|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Cruijf tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent' (Algemeen Dagblad)
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 12:37 schreef Pietje het volgende:En weet je wat ik niet snap? Die vermeende discriminatie van Johan Cruijff zou gebezigd zijn tijdens een vergadering van de RvC in augustus. Dat is dus 3 maanden geleden. Waarom wordt dat nu, uitgerekend NU, openbaar gemaakt?? Dat heeft maar één enkel doel, namelijk de in hun ogen lastige Johan Cruijff vloeren en (proberen) hem eruit (te) werken. De schurken in de RvC hebben een (oude) stok gevonden om mee te slaan. Zij willen van Cruijff af, dat is duidelijk en als dat niet met reguliere middelen kan, dan doen zij dat dus op deze schofterige manier. Ach, er kan nog meer bij. Als Cruijff die dingen gezegd heeft, dan is dat dubieus, dit soort dingen zeg je niet (als het tenminste waar is..!) maar waarom kwamen Davids en ten Have daar dan niet in augustus mee op de proppen? Waarom juist nu?? Helemaal eens Pietje....Cruijff komt vandaag of morgen met een verklaring...die ten HaTe wil v.Gaal en Cruijff samen...hahahahahaha..wat is het toch een gladjakker en een viezerik 1e klas...ik WALG en KOTS van die man.. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:25 schreef Rogier het volgende:Zien jullie niet dat een trainer op een stoel boven de trainer (van Gaal dus) helemaal fout zal gaan ? Louis kennende gaat hij zich op den duur met het eerste team bemoeien, deed hij in 2002-2003 ook al. Van Gaal brengt ook zoveel onrust en achterdocht met zich mee, en als ook hij geen gelijk krijgt gaat hij zo eng zijn stem verheffen etc. Ik zou er niet onder willen werken! Dus alle verwijten aan Cruyff zijn ook verwijten die je aan Van Gaal kunt maken. zo is het |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:20 schreef alibabba het volgende:[..] Precies, dat is er gaande....Cruijff past niet in een organisatie waarbij mensen via Ajax geld willen uitbuiten...binnen Ajax spelen zich duistere praktijken af waar wij echt geen weet van hebben... Daar past Cruijff zeker niet in thuis en zou dus ook moeten stoppen met z'n column in de Telegraaf want die Jaap de Groot buit Cruijff alleen maar uit voor eigen gewin. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 12:43 schreef Johnqqqq het volgende:Dit lijkt allemaal verdomd veel op de situatie vorig jaar met coronel die ook opeens ging lekken met zijn "slikken of wegwezen" Zou dat ene bureau er weer achter zitten? Juist John...dat bureau van destijds...die ten HaTe, vd Boog en consorten spelen allemaal samen...binnen Ajax spelen zich duistere zaken af waar wij geen weet van hebben...mensen die grof geld verdienen..als de lijn Cruijff word gevolgd, valt dat in duigen...alles maar dan ook alles word in het werk gesteld om Cruijff te verdrijven... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 12:46 schreef Pietje het volgende:[..] Dit alles is volledig geregisseerd door ten Have en zijn bende. Zij ruiken bloed en denken hun kans schoon te zien om Johan te lozen. En weet je wat, Grasmaaier? Ik denk serieus dat het hen gaat lukken. Johan Cruijff is zo verschrikkelijk geschoffeerd de afgelopen dagen, die gaat de pijp aan Maarten geven. Dat duurt geen weken, maar hooguit een aantal dagen. En dat is nou precies wat die hufters voor ogen staat. John Cruijff geloosd en de "bende van vier" heeft zijn handen vrij... Ik ben ziedend!! Ik sluit me helemaal bij je aan...ziedend en KOKEND!!!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:27 schreef fanajax het volgende:[..] Schelden doet wel zeer, je krijgt er geen zichtbare blauwe plekken van maar blauwe plekken die onder de huid zitten doen wel het meest pijn. Vraag maar eens aan iedereen die ooit gepest is in zijn leven. de grootste wonden zijn niet zichbaar. inwendige bloedingen? |
|
|
|
|
detrapstaandervanvak
|
|
|
Maar het A.D. lijkt stelling te nemen voor de RvC, met van Chris van Wijnatten voorop. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
quote: Nee die 4 ook weg.
