BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vandaag D-Day voor plannen Cruijff met Ajax.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 15:44   quote  deeplink  
Als je het goed voor heb met die mensen van Ajax en je heb zo'n grote liefde voor je club, dan ga je met die andere icoon in zee en ga je niet huilie huilie doen bij de pers en stook je de bevriende media niet op. De verlosser heeft zijn eigen regels en universum
Houdt hij echt van Ajax dan laat hij dat zien. Maar helaas denk ik dat hij net als altijd de boel de boel laat. Zou zielig zijn als mijn held van lang geleden de sleutel van Ajax krijgt. Hij in Barcelona, zet het alleen ff op en dat is dat. De rest laat ie over aan zijn paladijnen en een daarvan liet van de week een al zien (Jonk) dat je aan de mondpraters van onze heiligheid bent overgeleverd.
Natuurlijk is iedereen die het niet met onze heiligheid eens is gek. Maar waarom? Wel eens gehoord dat als je je met je ziel en zaligheid overgeeft aan een persoon loopt dat niet goed af. Maar ja volgens de gelovigen ben ik natuurlijk gek. Laatste nieuws, ik krijg mijn zin of ik ben weg. Wie is er nu gek?????/

Tonfokker een geluid naar mijn hart. Dit draait om Ego's en niet om mijn cluppie.

laat de echte ajaxieden nu maar eens op staan. Dit gaat niet om grootheden maar om mijn club die ik al bijna 45 jaar in goede en slechte tijden steun.

Wat als hij het echt moet gaan doen zoals echt de kans krijgt zoals bij het Nederlands Elftal. toen waren er ook 100 redenen waarop het op het laatst afketsen.

Ik hoop op de andere Icoon in de vorm van een van Gaal of iemand die wel de kracht heeft om deze zooi op te ruimen en te doen wat het beste is voor mijn Ajax.
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 15:46   quote  deeplink  
15.35: Volgens Cruijff kon er vandaag nog niet gestemd worden. 'Hoe dat juridisch precies zit, weet ik niet. Daar daan geloof ik weer tien of twaalf dagen overheen.'

15.37: Steven ten Have, voorzitter van de volgens Cruijff uit elkaar gevallen RvC, geeft binnen tien minuten tekst en uitleg.

15.40: Als de ledenraad van Ajax binnenkort stemt over het voortbestaan van de huidige raad van commissarissen is Cruijff daar in ieder geval niet bij. 'Ik heb toch geen stemrecht.'

15.41: Cruijff wilde vandaag duidelijkheid. 'Maar dat kon niet om juridische redenen. We zien wel of ze op mijn lijn verder willen.'
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 15:51   quote  deeplink  
15.48: Als het aan Cruijff ligt gaat hij op de huidige weg verder met het jeugdbeleid van Ajax op het jeugdcomplex De Toekomst. 'Ik sta er voor 200 procent achter wat daar gebeurt. Het gaat heel goed, wat we met alle ex-voetballers hebben ingezet. Ik denk dat het voor de club van groot belang is die lijn voort te zetten', zei hij zojuist.

15.49: Uri Coronel, preses van de vereniging Ajax (niet te verwarren met de nv), en Rob Been jr., ledenraadsvoorzitter, zitten klaar voor een persconferentie.

LIVE PERSCONFERENTIE OP NEDERLAND 1
thomASS
 thomASS - zondag 20 november 2011 - 15:51   quote  deeplink  
Ned 1 persconferentie
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 15:51   quote  deeplink  
Altijd fijn die Cruijff die tegen lekken naar de pers is maar zelf gewoon alles verteld wat er besproken is...
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 15:54   quote  deeplink  
Cruijff wil niet meewerken aan het oplossen van de vertrouwensbreuk RvC.
Huidig bestuur legt morgen de taken neer.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 15:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 14:08 schreef Oceanu het volgende:

[..]

Ben ik het gedeeltelijk mee eens. De grootste schuld ligt bij die 4. Maar ik acht de kans heel erg groot dat Van Gaal prima weet hoe het momenteel reilt en zeilt bij Ajax. Dan weet hij ook als geen ander wat er gebeurt op het moment dat men hem wil vastleggen. En dat vind ik niet netjes. Nu zegt Ten Have weer dat Van Gaal de baas moet worden en dat Cruyff daar toezicht op moet houden. Een overduidelijk voorbeeld dat Ten Have zich nooit in Ajax en haar helden heeft verdiept.

