|
|
Jaccio
|
|
|
Ik ben er tevreden over. Eindelijk duidelijkheid.
Johan zegt 'niemand is groter dan de club Ajax'.. Bewijs je standpunt dan door jezelf niet door je trots te laten leiden.
van Gaal heeft al aangegeven geen problemen te hebben met de aanwezigheid van Cruijff
Cruijff samen met van Gaal zou een combinatie zijn die onze club er weer bovenop kan helpen.
la Ling, van Basten en Hiddink geprobeerd en niet gelukt. Als Cruijff het zelf niet wilt doen, is van Gaal wat mij betreft de enige optie die over is. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 08:54 schreef Brandje het volgende:[..] De man die heeft verkondigd dat Ajax zijn club niet meer is. Die in zijn AZ-tijd elke week wat mekkeren had over Ajax. Die deze job alleen aanneemt om JC te sarren. Ik zal Louis eeuwig dankbaar zijn wat hij als TRAINER heeft gepresteerd maar voor iemand die predikt eerlijkheid heel belangrijk te vinden vind ik dit een hele lage aktie. Hij zou dit gvd nooit willen hebben doen op deze manier!!! Nee Louis heeft als MENS definitief bij mij afgedaan. hij is daarvoor gekwetst door toen huidige bestuur, dus is het logisch dat je daar op af geeft. ieder mens zou dat doen, als je stevig in je schoenen staat. als ik de waarheden en onwaarheden niet kan scheiden dan trek ik ten miste nog geen conclusie. |
|
|
|
|
Positieve Arrogantie
|
|
|
overigens denk ik dat de ledenraad de rvc wegstemt. want de afspraken zijn en waren niet nagekomen. rvc leden mochten namelijk niet iemand aannemen voordat er een ledenvergadering was geweest over gang de zaken tussen JC en 4 andere leden. er is volgens mij nu weinig vertrouwen in de Rvc, dan beschermen ze JC door JC en de andere 4 leden eruit te gooien. dan beginnen we weer van voor af aan. keert JC terug als columnist en hebben we een incompetente directie in de ogen van JC
1 ding is zker bij ajax wordt het nooit rustig |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 09:05 schreef Jaccio het volgende:Ik ben er tevreden over. Eindelijk duidelijkheid. Johan zegt 'niemand is groter dan de club Ajax'.. Bewijs je standpunt dan door jezelf niet door je trots te laten leiden. van Gaal heeft al aangegeven geen problemen te hebben met de aanwezigheid van Cruijff Cruijff samen met van Gaal zou een combinatie zijn die onze club er weer bovenop kan helpen. la Ling, van Basten en Hiddink geprobeerd en niet gelukt. Als Cruijff het zelf niet wilt doen, is van Gaal wat mij betreft de enige optie die over is. Ik heb even gezocht, maar behalve van een malafide website heb ik nergens kunnen vinden dat van Gaal geen problemen zou hebben met de aanwezigheid van JC. |
|
|
|
|
Jaccio
|
|
|
|
|
|
roagma
|
|
|
wat ik ook niet begrijp is danny blind.[judas] gewoon achter de rug van cruiff en deboer deze functie aanneemt.
weg met van gaal en zonen. CRUIFF EEUWIG MIJN VERLOSSER |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Ik ben fan van Cruijff maar zoals hij zich heeft opgesteld is niet echt constructief en niet in het belang van Ajax. In die zin begrijp ik de stap van de RvC wel. Na Cruijff is van Gaal ook een Ajax-icoon. Ik denk dat het al met al goed is voor Ajax. Als van Gaal en Cruijff nou echt het belang van Ajax voorop hebben staan, leggen ze hun onenigheid bij. Dat zou pas getuigen van klasse. Er moest iets gebeuren want het was (is) een gigantische zooi. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 09:55 schreef echte ajaxfan! het volgende:Ik ben fan van Cruijff maar zoals hij zich heeft opgesteld is niet echt constructief en niet in het belang van Ajax. In die zin begrijp ik de stap van de RvC wel. Na Cruijff is van Gaal ook een Ajax-icoon. Ik denk dat het al met al goed is voor Ajax. Als van Gaal en Cruijff nou echt het belang van Ajax voorop hebben staan, leggen ze hun onenigheid bij. Dat zou pas getuigen van klasse. Er moest iets gebeuren want het was (is) een gigantische zooi. Die 'zooi' is nu alleen maar groter geworden. Zeker als blijkt dat Jonk en Bergkamp ermee kappen.
Ergste vind ik misschien nog wel het standpunt van de supportersvereniging. Denk dat ik mijn lidmaatschap (al 19 jaar lid) maar opzeg.
