BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
de bluffer
 de bluffer - dinsdag 11 maart 2014 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 maart 2014 - 12:29 schreef RenatoBos het volgende:
Jong Feyenoord wacht topper in Beloftencompetitie

[ afbeelding ]

Jong Feyenoord/Excelsior speelt maandagavond een topper in de Beloftencompetitie divisie B. De ploeg van coaches Patrick Lodewijks en Pierre van Hooijdonk, die na veertien gespeelde wedstrijden koploper is, gaat op bezoek bij nummer twee Jong Willem II. Het verschil op de ranglijst tussen beide ploegen bedraagt vier punten, in het voordeel van Jong Feyenoord/Excelsior. Eerder dit seizoen wonnen de beloften op Varkenoord met 2-0 van Jong Willem II.

Jong Willem II tegen Jong Feyenoord/Excelsior wordt maandag om 18.30 uur gespeeld op Sportpark Bijstervelden in Tilburg en staat onder leiding van scheidsrechter Bax.
Bron:Feyenoord.nl
Uitslag 1-1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 11 maart 2014 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 maart 2014 - 17:09 schreef de bluffer het volgende:

[..]

Uitslag 1-1
Je stond er nog langs de lijn.
tomson
 tomson - donderdag 13 maart 2014 - 06:57   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 maart 2014 door tomson --
tomson
 tomson - zondag 16 maart 2014 - 04:23   quote  deeplink  
http://m.fr12.nl/#nieuws/bekijken.html?id=25390
tomson
 tomson - woensdag 19 maart 2014 - 22:17   quote  deeplink  
https://mobile.twitter.com/Kuz_TheAsianWiz/status/442773294333169664/photo/1?screen_name=Kuz_TheAsianWiz
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 maart 2014 - 16:13   quote  deeplink  
Volgens @VarkenoordWatch hebben Excelsior en FC Dordrecht interesse in Feyenoord A1 spits Wessel Dammers. Feyenoord wil hem tijdelijk elders onderbrengen en nu zouden Excelsior en FC Dordrecht interesse hebben om de 19-jarige spits te huren.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 24 maart 2014 - 18:52   quote  deeplink  
B1-talent Calvin Verdonk gaat profcontract ondertekenen

1314_b1_verdonkcalvin.jpg

Feyenoord weet het aanstormende talent Calvin Verdonk wel aan zich te binden. De jeugdopleiding van de Rotterdammers moest onlangs nog een tegenslag verwerken toen Rodney Kongolo besloot om Varkenoord in te ruilen voor de jeugdvelden van Manchester City.

Verdonk gaat echter wel gewoon zijn eerste profcontract in De Kuip ondertekenen. De verdediger uit de B1 zal volgend seizoen aansluiten bij de A1, weet FR12.nl te melden. Dat is in ieder geval een hele opluchting voor technisch directeur Martin van Geel. Onder andere Liverpool en PSV zouden de defensieve kracht maar al te graag inlijven, volgens eerdere geruchten.
Bron:FR12

RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 maart 2014 - 03:57   quote  deeplink  
BELOFTEN IN SLOTMINUUT LANGS JONG FC DEN BOSCH

3f82846892fa8caa42d51709206c9e8a_660_300_crop.jpg

Jong Feyenoord/Excelsior heeft maandagavond dankzij een doelpunt in de slotminuut met 2-1 gewonnen van Jong FC Den Bosch. Nadat de bezoekers in de eerste helft op voorsprong waren gekomen, stelde de ploeg van coach Patrick Lodewijks na rust orde op zaken. Joey Sleegers maakte uit een vrije trap de gelijkmaker, waarna Sven van Beek in de slotminuut uit een hoekschop het winnende doelpunt maakte. Dankzij de zege vergroot Jong Feyenoord/Excelsior het gat met Jong Willem II op de ranglijst weer tot vier punten. De Tilburgers hebben nog wel een wedstrijd minder gespeeld.

De intenties waarmee Jong FC Den Bosch naar Rotterdam was afgereisd, werden direct vanaf de aftrap duidelijk. De hekkensluiter in Divisie B, die zeven punten haalde uit de eerste zestien duels, trok zich tegen de koploper massaal terug op eigen helft en hoopte af en toe via de tegenaanval gevaarlijk te kunnen worden.

