BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Feyenoord boek 'Wij houden van die club'

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
KKL
 KKL - woensdag 09 november 2011 - 12:03   quote  deeplink  
Wat vinden jullie van het boek?

Ik vind het wel grappig om te lezen.

Staan wel een aantal onwaarheden in, ook qua namen van supporters die hun verhaal doen.

Zal wel uit veiligheidsoverwegingen zijn anders kan ik het ook niet uitleggen.

Grappig boek iig
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 09 november 2011 - 12:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 12:03 schreef KKL het volgende:
Wat vinden jullie van het boek?

Ik vind het wel grappig om te lezen.

Staan wel een aantal onwaarheden in, ook qua namen van supporters die hun verhaal doen.

Zal wel uit veiligheidsoverwegingen zijn anders kan ik het ook niet uitleggen.

Grappig boek iig
ik zit idd met genoegen sommige verhalen te lezen, bedoel je met je opmerking dat de naam en foto bij de verhalen soms niet overeenkomen met de werkelijke naam?
van geil
 van geil - woensdag 09 november 2011 - 12:18   quote  deeplink  
wat kost het boek??
Suijltje
 Suijltje - woensdag 09 november 2011 - 12:18   quote  deeplink  
IK hou van de club EN zijn supporters!
FR-Elmo
 FR-Elmo - woensdag 09 november 2011 - 12:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 12:18 schreef van geil het volgende:
wat kost het boek??
gratis voor legioenleden anders is de adviesprijs 14,95 euro
KKL
 KKL - woensdag 09 november 2011 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 november 2011 - 12:07 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

ik zit idd met genoegen sommige verhalen te lezen, bedoel je met je opmerking dat de naam en foto bij de verhalen soms niet overeenkomen met de werkelijke naam?
Klopt.

Verder wil ik hier niks over kwijt.

Persoonlijke redenen zullen hier wel de achtergronden van zijn.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 09 november 2011 - 18:44   quote  deeplink  
Leuk boek.
Bosifyable
 Bosifyable - woensdag 09 november 2011 - 19:11   quote  deeplink  
Yay.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 09 november 2011 - 23:50   quote  deeplink  
Geweldig mooi uitgevoerd. Mooie liefdesverklaringen.
Niet geschikt om al teveel verhalen achtereen te lezen. Wordt het iets te narcistisch.
hotjumper
 hotjumper - donderdag 10 november 2011 - 00:14   quote  deeplink  
Mis een stukje van onze voorzitter......
KKL
 KKL - donderdag 10 november 2011 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 00:14 schreef hotjumper het volgende:
Mis een stukje van onze voorzitter......
Precies.
Wat echt opvalt is dat de twee belangrijkste mensen binnen de organisatie beide ontbreken in het boek.
Zowel de Algemeen Directeur, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij Feyenoord, Eric Gudde én de voorzitter van de Raad van Commissarissen, verantwoordelijk voor de lange termijn strategie bij Feyenoord (HAHA!), Dick van Well staan allebei NIET in het boek.

Ergo: Dick van Well en Eric Gudde, de Godfather én de Capo di tutti Capi van Feyenoord, die op pagina 1 en 2 van dit boek hadden moeten staan houden dus letterlijk niet van Feyenoord.

De verhalen van Eric Gudde en zn. die bij Maassluis met een wit-rood-wit shirt op het veld verschenen zijn legio maar het bewijs ontbreekt jammerlijk (buiten een foto van de kamer van zoonlief met snavel-vaan).
Maar goed met modder gooien doen wij niet aan, de feiten liggen nu gewoon op de tafel van 30.000 Het Legioen donateurs.

Dan rest alleen de vraag: WAT DOE JE IN GODSNAAM BIJ FEYENOORD??? én ZAL JE NIET GEWOON OPDONDEREN BIJ ONZE CLUB?!?!
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 10 november 2011 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 16:35 schreef KKL het volgende:

[..]

Precies.
Wat echt opvalt is dat de twee belangrijkste mensen binnen de organisatie beide ontbreken in het boek.
Zowel de Algemeen Directeur, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij Feyenoord, Eric Gudde én de voorzitter van de Raad van Commissarissen, verantwoordelijk voor de lange termijn strategie bij Feyenoord (HAHA!), Dick van Well staan allebei NIET in het boek.

Ergo: Dick van Well en Eric Gudde, de Godfather én de Capo di tutti Capi van Feyenoord, die op pagina 1 en 2 van dit boek hadden moeten staan houden dus letterlijk niet van Feyenoord.

