BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Cruijf tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent'

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
 Headliner  Headliner - zondag 20 november 2011 - 23:03
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:

'Cruijf tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent' (Algemeen Dagblad)

hoffa83
 hoffa83 - maandag 21 november 2011 - 19:20   quote  deeplink  
hey jongens
ff wat heeft dit nog te betekenen met het probleem waar die vergadering voor was als cruif dat heeft gezegt en dat heeft die bedoelde het niet op de rasistische manier maar puur omdat het zo is ik weet niet of jullie het nog weten maar hij had cruif ook niet op de hoogte gestelt van het aanstellen van van gaal hij liep trouwens stage bij jonk en bergkamp heeft hun ook niks vertelt achterbaks is dat cruif heeft die uitspraak gedaan op het heets van de strijd en davids heeft op dat momentr niks terug gezegt.daarnA GAL SPUUGEN bij media hoe belangrijk is dat terwijl ten have zegt dat die nog steeds verder wil met gedachte cruif en van gaal.davids is min mannetje weet je nog nederlands elftal toen hiddink hem niet mee nam gelijk de volgende dag op radio fuck hiddink in the ace en dat soort teksten vind het jammer dat het weer zo hele soap moet worden heel jammer dit allemaal en by the way wat is rasistisch jij zit hier alleen maar dat je zwart bent ???is tog zo niet negatief of zo maar zie je tog oolk in reclames enzo net of hij zo belangrijk is in die functie baal hier allemaal zo van
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 19:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 19:20 schreef hoffa83 het volgende:
hey jongens...
En daarna ben ik afgehaakt in je betoog. Onleesbaar.
triplestar
 triplestar - maandag 21 november 2011 - 19:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 17:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Hehehehe..
remco bedankt voor de info
ik zal de volgende keer oppassen
met wat ik wenst
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 21 november 2011 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 19:29 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

En daarna ben ik afgehaakt in je betoog. Onleesbaar.
Helaas hebben ze ook niet 'woordkeuze voorkeur' in hun telefoon aangezet.
Peter19864
 Peter19864 - maandag 21 november 2011 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 18:57 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Mag ik je eraan herinneren dat Molenaar mede verantwoordelijk is voor Davids plekkie in de RvC. En als ik uit zijn mond lees waarom, is dat ook best een luizenstreek.
De keuze van Davids is voor mij ook altijd een raadsel geweest. Maar dan ga ik toch geloven in de woorden van Keje, als hij zegt....dat deze werden aangewezen om JC te ondersteunen. Ten Have zegt van niet, maar alles wijst daartoch op. Dat men zich in Ten Hav vergist heeft, is nu wel duidelijk. Ik zou graag de notulen willen lezen, waar Keje naar verwijst. Zeg maar het draaiboek dat uitgevoerd diende te worden. Ook door deze RvC
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 19:46 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Helaas hebben ze ook niet 'woordkeuze voorkeur' in hun telefoon aangezet.
Haha, dan had het nog op iets kunnen lijken. Automatische hoofdletters bij een nieuwe zin kun je ook nog aanzetten in een beetje mobiel.
supras mijn mokum
 supras mijn mokum - maandag 21 november 2011 - 19:53   quote  deeplink  
ik keur racisme af!

Maar beetje vaag dat het NU pas naar buiten komt.
Komt de 4 wel lekker uit!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door supras mijn mokum --
triplestar
 triplestar - maandag 21 november 2011 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 17:34 schreef adriu het volgende:
er is niets sterke dan de zwarte Kabel!? zwart bij zwart en blank bij blank ? zo was het toch David .s?
zijn we niet vergeten
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 20:22 schreef triplestar het volgende:

[..]

zijn we niet vergeten
Net zo min als we vergeten zijn hoe (financiëel) superieur bijvoorbeeld scholletjes contract was in vergelijking met dat van een aantal donkere jongens bij Ajax?
remco k
 remco k - maandag 21 november 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 20:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Net zo min als we vergeten zijn hoe (financiëel) superieur bijvoorbeeld scholletjes contract was in vergelijking met dat van een aantal donkere jongens bij Ajax?
Terecht toch ook?? Rijkaard, Litmanen en Blind waren de best betaalde spelers van die selectie. de rest was pas 11 en nat achter de oren..
baco74
 baco74 - maandag 21 november 2011 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 17:12 schreef 3ster het volgende:

[..]

Dan is hij luisterend doof en jij ook. Ling was furieus over de reden. Lees de kranten.

De reden van Lings afwijzing is pas afgelopen zondag door Ten Have bekend gemaakt.
Johan heeft daar weken om moeten smeken en wordt nu verweten dat ie maar steeds Ling bleef aandragen.

