BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Willem van Hanegem column topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
craven
 craven - maandag 21 november 2011 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 14:05 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

en dat is dan weer een misvatting.... ;)
owww dacht samenvatting? ;)
Stylzz
 Stylzz - maandag 21 november 2011 - 15:05   quote  deeplink  
Willem held.punt.

Zijn stukkies neem ik voor lief.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 21 november 2011 - 15:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 15:05 schreef Stylzz het volgende:
Willem held.punt.

Zijn stukkies neem ik voor lief.
dat is misschien wel de enige juist benadering.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 21 november 2011 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 13:27 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

ik behoor ook tot die achterban en vind ook dat hij in dat boekie had kunnen staan maar dat is gewoon niet zo. Willem is voor mij een van de grootste Feyenoorders ooit maar deze column vind ik voor driekwart goed en 1 kwart vreemd.
+1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 21 november 2011 - 15:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 11:51 schreef hotjumper het volgende:
Vorig seizoen had hij het grootste gelijk van de wereld toen zijn ego gekwetst zou zijn omdat ze hem niet gevraagd hadden om hulp en nu is het opeens huillie huillie? Beetje raar....
lekker generaliserend.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 13:27 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

ik behoor ook tot die achterban en vind ook dat hij in dat boekie had kunnen staan maar dat is gewoon niet zo. Willem is voor mij een van de grootste Feyenoorders ooit maar deze column vind ik voor driekwart goed en 1 kwart vreemd.
1 kwart vreemd? En dat kwart is Douwe....???
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 12:00 schreef Dubble O ms het volgende:
Willem zou als echte Feyenoorder bij elke wedstrijd in de kuip moeten zitten net als andere oud Feyenoordspelers. Kuipvrees?
Noem ze allemaal eens op dan?
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 12:24 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

je hulp aanbieden is iets anders dan in een gratis boekje staan....Toen had hij gelijk, dit is gewoon een beetje mierenneuken. En als wij er allemaal zo'n moeite mee hadden dat Willem niet in het boek stond hadden wij (als het ons zou boeien) dat allang laten merken.
Maar merk er niet heel veel van.
Ik heb nog geen 1 bladzijde opengeslagen ,net zoals met het boek van Coen Moulijn...
Echte helden moet je koesteren...Hij had zeker in dat boekje thuisgehoord maar het gaat
meer om het principe niet!
Quiroz
 Quiroz - maandag 21 november 2011 - 17:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 08:54 schreef KKL het volgende:
Voor de spelers, de supporters en de technische staf van Feyenoord ben ik erg blij met de overwinning van gisteren op Vitesse. Ik heb echt een heel goed Feyenoord gezien: gedurfd, aanvallend, aantrekkelijk, heel erg dwingend. Vitesse werd weggespeeld. Ik had Feyenoord alleen in de slotfase liever nog wat meer op het resultaat gefocust gezien. Nu wilden ze vooral de tegenstander voor aap zetten, dat moet je dus niet doen. Het zou volgende week zomaar weer eens tegen kunnen vallen, dat weet ik best.

Maar gisteren in Arnhem reikten ze tot een erg hoog niveau, nog hoger dan eerder dit seizoen tegen Ajax en AZ. Vorig jaar wonnen ze ook af en toe, maar toen waren zelfs de goede wedstrijden niet om aan te gluren. Daarnaast zaten ze er toen als geslagen honden bij steeds: in de dug-out, op de tribunes en op kantoor. Toen accepteerde iedereen dat het was zoals het was, er zat totaal geen vooruitgang meer in. Dat is deze competitie dus wel even anders.

Je merkt dat zelfs aan het publiek. Er wordt weer meer verwacht van de spelers, Ronald Koeman geeft dat zelf als eerste aan. Er zit genoeg in zijn spelersgroep om er elke week weer veel van te verwachten. Dat blijkt af en toe, zoals gisteren weer.

Nou, dan moet je daar je beleid op afstemmen. Je moet als trainer meer wedstrijden op je top willen spelen. Dat vereist veel training en een heel scherpe coaching. Nou, dat maakt Koeman waar. Ik geniet daar erg van als het goed gaat. Gaat het wat minder, dan baal je, maar dat apathische gedrag van vorig jaar is helemaal weg uit de Kuip en dan erger ik me ook als het even tegen zit een stuk minder.

Ik zeg overigens niet voor niets dat ik blij ben voor supporters, spelers en trainers. De rest van Feyenoord, noem dat het management, heb ik niet zo hoog zitten. Ik weet niet goed wat ik ze misdaan heb, maar ze zwijgen me het liefst hartstikke dood.

