BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FLUWELEN REVOLUTIE - Reactie's op van Gaal als nieuwe directeur

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 19 november 2011 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:09 schreef remco k het volgende:

[..]

En mensen die een zoon hebben die daadwerkelijk debiel is moeten daar wel tegen kunne??
Nu ben je aan het mierenneuken man..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 19 november 2011 - 19:13   quote  deeplink  
Mannen kap met dit soort woorden. Wees een kerel en praat normaal met elkaar!!!
van vloeken en doods verwensingen distancieer ik mij volledig. KAPPEN!!!

En nu ga ik naar het stadion!! VOOR ONS ALLER AJAX!!!

AJAX FOREVER!!!
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 19 november 2011 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:09 schreef remco k het volgende:

[..]

En mensen die een zoon hebben die daadwerkelijk debiel is moeten daar wel tegen kunne??
is heel wat anders en dat weet je zelf ook wel.. maar je wil altijd op me zeiken, dus ik neem dit helemaal niet serieus
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2011 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:15 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

is heel wat anders en dat weet je zelf ook wel.. maar je wil altijd op me zeiken, dus ik neem dit helemaal niet serieus
Dus omdat er veel minder mensen zijn die een IQ hebben rond de 50 en dus geen kans hebben op een normaal leven is dat minder erg, ik denk dat zulke ouders daar anders over denken..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 19 november 2011 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:15 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

is heel wat anders en dat weet je zelf ook wel..
Ah, 't is anders als jij het meldt? Net als je vijf kogels door het hoofd voor Ten Have?
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2011 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:20 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ah, 't is anders als jij het meldt? Net als je vijf kogels door het hoofd voor Ten Have?
+1.

Jij bent echt mijn grote held zeg..:-)
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 19 november 2011 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus omdat er veel minder mensen zijn die een IQ hebben rond de 50 en dus geen kans hebben op een normaal leven is dat minder erg, ik denk dat zulke ouders daar anders over denken..
het woord dat amsterdam123 gebruikte ken je hopelijk? 1 op de 2 vrouwen heeft kans op borstkanker.. 1 op de 3 mannen heeft er kans op... dan heb ik het alleen nog maar over die vorm...

een vriend van me is er aan overleden.. 16 jarige leeftijd. Maar dat zal je vast niks boeien ofwel?
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 19 november 2011 - 19:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:20 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Heb ik toch aangepast ofniet? En je weet zelf ook dat ik het anders bedoelde..
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 19 november 2011 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:24 schreef Grasmaaier het volgende:

[..]

En je weet zelf ook dat ik het anders bedoelde..
Arac misschien ook wel (hoewel het gebruiken van enge ziektes voor mij sowieso not done is). Maar waarom, zelfs wanneer humorvol bedoeld, moet men het hier van jou wél acceptabel vinden?
Grasmaaier
 Grasmaaier - zaterdag 19 november 2011 - 19:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 19:28 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Arac misschien ook wel (hoewel het gebruiken van enge ziektes voor mij sowieso not done is). Maar waarom, zelfs wanneer humorvol bedoeld, moet men het hier van jou wél acceptabel vinden?
Ik heb het je nog uitgelegd.. of wou je dat soms ontkennen?

Die arac post 9x waarvan 8 domme dingen.. nuf said
Peter19864
 Peter19864 - zaterdag 19 november 2011 - 19:43   quote  deeplink  
Het niveau is in een korte tijd erg gedaald. En draagt niet bij. Er was hier een open discussie ontstaan over het beleid, en de eventuele benoeming van Van Gaal. Open en respectvol, ook naar andersmans mening. Schelden of verwensingen zijn een teken van machteloosheid en zwakte. Slecht "Communiseren" is ook de oorzaak van de malaise bij Ajax. Dat is waar we allemaal zo kwaad om zijn, maar wil je er iets aan veranderen, moet jezelf het voorbeeld geven. Serieuze mensen worden gehoord. Dus verlaag je niet tot het niveau van een RvC. Samen is het motto. Dat vraagt toch iedereen ook van de top van Ajax.
remco k
 remco k - zaterdag 19 november 2011 - 20:07   quote  deeplink  
Coronel belt Cruijff op

Voormalig Ajax-voorzitter Uri Coronel heeft Johan Cruijff gebeld met het verzoek om zondag de vergadering van de ledenraad te bezoeken. Dat meldde het lid van de raad van commissarissen zaterdag voor de camera van Eredivisie Live.