Jong Feyenoord/Excelsior had de nodige moeite met die tactiek. Hoewel de ploeg probeerde om het tempo in het spel hoog te houden, was het elftal met name voorin niet inventief genoeg om de Bossche muur te slechten. Zodoende bleef het aantal kansen voor de thuisploeg in de eerste helft beperkt tot twee, die beiden op naam van spits Wessel Dammers kwamen. Na tien minuten schoot de spits raak, maar stond hij in buitenspelpositie. Twintig minuten later had hij de bal uit een hoekschop voor het binnenschieten, maar raakte hij de keeper.

Tegen die tijd waren de bezoekers al op voorsprong gekomen, via de enige serieuze tegenstoot voor rust. Dankzij een snelle combinatie in het zestienmetergebied kwam Alexander Mols vrij, waarna de aanvaller de bal fraai in de verre hoek schoot.

Na rust kreeg een gretig Jong Feyenoord/Excelsior een steeds groter overwicht, onder meer dankzij het fel afjagen van de tegenstander na balverlies. Den Bosch kwam op die manier nauwelijks nog van eigen helft en moest bovendien vroeg in de tweede helft de gelijkmaker toestaan. Die was het gevolg van goed doorkomen van de soeverein spelende Sven van Beek, die even buiten het strafschopgebied pootje werd gehaakt. De vrije trap die volgde werd fraai in de verre bovenhoek geschoten door Joey Sleegers.

In het restant van de wedstrijd was er maar één team dat aanspraak maakte op de overwinning en dat was Jong Feyenoord/Excelsior. Toch duurde het tot aan de slotminuut voordat de drie punten werden veiliggesteld. Aanvoerder Van Beek kopte toen raak uit een hoekschop, waarmee de verdiende overwinning een feit was.



Jong Feyenoord/Excelsior Jong FC Den Bosch 2-1
Scoreverloop:
22 0-1 Mols
54 1-1 Sleegers
90 2-1 Van Beek

Scheidsrechter: Koekoek

Opstellingen:
Jong Feyenoord/Excelsior:
De Jong; Lopes Cabral, Hardeveld, Van Beek, Nelom; Bakkal, Karsdorp, Berkvens; Kalisse (81 Robinson), Dammers en Sleegers.
Jong FC Den Bosch: De Ruiter; Sebregts, De Bock (71 De Braal), Molkenboer, Van Overdijk; Statie (87 Demirci), Boulghalgh, Boddaert, Van Overdijk (78 Koca); Mols en Aamri.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
tomson
 tomson - dinsdag 25 maart 2014 - 06:45   quote  deeplink  
Netjes v Beek.. ook nog scoren !
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 25 maart 2014 - 12:40   quote  deeplink  
Hé luitjes, ik zie het topic van Joey Sleegers even niet zo snel, dus plaats ik mijn vraag maar hier: gaat hij het maken bij Feyenoord? Wat vinden jullie?
tomson
 tomson - dinsdag 25 maart 2014 - 13:10   quote  deeplink  
Ben bang van niet. Ik dacht dat hij niet meer in de plannen voorkwam ? Contract loopt volgens mij van de zomer af.
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 25 maart 2014 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 - 13:10 schreef tomson het volgende:
Ben bang van niet. Ik dacht dat hij niet meer in de plannen voorkwam ? Contract loopt volgens mij van de zomer af.
Nope, 2016.

Feyenoord heeft overeenstemming bereikt met Joey Sleegers over een verlenging van zijn contract. De 19-jarige middenvelder, die beschikte over een aflopende verbintenis, zal op korte termijn zijn handtekening zetten onder een overeenkomst die hem tot medio 2016 aan de club verbindt.

Sleegers speelt al sinds zijn twaalfde voor Feyenoord. De jeugdinternational maakt met ingang van dit seizoen voor het eerst vast deel uit van de eerste selectie. Feyenoord is tevreden over zijn ontwikkeling, zegt technisch directeur Martin van Geel. Joey is een kind van de club, in wie wij een dusdanig vertrouwen hebben dat we hem graag langer aan Feyenoord wilden verbinden. Hij krijgt de tijd om zich bij ons verder te ontwikkelen, we zullen hem rustig gaan brengen.

