|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Van Basten haalt hard uit naar Cruijff (V-Bal.nl)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Van Basten haalt hard uit naar Cruijff
quote: Marco van Basten heeft hard uitgehaald naar Johan Cruijff en consorten. Volgens van Basten heet Cruijff een groot aandeel in de chaotische revolutie bij Ajax. Al dertien, veertien maanden is het alleen maar roddel en achterklap. En daar speelt het kamp Cruijff een rol in, aldus Van Basten in het Algemeen Dagblad.
Heel teleurstellend om te zien en het verandert ook niet, vervolgt de ex-coach van Ajax. Niemand is in staat om Johan een halt toe te roepen. Niemand die dat blijkbaar durft, kan of wil.' Van Basten blikt hiermee terug op de fluwelen revolutie die ruim een jaar geleden werd ingezet door Johan Cruijff.
Marco van Basten bedankte gisteren definitief voor de functie van algemeen directeur bij de landskampioen. Johan Cruijff liet op dezelfde dag weten zijn plek in de raad van commissarissen niet af te staan voor een rol als clubadviseur.
Ik snap er onderhand niets meer van. Is het niet gewoon zo dat men Cruijff niet z'n gang laten gaan en dat het daardoor zo lang duurt? Daar kan Cruijff toch niets aan doen? Het enige waar Cruijff iets aan kan doen is stoppen met z'n telegraaf column. Die gast die die stukjes opschrijft vertrouw ik niet. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:34 schreef Boudewijn het volgende:Van Basten haalt hard uit naar Cruijff[..] Ik snap er onderhand niets meer van. Is het niet gewoon zo dat men Cruijff niet z'n gang laten gaan en dat het daardoor zo lang duurt? Daar kan Cruijff toch niets aan doen? Het enige waar Cruijff iets aan kan doen is stoppen met z'n telegraaf column. Die gast die die stukjes opschrijft vertrouw ik niet. Volgens mij gaat het er bij van Basten juist om dat Cruijff degene was die ineens met extra eisen kwam en die de boel ophield. Dus in de ogen van MvB is het in deze situatie Cruijffs schuld dat het langer duurt dan noodzakelijk. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:42 schreef ktotheb het volgende:[..] Volgens mij gaat het er bij van Basten juist om dat Cruijff degene was die ineens met extra eisen kwam en die de boel ophield. Dus in de ogen van MvB is het in deze situatie Cruijffs schuld dat het langer duurt dan noodzakelijk. Klopt, aan de ene kant jammer dat er geen MVB is. Aan de andere kant hij is wel de man die sno (top salaris) en Suljemani voor 16 miljoen kocht. Dus geheel geloofwaardig was dat ook weer niet.
Marco wou Heijn meenemen maar daar zag Cruijf het niet in zitten. Dat is de reden dat het niet doorgaat |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Het gaat helemaal niet om het feit dat het langer zou duren. Het gaat om om de invulling van de functie en de mensen die daarom heen hangen. En Cruijff heeft gelijk als hij zegt dat hij vertrouwen heeft in Marco, maar dat er wel iemand naast moet staan om het gebrek aan ervaring en kunde eventueel op te kunnen vangen.. van Basten heeft geen enkele ervaring in deze functie of een soortgelijke functie, zelfs niet als adviseur in dat wat er bij Ajax moet gaan gebeuren. Ik sta in deze volledig achter Cruijff.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:46 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Klopt, aan de ene kant jammer dat er geen MVB is. Aan de andere kant hij is wel de man die sno (top salaris) en Suljemani voor 16 miljoen kocht. Dus geheel geloofwaardig was dat ook weer niet. Marco wou Heijn meenemen maar daar zag Cruijf het niet in zitten. Dat is de reden dat het niet doorgaat Hij wou Sulejmani, maar van Basten heeft nooit de knoop doorgehakt dat er 16 miljoen voor betaald ging worden.. de Boer zou Messi ook wel graag willen, maar de club bepaald of die 250 Miljoen betaald gaat worden. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:46 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Klopt, aan de ene kant jammer dat er geen MVB is. Aan de andere kant hij is wel de man die sno (top salaris) en Suljemani voor 16 miljoen kocht. Dus geheel geloofwaardig was dat ook weer niet. Marco wou Heijn meenemen maar daar zag Cruijf het niet in zitten. Dat is de reden dat het niet doorgaat Ik had begrepen dat de reden was dat Cruijff die adviescommissie voor hem wilde instellen. Maar ik ben wel met je eens dat MvB niet per se de beste man voor die positie is. Ik ben wel benieuwd wie Cruijff daar nu wil neerzetten (er even van uitgaande dat Ling geen optie meer is). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Misschien Rijkaard??? Niet dat het de beste optie is, maar misschien dat Cruijff hem nu naar voren gaat schuiven.. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:51 schreef ktotheb het volgende:[..] Ik had begrepen dat de reden was dat Cruijff die adviescommissie voor hem wilde instellen. Maar ik ben wel met je eens dat MvB niet per se de beste man voor die positie is. Ik ben wel benieuwd wie Cruijff daar nu wil neerzetten (er even van uitgaande dat Ling geen optie meer is). Marco Overmars is de naam, en de juiste persoon man met voetbal visie en met zakelijk verstand. Bovendien een rustige man. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:55 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Marco Overmars is de naam, en de juiste persoon man met voetbal visie en met zakelijk verstand. Bovendien een rustige man. Die zou ik inderdaad ook graag op die positie zien. Maar volgens mij heeft Overmars zelf aangegeven dat hij nog niet klaar is voor die positie. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:52 schreef remco k het volgende:Misschien Rijkaard??? Niet dat het de beste optie is, maar misschien dat Cruijff hem nu naar voren gaat schuiven.. Rijkaard lijkt mij ook wel een geschikte kandidaat inderdaad. Hoewel ik toch het liefst Hiddink zou zien. Alle kandidaten die we horen hebben allemaal zo weinig ervaring, dat is toch wel een beetje mijn angst. Ook de befaamde technische driehoek (Bergkam, Jonk en de Boer) hebben al heel weinig ervaring. Zou fijn zijn in mijn ogen als daar iemand met ervaring boven gaat staan. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:50 schreef remco k het volgende:[..] Hij wou Sulejmani, maar van Basten heeft nooit de knoop doorgehakt dat er 16 miljoen voor betaald ging worden.. de Boer zou Messi ook wel graag willen, maar de club bepaald of die 250 Miljoen betaald gaat worden. Hier zit jij er dus naast. MvB had carte blanche bij Ajax dus hij had ook zo wijs moeten zijn om gewoon zijn verlies te pakken inzake Sulejmani en niet door te drammen waardoor er dat absurde bedrag betaald werd. MvB was trainer en td tegelijk en dat was dodelijk. Elke speler die hij wilde heeft hij mogen halen!! |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 12:07 schreef ktotheb het volgende:[..] Die zou ik inderdaad ook graag op die positie zien. Maar volgens mij heeft Overmars zelf aangegeven dat hij nog niet klaar is voor die positie. Volgens mij, en corrigeer mij als ik er naast zit, heeft het er ook mee te maken dat hij nog niet klaar is bij GAE |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
het lijkt wel of er nog oud zeer leeft bij jc. alles was bijna rond,en toen kwam die adviesgroep om de bocht,wat marco blokeerde. we weten allemaal nog hoe(marco)toendertijd nogals trainer jc buiten de deur hield en niet de bezem door de toenmalige jeugd trainers wou halen. ik denk dat jc niet echt op marco zat te wachten. en jc zet je niet voor lul bij ajax hij pak je hoe dan ook terug,dit was het moment. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 14:14 schreef triplestar het volgende:het lijkt wel of er nog oud zeer leeft bij jc. alles was bijna rond,en toen kwam die adviesgroep om de bocht,wat marco blokeerde. we weten allemaal nog hoe(marco)toendertijd nogals trainer jc buiten de deur hield en niet de bezem door de toenmalige jeugd trainers wou halen. ik denk dat jc niet echt op marco zat te wachten. en jc zet je niet voor lul bij ajax hij pak je hoe dan ook terug,dit was het moment. Blij toe. MvB is veel te onervaren voor deze functie. Laat Blind lekker zijn werk doen want dat doe hij prima en dan maar wachten op Guus of Overmars. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 14:40 schreef Brandje het volgende:[..] Blij toe. MvB is veel te onervaren voor deze functie. Laat Blind lekker zijn werk doen want dat doe hij prima en dan maar wachten op Guus of Overmars. Blind doet het inderdaad prima tot zover. Als van Gaal het nu gewoon bijlegt met Cruijf. Dan zou je een super persoon hebben.