Ten Have gaf pas tekst en uitleg mbt Ling tijdens de ledenraad vergadering.
Hij zei daar: "In de competitie van Lings club worden vaak wedstrijden gekocht maar ik kan hier geen bewijs van overleggen omdat ik geen bankafschriften van Ling kan inzien." om vervolgens te melden "Van de Boog heeft bij mij gemeld dat Ling hem geld wilde toestoppen voor de transfer van een speler van zijn club naar Ajax."
Ling reageerde vannochtend woest: "Hij is de enige(?) van de RvC waar ik mee gesproken heb, en maar slechts 1x. Tevens heb ik een getuige die het verhaal van Van De Boog kan weerleggen, diegeen was erbij aanwezig. Voor de rest heb ik Van De Boog ook maar 1x in mijn leven gesproken".

Wel ff bij de feiten blijven he, 3ster.

Johan en Ling hadden er al lang een streep onder gezet.
Johan was ook al akkoord met de aanstelling van Van Basten enwel zonder toezichthouders.
Johan was ook bereidt om na Marco's aanstelling zich terug te trekken uit de RvC en alleen als technisch supervisior verder te gaan.
Het enige wat Johan verlangde was de brief die de Telegraaf aan de RvC (de hele raad!) had gestuurd maar hij kreeg die niet.
Deze brief was tevens een reactie op een brief die 'de vier RvC-leden' aan de Telegraaf hadden gestuurd om Johan monddood te maken, buiten Johans weten om dus.
Ajx
 Ajx - maandag 21 november 2011 - 20:43   quote  deeplink  
Kijk naar VI, wordt nu uitgelegd!! Goede verklaring JC!
Kane
 Kane - maandag 21 november 2011 - 20:46   quote  deeplink  
Cruijff nu op tv bij VI
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 november 2011 - 20:53   quote  deeplink  
CHAPEAU JOHAN CRUIJFF

GO JOHAN GO

AJAX = JOHAN!!!

AJAX FOREVER!!!
Kane
 Kane - maandag 21 november 2011 - 20:56   quote  deeplink  
Probleem meteen opgelost hahahaha. Zie twitter Edgar Davids
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 20:59   quote  deeplink  
Cruijff: 'Werkelijk alles wordt uit zijn verband getrokken'

Maandag, 21 november 2011 om 20:48

Johan Cruijff leek dinsdagochtend in zijn column in De Telegraaf te gaan reageren op de aantijgingen van racisme, maar heeft besloten dit maandagavond al te doen. De legendarische nummer 14 noemt het 'te gek voor woorden' wat er over hem wordt gezegd en geschreven. Zondagavond werd in het NOS-programma ter tafel gebracht dat Cruijff Je zit hier alleen maar omdat je zwart bent zou hebben gezegd tegen Edgar Davids. Die onthulde dat zondag, zonder een naam te noemen.

In gesprek met Voetbal International maakt Cruijff schoon schip. Een kat in het nauw maakt kennelijk rare sprongen. Dat soort verwijten krijg ik dus ook nog eens op mijn bordje. Op de vraag of zijn vermeende woorden aan Davids zijn opgenomen, antwoordt de oud-voetballer en -trainer laconiek. Ach, ze zijn tegenwoordig tot alles in staat.

Luister nou. Er zijn indertijd vier, vijf gekleurde spelers bij Ajax weggegaan omdat ze zich er niet thuis voelden, zoals Eljero Elia en Jeremain Lens. Inmiddels is Ajax juist een heel multiraciale club geworden. Mede daarom zit Davids in de raad voor commissarissen. Dat ze dat als een racistische uitspraak gaan uitleggen is eigenlijk te gek voor woorden. Werkelijk alles wordt uit zijn verband getrokken, aldus El Salvador. Steven ten Have, president-commissaris bij Ajax, zei zondag nog dat 'iemand' zich inderdaad schuldig had gemaakt aan racistische taal richting Davids.

Bron: http://www.voetbalzone.nl
remco k
 remco k - maandag 21 november 2011 - 21:03   quote  deeplink  
Juist, als dat zo is, moet je het inderdaad in een compleet ander perspectief bekijken en is er absoluut niet gediscrimineerd.

Wat ik trouwens niet snap, is waarom dat soort gesprekken uberhaubt zouden worden opgenomen, het wantrouwen straalt er dan al vanaf..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 21 november 2011 - 21:04   quote  deeplink  
Heerlijk, probleem opgelost!!!
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:03 schreef remco k het volgende:
Juist, als dat zo is, moet je het inderdaad in een compleet ander perspectief bekijken en is er absoluut niet gediscrimineerd.