Heb niets tegen de komst van van Gaal, maar dit moet niet ten koste gaan van Cruijff. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 16 november 2011 - 20:00 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Dát lijkt mij de doelstelling die nu nagestreefd moet gaan worden. Ik herhaal maar weer eens dat die twee samen de klus meer dan moeten kunnen klaren... in welke constructie dan ook. Zal nooit gebeuren ze haten elkaar,laat van Gaal de klus maar klaren bij Johan was en is het een neverending story hij wil geen positie binnen Ajax zoals algemeen directeur of techn.directeur de Cruyff story is ten einde denk ik jammer maar ik kan leven met het alternatief van Gaal. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Tsja.....dadelijk ook Bergkamp en Jonk weg. Wat een trieste bende zeg. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Cruijff: 'in principe wil ik blijven, maar ik weet niet wat Ajax wil' |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 16 november 2011 - 20:27 schreef nummer10 het volgende:en weet je wat ik denk ??? dat de Ledenraad voor JC kiest.. zo niet is gewoon iedereen niet blij met JC.. en hebben we ons erbij neer te leggen vrees ik, maar persoonlijk denk ik niet dat de ledenraad JC laat vallen, daar geloof ik niet in.. Vergeet niet dat van Gaal ook zeer POPULAIR is en veel ajacieden het gedraai van Johan zat zijn. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 16 november 2011 - 20:34 schreef jan gouw het volgende:Peter R de Vries is alleen maar geinteresseerd in zichzelf en zijn mening. Hij is anti Cruijff omdat hij tegen iedereen is die groter is dan Peter R de Vries. Hij zal alles doen om zijn gelijk te halen, dat is een karaktereigenschap van een psychopaat en ja, eigenlijk is Peter R de vries een psychopaat. Dealtjes sluiten met ontvoerders en moordenaars om boeken te schrijven en uitzendingen te maken waaruit blijkt hoe goed en groot Peter R de Vries wel niet is. Ben ik anti Peter R de Vries, neen hoor ik heb alleen een hekel aan betweters en hou van Ajax, al 50 jaar en Ajax wordt naar d kloten geholpen door figuren als Peter R de Vries en door andere zichzelf belangrijker dan Ajax vindende personen zoals Ten Have, Davids, Olfers en Romer. Mijn antwoord op de laagste bij de grond streek ooit, ban Ajax , Ga niet meer naar wedstrijden, help de 4 RVC-leden met Ajax naar de kloten helpen en zie wat er dan gebeurt!!!!!!!! Ha ha niet naar de wedstrijden gaan dan is Ajax naar de klote isdat wat je wil ??? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: wordt zaterdag in het stadion nog leuk... denk dat ten have het zal ontgelden |
|
|
|
|
doctorq
|
|
|
Ik ben blij met deze actie van de rvc. Oke, hij verdient niet de schoonheidsprijs, maar volgens mij was er geen andere mogelijkheid. Cruijff draineerde de zaak door iedere keer met ling op de proppen te komen. Met van basten had hij een kans op een kandidaat die hem ook enigszins ligt. Ook dat heeft hij getorpedeerd. Van Gaal voldoet trouwens prima aan het profiel wat door cruijff zelf is opgesteld. Maar goed, de onrust zal hierdoor alleen maar toenemen. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op woensdag 16 november 2011 - 21:13 schreef Boilesen het volgende:Ik droom ervan dat Johan Cruyff vanavond nog zijn goedkeuring uitspreekt en dat Ajax dan eindelijk kan bouwen aan grote toekomst. Aan de hand van de 2 mannen die verantwoordelijk zijn voor de 2 succesvolste periodes van Ajax moet dit lukken. Sprookjes komen nooit uit man !! helaas |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Geloof mij maar dat je zaterdag liever niet in het stadion wil zijn! Het kan wel eens een heel heet avondje gaan worden voor sommige bestuurders. En die smerige bek van Coronel kan ik op dit moment ook wel dichtrossen! Ik ben pislink, echt waar! Niet vanwege de komst van Van Gaal, maar vanwege het smerige spel van 4 RvC-leden die in principe de rust binnen de club wilden terugbrengen! Wat ze enkel hebben bereikt is dat de onrust is toegenomen en mogelijk nog onrustiger gaat worden de komende weken!! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Je moet je voorstellen, dit besluit is genomen door de 4 leden van de RvC. De ledenraad en de or zijn niet gekend in deze. En ook de verzoeningscommissie wist van niks! Al met al een smerig spelletje.. Maar dit kan zeer vervelende gevolgen gaan hebben. De ledenraad kan uit mekaar vallen omdat een deel misschien pro Cruijff is en een deel pro van Gaal. Op het moment dat het overgrote deel voor van Gaal kiest zal de het deel van Cruijff vertrekken. Met andere woorden, voetballers uit het verleden laten de club achter zich. Bergkamp en Jonk zullen mogelijk vertrekken. Vooral het vertrek van Bergkamp zal ik ten zeerste betreuren. En dan de allerbeste Ajacied ooit, onze nr 14, Johan Cruijff zal Ajax achter zich laten en nooit meer terugkomen. Deze beslissing van een of andere mafkees heeft zeer grote gevolgen voor ons aller Ajax!
Gister was ik echt woest! Vandaag ben ik aan het relativeren geslagen.. Ik vind het niet erg dat van Gaal aangesteld is maar het gaat mij vooral over de manier waarop. Je kunt wel denken dat Cruijff het niet goed gedaan heeft maar hij kon niet veel omdat hij van begin af aan 1 tegen 4 heeft moeten spelen. Hij was geboeid en gemuilkorft. Op die manier kun je nooit wat uitrichten! En in die zin heeft de benoemingscommissie van de RvC zwaar gefaald.. Ze hadden personen naast Cruijff moeten zetten die gewoon zouden doen wat hij zegt. Want daar ging het uiteindelijk om, Cruijff is de initiatiefnemer van de coupe toendertijd tegen de ouwe RvC en de directie! Was het helemaal fout gegaan met de keuzes die Cruijff zou hebben gemaakt op het moment dat hij het echt voor het zeggen zou hebben dan kun je zijn beleid veroordelen. Maar hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om zijn plan in uitvoering te brengen!!
De manier waarop dit allemaal is gegaan doet mij echt pijn! Een aantal mensen hakken zo'n club met 1 beslissing in tweeen. Dit zijn mensen die nooit wat met voetbal hebben gehad, laat staan met de mooiste en beste club van Nederland! Het is te triest voor woorden maar helaas waar..
