|
|
chester2010
|
|
|
ze hadden toch besloten om met cruijff ajax weer op te bouwen nu lecht rvb er een bom onder want ik vind ook bij cruijff een mes in zijn rug steken je kunt niet overal met elkaar eens zijn maar moet met elkaar blijven praten en iedereen weet dat cruijff en vergaal niet samen gaat . dus daarom vind ik dat iedereen achter cruijff moet gaan staan en alles maar laten klappen anders hadden de vorrige rvb niet op hoeven stappen.
daarom heb ik geen vertrouwen in deze rvb dus weg er mee behalve cruijff natuurlijk.
en ik snap niet dat vergaal op deze achterbakse manier ergens wil instappen dan is hidink toch een echte heer van gaal is een goede trainer maar hier door valt hij bij mij toch heel diep gezakt en rvb alleen aan hun eigen denke en niet aan ajax.
groeten chester |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 09:02 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Ah, je bedoelt Jonk en Bergkamp erbij gehaald. De Boer zat er al... En nu verzin jij erbij dat daardoor Stam en Overmars erbij zijn gekomen? a) Cruijff opent toch deuren die voor anderen gesloten blijven? b) Vind je het gek dat men niet op pipo Ling zit te wachten? De Boer zat er inderdaad al, maar enkel als Hoofdtrainer.
Cruijff zijn idee was dat de Boer samen met Bergkamp en Jonk het technische hart van de club zouden vormen. En waar Cruijff waar nodig hen zal adviseren.
Mede door het feit dat men op de Toekomst anders werkt (wens Cruijff) is er aan spelers als Stam en Overmars gevraagd of zij een paar keer in de week individueel zouden kunnen trainen. Dat verzin ik dus helemaal niet. Dit is de nieuwe opzet die Cruijff voor ogen heeft, oftewel voor ogen had want alles wat hij in de afgelopen tijd heeft gedaan lijkt voor niets te zijn geweest als Ajax (ledenraad en weet niet wat) voor de RvC kiest en de kans groot is dat er een hele zooi (incl Jonk en Bergkamp) opstappen.
Wat Cruijff met Ling moet? Geen idee. Ken hem amper, dat zou je dus aan iemand moeten vragen die hem kent (Cruijff)? Weet alleen dat de reden waarom de RvC hem afgewimpeld heeft merkwaardig is, zeker als ze nu met van Gaal op de proppen komen. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Maar wat zou er mét van Gaal dan veranderen aan de opzet zoals deze nu staat? Ik heb daar nog niets over gelezen en/of gehoord en kan me niet voorstellen dat alles weer op de schop zou gaan. Misschien wat kleine aanpassingen, maar het "concept" zoals het er nu is, zou ook constant bijschaven vragen.
De redenen van de RvC om Ling niet te nemen, vind ik best begrijpelijk hoor. Zoveel heeft hij niet weggezet met dat voormalig Oostblok ploegje. Dat kun je van van Gaal als ad ook zeggen, maar ik acht hem toch iets hoger dan een Ling.
Ling was een leuke voetballer en een beetje dubieuze zakenman met z'n preparaatjes. Niet het uithangbord dat je wenst... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 09:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:Maar wat zou er mét van Gaal dan veranderen aan de opzet zoals deze nu staat? Ik heb daar nog niets over gelezen en/of gehoord en kan me niet voorstellen dat alles weer op de schop zou gaan. Misschien wat kleine aanpassingen, maar het "concept" zoals het er nu is, zou ook constant bijschaven vragen. De redenen van de RvC om Ling niet te nemen, vind ik best begrijpelijk hoor. Zoveel heeft hij niet weggezet met dat voormalig Oostblok ploegje. Dat kun je van van Gaal als ad ook zeggen, maar ik acht hem toch iets hoger dan een Ling. Ling was een leuke voetballer en een beetje dubieuze zakenman met z'n preparaatjes. Niet het uithangbord dat je wenst... Ik heb geen idee wat en of er uberhaupt iets gaat veranderen mocht van Gaal het voor het zeggen hebben. Dat is nu net het gevaar, want niemand weet wat er gaat gebeuren.
Feit is wel dat iedereen op de Toekomst (jeugdtrainers) achter Cruijff staat. Ik houd mijn hart vast als blijkt dat de RvC de steun krijgt van Ajax en Cruijff besluit om zijn handen er voor goed af te trekken.
a) Kans dat er WEER dingen gaan veranderen is groot. b) Oud voetballers als Bergkamp, Jonk, Stam en Overmars kunnen wel eens vertrekken. c) Verdeeldheid binnen de club is dodelijk (zie reactie Sjaak Swart) d) Nog niet eens gesproken over de supporters (al valt de statement van het SvA mijn enorm tegen, maar dat was wel te verwachten met Daniel Dekkers als hoge piet daar.