aan de andere kant volgens Henk Spaan was Edo Ophof voor cruijff al nieuwe raad aan het zoeken voor de soap echt los ging.
het lijkt wel of ze allemaal downopties gekocht hebben en nu de zakken vullen.
dadelijk kopen ze puttopties, ze komen met goednieuws en de beurzen gaan omhoog en beuren ze nogmaals |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 13:05 schreef PSVMocro het volgende:[..] Ik ben geen voorstander van positieve discriminatie, maar als Keje Molenaar het heeft toegepast op het selectiebeleid voor de RvC...dan klopt het feitelijk wel. Je kan moeilijk zeggen dat Davids er zit omdat hij veel ervaring heeft als lid van een RvC. Molenaar komt er trouwens ook bekaaid van af...hoe slecht moet je mensenkennis wel niet zijn als je 4 leden van de RvC selecteert, die vervolgens alle vier dwars gaan liggen. Want hij had het eigenlijk vrij makkelijk. Hij moest 4 dienende RvC leden hebben, die Cruijff moesten faciliteren en voor de rest controleren of er geen gekke dingen gebeuren op financieel vlak. Dat kan echt iedereen. De RvC leden hadden een perfecte opdracht. Ze hadden gewoon 3 jaar achterover kunnen leunen, als Cruijff faalt ingrijpen en als hij succes heeft ook met de eer strijken. Ik heb er vandaag nog eens over nagedacht maar ik blijf de rol van Molenaar discutabel vinden, hoezeer ik het ook betreur....Molenaar zegt bij VI dat Cruijff de baas was, ten HaTe ontkent dit...als ten HaTe liegt, waarom laat Molenaar dat dan niet meer blijken??? Wat ie ook zei bij VI...ik heb me gewoon vergist in die andere leden...hij zegt het nog niet echt schaterlachend, maar het zit er dicht tegenaan...het zijn gewoon blunders en dat konden weleens geregiseerde blunders zijn....iedereen stinkt erin wellicht inclusief Derksen..
Dat bureau wat onlangs was ingeschakeld om het Cruijff lastig te maken....is Molenaar een spil van dat bureau???? Ik weet het echt niet meer...ik sluit NIETS uit... |
|
|
|
|
firemonkey
|
|
|
Beste mensen, de uitspraak kan op voorhand niet worden geclassificeerd als zijnde racistisch, hiervoor ontbreekt simpelweg de context. Overigens kan het ook worden gezien als positieve discriminatie. Iedereen loopt te hard van stapel. Wel is het opmerkelijk dat een dergelijke opmerking plots de kop op steekt. Men moet dit vooral zien als onderdeel van een strategie om Cruijff in diskrediet te brengen. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 13:17 schreef fanajax het volgende:Jullie vergeten allemaal dat vriendje Keje de medesamensteller is van het RVC, Cruijff heeft echt wel van te voren geweten wie er in kwamen te zitten. De grondslag voor dit RVC ligt in het Cruijffkamp. iedereen dacht dit zijn mensen die zich wel na Johan schikken. Nu dit niet blijkt is het van alle kanten JANKEN. maar ze zijn zelf niet zorgvuldig genoeg geweest. Johan heeft per maart 2011 de touwtjes al in handen, nu zijn er personen die deze touwtjes verdelen over meerdere handen en is het janken met de pet op. in de gewone wereld noemen ze dit een dictator. Ik ben voor een geheel nieuw bestuur zonder clans en kampen. gewoon mensen die zich fatsoenlijk kunnen en willen gedragen die weer een voorbeeldfunctie willen vervullen en die er voor zorgen dat AJAX weer de glans krijgt die het verdient. dit zonder Cruijff en clan, van Gaal en Clan en zonder RVC Onder andere Keje Molenaar is idd de samensteller geweest van deze RvC....discutabel vind ik het.. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:20 schreef alibabba het volgende:[..] Precies, dat is er gaande....Cruijff past niet in een organisatie waarbij mensen via Ajax geld willen uitbuiten...binnen Ajax spelen zich duistere praktijken af waar wij echt geen weet van hebben... hoe weet je dat als wij er geen weet van hebben? Op welke manier proberen ten have en co alleen maar geld uit te buiten?