Het is een behoorlijke lap tekst geworden, mijn excuses hiervoor! Maar ik moest het even van mij afschrijven want het doet mij echt veel.. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 10:44 schreef BRW het volgende:Je moet je voorstellen, dit besluit is genomen door de 4 leden van de RvC. De ledenraad en de or zijn niet gekend in deze. En ook de verzoeningscommissie wist van niks! Al met al een smerig spelletje.. Maar dit kan zeer vervelende gevolgen gaan hebben. De ledenraad kan uit mekaar vallen omdat een deel misschien pro Cruijff is en een deel pro van Gaal. Op het moment dat het overgrote deel voor van Gaal kiest zal de het deel van Cruijff vertrekken. Met andere woorden, voetballers uit het verleden laten de club achter zich. Bergkamp en Jonk zullen mogelijk vertrekken. Vooral het vertrek van Bergkamp zal ik ten zeerste betreuren. En dan de allerbeste Ajacied ooit, onze nr 14, Johan Cruijff zal Ajax achter zich laten en nooit meer terugkomen. Deze beslissing van een of andere mafkees heeft zeer grote gevolgen voor ons aller Ajax! Gister was ik echt woest! Vandaag ben ik aan het relativeren geslagen.. Ik vind het niet erg dat van Gaal aangesteld is maar het gaat mij vooral over de manier waarop. Je kunt wel denken dat Cruijff het niet goed gedaan heeft maar hij kon niet veel omdat hij van begin af aan 1 tegen 4 heeft moeten spelen. Hij was geboeid en gemuilkorft. Op die manier kun je nooit wat uitrichten! En in die zin heeft de benoemingscommissie van de RvC zwaar gefaald.. Ze hadden personen naast Cruijff moeten zetten die gewoon zouden doen wat hij zegt. Want daar ging het uiteindelijk om, Cruijff is de initiatiefnemer van de coupe toendertijd tegen de ouwe RvC en de directie! Was het helemaal fout gegaan met de keuzes die Cruijff zou hebben gemaakt op het moment dat hij het echt voor het zeggen zou hebben dan kun je zijn beleid veroordelen. Maar hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om zijn plan in uitvoering te brengen!! De manier waarop dit allemaal is gegaan doet mij echt pijn! Een aantal mensen hakken zo'n club met 1 beslissing in tweeen. Dit zijn mensen die nooit wat met voetbal hebben gehad, laat staan met de mooiste en beste club van Nederland! Het is te triest voor woorden maar helaas waar.. Het is een behoorlijke lap tekst geworden, mijn excuses hiervoor! Maar ik moest het even van mij afschrijven want het doet mij echt veel.. Een lap tekst of niet. Ben het er helemaal mee eens! Gisteren was ik niet woest, maar vandaag komt het stoom uit mijn oren. Nu pas hoor je welk vies spel er werkelijk is gespeeld. 4-5 gesprekken in het diepste geheim. Kinderen die het niet mochten weten. Met geen woord hierover reppen tegen Johan, maar hem woensdagochtend wel uitnodigen voor een vergadering in de middag. Dit terwijl hij net teruggekeerd is naar Barcelona! Smerig vies spel over de rug van menig Ajacied!! En dat door een stel figuren die werkelijk waar niet weten waarover ze lullen!! |
|
|
|
|
doctorq
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 10:44 schreef BRW het volgende:Je moet je voorstellen, dit besluit is genomen door de 4 leden van de RvC. De ledenraad en de or zijn niet gekend in deze. En ook de verzoeningscommissie wist van niks! Al met al een smerig spelletje.. Maar dit kan zeer vervelende gevolgen gaan hebben. De ledenraad kan uit mekaar vallen omdat een deel misschien pro Cruijff is en een deel pro van Gaal. Op het moment dat het overgrote deel voor van Gaal kiest zal de het deel van Cruijff vertrekken. Met andere woorden, voetballers uit het verleden laten de club achter zich. Bergkamp en Jonk zullen mogelijk vertrekken. Vooral het vertrek van Bergkamp zal ik ten zeerste betreuren. En dan de allerbeste Ajacied ooit, onze nr 14, Johan Cruijff zal Ajax achter zich laten en nooit meer terugkomen. Deze beslissing van een of andere mafkees heeft zeer grote gevolgen voor ons aller Ajax! Gister was ik echt woest! Vandaag ben ik aan het relativeren geslagen.. Ik vind het niet erg dat van Gaal aangesteld is maar het gaat mij vooral over de manier waarop. Je kunt wel denken dat Cruijff het niet goed gedaan heeft maar hij kon niet veel omdat hij van begin af aan 1 tegen 4 heeft moeten spelen. Hij was geboeid en gemuilkorft. Op die manier kun je nooit wat uitrichten! En in die zin heeft de benoemingscommissie van de RvC zwaar gefaald.. Ze hadden personen naast Cruijff moeten zetten die gewoon zouden doen wat hij zegt. Want daar ging het uiteindelijk om, Cruijff is de initiatiefnemer van de coupe toendertijd tegen de ouwe RvC en de directie! Was het helemaal fout gegaan met de keuzes die Cruijff zou hebben gemaakt op het moment dat hij het echt voor het zeggen zou hebben dan kun je zijn beleid veroordelen. Maar hij heeft nooit de mogelijkheid gehad om zijn plan in uitvoering te brengen!! De manier waarop dit allemaal is gegaan doet mij echt pijn! Een aantal mensen hakken zo'n club met 1 beslissing in tweeen. Dit zijn mensen die nooit wat met voetbal hebben gehad, laat staan met de mooiste en beste club van Nederland! Het is te triest voor woorden maar helaas waar.. Het is een behoorlijke lap tekst geworden, mijn excuses hiervoor! Maar ik moest het even van mij afschrijven want het doet mij echt veel.. Ben het niet geheel met je eens, BMR, de club is al maanden in 2en gesplitst. Dat is echt niet gisteren gebeurd. Deze wending benadrukt eea wel weer. Uiteraard verdient de manier niet de schoonheidsprijs, maar hoe had men anders te werk moeten gaan? Ik weet het niet en stuurloos verder modderen was echt geen optie. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 10:44 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Geloof mij maar dat je zaterdag liever niet in het stadion wil zijn! Het kan wel eens een heel heet avondje gaan worden voor sommige bestuurders. En die smerige bek van Coronel kan ik op dit moment ook wel dichtrossen! Ik ben pislink, echt waar! Niet vanwege de komst van Van Gaal, maar vanwege het smerige spel van 4 RvC-leden die in principe de rust binnen de club wilden terugbrengen! Wat ze enkel hebben bereikt is dat de onrust is toegenomen en mogelijk nog onrustiger gaat worden de komende weken!! Ten Have, Ten Have, je moeder is een hoer? etc |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Dit is precies wat vd Boog destijds geflikt heeft met het 'Technisch Platform' waaraan Cruijff gevraagd is deel te nemen. Oud-voetballers zijn bij elkaar gekomen, met elkaar gepraat, een plan gemaakt, plan geschreven --> In de prullenbak gegooid door vd Boog.