De hele wereld weet dat dat nooit goed kan gaan. Kon maar op 1 manier en dat is als Cruyff en Van Gaal eerst met elkaar waren gaan babbelen. Dat is niet gebeurd en ook dat mag Van Gaal zich wat mij betreft aanrekenen. Als het belang van Ajax voorop staat, handel je niet zo als RvC en Van Gaal zijnde.
Die ETTER van een Ten HaTe weet dondersgoed dat Cruijff en v.Gaal niet samen gaan...hij zegt het zo naar de buitenwereld om goed over te komen bij de Ajacieden...man man man wat HAAT ik die man en wat KOTS ik van die klootzak

Het enigste wat ie wil is Cruijff verdrijven...VUILE VERRADERS zijn het evenals Coronel, v.Os, Slop, vd.Zaad, vd.Loog, Olfers, Romer...Davids en Blind zijn JUDASSEN!!!!!!!
Oceanu
 Oceanu - zondag 20 november 2011 - 15:58   quote  deeplink  
Cruyff zegt niets anders dan dat hij niet verder wil met de rest, dat hij boos is geworden en dat Ajax maar moet bepalen wie er blijven. Niets meer en niets minder. Inhoudelijk heeft hij niets gezegd.

Bestuur per morgen weg. In wiens voordeel is dit ??
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 15:35 schreef tonfokker het volgende:
Als je het goed voor heb met die mensen van Ajax en je heb zo'n grote liefde voor je club, dan ga je met die andere icoon in zee en ga je niet huilie huilie doen bij de pers en stook je de bevriende media niet op. De verlosser heeft zijn eigen regels en universum
Houdt hij echt van Ajax dan laat hij dat zien. Maar helaas denk ik dat hij net als altijd de boel de boel laat. Zou zielig zijn als mijn held van lang geleden de sleutel van Ajax krijgt. Hij in Barcelona, zet het alleen ff op en dat is dat. De rest laat ie over aan zijn paladijnen en een daarvan liet van de week een al zien (Jonk) dat je aan de mondpraters van onze heiligheid bent overgeleverd.
Natuurlijk is iedereen die het niet met onze heiligheid eens is gek. Maar waarom? Wel eens gehoord dat als je je met je ziel en zaligheid overgeeft aan een persoon loopt dat niet goed af. Maar ja volgens de gelovigen ben ik natuurlijk gek. Laatste nieuws, ik krijg mijn zin of ik ben weg. Wie is er nu gek?????/
Bevriende media, hij had de telegraaf al gedumd voordat v Gaal werd aangesteld en heeft enkel zijn verhaal bij P&W gedaan,

Volgens mij snappen sommige mensen niet dat we een weg zijn ingeslagen en dat we daar al een x aantal maanden mee bezig zijn, van Gaal moet alles weer opnieuw gaan doen en dan pas vanaf Juni komend jaar. Van Gaal staat namelijk achter de visie van Cruijff....

Dus over een jaar lekker weer opnieuw beginnen mensen..
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 16:03   quote  deeplink  
Nou, Geen D-Day vandaag dus!

Niets besloten, niets opgeschoten en men weet nog helemaal niets en op 12 December wordt er pas weer iets gedaan, maar formeel HOEFT er ook dan niets besloten te worden.
triplestar
 triplestar - zondag 20 november 2011 - 16:12   quote  deeplink  
ten have leeft in sprookjesland
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 16:14   quote  deeplink  
Eindelijk een keer een duidelijk verhaal van Ten Have.

Conclusie:
Cruijff wil 100% controle in z'n eentje. Ander kamp wil naast Cruijff ook anderen aan het roer.
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 16:22   quote  deeplink  
en wat iedereen vergeet is dat de gewone supporter hier weer de dupe van is.

ten Have was voor mij heel duidelijk. en vergeet niet dat trainers ook jeugdtrainers bij een betere aanbod ook weer vertrekken. Supporters blijven in goede en slechte tijden.

Mijnheer Cruijff laat nu maar eens zien dat je ee echt rood wit hart hebt, dat niet verdeeld is met rood blauw maar puur rood wit en zet allemaal die grote ego's opzij.

Het gaat tenslotte om Ajax en niet om de personen die het wel of niet gaan doen.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:14 schreef Boudewijn het volgende:

Conclusie:
Cruijff wil 100% controle in z'n eentje. Ander kamp wil naast Cruijff ook anderen aan het roer.
Boudewijn...dat jij die ETTER nog verdedigd...als je een beetje mensenkennis hebt, zie je dat die man niet deugt...je weet ook niet wat Ajacied zijn is...met die KWAL van een ten HaTe wil geen enkele Ajacied iets mee te maken hebben..

En jij gelooft dat Ten HaTe Cruijff erbij wil hebben??? Die man is de beste leugenaar van de wereld..het is een WALGELIJKE man...

Ik krijg toch geen ban als ik je teveel tegenspraak biedt :)????
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 20 november 2011 - 16:25   quote  deeplink  
Vind je het een duidelijk verhaal van Ten Have? Ten Have is gewoon een politicus. Zoals Mart Smeets het samenvatte, hij zou datzelfde verhaal ook kunnen afsteken voor een transportorganisatie, een fruitteler of een bakkerij. Hij heeft het namelijk alleen maar over procesvoering gehad, ik heb hem inhoudelijk niet zoveel horen zeggen. Ja, dat het fantastisch zou zijn als Van Gaal en Cruijff samen zouden blijven, maar volgens mij is dat inderdaad een sprookje, zoals Triplestar zegt. Dus is het ook onzinnig om dat 10x te herhalen. Ten Have denkt als een bestuurder en niet als Ajacied en hij komt er mee weg, omdat hij het allemaal zo prachtig kan verwoorden.