Ik word een beetje moe van die blinde zwartmakerij van de RvC. Dat ze op deze manier met van Gaal zijn gekomen ben ik t ook niet mee eens en iedereen mag vinden dat ze gewoon naar Cruyff moeten luisteren, maar het idee dat zij niets om Ajax geven is nergens op gebaseerd. Bekritiseer hun daden gerust, maar maak aub geen paranoide beweringen over de motivatie van RvC leden. |
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:25 schreef Rogier het volgende:Zien jullie niet dat een trainer op een stoel boven de trainer (van Gaal dus) helemaal fout zal gaan ? Louis kennende gaat hij zich op den duur met het eerste team bemoeien, deed hij in 2002-2003 ook al. Van Gaal brengt ook zoveel onrust en achterdocht met zich mee, en als ook hij geen gelijk krijgt gaat hij zo eng zijn stem verheffen etc. Ik zou er niet onder willen werken! Dus alle verwijten aan Cruyff zijn ook verwijten die je aan Van Gaal kunt maken. precies ! de discussie escaleert nu zo, dat de inhoud helemaal wordt vergeten. Van Gaal is niet eens de juiste keus. Daar heeft JC ook nog eens gelijk in. Nog los van de persoonlijke relatie tussen JC en Van Gaal en de manier waarop het gaat: hij is de verkeerde man voor die functie. Geloof me nou maar. Een dictator die zich overal mee gaat bemoeien, niet kan loslaten, niet kan delegeren: niet geschikt.
Wat een teringzooi ! Zelfs als Feyenoorder (en JC fan) doet me dit pijn. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:40 schreef alibabba het volgende:[..] Dat bureau wat onlangs was ingeschakeld om het Cruijff lastig te maken....is Molenaar een spil van dat bureau???? Ik weet het echt niet meer...ik sluit NIETS uit... Nu word je echt para! en 9-11 was an inside job? |
|
|
|
|
Twan
|
|
|
Ten Have zal er alles aan doen om Cruijff zwart te maken en weg te werken uit de ArenA. Helaas heeft Ten Have (strateeg) zijn strategie niet helemaal orde. Iedereen weet dat Cruijff hoe dan ook wel aan het langste eind trekt en dan kan de huidige RcV haar spullen pakken en opflikkeren. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:29 schreef Boudewijn het volgende:[..] Daar past Cruijff zeker niet in thuis en zou dus ook moeten stoppen met z'n column in de Telegraaf want die Jaap de Groot buit Cruijff alleen maar uit voor eigen gewin. Ik bedoel er eigenlijk mee te zeggen dat Cruijff word verdreven uit het wespennest, waarbij mensen binnen Ajax via Ajax hun geld willen verdienen. Cruijff verpest dat voor hun in hun ogen...in mijn ogen is Cruijff niet de kwade genius maar ten HaTe en consorten..Ajax en de supporters gaat kapot aan die gasten..
De afspraak binnen de RvC is dat hij wel een column mag schrijven, maar het inhoudelijk niet over Ajax mag. Hij hoeft niet te stoppen met die column. Jaap de Groot is gewoon degene die de woorden van Cruijff op papier zet.....ik zie daar helemaal geen kwaad in.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:42 schreef alibabba het volgende:[..] Onder andere Keje Molenaar is idd de samensteller geweest van deze RvC....discutabel vind ik het.. Jongens stop nu even. Ook ik heb het programma voetbalinternational gezien. En ik heb daar een relativerende bijna schamende van verbazing Keje Molenaar gezien wat betreft een aandeel te hebben in de samenstelling van de RVC.
Maar zijn gedachtegoed om Cruijff te ondersteunen door mensen die elk op hen eigen terrein noodzakelijk zijn om het geheel rond te krijgen, Beurs, media en juridisch, etc vind ik geen rare gedachte destijds.
Dat de ijdelheid van deze mensen de overhand zou nemen had hij natuurlijk nooit kunnen voorzien. Na de val van Coronel en van de Boog was het voor heel de wereld duidelijk wat Ajax wilde... Terug naar de top onder de visie van Cruijff.
Wie had kunnen voorzien dat deze professor de macht ten koste van Cruijff bij Ajax wilde pakken? Gezien zijn achtergrond, voetbalknow-how en dergelijke, ik niet! Dus Molenaar en Cruijff zelf ook niet!