Sleegers laat weten zeer blij te zijn met het vertrouwen van Feyenoord. Het voelt heel goed om te weten dat ik langer bij deze club kan blijven en de tijd krijg om hier nieuwe stappen te maken. Voor mijn gevoel heb ik me dit seizoen al goed ontwikkeld, ik voel dat ik steeds sterker word. Dit jaar staat vooral in het teken van mezelf verder ontwikkelen, maar ik weet ook dat het snel kan gaan als je eenmaal een kans krijgt. Ik zie wat dat betreft de toekomst vol vertrouwen tegemoet en hoop snel mijn officiële debuut te kunnen maken.
tomson
 tomson - dinsdag 25 maart 2014 - 13:13   quote  deeplink  
Ah.. maar komt hij nog in de plannen voor ? Ik geloof dat ik zoiets gehoord had dat hij mocht vertrekken? En van wanneer is dit artikel ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 maart 2014 door tomson --
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 25 maart 2014 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 - 13:13 schreef tomson het volgende:
Ah.. maar komt hij nog in de plannen voor ? Ik geloof dat ik zoiets gehoord had dat hij mocht vertrekken? En van wanneer is dit artikel ?
Dit artikel is van Donderdag 07-11-13 15:25.
http://www.feyenoord.nl/nieuws/nieuwsoverzicht/sleegers-verlengt-contract-bij-feyenoord
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 25 maart 2014 - 13:17   quote  deeplink  
29-11
d5717e0ec7af158c75f415823b0d6dc4_660_300_crop.jpg
Joey Sleegers proeft veel vertrouwen bij Feyenoord. Dat vertelde het negentienjarige talent vrijdagmiddag in De Kuip, waar hij in het bijzijn van onder andere zijn ouders, zus en zaakwaarnemer zijn handtekening zette onder een nieuw contract. Eerder deze maand had hij al met de club overeenstemming bereikt over een nieuwe verbintenis die hem tot medio 2016 aan Feyenoord verbindt.

De overeenkomst betekent voor Sleegers zijn tweede contract bij Feyenoord, nadat hij op zijn twaalfde terechtkwam in de jeugdopleiding van de Rotterdamse club. Ik ben heel blij dat ik ondanks mijn jonge leeftijd al mijn tweede contract bij Feyenoord mag ondertekenen, reageerde de aanvallende middenvelder. De club heeft veel vertrouwen in mij. Dat proef ik niet alleen dankzij dit contract, maar ook uit de gesprekken die ik voer met de clubleiding of de trainer.

Na een succesvol seizoen in Feyenoord A1, dat bekroond werd met het winnen van de landstitel, werd Sleegers afgelopen zomer overgeheveld naar de eerste selectie. Voor mij was dat een heel mooie stap. Bij het eerste elftal gaat alles er nog sneller aan toe en wordt in fysiek opzicht nog meer gevraagd. Op de trainingen merk ik dat ik op de goede weg ben, onder meer omdat ik mezelf sterker voel worden. Het geeft rust en vertrouwen dat ik ook de komende jaren de kans krijg om mijn ontwikkeling door te zetten.

Volgens Martin van Geel krijgt Sleegers de komende jaren de tijd om door te groeien in zijn ontwikkeling. Wij zien in Joey een jongen voor de toekomst, lichtte de technisch directeur toe. In fysiek opzicht moet hij nog de nodige stappen maken, maar hij beschikt over zoveel creativiteit en voetbalbagage dat we alle vertrouwen in hem hebben. De wedstrijden die hij dit seizoen in ons Beloftenteam speelt zijn voor hem hartstikke leerzaam, omdat het niveau daar hoger en de weerstand groter is dan in de jeugd. Samen zullen we een traject uitstippelen dat voor zijn ontwikkeling het beste is.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 25 maart 2014 - 13:57   quote  deeplink  
Ook A-junior Jeff Hardeveld krijgt contract bij Feyenoord

600x400-hardeveld.jpg

Het contractnieuws op Varkenoord volgt zich deze week snel op. Gisteren werd op deze website bekend gemaakt dat Calvin Verdonk een contract bij Feyenoord gaat ondertekenen. De Rotterdamse club lijkt op korte termijn echter nog een verdedigend talent aan zich te binden.