Cruijff is pissig, wilt van Ajax weer een voetbalclub maken, en gebruikt zijn columns om het een en ander in te zetten. --> resultaat is bekend
Nieuwe RvC (Die Cruijff zou moeten ondersteuken) benoemd, Cruijff met tegenzin maar voor Ajax is ook lid van de RvC geworden. Opzoek naar kandidaten voor de directie en nieuwe opzet jeugdopleiding. Jonk en Bergkamp komen in beeld, Blind en Olderiekering verdwijnen. Keer op keer wordt Cruijff wat betreft de kandidaten voor de directie tegengewerkt...
Cruijff wil Ling... (overige leden RvC wimpelen het weg zonder duidelijke reden) Cruijff wil Overmars (gaf zelf aan er niet aan toe te zijn) Cruijff wil Hiddink (op dat moment volop in de race voor het EK met Turkije) Cruijff neemt Ling mee om verhaal te halen.. Maand in maand uit geen kandidaten gevonden.... Irritaties over en weer... Brieven die bewust worden gelekt...
En dan dit... Cruijff wordt op een vreselijke wijze op de hak gezet door een groep mensen die totaal niets met voetbal hebben, laat staan met Ajax.
Kortom, Cruijff is wederom misbruikt door mensen die het voor het zeggen hebben bij Ajax. Moeten we dit pikken? Nee
Al denkt de SvA daar kennelijk anders over. Daniel Dekkers is dan ook een krontekruiper eerste klas, maar dat terzijde.
Ben benieuwd wat er zaterdag allemaal gaat gebeuren in de ArenA. Ik hoop van harte dat men in opstand komt, en mensen als Cruijff, Swart, Bergkamp en Jonk in bescherming nemen...
Nogmaals, heb niets tegen de komst van van Gaal. Maar de manier waarop, slaat echt alles.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 10:48 schreef doctorq het volgende:[..] Ben het niet geheel met je eens, BMR, de club is al maanden in 2en gesplitst. Dat is echt niet gisteren gebeurd. Deze wending benadrukt eea wel weer. Uiteraard verdient de manier niet de schoonheidsprijs, maar hoe had men anders te werk moeten gaan? Ik weet het niet en stuurloos verder modderen was echt geen optie. De club is niet al maanden in 2en gesplitst. De enige twee kampen die er waren was het kamp-Cruijff en daarnaast het kamp met de 4 RvC leden. Zo leek dat van buitenaf in ieder geval! Er is sinds gisteren een nieuw kamp geboren en dat is het Van Gaal kamp. En ik ben benieuwd hoe groot beide kampen zijn en dat zal de komende dagen/weken/maanden bepalend zijn.
De manier waarop verdiend zeker geen schoonheidsprijs! Men had als volwassen mensen met elkaar om kunnen gaan. En dat moest natuurlijk al direct vanaf het begin. Dat ben ik wel met je eens. Er werd veel gedraaid. Maar wij als leken moeten alles vernemen vanuit de pers. Maar je kunt niet zeggen dat Cruijff niemand heeft aangedragen. Waarom hebben ze Ling dan niet genomen? Omdat de 4 overige leden het er niet mee eens waren. En nu is Cruijff het niet eens met de overige 4 leden maar moet hij het onderdelf spitten! Terwijl Cruijff diegene is geweest die deze coupe opgezet heeft.. Op het moment dat Ling was aangesteld en na een tijd (maanden/jaren) blijkt het geen gelukkig huwelijk dan kun je Cruijff zijn beleid veroordelen. Het is van begin af aan een 4 tegen 1 situatie geweest. En iedereen weet dat je dat verliest! En dan kom ik weer uit bij de fout die de benoemingscommissie heeft gemaakt.. |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 11:06 schreef Booya4Afca het volgende:Dit is precies wat vd Boog destijds geflikt heeft met het 'Technisch Platform' waaraan Cruijff gevraagd is deel te nemen. Oud-voetballers zijn bij elkaar gekomen, met elkaar gepraat, een plan gemaakt, plan geschreven --> In de prullenbak gegooid door vd Boog. Cruijff is pissig, wilt van Ajax weer een voetbalclub maken, en gebruikt zijn columns om het een en ander in te zetten. --> resultaat is bekend Nieuwe RvC (Die Cruijff zou moeten ondersteuken) benoemd, Cruijff met tegenzin maar voor Ajax is ook lid van de RvC geworden. Opzoek naar kandidaten voor de directie en nieuwe opzet jeugdopleiding. Jonk en Bergkamp komen in beeld, Blind en Olderiekering verdwijnen. Keer op keer wordt Cruijff wat betreft de kandidaten voor de directie tegengewerkt... Cruijff wil Ling... (overige leden RvC wimpelen het weg zonder duidelijke reden) Cruijff wil Overmars (gaf zelf aan er niet aan toe te zijn) Cruijff wil Hiddink (op dat moment volop in de race voor het EK met Turkije) Cruijff neemt Ling mee om verhaal te halen.. Maand in maand uit geen kandidaten gevonden.... Irritaties over en weer... Brieven die bewust worden gelekt... En dan dit... Cruijff wordt op een vreselijke wijze op de hak gezet door een groep mensen die totaal niets met voetbal hebben, laat staan met Ajax. Kortom, Cruijff is wederom misbruikt door mensen die het voor het zeggen hebben bij Ajax. Moeten we dit pikken? Nee Al denkt de SvA daar kennelijk anders over. Daniel Dekkers is dan ook een krontekruiper eerste klas, maar dat terzijde. Ben benieuwd wat er zaterdag allemaal gaat gebeuren in de ArenA. Ik hoop van harte dat men in opstand komt, en mensen als Cruijff, Swart, Bergkamp en Jonk in bescherming nemen... Nogmaals, heb niets tegen de komst van van Gaal. Maar de manier waarop, slaat echt alles. Mooi chronologisch overzicht! +100 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Vies is het. Dat staat als een paal boven water. Aan de andere kant kan ik wel de dadendrang waarderen. En dat men van Gaal binnen heeft gehaald ook wel. De manier waarop is alleen zo onderhands weer.