1. Hiddink 2. Overmars 3. Theo van Duijvenbode 4. Rijkaard |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
guus zou leuk zijn. al was het alleen maar om die lampekappen te stangen |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
blind is oke of is het nou een scholletje. dan doet die het toch slim |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 14:53 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Blind doet het inderdaad prima tot zover. Als van Gaal het nu gewoon bijlegt met Cruijf. Dan zou je een super persoon hebben. 1. Hiddink 2. Overmars 3. Theo van Duijvenbode 4. Rijkaard Volgens mij wil(de) Cruijff Blind weg hebben toch? Ik zou hem wel graag voor vast op een TD functie zien komen bij Ajax, heb Blind erg hoog zitten. Van Gaal en Cruijff zullen het nooit bijleggen, dat lijkt me duidelijk. Hiddink is voor mij kandidaat nummer 1, maar als Turkije wint van Kroatiƫ gaat dat dus ook niet gebeuren. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
natuurlijk moet blind een functie houden bij ajax. tot nu toe nog geen kat in de zak gekocht |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:55 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Marco Overmars is de naam, en de juiste persoon man met voetbal visie en met zakelijk verstand. Bovendien een rustige man. Die heeft al diverse malen aangegeven het niet te gaan doen.. Ik kan ook wel 15 namen noemen uit het bedrijfsleven die geschikt zouden zijn, maar die willen ook niet. Compleet onzinnig om het over mensern te hebben die niet willen. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
net zo onzinnig zoals personen zonder ervaring zoals rijkaard. (zie M.V.B) |
|
|
|
|
bully
|
|
|
quote: dat is wel de visie van jc. overal onervaren mensen alleen omdat het oudvoetballers zijn. was ook geen voorstander van m.v.b voor die functie. maar het was ook jc die hem daar wou. en ineens komt hij met nieuwe eisen. dus kan me de kritiek van m.v.b goed voorstellen. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
ook marco kwam met eisen zoals hijn. erbij. die klucht hebben we al gehad. had eveneens moeilijk geworden jc/marco allebij koppig en 2 kapteins op een schip gaat niet,want ze eisen allebij aandacht. oud voetballers op het trainingsveld is niet zo verkeerd, maar met ook tech/zakelijke bagage zoals b.v blind wordt zoeken |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 17:35 schreef triplestar het volgende:ook marco kwam met eisen zoals hijn. erbij. die klucht hebben we al gehad. had eveneens moeilijk geworden jc/marco allebij koppig en 2 kapteins op een schip gaat niet,want ze eisen allebij aandacht. oud voetballers op het trainingsveld is niet zo verkeerd, maar met ook tech/zakelijke bagage zoals b.v blind wordt zoeken JC wil helemaal geen kapitein zijn maar de juiste mensen op de juiste plaatsen. Staat het zoals hij het in gedachten heeft trejt hij zich terug |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Voetbalervaring is als voetbaltechnisch directeur het belangrijkste. En dat heeft hij meer dan voldoende.. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
geloof je het zelf. dit is johans kindje en blijf toezicht houden tot de dood. alleen moeten zijn neergezette mensen het wel uitvoeren. maar het is johan die delegeer. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Ik vind het zeer jammer dat v.Basten zo over Ajax praat....hij moet beseffen dat Cruijff het beste met hem voor heeft en met Ajax.....v.Basten moet zijn tijd als trainer niet vergeten...hij heeft het niet gered omdat hij toen ook al niet naar Cruijff wilde luisteren....nu doet ie hetzelfde en staat meer aan de kant van Ten Have en consorten...dit terwijl hijzelf ten onder is gegaan aan zo ongeveer dezelfde mensen destijds...