Hij was één van de drie of vier mensen die mij belden, zei Cruijff die in het verleden regelmatig in conflict was met Coronel over het beleid bij Ajax. Dat is zo, maar hij vroeg het en ik kom. De vergadering is belangrijk. De rest van de rvc moet met de billen bloot.

Cruijff vecht binnen de rvc van Ajax een machtsstrijd uit. De oud-voetballer was niet betrokken bij de beoogde komst van Louis van Gaal, met wie hij een slechte relatie heeft, als directeur. Het heeft niets met Van Gaal te maken. Ze vertellen halve waarheden en de acties zijn tegenstrijdig met het beleid dat we hebben afgesproken. Het is eigenlijk een aanval op de club zelf. Cruijff rekent op steun in de ledenraad. Het lijkt me normaal dat we terugkeren naar het afgesproken beleid.

Er gaat morgen iets raars gebeuren. Ik heb er een slecht gevoel over. Bovenstaande laat namelijk zien dat er iets niet klopt..
Peter19864
 Peter19864 - zaterdag 19 november 2011 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 16:25 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Man, wat boeit mij die opmerking van tig jaar terug nu. Van Gaal is een vakman, wat voor een hork hij ook mag zijn zo nu en dan. En daarop voortbordurend, ook Cruijff is niet altijd even prettig in de pers. Echter, voor beide heren geldt dat ze privé juist heel aimabel en sociaal bewogen schijnen te zijn. Van JC weet ik dat vanuit nabije bron, temeer een van mijn dochters aan één van zijn colleges studeert en hem daar (zij het sporadisch) wel eens mee mag maken, terwijl veel oud-spelers van van Gaal hem daar ook omk roemen.
Vind je het erg dat ik die mening niet met je deel? Je hoeft niet echt geleerd te hebben, om te zien wat voor man dit is. Ik vind het prima dat hij lief is tegen zijn Truusje. Waar het mij omgaat, is deze man capabel om samen te werken en te denken in het belang voor een club. Dan zakt Van Gaal gewoon door het ijs. Hij roept een Ajax-hart te hebben, wat een kul. Wat riep hij de eerste week bij München of AZ. Precies hetzelfde. Als je een hart hebt voor Ajax, sta je er "NU"! Neem John Van Der Brom, die wilde zo graag naar zijn oude liefde en betaalde mee aan zijn afkoopsom. Van Gaal komt niet omdat ie nog de laatste penningen wil vangen. Het interesseert mij niet wat hij thuis in bed doet. Aimabel of niet....de mensen die met hem gewerkt hebben, denken er echt anders over. Ik zou zeggen verdiep je er eens in. Er is genoeg op het internet te vinden, zo ook op youtube of andere sites. Doe dat eerst...en je zult die vergelijking met Johan nooit meer maken. En even over je dochter, dat ze hem maar sporadisch ziet. Denk je dat Kleistelee CEO van philips elke keer in elk filiaal over de wereld iedereen een handje geeft. Ben blij voor haar...dat ze er zit. Neeeee, ben Johan dankbaar! Hij doet het toch mag, zonder eigen belang. Maar goed...hoge bomen vangen veel wind. En jou opmerking verbaasd mij niet, zo zijn wij nu eenmaal, we lachen in iemands gezicht, maar draai je niet om.......
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zaterdag 19 november 2011 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 19 november 2011 - 20:11 schreef Peter19864 het volgende:

[..]

Vind je het erg dat ik die mening niet met je deel?
Nee.

En daarna ben ik gestopt met lezen...
Peter19864
 Peter19864 - zaterdag 19 november 2011 - 20:21   quote  deeplink  
Precies, I Rest My Case
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 november 2011 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 18 november 2011 - 20:18 schreef Ronald 1960 het volgende:
Stel dat Johan en Louis eens samen onder één hoedje gaan spelen en de RvC en die gene die tegen Cruijff zijn in de ledenraad, nu samen de mond snoeren en er uit zetten....