Het maakt mij wel duidelijk dat Cruijff meer aanwezig moet zijn, en dus minder in Barcelona moet verblijven. Omdat hij niet dagelijks met de andere kan (wil?) overleggen geeft hij ook de mogelijkheid dat er veel buiten hem om gebeurt. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Die hele raad van Commisarissen moet er nu dus echt uit mensen! Hier komt met deze mensen aan het roer nooit geen einde aan. Er is in mijn ogen maar 1 oplossing:
Ten Have, Olfers, Davids en die andere koekwous eruit jassen!!! Desnoods rot van Gaal ook maar weer op. Ik had van Gaal hoog zitten maar dat is na gisteren helemaal weg. van Gaal wist dondersgoed dat Cruijff dit niet wilde en had de eer aan zichzelf moeten houden.
Ik ben zaterdag in de Arena met een mooi spandoek voor Ten Have aka de duivel. Word dit spandoek weg gehaald dan zullen ze wat meemaken kan ik jullie beloven. Van mijn part kost me dat een stadionverbod voor de komende 5 jaar. supporter hebben recht een mening te geven over de club ze vaak al tientallen jaren nauw mee zijn verbonden. De supporters ( merendeel )ziet gewoon het liefste dat Ten Have en zijn team kontneukers gewoon oprotten uit de Arena en dat Cruijff de poppetjes op de juiste plaats gaat zetten. Nu zul je dadelijk zien dat de hele jeugdopleiding aan gort getrokken word door die kale bloedzuiger. Man ik ben al lang niet meer zo kwaad geweest en dat zullen ze zaterdag merken van de harde kern!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Misschien ben ik de enige, maar ik ben juist een voorstander van Van Gaal. De manier waarop is natuurlijk erg vies, maar heb ook gelezen dat Cruijff wil blijven. |
|
|
|
|
doctorq
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 11:27 schreef Grasmaaier het volgende:Misschien ben ik de enige, maar ik ben juist een voorstander van Van Gaal. De manier waarop is natuurlijk erg vies, maar heb ook gelezen dat Cruijff wil blijven. Nee hoor, ik ben ook voorstander van van Gaal. De manier waarop is niet chique, maar ik ben blij dat er beweging in zit. Niets is groter dan ajax, ook Cruijff niet. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 11:32 schreef doctorq het volgende:[..] Nee hoor, ik ben ook voorstander van van Gaal. De manier waarop is niet chique, maar ik ben blij dat er beweging in zit. Niets is groter dan ajax, ook Cruijff niet. Helemaal mee eens. De manier waarop is misschien ook niet chique inderdaad, maar noem mij 1 andere manier waarop dit wel had kunnen lukken. Cruijff komt zelf alleen met Ling en als je bijvoorbeeld de uitgelekte brief leest, zie je ook dat ze Cruijff bijna smeken om nou te zeggen wie hij wil op de AD positie, want er moest echt een AD komen! En als de RvC denkt dat dit de beste oplossing is, was dit de enige manier waarop het kon lukken. En ze offeren zichzelf zelfs op in het belang van Ajax, want de ledenraad (waar nog erg veel Cruijffers zitten) kan de RvC wegsturen. Dus ze zetten hun eigen baan op het spel om een beslissing te nemen die volgens hun goed is voor Ajax. Je kan in deze situatie in ieder geval niet zeggen dat ze het doen om hun eigen stoeltje te beschermen, als ze dat wilden zouden ze gewoon Cruijff blind volgen. Ondanks dat het niet helemaal netjes is, zie ik wel in dat dit de enige manier was en ben ik gewoon blij dat er eindelijk weer een directie is, want dat is wat we nu echt nodig hebben |
|
|
|
|
Ajax_fan
|
|
|
Ik blijf maar mensen horenover Cruijff de verlosser bla bla bla. Wat heeft die man nu gedaan sinds ie terug is!HELEMAAL NIKS! Ja Zeuren en zeiken! Ik ben blij met van Gaal. Die weet tenminste van aanpakken en die DOET ook iets in plaats van alleen maar dingen te roepen. Cruijff wat een verlosser zeg. De ellende is alleen maar groter geworden. Alle respect voor die man maar als je Ajax weer groot wil maken dan moet je niet met je kont in Barcelona blijven zitten! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 11:32 schreef doctorq het volgende:[..] Nee hoor, ik ben ook voorstander van van Gaal. De manier waarop is niet chique, maar ik ben blij dat er beweging in zit. Niets is groter dan ajax, ook Cruijff niet. Cruijff is inderdaad niet groter dan Ajax. Cruijff = Ajax. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Wat zouden ze hier gezegd hebben ?? :P |
|
|
|
|
timmie
|
|
|
