BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Commissie vraagt Cruijff afstand te nemen van commissariszetel'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 15:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal, maar dan ook HE-LE-MAAL met je eens, alibabba. Ook ik roep al jaren (of is het eeuwen ;-)) dat de grootste miskleun die Ajax heeft gemaakt, is naar de beurs te zijn gegaan. Einde voetbalclub, welkom bedrijf!
Als Cruijff zou moeten vertrekken Pietje, ben ik er helemaal klaar mee....elke keer krijg je weer een tik te verwerken met die onzin....echte Ajacieden worden telkens geschaad en we schieten geen meter op...het moet toch wel overduidelijk zijn voor iedereen...de Jeugdtrainers inclucief DE BOER en staf staan volledig achter JC....als JC zijn gezicht laat zien, bloeit iedere echte Ajacied op en daar moeten we naartoe Pietje....het VOETBAL op de voorgrond en het zakelijke op de achtergrond...

Als JC weg zou moeten, worden DE BOER, staf en de Jeugdtrainers allemaal in hun hemd gezet....echte Ajacieden dus en dan is het hek van de dam...dan is het echt gebeurd met de club...

Wat te denken van de supporters....80% staat achter JOHAN CRUIJFF....zij gaan zich verzetten tegen alles wat er bij Ajax gebeurt als JC weg is...dan word het één grote PUINHOOP....behalve voor de zakelijke TROEP wat er zit...die kunnen hun zakken vullen...
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:04 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat heb ik lang geleden al eens berekend in een ander topic. Dat kostte destijds, als ik me goed herinner zo'n slordige 60 miljoen euro. Dat gaat Ajax 3 keer niet doen: NU niet, DAN niet, NOOIT niet
als john de mol gewoon alle aandelen koopt las dat die man met de voice 100 miljoen verdient heeft. moet kunnen toch :P
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:02 schreef Johnqqqq het volgende:

cruijf is ajax, en ajax is grotendeels cruijf zonder johan was ajax nooit zo groot als dat het nu was, waarschijnlijk ben jij te jong om dat te besteffen
Als leeftijd iets zou zeggen over de kennis en kunde van een persoon, zou dat betekenen dat jij beter in staat moet zijn om een verhaal in de Nederlandse taal te typen dan ik, maar dat lukt je niet.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:12 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Als leeftijd iets zou zeggen over de kennis en kunde van een persoon, zou dat betekenen dat jij beter in staat moet zijn om een verhaal in de Nederlandse taal te typen dan ik, maar dat lukt je niet.
:)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door Johnqqqq --
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 15:58 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Redenen om Cruijff niet te betrekken:

* Hij is enorm weinig aanwezig op de club en wil dat ook niet. Hij weigert in Nederland te komen wonen of in ieder geval op vaste tijdstippen aanwezig te zijn, daarnaast weigert hij ook mobiel bereikbaar te zijn

* Cruijff is niet in staat compromissen te sluiten of te luisteren naar de inbreng van een ander. Als iemand het niet met hem eens is heeft die persoon geen verstand van voetbal en hij is ontzettend rechtlijnig en koppig.

* In de tijd dat Cruijff bij Barca eenzelfde functie heeft bekleedt is de schuld van die club uitgegroeid tot de op 1 na hoogste ter wereld.

* Na het lekken van de bewuste brief gaf hij aan dat de brief wel 5 pagina's telde en dat hij helemaal geen zin had om dat allemaal te lezen (5 pagina's, come on!!! Het waren er trouwens maar 3).

* Cruijff heeft meerdere keren (o.a. met jan olde riekerink) mensen uit de organisatie weggewerkt (of willen werken), waarmee hij niet eens 1x heeft gesproken.

Ik kan er nog wel een paar verzinnen. Net zoals ik ook een vergelijkbare lijst kan maken met redenen om wel met JC in zee te gaan. Daarom is het ook zo'n moeilijke discussie. Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij al dan niet achter Cruijff gaat staan. Wat mij betreft proberen we het wel met zijn visie over voetbal, alleen zonder hem als persoon. Dus laat een de Boer, Bergkamp, Jonk, Davids, Overmars maar lekker de voetbaltechnische kant regelen (in de geest van JC), maar zonder JC zelf, omdat die volgens mij een enorme stoorzender is in de organisatie.