Marco heeft dus niets bijgeleerd wat dat betreft en dat had ik nooit verwacht...ik dacht dat ie er spijt van had dat ie destijds Cruijff niet carte blanche heeft gegeven, maar niet dus!!!!
Cruijff wil alleen maar dat het Ajax voor de wind gaat en is een pure Ajacied...dat hij zovel strijd moet leveren, is normaal, want Ajax was en is nog steeds ziek, zwak en misselijk....ik ben enorm blij dat ie doorgaat met zijn strijd....hij zal iedereen laten verbazen met hetgeen hij voor mekaar krijgt en dan gebeurt het weer zoals zo vaak...hij zal gelijk krijgen... |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
ja het is allemaal zonde. het had al zo mooi kunnen zijn. maar een derde keer zit er voor marco niet in. johan bijft en daar moeten we al gelukkig mee zijn. en zal niet meer wijken,zeker niet voor klootzakken als ten have en consorten. jc for ever. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 17:58 schreef alibabba het volgende:Ik vind het zeer jammer dat v.Basten zo over Ajax praat....hij moet beseffen dat Cruijff het beste met hem voor heeft en met Ajax.....v.Basten moet zijn tijd als trainer niet vergeten...hij heeft het niet gered omdat hij toen ook al niet naar Cruijff wilde luisteren....nu doet ie hetzelfde en staat meer aan de kant van Ten Have en consorten...dit terwijl hijzelf ten onder is gegaan aan zo ongeveer dezelfde mensen destijds... Marco heeft dus niets bijgeleerd wat dat betreft en dat had ik nooit verwacht...ik dacht dat ie er spijt van had dat ie destijds Cruijff niet carte blanche heeft gegeven, maar niet dus!!!! Cruijff wil alleen maar dat het Ajax voor de wind gaat en is een pure Ajacied...dat hij zovel strijd moet leveren, is normaal, want Ajax was en is nog steeds ziek, zwak en misselijk....ik ben enorm blij dat ie doorgaat met zijn strijd....hij zal iedereen laten verbazen met hetgeen hij voor mekaar krijgt en dan gebeurt het weer zoals zo vaak...hij zal gelijk krijgen... Eens, alibabba. En natuurlijk moeten we niet vergeten, dat ook Marco van Basten stront- en stronteigenwijs is. Dat is hij altijd al geweest. Jammer, dat hij nu op zo'n manier over Ajax praat. Dat alles is zeker niet in zijn voordeel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:52 schreef remco k het volgende:Misschien Rijkaard??? Niet dat het de beste optie is, maar misschien dat Cruijff hem nu naar voren gaat schuiven.. Rijkaard lijkt me heel geschikt! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 17:58 schreef alibabba het volgende:Ik vind het zeer jammer dat v.Basten zo over Ajax praat....hij moet beseffen dat Cruijff het beste met hem voor heeft en met Ajax.....v.Basten moet zijn tijd als trainer niet vergeten...hij heeft het niet gered omdat hij toen ook al niet naar Cruijff wilde luisteren....nu doet ie hetzelfde en staat meer aan de kant van Ten Have en consorten...dit terwijl hijzelf ten onder is gegaan aan zo ongeveer dezelfde mensen destijds... Marco heeft dus niets bijgeleerd wat dat betreft en dat had ik nooit verwacht...ik dacht dat ie er spijt van had dat ie destijds Cruijff niet carte blanche heeft gegeven, maar niet dus!!!! Cruijff wil alleen maar dat het Ajax voor de wind gaat en is een pure Ajacied...dat hij zovel strijd moet leveren, is normaal, want Ajax was en is nog steeds ziek, zwak en misselijk....ik ben enorm blij dat ie doorgaat met zijn strijd....hij zal iedereen laten verbazen met hetgeen hij voor mekaar krijgt en dan gebeurt het weer zoals zo vaak...hij zal gelijk krijgen... JOHAN CRUYFF//////SUPERHELD |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Is