BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De cijfers van dit jaar

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
KKL
 KKL - dinsdag 22 november 2011 - 10:13   quote  deeplink  
Lang verwacht, maar toch gekomen; de jaarcijfers van het vorige seizoen (2010-2011).
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan deze cijfers kritisch te benaderen.
Té kritisch zijn komt je namelijk meteen op een stadionverbod te staan..
Maar goed, op veler verzoek heb ik toch maar weer eens de cijfers geanalyseerd.
Heb het zoals altijd zo veel mogelijk bij de feiten gehouden, dus u kunt ervan uitgaan dat alles klopt.

Winst of geen winst?
Hebben we nu wel of geen winst gemaakt?
Een veelgestelde vraag.
Het antwoord is simpel: er is 6,3 miljoen verlies gedraaid. Daarbij moet gezegd worden dat dit verlies in de lijn der verwachting lag.
Het seizoen ervoor werd namelijk nog een verlies gedraaid van 14,3 miljoen. Belangrijker is, zoals al zo vaak benoemd, het bedrijfsresultaat.
Deze is 1,1 miljoen negatief.

Dat bedrag baart mij wél zorgen. De verwachting zoals gesteld in het vorige jaarverslag was namelijk om een break-even bedrijfsresultaat te behalen.
Later is dat openlijk door de heer Gudde bijgesteld naar enkele tonnen.
Dat 1,1 miljoen geen enkele tonnen is, lijkt me duidelijk.
Sterker nog, het bedrag is zelfs hoger dan opgenomen in het plan van aanpak (1 miljoen)!

Dit betekend dus dat de doelstelling niet is behaald.
Dan proberen ze het nog te verbloemen met een verhaaltje over eenmalige kosten, maar daar trapt natuurlijk niemand in.
Feyenoord heeft daarom voor dit meetpunt wederom niet genoeg punten gescoord bij de KNVB. U gelooft mij niet?
Ik citeer de heer Gudde: We liggen op schema om al bij het volgende meetpunt, medio december, voor de eerste keer te voldoen aan de normen die worden gesteld om in Categorie II van de KNVB te komen.

Er zijn trouwens nog maar 2 meetpunten te gaan voor Feyenoord, dus als er één van de twee niet behaald wordt, dan staat de kraker RBC-Feyenoord volgend seizoen weer op het programma.

Investeerders van Feyenoord
Hoeveel hebben de investeerders, verenigd in de Vrienden van Feyenoord, nou eigenlijk opgehaald?
De heer Gudde is van mening dat dit 27 miljoen is. Dat dit echter niet klopt is heel makkelijk aan te tonen.
Het staat namelijk letterlijk in het jaarverslag.

Ik citeer de jaarcijfers: De storting op de in het boekjaar uitgegeven aandelen vond plaats door omzetting van leningen voor een bedrag van € 11,625 miljoen en voor een bedrag van € 8,475 miljoen in geld.
Bij elkaar dus 20 miljoen en een bevestiging dat de zogenoemde Varkenoordgroep al die tijd al gelijk had over het omzettingsverhaal.
Na de balansdatum is er echter nog 2 miljoen bijgekomen, ook dit is in het jaarverslag terug te lezen.
De teller staat dus op 22 miljoen en niet op 27 miljoen.

U gelooft mij nog niet? Reken even met mij mee.
Het negatieve eigen vermogen was aan het begin van de periode 34,8 miljoen negatief. Aan het einde van de periode was hij 21,1 miljoen negatief.
Een verbetering van 13,7 miljoen.
Haal voor de gein eens even het verliessaldo (6,3 miljoen) van het ingebrachte kapitaal door de investeerders (20 miljoen) af.
Voor de oplettende lezers: de andere 2 miljoen waren na de balansdatum.

Seizoen 2011-2012
De heer Gudde heeft het de afgelopen week eigenlijk alleen maar gehad over de toekomst.
We zouden maar liefst 4 miljoen winst gaan draaien dit seizoen.
Klopt helemaal Eric, maar is dit nu te danken aan de verkoop van Wijnaldum en Fer of aan de sanering?
Haal voor de gein eens de netto transfersommen (minus o.a.de talentpools) van die 4 miljoen winst af.
Dan blijft er niet veel over.
En laat dat nou net het bedrijfsresultaat zijn. Moest die trouwens niet positief zijn om de licentie te behouden?

Het zal dus spannend worden, zeker nu we zowel Been als Vlemmings nog voor een groot deel doorbetalen.