Jeff Hardeveld is namelijk in onderhandeling over zijn eerste profcontract. De linksbenige centrale verdediger lijkt op korte termijn zijn handtekening te zetten in De Kuip, meldt VarkenoordWatch vandaag. Hardeveld is na Rodny Lopes Cabral, Wessel Dammers en Rick Karsdorp dan de vierde tweedejaars A-junior die dit seizoen een profcontract krijgt.
Bron: @VarkenoordWatch
tomson
 tomson - dinsdag 25 maart 2014 - 14:11   quote  deeplink  
Ze zijn goed ziek geweest van R.Kongolo. Nu willen ze duidelijk spijkers met koppen slaan..
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - dinsdag 25 maart 2014 - 14:52   quote  deeplink  
't wordt tijd dat de politiek onze clubs eens gaat beschermen tegen de grote clubs die voor een relatief laag bedraag tig spelers halen waarvan er altijd wel een stuk of wat voor meer worden doorverkocht, plus dat er altijd wel een of meerdere talenten bij zitten die inderdaad heel goed worden.. Buitenlanderregel moet weer terugkomen, is veel beter voor ons voetbal... Moet je eens kijken naar de gemiddelde opstellingen. Menig club speelt voornamelijk met spelers van buiten nederland. Dat is niet goed voor de ontwikkeling van nederland als voetbalnatie.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 26 maart 2014 - 14:22   quote  deeplink  
Bron: @VarkenoordWatch
Jordy van Deelen en Mats van Huijgevoort vertrekken komende zomer. Feyenoord verlengt de contracten van de huurlingen niet.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 04 april 2014 - 08:10   quote  deeplink  
Feyenoord laat A1-aanvoerder Dekker(19) gratis vertrekken

Rick Dekker zal aan het eind van dit seizoen vertrekken bij Feyenoord. De aanvoerder van Feyenoord A1 krijgt geen profcontract aangeboden van de Stadionclub. Eerder dit seizoen debuteerde hij al voor het eerst elftal in het benefietduel met Excelsior.

Vanaf het eerste moment in de voorbereiding op het huidige seizoen koos Roy Makaay steevast voor de middenvelder als aanvoerder van het hoogste jeugdelftal. Dekker werd vervolgens ook opgeroepen voor Oranje onder 19. Onder Makaay kan de 19-jarige middenvelder dan ook wekelijks rekenen op een basisplaats bij Feyenoord A1.

Ook rook de Lekkerkerker al meerdere keren aan het eerste elftal van Feyenoord. Zo werd hij aan het begin van de winterstop voor korte tijd bij de eerste selectie gehaald door Ronald Koeman. De middenvelder debuteerde voor Feyenoord 1 in het benefietduel met Excelsior. Vervolgens mocht hij enkele dagen later ook mee op trainingskamp naar Marbella.

Koeman sprak na afloop van het trainingskamp dan ook met lovende woorden over de jonge middenvelder, die hetzelfde type middenvelder is als Jordy Clasie. Het feit dat Feyenoord hem geen contract aanbiedt is dan ook opvallend te noemen. Zeker gezien zijn teamgenoten Wessel Dammers, Rodney Lopes Cabral en Rick Karsdorp wel een aanbieding kregen van de club.

Het nieuws van zijn vertrek heeft Dekker vorige week te horen gekregen. Het is dan ook nog niet bekend waar de aanvoerder van Feyenoord A1 volgend seizoen speelt.
MMM
 MMM - vrijdag 04 april 2014 - 08:32   quote  deeplink  
Apart verhaal. Aanvoerder van de A1 en was hij degene die a la Clasie op het middenveld speelde tegen Excelsior? Vond 'm het toen niet onaardig doen.

Hmmm..
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 04 april 2014 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 maart 2014 - 14:52 schreef Arie.Klooster het volgende:
't wordt tijd dat de politiek onze clubs eens gaat beschermen tegen de grote clubs die voor een relatief laag bedraag tig spelers halen waarvan er altijd wel een stuk of wat voor meer worden doorverkocht, plus dat er altijd wel een of meerdere talenten bij zitten die inderdaad heel goed worden.. Buitenlanderregel moet weer terugkomen, is veel beter voor ons voetbal... Moet je eens kijken naar de gemiddelde opstellingen. Menig club speelt voornamelijk met spelers van buiten nederland. Dat is niet goed voor de ontwikkeling van nederland als voetbalnatie.
Politiek die de mensen en hun passie in Mijn vaderland beschermd,.",,,,,,,,,,,...... Ja Allah Achbar en het gepeupel wat werkt of gewerkt heeft doen er niet toe.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 04 april 2014 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 april 2014 - 08:32 schreef MMM het volgende:
Apart verhaal. Aanvoerder van de A1 en was hij degene die a la Clasie op het middenveld speelde tegen Excelsior? Vond 'm het toen niet onaardig doen.