Hij doet nu wat hij moet doen. Hij spreekt uit voor de camera dat het schandalige praktijken zijn die worden uitgehaald jegens Cruijff en dat dit nimmer de bedoeling kan zijn of is geweest en dat Cruijff moet blijven.
Gezien zijn positie is hij juist de enige die zich in het openbaar pro Cruijff heeft uitgesproken binnen Ajax op bestuurlijkniveau. (ledenraad). |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:42 schreef Boilesen het volgende:[..] hoe weet je dat als wij er geen weet van hebben? Op welke manier proberen ten have en co alleen maar geld uit te buiten? Ik word een beetje moe van die blinde zwartmakerij van de RvC. Dat ze op deze manier met van Gaal zijn gekomen ben ik t ook niet mee eens en iedereen mag vinden dat ze gewoon naar Cruyff moeten luisteren, maar het idee dat zij niets om Ajax geven is nergens op gebaseerd. Bekritiseer hun daden gerust, maar maak aub geen paranoide beweringen over de motivatie van RvC leden. Ik weet niet op wat voor manier, maar waarom word Cruijff telkens zo buiten boord gehouden?? Daar is helemaal geen normale reden voor namelijk...een bureau werd destijds ingeschakeld...dat stinkt toch??? Een beursgang brengt vanalles met zich mee.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote: Ik sluit NIETS uit in deze SOAP!!!! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:52 schreef alibabba het volgende:Jaap de Groot is gewoon degene die de woorden van Cruijff op papier zet.....ik zie daar helemaal geen kwaad in.. Jaap de Groot formuleert het zo dat er iets anders gesuggereerd wordt of hij vertaald het in z'n eigen woorden dus ik denk dat het 40% de mening van Jaap de Groot is en 60% Cruijff. Ook als je de Groot weer eens bij Pauw en Witteman hoort praten alsof Cruijff aan het woord is, dan wordt je daar toch gewoon ziek van? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:44 schreef de kromme2 het volgende:[..] precies ! de discussie escaleert nu zo, dat de inhoud helemaal wordt vergeten. Van Gaal is niet eens de juiste keus. Daar heeft JC ook nog eens gelijk in. Nog los van de persoonlijke relatie tussen JC en Van Gaal en de manier waarop het gaat: hij is de verkeerde man voor die functie. Geloof me nou maar. Een dictator die zich overal mee gaat bemoeien, niet kan loslaten, niet kan delegeren: niet geschikt. Wat een teringzooi ! Zelfs als Feyenoorder (en JC fan) doet me dit pijn. Dat is jou mening ik zou het geweldig vinden een samenwerking met Cruijff dan wel met goede afspraken zwart op wit en Louis gewoon als algemeen directeur en uithangbord voor Ajax is beslist geen verkeerde keus. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:55 schreef Stanley het volgende:[..] Jongens stop nu even. Ook ik heb het programma voetbalinternational gezien. En ik heb daar een relativerende bijna schamende van verbazing Keje Molenaar gezien wat betreft een aandeel te hebben in de samenstelling van de RVC. Maar zijn gedachtegoed om Cruijff te ondersteunen door mensen die elk op hen eigen terrein noodzakelijk zijn om het geheel rond te krijgen, Beurs, media en juridisch, etc vind ik geen rare gedachte destijds. Dat de ijdelheid van deze mensen de overhand zou nemen had hij natuurlijk nooit kunnen voorzien. Na de val van Coronel en van de Boog was het voor heel de wereld duidelijk wat Ajax wilde... Terug naar de top onder de visie van Cruijff. Wie had kunnen voorzien dat deze professor de macht ten koste van Cruijff bij Ajax wilde pakken? Gezien zijn achtergrond, voetbalknow-how en dergelijke, ik niet! Dus Molenaar en Cruijff zelf ook niet! Hij doet nu wat hij moet doen. Hij spreekt uit voor de camera dat het schandalige praktijken zijn die worden uitgehaald jegens Cruijff en dat dit nimmer de bedoeling kan zijn of is geweest en dat Cruijff moet blijven. Gezien zijn positie is hij juist de enige die zich in het openbaar pro Cruijff heeft uitgesproken binnen Ajax op bestuurlijkniveau. (ledenraad). Waarom is het vooraf dan niet duidelijk wat de afspraken waren??? Molenaar zegt dat Cruijff de baas was en dat de andere leden hem moesten faliciteren...ten HaTe zegt dat Cruijff helemaal niet de sleutel in handen had en dat Cruijff niet het alleenrecht had...