Man, ik geloof dat ik droom en de meeste dromen zijn bedrog... Maar stel dat....

Even een quote van mezelf; het begint er nu echt wel een beetje op te lijken dat dit waar gaat worden....

We wachten af.....

AJAX = CRUIJFF FOREVER!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Ronald 1960 --
Peter19864
 Peter19864 - maandag 21 november 2011 - 16:13   quote  deeplink  
Een qoute van Van Gaal. Nadat het bestuur van Mùnchen hem had gevraagd of hij hun wilde inlichten waar hij mee bezig was. Zodat ze naar de pers een uitleg konden geven, over het beleid en structuur die Van Gaal hanteerde na het zoveelste verlies. IK BEPAAL HIER WAT ER GEBEURD, DAAR HEEFT HET BESTUUR GEEN ZEGGENSCHAP OVER!!!! Een week later is ie onslagen. Wat is nu de clou ´´ niemand is groter dan de club´´ En die man, willen jullie als Algemeen Directeur! Think Again.
Kwiezel
 Kwiezel - maandag 21 november 2011 - 21:50   quote  deeplink  
Ik snap niets van dat gedoe bij Ajax. Iedereen zegt het beste voor te hebben met de club, maar ondertussen is het dik gezeik. Check dit artikel, geeft de situatie mooi weer. http://www.tekstroulette.nl/2011/11/21/het-beste-voor-de-club/
verbrande harry
 verbrande harry - dinsdag 22 november 2011 - 10:53   quote  deeplink  
het hele zooitje daar kapot klappen ze zijn al bedreigd heb ik begrepen word nog veel erger.
Peter19864
 Peter19864 - dinsdag 22 november 2011 - 12:29   quote  deeplink  
Er schijnt een grote run te zijn op leraren opleidingen, en aanvragen voor het trainer A diploma. Want het schijnt dat je daar Algemeen Directeur mee kunt worden bij een beursgenoteerd bedrijf. In Zeist en de Pabo kunnen ze de vraag niet meer aan. Verder heb je geen capaciteiten nodig, alleen de arrogantie dat Jij en alleen Jij gelijk hebt. Een belangrijke pré is, dat je overal weggestuurd bent.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 november 2011 door Peter19864 --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 22 november 2011 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 10:53 schreef verbrande harry het volgende:
het hele zooitje daar kapot klappen ze zijn al bedreigd heb ik begrepen word nog veel erger.
Idioot.
m kay
 m kay - dinsdag 22 november 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Van Gaal heeft ook een vuil spel gespeeld want die wist dat dit zou gebeuren en is toch akkoord gegaan en dat zorgt ervoor dat ook hij dus niet schoon is en niet AJAX waardig , en behaalde resultaten in het verleden zijn geen garantie voor de toekomst. maar als je zoals Cruijf Barcelona exact op dezelfde manier groot gemaakt hebt dan moet je hem het ook laten doen en hem niet maanden op alle fronten tegenwerken en vervolgens tegenover de opinie net doen alsof ie niets heeft gedaan al die maanden. er zijn op zoveel manieren achterbakse streken uitgehaald en Van Gaal is daarbij betrokken en de Judas zei ook nooit naar Ajax terug te komen nou blijf dan weg. als je niet wil bloeden voor Ajax dan moet je je er ook niet mee bemoeien
moasz
 moasz - dinsdag 22 november 2011 - 19:11   quote  deeplink  
misschien een beetje laat want de discussie daarover is eigenlijk voorbij,maar wat is nu eigenlijk het racistische in de conclusies van johan cruijf destijds?
Zuidoost
 Zuidoost - dinsdag 22 november 2011 - 19:16   quote  deeplink  
Zooitje gajes die ten haven en consorten,alle trucen gebruiken ze,om karaktermoord te plegen op onze beste voetballer ooit Johan Cruijff.En nu zijn de supporters aan de beurt en dan vooral de Harde Kern van Ajax,want die hebben nu dreigbrieven gestuurd.
Nou van mijn kant hulde voor de Harde Kern om zo rustig in deze moeilijke situatie te blijven ,ik denk dat er in mijn tijd al een mannetje of vijftig bij ten have op bezoek was geweest.
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 19:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 19:16 schreef Zuidoost het volgende:
Zooitje gajes die ten haven en consorten,alle trucen gebruiken ze,om karaktermoord te plegen op onze beste voetballer ooit Johan Cruijff.En nu zijn de supporters aan de beurt en dan vooral de Harde Kern van Ajax,want die hebben nu dreigbrieven gestuurd.
Nou van mijn kant hulde voor de Harde Kern om zo rustig in deze moeilijke situatie te blijven ,ik denk dat er in mijn tijd al een mannetje of vijftig bij ten have op bezoek was geweest.
Ten is eerste vind ik weinig dingen lager dan dreigbrieven te sturen.
Dit soort acties vallen niet goed te praten en is een zeer laffe daad.
Als je dat doet verlaag je jezelf tot het nivieau van genoemde RvC'ers.....
.....sterker nog, zij zullen deze dreigementen gaan uitbuiten om zieltjes te winnen.
Je maakt de supporters die op een 'normale' manier tegen de bestuurlijke gang van zaken strijden ongeloofwaardiger
en zet ook hun in een kwaad daglicht.
Jij moet maar vinden wat jij moet vinden en doen wat jij denkt te moeten doen, al is het jouw tijd(?) niet meer.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 23 november 2011 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 19:16 schreef Zuidoost het volgende:
Jij hebt geen gat in je voorhoofd, maar een hele krater.

