|
|
remco k
|
|
|
Ledenraad Ajax kan RvC of erelid Cruijff zondag naar huis sturen Zondag, 20 november 2011 om 07:00
De 24 leden van de ledenraad van Ajax komen zondag in de Amsterdam ArenA bijeen voor een vergadering met mogelijk verstrekkende gevolgen. Als zij zich kunnen vinden in de manier waarop Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers de komst van beoogd directeur Louis van Gaal willen forceren, dan keert Johan Cruijff de Amsterdamse club zo goed als zeker de rug toe. De kans is sowieso groot dat de Raad van Commissarissen uiteenvalt.
De ledenraad kan de handelwijze van Ten Have, Römer, Davids en Olfers ook afkeuren en adviseren de raad van commissarissen te ontbinden. De bijeenkomst is volgens het ANP eigenlijk belegd om het viertal de gelegenheid te geven hun aanpak te motiveren. De vier commissarissen hebben zonder medeweten van hun collega Cruijff met Van Gaal onderhandeld. Cruijff mag de cruciale bijeenkomst als erelid bijwonen. Het clubicoon kondigde reeds aan dat hij van die gelegenheid gebruik maakt en de ledenraad gaat toespreken. De vergadering is belangrijk. De rest van de RvC moet met de billen bloot, sprak Cruijff zaterdag.
Vandaag zal er aansluitend een stemming plaatsvinden, deze stemming is er een om een besluit te nemen of er gestemd moet worden om de RVC eruit te knikkeren, 2 keer zal er dus gestemd moeten gaan worden.
Gezien het feit dat Coronel zelf Cruijff heeft gebeld (toch ineens wel bereikbaar) heb ik een heel slecht gevoel over de dag van vandaag. Ik heb het idee dat de voltallige lendenraad al lang en breed is toegesproken en dat men die gemanipuleerd heeft, het zal me niks verbazen als JC vandaag naar huis wordt gestuurd.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
-
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
JOOD
|
|
|
Dat is zelfmoord als ze dat doen, manipulatie kijk ik niet van op maar het feit dat JC zelf de ledenraad gereformeerd heeft betekend denk ik toch dat de meerderheid achter de verlosser staat.
En terecht, van Gaal mag van mij ook komen maar dan zal johan achter hem moeten staan anders gaat het niet werken..
Hoelaat is deze vergadering? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
In de ochtend werd gezegd.. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
en anders maar helemaal stoppen met ajax , ik wordt er ontzettend moe van, gadver wat een gezeik |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
De 24 leden van de ledenraad van Ajax komen vanochtend in de Arena bijeen voor een vergadering met mogelijk verstrekkende gevolgen. Want als zij zich kunnen vinden in de manier waarop Steven ten Have, Paul Römer, Edgar Davids en Marjan Olfers de komst van beoogd directeur Louis van Gaal willen forceren, dan keert Johan Cruijff de Amsterdamse club zo goed als zeker de rug toe.
© ANP
Ten Have legt uit De ledenraad kan de handelwijze van het bovengenoemde kwartet ook afkeuren en adviseren de raad van commissarissen te ontbinden. De bijeenkomst is eigenlijk belegd om Ten Have, Römer, Davids en Olfers de gelegenheid te geven hun aanpak te motiveren. De vier commissarissen hebben zonder medeweten van hun collega Cruijff met Van Gaal onderhandeld.
Ook Cruijff neemt woord Cruijff mag de cruciale bijeenkomst als erelid bijwonen. De beroemde oud-speler met nummer 14 heeft al aangekondigd dat hij van die gelegenheid gebruik maakt en de ledenraad gaat toespreken.
Fans massaal achter Cruijff Ook voor veel supporters is het een razendspannende dag. Gisteren tegen NAC (2-2) werd Cruijff massaal toegezongen in de Arena en ging het hele stadion voor de oud-speler en -trainer van de club staan.
Van Gaal de baas Voorzitter Ten Have liet na afloop van het duel van gisteravond al weten begrip te hebben voor het standpunt van de fans. 'Maar wij willen ook Van Gaal', benadrukte de president-commissaris. 'Die zal de baas worden, met daarboven een adviserende rol voor Cruijff als commissaris.'
