Oranje leeuwen, bossen wortelen, en rood-wit-blauwe vlaggetjes niet lijkt te gek. Maar woensdagavond zaten er in de Amsterdam Arena twee astronauten langs de lijn en dat hadden wij nog nooit gezien. Deze 'ruimtereizigers' hadden het even op Mario Balotelli gemunt. Of was het andersom?


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 03:00   quote  deeplink  
Lewandowski schopt tegenstander neer!

Robert Lewandowski staat erom bekend dat hij vaak raak schiet. Dit geldt echter voor zijn doelpunten en niet voor het raken van zijn tegenstanders. In de wedstrijd tegen HSV schopte hij Skjelbred ongenadig hard neer. Nadat de Pool ruzie maakte met Van der Vaart kon hij vertrekken.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 03:01   quote  deeplink  
Guy Ramos: schlemiel van het weekend

Voor Guy Ramos waren de afgelopen weken interessant. Zo behoorde hij bij de Afrika Cup tot de selectie van Kaapverdië, dat verrassend genoeg de kwartfinale haalde. Bij zijn club RKC ging het vandaag in de wedstrijd tegen FC Groningen beduidend minder. De verdediger mocht invallen én gelijk vertrekken na zijn eerste verdedigende actie.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 03:06   quote  deeplink  
Drogba enthousiast onthaald in Istanbul

De transfer is na een hoop gedoe dan eindelijk rond: De Ivoriaanse vedette Didier Drogba gaat spelen voor de Turkse club Galatasaray. Hij moet hier het aanvalsduo gaan vormen samen met Burak Yilmaz. 'Gala' is bezig een nieuw team op te bouwen, nadat ze eerder Wesley Sneijder vastlegden. Na de Nederlander werd ook de voormalig Chelsea-spits uiterst enthousiast onthaald!


Bron:vb

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 februari 2013 door RenatoBos --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 02:00   quote  deeplink  
Keeper scoort winnende treffer

Doelman Rogério Ceni is met zijn 40-jarige leeftijd een ervaren rot in het doel van Sao Paulo. In de wedstrijd tegen Guarani kroonde de keeper zich zelfs tot matchwinner door de winnende treffer er via een vrije trap in te schieten. Overigens is dit niet het eerste doelpunt voor Ceni, de teller staat inmiddels al op 109 goals!


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 02:01   quote  deeplink  
15 dode voetbalfans na busongeluk

In Chili is zaterdag een bus in een ravijn gestort. Bij het tragische ongeluk kwamen, na een val van 150 meter, minstens 15 passagiers om het leven en waren ruim 20 gewonden. De slachtoffers zijn allemaal voetbalsupporters van de Chileense club O'Higgings.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 02:01   quote  deeplink  
Keeper probeert kont van scheids te knuffelen

Nigeria won zondagavond ten kosten van Burkina Faso de finale van de Afrika Cup. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter kon de Nigeriaanse doelman Vincent Enyeama zijn geluk niet op en probeerde de leidsman op te tillen. Helaas voor de keeper werkte de scheids niet mee waardoor het tot wat vreemde beelden leidde.


Bron:vb
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 februari 2013 - 00:26   quote  deeplink  
Feyenoord komt voor Toivonen net te vroeg

media_xll_1522619.jpg

Ola Toivonen maakt mogelijk komende dinsdag al zijn rentree bij PSV. De Zweed krijgt wellicht al speeltijd tijdens het duel tussen Jong PSV en Jong NEC.

Toivonen scheurde vorig jaar oktober een hamstringpees. Hij kwam sindsdien niet meer in actie voor de koploper van de eredivisie. De topper van volgende week zondag tegen Feyenoord komt zo goed als zeker te vroeg voor Toivonen.

Het is niet uitgesloten dat hij op zaterdag 2 maart tegen VVV-Venlo wel speeltijd krijgt.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 februari 2013 - 00:28   quote  deeplink  
Supporter Nicky onder de indruk na week in De Kuip

20130212_fancoach_vk_scaled_7.jpg

Voor supporter Nicky Kindt komt er dinsdag een einde aan een week waarin hij aan de slag was bij Feyenoord en in De Kuip. De 23-jarige Kindt is deelnemer aan het alternatief traject dat Feyenoord aanbiedt vanuit het Fancoachproject, nadat hij eerder dit seizoen een stadionverbod kreeg vanwege een overtreding bij de thuiswedstrijd tegen Ajaks. De seizoenkaarthouder werkte in het kader van het alternatief traject een week lang in het magazijn van De Kuip. Op die manier mag hij versneld weer terugkeren in het stadion.