Hmmm..
Speelde niet slecht inderdaad, maar goed fysiek te licht denk ik en aan de bal niet goed genoeg om dat te compenseren.
piet de paler
 piet de paler - vrijdag 04 april 2014 - 15:46   quote  deeplink  
FIFA en Eufa weten dit maar beschermen de grote voetballanden, die een hele sterke lobby hebben en dan speculeer ik niet over centjes . Als je ook ziet hoe in Spanje en Engeland er alles aan doen om de overige voetbal landen steeds grotere achterstand te doen oplopen. Als dit niet het geval was dan hadden we meer landen in de eindrondes E.L en CL. Oplossing tja daar heb je durf voor nodig en dat heeft de KNVB zeker niet ,met een voorzitter die graagpresident wil worden van een van de twee bonden, of praat ik nu poep

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 april 2014 door piet de paler --
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 08 april 2014 - 00:25   quote  deeplink  
BELOFTEN KUNNEN VOLGENDE WEEK KAMPIOEN WORDEN

fa42afdbfed9dbb8b115f1e2c28be732_660_300_crop.jpg

Jong Feyenoord/Excelsior is na een 0-2 overwinning in de uitwedstrijd van maandagavond tegen Jong Almere City FC zeer dicht bij de titel in Beloftencompetitie Divisie B. Doordat achtervolger Jong Willem II met 1-0 verloor van Jong RKC Waalwijk, is de voorsprong van Jong Feyenoord/Excelsior met nog twee wedstrijden te spelen gegroeid tot zes punten. De ploeg beschikt bovendien over een fors beter doelsaldo dan de Tilburgers. Het kan dus bijna niet meer misgaan, vertelde coach Patrick Lodewijks.

Toch was er maandagavond nog geen plaats voor een kampioensfeest in Almere. We hebben nog een punt nodig, zei Lodewijks. Wel heb ik de ploeg gefeliciteerd met de prestatie die ze vandaag hebben geleverd. We speelden met vijf jongens uit A1 tegen een fysiek sterke tegenstander, maar zijn eigenlijk niet in problemen gekomen.

Jong Feyenoord/Excelsior kon door doelpunten van Rick Karsdorp en Mitchell Te Vrede al voor rust in de stromende regen uitlopen naar een 0-2 voorsprong. Karsdorp profiteerde van een fout van de keeper van de thuisploeg na goed druk zetten van de bezoekers. Te Vrede was tien minuten later het eindstation van een prima aanval door de bal ongenadig hard via de onderkant van de lat binnen te schieten. Een geweldige goal, zei Lodewijks na afloop.

De coach vertelde verder te hopen dat volgende week maandag, als Jong Feyenoord/Excelsior thuis tegen Jong RKC speelt, de beslissing valt in de titelstrijd. Het zou mooi zijn om die wedstrijd in een mooie ambiance af te werken en wat extra steun te krijgen van onze supporters, sprak Lodewijks. Een kampioenschap zou voor ons een mooie bekroning zijn van een jaar werken. Het is een compliment waard aan de spelers en de volledige staf dat de ploeg elke wedstrijd weer gemotiveerd aan de aftrap is verschenen, want dat is niet altijd even makkelijk.

Jong Almere City FC Jong Feyenoord/Excelsior 0-2
Scoreverloop:
23 0-1 Karsdorp
33 0-2 Te Vrede

Scheidsrechter: Van den Heuvel

Geel: Brito, Lamprou

Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior: Lamprou; Lopes Cabral, Hardeveld, Van Beek, Brito; Bakkal, Karsdorp, Dekker; Kalisse (62 Dammers), Te Vrede en Sleegers.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 11:34   quote  deeplink  
BELOFTEN SPELEN KAMPIOENSWEDSTRIJD OP WOUDESTEIN

3f82846892fa8caa42d51709206c9e8a_660_300_crop.jpg

De thuiswedstrijd van Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong RKC Waalwijk wordt maandagavond gespeeld op Woudestein. De ploeg van coaches Patrick Lodewijks en Pierre van Hooijdonk heeft aan een punt genoeg om zich tot kampioen te kronen in de Beloftencompetitie Divisie B. Jong Feyenoord/Excelsior tegen Jong RKC begint om 18.30 uur en staat onder leiding van scheidsrechter Martens. De toegang tot Woudestein is uiteraard gratis. Het zou mooi zijn om de wedstrijd in een mooie ambiance af te werken en wat extra steun te krijgen van onze supporters, zegt Lodewijks. Een kampioenschap zou voor ons een mooie bekroning zijn van een jaar werken.