Statement De Ajax Supporters Delegatie, een verzamelingen van de vele supportersgroepen bij de Amsterdamse club, kwam vrijdag al met het statement dat de ledenraad vandaag maar één opdracht heeft: 'Het wegsturen van de RvC en het vertrouwen uitspreken in Johan Cruijff.'
Ajax Mochten Cruijff en in zijn kielzog de vele jeugdtrainers en oud-voetballers die dit jaar een ambitieus project zijn gestart onder leiding van Cruijff, de club verlaten, dan is Ajax voor veel fans 'dood'. 'We liggen nu in coma', zegt één van de vele aanhangers, wiens mening breed gedragen wordt, op het populaire forum Ajax Netwerk. Slechts een enkeling kiest partij voor de RvC en tegen Cruijff.
FC Amsterdam? 'Als Cruijff wordt weggestuurd, komt het nooit meer goed', zegt een ander. Een grote groep zegt zijn seizoenskaart in te leveren, anderen roepen op om het oprichten van een nieuwe Amsterdamse club. (ANP/Redactie) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Laatste update: 20 november 2011 10:47 info
AMSTERDAM -
De ledenraad van Ajax heeft zich zondag rond 10.30 uur in de Arena verzameld voor een bijeenkomst met mogelijk verstrekkende gevolgen.
Foto: ANP Steven ten Have, Edgar Davids, Marjan Olfers en Paul Römer mogen uitleggen waarom ze zonder medeweten van Johan Cruijff de komst van de beoogde nieuwe directeur Louis van Gaal hebben geforceerd. De legendarische nummer 14 is ook van de partij in de Arena. De ledenraad kan besluiten om over het aanblijven van de raad van commisarissen te stemmen. Ten Have hoopt en verwacht dat niet. Als hij steun krijgt voor zijn handelswijze, keert Cruijff Ajax zo goed als zeker de rug toe.
''Ik hoop dat we er gezamenlijk uitkomen", stelde Ten Have toen hij door tientallen journalisten werd opgewacht. ''Of dat nog kan na alles wat is geroepen? Ach, daar zit ook emotie bij." Lang genoeg Voor een advies om de raad van commissarissen te ontbinden heeft de ledenraad ook de steun van het bestuur nodig. Het is nog maar de vraag of scheidend voorzitter Uri Coronel zich nog met de hele kwestie wil bemoeien. Hij kan de beslissing ook overdragen aan zijn opvolger, die waarschijnlijk in december wordt benoemd. Johan Cruijff pleitte voor snelle duidelijkheid. ''Het is voor mij vandaag er op of er onder. Het heeft al lang genoeg geduurd." |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
1 Ding is zeker; haast met van Gaal was niet nodig, want die komt (als hij nog mag komen) pas per 1 juli 2012 in dienst van de AJAX.
CRUIJFF is al bezig, er is een weg ingeslagen MET medeweten van de ledenraad en met goedkeuring van de VOLTALLIGE RvC.
Dat Coronel vandaag geen stemming wil, snap ik van zijn kant wel; nu ligt alles wat de RvC heeft geflikt nog vers in het geheugen en over 2 tot 3 weken is het gevoel wel wat afgezwakt bij de ledenraad. (denkt hij) Alleen als er een motie van wantrouwen wordt ingediend kan er alsnog een stemming komen.
AJAX=CRUIJFF FOREVER!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2011 door Ronald 1960 -- |
|
|
|
|
Arac
|
|
|
Uri Coronel heeft een stemming voor vandaag al tegengehouden. Die man is de grootste narcistische, megalomane en machtswellustige bejaarde van Ajax. Die man is een kanker voor Ajax. Een vieze etter.
