|
|
|
baco74
|
|
|
Een brief van de directie van De Telegraaf aan de raad van commissarissen van Ajax heeft een belangrijke rol gespeeld in het conflict tussen Johan Cruijff en de vier andere commissarissen van de club. Cruijff mocht die brief ondanks herhaalde verzoeken niet inzien. Dat zei oud-speler Keje Molenaar vrijdagavond in het tv-programma Voetbal International op RTL7.
"Die brief vormde het grote struikelblok", betoogde Molenaar, leider van de verzoeningscommissie die de vijfkoppige rvc bij Ajax weer op één lijn moest zien te krijgen.
"Rvc-voorzitter Steven ten Have had aan de directie van De Telegraaf gevraagd om met de column van Cruijff te stoppen en ook chef-sport Jaap de Groot naar de achtergrond te schuiven."
"In die brief liet de directie weten dat De Telegraaf niet van plan was om het redactionele beleid ten aanzien van Ajax te wijzigen."
Molenaar: "Cruijff had alle recht om die brief in te zien. Hij was tenslotte gericht aan de voltallige rvc en het ging ook over hem. Maar Ten Have wilde hem niet geven aan Johan. We waren juist als verzoeningscommissie met Cruijff op de goede weg."
"Hij bleek uiteindelijk bereid om Marco van Basten te accepteren als algemeen directeur, ook zonder adviesraad. Hij wilde bovendien terugtreden uit de raad van commissarissen en verdergaan als adviseur. Maar door dat gehannes met die brief is dat allemaal niet doorgegaan." |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Cruijff had het gister tijdens P&W ook over deze brief |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Dat Cruijff zo'n brief niet onder ogen krijgt, zegt toch genoeg..het is allemaal een spel om Cruijff het leven zuur te maken, terwijl juist Cruijff degene is die puur aan het Ajax belang denkt...die vuilakken denken puur aan de poen...ik word er zo moe en doodziek van.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
1 Ding is mij gister bij P&W wel duidelijk geworden voor zover dat nog niet het geval was. Cruijff is 100% bezig Ajax beter te maken, en is absoluut niet bezig met zelfverheerlijking. De man bekostigd alles uit eigen zak en krijgt in tegenstelling tot de andere leden van de RVC geen salaris, dit wil hij namelijk niet ontvangen ondanks dat het hem wel degelijk is aangeboden.
Ik heb absoluut niks tegen de grote held van Gaal, en ben van mening dat ook hij echt het beste voor heeft met Ajax.
voorde overige leden van de RVC heb ik geen woorden meer, daar is al genoeg over gesproken en gezegd.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 november 2011 - 10:46 schreef remco k het volgende:1 Ding is mij gister bij P&W wel duidelijk geworden voor zover dat nog niet het geval was. Cruijff is 100% bezig Ajax beter te maken, en is absoluut niet bezig met zelfverheerlijking. De man bekostigd alles uit eigen zak en krijgt in tegenstelling tot de andere leden van de RVC geen salaris, dit wil hij namelijk niet ontvangen ondanks dat het hem wel degelijk is aangeboden. Ik heb absoluut niks tegen de grote held van Gaal, en ben van mening dat ook hij echt het beste voor heeft met Ajax. voorde overige leden van de RVC heb ik geen woorden meer, daar is al genoeg over gesproken en gezegd.. Je haalt me de woorden uit de mond.. |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
Goedemorgen jongens!
Wat was onze redder gisteren toch weer heerlijk duidelijk, eerlijk en toteel ongekunsteld bij P&P. Je bent toch echt nog lbinder dan Juul de Korte als je niet inziet dat Cruijff op een verschrikkelijke, achterbakse manier vanaf het begin af aan is tegengewerkt en dat alleen om macht. Niet in het belang van Ajax.
Het was zo duidelijk toen we de fragmenten zagen van de kale gluipprofessor en droeftoeter Römer. Ze lullen elkaar tegen en noemen indirect elkaar dus, terecht, leugenaar. Er is maar één oplossing; RVC ontbinden en El Salvador zijn gang laten gaan, zet er een voetbal RVC neer en Ajax gaat weer floreren onder de inspiratie van Cruijff. Ik heb in ieder geval weer genoten van zijn simpele doch zeer effectieve weergave van de enige waarheid en karakteristieken in de zieke RVC.
Vanavond gaan we, daar ben ik zeker van, omdat Johan er zeker is met zijn kameraden, heel duidelijk maken wie we steunen en wat we willen. Johan for president, forever!! Wie gaan er vanavond ook heen? Ik heb één kaartje over die je tegen kostprijs mag gebruiken, alleen voor Johan Fans, hahaha!!
Heerlijk die opmerking over de linkerhersenhelft, en daaraan gelieerd het hoogste niveau dat van Gaal als voetballer had gehaald. Simpelweg een waarheid waaraan niet te tornen valt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben Louis dankbaar voor wat hij heeft gedaan maar als er één persoon is die ons in het negatief daglicht wilde stellen was hij het, jammer maar waar.. Never nooit meer Ajax toch? Houden zo, wij hebben jou niet nodig Louis ondanks je superprestaties en prijzen die je ons hebt gebracht maar dat had je ook het team voor gekregen dat grotendeels was opgeleid door ..... juist ja EL Salvador.
