|
|
3e ster
|
|
|
In de thuiswedstrijd tegen NAC kijken waarschijnlijk echter weinig supporters naar de korte termijn. Het zal vooral gaan over Johan Cruijff en de overige commissarissen: welke kant kiezen de supporters?
De Amsterdamse vereniging heeft in ieder geval vast voorzorgsmaatregelen genomen. Stewards wordt in de voorbereiding op het duel de opdracht meegegeven zogenaamde 'Cruijff-attributen', vlaggen en andere visuele steunbetuigingen aan Johan Cruijff, uit stadion Arena te weren.
Of de aanhangers ook monddood gemaakt kunnen worden, is nog maar de vraag. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid achter Cruijff staat. Bron AD
Dit is toch niet normaal meer!!!!! We mogen ons eigen grote icoon niet eens steunen. We mogen alleen flink geld betalen naar een kut wedstrijd kijken en terug oprotten. En op tv zien hoe ze mijn mooie club kapot maken.
Al ben je voor of tegen van Gaal. Het is echt respectloos naar Cruijff toe maar ook naar ons. Monddood kunnen ze ons niet maken. Morgen avond in de Arena moeten we onze mening laten horen. Ik zeg Minuut 1-13 niet op je plaats gaan zitten als protest. VANAF MINUUT 14 met 50.000 man binnenkomen en tot de laatste minuut deze held, ons icoon, de echte goden zoon, de mens aan wie deze club alles te danken heeft, onze enige nr 14 JOHAN CRUIJFF steunen zodat hij weet dat de supporters van wie de club is hem steunen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 november 2011 door 3e ster -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 10:09 schreef 3e ster het volgende:In de thuiswedstrijd tegen NAC kijken waarschijnlijk echter weinig supporters naar de korte termijn. Het zal vooral gaan over Johan Cruijff en de overige commissarissen: welke kant kiezen de supporters? De Amsterdamse vereniging heeft in ieder geval vast voorzorgsmaatregelen genomen. Stewards wordt in de voorbereiding op het duel de opdracht meegegeven zogenaamde 'Cruijff-attributen', vlaggen en andere visuele steunbetuigingen aan Johan Cruijff, uit stadion Arena te weren. Of de aanhangers ook monddood gemaakt kunnen worden, is nog maar de vraag. Uit peilingen blijkt dat de meerderheid achter Cruijff staat. Bron AD Dit is toch niet normaal meer!!!!! We mogen ons eigen grote icoon niet eens steunen. We mogen alleen flink geld betalen naar een kut wedstrijd kijken en terug oprotten. En op tv zien hoe ze mijn mooie club kapot maken. Al ben je voor of tegen van Gaal. Het is echt respectloos naar Cruijf toe maar ook naar ons. Monddood kunnen ze ons niet maken. Morgen avond in de Arena moeten we onze mening laten horen. Ik zeg Minuut 1-13 niet op je plaats gaan zitten als protest. VANAF MINUUT 14 met 50.000 man binnenkomen en tot de laatste minuut deze held, ons icoon, de echte goden zoon, de mens aan wie deze club alles te danken heeft, onze enige nr 14 JOHAN CRUIJF steunen zodat hij weet dat de supporters van wie de club is hem steunen. Zoals ik al eerder zei, mag je hopen dat je aankomende zaterdagavond niet met je kinderen in de ArenA bent. Heb het idee dat het weleens flink uit de hand kan gaan lopen! Of we erop zitten te wachten is een tweede, maar ja dan hebben die nono's in het bestuur tenminste weer een vinger om mee te wijzen!! Ik voorzie daarnaast ook onderlinge ruzies met stewards aangezien niemand accepteerd dat zijn of haar attributen worden afgepakt. Kan een gezellig avondje worden dus. Als het resultaat dat ook nog eens negatief zal zijn, zal het helemaal een bonte avond worden!! |
|
|
|
|
3e ster
|
|
|
Klopt, het is echt diep triest dat dit moet gebeuren maar we kunnen niet anders. Niemand is groter dan de club, maar Johan Cruiff is echt 1000X belangrijker voor ons dan die nep commisarissen. De supporters die moeten zich laten horen. Denk aan de toekomst!!!! Zonder nr 14 geen Ajax, zonder Ajax geen leven!!!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
gaat helemaal mis zaterdag... echt helemaal mis |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Heeft het AD een bron gemeld die deze opdracht bevestigt? |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
3e ster
|
|
|
Dat Ajax en Johan Cruijff rollebollend over straat gaan is al erg genoeg. De media smullen ervan. Begrijpelijk. Helaas zijn de media niet te beroerd ook zo hun eigen draai aan verhalen te geven. En we hebben weer een voorbeeld: AD.nl en de andere websites van uitgever de Persgroep melden dat het Ajacieden niet zou zijn toegestaan spandoeken mee te nemen naar de Amsterdam Arena met daarop pro-Cruijffteksten. Daar absoluut niets van waar. Nul komma nul. Bij Ajax - NAC Breda gelden de normale regels voor spandoeken. Zolang het niet kwetsend is, mag alles.