Zelfs nu gebruikt hij weer trucjes, en mij maak je niet wijs dat die hond NIET achter dat hele stiekem Van Gaal-benoemen zit. Een van de grootste viespeuken die ooit vanonder een steen zich in Ajax gewurmd heeft. Heeft iemand misschien wat rattengif? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
konden JC en Van Gaal de strijdbijl maar begraven, dan had je het ideale duo wat ajax op de rails kan krijgen, helaas zal dat er niet inzitten. word wel ondertussen behoorlijk moe van het gedoe binnen ajax en niet alleen bestuurlijk maar ook op het veld. |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Er wordt niks besloten joh! De structuur is zo chaotisch! Nu kan die achterlijke Coronel (die nota bene demissionair is) gewoon in zijn eentje roet in het eten gooien. Hoe belachelijk kan het zijn |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 13:43 schreef echte ajaxfan! het volgende:Er wordt niks besloten joh! De structuur is zo chaotisch! Nu kan die achterlijke Coronel (die nota bene demissionair is) gewoon in zijn eentje roet in het eten gooien. Hoe belachelijk kan het zijn +1... Het duurt in ieder geval al wel lang.. |
|
|
|
|
theoke
|
|
|
Het zou verstandig zijn als van Gaal zou zeggen dat hij voor de eer bedankt ba zo veel gezeik. Is hij nu zo slim of is de rest nu zo dom ??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ben ik niet met je eens, van Gaal treft geen blaam in deze, ook hij heeft in zijn optiek het beste voor met Ajax, en ook hij denkt Ajax weer naar een hoger plaqn te krijgen, die andere 4 RVC leden zijn hier schuldig en niemand anders.. |
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 13:53 schreef remco k het volgende:Ben ik niet met je eens, van Gaal treft geen blaam in deze, ook hij heeft in zijn optiek het beste voor met Ajax, en ook hij denkt Ajax weer naar een hoger plaqn te krijgen, die andere 4 RVC leden zijn hier schuldig en niemand anders.. Ben ik het gedeeltelijk mee eens. De grootste schuld ligt bij die 4. Maar ik acht de kans heel erg groot dat Van Gaal prima weet hoe het momenteel reilt en zeilt bij Ajax. Dan weet hij ook als geen ander wat er gebeurt op het moment dat men hem wil vastleggen. En dat vind ik niet netjes. Nu zegt Ten Have weer dat Van Gaal de baas moet worden en dat Cruyff daar toezicht op moet houden. Een overduidelijk voorbeeld dat Ten Have zich nooit in Ajax en haar helden heeft verdiept.
De hele wereld weet dat dat nooit goed kan gaan. Kon maar op 1 manier en dat is als Cruyff en Van Gaal eerst met elkaar waren gaan babbelen. Dat is niet gebeurd en ook dat mag Van Gaal zich wat mij betreft aanrekenen. Als het belang van Ajax voorop staat, handel je niet zo als RvC en Van Gaal zijnde. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
en zo blijft de soap maar doorgaan, de enige wie hier de dupe van is, is mijn clubbie ajax |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
nu weer wachten tot 12dec voor een stemming,want ik kan me niet voorstellen dat er geen een lid een motie van wantrouwen indient. dat die klootzak van coronel als dimmissionair commisaris dit hele gedoe kan uitstellen is voor mijn onbegrijpelijk. als er trouwens nog iets van te berijpen valt. {ik steek maar weer een blowtje op pffffff-pfffff} |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
jammer deze soap, wat hier speelt is de macht en niets anders dan de macht. ik ben altijd een groot JC fan geweest maar zoals hij zich in interviews heeft uitgelaten dat alleen zijn waarheid telt en van niemand anders is hij voor mij persoonlijk geheel door het ijs gezakt. hij is geen verlosser maar een manipulator.
hopelijk gaan bij andere de ogen ook open. hij heeft tot nu toe alleen onrust gezaaid en nu is er storm. dit is logisch. en natuurlijk is hij altijd mijn held geweest tot vrijdagavond daarna is hij voor mij diep gevallen. en ja hij zal als de grote overwinnaar uit de strijd komen maar mijn AJAX is dan de grote verliezer. ik heb het akelige gevoel dat hij na zijn grote triompzege die hij vandaag gaat halen de club weer in de stront laat zakken als niet iedereen elke dag hem bewierookt en naar zijn mond praat. want er is tenslotte maar een iemand die alles weet en dat is Johan.
volgens mij is er maar een iemand die alles weet en die leeft niet op deze aarde.