Ik wil hieraan nog wel even toevoegen dat ik ook ontzettend baal van de beursgang en de manier waarop dat onze prachtige club heeft beinvloedt. Ik zie dat alleen los van het hele Cruijff verhaal.
Je eerste 3 redenen...wat John aangeeft, is ook mijn mening.

3 pagina's???? Ik heb de brief zelf uitgeprint en het zijn er toch echt 5.....

Er is een rapport uitgeschreven waarin allemaal Ajax-mensen aan mee hebben gewerkt, die de laatste 10/15 jaar bij Ajax hebben gewerkt...daaruit is het één en ander uitgekomen...

Maar goed...we kunnen wel naar mekaar modder staan gooien...CRUIJFF is een echte AJACIED en daar gaat het om...hij heeft het 100% het beste met AJAX voor en hij heeft VOETBALVERSTAND.....een ideale combinatie lijkt me...laat iedereen nou gewoon eens Johan zijn gang gaan....dan kunnen we zien wat het teweeg brengt...zonder JC zijn we namelijk geen meter opgeschoten...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door alibabba --
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 15:58 schreef ktotheb het volgende:

[..]

* In de tijd dat Cruijff bij Barca eenzelfde functie heeft bekleedt is de schuld van die club uitgegroeid tot de op 1 na hoogste ter wereld.

En die van Real, Valencia en bijna alle engelse clubs?
Ligt dat soms ook aan Cruijf.

Gozer je weet niet waarover je praat!
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:15 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

Niet over kunde en ook niet over kennis in het algemeen.
Maar bij een wat ouder persoon is de historische kennis en historische waarden wat meer aanwezig. Bovendien heb ik zoals jij niet alle tijd van de wereld om mijn berichten 100x door te lezen.
Goed laten we hiermee stoppen. Excuus voor mijn vervelende post, ik vond je opmerking over mijn leeftijd ongepast en reageerde daar heel flauw op.

Waar het mij om gaat is dat iedereen hier denkt dat als ik tegen JC ben, ik automatisch voor het bedrijfskundige leiden van Ajax ben, dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beursgang ook vreselijk en al die hoge piefen in pak kunnen mij ook niet per se bekoren. Ik vind het heerlijk om te zien dat mensen als Bergkamp, de Boer enzovoorts bij onze club hun werk doen en de echte Ajaxvisie aanhangen en proberen over te brengen. Alleen sinds de revolutie van Cruijff staat de bedrijfskant meer dan ooit in de schijnwerpers en hij heeft er ook zelf voor gekozen zich in dat aspect te mengen. Daarvoor vind ik hem ongeschikt en dat probeer ik duidelijk te maken. Geloof mij, als Cruijff aan zou bieden om fulltime bij de club werkzaam te zijn in een technische functie, sta ik vooraan om dat toe te juichen. In mijn ogen zou hij nog steeds de perfecte trainer zijn. Alleen HIJ kiest er nu voor zich in dit gedeelte van de organisatie te mengen, en daarvoor vind ik hem dus ongeschikt.
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:21 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

EENS John...Cruijff is juist tegenstander geweest van alle aankopen die Barca de laatste jaren heeft gedaan...
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:22 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Goed laten we hiermee stoppen. Excuus voor mijn vervelende post, ik vond je opmerking over mijn leeftijd ongepast en reageerde daar heel flauw op.

Waar het mij om gaat is dat iedereen hier denkt dat als ik tegen JC ben, ik automatisch voor het bedrijfskundige leiden van Ajax ben, dat is absoluut niet het geval. Ik vind de beursgang ook vreselijk en al die hoge piefen in pak kunnen mij ook niet per se bekoren. Ik vind het heerlijk om te zien dat mensen als Bergkamp, de Boer enzovoorts bij onze club hun werk doen en de echte Ajaxvisie aanhangen en proberen over te brengen. Alleen sinds de revolutie van Cruijff staat de bedrijfskant meer dan ooit in de schijnwerpers en hij heeft er ook zelf voor gekozen zich in dat aspect te mengen. Daarvoor vind ik hem ongeschikt en dat probeer ik duidelijk te maken. Geloof mij, als Cruijff aan zou bieden om fulltime bij de club werkzaam te zijn in een technische functie, sta ik vooraan om dat toe te juichen. In mijn ogen zou hij nog steeds de perfecte trainer zijn. Alleen HIJ kiest er nu voor zich in dit gedeelte van de organisatie te mengen, en daarvoor vind ik hem dus ongeschikt.
Klopt ook grotendeels, Cruijf moet je niet met cijfers laten werken.