Er is onlangs onder verantwoordelijkheid van de club een boek over en met echte Feyenoorders uitgekomen. Wouter Bos stond er in en nog een heleboel anderen. Ik niet. Dat steekt me eigenlijk wel. Niet dat ik om aandacht verlegen zit, maar ik vind het zo sneu van die mensen.

En ik geef nogmaals toe, ik vind het als Feyenoorder pijnlijk. Het gaat hier om een boek dat onder het Legioen verspreid is, er komen clubiconen en anderen aan het woord over hun liefde voor Feyenoord. Als je daar mij dan niet in voor laat komen, dan heb je daar een bedoeling mee. Maar laat me dat dan even weten. Het is kleinzieligheid van de ergste soort. Zo gingen ze vroeger te werk achter het IJzeren Gordijn.

De man die hierover besloten heeft, is geen Feyenoorder, het moet een klein figuur zijn, eentje die denkt dat hij de geschiedenis kan veranderen. Walgelijk type moet dat zijn. En waarom? Omdat ik af en toe kritisch ben? Omdat ik niet hard genoeg roep hoe goed het financieel weer gaat met Feyenoord? Nou, ik ben gewoon helemaal niet overtuigd van de financiële wederopstandig van mijn club.

Laat ze het mij maar uitleggen, ik heb geen boekhouden gestudeerd, maar ik begrijp wel dat als je je beste spelers moet verkopen aan PSV en FC Twente, dat je er dan beroerd voor staat. Je verliest in technisch opzicht terrein om je cijfers er op de korte termijn wat florissanter uit te laten zien. Ik zou zeggen, belazer als je het per se wil een ander, maar mij dus niet. Ik trap niet in die hosannaverhalen van die mensen.

Ze willen toegejuicht worden omdat ze een klein begin hebben gemaakt met het opruimen van de financiële shit die onder hun eigen verantwoordelijkheid is gegroeid. En als je daar niet aan meedoet, word je uit je eigen geschiedenisboek gegumd. Wat een triestheid.

Maar laat ik er over ophouden, ik heb geen zin om mijn club net als bij Ajax gebeurt in een chaos te storten. Ik hoef ook niet in mijn eentje bij Pauw&Witteman te zitten om mijn verhaal te doen. Ik wilde het hier alleen wel even kwijt. Zoals ik het ook nog kwijt wil, dat ik hoop dat Ajax weer gaat focussen op voetballen. Want ik hoop voor héél Ajax en een beetje voor mezelf dat ze dinsdag tegen Olympique Lyon een goed resultaat halen.

Waarom? Omdat ik niet hard genoeg roep hoe goed het financieel weer gaat met Feyenoord?

(Willem van Hanegem)

AMEN!!!
Ook Willem ziet het (gelukkig) ook op de juiste manier!
Calimero jankbal stuk. Als het bij Willem niet over voetballen gaat ben ik het zelden met hem eens.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 21 november 2011 - 17:29   quote  deeplink  
Willem zeurpiet.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 21 november 2011 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 16:28 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Ik heb nog geen 1 bladzijde opengeslagen ,net zoals met het boek van Coen Moulijn...
Echte helden moet je koesteren...Hij had zeker in dat boekje thuisgehoord maar het gaat
meer om het principe niet!
Joh als je het boekje nog niet opengeslagen heb, kun je moeilijk beweren dat hij erin moet. maargoed
craven
 craven - maandag 21 november 2011 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 18:12 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Joh als je het boekje nog niet opengeslagen heb, kun je moeilijk beweren dat hij erin moet. maargoed
Willem hoort bij feyenoord.punt., dus in het boek.punt. Maar hij moet er niet om zeiken . punt. ;)
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 21 november 2011 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 18:33 schreef craven het volgende:

[..]

Willem hoort bij feyenoord.punt., dus in het boek.punt. Maar hij moet er niet om zeiken . punt. ;)
Helemaal eens, zo'n icoon mag niet missen in dit boek. Maar hij moet niet gaan eisen om erin opgenomen te worden. Dan lijk je net een klein kind.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 18:12 schreef detrapstaandervanvak het volgende:

[..]