Jammer jammer jammer
alles er uit en een geheel nieuwe RVC er in een die bestaat uit 100% Ajaxieden. met een echt rood wit hart, die in Nederland wonen en die echt betrokken willen zijn. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
schreuder meld net dat de auto van Ten Have met de neus naar voren staat en de motor draait al... aftreding? :D |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
outo van ten have staat met draaiende motor elders
bitterballen met kip stukjes
en een grootte bek van davids
gezellig.
kan nog lang duren |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
FORZA JC!!! dE REST MOET OPROTTEN!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 14:28 schreef fanajax het volgende:jammer deze soap, wat hier speelt is de macht en niets anders dan de macht. ik ben altijd een groot JC fan geweest maar zoals hij zich in interviews heeft uitgelaten dat alleen zijn waarheid telt en van niemand anders is hij voor mij persoonlijk geheel door het ijs gezakt. hij is geen verlosser maar een manipulator. hopelijk gaan bij andere de ogen ook open. hij heeft tot nu toe alleen onrust gezaaid en nu is er storm. dit is logisch. en natuurlijk is hij altijd mijn held geweest tot vrijdagavond daarna is hij voor mij diep gevallen. en ja hij zal als de grote overwinnaar uit de strijd komen maar mijn AJAX is dan de grote verliezer. ik heb het akelige gevoel dat hij na zijn grote triompzege die hij vandaag gaat halen de club weer in de stront laat zakken als niet iedereen elke dag hem bewierookt en naar zijn mond praat. want er is tenslotte maar een iemand die alles weet en dat is Johan. volgens mij is er maar een iemand die alles weet en die leeft niet op deze aarde. Jammer jammer jammer alles er uit en een geheel nieuwe RVC er in een die bestaat uit 100% Ajaxieden. met een echt rood wit hart, die in Nederland wonen en die echt betrokken willen zijn. je bent knetter gek in je hoofd. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
Dank je Remco, Liever dat jij het schrijft dan iemand die er voor gestudeerd heeft. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening zo ik ook. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 14:28 schreef fanajax het volgende:jammer deze soap, wat hier speelt is de macht en niets anders dan de macht. ik ben altijd een groot JC fan geweest maar zoals hij zich in interviews heeft uitgelaten dat alleen zijn waarheid telt en van niemand anders is hij voor mij persoonlijk geheel door het ijs gezakt. hij is geen verlosser maar een manipulator. hopelijk gaan bij andere de ogen ook open. hij heeft tot nu toe alleen onrust gezaaid en nu is er storm. dit is logisch. en natuurlijk is hij altijd mijn held geweest tot vrijdagavond daarna is hij voor mij diep gevallen. en ja hij zal als de grote overwinnaar uit de strijd komen maar mijn AJAX is dan de grote verliezer. ik heb het akelige gevoel dat hij na zijn grote triompzege die hij vandaag gaat halen de club weer in de stront laat zakken als niet iedereen elke dag hem bewierookt en naar zijn mond praat. want er is tenslotte maar een iemand die alles weet en dat is Johan. volgens mij is er maar een iemand die alles weet en die leeft niet op deze aarde. Jammer jammer jammer alles er uit en een geheel nieuwe RVC er in een die bestaat uit 100% Ajaxieden. met een echt rood wit hart, die in Nederland wonen en die echt betrokken willen zijn. HO HO INDEZE TELT ALLEEN DE WAARHEID
PRECIES DIE VAN JOHAN. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 14:49 schreef fanajax het volgende:Dank je Remco, Liever dat jij het schrijft dan iemand die er voor gestudeerd heeft. Iedereen heeft recht op zijn eigen mening zo ik ook. Zet toch nergens neer dat je het niet mag posten.. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
Ik denk dat er meerdere waarheden zijn. |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
quote: jij ben ook een lul |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
Dan krijg je dhr Ling als Algemeen Directeur.