De verhalen van Eric Gudde en zn. die bij Maassluis met een wit-rood-wit shirt op het veld verschenen zijn legio maar het bewijs ontbreekt jammerlijk (buiten een foto van de kamer van zoonlief met snavel-vaan).
Maar goed met modder gooien doen wij niet aan, de feiten liggen nu gewoon op de tafel van 30.000 Het Legioen donateurs.

Dan rest alleen de vraag: WAT DOE JE IN GODSNAAM BIJ FEYENOORD??? én ZAL JE NIET GEWOON OPDONDEREN BIJ ONZE CLUB?!?!
hahahahahahaha, neem je altijd best serieus maar dit vind ik onzin....
KKL
 KKL - donderdag 10 november 2011 - 16:42   quote  deeplink  
HELD HELD HELD!!!!

Actueel%20Ulrich%20van%20Gobbel%201.jpg

Van Gobbel zou liegen als hij zegt als kind al supporter te zijn geweest van Feyenoord.
De club had zijn sympathie, het gele shirt van begin jaren tachtig doet nog steeds zijn ogen twinkelen, maar hij voelde zich pas echt Feyenoorder toen hij het rood-witte shirt van de club al een paar jaar droeg.
'Een Feyenoord-hart krijg je niet door een paar wedstrijden voor de club te spelen', legt hij uit. 'Dat moet groeien.
Prestaties zijn daarin belangrijk, net als de spelers met wie je samenspeelt.
Toen ik bij Feyenoord kwam ging het heel slecht met de club. Langzaamaan kwamen de prestaties en groeiden we als ploeg naar elkaar toe.
Ons elftal was de belichaming van Feyenoord.
Niet zeiken, maar werken.
Je kunt pas zeggen dat je een Feyenoord-hart hebt als je wilt vechten voor de club. Wij wilden dat.
We gingen eerst voor elkaar door het vuur, later ook voor de club.
Mijn gevoel voor de club groeide bij elke prijs die we pakten.'

De snelle verdediger was één van de boegbeelden van de ploeg die begin jaren negentig liefst vier keer de KNVB beker won en in 1993 zelfs voor het eerst in negen jaar het landskampioenschap in de wacht sleepte.
Van Gobbel vraagt zich af of hij zonder die prijzen dit boek wel gehaald zou hebben.
'Ik denk namelijk dat het heel moeilijk is om een Feyenoord-hart te krijgen als het klote gaat met de club', zegt hij.
'Let wel, ik heb het hier niet over supporters, maar over spelers.
Je moet eerst presteren en dan kun je zeggen: ik hou wel of ik hou niet van Feyenoord.'

Er waren vlak na zijn entree in De Kuip momenten dat Van Gobbel niet dacht ooit al die prijzen met Feyenoord te zullen winnen.
Met lood in zijn schoenen betrad hij aanvankelijk het veld.
'Kuipvrees', stelt hij onomwonden.
'Ik heb daar echt last van gehad. Ik moest ballen aannemen, maar kreeg mijn benen bijna niet meer omhoog.
Dat was angstaanjagend.
Ik was nerveus, had nog nooit voor zoveel mensen gespeeld.
Ik wist dat ik moest presteren en dat was niet altijd even eenvoudig.
' De tiener kreeg hulp vanuit de hoek die hij in zekere zin het meeste vreesde.
Het legioen, bepaald niet verwend in die tijd, mocht die snelle en bonkige speler wel en liet dat duidelijk merken.
'Als ik aan de bal kwam, ging heel het stadion van U-U-Uli', zegt Van Gobbel.
'Het gaf een heerlijk gevoel om zo jong al gerespecteerd te worden door de supporters!
KKL
 KKL - donderdag 10 november 2011 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 16:41 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

hahahahahahaha, neem je altijd best serieus maar dit vind ik onzin....
graag gedaan
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 10 november 2011 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 16:42 schreef KKL het volgende:
HELD HELD HELD!!!!

[ afbeelding ]

Van Gobbel zou liegen als hij zegt als kind al supporter te zijn geweest van Feyenoord.
De club had zijn sympathie, het gele shirt van begin jaren tachtig doet nog steeds zijn ogen twinkelen, maar hij voelde zich pas echt Feyenoorder toen hij het rood-witte shirt van de club al een paar jaar droeg.
'Een Feyenoord-hart krijg je niet door een paar wedstrijden voor de club te spelen', legt hij uit. 'Dat moet groeien.
Prestaties zijn daarin belangrijk, net als de spelers met wie je samenspeelt.
Toen ik bij Feyenoord kwam ging het heel slecht met de club. Langzaamaan kwamen de prestaties en groeiden we als ploeg naar elkaar toe.
Ons elftal was de belichaming van Feyenoord.
Niet zeiken, maar werken.
Je kunt pas zeggen dat je een Feyenoord-hart hebt als je wilt vechten voor de club. Wij wilden dat.
We gingen eerst voor elkaar door het vuur, later ook voor de club.
Mijn gevoel voor de club groeide bij elke prijs die we pakten.'