Boekjes speltjes en vlaggetjes hebben mij nog nooit geinteresseerd...
Ik heb een hoop van me ouwe maar zit allemaal in een doos..
Ik zit al jaren op vak Z 2 terwijl ik dacht op Z 4 te zitten..
Het interesseerd mij gewoon niet,maar wel de mensen die de club groot hebben gemaakt..
Hij heeft verstand van het spelletje,is altijd voor zijn liefde voor Feyenoord uitgekomen
ook al liep hij in Alkmaar of Utrecht..
Als iemand iets verdient en hoord te verdienen dan is het Willem wel..
Daarbij is hij ook nog eens het kritische oog rondom de club..
Ik kan maar 1 woord voor hem verzinnen en dat is SUPERHELD!!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Leon FR1908 --
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 21 november 2011 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 18:39 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

Boekjes speltjes en vlaggetjes hebben mij nog nooit geinteresseerd...
Ik heb een hoop van me ouwe maar zit allemaal in een doos..
Ik zit al jaren op vak Z 2 terwijl ik dacht op Z 4 te zitten..
Het interesserd mij gewoon niet,maar wel de mensen die de club groot hebben gemaakt..
Hij heeft verstand van het spelletje,is altijd voor zijn leifde voor Feyenoord uitgekomen
ook al liep hij in Alkmaar of Utrecht..
Als iemand iets verdient en hoord te verdienen dan is het Willem wel..
Daarbij is hij ook nog eens het kritische oog rondom de club..
Ik kan maar 1 woord voor hem verzinnen en dat is SUPERHELD!!!!!!
+1
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 21 november 2011 - 20:04   quote  deeplink  
Tis zkr een Feyenoorder.
Een echte Feyenoorder.
Maar ook een gruwelijkeee ouwe zeur!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 20:04 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Tis zkr een Feyenoorder.
Een echte Feyenoorder.
Maar ook een gruwelijkeee ouwe zeur!
dat klopt,ouwezuurpruimerd..
onze zuurpruimerd !!!!
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 21 november 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 20:06 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

dat klopt,ouwezuurpruimerd..
onze zuurpruimerd !!!!
Je vergeet held, held!
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - maandag 21 november 2011 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 20:09 schreef hoogvliet010 het volgende:

[..]

Je vergeet held, held!
[/q

OerFeyenoorder:p

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Beempjerotterdam --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 21 november 2011 - 20:41   quote  deeplink  
WILLEM///HELD!!!
van geil
 van geil - maandag 21 november 2011 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 - 00:22 schreef van geil het volgende:
maffe egotripper met asociale trekjes,,man van de oneliners......
zei t al,,,,,,,begint te flippen en op zoek naar erkenning
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - dinsdag 22 november 2011 - 08:48   quote  deeplink  
Feyenoord woordvoerder Gido Vader reageerde via twitter op vragen van fans over de verontwaardiging van Willem van Hanegem dat hij ontbrak in het nieuwe boek. Volgens Vader staan in het boek een doorsnede van Feyenoorders uit allerlei geledingen en is het geen boek van grootste Feyenoorders. 'Er staan veel meer grote Feyenoorders niet in dan wel. Zoals er ook meer supporters niet in staan dan wel.'

Echt, dat ze zich als bestuur met zulke belachelijke kleinziellige dingen gaan bezighouden........Goede les voor de volgende keer: volgend jaar weer petje of sjaaltje omdat er bij Feyenoord ook 1 oude zuuerpruim rondloopt. Vind het jammer dat ons bestuur, wat het druk genoeg heeft hier tijd voor moet vrijmaken en uitleg moet geven.

WILLEM////ANTIHELD IN WORDING.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 22 november 2011 - 09:06   quote  deeplink  
Volgende keer gewoon bellen, Willem, en geen nationale huilie-huilie oproepen.
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - dinsdag 22 november 2011 - 10:54   quote  deeplink  
Open brief van Harm Jonkers, 71 jaar, woonachtig in Steenwijk. Commentaar op uitspraken van de heer Willem van Hanegem in zijn column in het A.D. van maandag 21 november 2011.

Dhr. Van Hanegem vond de wedstrijd van Feyenoord in Arnhem heel goed. Mooi voor de spelers , technische staf en supporters, maar de rest van Feyenoord, dus het management, dat heeft hij niet hoog zitten, zo schrijft hij.

Hij schrijft over het management van Feyenoord: 'Ze zwijgen mij het liefst hartstikke dood'. Volgens hem wil iemand bij Feyenoord hem uit de boeken gummen. Nou snapte ik dat niet, maar al gauw kom je er achter. De heer van Hanegem staat niet in het boek, wat pas is uitgekomen.