Conclusie
Feyenoord is helemaal nog niet financieel op orde, in tegendeel zelfs.
En daarnaast is het de vraag hoe we in godsnaam de investeerders weer gaan uitkopen...

http://www.fr12.nl/nieuws/16453-ingezonden---jaarcijfers-2010-2011--de-feiten-.html
Stylzz
 Stylzz - dinsdag 22 november 2011 - 10:43   quote  deeplink  
T boeit niet echt. Er is geen weg meer terug.
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 22 november 2011 - 11:19   quote  deeplink  
Tja ik ga er van uit dat als je zegt wij zijn uit de rooie cijfers,dan is dit zo
KNVB bevestigd het dus niet meer nadenken en voorruit met feyenoord.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 22 november 2011 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 10:13 schreef KKL het volgende:
Lang verwacht, maar toch gekomen; de jaarcijfers van het vorige seizoen (2010-2011).
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan deze cijfers kritisch te benaderen.
Té kritisch zijn komt je namelijk meteen op een stadionverbod te staan..
Maar goed, op veler verzoek heb ik toch maar weer eens de cijfers geanalyseerd.
Heb het zoals altijd zo veel mogelijk bij de feiten gehouden, dus u kunt ervan uitgaan dat alles klopt.

Winst of geen winst?
Hebben we nu wel of geen winst gemaakt?
Een veelgestelde vraag.
Het antwoord is simpel: er is 6,3 miljoen verlies gedraaid. Daarbij moet gezegd worden dat dit verlies in de lijn der verwachting lag.
Het seizoen ervoor werd namelijk nog een verlies gedraaid van 14,3 miljoen. Belangrijker is, zoals al zo vaak benoemd, het bedrijfsresultaat.
Deze is 1,1 miljoen negatief.

Dat bedrag baart mij wél zorgen. De verwachting zoals gesteld in het vorige jaarverslag was namelijk om een break-even bedrijfsresultaat te behalen.
Later is dat openlijk door de heer Gudde bijgesteld naar enkele tonnen.
Dat 1,1 miljoen geen enkele tonnen is, lijkt me duidelijk.
Sterker nog, het bedrag is zelfs hoger dan opgenomen in het plan van aanpak (1 miljoen)!
Dat was geen verwachting die ze uitspraken! De verwachting was een verlies van enkele tonnen, de HOOP was om break-even te draaien. Belangrijk nuanceverschil.

Ik citeer:
--------------
Het huidige seizoen 2010/2011 is het tweede jaar onder dit regime en waar we sportief een pas op de plaats maken, liggen we op weg naar een gezonde financiële toekomst volledig op koers. We tonen begrotingsdiscipline en zullen zoals de zaken er nu voor staan dit seizoen afsluiten met een netto operationeel resultaat van een paar ton negatief, misschien zelfs break even. Het seizoen 2011/2012 moet en zal Feyenoord dan vervolgens conform de gemaakte afspraken met de KNVB voor het eerst sinds jaren weer zwarte cijfers schrijven, waarmee we na drie jaar ingrijpend saneren afscheid zullen nemen van categorie I.
----------------
Bron: jaarverslag Feyenoord 2009/2010

quote:

Dit betekend dus dat de doelstelling niet is behaald.
Dan proberen ze het nog te verbloemen met een verhaaltje over eenmalige kosten, maar daar trapt natuurlijk niemand in.
Goed punt. Waardoor zijn die enkele tonnen 1,1 miljoen geworden?

quote:

Feyenoord heeft daarom voor dit meetpunt wederom niet genoeg punten gescoord bij de KNVB. U gelooft mij niet?
Ik citeer de heer Gudde: We liggen op schema om al bij het volgende meetpunt, medio december, voor de eerste keer te voldoen aan de normen die worden gesteld om in Categorie II van de KNVB te komen.

Er zijn trouwens nog maar 2 meetpunten te gaan voor Feyenoord, dus als er één van de twee niet behaald wordt, dan staat de kraker RBC-Feyenoord volgend seizoen weer op het programma.
Ja dat is nou wel duidelijk.

quote:

Investeerders van Feyenoord
Hoeveel hebben de investeerders, verenigd in de Vrienden van Feyenoord, nou eigenlijk opgehaald?
De heer Gudde is van mening dat dit 27 miljoen is. Dat dit echter niet klopt is heel makkelijk aan te tonen.
Het staat namelijk letterlijk in het jaarverslag.