Het is zo krom als iets...waarom is Ten HaTe de voorzitter??? |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
Ruud Gullit was toch getrouwd met Cruijf zijn dochter? anders effe Ruud vragen of hij vond dat Johan discrimeert. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 14:58 schreef Boudewijn het volgende:[..] Jaap de Groot formuleert het zo dat er iets anders gesuggereerd wordt of hij vertaald het in z'n eigen woorden dus ik denk dat het 40% de mening van Jaap de Groot is en 60% Cruijff. Ook als je de Groot weer eens bij Pauw en Witteman hoort praten alsof Cruijff aan het woord is, dan wordt je daar toch gewoon ziek van? Ik weet echt niet of de woorden van Cruijff voor 60% op papier staat in zijn columns...dan zou Cruijff toch allang met de Groot gekapt zijn? Ik begrijp ook nooit waarom de Groot aan tafel zit bij Pauw en Witteman...hij spreekt daar dan namens Cruijff..dat zouden de Groot en Cruijff eigenlijk beide moeten afkeuren... |
|
|
|
|
Arac
|
|
|
Ten Have zit er alleen omdat-ie kaal is. |
|
|
|
|
aaadjuh
|
|
|
davids ging toch ook weg toen van basten trainer werd |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:01 schreef ijsfijn het volgende:Ruud Gullit was toch getrouwd met Cruijf zijn dochter? anders effe Ruud vragen of hij vond dat Johan discrimeert. klopt. daar heb je gelijk in en heb ik nog niet eens aan gedacht.. mjah ook Bryan Roy is "zwart" en zit bij de jeugdtrainers die cruijff wou.. dus dat Cruijff racistisch is geloof ik zowieso al niet |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
|
|
|
Arac
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:36 schreef nummer10 het volgende:[..] klopt. daar heb je gelijk in en heb ik nog niet eens aan gedacht.. mjah ook Bryan Roy is "zwart" en zit bij de jeugdtrainers die cruijff wou.. dus dat Cruijff racistisch is geloof ik zowieso al niet Cruijff is niet racistisch. Ten Have probeert de Europese voetballer van de eeuw kapot te maken, geholpen door het mafiabestuur van Ajax onder leiding van Coronel, en z'n vriendjes bij de NOS, met Vermeulen als 'neutrale' journalist.
Als Ajax daadwerkelijk behoefte heeft aan achterbakse NSB-glibbers als Ten Have, dan wordt het misschien tijd om fan te worden van een andere club. Club? O sorry, het is geen club meer, maar een 'beursgenoteerde onderneming'.
Het karakter, in de ziel, van Ajax wordt getest. Heeft Ajax, accepteert Ajax, en ik bedoel ALLES wat Ajax is, werkelijk zo'n ongelooflijke achterbakse rotschoft in de gelederen? Heeft Ajax echt tuig als Ten Have nodig? Dan is Ajax daadwerkelijk, zoals Jonk al zei, doodziek.
Mochten de Ten Have's deze strijd gaan winnen, dan stel ik voor om de beursgenoteerde onderneming die dan onherroepelijk het karakter van Ajax zal vormen, om te dopen in de FC ArenA.