Maar die moet je laten bepalen hoe er gescout wordt, waarop.
En eens te meer vaststellen wat de visie, missie en doelen (lange termijn) van ajax zijn.
Ook met de jeugd + het is een ge-wel-dig boegbeeld voor je club zoals Beckenbauer dat bij Bayern is.

En ook Zidane is hard op weg een dergelijke rol bij Real te vervullen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door Johnqqqq --
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Je eerste 3 redenen...wat John aangeeft, is ook mijn mening.

3 pagina's???? Ik heb de brief zelf uitgeprint en het zijn er toch echt 5.....

Er is een rapport uitgeschreven waarin allemaal Ajax-mensen aan mee hebben gewerkt, die de laatste 10/15 jaar bij Ajax hebben gewerkt...daaruit is het één en ander uitgekomen...

Maar goed...we kunnen wel naar mekaar modder staan gooien...CRUIJFF is een echte AJACIED en daar gaat het om...hij heeft het 100% het beste met AJAX voor en hij heeft VOETBALVERSTAND.....een ideale combinatie lijkt me...laat iedereen nou gewoon eens Johan zijn gang gaan....dan kunnen we zien wat het teweeg brengt...zonder JC zijn we namelijk geen meter opgeschoten...
Ok, we kunnen van mening verschillen over het belang van aanwezig zijn en dergelijke. Als die brief inderdaad 5 pagina's waren heb ik hem in een kleiner lettertype gelezen, dan nog vind ik het belachelijk om daar moeilijk over te doen en snap ik nog steeds niet waarom hij niet gewoon op een normale manier op een normale brief kan reageren.

Dat JC een 100% Ajacied is stel ik helemaal niet ter discussie, ook niet dat hij enorm veel verstand heeft van voetbal. Ik vind alleen nog steeds dat hij op organisatorisch gebied totaal ongeschikt is, terwijl dat wel een gedeelte is waar hij zich enorm mee bemoeit. Nogmaals, als TD of trainer lijkt hij mij een geweldenaar. Als lid van de RvC niet.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 09 november 2011 - 16:28   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ach, kamp ani-cruijff blijft dat maar aanhalen als argument... Terwijl Cruijff totaal niets te maken heeft gehad met het investeren in spelers of wat dan ook.

Cruijff was enkel adviseur op het technische gedeelte van het voetbal.
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:

[..]

Over die andere clubs zeg ik helemaal niets. Ik stel alleen vast dat de schuld bij Barca de op 1 na hoogste is van alle clubs ter wereld en dat die schuld grotendeels is opgebouw in de periode dat Cruijff daar "werkzaam" was als adviseur.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:29 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Over die andere clubs zeg ik helemaal niets. Ik stel alleen vast dat de schuld bij Barca de op 1 na hoogste is van alle clubs ter wereld en dat die schuld grotendeels is opgebouw in de periode dat Cruijff daar "werkzaam" was als adviseur.
adviseur technische voetbal zaken ja, hij bepaalde echt niet of er voor een speler 40 miljoen betaald moest worden.
Hij was voor de jeugd en tegen die idiote lonen.
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:30 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

adviseur technische voetbal zaken ja, hij bepaalde echt niet of er voor een speler 40 miljoen betaald moest worden.
Hij was voor de jeugd en tegen die idiote lonen.
Maar het pro-Cruijff kamp gebruikt de manier van voetballen wel als argument voor Cruijff. Maar de beslissing om spelers door te laten stromen of te kopen is wel degelijk een voetbaltechnische beslissing en in de tijd dat jullie zeggen dat JC grotendeels verantwoordelijk was voor de voetbaltechnische kant van de organisatie, werd er dus besloten veel spelers te kopen en de eigen jeugd dus minder te laten doorstromen.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:35   quote  deeplink  
Bovendien maakte Barcelona vorig jaar gewoon winst