Ik citeer de jaarcijfers: De storting op de in het boekjaar uitgegeven aandelen vond plaats door omzetting van leningen voor een bedrag van € 11,625 miljoen en voor een bedrag van € 8,475 miljoen in geld.
Bij elkaar dus 20 miljoen en een bevestiging dat de zogenoemde Varkenoordgroep al die tijd al gelijk had over het omzettingsverhaal.
Na de balansdatum is er echter nog 2 miljoen bijgekomen, ook dit is in het jaarverslag terug te lezen.
De teller staat dus op 22 miljoen en niet op 27 miljoen.

U gelooft mij nog niet? Reken even met mij mee.
Het negatieve eigen vermogen was aan het begin van de periode 34,8 miljoen negatief. Aan het einde van de periode was hij 21,1 miljoen negatief.
Een verbetering van 13,7 miljoen.
Haal voor de gein eens even het verliessaldo (6,3 miljoen) van het ingebrachte kapitaal door de investeerders (20 miljoen) af.
Voor de oplettende lezers: de andere 2 miljoen waren na de balansdatum.
--------------
30 miljoen
'Die 30 miljoen komt eraan', zegt Blokland tegen NUsport. 'Ik heb de toezeggingen ervoor al binnen. Niet al het beloofde geld is alleen al op onze bankrekening gestort. Daar is nu het wachten op. In ieder geval vóór oktober 2012 zal het zover zijn.'
--------------

Bron: AD

Nog niet al het geld is overgemaakt. Dat verklaard dus het verschil tussen die 22 en 27 miljoen.

quote:

Seizoen 2011-2012
De heer Gudde heeft het de afgelopen week eigenlijk alleen maar gehad over de toekomst.
We zouden maar liefst 4 miljoen winst gaan draaien dit seizoen.
Klopt helemaal Eric, maar is dit nu te danken aan de verkoop van Wijnaldum en Fer of aan de sanering?
Haal voor de gein eens de netto transfersommen (minus o.a.de talentpools) van die 4 miljoen winst af.
Dan blijft er niet veel over.
En laat dat nou net het bedrijfsresultaat zijn. Moest die trouwens niet positief zijn om de licentie te behouden?
-----------------
U voorspelt zelfs een winst over het boekjaar 2011-2012 van minimaal vier miljoen euro.
'En dat bedrag hebben wij nog voorzichtig ingeschat. De KNVB eist vanaf nu zwarte cijfers. We hebben de opbrengsten van Leroy Fer (voor 5,5 miljoen naar FC Twente, red.), Georginio Wijnaldum (5 miljoen naar PSV, red.) en de jeugdspelers Karim Rekik (naar Manchester City, 450.000 opleidingsvergoeding, red.) en Nathan Aké (naar Chelsea, 800.000 opleidingsvergoeding, red.) immers nog niet meegenomen, dus dat gaat lukken.'
--------------
Bron: AD

quote:

Het zal dus spannend worden, zeker nu we zowel Been als Vlemmings nog voor een groot deel doorbetalen.

Conclusie
Feyenoord is helemaal nog niet financieel op orde, in tegendeel zelfs.
En daarnaast is het de vraag hoe we in godsnaam de investeerders weer gaan uitkopen...

http://www.fr12.nl/nieuws/16453-ingezonden---jaarcijfers-2010-2011--de-feiten-.html
Verhaal te kort door de bocht. Helaas weer halve waarheden. Desalniettemin klopt het wel dat 1,1 miljoen verlies meer dan enkele tonnen is. Hoe komt dat?
rich Arnhem
 rich Arnhem - dinsdag 22 november 2011 - 21:05   quote  deeplink  
Het uiteindelijke negatieve resultaat wordt vooral veroorzaakt door het vormen van voorzieningen, door reorganisatiekosten en verlieslatende contracten ter grootte van € 1,2 miljoen.

Of misschien is het volgende de oorzaak:

De inkomsten uit sponsoring zijn ten opzichte van vorig seizoen gedaald met € 1,1 miljoen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - dinsdag 22 november 2011 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 10:13 schreef KKL het volgende:
Lang verwacht, maar toch gekomen; de jaarcijfers van het vorige seizoen (2010-2011).
Eigenlijk was ik helemaal niet van plan deze cijfers kritisch te benaderen.
Té kritisch zijn komt je namelijk meteen op een stadionverbod te staan..
Maar goed, op veler verzoek heb ik toch maar weer eens de cijfers geanalyseerd.
Heb het zoals altijd zo veel mogelijk bij de feiten gehouden, dus u kunt ervan uitgaan dat alles klopt.