Want Ajax zoals ik het ken zal dan voorgoed overleden en dood zijn. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:36 schreef nummer10 het volgende:[..] klopt. daar heb je gelijk in en heb ik nog niet eens aan gedacht.. mjah ook Bryan Roy is "zwart" en zit bij de jeugdtrainers die cruijff wou.. dus dat Cruijff racistisch is geloof ik zowieso al niet Ruus Gullit is getrouwd met Estelle Cruijff een nichtje van Johab Cruijff. beide broers hebben al jaren ruzie dus Ruud kun je daar niet naar vragen, dat cruijff racitisch is geloof ik niet wil niet zeggen dat de opmerking wel ongepast is. |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
rot op met die davids , die getinte piet |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:47 schreef Arac het volgende:[..] Cruijff is niet racistisch. Ten Have probeert de Europese voetballer van de eeuw kapot te maken, geholpen door het mafiabestuur van Ajax onder leiding van Coronel, en z'n vriendjes bij de NOS, met Vermeulen als 'neutrale' journalist. Als Ajax daadwerkelijk behoefte heeft aan achterbakse NSB-glibbers als Ten Have, dan wordt het misschien tijd om fan te worden van een andere club. Club? O sorry, het is geen club meer, maar een 'beursgenoteerde onderneming'. Het karakter, in de ziel, van Ajax wordt getest. Heeft Ajax, accepteert Ajax, en ik bedoel ALLES wat Ajax is, werkelijk zo'n ongelooflijke achterbakse rotschoft in de gelederen? Heeft Ajax echt tuig als Ten Have nodig? Dan is Ajax daadwerkelijk, zoals Jonk al zei, doodziek. Mochten de Ten Have's deze strijd gaan winnen, dan stel ik voor om de beursgenoteerde onderneming die dan onherroepelijk het karakter van Ajax zal vormen, om te dopen in de FC ArenA. Want Ajax zoals ik het ken zal dan voorgoed overleden en dood zijn. Ik geloof ook niet dat Cruyff racistisch is, maar dat neemt niet weg dat deze opmerking ongelooflijk fout is. Dus als Cruyff dat daadwerkelijk heeft gezegd is het sowieso niet goed te praten. |
|
|
|
|
Wim
|
|
|
Dit is wel een heel treffend en pakkend artikel van de hand van Jan Hermen de Bruijn Hoofdredacteur ELF Voetbal
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/150613_de-enige-die-cruijff-ten-val-kan-brengen-is-hijzelf-en-dat-heeft-hij-nu-gedaan
Maar goed band opnames openbaar maken, ik weet niet of dat heel gepast en netjes is, doet me aan "Watergate" denken, heiligt het doel de middelen, het is toch een technisch/tactische zet een manouvre: schaakmat zetten genaamd?? Allesjezus het gaat er zowel binenkamers als ook naar de buitenwacht verschrikkelijk hard aan toe, voor gene is geen plaats meer: "voetbal is totale oorlog".
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Wim -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:55 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik geloof ook niet dat Cruyff racistisch is, maar dat neemt niet weg dat deze opmerking ongelooflijk fout is. Dus als Cruyff dat daadwerkelijk heeft gezegd is het sowieso niet goed te praten. Weet jij in welke context dit gezegd is dan? We kunnen er allemaal wel een oordeel en mening over hebben, maar niemand weet op welke manier het gezegd is.
En het feit dat dit in Augustus is voorgevallen, en de ratten van Ten Have nu pas hebben besloten om het naar buiten te brengen zegt in mijn ogen genoeg. |
|
|
|
|
fanajax
|
|
|
Ik ga mijn spullen pakken en ga naar Lyon, mijn helden steunen want daar ben ik fan van. De Soapacteurs doen d'r best maar komende 2 dagen ik ben daar voor mijn cluppie. Door in de championsleuguau. Dat is waar het nu om zou moeten draaien en niet om de RVC, bestuur enz. Dat zijn de bijzaken. (heet NOSjournaal opend hier mee, of er geen belangrijker nieuws is dan een paar volwassen mannen en 1 vrouw die elkaar het licht in de ogen niet gunnen)
Ajax morgen gewoon winnen. de trouwe aanhang is er morgen gewoon of in het stadion of voor de tv. Wij steunen jullie als 12de man. Want AJAX is voetbal |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
ach man ga fietsen gappen, cruijff heeft gewoon bedoeld dat Davids niet is aangenomen op kwaliteit (WANT DAT HEEFT DIE NIET) |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:59 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Weet jij in welke context dit gezegd is dan? We kunnen er allemaal wel een oordeel en mening over hebben, maar niemand weet op welke manier het gezegd is. En het feit dat dit in Augustus is voorgevallen, en de ratten van Ten Have nu pas hebben besloten om het naar buiten te brengen zegt in mijn ogen genoeg. eens |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 15:55 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik geloof ook niet dat Cruyff racistisch is, maar dat neemt niet weg dat deze opmerking ongelooflijk fout is. Dus als Cruyff dat daadwerkelijk heeft gezegd is het sowieso niet goed te praten. Vertel mij nou eens wat daar 'fout' aan is. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Daarnaast zit er ook nog een verschil tussen racisme en racisme..