Maar de grootste crimineel in dit verhaal is nog wel die Coronel. Die loopt wederom de boel te vertragen met al z'n procedures en vergaderingen. En de tijd is natuurlijk in het voordeel van Ten Have, want op dit moment is iedereen emotioneel en willen ze Ten Have lozen, maar ze hopen natuurlijk dat de rust over 2 weken weer wat is wedergekeerd en men het allemaal wel best vindt zo. Rigoreuze beslissingen kunnen niet uitgesteld worden, maar moeten genomen worden op momenten dat ze actueel zijn. Morgen komt het scholletje gewoon als technisch directeur binnen rijden, terwijl hij net zo'n dubieuze rol heeft gespeeld in deze coupe. En daar moeten mannen als Jonk, Bergkamp en De Boer dan de orders van aannemen? Ik vind het een zeer slechte zaak! Het enige goede wat we hier aan over hebben gehouden is, dat Coronel eindelijk gaat aftreden.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:22 schreef fanajax het volgende:

ten Have was voor mij heel duidelijk. en vergeet niet dat trainers ook jeugdtrainers bij een betere aanbod ook weer vertrekken. Supporters blijven in goede en slechte tijden.

Mijnheer Cruijff laat nu maar eens zien dat je ee echt rood wit hart hebt, dat niet verdeeld is met rood blauw maar puur rood wit en zet allemaal die grote ego's opzij.

Het gaat tenslotte om Ajax en niet om de personen die het wel of niet gaan doen.
Die Ten Have was ook duidelijk...duidelijk in LIEGEN...het is een gave van zo'n man om alles en iedereen te manipuleren...jij trapt er ook al in, maar IK NIET!!!!
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:14 schreef Boudewijn het volgende:

Conclusie:

ik geloof hem tot het tegendeel bewezen is.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:25 schreef Harm de Graaf het volgende:
Vind je het een duidelijk verhaal van Ten Have? Ten Have is gewoon een politicus. Zoals Mart Smeets het samenvatte, hij zou datzelfde verhaal ook kunnen afsteken voor een transportorganisatie, een fruitteler of een bakkerij. Hij heeft het namelijk alleen maar over procesvoering gehad, ik heb hem inhoudelijk niet zoveel horen zeggen. Ja, dat het fantastisch zou zijn als Van Gaal en Cruijff samen zouden blijven, maar volgens mij is dat inderdaad een sprookje, zoals Triplestar zegt. Dus is het ook onzinnig om dat 10x te herhalen. Ten Have denkt als een bestuurder en niet als Ajacied en hij komt er mee weg, omdat hij het allemaal zo prachtig kan verwoorden.

Maar de grootste crimineel in dit verhaal is nog wel die Coronel. Die loopt wederom de boel te vertragen met al z'n procedures en vergaderingen. En de tijd is natuurlijk in het voordeel van Ten Have, want op dit moment is iedereen emotioneel en willen ze Ten Have lozen, maar ze hopen natuurlijk dat de rust over 2 weken weer wat is wedergekeerd en men het allemaal wel best vindt zo. Rigoreuze beslissingen kunnen niet uitgesteld worden, maar moeten genomen worden op momenten dat ze actueel zijn. Morgen komt het scholletje gewoon als technisch directeur binnen rijden, terwijl hij net zo'n dubieuze rol heeft gespeeld in deze coupe. En daar moeten mannen als Jonk, Bergkamp en De Boer dan de orders van aannemen? Ik vind het een zeer slechte zaak! Het enige goede wat we hier aan over hebben gehouden is, dat Coronel eindelijk gaat aftreden.
HELEMAAL EENS Harm!!!!
Oceanu
 Oceanu - zondag 20 november 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:22 schreef fanajax het volgende:

In al jouw posts komt naar voren dat de overige leden geen enkele blaam treft. Ik wil je dan ook adviseren om alles van de afgelopen weken nog eens na te lezen. Wellicht dat je de streken van de overige 4 dan ook kan benoemen.
Bw afca
 Bw afca - zondag 20 november 2011 - 16:27   quote  deeplink  
Volgens vi 28 november finale stemming over oordeel machtstrijd
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:24 schreef alibabba het volgende:

[..]

Boudewijn...dat jij die ETTER nog verdedigd...als je een beetje mensenkennis hebt, zie je dat die man niet deugt...je weet ook niet wat Ajacied zijn is...met die KWAL van een ten HaTe wil geen enkele Ajacied iets mee te maken hebben..