http://www.voetbalzakelijk.nl/2010/01/na-sportief-nu-ook-financieel-succes-barcelona/?utm_source=BlogGlue_network&utm_medium=BlogGlue_Plugin
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:36   quote  deeplink  
quote:
dat is niet echt een argument, aangezien JC daar nu dus niet meer actief is....
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:35 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Maar het pro-Cruijff kamp gebruikt de manier van voetballen wel als argument voor Cruijff. Maar de beslissing om spelers door te laten stromen of te kopen is wel degelijk een voetbaltechnische beslissing en in de tijd dat jullie zeggen dat JC grotendeels verantwoordelijk was voor de voetbaltechnische kant van de organisatie, werd er dus besloten veel spelers te kopen en de eigen jeugd dus minder te laten doorstromen.
Dat is korte termijn.

Kijk je hebt 2 dingen:
Lange termijn: Missie, visie, wat voor trainer willen we, welk systeem spelen we etc.
Korte termijn: spelers kopen, invulling geven aan technische staf etc.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:36 schreef ktotheb het volgende:

[..]

dat is niet echt een argument, aangezien JC daar nu dus niet meer actief is....
Dus jij denk dat ze niet voorborduren op het raamwerk wat op lange termijn door cruijf en consorten is weggezet
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:37 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

Dus jij denk dat ze niet voorborduren op het raamwerk wat op lange termijn door cruijf en consorten is weggezet
op sommige punten wel, op andere punten niet, dat is voor ons als buitenstaanders zo goed als onmogelijk om vast te stellen.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:38 schreef ktotheb het volgende:

[..]

op sommige punten wel, op andere punten niet, dat is voor ons als buitenstaanders zo goed als onmogelijk om vast te stellen.
Geloof me het is in een goed functionerende organisatie een stuk makkelijker om beleid te voeren als bij een minder goed functionerende organisatie:

Daarnaast zijn jongens als: Valdes, Pique, Puyol en Xavi en Iniesta gewoon onder de periode van cruijf doorgebroken..
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:43   quote  deeplink  
Ik denk dat een heel groot gedeelte van deze discussie is terug te voeren op een verschil van onze opvattingen over wat nu het voetbaltechnische gedeelte is en wat het organisatorische. In mijn ogen is het zo dat het voetbaltechnische gedeelte van een voetbalclub bestaat uit een technisch directeur en de technische staf van alle elftallen (dus jeugd en A-selectie). Daarnaast is de functie van algemeen directeur gedeeltelijk voetbaltechnisch. Een RvC, een ledenraad een bedrijfsjurist, een financiële directeur, een voorzitter en al die mensen, hebben in mijn ogen een organisatorische functie en geen voetbaltechnische. Toch bemoeit Cruijff zich aan alle kanten met zaken die in mijn ogen dus niet voetbaltechnisch zijn.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:43 schreef ktotheb het volgende:
Ik denk dat een heel groot gedeelte van deze discussie is terug te voeren op een verschil van onze opvattingen over wat nu het voetbaltechnische gedeelte is en wat het organisatorische. In mijn ogen is het zo dat het voetbaltechnische gedeelte van een voetbalclub bestaat uit een technisch directeur en de technische staf van alle elftallen (dus jeugd en A-selectie). Daarnaast is de functie van algemeen directeur gedeeltelijk voetbaltechnisch. Een RvC, een ledenraad een bedrijfsjurist, een financiële directeur, een voorzitter en al die mensen, hebben in mijn ogen een organisatorische functie en geen voetbaltechnische. Toch bemoeit Cruijff zich aan alle kanten met zaken die in mijn ogen dus niet voetbaltechnisch zijn.
logisch want AFC AJAX is een voetbalclub!
Daar moet de directeur ook verstand van voetbal hebben.
Johnqqqq
 Johnqqqq - woensdag 09 november 2011 - 16:45   quote  deeplink  
Keje de draaikont:

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=151722
ktotheb
 ktotheb - woensdag 09 november 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:45 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

logisch want AFC AJAX is een voetbalclub!
Daar moet de directeur ook verstand van voetbal hebben.
Ik snap hem even niet. In mijn betoog zeg ik toch ook dat de functie van AD gedeeltelijk voetbaltechnsich is? Van mij mag Cruijff dan ook wel degelijk een stem krijgen in het aanstellen van een dergelijk iemand. Ik snap dan alleen niet waarom hij zich bemoeit met de RvC en de ledenraad en de voorzitter enzovoorts.
Ajx
 Ajx - woensdag 09 november 2011 - 16:52   quote  deeplink  
Als JC nu ook nog afstand doet van zijn zetel, is alles voor niks geweest en kan hij net zo goed weer helemaal niks doen. Wat moet gebeuren:
1. Je vraagt aan de overige 4 of zij voetbalzaken aan JC over willen laten, dan kunnen zij de financiën, commercie enz. doen.
2. Blijven ze zich met voetbalzaken bemoeien, dan moet je ze eruit schoppen.
3. Een RvC maken met echte Ajax-mannen, denk aan Theo van Duivenbode en Keje Molenaar en nog een aantal van zulke mensen(die zowel voetbal als van iets anders verstand hebben).
Pietje
 Pietje - woensdag 09 november 2011 - 18:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 15:59 schreef Johnqqqq het volgende:

[..]

Wat kost het om van de beurs te gaan dan?
Waarom overwegen we dat niet, aandelen staan toch laag nu
Dit heb ik op 01-04-2011 om 13.00 in een ander topic geschreven in antwoord op een vraag van Remco K:

quote:
Op vrijdag 01 april 2011 - 11:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Remco's vraag
Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat PIETJE ons hierbij kan helpen of IKKE TIKKE, maar volgens mij heeft Ajax zelf nog 67% van de aandelen in handen, en moet het dus de laatste 33% terugkopen om van de beurs af te gaan. Wat dit allemaal moet gaan kosten weet ik niet zeker, maar volgens mij hangt daar ook nog een boete clausule aan vast..

MIJN ANTWOORD
Indien de directie van de Ajax N.V. tot het van de beurs halen van het aandeel zou willen overgaan, dan heeft het hiervoor de toestemming nodig van de algemene vergadering van aandeelhouders. Alleen deze kan toestemming geven tot de inkoop van alle uitstaande aandelen.

De AFC Ajax N.V. heeft op dit moment zo'n 18.333.332 uitstaande aandelen en heeft daarvan zelf 74% in handen. De overige 4.950.000 aandelen (26%) zijn in handen van Delta Lloyd (6%), Strating (5%) en particuliere beleggers. Al deze aandelen zouden teruggekocht moeten worden door de AFC Ajax N.V.

De 4.950.000 aandelen die vervolgens ingekocht dienen te worden zijn tegen de huidige beurskoers van € 7,00 (peildatum 31 maart 2011) in totaal € 34.650.000 waard. Het inkopen van de aandelen zal echter zeker een stuk duurder uitvallen dan de huidige waarde van ruim € 34 miljoen. Immers, de AFC Ajax N.V. moet namelijk haar aandeelhouders een "aantrekkelijk" bod doen waartegen zij de aandelen over wenst te nemen.

De 4.950.000 aandelen leverden bij de beursgang in 1998 ruim € 53 miljoen op. De aandelen werden gelanceerd tegen de koers van 25 gulden (€ 11,34), maar de koers steeg vanwege de grote belangstelling destijds direct naar 32,50 gulden (€ 14,75). De aandeelhouders van "het eerste uur" hebben destijds dus veel meer voor het aandeel betaald dan wat het op dit moment nog waard is.

De verwachting is dan ook dat de AFC Ajax N.V. flink hoger dan de huidige beurskoers van € 7,00 euro zal moeten bieden om alle aandeelhouders ertoe te bewegen de aandelen terug te verkopen. Het einde van de beursnotering zal daarom een aanzienlijk grotere investering dan de eerder genoemde € 34 miljoen vragen. Daar zijn bovendien alle bijkomende kosten zoals de kosten voor het wijzigen van de structuur nog niet bij inbegrepen. Een of andere boete is niet aan de orde.