- Jij mag er niet bij omdat je zwart bent
is totaal anders dan
- Jij zit bij de RvC omdat je zwart bent |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:07 schreef Booya4Afca het volgende:Daarnaast zit er ook nog een verschil tussen racisme en racisme.. - Jij mag er niet bij omdat je zwart bent is totaal anders dan - Jij zit bij de RvC omdat je zwart bent Bingo! |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote: Ik zeg niet dat het racistisch is, maar het is wel fout. Waarom? Omdat deze opmerking duidelijk aangeeft dat Cruyff Davids niet als waardig lid beschouwd. Dat hij vanwege zijn kleur alleen voor de sier (maatschappelijke afspiegeling blabla) is benoemd. Dat hij zijn mond dus maar beter kan houden!
Vind je het gek dat de samenwerking deuken oploopt als je zo met elkaar omgaat?
Als dat de visie van Cruyff is op de RvC dan kan hij dat beter meteen zeggen niet geheimzinnig doen over het feit dat hij alleenheerser wil zijn en rest van de RvC alleen voor spek en bonen hun rol vervullen. |
|
|
|
|
Peter19864
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 10:37 schreef Johnqqqq het volgende:Davids opzouten en snel ook anders zal ik je eens een paar racistische tikken op je neus geven Ten Have opzouten Coronel opzouten (lidmaatschap afnemen) Romer opzouten Olfers achter de ramen viva JC Whahahahahahahahahaha....leuk! |
|
|
|
|
3ster
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:22 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik zeg niet dat het racistisch is, maar het is wel fout. Waarom? Omdat deze opmerking duidelijk aangeeft dat Cruyff Davids niet als waardig lid beschouwd. Dat hij vanwege zijn kleur alleen voor de sier (maatschappelijke afspiegeling blabla) is benoemd. Dat hij zijn mond dus maar beter kan houden! Vind je het gek dat de samenwerking deuken oploopt als je zo met elkaar omgaat? Als dat de visie van Cruyff is op de RvC dan kan hij dat beter meteen zeggen niet geheimzinnig doen over het feit dat hij alleenheerser wil zijn en rest van de RvC alleen voor spek en bonen hun rol vervullen. en zo is het 100% |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:22 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik zeg niet dat het racistisch is, maar het is wel fout. Waarom? Omdat deze opmerking duidelijk aangeeft dat Cruyff Davids niet als waardig lid beschouwd. Dat hij vanwege zijn kleur alleen voor de sier (maatschappelijke afspiegeling blabla) is benoemd. Dat hij zijn mond dus maar beter kan houden! Vind je het gek dat de samenwerking deuken oploopt als je zo met elkaar omgaat? Als dat de visie van Cruyff is op de RvC dan kan hij dat beter meteen zeggen niet geheimzinnig doen over het feit dat hij alleenheerser wil zijn en rest van de RvC alleen voor spek en bonen hun rol vervullen. Als het op voetbalgebied aankomt, zitten de overige RvC leden (incl Davids) er ook voor spek en bonen bij. Aangezien zij er geen kaas van gegeten hebben.
Overigens is dit meer een miscommunicatie vanuit de benoemingscomissie die destijds Cruijff heeft gevraagd om plaats te nemen in de RvC. Of Cruijff is niet goed ingelicht, of de overige RvC denken anders gehoord te hebben. |
|
|
|
|
Peter19864
|
|
|
Even ter verdediging van wat er eventueel wel of niet gezegt is. Ik ben blij dat ik geen JC ben, want ik had die overige zwakbegaafden van het RvC allang over de tafel getrokken. Maar goed....dat zou ik gedaan hebben. Ondanks alles blijft JC netjes. Typeerd een gentlemen. |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:22 schreef Boilesen het volgende:[..] Ik zeg niet dat het racistisch is, maar het is wel fout. Waarom? Omdat deze opmerking duidelijk aangeeft dat Cruyff Davids niet als waardig lid beschouwd. Dat hij vanwege zijn kleur alleen voor de sier (maatschappelijke afspiegeling blabla) is benoemd. Dat hij zijn mond dus maar beter kan houden! Vind je het gek dat de samenwerking deuken oploopt als je zo met elkaar omgaat? Als dat de visie van Cruyff is op de RvC dan kan hij dat beter meteen zeggen niet geheimzinnig doen over het feit dat hij alleenheerser wil zijn en rest van de RvC alleen voor spek en bonen hun rol vervullen. Er is een verschil tussen fout en een mening.