Het mooiste is natuurlijk als Cruijff en van Gaal eens rond de tafel gaan zitten om :
a) te concluderen dat Ajax in dezen voorop staat b) te bespreken wat ze nu eigenlijk willen (misschien is het verschil tussen beide visies helemaal niet zo groot)
Nogmaals, ik heb totaal niets tegen de komst van van Gaal. Heb hem nog steeds erg hoog zitten ondanks al zijn uitlatingen toen hij trainer was van AZ (al heeft het hem geen goed gedaan).
Maar het feit dat Cruijff nu eindelijk eens bereid is om iets voor de club te betekenen, moeten we koesteren. En ik zou er alles, maar dan ook alles aan doen om Cruijff betrokken te houden.
En dan het liefst zonder lid te zijn van de RvC.
Daarnaast heeft de RvC bewezen niet te vertrouwen te zijn, en het is in mijn ogen onacceptabel om hen te behouden als "controleurs" van de club. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Laten we het allemaal eens afwachten en over een goede week kijken waar de club dan staat. Volgens mij kan het plan JC gewoon doorgang vinden. Mét of zonder van Gaal, en zelfs mét of zonder JC. Maar uiteraard liefst samen, met Ajax als hoofdbelang en niet de ego's. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 09:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:Maar wat zou er mét van Gaal dan veranderen aan de opzet zoals deze nu staat? Ik heb daar nog niets over gelezen en/of gehoord en kan me niet voorstellen dat alles weer op de schop zou gaan. Misschien wat kleine aanpassingen, maar het "concept" zoals het er nu is, zou ook constant bijschaven vragen. De redenen van de RvC om Ling niet te nemen, vind ik best begrijpelijk hoor. Zoveel heeft hij niet weggezet met dat voormalig Oostblok ploegje. Dat kun je van van Gaal als ad ook zeggen, maar ik acht hem toch iets hoger dan een Ling. Ling was een leuke voetballer en een beetje dubieuze zakenman met z'n preparaatjes. Niet het uithangbord dat je wenst... Wat heeft v.Gaal dan gepresteerd als AD?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 november 2011 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Wat is er zo lastig aan lezen? Volgens mij stel ik dat ook al vast in de post die jij quote? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Weet jij eigenlijk wel wie Bergkamp en Jonk zijn???? Ben jij wel Ajacied???? Ik twijfel daar zeer aan....BERGKAMP en JONK hadden het INZICHT en het vermogen om een wedstrijd te beslissen...het is een megazet van Cruijff om juist het technisch hart toe te vertrouwen aan BERGKAMP/JONK/DE BOER...een verdediger, middenvelder en aanvaller die een schat aan ervaring hebben...
Zouden deze mensen de technische bagage wat ze in zich hebben niet het beste kunnen overbrengen aan de mensen en spelers daaronder?? Wie ik overigens ook heel graag zou zien is Bogarde...die heb ik een paar keer horen praten over het verdedigingsvak en hij heeft een duidelijke visie wat dat betreft....ook iemand met een technische bagage....of ken je Bogarde niet??? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 20:02 schreef D.B. het volgende:[..] Wat ik zie is dat het één complete chaos is geworden, in plaats van een puinhoop. En Ajax staat nu 5e in de competitie, dat is naar mijn mening niet echt waar het thuis hoort. Dus of je volgt Ajax pas sinds de 29e landstitel, want daarna is dat een vrij normale positie geweest en weet dus niet anders. Of je volgt het voetbal dit seizoen niet echt, wat niet meer dan logisch is, omdat het daar al lang niet meer om gaat de laatste maanden... Blijkbaar is het nodig om er eerst een chaos van te maken...Ajax is ziek, zwak en misselijk met dat zakelijke gebeuren en Cruijff wil er weer een VOETBALCLUB van maken ZOALS HET HOORT!!!! Cruijff mag zijn gang niet gaan, omdat dan mensen binnen Ajax hun idiote praktijken niet meer kunnen uitvoeren...Puur geld verdienen dmv Ajax...