En jij gelooft dat Ten HaTe Cruijff erbij wil hebben??? Die man is de beste leugenaar van de wereld..het is een WALGELIJKE man...
Ik gaf alleen de conclusie van het interview.
Mijn persoonlijke mening is dat het zo goed als zeker is dat Ajax enorm in de problemen komt als Cruijff het alleenrecht krijgt omdat hij alleen verstand van voetbal heeft en met name de opleiding van jonge spelers maar daarbij de club met enorme schulden zal opzadelen waardoor het over 3 - 5 jaar middelmaat zal zijn in Nederland. Jeugdspelers met talent zullen ECHT niet bij Ajax blijven omdat het Ajax is wat Cruijff denkt en de supporters ook hopen.

quote:

Ik krijg toch geen ban als ik je teveel tegenspraak biedt :)????
Uiteraard niet
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 20 november 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:27 schreef alibabba het volgende:

[..]

HELEMAAL EENS Harm!!!!
Dank je! Ik kook helemaal van woede als ik die arrogante Coronel zie. Hoe is het mogelijk dat hij daar nog steeds de lakens uitdeelt. Hij heeft deze hele ellende mede veroorzaakt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2011 door Harm de Graaf --
Bw afca
 Bw afca - zondag 20 november 2011 - 16:30   quote  deeplink  
Eindelijk van coronel verlost pfff
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:29 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik gaf alleen de conclusie van het interview.
Mijn persoonlijke mening is dat het zo goed als zeker is dat Ajax enorm in de problemen komt als Cruijff het alleenrecht krijgt omdat hij alleen verstand van voetbal heeft en met name de opleiding van jonge spelers maar daarbij de club met enorme schulden zal opzadelen waardoor het over 3 - 5 jaar middelmaat zal zijn in Nederland. Jeugdspelers met talent zullen ECHT niet bij Ajax blijven omdat het Ajax is wat Cruijff denkt en de supporters ook hopen.

[..]

Uiteraard niet
Jou mening wat aangaat Cruijff is absoluut niet de mijne...vanuit mijn hart hoop ik zo dat de lijn Cruijff word doorgezet...ik zou ook niet weten waarom dat niet eens een kans zou mogen hebben...hoelang is het al zonder Cruijff gebeurd??? De laatste 13 jaar hebben ons veelal ellende gebracht dus de koers Cruijff mag gerust eens gevolgd worden...
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:29 schreef Harm de Graaf het volgende:

[..]

Dank je! Ik kook helemaal van woede als ik die arrogante Coronel zie. Hoe is het mogelijk dat hij daar nog steeds de lakens uitdeelt. Hij heeft deze hele ellende mede veroorzaakt.
Ik ook Harm...ik kook al een aantal weken..ik zit vandaag al de hele dag met klamme handen en ik heb nu een slecht gevoel..die Ten Hate weet de weg wel met zijn kleffe praat en weet de mensen aan zich te binden...het is een manipulator 1e klas...het is alleen de vraag hoeveel mensen binnen Ajax daarin trappen...ik ben bang voor teveel..dan is voor mij het Ajax-gevoel weg, maar blijf ten alle tijden Ajacied..
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 16:38   quote  deeplink  
Sorry Oceanu dhr Cruijff wil toch de absoltute macht, alleen hij is de verlosser.

en als je goed leest schrijf ik steeds dat ze allemaal d'r ego's moeten laten varen. Ik ben alleen niet meer overtuigd dat dhr Cruijff een fris spelletje speelt en de andere vallen de overige 4 al genoeg aan. hoef ik geen schepje boven op te doen.

en een advies lees de history vanaf april maar eens door en niet alleen van de laatste week. dan zijn ze elkaar echt 100% waard de een is niet beter dan de ander.

Cruijff iis zelf bij de benoeming van deze RVC geweest die mede door vriend keje is aangesteld. Hij zelf heeft toch aangegeven dat hij het vertrouwen had in deze groep. Waarschijnlijk omdat hij dacht alles te kunnen doen wat hij wilde.

Maar de Sleutels van Ajax horen niet bij een man maar bij de gehele Club.

en dat is wat ik ook steeds schrijf, ik heb me in 45 jaar nog niet zo bedonderd gevoeld als nu. JC was altijd mijn grote held maar zoals hij iedereen in de bevriende pers afgelopen week heeft lopen manipuleren is mij tegen gevallen.

Mijn oogkleppen zijn naar 40 jaar Cruijff afgevallen vrijdag avond. de echte JC is gestorven aan het kruis en hij is niet de opvolger zoals hij wel iedereen wil doen geloven.

de laaste paar jaar heeft hij alles en iedereen steeds een lapje voor gehouden.
elke komt hij als de grote verlosser en elke keer is het bonje.

een paar jaar geleden met van basten en nu met het bestuur en ga zo maar door.