Thanks, kut krant dat AD ik wist het wel. |
|
|
|
|
larsamsterdam
|
|
|
wat een ongeloofelijke klootzak is die ten Have. Geen spandoeken of andere uitingen voor Johan, denkt hij nu echt dat hij ook de supporters buitenspel kan zetten. Laten we ervoor zorgen dat hij gaat begrijpen dat Johan 1000 keer belangrijker voor AJAX is dan die kut RVC. De feyenoord supporters hebben Jorien weg gekregen het wordt hoog tijd dat ij deze achterbakse mediageile lul wegsturen |
|
|
|
|
larsamsterdam
|
|
|
ze komen snel terug van hun besluit door alle reacties maar het blijven klootzakken die snel plaats moeten maken voor Johan |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Pssst. Pas op, achter je! |
|
|
|
|
larsamsterdam
|
|
|
De rvc-leden Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer zullen vanaf 10.30 uur in de Arena uitleg verschaffen over de gebeurtenissen aan de ledenraad. Mooi moment voor de supporters om voor de ARENA te gaan staan en duidelijk te maken dat ze moeten oprotten |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 11:05 schreef larsamsterdam het volgende:Mooi moment voor de supporters om voor de ARENA te gaan staan en duidelijk te maken dat ze moeten oprotten Denk aan je bivakmuts en loden pijp. Tot straks. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
Mij gaat het niet om Cruijff of van Gaal.
Het gaat om rust en harmonie bij Ajax. Om dit te bewerkstelligen zijn de afgelopen jaren meerdere commissies samengesteld en rapporten opgesteld. Uiteindelijk zijn al deze commissies en rapporten vergeefs samengesteld omdat de uitvoerende poppetjes hen eigen ijdelheid de voorkeur gaven boven het belang van Ajax.
Als gevolg hiervan heeft Cruijff met de steun van een groep echte Ajacieden de strijdbijl opgepakt om deze poppetjes uit de club te zetten en onder aanvoering van Cruijff zijn visie zoals deze bij Barcalona heeft gewerkt, Ajax langzaam weer naar de Europese top te krijgen, waar we ook thuishoren.
En nu komen we tot de kern. De mensen die moesten sneuvelen om dit te bewerkstelligen kunnen dit moeilijk verkroppen en doen er alles aan om Cruiff te frustreren en buitenspel te zetten. Eerst Coronel en van de Boog. Nu Ten Have en consorten!
Wat zij nu gedaan hebben bewijst dat zij niet met Cruijff willen samenwerken anders stel je niet diens "vijand" aan.
Het is gewoon een ultieme poging om Cruijff buitenspel te zetten. Een meesterlijke zet moet ik eerlijk bekennen.
Maar gelijk het bewijs dat zij Cruijff nimmer de kans hebben gegeven om hem in staat te stellen zijn werk te doen en zijn visie vorm te geven.
Is dit erg?
Ja want Hoe haal je het in je hoofd om als nieuwkomer bij Ajax waarbij je ook nog eens 0,0 voetbal know-how hebt om een legendarische Ajacied zoals Cruijff zo schofterig te behandelen.
Nee, Ten Have en consorten kunnen wat mij betreft niet bij onze club blijven!!!