Jong Feyenoord/Excelsior heeft na achttien van de twintig gespeelde wedstrijd een voorsprong van zes punten op nummer twee Jong Willem II. Jong RKC, de tegenstander van maandagavond, volgt op de derde plaats, met een punt minder dan de Tilburgers.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 18:02   quote  deeplink  
Jong Feyenoord/Excelsior speelt vanavond de kampioenswedstrijd in beloftencompetitie divisie B tegen Jong RKC Waalwijk. Op Woudestein zal het tweede elftal om 18.30 uur aftrappen tegen de Brabanders. Eén puntje is genoeg om de titel in deze poule binnen te slepen. Daarna volgt er nog een dubbele ontmoeting tegen de nummer één uit divisie A om algeheel kampioen van de beloftenelftallen te worden.
Tussenstand:
0-0 (vanaf 18:30)

Opstelling Jong Feyenoord/Excelsior:
Lamprou, Lopes Cabral, Smith, Van Beek, Hardeveld, Vormer, Blij, Sleegers, Bakkal, Te Vrede, Robinson.

Opstelling Jong RKC Waalwijk:
Wouda, Langermans, Van Weert, Sijbers, Ntangu, Van Beers, Van Hoof, Scholtus, Biekman, Lieder, Peltzer.
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 april 2014 - 19:26   quote  deeplink  
Beetje bij blijven Pik.
Jong Feyenoord/Excelsior leidt met 2-0 in de kampioenswedstrijd: doelpunten van Te Vrede(30') en Blij(43')
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 april 2014 - 19:50   quote  deeplink  
Te Vrede, 3,4 en 5-0
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 14 april 2014 - 20:14   quote  deeplink  
8-0 inmiddels.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 14 april 2014 - 20:16   quote  deeplink  
5x Te Vrede in totaal. Nog een paar minuten op de klok.
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 april 2014 - 20:18   quote  deeplink  
Ja ik snapte t plaatje wel bij 5-0, dat geven ze niet meer weg :)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 14 april 2014 - 20:46   quote  deeplink  
:)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 14 april 2014 - 20:46   quote  deeplink  
9-0 geworden uiteindelijk. Jong-Feyenoord is kampioen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 april 2014 - 19:26 schreef Stylzz het volgende:
Beetje bij blijven Pik.
Jong Feyenoord/Excelsior leidt met 2-0 in de kampioenswedstrijd: doelpunten van Te Vrede(30') en Blij(43')
Net wakker Styllz, moet zo de nacht in d:-)..

Mooi resultaat nu op naar de kampioenswedstrijd..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 21:53   quote  deeplink  
BELOFTEN IN STIJL NAAR TITEL IN DIVISIE B

74d223837bceb2db82d9bdfe5368bcb6_660_300_crop.jpg

Jong Feyenoord/Excelsior heeft zich maandag gekroond tot kampioen van de Beloftencompetitie Divisie B. De ploeg van coaches Patrick Lodewijks en Pierre van Hooijdonk is na een 9-0 thuisoverwinning op Jong RKC Waalwijk niet meer te achterhalen voor de concurrentie. Mitchell Te Vrede had op Woudestein een groot aandeel in de zege, door liefst vijfmaal te scoren. De overige Rotterdamse treffers werden gemaakt door Joey Sleegers (drie keer, waarvan één strafschop) en Daan Blij. In een dubbele beslissingswedstrijd tegen de nummer één van de Beloftencompetitie Divisie A speelt Jong Feyenoord/Excelsior binnenkort om het landelijk kampioenschap.

Dat Jong Feyenoord/Excelsior het kampioenschap daadwerkelijk zou binnenhalen, daarover bestond halverwege het duel al geen enkele twijfel meer. De ploeg leidde op dat moment dankzij doelpunten van Mitchell Te Vrede en Daan Blij al met 2-0, een score die gezien de verhoudingen op het veld meer dan verdiend was. Laatstgenoemde krulde de bal in de slotminuut van de eerste helft op fraaie wijze in de verre kruising, terwijl Te Vrede ruim tien minuten eerder met een schot uit de draai voor de eerste treffer had gezorgd.