Ben dan eens de verlosser en neem de touwtjes als algemeen directeur dan zelf eens in handen. dan ben je de baas maar dat half half ben ik beu
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 20 november 2011 - 16:42   quote  deeplink  
Het enige wat supporters kunnen doen is de roep om Cruijff week in week uit te herhalen, zodat de discussie niet verslapt. Coronel weet dat vertraging de scherpe kantjes van de discussie afhaalt en hoopt waarschijnlijk:
1) dat hij Cruijff hiermee zo irriteert dat hij de handdoek gaat gooien, en
2) dat de discussie door het verstrijken van de tijd verslapt en de noodzaak van een rigoreus ontslag van de RvC steeds minder noodzakelijk wordt geacht.

Het is dus ook aan de supporters en de media om deze discussie te laten voortduren, net zo lang tot de RvC wordt ontbonden.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 16:44   quote  deeplink  
Cruijff heeft aangegeven 200% achter het beleid te staan wat nu op de Toekomst gaande is...dezelfde Cruijff heeft dat ook zo bij Barcelona gedaan...Barcelona is al een aantal jaren gedegradeerd en is nu een korfbalvereniging...
Bw afca
 Bw afca - zondag 20 november 2011 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:42 schreef Harm de Graaf het volgende:
Het enige wat supporters kunnen doen is de roep om Cruijff week in week uit te herhalen, zodat de discussie niet verslapt. Coronel weet dat vertraging de scherpe kantjes van de discussie afhaalt en hoopt waarschijnlijk:
1) dat hij Cruijff hiermee zo irriteert dat hij de handdoek gaat gooien, en
2) dat de discussie door het verstrijken van de tijd verslapt en de noodzaak van een rigoreus ontslag van de RvC steeds minder noodzakelijk wordt geacht.

Het is dus ook aan de supporters en de media om deze discussie te laten voortduren, net zo lang tot de RvC wordt ontbonden.
+14
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 20 november 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:38 schreef fanajax het volgende:
Sorry Oceanu dhr Cruijff wil toch de absoltute macht, alleen hij is de verlosser.

en als je goed leest schrijf ik steeds dat ze allemaal d'r ego's moeten laten varen. Ik ben alleen niet meer overtuigd dat dhr Cruijff een fris spelletje speelt en de andere vallen de overige 4 al genoeg aan. hoef ik geen schepje boven op te doen.

en een advies lees de history vanaf april maar eens door en niet alleen van de laatste week. dan zijn ze elkaar echt 100% waard de een is niet beter dan de ander.

Cruijff iis zelf bij de benoeming van deze RVC geweest die mede door vriend keje is aangesteld. Hij zelf heeft toch aangegeven dat hij het vertrouwen had in deze groep. Waarschijnlijk omdat hij dacht alles te kunnen doen wat hij wilde.

Maar de Sleutels van Ajax horen niet bij een man maar bij de gehele Club.

en dat is wat ik ook steeds schrijf, ik heb me in 45 jaar nog niet zo bedonderd gevoeld als nu. JC was altijd mijn grote held maar zoals hij iedereen in de bevriende pers afgelopen week heeft lopen manipuleren is mij tegen gevallen.

Mijn oogkleppen zijn naar 40 jaar Cruijff afgevallen vrijdag avond. de echte JC is gestorven aan het kruis en hij is niet de opvolger zoals hij wel iedereen wil doen geloven.

de laaste paar jaar heeft hij alles en iedereen steeds een lapje voor gehouden.
elke komt hij als de grote verlosser en elke keer is het bonje.

een paar jaar geleden met van basten en nu met het bestuur en ga zo maar door.

Ben dan eens de verlosser en neem de touwtjes als algemeen directeur dan zelf eens in handen. dan ben je de baas maar dat half half ben ik beu
Ik zal de hele discussie voor je samenvatten. Vanmiddag stonden een academische mooiprater en een voetbalman tegenover elkaar. De academische mooiprater is een paar maanden 'Ajacied' en de voetbalman is al zijn hele leven lang AJACIED. Over en weer zijn er spelletjes gespeeld, zowel door Cruijff als Ten Have en consorten. Maar 1 ding staat voor mij als een paal boven water: Cruijff denkt in het belang van Ajax en Ten Have wil het misschien wel, maar kan niet goed inschatten wat in het belang van Ajax is, omdat hij totaal geen historisch besef heeft. En aan mensen die alleen maar vanuit processen kunnen denken heb ik een broertje dood. Nu is de tijd om rigoreuze maatregelen te nemen in het belang van Ajax en daarbij vind ik het als supporter volstrekt onbelangrijk of het vanuit het boekje wel geoorloofd is. Feit is dat we door dit geneuzel weer een paar weken vertraging oplopen in het toch al reeds verloren seizoen...
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:44 schreef alibabba het volgende:
Cruijff heeft aangegeven 200% achter het beleid te staan wat nu op de Toekomst gaande is...dezelfde Cruijff heeft dat ook zo bij Barcelona gedaan...Barcelona is al een aantal jaren gedegradeerd en is nu een korfbalvereniging...
Uiteraard een groot verschil met Nederland waar je niet een miljard in de min mag staan waardoor je een enorm goed elftal kunt creeren en zodoende door de successen de laatste jaren de schuld voor de helft kunt inlossen.
Nu de overige 500 miljoen schuld van Barcelona nog...
Boudewijn
 Boudewijn - zondag 20 november 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:34 schreef alibabba het volgende:

[..]