Blij dat jouw tijd voorbij is...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2011 door Ikke_tikkie --
nora
 nora - woensdag 23 november 2011 - 09:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 16:13 schreef Peter19864 het volgende:
Een qoute van Van Gaal. Nadat het bestuur van Mùnchen hem had gevraagd of hij hun wilde inlichten waar hij mee bezig was. Zodat ze naar de pers een uitleg konden geven, over het beleid en structuur die Van Gaal hanteerde na het zoveelste verlies. IK BEPAAL HIER WAT ER GEBEURD, DAAR HEEFT HET BESTUUR GEEN ZEGGENSCHAP OVER!!!! Een week later is ie onslagen. Wat is nu de clou ´´ niemand is groter dan de club´´ En die man, willen jullie als Algemeen Directeur! Think Again.
Een hekel aan van Gaal?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 23 november 2011 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2011 - 09:51 schreef nora het volgende:

[..]

Een hekel aan van Gaal?
Denk je? :-P
Ztjes
 Ztjes - woensdag 23 november 2011 - 10:44   quote  deeplink  
Ik begrijp niet dat er iemand is die van Gaal in de functie als Algemeen Directeur wilt zien.
Louis heeft meegewerkt aan het achterbakse spelletje van het RVC m.b.t. zij aanstelling.

Louis is niet de figuur om als uithangbord van AJAX naar de sponsers, etc. te fungeren.
Hij staat niet echt bekend om een goede omgang te hebben met de pers en media.
Gaat zich waarschijnlijk heel snel met het technische beleid bemoeien.
Kane
 Kane - woensdag 23 november 2011 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 19:26 schreef baco74 het volgende:

[..]