Het boek 'Wij houden van die club', 36 verhalen over de liefde voor Feyenoord, verhalen van bekende en onbekende Feyenoorsupporters, ook ik kreeg het boek in de bus. Wouter Bos staat er wel in, maar hij dus niet.

Nou, meneer van Hanegem, ik sta er ook niet in. Ben mijn hele leven Feyenoord-supporter en niet zo maar één, vind ik zelf. Wij praten thuis in Steenwijk elke dag over Feyenoord. Heb sinds jaar en dag aan onze vlaggenmast van 6 meter de Feyenoordvlag hangen. Maar ik zeur niet dat ik niet in het boek sta, en ook mijn beide zonen van 41 en 37 jaar, die staan er ook niet in. Vanaf ong. hun 15e jaar hebben ze een seizoenkaart op vak S. Sinds kort niet meer om het vele werken op zondag. Ze reisden met Feyenoord overal heen, niet alleen de thuis- en uitwedstrijden in Nederland, maar door heel Europa. En zij zeuren ook niet, dat ze niet in het boek staan, zoals Van Hanegem. Hij vindt dat kleinzieligheid van het ergste soort. Hij vindt dat ze hem er uit hebben gelaten, omdat hij af en toe te kritisch is. Dat is natuurlijk onzin. Ook vindt hij dat hij niet hard genoeg roept, hoe goed het financieel weer gaat met Feyenoord. Dat mag hij zeggen, maar ik vind dat het behoorlijk de goede kant weer opgaat, en daar mag je als supporter trots op zijn.

Met het eerste elftal van Feyenoord gaat het gelukkig al weer een stuk beter. De jeugdopleiding draait als een tierelier. Financieel gaat het weer helemaal de goede kant op. Dus ik snap niet waarom Willem van Hanegem op dit moment zo'n stampij moet maken. Het is nu gelukkig weer rustig en laten we het a.u.b. zo houden.

Met vriendelijke groet,

Harm Jonkers, Steenwijk.

Mooi duidelijk stukje.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 22 november 2011 - 11:18   quote  deeplink  
Willem ga niet huilen dan ga je een beetje op Been lijken.Bij de (echte)supporters word jij toch nooit vergeten !!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 november 2011 door piet de paler --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 november 2011 - 11:33   quote  deeplink  
Zij hebben Johan, Wij hebben Willem.

Lijkt me duidelijk.
craven
 craven - dinsdag 22 november 2011 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 10:54 schreef detrapstaandervanvak het volgende:
Open brief van Harm Jonkers, 71 jaar, woonachtig in Steenwijk. Commentaar op uitspraken van de heer Willem van Hanegem in zijn column in het A.D. van maandag 21 november 2011.

Dhr. Van Hanegem vond de wedstrijd van Feyenoord in Arnhem heel goed. Mooi voor de spelers , technische staf en supporters, maar de rest van Feyenoord, dus het management, dat heeft hij niet hoog zitten, zo schrijft hij.

Hij schrijft over het management van Feyenoord: 'Ze zwijgen mij het liefst hartstikke dood'. Volgens hem wil iemand bij Feyenoord hem uit de boeken gummen. Nou snapte ik dat niet, maar al gauw kom je er achter. De heer van Hanegem staat niet in het boek, wat pas is uitgekomen.

Het boek 'Wij houden van die club', 36 verhalen over de liefde voor Feyenoord, verhalen van bekende en onbekende Feyenoorsupporters, ook ik kreeg het boek in de bus. Wouter Bos staat er wel in, maar hij dus niet.

Nou, meneer van Hanegem, ik sta er ook niet in. Ben mijn hele leven Feyenoord-supporter en niet zo maar één, vind ik zelf. Wij praten thuis in Steenwijk elke dag over Feyenoord. Heb sinds jaar en dag aan onze vlaggenmast van 6 meter de Feyenoordvlag hangen. Maar ik zeur niet dat ik niet in het boek sta, en ook mijn beide zonen van 41 en 37 jaar, die staan er ook niet in. Vanaf ong. hun 15e jaar hebben ze een seizoenkaart op vak S. Sinds kort niet meer om het vele werken op zondag. Ze reisden met Feyenoord overal heen, niet alleen de thuis- en uitwedstrijden in Nederland, maar door heel Europa. En zij zeuren ook niet, dat ze niet in het boek staan, zoals Van Hanegem. Hij vindt dat kleinzieligheid van het ergste soort. Hij vindt dat ze hem er uit hebben gelaten, omdat hij af en toe te kritisch is. Dat is natuurlijk onzin. Ook vindt hij dat hij niet hard genoeg roept, hoe goed het financieel weer gaat met Feyenoord. Dat mag hij zeggen, maar ik vind dat het behoorlijk de goede kant weer opgaat, en daar mag je als supporter trots op zijn.