Jou mening wat aangaat Cruijff is absoluut niet de mijne...vanuit mijn hart hoop ik zo dat de lijn Cruijff word doorgezet...ik zou ook niet weten waarom dat niet eens een kans zou mogen hebben...hoelang is het al zonder Cruijff gebeurd??? De laatste 13 jaar hebben ons veelal ellende gebracht dus de koers Cruijff mag gerust eens gevolgd worden...
Ten Have (of hij nou lieft of niet) geeft aan dat dat ook mag, maar dat andere onderdelen door andere mensen geleid zou moeten worden.
Harm de Graaf
 Harm de Graaf - zondag 20 november 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:50 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Uiteraard een groot verschil met Nederland waar je niet een miljard in de min mag staan waardoor je een enorm goed elftal kunt creeren en zodoende door de successen de laatste jaren de schuld voor de helft kunt inlossen.
Dat heeft niks met Cruijff zijn visie te maken. Je hebt Cruijff nog nooit horen zeggen dat het verstandig is om 60 miljoen euro voor een speler uit te geven. Hij heeft alleen de organisatiestructuur neergezet en daar is volgens mij helemaal niks mis mee. Het schuldenprobleem is iets waar de hele internationale top zich toe heeft laten verleiden en is uiteraard te wijten aan de exorbitante salarissen die er tegenwoordig worden betaald. Het staat echter volledig los van de voetbalfilosofie die er achter de club zit.

Het probleem met de schuldensituatie in de internationale top zou je kunnen vergelijken met de situatie binnen het wielrennen. Als iedereen doping gaat gebruiken, dan kun je wel het braafste jongetje van de klas willen zijn, maar daarmee win je geen wedstrijden. Als ze dat probleem willen aanpakken, dan zullen de Uefa en de nationale bonden daar stappen tegen moeten ondernemen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2011 door Harm de Graaf --
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 16:57   quote  deeplink  
Cruijff wil het enkel in zijn eentje doen?? Die snap ik niet helemaal aangezien hij een driehoek met Bergkamp de Boer en Jonk heeft geinstalleerd om dat werk te doen.. Wat wil hij precies alleen doen dan??
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 17:03   quote  deeplink  
is dat echt waar van cruijff, misschien dat een blik van uit de zijlijn er naast ook niet zo verkeerd is. alleen het luisteren naar meerdere opinies houd je scherp en waakzaam aan ja knikkers in het leven heb je niets want dan blijft alles het zelfde. de arabische lente is er juist gekomen omdat mensen zelf weer willen nadenken en daar verandering voor nodig is.

Juist een groep met personen van tegengestelde opninies is het meest werkzaam op de lange termijn. dan worden er nieuwe visies ontwikkeld en nieuwe perspectieve neer gezet die in een groep van volgers nooit was ontstaan. Je hebt dan wel een leider nodig die dit inziet en ook de kwaliteiten van een ander weet in te schatten.
De leider moet zich open durven te stellen voor een ander en van die ander de juiste kwaliteiten tot zich nemen.

maar als je blijft roepen alleen mijn waarheid is de waarheid ben je blind voor de kracht van een ander.

Ik wens Ajax een manager toe die de kwaliteiten van een visionair heeft en zijn eigen ego aan de kant durft te zetten.

helaas is die bij alle namen nu genoemd niet aanwezig.

samen werking is voor mij. een ander inspireren en mij door de ander te laten inspireren om samen het doel te bereiken.

Ik vind het jammer voor mijn club dat ze al maanden de risee van europa zijn. het lachertje in de voetbalwereld.

Wie heeft de grootste????????

Ik hoop het nieuwe bestuur veel wijsheid toe. ( als ze slim zijn gooien ze de gehele top buiten incluis het huidige RVC ( mede door Cruijff en Molenaar aangesteld)
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 17:03 schreef fanajax het volgende:
is dat echt waar van cruijff, misschien dat een blik van uit de zijlijn er naast ook niet zo verkeerd is. alleen het luisteren naar meerdere opinies houd je scherp en waakzaam aan ja knikkers in het leven heb je niets want dan blijft alles het zelfde. de arabische lente is er juist gekomen omdat mensen zelf weer willen nadenken en daar verandering voor nodig is.