Cruijff en Ajax zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en Ten Have.....Precies helemaal niet!!! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 11:05 schreef larsamsterdam het volgende:De rvc-leden Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer zullen vanaf 10.30 uur in de Arena uitleg verschaffen over de gebeurtenissen aan de ledenraad. Dat is zondag, donut! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
En ikke_tikkie gezien je bijdrage op het forum vraag ik me af of je wel Ajacied bent en niet stiekum een kakkerlijk! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 11:15 schreef Stanley het volgende:En ikke_tikkie gezien je bijdrage op het forum vraag ik me af of je wel Ajacied bent en niet stiekum een kakkerlijk! Je vraagt het je maar lekker af. Suc6! |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Voor niets m'n bivakmuts opgesnord... |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: en dan beticht je mij van het uiten van doodsbedreigingen ;-) |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
pelletje
|
|
|
ben al 50 jaar suporter Hoe halen ze het in hun hoofd om Johan zo te piepelen de grootste icoon die mijn cluppie Ajax heeft.Ik denk dat het hommeles word bij Ajax NAC . |
|
|
|
|
Henk Janssens
|
|
|
Dat niemand in de gaten heeft dat het niet de RVC is die verkeerd bezig is maar johan , verbaasd mij niet. Mensen reageren nu eenmaal emotioneel en weigeren in te zien dat het hele proces door niemand anders wordt gefustreerd dan door johan cruyf zelf. De alternatieven die hij aandraagd zijn niet in vergeliken met Louis v Gaal Ik begrijp daarom ook niet dat men bij ajax zich er niet van bewust is dat het voor ajax het beste besluit is om met ajax in zee te gaan , wiens idee het ook is. Het gaat om Ajax en dan zie ik edo ophof niet hetzelfde inbrengen aan kennis ervaring en inzicht als louis v gaal. Maar omdat johan een persoonlijke vete heeft met louis dan mag het niet. Gaat het nou om louis of gaat het om johan? Nee het gaat om ajax ! Onbegrijpelijk is het dat men al deze afwegingen , met zoveel gezond verstand niet kunnen maken. WAr cruyf doet is ook niet netjes . Mensen voor gek uitmaken , die een beslissing , overigens een hele goeie, puur in het belang van ajax. Johan die zegt zoveel , maar doet heel weinig. De mensen die johan adoreren doen het op basis van zijn geroemde voetbal kwaliteiten. Waarom wordt hij dan niet zelf algemeen direkteur als hij het altijd beter weet. Waarom dan la ling of edo ophof vooruitschuiven ? Om later weer te kunnen zeggen ik heb het niet gedaan.ÏK hoop dat ze bij ajax mijn club een varstandig besluit nemen en puur gebaseerd op ratio en niet op emoties. Dat is in het belang van ajax en dan kunnen wij weer mooie dingen gaan zien. Ik wns louis alvast heel veel succes met deze nieuwe uitdaging en de raad v commisarissen bedankt voor jullie beslissing |
|
|
|
|
BMWormer
|
|
|
Geachte heer Henk Janssens,
Volgens mij is Van Gaal een (goede) trainer maar heeft zich nooit bewezen als een goede TD. |
|
|
|
|
Henk Janssens
|
|
|
Beste heer La ling en edo ophof wel volgens u? |
|
|
|
|
Henk Janssens
|
|
|
Ik denk dat het belangrijk is dat het rustig en stabiel wordt bij ajax sinds cruyff zich actief bemoeit met ajax is het onrustig. cruyf heeft sucessen gehad als trainer bij barcelona . maar het matriaal waar hij over beschikte, was ook niet mis. Met deze spelers kan iedere trainer succes boeken. Maar het gaat nu om ajax WAt is het beste voor ajax? Als cruyf echt hart heeft voor ajax vertrekt hij , zodat de rust kan wederkeren. Geef v gaal de kans en mocht hij mislukken , wat ik eigenlijk niet verwacht,Dan haalt hij zijn gelijk. Maar johan weet dat louis niet zal mislukken. Louis is een vakman an een winner en vooral geen lafbek. Hij neemt zijn verantwoordelijkheden. Ik heb er alle vertrouwen in. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
waar slaat deze topic dan op .
we kunnen doen,wat we altijd doen.
achter johans-ajax staan. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote: Wat kan mij die hele fukcing TD of AD nou rotten Henk. En wat kan Cruyff die positie nou boeien ? Daar GAAT het ook helemaal niet om , heb dat nou eens door. Cruyff wil niet regeren, of besturen of wat dan ook. Hij wil dat de jeugdopleiding verandert. Hij zorgt dat hij mensen in de top heeft die hij kan vertrouwen dat zijn systeem voor de jeugd wordt uitgevoerd.