Met het eerste elftal van Feyenoord gaat het gelukkig al weer een stuk beter. De jeugdopleiding draait als een tierelier. Financieel gaat het weer helemaal de goede kant op. Dus ik snap niet waarom Willem van Hanegem op dit moment zo'n stampij moet maken. Het is nu gelukkig weer rustig en laten we het a.u.b. zo houden.

Met vriendelijke groet,

Harm Jonkers, Steenwijk.

Mooi duidelijk stukje.
beetje omgekeerde wereld
MMM
 MMM - dinsdag 22 november 2011 - 18:25   quote  deeplink  
Wat een slaapverwekkend stuk van Harm Jonkers..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 november 2011 - 19:02   quote  deeplink  
Willem = HELD
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 22 november 2011 - 19:38   quote  deeplink  
quote:

Met vriendelijke groet,

Harm Jonkers, Steenwijk.

Mooi duidelijk stukje.
WILLEM///HELD!!!

HARMJONKERS///DROPLUL!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 22 november 2011 - 19:40   quote  deeplink  
Jahaa

HARMJONKERS///VANGAAL
Els
 Els - dinsdag 22 november 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:

Met vriendelijke groet,

Harm Jonkers, Steenwijk.

Mooi duidelijk stukje.
Hoop niet dat we nou elke dag zo'n stukje krijgen van een supporter die niet in het boek staat. Kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 22 november 2011 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 19:54 schreef Els het volgende:

[..]

Hoop niet dat we nou elke dag zo'n stukje krijgen van een supporter die niet in het boek staat. Kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
wou die van mij net posten, niet doen dan maar?
Els
 Els - dinsdag 22 november 2011 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 20:29 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

wou die van mij net posten, niet doen dan maar?
Tuurlijk, zeker doen. Affiches van maken en insturen naar alle kranten en supporterssites. En VI en Studio Voetbal. Kijk, als ze in Amsterdam kunnen zeiken, kunnen wij dat ook.
FR-Elmo
 FR-Elmo - dinsdag 22 november 2011 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 20:31 schreef Els het volgende:

[..]

Tuurlijk, zeker doen. Affiches van maken en insturen naar alle kranten en supporterssites. En VI en Studio Voetbal. Kijk, als ze in Amsterdam kunnen zeiken, kunnen wij dat ook.
hahahahaha, dat kan ik veel beter!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 augustus 2012 - 11:33   quote  deeplink  
Van Hanegem stoort zich aan Feyenoord-aanval

8737fbed3b7266ecdddb29b76f40dffd.jpg

Willem van Hanegem is blij dat hij zich weer aan Feyenoord kan ergeren, maar stoort zich ontzettend aan het spel van de Rotterdamse voorhoede. Zondag wonnen de Rotterdammers met 1-2 bij Heracles Almelo.

'Wat nieuw is voor me, in vergelijking met vorig jaar, is dat ik me ouderwets zit te ergeren aan Feyenoord', bekent de oud-voetballer in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Dat is eigenlijk positief, hoe gek het ook klinkt, want er was een tijd dat ik me niet eens meer durfde te ergeren aan Feyenoord, blij als ik was met elk sprankje geluk voor die club.'

'Maar na vorig jaar wil ik verbetering en dat zie ik niet. Ze pakken hun punten, net als gisteren tegen Heracles, maar de uitvoering is zeer matig met name in de voorste linie. Het is bijna vervelend om naar te kijken. Ik geloof dat Paul Bosvelt daar vorige week in deze krant ook iets over zei; je moet als speler natuurlijk wel willen, hè. Niet te snel tevreden zijn.'

'Allemaal een voorbeeld nemen aan Clasie, zou ik zeggen, dat is een jongen die zich elke week wil verbeteren, die ook in wedstrijden herstel zoekt als er iets mis is gegaan. Die mentaliteit kom ik te weinig tegen en ik hoop dat Ronald Koeman dat gebrek eruit krijgt bij zijn ploeg', besluit De Kromme.
Bron:Voetblaprimeur.nl
craven
 craven - maandag 27 augustus 2012 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 11:33 schreef RenatoBos het volgende:
Van Hanegem stoort zich aan Feyenoord-aanval

[ afbeelding ]

Willem van Hanegem is blij dat hij zich weer aan Feyenoord kan ergeren, maar stoort zich ontzettend aan het spel van de Rotterdamse voorhoede. Zondag wonnen de Rotterdammers met 1-2 bij Heracles Almelo.