Wat een achterbakse misselijke streek van Ten Have, Olfers, Romer en Davids. Dit is geen manier van handelen, achter een mederaadslid zijn rug om iets erdoor drukken is not done in de zakenwereld. Het zegt genoeg over deze RVC-leden. Als ik Johan was zou ik gelijk ermee stoppen om zijn nek uit te steken. Dit heeft hij nu 3x gedaan en 3x wordt hij als een kleine jongen aan de kant gezet door zakenlieden die allemaal hun eigen ego willen strelen. Dit is ongelooflijk. Wat denken die drie nieuwelingen wel, nog nooit het ajax stadion van binnen gezien, vervolgens in de RVC alles wat Johan voorstelt tegenwerken. Wie me nog het meest tegenvalt is Davids, een voetballer van AJAX. Hij werkt Cruijff al vanaf het begin tegen, waarschijnlijk omdat hij een Van Gaal-adept is. Een voetballer, juist die Cruijff moest helpen tegen die nitwits van zakenlui. Ik vond Davids altijd al een arrogante eikel, maar nu helemaal. Bij mij heeft hij nu helemaal afgedaan. Hij kan heel goed zijn vriendin in elkaar slaan en dwars liggen, zoals hij ooit op een WK tegen Hiddink zei dat hij in zijn kont kon kruipen. Blijkbaar zit zijn hart daarvan vol, want hij kruipt nu Van Have en die arrogante Van Gaal (zijn ex-trainer) weer in zijn hol. Ze passen goed bij elkaar, die holmaten. Van Gaal is een rancuneus mannetje, die alles zal doen om Cruijff dwars te zitten. De manier waarop hij zich uit als iemand hem dwarszit is niet die van een algemeen directeur, daar weet de pers alles van. Van Gaal heeft ooit mooie successen gehad als trainer met AJAX met een wel heel succesvolle lichting, maar als technisch directeur heeft hij hopeloos gefaald en AJAX aan het begin van een stuurloze en roemloze periode verlaten. Het was al geen vetpot sinds 1996, maar na zijn vertrek als technisch directeur is het helemaal bergafwaarts gegaan. Let maar op, alles wat Cruijff in gang heeft gezet met die oud-spelers als individuele trainers wordt weer teruggedraaid en we gaan weer terug naar af. De laatste 15 jaar is AJAX afgegleden naar een club die eens in de 7 jaar kampioen wordt, want al die zakenlieden wisten het zo goed, ook Van Gaal heeft dus als technisch directeur de club niet beter weten te maken. Zijn kans is eigenlijk al geweest. Nou, ze zullen AJAX verder de vernieling in helpen. Het is nu de kans van Cruijff, maar dan moet hij wel medewerking hebben en geen arrogante achterbakse tegenwerkers. De ledenraad kan maar een ding doen, de RVC naar huis sturen en de benoeming van het nieuwe bestuur ongedaan laten maken door een nieuwe RVC met Cruijff en mensen die wel inzien dat het nu anders moet. Ik hoop dat alle supporters aanstaande zaterdag een Pro-Cruijff statement maken en schreeuwen om het vertrek van Ten Have en consorten. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Het is inderdaad niet zoals het hoort maar het gedraai van deze RVC en Cruyff werd door iedereen bekritiseerd,eerlijk gezegd denk ik als deze coup niet was gebeurd wij v/d zomer nog niemand hadden gehad nu kwam Edo Ophof in beeld als alg/direkteur,laten wij eerlijk zijn er is toch niemand die daarop zat te wachten,als je die twee naast elkaar zet dan moet je toch eigenlijk heel blij zijn dat van Gaal komt. Ja en dat Johan op deze smerige manier op een zijspoor is gezet door die RVC is verschrikkelijk maar ik denk dat we moeten kijken naar onze club Ajax en van Gaal alle credit geven om er weer een echte club van te maken. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:05 schreef nora het volgende:Het is inderdaad niet zoals het hoort maar het gedraai van deze RVC en Cruyff werd door iedereen bekritiseerd,eerlijk gezegd denk ik als deze coup niet was gebeurd wij v/d zomer nog niemand hadden gehad nu kwam Edo Ophof in beeld als alg/direkteur,laten wij eerlijk zijn er is toch niemand die daarop zat te wachten,als je die twee naast elkaar zet dan moet je toch eigenlijk heel blij zijn dat van Gaal komt. Ja en dat Johan op deze smerige manier op een zijspoor is gezet door die RVC is verschrikkelijk maar ik denk dat we moeten kijken naar onze club Ajax en van Gaal alle credit geven om er weer een echte club van te maken. Het had niet tot de zomer geduurd, omdat de ledenraad uitgerekend gisteravond zou beslissen over de RvC als ik het goed heb gelezen. Zonder de Louis van Gaal-actie was Ajax vandaag misschien al verlost geweest van Ten Have en de andere RvC-leden. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:05 schreef nora het volgende:Het is inderdaad niet zoals het hoort maar het gedraai van deze RVC en Cruyff werd door iedereen bekritiseerd,eerlijk gezegd denk ik als deze coup niet was gebeurd wij v/d zomer nog niemand hadden gehad nu kwam Edo Ophof in beeld als alg/direkteur,laten wij eerlijk zijn er is toch niemand die daarop zat te wachten,als je die twee naast elkaar zet dan moet je toch eigenlijk heel blij zijn dat van Gaal komt. Ja en dat Johan op deze smerige manier op een zijspoor is gezet door die RVC is verschrikkelijk maar ik denk dat we moeten kijken naar onze club Ajax en van Gaal alle credit geven om er weer een echte club van te maken. Vanwaar het geloof dat van Gaal er voor zorgt dat Ajax een echte club wordt? Zodra er mensen binnen Ajax zitten, RvC of directie, die hun eigen agenda boven de agenda dat Ajax zetten, dan wordt het nooit echte club.
