BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kamp Cruijff: Edo Ophof als directeur en nieuwe RVC

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 15 november 2011 - 17:53   quote  deeplink  
Update 15 november 17:48 uur - 'Kamp-Cruijff schuift Ophof naar voren als nieuwe directeur'
Ajax is nog altijd op zoek naar een nieuwe algemeen directeur en 'het kamp-Johan Cruijff' heeft Edo Ophof naar voren geschoven als mogelijke kandidaat. Dat beweert Henk Spaan in Het Parool. Volgens Spaan is Ophof bezig om kandidaten te polsen voor een nieuwe Raad van Commissarissen, die hem dan mogen benoemen als directeur. Dat zou impliceren dat de huidige rvc onder aanvoering van Steven ten Have alweer plaats moet maken. Ophof speelde tussen 1980 en 1988 voor Ajax, waar hij tussen 1981 en 1983 samenspeelde met Cruijff.

bron: voetbalzone.nl
dutchajaxmen
 dutchajaxmen - dinsdag 15 november 2011 - 18:11   quote  deeplink  
Oud speler van Ajax. In mijn ogen een verstandige man die geen gekke dingen doet. Ik sta volledig achter kamp Cruijff, dus ik zeg: Laat maar komen en dan ook direct maar een nieuwe RVC (op Cruijff na) omdat ik daar helemaal geen vertrouwen meer in heb. Graag in de nieuwe RvC ook mensen als bijv. Theo van Duivenbode.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 18:40   quote  deeplink  
Het gaat maar door, JC schuift de volgende nitwit naar voren... oneindige parade van mislukkelingen.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 18:51   quote  deeplink  
Wat een poppenkast. Het lijkt wel of Hans Klok, illusionist, achter de schermen bezig is. Dan wordt Jantje naar voren geschoven, dan weer Pietje (!)...
En dan vinden we het gek dat een superkandidaat als Guus Hiddink hier helemaal geen trek in heeft. Laten we nou eens eerlijk zijn: wat heeft Edo Ophof als leidinggevende/directeur tot op heden gepresteerd? Wat een klucht is dit aan het worden. En het gaat maar door en door en door en door (et cetera)
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2011 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 18:51 schreef Pietje het volgende:
Wat een poppenkast. Het lijkt wel of Hans Klok, illusionist, achter de schermen bezig is. Dan wordt Jantje naar voren geschoven, dan weer Pietje (!)...
En dan vinden we het gek dat een superkandidaat als Guus Hiddink hier helemaal geen trek in heeft. Laten we nou eens eerlijk zijn: wat heeft Edo Ophof als leidinggevende/directeur tot op heden gepresteerd? Wat een klucht is dit aan het worden. En het gaat maar door en door en door en door (et cetera)
Toch kun je van Hiddink dan hetzelfde zeggen, wat heeft die als directeur gepresteerd??? Ik snap wat je zegt hoor, maar die vraag geld bij alle kandidaten tot nu toe..
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2011 - 18:55   quote  deeplink  
Probeer jij jezelf nu trouwens naar voren te schuiven???
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 18:55 schreef remco k het volgende:
Heb je het in de gaten ;-)
Whahahahaha
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 18:55 schreef remco k het volgende:
Guus Hiddink heeft zijn sporen wel verdiend, lijkt me. Misschien niet direct als directeur, maar zeker wel als leidinggevende. Ik denk daarbij dan vooral als manager van Chelsea.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 19:04   quote  deeplink  
Hiddink is een peoples manager... bést nuttig in de slangenkuil die Ajax is.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 19:05   quote  deeplink  
Pietje ook trouwens. :-P
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 19:07   quote  deeplink  
Benieuwd wanneer Peter Boeve ineens weer tevoorschijn komt...
remco k
 remco k - dinsdag 15 november 2011 - 19:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 18:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Guus Hiddink heeft zijn sporen wel verdiend, lijkt me. Misschien niet direct als directeur, maar zeker wel als leidinggevende. Ik denk daarbij dan vooral als manager van Chelsea.
Toch zit ook daar in wel een wezenlijk verschil in functie.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 15 november 2011 - 19:52   quote  deeplink  
wat doet edo ophof op dit moment eigenlijk ?? ik kan wel fotos vinden van hem maar, zie in hem niet echt een directeur eerlijk gezegt (afgaande op uiterlijk wat niet goed is ik weet het)
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 19:05 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Pietje ook trouwens. :-P
Hahaha. Je vleit me ;-)
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 19:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch zit ook daar in wel een wezenlijk verschil in functie.
Dat klopt wel, Remco. Maar toch. Ik denk daarbij bijvoorbeeld ook naar het leeftijdsverschil en het carrièrepad dat Ophof en Hiddink hebben afgelegd. Het is natuurlijk geen garantie op succes, maar toch...
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:04   quote  deeplink  
Ajax MOET nu op zeer korte termijn schoon schip maken. Er MOET nu rust in de tent komen! Ik ben er van overtuigd, dat wanneer die rust er is, dat Johan Cruijff er met zijn grote vriend Guus Hiddink wel uitkomt. Ik heb het interview van een paardagen geleden met Hiddink beluisterd en tussen de regels door hoorde ik dat hij wel wat ruimte liet voor mogelijkheden: hij gebruikte woorden als "voorlopig" en "vooralsnog". Daarom moet er op korte termijn duidelijkheid komen. Met alle respect, maar figuren als Edo Ophof en/of Tscheu La Ling dan wel de uiterst onervaren Marco van Basten zijn wat mij betreft volstrekt ongeschikt voor een directeurschap.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:07   quote  deeplink  
Als Cruijff Edo Ophof naar voren wil schuiven, laat het dan gebeuren...als daarmee die andere leden van de RvC opkrassen, gaat bij mij de vlag uit...ze hadden allang Ling aan kunnen stellen, dan hadden we het gezeik van de laatste maanden niet gehad...