'Wat nieuw is voor me, in vergelijking met vorig jaar, is dat ik me ouderwets zit te ergeren aan Feyenoord', bekent de oud-voetballer in zijn column in het Algemeen Dagblad. 'Dat is eigenlijk positief, hoe gek het ook klinkt, want er was een tijd dat ik me niet eens meer durfde te ergeren aan Feyenoord, blij als ik was met elk sprankje geluk voor die club.'

'Maar na vorig jaar wil ik verbetering en dat zie ik niet. Ze pakken hun punten, net als gisteren tegen Heracles, maar de uitvoering is zeer matig met name in de voorste linie. Het is bijna vervelend om naar te kijken. Ik geloof dat Paul Bosvelt daar vorige week in deze krant ook iets over zei; je moet als speler natuurlijk wel willen, hè. Niet te snel tevreden zijn.'

'Allemaal een voorbeeld nemen aan Clasie, zou ik zeggen, dat is een jongen die zich elke week wil verbeteren, die ook in wedstrijden herstel zoekt als er iets mis is gegaan. Die mentaliteit kom ik te weinig tegen en ik hoop dat Ronald Koeman dat gebrek eruit krijgt bij zijn ploeg', besluit De Kromme.
Bron:Voetblaprimeur.nl
Ben het wel eens met willem
twitch
 twitch - maandag 27 augustus 2012 - 11:42   quote  deeplink  
Willem is back.. +1
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 augustus 2012 - 11:42   quote  deeplink  
Eens ik kan me ook in zijn bewoordingen vinden..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 27 augustus 2012 - 11:43   quote  deeplink  
Veel officiële topics
Kom er ook nog een officiële officieel nieuws topic
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 27 augustus 2012 - 11:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 27 augustus 2012 - 11:43 schreef RedDevil1990 het volgende:
Veel officiële topics
Kom er ook nog een officiële officieel nieuws topic
Start er 1 zou ik zeggen..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 14:36   quote  deeplink  
"Veel kenners zagen het niet in Clasie zitten, omdat hij te klein zou zijn"

Willem van Hanegem mocht maandag tijdens het voetballer van het jaar gala de Zilveren Schoen overhandigen aan Feyenoord-middenvelder Jordy Clasie. Na de uitreiking had de voormalig voetballer lovende woorden over voor de Haarlemmer.

"Bijzonder dat ik deze prijs mag overhandigen, vooral omdat Jordy dit allemaal op eigen houtje bewerkstelligd heeft", begon Van Hanegem trots. "Veel kenners zagen het niet in hem zitten, omdat hij te klein zou zijn. Jordy heeft het geluk gehad dat ergens anders op de aardbol nog een paar heel aardige kleine spelers rondlopen, al moeten we hem niet met hen gaan vergelijken. Het gaat om hersens en techniek in het voetbal, fysiek is voor gewichtheffers."

Daarnaast meent De Kromme dat Clasie trots mag zijn op zijn prijs. "Ik vind dat dit een echte prijs is, omdat de spelers worden beoordeeld door oud-internationals en andere oud-voetballers. Als je door al die mensen aan het eind van de rit na je eerste jaar bij Feyenoord op de tweede plaats wordt gezet, mag je daar trots op zijn."
Bron:Soccernews.nl
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 16:32   quote  deeplink  
Ik weet niet wat voor van Willem moet denken.
Hij heeft een Feyenoord hart dat is zeker, maar ik vind hem ook regelmatig een zak hooi want praten kan hij wel.
En soms denk ik, Ronald blijft geen 10 jaar. Als jij het allemaal zo goed weet Willem, breng ons naar de Coolsingel dan?!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 16:37   quote  deeplink  
Willem///HELD///Clubicoon..!!!
(en een Zeeuw natuurlijk)..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 juni 2013 - 02:04   quote  deeplink  
VAN HANEGEM HAALT WEER EENS UIT: ''NET EEN POLITIEAGENT''

willem-van-hanegem-imiteert-johan-derksen-reclame-570x268.jpg

Willem van Hanegem is net als iedereen natuurlijk blij met de overwinning van Jong Oranje op Jong Duitsland. Toch is hij allerminst tevreden over het spel en mist hij bovendien het avontuur en de gretigheid bij de jonge ploeg.