De snelle verdediger was één van de boegbeelden van de ploeg die begin jaren negentig liefst vier keer de KNVB beker won en in 1993 zelfs voor het eerst in negen jaar het landskampioenschap in de wacht sleepte.
Van Gobbel vraagt zich af of hij zonder die prijzen dit boek wel gehaald zou hebben.
'Ik denk namelijk dat het heel moeilijk is om een Feyenoord-hart te krijgen als het klote gaat met de club', zegt hij.
'Let wel, ik heb het hier niet over supporters, maar over spelers.
Je moet eerst presteren en dan kun je zeggen: ik hou wel of ik hou niet van Feyenoord.'

Er waren vlak na zijn entree in De Kuip momenten dat Van Gobbel niet dacht ooit al die prijzen met Feyenoord te zullen winnen.
Met lood in zijn schoenen betrad hij aanvankelijk het veld.
'Kuipvrees', stelt hij onomwonden.
'Ik heb daar echt last van gehad. Ik moest ballen aannemen, maar kreeg mijn benen bijna niet meer omhoog.
Dat was angstaanjagend.
Ik was nerveus, had nog nooit voor zoveel mensen gespeeld.
Ik wist dat ik moest presteren en dat was niet altijd even eenvoudig.
' De tiener kreeg hulp vanuit de hoek die hij in zekere zin het meeste vreesde.
Het legioen, bepaald niet verwend in die tijd, mocht die snelle en bonkige speler wel en liet dat duidelijk merken.
'Als ik aan de bal kwam, ging heel het stadion van U-U-Uli', zegt Van Gobbel.
'Het gaf een heerlijk gevoel om zo jong al gerespecteerd te worden door de supporters!
dit is idd een van de mooiste verhalen die er in staan. uit het hart en vol vuur!
FR-Elmo
 FR-Elmo - donderdag 10 november 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 16:43 schreef KKL het volgende:

[..]

graag gedaan
ik weet dat je het serieus meent maar zo zijn er wl meerdere die er niet in staan. nu staan Koevermans en Blokland erin. Ik denk dat het teveel van het goede is om de 2 die je opnoemt er dan ook nog bij te doen.
Zoals Gerard Meijer het in z'n voorwoord ook al benoemt: er komt in het boek een selectie van feyenoorders voor.
KKL
 KKL - maandag 14 november 2011 - 14:43   quote  deeplink  
Het was meer dan alleen Feyenoord tegen 020, zegt hij.
Het was ook Rotterdam tegen Amsterdam.
Dat maakte het een aparte strijd.
We moesten de eer van de stad verdedigen.
Ik was heel de week met de wedstrijd bezig.
Ik vloog er bovenop, het was DE klassieker van het jaar.
Tegen 020 stond ik met het schuim op mijn bek op het veld.
Die wedstrijd gaat niet alleen over voetbal. Het is een pestigestrijd.

De rivaliteit is er nog steeds maar daarvan is op het veld weinig te merken.
Van Gobbel kan zich niet voorstellen dat hij na de wedstrijd een Ajacied in de armen zou vallen, zoals de laatste jaren nog weleens gedaan werd door Feyenoorders met vrienden bij 020.
Hij wilde helemaal geen vrienden zijn met die jongens van 020.
Het is geen haat maar je moet voor je stad staan.
Daar past ergens iets drinken met iemand van 020 niet bij.

Aldus Ulrich van Gobbel
Milo
 Milo - maandag 14 november 2011 - 14:46   quote  deeplink  
mooi he!
MMM
 MMM - maandag 14 november 2011 - 18:32   quote  deeplink  
HELD!!!!!!!!!!!
MMM
 MMM - maandag 14 november 2011 - 18:44   quote  deeplink  
Ik wil een van Gobbel ava! Ik zag een tijd terug die reportage ook weer terug waar hij een traantje liet vallen, kippenvel!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2011 door MMM --
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 14 november 2011 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 18:44 schreef MMM het volgende:
Ik wil een van Gobbel ava! Ik zag een tijd terug die reportage ook weer terug waar hij een traantje liet vallen, kippenvel!
Lul niet, je hebt er al 1! Eerst de rest ;)

En mss kun je trouwens wat regelen met Boudewijn, een paar Ajacieden op 't forum hebben ook een dubbele avatar?!
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 14 november 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 19:40 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Lul niet, je hebt er al 1! Eerst de rest ;)