2d8b7d9e087d1c0c164c243d716e73d4_800_600.jpg

Het openingsdoelpunt van de spits moet voor de Rotterdammers als een verlossing hebben gevoeld. In het half uur dat eraan vooraf was gegaan had de ploeg zoveel opgelegde kansen om te scoren laten liggen, dat het bijna leek alsof de bal er niet in wilde. Joey Sleegers en ook Te Vrede hadden beiden al twee keer een treffer op hun schoen, maar de grootste mogelijkheid was voor A1-speler Brandon Robinson. Na ruim twintig minuten had de buitenspeler de bal op een meter van de doellijn voor het intikken, maar zijn inzet eindigde op het been van Jong RKC-doelman Jurjan Wouda.

De talrijke mogelijkheden voor het doel van de bezoekers waren het gevolg van het enorme overwicht dat Jong Feyenoord/Excelsior had opgebouwd. De ploeg hanteerde vanaf de eerste minuut een hoog baltempo en speelde met veel aanvallende intenties, waardoor het heer en meester was ten opzichte van de Waalwijkers. Freek Langermans knalde in de openingsfase weliswaar nog hard op de vuisten van doelman Kostas Lamprou, verder kwam de formatie van oud-Feyenoorder Rob Maas in de eerste helft niet.

8cf0b11207f4e2491e62597cb51df944_800_600.jpg

Hoewel Jong Feyenoord/Excelsior met een tussenstand van 2-0 de buit binnen had betekende dat niet dat de ploeg gas terug nam. Met name Te Vrede was messcherp uit de kleedkamer gekomen, vastberaden de massaal toegestroomde Feyenoord-aanhang een doelpuntrijke tweede helft voor te schotelen. De spits maakte in een kwartier tijd een loepzuivere hattrick, waarbij de ene goal nog fraaier was dan de andere. Met name die na een uur spelen sprong eruit, toen hij de bal uit de lucht hard en strak in de hoek schoot.

De spits maakte zes minuten voor het einde van de wedstrijd zelfs zijn vijfde doelpunt van de avond, door een door Blij verdiende strafschop te benutten. Op dat moment kende het duel al een tussenstand van 7-0, wat te danken was aan twee goals, waarvan één benutte strafschop, van Joey Sleegers. De aanvallende middenvelder deed weinig meer onder voor Te Vrede, toen hij kort voor tijd zelfs zijn derde van de avond maakte. Zijn doelpunt in de voorlaatste minuut betekende een fraai slotakkoord voor Jong Feyenoord/Excelsior, dat vervolgens aan een welverdiend feestje kon beginnen.

f339eaa09b1f9b85eb384ca55bcf5017_800_600.jpg

Jong Feyenoord/Excelsior Jong RKC Waalwijk 9-0
Scoreverloop:
32 1-0 Te Vrede
44 2-0 Blij
48 3-0 Te Vrede
53 4-0 Te Vrede
59 5-0 Te Vrede
65 6-0 Sleegers (strafschop)
79 7-0 Sleegers
84 8-0 Te Vrede (strafschop)
88 9-0 Sleegers

Scheidsrechter: Martens

Opstellingen
Jong Feyenoord/Excelsior:
Lamprou; Lopes Cabral, Van Beek, Smith, Hardeveld; Vormer, Bakkal (83 Elst), Sleegers; Blij, Te Vrede (89 Houben) en Robinson (63 Karsdorp).

Jong RKC Waalwijk: Wouda; Langermans, Sijbers (46 De Wit), Van Weert, Ntangu; Van Beers, Scholtus, Langermans; Lieder, Biekman en Peltzer.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 21:55   quote  deeplink  
LODEWIJKS: COMPLIMENTEN AAN HELE PLOEG

bb63f45e3fee1d326ac451d18656db3e_660_300_crop.jpg

Patrick Lodewijks en Pierre van Hooijdonk dronken maandagavond na het veiligstellen van de titel in de Beloftencompetitie Divisie B een klein glaasje champagne met de spelers van Jong Feyenoord/Excelsior. Volgens de twee coaches is het kampioenschap een bewijs van de uitstekende instelling die de spelers dit seizoen bij de beloften hebben laten zien. Dat is een compliment waard aan iedereen die voor ons in actie is gekomen, vertelde Lodewijks. De spelers hebben altijd gebracht wat wij van ze gevraagd hebben.