Het eerste half uur had Strootman als een verkeersagent staan wijzen naar zijn spelers, wel een half uur lang, zo schrijft hij in zijn column in het Algemeen Dagblad. Hij zou het verlengstuk van de coach zijn, zei Pot. Nou dat was hij ook. Precies zoals Van Bommel bij PSV het hele seizoen opzichtig liep te coachen. Ik houd daar niet zo van.

Ook over het spel uit hij zijn ongenoegen. Ik zit iedere week te hopen op enthousiast voetbal, onbevangen samenspel, gericht op combinaties naar voren, vervolgt Van Hanegem zijn verhaal. Zéker van een jong elftal. Ze hoeven van mij niet als een kip zonder kop te voetballen, maar een beetje meer avontuur zou ik niet erg vinden, besluit De Kromme.
Bron:FRfans
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 juni 2013 - 11:42   quote  deeplink  
Middenveld is los zand; het is te gek voor woorden dat Clasie niet speelt

media_xll_1695200.jpg

5-1 tegen Rusland. Ja, dat is een geweldige uitslag van Jong Oranje. Maar deze uitslag geeft niet het reële beeld. We speelden de wedstrijd uit tegen tien man, maar bij elf tegen elf kregen die Russen aardige kansen hoor. En bij tien tegen elf, bij een stand van 2-1, hadden ze het ook nog af en toe moeilijk. Blijft die 3-1 lang uit, dan kun je echt nog in de problemen komen.

Natuurlijk hoop ik dat Jong Oranje het EK wint, maar we hoeven toch niet allemaal in de optocht mee te lopen. Had ik vroeger als trainer ook weleens. Dan hadden we met 5-1 gewonnen en was ik toch niet tevreden. Dan keken de spelers me aan van: 'Wat is er nou?' Maar ik voel gewoon dat dit Jong Oranje nog in de problemen gaat komen.

Ik ben heel benieuwd hoe het straks zal gaan in wedstrijden als het er echt om gaat, want het is me niet duidelijk wat coach Cor Pot nu eigenlijk wil met zijn middenveld. Dat hangt als los zand aan elkaar. Bij elke grote ploeg is het middenveld het hart van het elftal. Maar bij Jong Oranje gaat juist dat dus niet goed. Maher speelt beneden zijn niveau. Van Ginkel werkt hard, maar speelt in een andere rol dan bij Vitesse. En Strootman kan er moeilijk lijn in brengen.

De mensen bij Jong Oranje hoor ik steeds zeggen dat het positiespel al tijden goed is. Maar dan moeten ze mij maar eens uitleggen wat zij onder goed positiespel verstaan. Het kan natuurlijk dat ze mij op mijn oude dag nog iets kunnen leren, maar ik denk eigenlijk dat zij niet weten wat positiespel is. Want het spel van Jong Oranje heeft weinig weg van een positiespel. Dat is gewoon de bal rondspelen. Van De Vrij naar Martins Indi, van Van Rhijn naar Van Ginkel en dan weer terug naar de keeper.

Juist tegen tien man moeten deze jongens kunnen laten zien dat ze goed kunnen voetballen, dat ze zo kunnen spelen dat ze kansen kunnen creëren. Maar je zou die wedstrijden tegen Duitsland en Rusland eens terug moeten kijken en dan zie je dat van de honderd ballen die worden onderschept er negentig worden teruggespeeld.

Het is te gek voor woorden dat Clasie niet speelt. Hij is normaal gesproken de beste middenvelder van allemaal, verdedigend, positioneel en in aanvallend opzicht. De coach moet vooral doen wat hij wil, maar ik zou spelen met Strootman op links, Clasie op rechts en met Van Ginkel net achter de spits.

Dit is een lichting die Europees kampioen kan worden met voetbal, waarover de mensen nog jarenlang zullen zeggen: 'Dat was goed! We hebben genoten.' Maar we moeten erkennen dat we veel geluk hebben gehad. Tegen Duitsland had Zoet rood moeten krijgen en hadden we de mazzel dat Fer die bal op het laatst inkopte. En gisteren mochten we niet klagen dat die Russen met tien man kwamen te staan. We hadden geen grip. We hadden zomaar kunnen verliezen. Dat moet je niet vergeten.