Jammer ik had echt op Marco gehoopt. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ach mamma heeft je wakker gemaakt?? |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
quote: dat is allang een gepasseerd station |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
ajax heeft nu remco naar voren geschoven |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
Oceanu
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 14:28 schreef fanajax het volgende:jammer deze soap, wat hier speelt is de macht en niets anders dan de macht. ik ben altijd een groot JC fan geweest maar zoals hij zich in interviews heeft uitgelaten dat alleen zijn waarheid telt en van niemand anders is hij voor mij persoonlijk geheel door het ijs gezakt. hij is geen verlosser maar een manipulator. hopelijk gaan bij andere de ogen ook open. hij heeft tot nu toe alleen onrust gezaaid en nu is er storm. dit is logisch. en natuurlijk is hij altijd mijn held geweest tot vrijdagavond daarna is hij voor mij diep gevallen. en ja hij zal als de grote overwinnaar uit de strijd komen maar mijn AJAX is dan de grote verliezer. ik heb het akelige gevoel dat hij na zijn grote triompzege die hij vandaag gaat halen de club weer in de stront laat zakken als niet iedereen elke dag hem bewierookt en naar zijn mond praat. want er is tenslotte maar een iemand die alles weet en dat is Johan. volgens mij is er maar een iemand die alles weet en die leeft niet op deze aarde. Jammer jammer jammer alles er uit en een geheel nieuwe RVC er in een die bestaat uit 100% Ajaxieden. met een echt rood wit hart, die in Nederland wonen en die echt betrokken willen zijn. Jij hebt het aardig gevolgd allemaal volgens mij. Klasse !! |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
gewoon een hoer met een kickboxer |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
nee mijn mama maakt mij allang niet meer wakker, en ja dhr cruijff wenst aleen dhr Ling.
jammer jammer jammer.
de volgende 5 jaar mogen de fans het weer doen zonder kampioenschappen en zonder Europa. Ling heeft zijn club zelfs laten degraderen.
En dat de optie Marco niet meer open is besef ik echt wel.
maar ook andere grote namen komen niet naar Ajax. Zij wllen zich niet in dit wespennest begeven, dat zijn woorden die uitgesproken zijn nog voor de optie van Gaal.
Wie er vanavond nog zit maakt mij niet zo veel uit als er maar een voorzitter komt met ballen die de koppen van de RVC eens goed tegen elkaar slaat en ze allemaal met de zelfde neuzen vooruit laat kijken. en wat nog het meest belangrijk is dat er een komt met een rood wit ajaxhart zoals bijv Bobby. want hij is en blijft nog steeds de allergrootste voor mij als het om clubliefde gaat. |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
cruijff wil niet verder met deze RVC.. het hangt nu van Ajax af |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Keje Molenaar lacht in ieder geval... |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
keje mag wel lachen hij heeft deze RVC aangesteld groot inzicht had die man |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
quote: JA DAAR HEB IK OOK M.N ??????????? BIJ |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
jammer dat er niets besloten is. nog minimaal 3 weken onrust. dat ze eindelijk eens links of rechtsom gaan maar hou op met zwalke. Dit is niet goed voor de club. en wie zijn hiervan de dupe, de spelers en de SUPPORTERS |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Iedereen inclusief Cruijff was tevreden met deze mensen.. |
|
|
|
|
tonfokker
|
|
|
Als je het goed voor heb met die mensen van Ajax en je heb zo'n grote liefde voor je club, dan ga je met die andere icoon in zee en ga je niet huilie huilie doen bij de pers en stook je de bevriende media niet op. De verlosser heeft zijn eigen regels en universum Houdt hij echt van Ajax dan laat hij dat zien. Maar helaas denk ik dat hij net als altijd de boel de boel laat. Zou zielig zijn als mijn held van lang geleden de sleutel van Ajax krijgt. Hij in Barcelona, zet het alleen ff op en dat is dat. De rest laat ie over aan zijn paladijnen en een daarvan liet van de week een al zien (Jonk) dat je aan de mondpraters van onze heiligheid bent overgeleverd. Natuurlijk is iedereen die het niet met onze heiligheid eens is gek. Maar waarom? Wel eens gehoord dat als je je met je ziel en zaligheid overgeeft aan een persoon loopt dat niet goed af. Maar ja volgens de gelovigen ben ik natuurlijk gek. Laatste nieuws, ik krijg mijn zin of ik ben weg. Wie is er nu gek?????/ |
|
|
|
|
triplestar
|
|
|
dus als deze rvc opgeheven wordt vervalt ook de aanstelling vav van gaal |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
14.44: De eerste geruchten over de vergadering sijpelen inmiddels binnen. Er zijn berichten dat Edgar Davids een subliem betoog heeft gehouden, maar ook dat de chauffeur van voorzitter Steven ten Have inmiddels klaar staat om de pers te ontwijken en snel de Arena te kunnen verlaten.