Ten is eerste vind ik weinig dingen lager dan dreigbrieven te sturen.
Dit soort acties vallen niet goed te praten en is een zeer laffe daad.
Als je dat doet verlaag je jezelf tot het nivieau van genoemde RvC'ers.....
.....sterker nog, zij zullen deze dreigementen gaan uitbuiten om zieltjes te winnen.
Je maakt de supporters die op een 'normale' manier tegen de bestuurlijke gang van zaken strijden ongeloofwaardiger
en zet ook hun in een kwaad daglicht.
Jij moet maar vinden wat jij moet vinden en doen wat jij denkt te moeten doen, al is het jouw tijd(?) niet meer.
Zieltjes zullen ze niet meer winnen. Ze hebben zichzelf te ongeloofwaardig gemaakt en zichzelf gediskwalificeerd.
de^mol
 de^mol - woensdag 23 november 2011 - 11:16   quote  deeplink  
Johan, denk aan je hart en je gezin en vraag je af of dit het wel waard is. Die pluche jagers zitten nou eenmaal op die plekken en hebben nog heel veel invloed en macht, macht die ze niet kwijt willen. Wat is er mooier dan te poochen, hoog in de lounge van Ajax op zondag, verwarmt met een hapje, naar je zakenvrinden toe, hoe goed je het wel niet voor elkaar hebt? Dat willen ze echt niet kwijt, dus wordt er van alles gedaan om je zwart te maken. Van 'nooit bereikbaar zijn' (aan alle kanten geloochenstraft: al 3 weken onderhandeld met van Gaal, nooit een woord over gerept met Cruyff), tot de zwart making 'racisme': de ultieme kaart in een poging karaktermoord te plegen. Karaktermoord op het ajax icoon. Dan weer de troef, 'we worden bedreigd'.

Die 'zwartmakers' verdienen een icoon als jij niet. Ga terug naar Barcelona, waar je als 'el Salvador' wel de waardering krijgt die je verdient. Vreselijk voor ons als supporters, maar ik denk dat je er mogelijk aan onderdoor gaat en dat is het ook weer niet waard.
Senja
 Senja - woensdag 23 november 2011 - 12:32   quote  deeplink  
Waarom Van Gaal als Alg Dir Bij Ajax heeft die dat geprobeerd is binnengekomen met een fundament als team. Het was eerste twee jaar goed daarna viel het fundament uit elkaar en Van Gaal ook. Bij Barcelona hetzelfde laken een pak en ook weer met ruzie en veel onrust weggegaan. Bij München hetzelfde laken een pak. Van Gaal is een goede trainer maar een man voor de korte termijn. Heeft nog nooit een goede lange termijn visie neergezet en dat is wat Ajax nodig heeft.

Blind als technisch directeur..... hoezo denken ze bij de RvC nu echt dat Bergkamp Jonk, Stam naar deze man luisteren. Ze lachen hem recht in zijn gezicht uit. Daarbij zijn met trainers duidelijke afspraken gemaakt en contractueel vast gelegd over hun beslissingsbevoegdheid. Hoe ga je dat dan rijmen met elkaar. Blind ligt ook niet goed binnen de rest van de club men ziet hem als een parasiet die altijd met iedereen meepraat om maar hogerop te komen. Ik heb niks tegen blind maar iedereen weet dat en ik denk nu dat juist deze man niet geschikt is voor deze functie.

Er is een duidelijke lijn gekozen door het plan Cruyff te accepteren. Dit is opgesteld door 16 man en breed gedragen door iedereen. Het is een verandering die bepaalde mensen binnen de club niet zien zitten omdat hun (macht)positie in gevaar komt. Het pluche werkt verslavend voor vele en de weelde kunnen ze eigenlijk niet dragen. Toch is dit een geweldig plan om te overleven op lange termijn. Ajax heeft geen scheppen met miljoenen om te gaan shoppen. Onze competitie is te klein en de begroting gaat niet genoeg stijgen om een rol van betekenis te spelen.

Je moet daarom slim zijn en een formule hanteren waardoor je geld verdient en mee kan draaien op Europees Niveau. Dat kan alleen als je uitgaat van het plan Cruyff. Dit is out of the box denken en volgen. Maak je winst en heb je succes dan stijgen de aandelen. Ajax is een voetbal club en geen lampen fabriek die sponsort. Ajax is een merk op zich dat zich bezig houd met innovatief voetbal waar we van willen genieten.