Juist een groep met personen van tegengestelde opninies is het meest werkzaam op de lange termijn. dan worden er nieuwe visies ontwikkeld en nieuwe perspectieve neer gezet die in een groep van volgers nooit was ontstaan. Je hebt dan wel een leider nodig die dit inziet en ook de kwaliteiten van een ander weet in te schatten.
De leider moet zich open durven te stellen voor een ander en van die ander de juiste kwaliteiten tot zich nemen.

maar als je blijft roepen alleen mijn waarheid is de waarheid ben je blind voor de kracht van een ander.

Ik wens Ajax een manager toe die de kwaliteiten van een visionair heeft en zijn eigen ego aan de kant durft te zetten.

helaas is die bij alle namen nu genoemd niet aanwezig.

samen werking is voor mij. een ander inspireren en mij door de ander te laten inspireren om samen het doel te bereiken.

Ik vind het jammer voor mijn club dat ze al maanden de risee van europa zijn. het lachertje in de voetbalwereld.

Wie heeft de grootste????????

Ik hoop het nieuwe bestuur veel wijsheid toe. ( als ze slim zijn gooien ze de gehele top buiten incluis het huidige RVC ( mede door Cruijff en Molenaar aangesteld)
Cruijff heeft niemand van deze RVC aangesteld.
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 16:50 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Schulden die voor het grootste gedeelte niet door Cruijff zijn veroorzaakt...hij was tegen de aankopen van de laatste jaren...de jeugdopleiding is zijn stokpaardje die met behulp van zijn visie is opgezet....Xavi, Iniesta onder andere komen daar uit voort...die brengen bij verkoop geen peanuts op..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 20 november 2011 - 17:25   quote  deeplink  
Ten Have wil niet de lijn van CRUIJFF doorzetten, anders haal je (of probeer je het in ieder geval niet) van Gaal NIET in deze situatie.
Dan wacht je tot hij weg IS, maar zeker NIET achter de rug van CRUIJFF om.

Ten Have, je bent één grote leugenaar en bedrieger. jij en je mede commissarissen(zonder CRUIJFF)moeten oprotten en wel heel snel!!!

Ik als AJAX supporter en aanhanger van de mannier zoals CRUIJFF dat wil, kan er zelfs vrede mee hebben als van Gaal het zou doen, maar ABSOLUUT NIET op deze manier zoals jij (met je meelopers) het nu heeft aangepakt.

Hou de eer (voor zover je daar nog van kunt spreken) aan jezelf en rot alsjeblieft op!!! Niet voor mij, maar voor ONS ALLER AJAX!!!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 20 november 2011 door Ronald 1960 --
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 17:25   quote  deeplink  
di 26 apr 2011, 23:04
Icoon bereid om zitting te nemen in bestuur en RvC van AjaxCruijff helemaal
terug AMSTERDAM - Johan Cruijff keert na 23 jaar terug bij Ajax in een
officiële functie. De 64-jarige Amsterdammer heeft zich bereid verklaard zitting
te nemen in de raad van commissarissen en in het bestuur van zijn jeugdliefde.
De ledenraad van de Amsterdamse club ging dinsdagavond in de ArenA unaniem
akkoord met de dubbele kandidatuur van de legendarische nummer 14.

Het is zeer waarschijnlijk dat Johan terugkomt;, liet voorzitter Rob Been
junior van de ledenraad weten. ;We moeten ons aan een aantal formaliteiten
houden. Maar Johan heeft aangegeven dat hij in het bestuur en in de raad van
commissarissen zitting wil nemen. Hij zal zich primair gaan richten op de
voetbaltechnische kant van de club.
Volgens Been wil Cruijff zijn technische hervormingsplannen niet meer meteen
volledig uitvoeren. ;Hij stelt nu een gefaseerde uitvoering voor. Dat is een
belangrijk gegeven;, aldus Been.;Vertrouwen is en blijft het sleutelwoord
waarmee we met elkaar verder gaan bij Ajax;

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/article9633642.ece

Vertrouwen is en blijft het sleutelwoord
waarmee we met elkaar verder gaan bij Ajax

en juist hieraan heeft het bij alle partijen ontbroken
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 17:28   quote  deeplink  
Keje Molenaar heeft een grote stempel gedrukt op de huidige RVC. denk je nu echt dat Cruijff ( die zich nooit ergens mee bemoeid) hier geen vinger in de pap gehad heeft. Ze zijn zeer goede vrienden.

Duhh
alibabba
 alibabba - zondag 20 november 2011 - 17:36   quote  deeplink  
Edgar Davids heeft tegenover de NOS laten weten dat er vormen van racisme zijn geweest binnen de RvC.

Meer wilde hij er niet over kwijt, maar hij is er wel van geschrokken zei hij. 'Er zijn dingen gebeurd die niet binnen de normen en waarden passen. Zelfs racistisch', zegt Davids en keek vervolgens naar beneden.

Davids krijgt het gevoel dat hij en zijn medecommissarissen 'de zwarte piet krijgen toebedeeld'. 'En het is nog geen december', grapt hij.