Vanavond zullen we zien of de RVC steun krijgt van de supporters, ik voorspel 10-0 voor Cruijff vs de Gluipers |
|
|
|
|
Enigma
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 november 2011 - 10:46 schreef remco k het volgende:1 Ding is mij gister bij P&W wel duidelijk geworden voor zover dat nog niet het geval was. Cruijff is 100% bezig Ajax beter te maken, en is absoluut niet bezig met zelfverheerlijking. De man bekostigd alles uit eigen zak en krijgt in tegenstelling tot de andere leden van de RVC geen salaris, dit wil hij namelijk niet ontvangen ondanks dat het hem wel degelijk is aangeboden. Ik heb absoluut niks tegen de grote held van Gaal, en ben van mening dat ook hij echt het beste voor heeft met Ajax. voorde overige leden van de RVC heb ik geen woorden meer, daar is al genoeg over gesproken en gezegd.. Bijna 100 % met je eens, alleen dat van Louis, ik denk dat zijn motieven anders liggen dan het belang van Ajax.. meer het belang van Johan te piepelen. Vergeet niet dat hij ook in zijn tweede periode Ajax veel krediet heeft verspeeld en niet altijd even eerlijk was, zie geval Koeman. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 november 2011 - 11:01 schreef Enigma het volgende:[..] Bijna 100 % met je eens, alleen dat van Louis, ik denk dat zijn motieven anders liggen dan het belang van Ajax.. meer het belang van Johan te piepelen. Vergeet niet dat hij ook in zijn tweede periode Ajax veel krediet heeft verspeeld en niet altijd even eerlijk was, zie geval Koeman. Ik denk niet dat we over Koeman moeten gaan discussieren, maar in mijn optiek heeft van Gaal daar de juiste beslissing genomen, hij had toen al duidelijk gezien dat Koeman niet de trainer is waarvan men denkt dat het is, de jaren daarna hebben het gelijk van Louis bewezen.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Volgens mij was het zelfs andersom en is van Gaal gepiepeld door Koeman. Over die laatste wil ik het trouwens niet teveel hebben, die speelt mij teveel met treintjes die voorbijkomen. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Dit is gewoon niet waar. De RvC (zonder Cruijff) heeft een brief aan de Telegraaf gestuurd met daarin de vraag (opdracht?) om de column van Johan Cruijff stop te zetten en minder kritisch te schrijven over de gang van zaken bij Ajax.
De Telegraaf heeft hierop een brief terug gestuurd aan de RvC waarin zij het verzoek ter kennisgeving aannemen maar zich beroepen op hun journalistieke vrijheid. Eén lid van de RvC had alleen geen idee welke brief de Telegraaf op doelde. Cruijff was namelijk niet betrokken bij de initiële brief aan de Telegraaf. Dit is gewoon één van de messen van de hele messenset die Cruijff al in zijn rug heeft zitten, met dank een de rest van de RvC.
De Telegraaf is dus helemaal niet de reden, de reden is een achterbakse actie van de rest van de RvC.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 19 november 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
Ronemg
|
|
|
Johan Cruijf wil het beste voor Ajax en is bereid emmers stront over zich heen te laten kieperen, als het Ajax maar verder helpt. Dat is hem bij Barcelona ook overkomen, en toch heeft hij doorgezet en sindsdien is hij daar onsterfelijk en zie waar Barcelona tegenwoordig staat... En die RvC ken ik nauwelijks, behalve Edgar Davids, die ik toch liever een jeugdelftal laat trainen dan een club meebesturen. Ieder zijn sterkste kant! |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 november 2011 - 11:21 schreef Ikke_tikkie het volgende:Volgens mij was het zelfs andersom en is van Gaal gepiepeld door Koeman. Over die laatste wil ik het trouwens niet teveel hebben, die speelt mij teveel met treintjes die voorbijkomen. V.Gaal is destijds gepiepeld door de Ajax leiding...V.Gaal zat toen prima op zijn plek, maar er werd gekozen voor Koeman...1 van de zovele blunders, maar dat is ook niet gek als je voetbalclub wilt leiden als een bedrijf... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 19 november 2011 - 11:28 schreef Eide het volgende:Dit is gewoon niet waar. De RvC (zonder Cruijff) heeft een brief aan de Telegraaf gestuurd met daarin de vraag (opdracht?) om de column van Johan Cruijff stop te zetten en minder kritisch te schrijven over de gang van zaken bij Ajax. De Telegraaf heeft hierop een brief terug gestuurd aan de RvC waarin zij het verzoek ter kennisgeving aannemen maar zich beroepen op hun journalistieke vrijheid. Eén lid van de RvC had alleen geen idee welke brief de Telegraaf op doelde. Cruijff was namelijk niet betrokken bij de initiële brief aan de Telegraaf. Dit is gewoon één van de messen van de hele messenset die Cruijff al in zijn rug heeft zitten, met dank een de rest van de RvC. De Telegraaf is dus helemaal niet de reden, de reden is een achterbakse actie van de rest van de RvC. EENS |
|
|
|
|
maffkees
|
|
|
het is toch niet zo moeilijk,laat JC nu maar zijn gang gaan op zijn manier,en de rest moet zich met bestuurlijke zaken bezig houden,en JC met de technkant Frank,Jonk,Bergkamp,en de rest van die gouwe ouwe spelers.dus rvc weg JC stop er maar mee met die rvc,en ga gewoon je eigen gang als adviseur technzaken.zoals jij denkt dat het goed is.....we hebben al kostbare tijd verloren,en laten we hopen dat er niet weer iemand of een paar denken hoe ze de voetbalclub Ajax moeten leiden op techn gebied,of zomaar zonder overleg met JC mensen binnenhalen ook al bedoelden ze het misschien goed(ik denk dat ze alle 4 dachten,als we dit voor elkaar krijgen ,dan gaan ze ons dankbaar zijn of zoiets,misschien opvallen,stoerdoenerij misschien,eeeeegggooooooooooooooossssss... |
|
|
|
|
|