Ik weet de capaciteiten van Ophof echt niet, maar als Cruijff er vertrouwen in heeft zeg ik; DOEN...wat ik las is dat dan de RvC vervangen word...voor mij is een RvC zinloos....schuif Cruijff, v.Duivenbode, Molenaar en v.Praag naar voren en je bent klaar...

OPHOUDEN MET ZEUREN EN AAN HET WERK!!!!!!!!!!!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:07 schreef alibabba het volgende:
Als Cruijff Edo Ophof naar voren wil schuiven, laat het dan gebeuren...als daarmee die andere leden van de RvC opkrassen, gaat bij mij de vlag uit...ze hadden allang Ling aan kunnen stellen, dan hadden we het gezeik van de laatste maanden niet gehad...

Ik weet de capaciteiten van Ophof echt niet, maar als Cruijff er vertrouwen in heeft zeg ik; DOEN...wat ik las is dat dan de RvC vervangen word...voor mij is een RvC zinloos....schuif Cruijff, v.Duivenbode, Molenaar en v.Praag naar voren en je bent klaar...

OPHOUDEN MET ZEUREN EN AAN HET WERK!!!!!!!!!!!!!
Van Praag gaat zeker niet (meer) aan het werk bij Ajax, immers, hij is voorzitter van de KNVB. Ik heb begrepen, dat je dan niet een functie bij een club kunt bekleden.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Van Praag gaat zeker niet (meer) aan het werk bij Ajax, immers, hij is voorzitter van de KNVB. Ik heb begrepen, dat je dan niet een functie bij een club kunt bekleden.
Wellicht een adviseursrol voor v.Praag??? Mag dit wel Pietje??? V.Praag vind ik een uiterst geschikte man...
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:11 schreef alibabba het volgende:

[..]

Wellicht een adviseursrol voor v.Praag??? Mag dit wel Pietje??? V.Praag vind ik een uiterst geschikte man...
Ik heb geen idee, alibabba. Ik vermoed, dat het niet mag. Elke vorm van mogelijke belangenverstrengeling is uit den boze...
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:15   quote  deeplink  
En anders in het klein verder...hoe meer mensen, des te onduidelijker het word voor iedereen...een driehoek Cruijff, v.Duivenbode, Molenaar is UITSTEKEND!!! Opzouten met die RvC en opzouten met de Ledenraad...allemaal onzinnig geleuter waar Ajax geen meter mee opschiet...laat de gang van zaken op de beursgang doen door mensen die er echt verstand van hebben, maar ik wil er niets van horen en ik wil er niets mee te maken hebben...VOETBAL wil ik horen en zien en niet dat belachelijk geleuter...
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, alibabba. Ik vermoed, dat het niet mag. Elke vorm van mogelijke belangenverstrengeling is uit den boze...
Gewoon stiekem Pietje;)....
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:15 schreef alibabba het volgende:

[..]