Kortom Van Gaal en Blind hebben geen enkele meerwaarde en kunnen never nooit Ajax op lange termijn verder helpen. Kies je de lijn van de RvC dan kan je het schudden en zou het nog lang onrustig blijven en zit je in no time met weer een crisis.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 23 november 2011 - 13:04   quote  deeplink  
Ik denk dat Danny Blind voorlopig wel weer even stil is en zich niet al te druk maakt als TD nu,

Daily Blind heeft gisteren toch weer wat CL ervaring opgedaan, denk daar maar eens over na..... ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 november 2011 door Ronald 1960 --
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - woensdag 23 november 2011 - 13:12   quote  deeplink  
Leuk stukje Gijp: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=152758
Kane
 Kane - woensdag 23 november 2011 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2011 - 13:04 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik denk dat Danny Blind voorlopig wel weer even stil is en zich niet al te druk maakt als TD nu,

Daily Blind heeft gisteren toch weer wat CL ervaring opgedaan, denk daar maar eens over na..... ;-)
Bedoel je dat de Boer op deze manier een kant kiest? Er is geen andere optie. Anita moest naar rechts verhuizen om van der Wiel rust te gunnen. Dus wie moet je anders op links achter zetten?
Kane
 Kane - woensdag 23 november 2011 - 14:57   quote  deeplink  
http://www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HOLMAN/article/detail/3047159/2011/11/23/Wanbeleid.dhtml
Arac
 Arac - woensdag 23 november 2011 - 15:06   quote  deeplink  
Ik weet niet of pappa Blind er iets mee te maken had, ik ga ervan uit van niet, maar dat neemt niet weg dat de jonge Blind niks te zoeken heeft bij Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 23 november 2011 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2011 - 14:03 schreef Kane het volgende:

[..]

Bedoel je dat de Boer op deze manier een kant kiest? Er is geen andere optie. Anita moest naar rechts verhuizen om van der Wiel rust te gunnen. Dus wie moet je anders op links achter zetten?
Ik weet zeker dat de Boer achter Cruijff staat, maar dan blijft papa Blind even zijn mond houden (Die is tegen Cruijff, maar voor AJAX, als hij maar mag blijven!)
remco k
 remco k - woensdag 23 november 2011 - 18:15   quote  deeplink  
Blind viel ook prima in vond ik.. Werd 1 keer overlopen, maar dat werd Anita ook een keer of 3..
Senja
 Senja - donderdag 24 november 2011 - 13:07   quote  deeplink  
Van Gaal op dit moment binnenhalen is de grootste fout die je kan maken. Staat niet achter het plan Cruyff. Heeft weinig tot geen bestuurlijke ervaring. Is een techneut en geen bestuurder. Kan niet met de pers omgaan. heeft geen altruïstisch denkvermogen. Zowel bergkamp als Jonk als De Boer waren in hun voetbal carrière behoorlijk op hem uitgekeken. Bestuurlijk is ook niet in het voordeel van Van Gaal te spreken. München kon hem wel uitkotsen. Barcelona waren ze ook niet blij met hem. Zo ontzettend rancuneus mannetje die zenuwachtig werd van wat Cruyff over hem ging schrijven in de krant. Als je die druk al niet aankan dan moet je je afvragen of dit wel de goede man op de goede plaats is. Willen sponsors zich wel associëren met deze man en schaad die hun merk niet. Ik vind Van Gaal op dit moment op deze plaats een ongelofelijke miskleun. In mijn ogen gaat het een half jaar goed en dan begint de ellende weer van voren af aan. Dit moet je Ajax niet aandoen en ook de club niet. Degene die dit heeft bedacht snapt niks van Bestuur en het leiden van een club. Voor mij een brevet van onvermogen van de huidige RvC.
Kane
 Kane - donderdag 24 november 2011 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 13:07 schreef Senja het volgende:
Van Gaal op dit moment binnenhalen is de grootste fout die je kan maken. Staat niet achter het plan Cruyff. Heeft weinig tot geen bestuurlijke ervaring. Is een techneut en geen bestuurder. Kan niet met de pers omgaan. heeft geen altruïstisch denkvermogen. Zowel bergkamp als Jonk als De Boer waren in hun voetbal carrière behoorlijk op hem uitgekeken. Bestuurlijk is ook niet in het voordeel van Van Gaal te spreken. München kon hem wel uitkotsen. Barcelona waren ze ook niet blij met hem. Zo ontzettend rancuneus mannetje die zenuwachtig werd van wat Cruyff over hem ging schrijven in de krant. Als je die druk al niet aankan dan moet je je afvragen of dit wel de goede man op de goede plaats is. Willen sponsors zich wel associëren met deze man en schaad die hun merk niet. Ik vind Van Gaal op dit moment op deze plaats een ongelofelijke miskleun. In mijn ogen gaat het een half jaar goed en dan begint de ellende weer van voren af aan. Dit moet je Ajax niet aandoen en ook de club niet. Degene die dit heeft bedacht snapt niks van Bestuur en het leiden van een club. Voor mij een brevet van onvermogen van de huidige RvC.
Ik kan me ook behoorlijk ergeren aan die paternalistische houding van ten Have zo van die twee kinderen moeten het maar met elkaar goed maken. Zo ga je toch niet redeneren bij een aanstelling van een AD?
Senja
 Senja - donderdag 24 november 2011 - 15:27   quote  deeplink  
Kane, zoals ik al zei Ten Have snapt niks van voetbal en het bedrijf voetbal. je hebt te maken met supporters, emotie en voetballers. Dit is de core business niet een aandeel op de beurs.