Kortom, alles kan, zeker dus wanneer Ajax de portemonee wenst open te trekken, maar helaas, dat gaat Ajax zeker niet doen. Daardoor zal alles bij het oude blijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door Pietje --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 09 november 2011 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 18:15 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dit heb ik op 01-04-2011 om 13.00 in een ander topic geschreven in antwoord op een vraag van Remco K:

quote:
Op vrijdag 01 april 2011 - 11:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Remco's vraag
Ik weet het niet helemaal zeker, misschien dat PIETJE ons hierbij kan helpen of IKKE TIKKE, maar volgens mij heeft Ajax zelf nog 67% van de aandelen in handen, en moet het dus de laatste 33% terugkopen om van de beurs af te gaan. Wat dit allemaal moet gaan kosten weet ik niet zeker, maar volgens mij hangt daar ook nog een boete clausule aan vast..

MIJN ANTWOORD
Indien de directie van de Ajax N.V. tot het van de beurs halen van het aandeel zou willen overgaan, dan heeft het hiervoor de toestemming nodig van de algemene vergadering van aandeelhouders. Alleen deze kan toestemming geven tot de inkoop van alle uitstaande aandelen.

De AFC Ajax N.V. heeft op dit moment zo'n 18.333.332 uitstaande aandelen en heeft daarvan zelf 74% in handen. De overige 4.950.000 aandelen (26%) zijn in handen van Delta Lloyd (6%), Strating (5%) en particuliere beleggers. Al deze aandelen zouden teruggekocht moeten worden door de AFC Ajax N.V.

De 4.950.000 aandelen die vervolgens ingekocht dienen te worden zijn tegen de huidige beurskoers van € 7,00 (peildatum 31 maart 2011) in totaal € 34.650.000 waard. Het inkopen van de aandelen zal echter zeker een stuk duurder uitvallen dan de huidige waarde van ruim € 34 miljoen. Immers, de AFC Ajax N.V. moet namelijk haar aandeelhouders een "aantrekkelijk" bod doen waartegen zij de aandelen over wenst te nemen.

De 4.950.000 aandelen leverden bij de beursgang in 1998 ruim € 53 miljoen op. De aandelen werden gelanceerd tegen de koers van 25 gulden (€ 11,34), maar de koers steeg vanwege de grote belangstelling destijds direct naar 32,50 gulden (€ 14,75). De aandeelhouders van "het eerste uur" hebben destijds dus veel meer voor het aandeel betaald dan wat het op dit moment nog waard is.

De verwachting is dan ook dat de AFC Ajax N.V. flink hoger dan de huidige beurskoers van € 7,00 euro zal moeten bieden om alle aandeelhouders ertoe te bewegen de aandelen terug te verkopen. Het einde van de beursnotering zal daarom een aanzienlijk grotere investering dan de eerder genoemde € 34 miljoen vragen. Daar zijn bovendien alle bijkomende kosten zoals de kosten voor het wijzigen van de structuur nog niet bij inbegrepen. Een of andere boete is niet aan de orde.

Kortom, alles kan, zeker dus wanneer Ajax de portemonee wenst open te trekken, maar helaas, dat gaat Ajax zeker niet doen. Daardoor zal alles bij het oude blijven.
Al met al zal het van de beurs afstappen, denk ik, een kleine 60 tot 65 miljoen euro gaan kosten. Dit om alle aandelen af te kopen. Er zijn ook veel aandelen in handen van Ajax-supporters die het aandeel zagen als een funaandeel. Mogelijk zijn die bereid om de kleine investering te laten voor wat hij is en hun aandeel gewoon terug te geven. Dan zal je je dus alleen nog moeten richten op de bedrijven die grote aantallen hebben en daarmee tot een vergelijk kunnen komen. Het is niet niks, maar zou een stap zijn in de goede richting om van Ajax weer een voetbalclub te maken!!!!
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:27 schreef ktotheb het volgende:

[..]

Ok, we kunnen van mening verschillen over het belang van aanwezig zijn en dergelijke. Als die brief inderdaad 5 pagina's waren heb ik hem in een kleiner lettertype gelezen, dan nog vind ik het belachelijk om daar moeilijk over te doen en snap ik nog steeds niet waarom hij niet gewoon op een normale manier op een normale brief kan reageren.