15.02: Cruijff is inmiddels bij de buitendeur op het parkeerdek gezien. Erelid Sjaak Swart is ook naar buiten gekomen, maar wil niks zeggen.
15.11: Ajax meldt dat er binnen een uur niet eerder dan 15.30 uur zal er een persconferentie plaatsvinden, waar Rob Been jr (voorzitter ledenraad) en Uri Coronel (scheidend voorzitter Ajax) tekst en uitleg zullen geven.
15.20: Keje Molenaar, lid van de ledenraad, komt naar buiten met een glimlach, maar roept dat hij niets mag zeggen.
15.23: Cruijff laat voor de camera's van de NOS weten dat 'het nu aan de club is'. De voormalig nummer 14 verlaat het parkeerdek.
15.25: De vertwijfelde en ontevreden gezichten bij Cruijff-gezanten, zoals Ajax-erelid en KNVB-voorzitter Michael van Praag, doen vermoeden dat zij niet blij zijn geweest met de vergadering.
15.27: Cruijff: 'De RvC gaat in ieder geval zo niet door. Het is nu aan de club. Of dit als een overwinning voelt? Er zijn geen winnaars, Ajax is sowieso de verliezer.'
15.28: Cruijff: 'Nee, ik ben nog niet weg uit de RvC. De club moet beslissen of ze onze lijn volgen, ingezet op De Toekomst, of niet.'
15.29: 'Ik ben behoorlijk boos geweest of de vergadering, ja', zegt Cruijff.
15.31: De mensen op De Toekomst werden belachelijk gemaakt, zegt Cruijff. 'En dat accepteer ik niet. Die verdedig ik met hand en tand. Ik laat deze mensen niet in de steek.'
(via het AD) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op zondag 20 november 2011 - 15:36 schreef Boudewijn het volgende:14.44: De eerste geruchten over de vergadering sijpelen inmiddels binnen. Er zijn berichten dat Edgar Davids een subliem betoog heeft gehouden, maar ook dat de chauffeur van voorzitter Steven ten Have inmiddels klaar staat om de pers te ontwijken en snel de Arena te kunnen verlaten. 15.02: Cruijff is inmiddels bij de buitendeur op het parkeerdek gezien. Erelid Sjaak Swart is ook naar buiten gekomen, maar wil niks zeggen. 15.11: Ajax meldt dat er binnen een uur niet eerder dan 15.30 uur zal er een persconferentie plaatsvinden, waar Rob Been jr (voorzitter ledenraad) en Uri Coronel (scheidend voorzitter Ajax) tekst en uitleg zullen geven. 15.20: Keje Molenaar, lid van de ledenraad, komt naar buiten met een glimlach, maar roept dat hij niets mag zeggen. 15.23: Cruijff laat voor de camera's van de NOS weten dat 'het nu aan de club is'. De voormalig nummer 14 verlaat het parkeerdek. 15.25: De vertwijfelde en ontevreden gezichten bij Cruijff-gezanten, zoals Ajax-erelid en KNVB-voorzitter Michael van Praag, doen vermoeden dat zij niet blij zijn geweest met de vergadering. 15.27: Cruijff: 'De RvC gaat in ieder geval zo niet door. Het is nu aan de club. Of dit als een overwinning voelt? Er zijn geen winnaars, Ajax is sowieso de verliezer.' 15.28: Cruijff: 'Nee, ik ben nog niet weg uit de RvC. De club moet beslissen of ze onze lijn volgen, ingezet op De Toekomst, of niet.' 15.29: 'Ik ben behoorlijk boos geweest of de vergadering, ja', zegt Cruijff. 15.31: De mensen op De Toekomst werden belachelijk gemaakt, zegt Cruijff. 'En dat accepteer ik niet. Die verdedig ik met hand en tand. Ik laat deze mensen niet in de steek.' (via het AD) vooral dat laatste stemt me tevreden |
|
|
|