En mss kun je trouwens wat regelen met Boudewijn, een paar Ajacieden op 't forum hebben ook een dubbele avatar?!
de reden daarvan is dat je toen je een avatar kon krijgen je er 2 kon opgeven. 1 voor lange berichten en 1 voor korte berichten. aldus de ajacieden.
craven
 craven - maandag 14 november 2011 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 19:40 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Lul niet, je hebt er al 1! Eerst de rest ;)

En mss kun je trouwens wat regelen met Boudewijn, een paar Ajacieden op 't forum hebben ook een dubbele avatar?!
waarom de neuzen wel, wij hebben 4x zoveel posts
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 14 november 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 20:09 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

de reden daarvan is dat je toen je een avatar kon krijgen je er 2 kon opgeven. 1 voor lange berichten en 1 voor korte berichten. aldus de ajacieden.
Daar wel, hier niet.

Whatever, tijd voor een avatar bij 400.000 posts.

Edit: 2 avatars!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2011 door Bosifyable --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 14 november 2011 - 20:39   quote  deeplink  
Waarom heb ik dan geen AVATAR!!!!
Ik wil ook een AVATAR!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2011 door Feyenoord till i die --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 14 november 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 18:44 schreef MMM het volgende:
Ik wil een van Gobbel ava! Ik zag een tijd terug die reportage ook weer terug waar hij een traantje liet vallen, kippenvel!
alsjeblieft!
images?q=tbn:ANd9GcRy_wnyyoXaZCOxpED2sL0Stftcl7HBoR4g2-NKY7vvEPGF12-YhnBzQ0cdlw
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 14 november 2011 - 20:42   quote  deeplink  
OT: Mooi boek!
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 14 november 2011 - 20:45   quote  deeplink  
Ik wil een rellenavatar!
Regel dat ook effe Leon!
Moet je zo'n ding aanvragen?
Moet je gewoon standaard gevraagd worden na zoveel posts!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 14 november 2011 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 20:45 schreef Feyenoord till i die het volgende:
Ik wil een rellenavatar!
Regel dat ook effe Leon!
Moet je zo'n ding aanvragen?
Moet je gewoon standaard gevraagd worden na zoveel posts!
1494258-feyenoord-pantoffel.jpg
Jij als vriend van Boudewijn krijg een avatar op je sloffen kerel!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2011 door Leon FR1908 --
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 14 november 2011 - 20:57   quote  deeplink  
Heheheheheheheheheehe!!
Inderdaad! Nog steeds rellen tegen neuzen op mijn sloffen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 14 november 2011 door Feyenoord till i die --
snarf02041969
 snarf02041969 - maandag 14 november 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 18:32 schreef MMM het volgende:
HELD!!!!!!!!!!!
+ 1
Feyenoord till i die
 Feyenoord till i die - maandag 14 november 2011 - 21:06   quote  deeplink  
+2
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 14 november 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 14 november 2011 - 20:09 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

de reden daarvan is dat je toen je een avatar kon krijgen je er 2 kon opgeven. 1 voor lange berichten en 1 voor korte berichten. aldus de ajacieden.
alles voor het uiterlijke vertoon daar in de hoofdstad.
de kromme2
 de kromme2 - maandag 21 november 2011 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 november 2011 - 16:35 schreef KKL het volgende:

[..]

Precies.
Wat echt opvalt is dat de twee belangrijkste mensen binnen de organisatie beide ontbreken in het boek.
Zowel de Algemeen Directeur, verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding bij Feyenoord, Eric Gudde én de voorzitter van de Raad van Commissarissen, verantwoordelijk voor de lange termijn strategie bij Feyenoord (HAHA!), Dick van Well staan allebei NIET in het boek.

Ergo: Dick van Well en Eric Gudde, de Godfather én de Capo di tutti Capi van Feyenoord, die op pagina 1 en 2 van dit boek hadden moeten staan houden dus letterlijk niet van Feyenoord.

De verhalen van Eric Gudde en zn. die bij Maassluis met een wit-rood-wit shirt op het veld verschenen zijn legio maar het bewijs ontbreekt jammerlijk (buiten een foto van de kamer van zoonlief met snavel-vaan).
Maar goed met modder gooien doen wij niet aan, de feiten liggen nu gewoon op de tafel van 30.000 Het Legioen donateurs.

Dan rest alleen de vraag: WAT DOE JE IN GODSNAAM BIJ FEYENOORD??? én ZAL JE NIET GEWOON OPDONDEREN BIJ ONZE CLUB?!?!
ik dacht al, waar blijft ie ??
je was ineens zo positief.
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 21 november 2011 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 15:28 schreef de kromme2 het volgende:

[..]

ik dacht al, waar blijft ie ??
je was ineens zo positief.
weet je dat je best wel een lul bent?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5132
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het Feyenoord boek 'Wij houden van die club'









0.0075950