Ten Have heeft niet zo een heel best track record overal waar die zijn licht op heeft laten schijnen hebben ze achter hem moeten puinruimen. Schrijft boeken die haaks staan op wat die doet. Is geil van zichzelf en verder telt niemand voor hem. Hij vergeet een ding de I van Ik komt niet voor in TEAM.

Cruyff snapt dat als geen ander. Cruyff vormt een team laat de dingen die hij niet kan over aan anderen. Cruyff coördineert het plan en laat andere het uitvoeren. Zoals hij mandaat heeft gekregen zo voert die het ook uit. de zorgvuldigheid waarmee hij probeerde Van Basten AD te maken is de enige juiste. Een team van mensen achter hem die als ruggespraak dienen zodat je goede beslissingen kan nemen. Daarbij is het toch normaal dat als je iemand mee wil nemen zoals Van Basten dat wilde dat je eerst uitvoerig wil praten over zijn gedachte en ideeën. Moet je dan op basis van niks iemand een positie geven??? nee Cruyff wil een goed team neerzetten voor Ajax waar Ajax wat aan heeft.

Het heeft de afgelopen jaren toch uitgewezen dat een niet zorgvuldige selectie Ajax niks heeft gebracht dan louter aftakeling en geen voorruitgang. Door te kiezen voor baantjes jagers is Ajax naar buiten toe toch af gegaan als en gieter. Grote clubs van toen hadden ook 100x meer geld als Ajax maar het beleid dat toen werd neergezet was er eentje gericht op opleiding, training en de club. De laatste tien vijftien jaar is dat helemaal naar de achtergrond gedreven. Plan Cruyff wil dit veranderen door voetbal voetbal te laten en beurs beurs te laten. Ajax bedrijf en Ajax voetbal zijn twee andere takken van sport. Is de basis (voetbal) niet goed dan is het bedrijf Ajax ook niet gezond. Cruyff snapt dit als geen ander.

Ten Have snapt er helemaal niks van dat komt omdat die zelf never en nooit een bal van dichtbij heeft gezien. Laat Cruyff nu gewoon zijn plan afmaken en uitrollen Laat een AD (Manager)het bedrijf Ajax reorganiseren. Laat deze twee Cruyff en Ad dit samensmelten en je hebt een club die wereld spelers kan voortbrengen en ons supporters kan laten genieten. Toch niks mooiers als jonge spelers ineens doorbreken met mooi voetbal. Toch niks mooiers als een vlammende aanval of een perfecte verdediging die het de tegenstander onmogelijk maakt. Ik geloof in het talent dat in Nederlandse spelers zit. Talent genoeg alleen het eruit halen en optimaal benutten is een kunst en een vak op zich.
Kane
 Kane - donderdag 24 november 2011 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 15:27 schreef Senja het volgende:
Toch niks mooiers als een vlammende aanval of een perfecte verdediging die het de tegenstander onmogelijk maakt. Ik geloof in het talent dat in Nederlandse spelers zit. Talent genoeg alleen het eruit halen en optimaal benutten is een kunst en een vak op zich.
En je kon daar al wat van terug zien in de wedstrijd tegen Lyon.
alibabba
 alibabba - donderdag 24 november 2011 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 15:27 schreef Senja het volgende:
Kane, zoals ik al zei Ten Have snapt niks van voetbal en het bedrijf voetbal. je hebt te maken met supporters, emotie en voetballers. Dit is de core business niet een aandeel op de beurs.