En Van gaal heeft het goed gedaan bij Ajax als trainer, maar heeft er een grote puinhoop achter gelaten. Niet alleen maakt hij ruzie met iedereen ( en beledigt hij mensen voor de camera tot op het bot), vanaf dat hij wegging (en eerst de jeugd naar zijn hand zette) is er geen topper meer voort gekomen. Alleen Sneijder. Kijk eens naar de periode van Cruyff:
quote:Om kwaliteit te meten nemen we het Nederland elftal, ons uithangbord internationaal... Hoeveel jeugdspelers hebben tussen 1990 en 2000 het nederlands elftal gehaald[ minimaal 5 caps]en hoeveel tussen 2000 en 2010...??
Hieronder het debuut van ajax spelers bij het nederlands elftal .
1981 ---terug komst Cruijff bij ajax
seizoen 1986-1987- Dennis bergkamp, Aaron Winter, Richard Witsche seizoen 1987-1988- Ronald de boer , Brain Roy seizoen 1988-1989- Frank de boer , Marciano Vink seizoen 1990-1991- 8 spelers rond de 20 jaar seizoen 1991-1992- Edgar davids , Michael Reiziger seizoen 1992-1993- Seedorf , Michel Kreek seizoen 1993-1994- Kluivert
opbrengst Cruijff in 13 jaar .. zie hierboven.
----------------------------------------------------------------------------- Aankomst v Gaal in 1991
seizoen 1994-1995- seizoen 1995-1996- Landzaat seizoen 1996-1997- Melchiot seizoen 1997-1998- van der Meyde seizoen 1998-1999- Tim de Cler seizoen 1999-2000- Rafael van der Vaart seizoen 2001-2002- John Heitinga , Nigel de Jong seizoen 2002-2003- Wesley Sneijder seizoen 2003-2004- 0
opbrengst v Gaal in 13 jaar...zie hierboven ----------------------------------------------------------------------------
seizoen 2004-2005- Urby Emanuelson , Maduro , babel seizoen 2005-2006- 0 seizoen 2006-2007- Gregory van der Wiel seizoen 2007-2008- 0 seizoen 2008-2009- 0 seizoen 2009-2010- 0 anita 3 caps , moet minimaal 5 zijn. seizoen 2010-2011- 0
opbrengst Co Adriaanse en consorten..zie hierboven
Dit zijn de spelers die 5 of meer wedstrijden hebben gespeeld.
CRUIJFF KWAM NAAR AJAX TERUG OP 1981 EN BLEEFT TOT 1988 WAARIN HIJ DE JEUGDOPLEIDING VORM GAF EN KIJK WAT ER VOOR TALENTEN BOVEN KWAMEN DRIJVEN. AANGENOMEN DAT EEN JEUGDSPELERS MAXIMAAL 10 JAAR NODIG HEEFT ALS HIJ IN DE JONGSTE JEUGD BEGINT.