Gewoon stiekem Pietje;)....
Hahaha. Dan moet iedereen even de andere kant op kijken ;-)
Maar je hebt wel helemaal gelijk: Michael van Praag destijd als voorzitter... wat een kanjer was dat. Altijd eerlijk en een echte Ajax-man!
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:15 schreef alibabba het volgende:
En anders in het klein verder...hoe meer mensen, des te onduidelijker het word voor iedereen...een driehoek Cruijff, v.Duivenbode, Molenaar is UITSTEKEND!!! Opzouten met die RvC en opzouten met de Ledenraad...allemaal onzinnig geleuter waar Ajax geen meter mee opschiet...laat de gang van zaken op de beursgang doen door mensen die er echt verstand van hebben, maar ik wil er niets van horen en ik wil er niets mee te maken hebben...VOETBAL wil ik horen en zien en niet dat belachelijk geleuter...
En in dat verhaal zie ik een duidelijke rol voor Guus Hiddink. Ik hoop toch zo, dat, zodra er is in de tent is, dat Johan Cruijff hem weet over te halen om tóch naar Ajax te komen. Ik denk dat een club met Hiddink als Algemeen Directeur een fantastisch boegbeeld heeft.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Dan moet iedereen even de andere kant op kijken ;-)
Maar je hebt wel helemaal gelijk: Michael van Praag destijd als voorzitter... wat een kanjer was dat. Altijd eerlijk en een echte Ajax-man!
Precies Pietje...als Ajax toch die beursgang niet had gehad...had het alleen maar over voetbal gegaan...iets wat we allemaal willen zien en horen bij Ajax...dan had Ajax de laatste 13 jaar veel meer titels gehaald dan nu, waren er geen Ajacieden beschadigd, waren we europees veel meer toonaangevend geweest....men zegt dan dat we er financieel voordeel van hebben gehad...dat klopte in eerste instantie, maar als je de voordelen tegen de nadelen wegstreept, hadden we er financieel op dit moment beter voor gestaan...puur verdiend met voetbal en was het Ajax-imago niet zo geschaad geweest...

Man man man, wat KOTS ik van die beursgang...blijkbaar zijn er meer die er van kotsen...er zijn er al genoeg geweest die niet in deze slangenkuil willen stappen....als ik dit typ, word ik weer laaiend man...
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

En in dat verhaal zie ik een duidelijke rol voor Guus Hiddink. Ik hoop toch zo, dat, zodra er is in de tent is, dat Johan Cruijff hem weet over te halen om tóch naar Ajax te komen. Ik denk dat een club met Hiddink als Algemeen Directeur een fantastisch boegbeeld heeft.
EENS!!! Als ze JOHAN gewoon carte blanche geven, is Hiddink bereid er in te stappen!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:28 schreef alibabba het volgende:

[..]

EENS!!! Als ze JOHAN gewoon carte blanche geven, is Hiddink bereid er in te stappen!!!
Precies, vriend! Ik heb hierboven al geschreven, dat ik in het interview duidelijk hoorde, dat Hiddink ruimte tot een opening liet. Eerst moet de bestuurlijke chaos tot een verleden horen. Welnu, waarop wachten de heren!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Precies, vriend! Ik heb hierboven al geschreven, dat ik in het interview duidelijk hoorde, dat Hiddink ruimte tot een opening liet. Eerst moet de bestuurlijke chaos tot een verleden horen. Welnu, waarop wachten de heren!!
Ik had bij dat interview ook wel een beetje dat gevoel...wat ik las is dat hij Cruijff 100% vertrouwde...het is een signaal naar die andere pipo's....geef Cruijff GVD carte blanche...het is de laatste 15 jaar al niet gedaan...zie wat er uit is gekomen...Johan kan het nooit slechter doen....
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 20:33   quote  deeplink  
Iemand vergeten dat we onder van Praag het lumineuze hebben opgevat de beurs op te gaan?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:07 schreef alibabba het volgende:
Als Cruijff Edo Ophof naar voren wil schuiven, laat het dan gebeuren...als daarmee die andere leden van de RvC opkrassen, gaat bij mij de vlag uit...
Je weet niet wat je zegt volgens mij. Komt er dus op neer dat iedere boerenlul die functie zou kunnen vervullen?
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:27 schreef alibabba het volgende:

[..]