Commissaris zijn bijna full-time job
Davids zei verder dat hij zijn functie als commissaris onderschat heeft. 'Het is veel werk en ik heb ook een eigen bedrijf en doe nog veel ander werk voor andere organisatie. Het is bijna een full-time functie', zegt Davids. 'En wat krijg je er voor terug? Dat je de zwarte piet wordt toebedeeld'.

Hij hoop dat Danny Blind gewoon zijn taken kan uitvoeren als technisch directeur.

WAT IS HIER ALLEMAAL AAN DE HAND MENSEN????
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 17:41   quote  deeplink  
Ajax is ziek, wie en hoe en wat kan me eigenlijk steeds minder boeien.... Al is Davids altijd al wel een aansteller geweest richting de pers..
triplestar
 triplestar - zondag 20 november 2011 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 17:36 schreef alibabba het volgende:
Edgar Davids heeft tegenover de NOS laten weten dat er vormen van racisme zijn geweest binnen de RvC.

Meer wilde hij er niet over kwijt, maar hij is er wel van geschrokken zei hij. 'Er zijn dingen gebeurd die niet binnen de normen en waarden passen. Zelfs racistisch', zegt Davids en keek vervolgens naar beneden.

Davids krijgt het gevoel dat hij en zijn medecommissarissen 'de zwarte piet krijgen toebedeeld'. 'En het is nog geen december', grapt hij.

Commissaris zijn bijna full-time job
Davids zei verder dat hij zijn functie als commissaris onderschat heeft. 'Het is veel werk en ik heb ook een eigen bedrijf en doe nog veel ander werk voor andere organisatie. Het is bijna een full-time functie', zegt Davids. 'En wat krijg je er voor terug? Dat je de zwarte piet wordt toebedeeld'.

Hij hoop dat Danny Blind gewoon zijn taken kan uitvoeren als technisch directeur.

WAT IS HIER ALLEMAAL AAN DE HAND MENSEN????
ze denken met de vieste spelletjes te winnen
coronel zei zelf wel hard,maar toelaatbaar.
ze doen zelf al der kop in de strop
altijd johan
Bw afca
 Bw afca - zondag 20 november 2011 - 17:52   quote  deeplink  
Ten have heeft excuus gemaakt voor manier van handelen,davids dramatiseert..
Volgens mij is johan aan de winnende hand!
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 18:03   quote  deeplink  
Vies is het allemaal..
fanajax
 fanajax - zondag 20 november 2011 - 18:31   quote  deeplink  
volgens het Journaal zou het bij een stemming vandaag zeer moeilijk voor dhr JC geworden zijn. Misschien dat er over 3 weken als de emoties er af zijn beheerst en goed gestemd kan worden. of dat nu pro of anti Johan is maakt me niet uit.

voorlopig heb ik van dit alles een zeer vieze smaak in mijn mond van allebei de kanten. Vies echt vies
Roger ajacied
 Roger ajacied - zondag 20 november 2011 - 18:44   quote  deeplink  
Jongens jongens jongens, zijn we nu allemaal blind. Ten have had gehoopt dat door het aanstellen van Van Gaal Johan Cruijff zich zou terugtrekken. Dit is godzijdank niet gebeurd. Maar als de ledenraad zich door die 4 pipo's laat beïnvloeden en toch kiest tegen JC dan ziet het eruit. Davids is rascisme er al bij aan het halen om de publieke opinie te beïnvloeden. Hoe lang laten we dit nog gebeuren???? Tot Cruijff en 15 trainers wegrennen???? We moeten wat doen, ik vind dit zeer zorgwekkend...........eindelijk gaat Cruijff het doen en dan verkloten 4 van die pipo's het...........ajacieden laat je horen en spreek je uit voor Cruijff anders is het straks te laat.......een emotionele ajax fan in hart en nieren....
triplestar
 triplestar - zondag 20 november 2011 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 20 november 2011 - 18:03 schreef remco k het volgende:
Vies is het allemaal..
zeker.
maar als het ff tegen zit om weer dat vingertje op
te steken van ik word gediscrimmineerd,waar we inmiddels
allang door heen prikken, is proberen de aandacht af te
leiden van z,n eigen ruggeprikkerij.
echte ajaxfan!
 echte ajaxfan! - zondag 20 november 2011 - 19:10   quote  deeplink  
Zie je wel.....weer niks besloten!!! Weer uitstel tot de 28e of misschien wel de 12e december! Dan staan we inmiddels al 19 punten achter op AZ, PSV en Twente! Het lijkt GVD het kabinet wel!!
remco k
 remco k - zondag 20 november 2011 - 19:17   quote  deeplink  
Alsof het besluit hiervan er voor gaat zorgen dat we nog kampioen gaan worden..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5140
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vandaag D-Day voor plannen Cruijff met Ajax.

0.0064959