V GAAL KWAM IN 1991 , VANAF 1991 TOT OP HEDEN NOG STEEDS EEN ERFENIS VAN VAN GAAL , CO ADRIAANSE , JAN OLDE RIEKERINK EN HENNY DE REGT , ZIE HOEVEEL TALENTEN HIJ MET ZIJN VISIE OPGELEID HEEFT
Het gaat om de kwaliteit, niet kwantiteit.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 18 november 2011 door Rogier -- |
|
|
|
|
Zuidoost
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 12:55 schreef Henk Janssens het volgende:Ik denk dat het belangrijk is dat het rustig en stabiel wordt bij ajax sinds cruyff zich actief bemoeit met ajax is het onrustig. cruyf heeft sucessen gehad als trainer bij barcelona . maar het matriaal waar hij over beschikte, was ook niet mis. Met deze spelers kan iedere trainer succes boeken. Maar het gaat nu om ajax WAt is het beste voor ajax? Als cruyf echt hart heeft voor ajax vertrekt hij , zodat de rust kan wederkeren. Geef v gaal de kans en mocht hij mislukken , wat ik eigenlijk niet verwacht,Dan haalt hij zijn gelijk. Maar johan weet dat louis niet zal mislukken. Louis is een vakman an een winner en vooral geen lafbek. Hij neemt zijn verantwoordelijkheden. Ik heb er alle vertrouwen in. Maar daar gaat het niet om,ik zelf ben ook zeker van Louis van Gaal,maar wwar het om gaat is waarom Loui is aangesteld,en de enige reden om Johan eruit te werken en dat is onacceptabel,en ik begrijp Loui niet dat hij zich daarvoor laat gebruiken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 12:36 schreef BMWormer het volgende:Geachte heer Henk Janssens, Volgens mij is Van Gaal een (goede) trainer maar heeft zich nooit bewezen als een goede TD. AD |
|
|
|
|
mascho
|
|
|
WAAR VAN GAAL KWAM WAS HET BEDJE GESPREID NA 1 JAAR WAS DE VAN GAAL SCHOW OVER NEDERLANDS ELFTAL BAYEREN AJAX BARCA MOET DEZE SCHREEUWER NU AJAX LEIDEN OF WORD HET NET ZO LIJDEND ALS BIJ ZIJN VORIGE WERKGEVERS DE MENSEN MET GEEN KENNIS VAN VOETBAL IN DE RVC DIE MAKEN MIJN CLUB TEN GRONDE IK HOOP DAT ALLE SUPORTERS VAN GAAL EN DE RVC WEG HONEN JOHAN STOP ERMEE EN KIJK TOE HOE MEN DE CLUB DIE JIJ MET RINUS HEB GROOT GEMAAKT DAN MAAR NA DE VERDOMMENIS HELPT HAD ALTIJD AL GEEN HOGE HOED VAN DAVIDS OP . WEET NU ZEKER HOE EEN ACHTERBAKS VIES VENTJE DIT IS IK DENK NA OF IK NA 46 JAAR AJAX FAN TE ZIJN GEWEEST OM ER MEE TE STOPPEN DIT IS NIET TE VERTEREN WAT HIER GEBEURT |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 18 november 2011 - 15:47 schreef mascho het volgende:WAAR VAN GAAL KWAM WAS HET BEDJE GESPREID NA 1 JAAR WAS DE VAN GAAL SCHOW OVER NEDERLANDS ELFTAL BAYEREN AJAX BARCA MOET DEZE SCHREEUWER NU AJAX LEIDEN OF WORD HET NET ZO LIJDEND ALS BIJ ZIJN VORIGE WERKGEVERS DE MENSEN MET GEEN KENNIS VAN VOETBAL IN DE RVC DIE MAKEN MIJN CLUB TEN GRONDE IK HOOP DAT ALLE SUPORTERS VAN GAAL EN DE RVC WEG HONEN JOHAN STOP ERMEE EN KIJK TOE HOE MEN DE CLUB DIE JIJ MET RINUS HEB GROOT GEMAAKT DAN MAAR NA DE VERDOMMENIS HELPT HAD ALTIJD AL GEEN HOGE HOED VAN DAVIDS OP . WEET NU ZEKER HOE EEN ACHTERBAKS VIES VENTJE DIT IS IK DENK NA OF IK NA 46 JAAR AJAX FAN TE ZIJN GEWEEST OM ER MEE TE STOPPEN DIT IS NIET TE VERTEREN WAT HIER GEBEURT Jij gebruikt het woord "schreeuwen"??? en dat doe jij in deze post??
En volgens mij heeft van Gaal Ajax in de jaren 90 toch aardig op de kaart gezet en was het Cruijff die in de tijd daarvoor toch ook wat puinzooi heeft achtergelaten.. Geen appels met peren gaan vergelijken? |
|
|
|