Dit gaat concequenties hebben voor
- of de RvC - of kamp Cruijff, waaronder Swart, F de Boer , Bergkamp en Jonk. (incl jeugdtrainers).
En ik mag toch hopen dat het eerste het geval is.
Want hoe kan de ledenraad en de supporters nog vertrouwen hebben in een RvC die het spelletje op zo'n manier speelt?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
timmie
|
|
|
Beste Nora, Volgens mij heb jij de strekking van het verhaal niet begrepen. Van Gaal heeft zijn kans gemist. Laat Cruijff het nu proberen. Helemaal zoals alles nu gelopen is. Ajax moet schoonschip maken met al die zakenlui die er alleen voor hun eigen ego zitten. AJAX is een voetbalclub en geen bedrijf. Cruijff heeft tot nu toe niet echt de kans gehad. Cruijff maakt er weer een voetbalclub van en dan komen de successen vanzelf weer terug. |
|
|
|
|
ktotheb
|
|
|
Dat gezeik altijd op zakenlieden hier, waarom is dat toch? Denk je dat zakenmensen geen goede invloed kunnen hebben op een voetbalclub? Kijk eens naar de grootste concurrent van de laatste jaren: FC Twente. Die club is groot gemaakt door 1 man en dat is Munsterman. En je kan zeggen van die club wat je wilt, maar ze zijn stabiel en ondanks dat er elk jaar wordt gezegd dat ze het minder zullen gaan doen, omdat de beste spelers verkocht worden, doen ze toch steeds weer mee. En waardoor komt dat? Doordat er een hele stabiele organisatie staat. Neergezet door een man uit de zakenwereld. FC Twente is het levende voorbeeld van hoe een club op het veld voordeel kan hebben van een solide, uitgebalanceerde organisatie die stabiel is neergezet door een echte zakenman. Dat mensen uit de zakenwereld komen, wil niet zeggen dat ze niet kunnen slagen in de voetbalwereld. De zakenmensen die er nu zitten zien ook in dat er zsm een stabiele organisatie neergezet moet worden, dat is nu het allerbelangrijkste. En je kan van Cruijff zeggen wat je wilt, maar duidelijkheid en daadkrachtigheid heeft hij de laatste maanden zeker niet gebracht. En je ziet nu dat de RvC een keuze maakt voor echte voetbalmensen en echte Ajacieden (van Gaal, Blind), omdat dit mensen zijn die een stabiele organisatie kunnen neerzetten. Het is dus echt niet zo dat de RvC hun stoeltje wil beschermen of van Ajax geen voetbalclub willen maken. Ze willen alleen niet uit hun neus eten en wachten tot Cruijff over 3 weken weer aan komt zetten met Ling, ze willen iets doen! |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:03 schreef timmie het volgende:Wat een achterbakse misselijke streek van Ten Have, Olfers, Romer en Davids. Dit is geen manier van handelen, achter een mederaadslid zijn rug om iets erdoor drukken is not done in de zakenwereld. Het zegt genoeg over deze RVC-leden. Als ik Johan was zou ik gelijk ermee stoppen om zijn nek uit te steken. Dit heeft hij nu 3x gedaan en 3x wordt hij als een kleine jongen aan de kant gezet door zakenlieden die allemaal hun eigen ego willen strelen. Dit is ongelooflijk. Wat denken die drie nieuwelingen wel, nog nooit het ajax stadion van binnen gezien, vervolgens in de RVC alles wat Johan voorstelt tegenwerken. Wie me nog het meest tegenvalt is Davids, een voetballer van AJAX. Hij werkt Cruijff al vanaf het begin tegen, waarschijnlijk omdat hij een Van Gaal-adept is. Een voetballer, juist die Cruijff moest helpen tegen die nitwits van zakenlui. Ik vond Davids altijd al een arrogante eikel, maar nu helemaal. Bij mij heeft hij nu helemaal afgedaan. Hij kan heel goed zijn vriendin in elkaar slaan en dwars liggen, zoals hij ooit op een WK tegen Hiddink zei dat hij in zijn kont kon kruipen. Blijkbaar zit zijn hart daarvan vol, want hij kruipt nu Van Have en die arrogante Van Gaal (zijn ex-trainer) weer in zijn hol. Ze passen goed bij elkaar, die holmaten. Van Gaal is een rancuneus mannetje, die alles zal doen om Cruijff dwars te zitten. De manier waarop hij zich uit als iemand hem dwarszit is niet die van een algemeen directeur, daar weet de pers alles van. Van Gaal heeft ooit mooie successen gehad als trainer met AJAX met een wel heel succesvolle lichting, maar als technisch directeur heeft hij hopeloos gefaald en AJAX aan het begin van een stuurloze en roemloze periode verlaten. Het was al geen vetpot sinds 1996, maar na zijn vertrek als technisch directeur is het helemaal bergafwaarts gegaan. Let maar op, alles wat Cruijff in gang heeft gezet met die oud-spelers als individuele trainers wordt weer teruggedraaid en we gaan weer terug naar af. De laatste 15 jaar is AJAX afgegleden naar een club die eens in de 7 jaar kampioen wordt, want al die zakenlieden wisten het zo goed, ook Van Gaal heeft dus als technisch directeur de club niet beter weten te maken. Zijn kans is eigenlijk al geweest. Nou, ze zullen AJAX verder de vernieling in helpen. Het is nu de kans van Cruijff, maar dan moet hij wel medewerking hebben en geen arrogante achterbakse tegenwerkers. De ledenraad kan maar een ding doen, de RVC naar huis sturen en de benoeming van het nieuwe bestuur ongedaan laten maken door een nieuwe RVC met Cruijff en mensen die wel inzien dat het nu anders moet. Ik hoop dat alle supporters aanstaande zaterdag een Pro-Cruijff statement maken en schreeuwen om het vertrek van Ten Have en consorten. Volgens mij ben jij geen fan van Louis ? Maar ik denk dat wij met Cruyff volgend jaar om deze tijd nog geen directie hebben,dus laat van Gaal het maar doen ,de manier waarop klopt niet maar misschien was er geen andere manier . |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:11 schreef PSVMocro het volgende:[..] Het had niet tot de zomer geduurd, omdat de ledenraad uitgerekend gisteravond zou beslissen over de RvC als ik het goed heb gelezen. Zonder de Louis van Gaal-actie was Ajax vandaag misschien al verlost geweest van Ten Have en de andere RvC-leden. Dan een nieuwe RVC en maar nog steeds geen directie toch ? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:12 schreef timmie het volgende:Beste Nora, Volgens mij heb jij de strekking van het verhaal niet begrepen. Van Gaal heeft zijn kans gemist. Laat Cruijff het nu proberen. Helemaal zoals alles nu gelopen is. Ajax moet schoonschip maken met al die zakenlui die er alleen voor hun eigen ego zitten. AJAX is een voetbalclub en geen bedrijf. Cruijff heeft tot nu toe niet echt de kans gehad. Cruijff maakt er weer een voetbalclub van en dan komen de successen vanzelf weer terug. Maar wanneer ? dit spelletje duurt al zo lang en hij wil hier niet wonen enz ik weet het niet of het wat geworden was,en dat merkte je ook aan alle reacties de laatste maanden er zat totaal geen schot in de hele zaak,ik had heel graag gezien dat Johan de boel op poten had gezet maar ik had eerlijk gezegd de moed al opgegeven,en nu komt van Gaal in ene uit de hoge hoed en eerlijk gezegd vind ik dat wel een goede keuze nu het met Johan niks is geworden. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:23 schreef nora het volgende:[..] Maar wanneer ? dit spelletje duurt al zo lang en hij wil hier niet wonen enz ik weet het niet of het wat geworden was,en dat merkte je ook aan alle reacties de laatste maanden er zat totaal geen schot in de hele zaak,ik had heel graag gezien dat Johan de boel op poten had gezet maar ik had eerlijk gezegd de moed al opgegeven,en nu komt van Gaal in ene uit de hoge hoed en eerlijk gezegd vind ik dat wel een goede keuze nu het met Johan niks is geworden. Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt.
Als lid van de RvC hoef je niet dag in dag uit op de club te zijn. Nu is er aan Cruijff gevraagd om een groepje mensen bij elkaar te verzamelen die uiteindelijk het technische hart van de club zouden gaan vormen, en waaraan Cruijff waar nodig advies geeft.
De overige leden van de RvC hebben er alles aangedaan om Cruijff zovaak mogelijk buiten zicht te houden. En nu weten we ook waarom... |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote: Ik denk dat ze bij de samenstelling van de nieuwe RvC wel beter uitkijken wie ze binnenhalen en dus voor Cruijffgezinden gaan, waardoor hij het alsnog op zijn manier had kunnen doen. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Op zich niets tegen van Gaal, hoewel een goede trainer maakt nog geen goede Algemeen directeur.
Het is verder een geniale zet van Ten Have om Cruijff buitenspel te zetten en zijn eigen positie te verstevigen.
Verder is het wel degenlijk een bewijs dat Ten Have in een machtstrijd is gestapt met Johan Cruijff en zoals gezegd was dit de ultieme zet om Johan buitenspel te zetten!!!
Zoals ik al eerder een topic startte gaat ook nu weer op dat Ten Have moet OPROTTEN!!!
Achterbakse hufter is het!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Cruyff werd vanaf dag een door iedereen tegengewerkt. Er had al lang een directeur kunnen zitten. Het ging Johan alleen om de jeugd opleiding, niet om het bestuur etc. En met het binnenhalen van allerlei oud spelers was Cruyff al aardig op weg.
De man is zeer intelligent en moet zeker veel en veel meer respect krijgen dan wat er nu gebeurt. Als je Van gaal wil aanstellen doe het dan op een juiste manier en niet op deze vieze achterbakse manier. Johan HOEFDE Ajax helemaal niet te helpen, hij zat goed daar in Barcelona. Maar toch stak hij zijn nek uit....en dan krijg je een dolk in je rug.
Ik hoop echt dat deze TEn Have en consorten de volle laag krijgen de rest van het seizoen dat ie huilend naar zijn mama toe rent.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 17 november 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Jalalalalalal!aaaaaaaaa Ajax amsterdaaaaam jajalalalalalaaaaaaa Ajax amsterdam!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
|
|
|
|
J.C.1994
|
|
|
Vijanden moeten vrienden worden,dit is vaker gebeurt ook met een goede afloop. Ajax wordt hierdoor groter ,sterker en een club met de twee grootste Barcelona kenners uit Amsterdam. En dat moeten wij binnen halen.Moeilijk maar mogelijk. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: als iemand leuke onderschriften weet te verzinnen mag daar wat mij betreft een apart topic voor gemaakt worden ;) |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 12:28 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ik denk dat je een aantal zaken door elkaar haalt. Als lid van de RvC hoef je niet dag in dag uit op de club te zijn. Nu is er aan Cruijff gevraagd om een groepje mensen bij elkaar te verzamelen die uiteindelijk het technische hart van de club zouden gaan vormen, en waaraan Cruijff waar nodig advies geeft. De overige leden van de RvC hebben er alles aangedaan om Cruijff zovaak mogelijk buiten zicht te houden. En nu weten we ook waarom... Het verschil is dat van Gaal het zelf gaat doen ,en Cruyff een marionet neer zet !!! Wat is beter ??? |
|
|
|