Overigens heeft Cruijff al toegegeven dat hij het op technisch vlak voor het zeggen wil hebben in de RvC wat uiteraard logisch is. |
|
|
|
|
Boilesen
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:37 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Als het op voetbalgebied aankomt, zitten de overige RvC leden (incl Davids) er ook voor spek en bonen bij. Aangezien zij er geen kaas van gegeten hebben. Overigens is dit meer een miscommunicatie vanuit de benoemingscomissie die destijds Cruijff heeft gevraagd om plaats te nemen in de RvC. Of Cruijff is niet goed ingelicht, of de overige RvC denken anders gehoord te hebben. Davids is wel gehaald om ook wat over het voetbaltechnische aspect te zeggen. Bovendien zijn de veranderingen in de jeugdopleiding nooit echt een punt van discussie geweest voor de overige RvC leden. Die discussie gaat vooral over het aanstellen van een algemeen directeur, die gaat niet alleen over voetbalzaken en daarom hebben ook de andere RvC leden daar wel degelijk wat over te zeggen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 12:54 schreef Grasmaaier het volgende:[..] Als de RVC zijn zin krijgt.. dan is het stadion bij het eerst volgende thuisduel na 12 december helemaal leeg Zal wel meevallen.. Al is het wel een goed ding mocht het gebeuren.. |
|
|
|
|
Peter19864
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:41 schreef Kane het volgende:[..] Er is een verschil tussen fout en een mening. Overigens heeft Cruijff al toegegeven dat hij het op technisch vlak voor het zeggen wil hebben in de RvC wat uiteraard logisch is. Ik zie Coronel gniffelend achter de tafel zitten, zijn laatste kunstje is gelukt en dan snel afscheid nemen. Idd dat is het gene wat Johan altijd gewild heeft. Opleiden, succes en verkopen. Daar zijn ze ooit succesvol mee geweest. En dat wil ie met hand en tand beschermen. Zijn goed recht, omdat wij hem dat gevraagd hebben. Hij weet ook wat voor vlees je in de kuip hebt, als je Van Gaal binnenhaald. En dat wil ie voorkomen. Ik heb geen probleem met Van Gaal, maar de historie leert ons, dat Van Gaal zich overal mee bemoeid, en dan geef ik Johan gelijk. En Davids...ja sorry, je bent geen voorbeeld voor je mede-surinamers. Hij is zeker vergeten wat heel NL over hem riep nadat ie zijn vriedin in elkaar had geslagen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 21 november 2011 - 16:44 schreef Boilesen het volgende:[..] Davids is wel gehaald om ook wat over het voetbaltechnische aspect te zeggen. Bovendien zijn de veranderingen in de jeugdopleiding nooit echt een punt van discussie geweest voor de overige RvC leden. Die discussie gaat vooral over het aanstellen van een algemeen directeur, die gaat niet alleen over voetbalzaken en daarom hebben ook de andere RvC leden daar wel degelijk wat over te zeggen. Davids zou Cruijff inderdaad moeten ondersteunen. Althans, dat was de rolverdeling die de benoemingscomissie voor ogen had. Helaas is dat nu 2 keer anders gelopen en gaat Davids tegen het beleid in.
Dat Cruijff de AD niet in zijn eentje mag benomen is iedereen duidelijk, ook Cruijff. Wat Cruijff dwars zat/zit is het feit dat Cruijff nooit een goede reden heeft gekregen waarom Ling werd afgeserveerd. Gewoon een principe kwestie , niets meer niets minder.
Maar daar gaat deze discussie helemaal niet over. Het is begonnen door het feit dat de overige RvC leden een AD hebben benoemd, en daarnaast Blind hebben aangesteld voor een functie die niet bestaat (verdwenen op verzoek Cruijff). Plus het feit dat Aadt en SLop nu aanblijven, terwijl die een van de eerste te horen hebben gekregen te kunnen vertrekken.
Dus alles wat er met de benoemingscomissie en de ledenraad is afgesproken, is binnen no-time van tafel geveegd en blijkt de RvC een eigen idee te hebben over hoe het beleid van Ajax er uit moet komen te zien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|