het niet zinvoller 1 topic te maken met als titel "Het officiƫle Ajax crisis-topic"??? Je hebt nu diverse topics over verschillende berichten, maar overal is precies hetzelfde gesprek gaande!! |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:49 schreef remco k het volgende:Het gaat helemaal niet om het feit dat het langer zou duren. Het gaat om om de invulling van de functie en de mensen die daarom heen hangen. En Cruijff heeft gelijk als hij zegt dat hij vertrouwen heeft in Marco, maar dat er wel iemand naast moet staan om het gebrek aan ervaring en kunde eventueel op te kunnen vangen.. van Basten heeft geen enkele ervaring in deze functie of een soortgelijke functie, zelfs niet als adviseur in dat wat er bij Ajax moet gaan gebeuren. Ik sta in deze volledig achter Cruijff.. Je hebt het weer eens prima verwoord. Precies zoals ik denk. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 11:55 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Marco Overmars is de naam, en de juiste persoon man met voetbal visie en met zakelijk verstand. Bovendien een rustige man. Maar het probleem is dat hij al een tijdje aangegeven heeft dat hij het absoluut niet wil, hij is nog niet klaar in Deventer zegt hij.... Jammer |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 12:08 schreef ktotheb het volgende:[..] Rijkaard lijkt mij ook wel een geschikte kandidaat inderdaad. Hoewel ik toch het liefst Hiddink zou zien. Alle kandidaten die we horen hebben allemaal zo weinig ervaring, dat is toch wel een beetje mijn angst. Ook de befaamde technische driehoek (Bergkam, Jonk en de Boer) hebben al heel weinig ervaring. Zou fijn zijn in mijn ogen als daar iemand met ervaring boven gaat staan. De man die ik het liefst daar zou zien, is van Gaal. Is een echte Ajacied, heeft overal verstand van(grapje) en is gelijk beschikbaar! Maar toch jammer dat de twee kapiteins het niet willen..... Als ze dat nou toch eens bij kunnen leggen, kan bij mij de vlag uit!! |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op donderdag 10 november 2011 - 19:00 schreef Pietje het volgende:[..] Eens, alibabba. En natuurlijk moeten we niet vergeten, dat ook Marco van Basten stront- en stronteigenwijs is. Dat is hij altijd al geweest. Jammer, dat hij nu op zo'n manier over Ajax praat. Dat alles is zeker niet in zijn voordeel. had MvB altijd erg hoog zitten.... :( jammer dat hij dit zegt/doet |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ach, deed Cruijff afgelopen seizoen niet hetzelfde??? Hij was het niet eens met wat er bij Ajax gebeurde en gebruikte daarvoor de pers, hij was toen de held.. Van Basten is het er nu niet mee eens wat er bij Ajax gebeurt en legt aan de pers uit waarom hij er niet instapt..Op zich niet zo veel verschil volgens mij.. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
indeze,werkt de pers het snels voor een coup/zie boek of moet die iederen op z.n bek slaan. we horen hem zonder telf ook wel. marco had beter moeten weten. van johan cruiff win je niet. maarja dat is oud nieuws X X X |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 11 november 2011 - 19:56 schreef triplestar het volgende:indeze,werkt de pers het snels voor een coup/zie boek of moet die iederen op z.n bek slaan. we horen hem zonder telf ook wel. marco had beter moeten weten. van johan cruiff win je niet. maarja dat is oud nieuws X X X Wie zegt dat ie het meld om te winnen dan? Niet alles is een spel, en er waren achteraf blijkbaar dus dingen geroepen die niet correct waren.. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|