Lodewijks en Van Hooijdonk genoten maandag van de ambiance waarin de kampioenswedstrijd gespeeld werd. Jong Feyenoord/Excelsior werd op Woudestein aangemoedigd door honderden supporters, die de ploeg zagen uitlopen naar een 9-0 overwinning. Dit voelde als een echte thuiswedstrijd, zei Van Hooijdonk. Dat was mooi om mee te maken, want normaal gesproken moet de motivatie bij onze wedstrijden vooral uit de spelers zelf komen.

Van Hooijdonk maakte na afloop in het bijzonder de complimenten aan de A-junioren die maandagavond voor Jong Feyenoord/Excelsior in actie kwamen. Zij hebben het voordeel dat ze in ons team kunnen samenspelen met een aantal jongens die veel ervaring in de eredivisie hebben. Die spelers tillen de A-junioren naar een hoger niveau. Wedstrijden als die van vandaag laten zien dat Feyenoord over veel talent beschikt en dat we ons wat dat betreft over de toekomst geen zorgen hoeven te maken.

Een van de spelers met ervaring in de Eredivisie waarop Van Hooijdonk doelde was Mitchell Te Vrede. De spits scoorde tegen RKC maarliefst vijf keer. De laatste keer dat ik zo vaak in een wedstrijd scoorde was waarschijnlijk bij de amateurs, glimlachte Te Vrede na afloop. We hebben vandaag erg goed gespeeld en een aantal mooie doelpunten gemaakt. Het is mooi dat het zo is gelopen in deze kampioenswedstrijd.

Tegelijkertijd keek Te Vrede ook vooruit naar de wedstrijden die Jong Feyenoord/Excelsior nog te spelen heeft dit seizoen. Na de laatste competitiewedstrijd, volgt namelijk een dubbele ontmoeting met de winnaar van Beloftencompetitie Divisie A om het algeheel kampioenschap. Voor mijn gevoel hebben we nu nog niets, het gaat om die echte titel, zei de spits. Van Hooijdonk sloot zich bij die woorden aan. De lat ligt voor ons hoger dan dit kampioenschap. We gaan voor de algehele titel. Dat zou een geweldige afsluiting zijn van dit seizoen.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 april 2014 door RenatoBos --
Stylzz
 Stylzz - maandag 14 april 2014 - 21:57   quote  deeplink  
Zoals t hoort, stoppen bij 9.
Sensi
 Sensi - maandag 14 april 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Sleegers ook 3 geprikt.. Is er een samenvatting te zien ergens?
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 22:01   quote  deeplink  
Moet nog komen Sensi, Rijnmond zal hem wel brengen..
van geil
 van geil - maandag 14 april 2014 - 22:06   quote  deeplink  
Sleegers, mmm
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 april 2014 - 22:00 schreef Sensi het volgende:
Sleegers ook 3 geprikt.. Is er een samenvatting te zien ergens?
Hier heb je de samenvatting Sensi..
http://youtu.be/ijdiFB-xl2g
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 23:18   quote  deeplink  
Trainer Patrick Lodewijks na het behalen van de titel
http://youtu.be/6vUwF2_9deI
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 23:19   quote  deeplink  
Mitchell Te Vrede maakte maar liefst 5 doelpunten
http://youtu.be/z64IDfRm5W8
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 14 april 2014 - 23:33   quote  deeplink  
Van Hooijdonk praat binnenkort met Martin van Geel
http://youtu.be/K_yCsUpncj8
Sensi
 Sensi - maandag 14 april 2014 - 23:35   quote  deeplink  
Awesome thnx Renato!
Sensi
 Sensi - dinsdag 15 april 2014 - 00:10   quote  deeplink  
Wie maakte dat 2de doelpuntje die op de samenvatting te zien is? Volgens mij met nr 8
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 april 2014 - 00:21   quote  deeplink  
Dat is Blij..
Sensi
 Sensi - dinsdag 15 april 2014 - 00:24   quote  deeplink  
Zat er lekker in hehe.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 april 2014 - 06:16   quote  deeplink  
Jong Feyenoord - Jong RKC 'de opkomst'
http://youtu.be/Y26VvOSliXk

http://youtu.be/YXqGHkCzvJA

http://youtu.be/sZSCSwVgyQI

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5923
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het jong-Feyenoord topic









0.0252070