Dat JC een 100% Ajacied is stel ik helemaal niet ter discussie, ook niet dat hij enorm veel verstand heeft van voetbal. Ik vind alleen nog steeds dat hij op organisatorisch gebied totaal ongeschikt is, terwijl dat wel een gedeelte is waar hij zich enorm mee bemoeit. Nogmaals, als TD of trainer lijkt hij mij een geweldenaar. Als lid van de RvC niet.
Het schijnt toch echt dat Cruijff brieven heeft teruggestuurd, zoals hijzelf zei....een stuk of 5...6 brieven waren hem toegezonden...hij zou er evenzoveel teruggestuurd hebben...het is eigenlijk al zeer triest dat het met brieven moet, maar dat terzijde..

Een organisatie neerzetten is juist wat JC heel goed kan...hij zet gewoon de poppetjes op de juiste plaats en bewaakt het op een afstand...wat is daar mis mee??? Als ze gewoon hadden gedaan wat ie voor ogen had, Ling aanstellen, hadden we dit gezeur helemaal niet gehad....laat die man gewoon zijn ding doen....mislukt het, weten we meer....lukt het, is het nog beter...de andere leden van de RvC kunnen er alleen maar van profiteren, maar ze voelen zich veel te belangrijk....

En hij wilde helemaal niet in de RvC....het is hem min of meer opgedrongen....achteraf gezien ben ik er alleen maar blij mee, want nou heeft ie meer macht dan hijzelf denkt...
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:35 schreef ktotheb het volgende:

[..]

In die tijd was JC enkel adviseur...niets meer en niets minder...hij adviseerde om geen duurzame spelers te kopen...
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 16:52 schreef Ajx het volgende:
Als JC nu ook nog afstand doet van zijn zetel, is alles voor niks geweest en kan hij net zo goed weer helemaal niks doen. Wat moet gebeuren:
1. Je vraagt aan de overige 4 of zij voetbalzaken aan JC over willen laten, dan kunnen zij de financiën, commercie enz. doen.
2. Blijven ze zich met voetbalzaken bemoeien, dan moet je ze eruit schoppen.
3. Een RvC maken met echte Ajax-mannen, denk aan Theo van Duivenbode en Keje Molenaar en nog een aantal van zulke mensen(die zowel voetbal als van iets anders verstand hebben).
100% EENS Ajx!!!!
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 november 2011 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:38 schreef alibabba het volgende:

[..]

In die tijd was JC enkel adviseur...niets meer en niets minder...hij adviseerde om geen duurzame spelers te kopen...
Duurzame spelers?
Verbruiken die minder energie, met hetzelfde resultaat ofzo? ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door Hasjkoph --
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:42 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Duurzame spelers?
Verbruiken die minder energie, met hetzelfde resultaat ofzo? ;-)
Volgens mij zeg ik het verkeerd of niet???hahahaha...dure spelers...is dat beter????;)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 november 2011 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:44 schreef alibabba het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik het verkeerd of niet???hahahaha...dure spelers...is dat beter????;)
Jahoor.. ;-)
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:47 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Jahoor.. ;-)
Jahoor aan mekaar??????hahahahahah...
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 november 2011 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:51 schreef alibabba het volgende:

[..]

Jahoor aan mekaar??????hahahahahah...
Dit kan ook: Jawhoor
Is spreektaal.. :)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 november 2011 door Hasjkoph --
alibabba
 alibabba - woensdag 09 november 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:53 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dit kan ook: Jawhoor
Is spreektaal.. :)
Maar we typen het Hasjkoph....:)
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 november 2011 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 20:56 schreef alibabba het volgende:

[..]

Maar we typen het Hasjkoph....:)
Spreektaal overbrengen in teksten.. ;-)
alibabba
 alibabba - vrijdag 11 november 2011 - 22:02   quote  deeplink  
Uitstekend nieuws uit Turkije....Guus met 0-3 verloren in Turkije van Kroatie....maakt dit de weg vrij voor Guus naar Ajax???? De kans word zo een heel stuk groter....
Ajx
 Ajx - vrijdag 11 november 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 november 2011 - 22:02 schreef alibabba het volgende:
Uitstekend nieuws uit Turkije....Guus met 0-3 verloren in Turkije van Kroatie....maakt dit de weg vrij voor Guus naar Ajax???? De kans word zo een heel stuk groter....
Ja, gelezen.. Kan hij in elk geval terugkomen naar Ajax!! Positief, hebben we in elk geval een algemeen directeur!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6015
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Commissie vraagt Cruijff afstand te nemen van commissariszetel'

0.0089800