Winst of geen winst?
Hebben we nu wel of geen winst gemaakt?
Een veelgestelde vraag.
Het antwoord is simpel: er is 6,3 miljoen verlies gedraaid. Daarbij moet gezegd worden dat dit verlies in de lijn der verwachting lag.
Het seizoen ervoor werd namelijk nog een verlies gedraaid van 14,3 miljoen. Belangrijker is, zoals al zo vaak benoemd, het bedrijfsresultaat.
Deze is 1,1 miljoen negatief.

Dat bedrag baart mij wél zorgen. De verwachting zoals gesteld in het vorige jaarverslag was namelijk om een break-even bedrijfsresultaat te behalen.
Later is dat openlijk door de heer Gudde bijgesteld naar enkele tonnen.
Dat 1,1 miljoen geen enkele tonnen is, lijkt me duidelijk.
Sterker nog, het bedrag is zelfs hoger dan opgenomen in het plan van aanpak (1 miljoen)!

Dit betekend dus dat de doelstelling niet is behaald.
Dan proberen ze het nog te verbloemen met een verhaaltje over eenmalige kosten, maar daar trapt natuurlijk niemand in.
Feyenoord heeft daarom voor dit meetpunt wederom niet genoeg punten gescoord bij de KNVB. U gelooft mij niet?
Ik citeer de heer Gudde: We liggen op schema om al bij het volgende meetpunt, medio december, voor de eerste keer te voldoen aan de normen die worden gesteld om in Categorie II van de KNVB te komen.

Er zijn trouwens nog maar 2 meetpunten te gaan voor Feyenoord, dus als er één van de twee niet behaald wordt, dan staat de kraker RBC-Feyenoord volgend seizoen weer op het programma.

Investeerders van Feyenoord
Hoeveel hebben de investeerders, verenigd in de Vrienden van Feyenoord, nou eigenlijk opgehaald?
De heer Gudde is van mening dat dit 27 miljoen is. Dat dit echter niet klopt is heel makkelijk aan te tonen.
Het staat namelijk letterlijk in het jaarverslag.

Ik citeer de jaarcijfers: De storting op de in het boekjaar uitgegeven aandelen vond plaats door omzetting van leningen voor een bedrag van € 11,625 miljoen en voor een bedrag van € 8,475 miljoen in geld.
Bij elkaar dus 20 miljoen en een bevestiging dat de zogenoemde Varkenoordgroep al die tijd al gelijk had over het omzettingsverhaal.
Na de balansdatum is er echter nog 2 miljoen bijgekomen, ook dit is in het jaarverslag terug te lezen.
De teller staat dus op 22 miljoen en niet op 27 miljoen.

U gelooft mij nog niet? Reken even met mij mee.
Het negatieve eigen vermogen was aan het begin van de periode 34,8 miljoen negatief. Aan het einde van de periode was hij 21,1 miljoen negatief.
Een verbetering van 13,7 miljoen.
Haal voor de gein eens even het verliessaldo (6,3 miljoen) van het ingebrachte kapitaal door de investeerders (20 miljoen) af.
Voor de oplettende lezers: de andere 2 miljoen waren na de balansdatum.

Seizoen 2011-2012
De heer Gudde heeft het de afgelopen week eigenlijk alleen maar gehad over de toekomst.
We zouden maar liefst 4 miljoen winst gaan draaien dit seizoen.
Klopt helemaal Eric, maar is dit nu te danken aan de verkoop van Wijnaldum en Fer of aan de sanering?
Haal voor de gein eens de netto transfersommen (minus o.a.de talentpools) van die 4 miljoen winst af.
Dan blijft er niet veel over.
En laat dat nou net het bedrijfsresultaat zijn. Moest die trouwens niet positief zijn om de licentie te behouden?

Het zal dus spannend worden, zeker nu we zowel Been als Vlemmings nog voor een groot deel doorbetalen.

Conclusie
Feyenoord is helemaal nog niet financieel op orde, in tegendeel zelfs.
En daarnaast is het de vraag hoe we in godsnaam de investeerders weer gaan uitkopen...

http://www.fr12.nl/nieuws/16453-ingezonden---jaarcijfers-2010-2011--de-feiten-.html
Ik geloof het verhaal,niemand hoeft het verders uit te leggen in ingewikkelde rekensommen
en formules.Ik ga gewoon op me gevoel af van wat ik gelezen heb en hoe ik het opvat..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5936
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De cijfers van dit jaar









0.0058798