Ten Have heeft niet zo een heel best track record overal waar die zijn licht op heeft laten schijnen hebben ze achter hem moeten puinruimen. Schrijft boeken die haaks staan op wat die doet. Is geil van zichzelf en verder telt niemand voor hem. Hij vergeet een ding de I van Ik komt niet voor in TEAM.

Cruyff snapt dat als geen ander. Cruyff vormt een team laat de dingen die hij niet kan over aan anderen. Cruyff coördineert het plan en laat andere het uitvoeren. Zoals hij mandaat heeft gekregen zo voert die het ook uit. de zorgvuldigheid waarmee hij probeerde Van Basten AD te maken is de enige juiste. Een team van mensen achter hem die als ruggespraak dienen zodat je goede beslissingen kan nemen. Daarbij is het toch normaal dat als je iemand mee wil nemen zoals Van Basten dat wilde dat je eerst uitvoerig wil praten over zijn gedachte en ideeën. Moet je dan op basis van niks iemand een positie geven??? nee Cruyff wil een goed team neerzetten voor Ajax waar Ajax wat aan heeft.

Het heeft de afgelopen jaren toch uitgewezen dat een niet zorgvuldige selectie Ajax niks heeft gebracht dan louter aftakeling en geen voorruitgang. Door te kiezen voor baantjes jagers is Ajax naar buiten toe toch af gegaan als en gieter. Grote clubs van toen hadden ook 100x meer geld als Ajax maar het beleid dat toen werd neergezet was er eentje gericht op opleiding, training en de club. De laatste tien vijftien jaar is dat helemaal naar de achtergrond gedreven. Plan Cruyff wil dit veranderen door voetbal voetbal te laten en beurs beurs te laten. Ajax bedrijf en Ajax voetbal zijn twee andere takken van sport. Is de basis (voetbal) niet goed dan is het bedrijf Ajax ook niet gezond. Cruyff snapt dit als geen ander.

Ten Have snapt er helemaal niks van dat komt omdat die zelf never en nooit een bal van dichtbij heeft gezien. Laat Cruyff nu gewoon zijn plan afmaken en uitrollen Laat een AD (Manager)het bedrijf Ajax reorganiseren. Laat deze twee Cruyff en Ad dit samensmelten en je hebt een club die wereld spelers kan voortbrengen en ons supporters kan laten genieten. Toch niks mooiers als jonge spelers ineens doorbreken met mooi voetbal. Toch niks mooiers als een vlammende aanval of een perfecte verdediging die het de tegenstander onmogelijk maakt. Ik geloof in het talent dat in Nederlandse spelers zit. Talent genoeg alleen het eruit halen en optimaal benutten is een kunst en een vak op zich.
+ 10000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
Kane
 Kane - vrijdag 25 november 2011 - 10:47   quote  deeplink  
RvC blijft aan!

http://www.parool.nl/parool/nl/13/AJAX/article/detail/3049607/2011/11/25/RvC-Ajax-kan-dit-jaar-niet-meer-worden-weggestuurd.dhtml

Ik ben benieuwd hoe Johan hiermee om zal gaan aangezien het niet een kwestie van kiezen is maar een juridische.
Kane
 Kane - vrijdag 25 november 2011 - 10:50   quote  deeplink  
In iedergeval kan de ledenraad wel al een kant kiezen:

Komende maandag komt eerst de ledenraad van Ajax bij elkaar. Dat college benoemt die avond een nieuw bestuur, dat stemrecht heeft bij aandeelhoudersvergaderingen en daar 73 procent van de aandelen vertegenwoordigt, een meerderheidsbelang dus. De ledenraad wil maandag een standpunt innemen of zij nog toekomst ziet voor deze rvc met Cruijf erin.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: FLUWELEN REVOLUTIE - Reactie's op van Gaal als nieuwe directeur

0.0160350