Precies Pietje...als Ajax toch die beursgang niet had gehad...had het alleen maar over voetbal gegaan...iets wat we allemaal willen zien en horen bij Ajax...dan had Ajax de laatste 13 jaar veel meer titels gehaald dan nu, waren er geen Ajacieden beschadigd, waren we europees veel meer toonaangevend geweest....men zegt dan dat we er financieel voordeel van hebben gehad...dat klopte in eerste instantie, maar als je de voordelen tegen de nadelen wegstreept, hadden we er financieel op dit moment beter voor gestaan...puur verdiend met voetbal en was het Ajax-imago niet zo geschaad geweest...

Man man man, wat KOTS ik van die beursgang...blijkbaar zijn er meer die er van kotsen...er zijn er al genoeg geweest die niet in deze slangenkuil willen stappen....als ik dit typ, word ik weer laaiend man...
Klopt helemaal! Ik ben één van die critcasters van het eerste uur. Ajax had helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets op de beurs te zoeken. Dat noemen ze een korte-termijnvisie. Even wat euro's (toen nog guldens) scoren, maar daarna..? Steeds maar weer je beste spelers verkopen om je financiële begroting op orde te brengen. Pffff ik ben kwaad, alibabba. En nu staan weer zo'n aantal nitwits aan het roer, die het tot hun hobby hebben verheven, om het Johan Cruijff onmogelijk te maken om zijn plannen uit te laten voeren!
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:33 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik had bij dat interview ook wel een beetje dat gevoel...wat ik las is dat hij Cruijff 100% vertrouwde...het is een signaal naar die andere pipo's....geef Cruijff GVD carte blanche...het is de laatste 15 jaar al niet gedaan...zie wat er uit is gekomen...Johan kan het nooit slechter doen....
Eens!
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:33 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Iemand vergeten dat we onder van Praag het lumineuze hebben opgevat de beurs op te gaan?
1 van de weinige foute beslissingen van v.Praag!!!
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:33 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Was dat Michael van Praag? Hij was weliswaar voorzitter, maar ik heb begrepen, dat het de financiële man van destijds was, die het heeft doorgedrukt.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Je weet niet wat je zegt volgens mij. Komt er dus op neer dat iedere boerenlul die functie zou kunnen vervullen?
Is Edo Ophof een boerenlul dan??? Ken jij 'm???
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:37 schreef alibabba het volgende:

[..]

1 van de weinige foute beslissingen van v.Praag!!!
Dé fout der fouten... badineer 't maar.
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:34 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven al had geschreven, ben ik daar ook op tegen. Laat Ophof eerst maar eens laten zien wat hij bestuurlijk in huis heeft!
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:35 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt helemaal! Ik ben één van die critcasters van het eerste uur. Ajax had helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets op de beurs te zoeken. Dat noemen ze een korte-termijnvisie. Even wat euro's (toen nog guldens) scoren, maar daarna..? Steeds maar weer je beste spelers verkopen om je financiële begroting op orde te brengen. Pffff ik ben kwaad, alibabba. En nu staan weer zo'n aantal nitwits aan het roer, die het tot hun hobby hebben verheven, om het Johan Cruijff onmogelijk te maken om zijn plannen uit te laten voeren!
Nitwits...hahahahaha...precies man dat zijn het...
Pietje
 Pietje - dinsdag 15 november 2011 - 20:39   quote  deeplink  
quote:

[..]

Wellicht wel in bestuurlijk opzicht... Ik heb geen idee wat hij in zijn mars heeft.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:38 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Dé fout der fouten... badineer 't maar.
Weet jij wie er destijds de echte voorstanders van waren???
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 20:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Zucht... ik ga 't niet uitleggen hoor.
alibabba
 alibabba - dinsdag 15 november 2011 - 20:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:42 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Zucht... ik ga 't niet uitleggen hoor.
Je gaat het niet uitleggen of kan je het niet uitleggen???
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 15 november 2011 - 20:47   quote  deeplink  
Ga het niet uitleggen.

Het schijnt dat ze doorschakelen naar Wim Suurbier als Edo het niet wordt.
Ajx
 Ajx - dinsdag 15 november 2011 - 21:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:09 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dit klopt helemaal, zou ook een beetje belangenverstrengeling kunnen wekken??
Ajx
 Ajx - dinsdag 15 november 2011 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 15 november 2011 - 20:47 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Ga het niet uitleggen.

Het schijnt dat ze doorschakelen naar Wim Suurbier als Edo het niet wordt.
Allebei verstandige mannen die voetbal verstand met zakelijk verstand combineren. DOEN.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kamp Cruijff: Edo Ophof als directeur en nieuwe RVC

0.0076909