Voor Kindt was de week in De Kuip een manier om Feyenoord van een heel andere kant te leren kennen. Ik heb het werk met veel plezier gedaan, vertelde hij dinsdagmiddag. Ik ben overal in het stadion geweest, van de kleedkamers tot het Maasgebouw. Ik heb zelfs een praatje gemaakt met een paar spelers, toen ik de schoenen van Stefan de Vrij moest brengen. Van buiten was het misschien niet te zien, maar van binnen was ik op dat moment heel blij.

Wat vooral indruk maakte op Kindt tijdens zijn week bij Feyenoord, was om de voorbereiding mee te maken op de thuiswedstrijd tegen AZ. Toen ik als supporter naar het stadion ging, besefte ik niet dat mensen er al lange tijd voor de wedstrijd mee bezig zijn om alles goed te regelen, zei hij. Nu heb ik zelf bijvoorbeeld meegeholpen met het bevoorraden van alle eettentjes en de zalen in het Maasgebouw, dat was indrukwekkend om mee te maken.

Achteraf gezien is Kindt blij met de mogelijkheid die Feyenoord hem heeft geboden om deel te nemen aan het alternatieve traject. Toen ik de brief thuis kreeg over mijn stadionverbod heb ik twee weken geen oog dichtgedaan, zegt hij. Feyenoord is heel belangrijk voor mij. Ik had tot mijn stadionverbod acht jaar lang geen wedstrijd gemist. Ik ben blij dat ik op deze manier versneld terug kan keren. Ik heb hier absoluut van geleerd, de volgende keer zal ik wel beter nadenken.

Kindt besluit volgende maand het alternatief traject met het eindgesprek in de gastenkleedkamer van De Kuip, waarbij ook iemand van de selectie of technische staf aanwezig zal zijn. Als hij het traject met goed gevolg heeft doorlopen, mag hij na het eindgesprek weer naar wedstrijden van Feyenoord.

Het alternatief traject is onderdeel van het Feyenoord Fancoachproject. Dit is één van de projecten waarmee Feyenoord probeert om de samenleving op een positieve manier te beïnvloeden. Kijk voor meer informatie over de maatschappelijke projecten van Feyenoord op http://www.feyenoord.nl/mvo.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 13 februari 2013 - 00:59   quote  deeplink  
Een van de slechtste penaltys ooit!

Independiente-speler Ernesto Farias kreeg afgelopen weekend in de Argentijnse competitie een uitgerekende mogelijkheid om zijn club op voorsprong te zetten tegen Newells Old Boys. De Argentijn nam de penalty echter dramatisch slecht en schoot de bal dan ook meters naast het doel.


Bron:vb
JanM
 JanM - woensdag 13 februari 2013 - 17:12   quote  deeplink  
OMG! Meters? Kilometers naast mag je wel zeggen!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 februari 2013 - 02:10   quote  deeplink  
Speler Dnipro bewusteloos geslagen tijdens oefenduel

De vriendschappelijke wedstrijd tussen Dnipro Dnipropetrovsk en Krasnodar heeft het einde niet gehaald. Na een massaal opstootje besloot de scheidsrechter in Marbella af te fluiten.

Na een zware overtreding van Ruslan Rotan van Dnipro op de middenlijn gingen spelers van beide clubs afgelopen zondag in gevecht. Ook vanaf de bank kwamen spelers aanstormen het veld in. Reservespeler Guiliano van Dnipro kreeg daarbij een slag in zijn borst en raakte bewusteloos. "Ik wilde mijn ploeggenoot Matheus helpen. Na de klap bleef ik nog tien tot vijftien seconden staan, maar verloor toen het bewustzijn."

"Ik kan me er niets meer van herinneren." Een minuut lang lag de Braziliaanse middenvelder in Oekraïnse dienst roerloos op de grond. Toen kon een clubarts zijn tong uit mijn hals keelen. Het duel tussen de Oekraïnse en Russische club werd niet meer hervat. Er was nog niet gescoord.


Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 16 februari 2013 - 02:12   quote  deeplink  
Scheidsrechter bekogeld met steen!

Waar we in Nederland praten over respect voor scheidsrechters, is dit in Argentinië blijkbaar nog ver te zoeken. Dit was weer eens te zien tijdens een wedstrijd in de tweede-divisie tussen Boca Unidos en Gimnasia La Plata, waar de scheids werd bekogeld met een steen door een supporter.


Bron:vb

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5879
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het grote officiële OFF-TOPIC TOPIC!









0.0572540