Of ik verwacht dat Cor Pot iets gaat veranderen aan zijn team? Dat moet hij zelf weten. Misschien zegt ie wel: 'Het gaat best lekker zo.' Nou, oké dan.
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 10 juni 2013 - 16:06   quote  deeplink  
Pot en Van Ginkel pareren kritiek Van Hanegem

media_xll_1696074.jpg

Bondscoach Cor Pot en middenvelder Marco van Ginkel pareren vandaag de fikse kritiek die Willem van Hanegem vandaag in zijn column in AD Sportwereld levert op Jong Oranje. Volgens het voetbalicoon hangt het middenveld als 'los zand' aan elkaar en is het volgens hem te gek voor woorden dat Jordy Clasie niet speelt.

'Willem van Hanegem is een fan en goede vriend van Clasie, dat weet iedereen. En dat laat-ie ook wel merken', aldus Pot. 'Ik neem dat voor kennisgeving aan. Hij mag zijn mening hebben.'

Toch wilde Pot best ingaan op de mening van Van Hanegem dat het positiespel helemaal niet zo goed is. 'Inhoudelijk ben ik het helemaal niet met hem eens. Ik vind dat we het redelijk goed doen. Tuurlijk, het kan altijd beter. Ik vind juist dat we op de grote momenten redelijk aan voetballen toekomen, met goed gegroepeerd positiespel. Dat lukt je echt niet als een middenveld als los zand aan elkaar hangt. Maar okay, Van Hanegem mag vinden wat hij wil. We hebben in Nederland 16 miljoen mensen die een mening hebben, en die hebben allemaal wat te zeggen over de opstelling.'

Ook Marco van Ginkel is het niet met de kritiek van het Feyenoord-icoon eens. 'We hebben twee keer ruim gewonnen, dus zo slecht was het allemaal niet.'

De suggestie van Van Hanegem om Vitesse-middenvelder achter de spits te zetten, vindt Van Ginkel echter niet eens zo'n verkeerde. 'Die positie ligt me ook goed, maar ik speel waar de bondscoach me neerzet, en dat is als verdedigende middenvelder. En wie er verder op het middenveld staat, is aan de coach.'
Bron:AD
van geil
 van geil - maandag 10 juni 2013 - 19:50   quote  deeplink  
deel de mening van Willem dat er geen positiespel is.

rondspelen van de bal is het,het lijkt niet eens op positiespel.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 17 juni 2013 - 10:35   quote  deeplink  
Van Hanegem: "Italianen weten wel wat er internationaal gevraagd wordt"

willem-van-hanegem(1).jpg

Jong Oranje zag zaterdagavond de weg naar de finale van het Europees kampioenschap onder 21 jaar versperd worden. Hun leeftijdsgenoten uit Italië stapten na negentig minuten spelen als winnaar van het veld (1-0) en mogen nu met Spanje uit gaan maken wie er met de titel vandoor gaat. Tot grote spijt van criticaster Willem van Hanegem.

"Heel erg jammer, want ik geloofde wel in de titelkansen van deze selectie", begint Van Hanegem in het Algemeen Dagblad. "Als je kijkt naar de wedstrijd tegen Italië, dan zie je daarin alles gebeuren waar je steeds voor vreest. De tegenstander is qua voetbal helemaal niet beter dan wij, maar ze weten wel wat er internationaal gevraagd wordt. Daar zijn het Italianen voor. Ik vond ze weer ouderwets irritant, provocerend, gemeen, noem maar op. Ze deden alles om te winnen."

"Kijk nog eens terug naar zo'n jongen als Lorenzo Insigne, de man van de assist bij de goal van Borini", vervolgt De Kromme. "Geweldig. Kan goed voetballen, maar brengt alles mee om de baas te kunnen zijn. Handelt snel, ziet alles en is irritant dominant. Irritant voor de tegenstander bedoel ik."

"Ik zeg niet dat onze spelers het ook zo moeten gaan doen, want dat irritante zit niet zo in ons, over het algemeen. Maar omdat we het nooit tegenkomen in de eredivisie, zijn we ook niet gewend ons er tegen te wapenen. Juist daarom had ik een jongen als Bruma wel meegenomen. Nu gingen we de boot in omdat we niet bij de les waren, omdat we ons uit de tent lieten lokken en omdat er niet best gecoacht werd", besluit Van Hanegem.
Bron:Soccernews
VVout
 VVout - maandag 17 juni 2013 - 10:55   quote  deeplink  
Dus we zijn gewoon niet irritant genoeg niet lullen Willem, je moet je tegenstander treiteren tot op het bot want dan gaan ze fouten maken, gg.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Willem van Hanegem column topic

0.0110700