Ik volg het voetbal dit seizoen niet echt???? Elke minuut van Ajax zie en ik weet dondersgoed waar het aan ligt waarom het tot nu toe nog niet loopt.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 22:33 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ja overmars en stam zijn bij ajax komen werken om de spelers op de toekomst te trainen. terwijl overmars en stam werkbaar zijn bij andere clubs. dat zowel zwolle als eagels daarmee in stemt vind ik al wat. Ik krijg het serieus aan mijn Rikkie tikkie van Ikkie tikkie... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 22:56 schreef Positieve Arrogantie het volgende:[..] ali, hoe wil je dat doen bij een beurs genoteerde bedrijf? in de bedrijfsleven is namelijk vast gelegd dat een bedrijf niet door 1 man geleid mag worden/dat werkt namelijk corruptie in de hand. ali als je dat wil doen dan moet ajax de aandelen terug kopen en van de beurs gaan. dan zou het kunnen. Ik weet dat Ajax aan de beurs vastzit...als die andere leden van de RvC gewoon Cruijff carte blanche geven is er niets aan de hand...dan kunnen zij hun werk doen wat het zakelijke aangaat...het zou hun alleen maar voordelen brengen, maar dat zien ze niet... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op donderdag 17 november 2011 - 23:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Sommige supporters hebben geen flauw benul waar onze Johan weliswaar op afstand tot stand heeft gebracht... 100% EENS |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 17:06 schreef alibabba het volgende:[..] Ik weet dat Ajax aan de beurs vastzit...als die andere leden van de RvC gewoon Cruijff carte blanche geven is er niets aan de hand...dan kunnen zij hun werk doen wat het zakelijke aangaat...het zou hun alleen maar voordelen brengen, maar dat zien ze niet... Als iedereen dit nu eens zou gaan inzien....
AJAX = CRUIJFF FOREVER!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 08:23 schreef sebas79 het volgende:[..] 100% mee eens . En als Cruijff alleen maar aan Ajax zou denken , zou hij Van Gaal ook een goeie keuze vinden.. Waarom dan?? Wat heeft van Gaal als directie lid tot nu toe bewezen dan??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 08:44 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Hij heeft de toekomst reorganiseerd. Heeft de basis voor het technische hart van de club gevormd. Mede daardoor zijn Stam en Overmars wekelijks op de toekomst te vinden. Helaas is hij niet toegekomen om op bestuurlijk niveau voetbalmensen daar neer te zetten, omdat a) zij niet beschikbaar waren b) Cruijff vanaf dag 1 al werd tegengewerkt in zake Ling Tel daarbij op dat als men wel achter Cruijff was gaan staan, dat waarschijnlijk Hiddink was binnegehaald omdat de slangenkuil toch een stuk minder diep was geweest.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 09:21 schreef Booya4Afca het volgende:[..] De Boer zat er inderdaad al, maar enkel als Hoofdtrainer. Cruijff zijn idee was dat de Boer samen met Bergkamp en Jonk het technische hart van de club zouden vormen. En waar Cruijff waar nodig hen zal adviseren. Mede door het feit dat men op de Toekomst anders werkt (wens Cruijff) is er aan spelers als Stam en Overmars gevraagd of zij een paar keer in de week individueel zouden kunnen trainen. Dat verzin ik dus helemaal niet. Dit is de nieuwe opzet die Cruijff voor ogen heeft, oftewel voor ogen had want alles wat hij in de afgelopen tijd heeft gedaan lijkt voor niets te zijn geweest als Ajax (ledenraad en weet niet wat) voor de RvC kiest en de kans groot is dat er een hele zooi (incl Jonk en Bergkamp) opstappen. Wat Cruijff met Ling moet? Geen idee. Ken hem amper, dat zou je dus aan iemand moeten vragen die hem kent (Cruijff)? Weet alleen dat de reden waarom de RvC hem afgewimpeld heeft merkwaardig is, zeker als ze nu met van Gaal op de proppen komen. Ook de Boer is op voordracht van Cruijff binnen gehaald, volgens mij was het destijds van den Boog die toen de Boer goed presteerde zelfs nog riep zsm een lijst met eventuele nieuwe hoofdtrainers samen te stellen en uit niks bleek toen dat de Boer daar in de plannen voorkwam. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 09:27 schreef Ikke_tikkie het volgende:Maar wat zou er mét van Gaal dan veranderen aan de opzet zoals deze nu staat? Ik heb daar nog niets over gelezen en/of gehoord en kan me niet voorstellen dat alles weer op de schop zou gaan. Misschien wat kleine aanpassingen, maar het "concept" zoals het er nu is, zou ook constant bijschaven vragen. De redenen van de RvC om Ling niet te nemen, vind ik best begrijpelijk hoor. Zoveel heeft hij niet weggezet met dat voormalig Oostblok ploegje. Dat kun je van van Gaal als ad ook zeggen, maar ik acht hem toch iets hoger dan een Ling. Ling was een leuke voetballer en een beetje dubieuze zakenman met z'n preparaatjes. Niet het uithangbord dat je wenst... Als ik het me goed kan herinneren hebben beide mensen JC en vGaal het over het individu voorop in de jeugd. |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Ik heb geen voorkeur voor welk kamp dan ook, beperk me even tot louter de feiten. Wil niet dat er geagiteerde reacties volgen, of dat mensen ontdaan of agressief reageren, is niet mijn intentie. Volgens mij moesten Olde Riekerink en Danny Blind ook via de media vernemen, dat ze als het aan Cruijff lag op een zijspoor zouden belanden. Verder heb het al vaker gezegd: Johan was een geweldige voetballer, een redelijk goede trainer. Als onderhandelaar is hij waardeloos, niet bereid tot compromissen, dus dat botst binnen een mum van tijd, zijn wil is wet, een dictator in het klein, daarnaast doet hij open en bloot aan vriendjes politiek en bespeelt hij de media via de Telegraaf, niet erg elegant en stijlvol. Ik ben al wat ouder kan me ook precies herinneren hoe vaak Johan al ergens met een kwade kop ergens opgestapt is, zowel al voetballer(Ajax en Nederlands elftal), als trainer(Ajax/Barcelona) en als man aan de zijlijn/adviseur(Ajax/Ajax/Ajax) De coup van de Raad van Commissarissen, is misschien niet uiterst chique, maar ja heel veel smaken zijn/waren er niet meer, bovendien er moet iets gebeuren anders gaat de club ten gronde, vertrekken er nog meer spelers,en bestuurders en trainers en stijgt de markt-en aandeelwaarde tot 0,0, trekt Aegon zich terug als hoofdsponsor, over de mensen met clubliefde en de toeschouwers heb ik het nog niet eens gehad. Verder wat moet Ajax nu met Tjeu la Ling of Edo Ophof, daar kun je toch echt niet mee blijven leuren. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Wat er van waar is weet ik niet, maar het schijnt zo te zijn dat van Gaal en Cruijff gebeld hebben, en dat Cruijff as zondag in Nederland is om aan te sluiten bij het gesprek met de RVC en ledenraad en aasluitend met van Gaal in gesprek gaat.
Ik heb het niet zelf gehoord, maar het schijnt weer op 538 gemeld te zijn, waren zij het niet ook die de aanstelling van Louis als eerste hebben gemeld??
NOgmaals, schiet mij niet af over de juistheid hiervan, ik hoorde dit net alleen.
Mocht dit trouwens waar zijn dan is zowel Johan als Louis voor mij niet meer kapot te krijgen ongeacht de uitkomst van dat gesprek, het duid namelijk in ieder geval aan dat beide heren de club groter vinden dan zichzelf. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 18:47 schreef remco k het volgende:Wat er van waar is weet ik niet, maar het schijnt zo te zijn dat van Gaal en Cruijff gebeld hebben, en dat Cruijff as zondag in Nederland is om aan te sluiten bij het gesprek met de RVC en ledenraad en aasluitend met van Gaal in gesprek gaat. Ik heb het niet zelf gehoord, maar het schijnt weer op 538 gemeld te zijn, waren zij het niet ook die de aanstelling van Louis als eerste hebben gemeld?? NOgmaals, schiet mij niet af over de juistheid hiervan, ik hoorde dit net alleen. Mocht dit trouwens waar zijn dan is zowel Johan als Louis voor mij niet meer kapot te krijgen ongeacht de uitkomst van dat gesprek, het duid namelijk in ieder geval aan dat beide heren de club groter vinden dan zichzelf. Klopt Remco dat 538 het dinsdag als eerste melde...die Rick van Evers staat op kwam ermee en hij heeft gelijk gehad....
Als dit zou kloppen en beide heren gaan met mekaar in gesprek...het zou FANTASTISCH zijn en een goede stap in de richting want hoe je het ook went of keert....
V.GAAL/////////////////////HELD CRUIJFF////////////////////HELD
Beide hebben niet zozeer een verschil in mening van voetballen....het is meer de soort aanpak van handelen daarin...dat verschilt immens....ik ben een persoon die de handelwijze van Cruijff ambieert, maar dat wil niet zeggen dat de handelwijze van v.Gaal verkeerd is.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Als dat eens waar zou zijn...., maar ik waag het te betwijfelen, maar het (voetbal)bloed kruipt waaar het niet gaan kan en de bal is nog altijd rond..... |
|
|
|