Wat ik trouwens niet snap, is waarom dat soort gesprekken uberhaubt zouden worden opgenomen, het wantrouwen straalt er dan al vanaf..
Dat valt op zich wel te begrijpen, Remco. Dat werd bij mij in het bedrijf ook gedaan. Tijdens alle vergaderingen stond de microfoon aan, alsmede de opnameapperatuur. Dat was voor mijn secretaresse om later een verslag te kunnen maken. Dit in plaats van notulen tijdens die vergadering. Het had zo zijn voordelen en het hoeft niet per se negatief te zijn.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2011 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat valt op zich wel te begrijpen, Remco. Dat werd bij mij in het bedrijf ook gedaan. Tijdens alle vergaderingen stond de microfoon aan, alsmede de opnameapperatuur. Dat was voor mijn secretaresse om later een verslag te kunnen maken. Dit in plaats van notulen tijdens die vergadering. Het had zo zijn voordelen en het hoeft niet per se negatief te zijn.
Het ligt er dan maar net aan hoe men dat dus gebruikt..
Kane
 Kane - maandag 21 november 2011 - 21:17   quote  deeplink  
Davids heeft zelf ook ontkent dat hij Cruijff racistisch heeft genoemd en prijst Johan Cruijff. Hoppa problem resolved. Wat een stelletje ratten......RvC auf wiedersehen!
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:12 schreef remco k het volgende:

[..]

Het ligt er dan maar net aan hoe men dat dus gebruikt..
Hahaha. Klopt. Vandaar dat ik schreef dat het niet per se negatief HOEFT te zijn. Maar als je als manager kwaad wilt, dan kun je het natuurlijk wel negatief gebruiken. Bij een beetje goede werkgever gebeurt dat uiteraard niet. Wat ten Have betreft, ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. Als je goed naar die arrogante kop kijkt, dan zie je dat hij over lijken gaat.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Help, ben blond. Heeft hij het nu wél of niet gezegd?

En ik begrijp geen snars van het perspectief dat hier wordt geschetst. Hoe moet ik dat zien?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Als je goed naar die arrogante kop kijkt, dan zie je dat hij over lijken gaat.
Ehm, Pietje, daar is hij ook voor aangesteld én is ook zijn kwaliteit. ;-)
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 21 november 2011 - 21:20   quote  deeplink  
Wat een heerlijk gesprek van Cruijff. Alles was duidelijk, logisch en keihard overtuigend. Ten Have, eat your heart out en neem de rest van je zielig clubje mee! Davids mag van mij blijven. Cruijff gaat gewoon domineren, de volgende competitie wedstrijd moeten wij er weer staan en dit steunen! Als alles achter Cruijff staat dan kan het niet mis gaan.

"Laat ons lekker ons gang gaan en bemoei je er niet mee" - Cruijff over zijn visie en technisch plan.

Held.
Icoon.
Kane
 Kane - maandag 21 november 2011 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:20 schreef Booya4Afca het volgende:
Wat een heerlijk gesprek van Cruijff. Alles was duidelijk, logisch en keihard overtuigend. Ten Have, eat your heart out en neem de rest van je zielig clubje mee! Davids mag van mij blijven. Cruijff gaat gewoon domineren, de volgende competitie wedstrijd moeten wij er weer staan en dit steunen! Als alles achter Cruijff staat dan kan het niet mis gaan.

"Laat ons lekker ons gang gaan en bemoei je er niet mee" - Cruijff over zijn visie en technisch plan.

Held.
Icoon.
Amen. Held!
Peter19864
 Peter19864 - maandag 21 november 2011 - 21:23   quote  deeplink  
Jeetje.....Peter R de Vries gehoord bij DWDD. Wat heeft die man toch?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 21 november 2011 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:20 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ohw..... oke wist niet dat hij daarvoor aangesteld was......
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 21 november 2011 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:23 schreef Peter19864 het volgende:
Aah is die droeftoever weer bezig?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:24 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ohw..... oke wist niet dat hij daarvoor aangesteld was......
Wat dacht jij dan? Om visites af te leggen aan liefdadigheidsinstellingen of gezellig te keuvelen met de koffiejuf?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 november 2011 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:23 schreef Peter19864 het volgende:
Die man spoort niet wist je dat nog niet dan, hoort zijn eigen heel graag praten...
Is anti Cruyff! Opzouten dus!
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:20 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Nou, Ikke_tikkie, het kan natuurlijk ook expliciet tegen je werken. Zeker in tijden van twijfel: wie spreekt de waarheid en wie is de boze leugenaar ;-)
Kane
 Kane - maandag 21 november 2011 - 21:29   quote  deeplink  
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/10973105/__Davids__Cruijff_is_geen_racist__.html?sn=telesport
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:28 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou, Ikke_tikkie, het kan natuurlijk ook expliciet tegen je werken. Zeker in tijden van twijfel: wie spreekt de waarheid en wie is de boze leugenaar ;-)
Oh, maar ik heb het niet over de uitvoering die hij eraan gegeven heeft. Laten we zeggen dat hij dat op z'n minst ongelukkig afgehandeld heeft.
Roger ajacied
 Roger ajacied - maandag 21 november 2011 - 21:30   quote  deeplink  
Jongens jongens....we moeten wat doen voor Cruijff!!!! Hij vecht voor Ajax en doet dit met ziel en zaligheid anders bleef hij wel in Barcelona. Wat denken jullie waarom van Gaal ineens eerder wilt beginnen?? Dan is er geen weg meer terug!!!! Inde ledenraad zitten veel academici......gaan die voor Cruijff kiezen??? Nee die liggen met die 4 pipos van de rvc in bed.... We moet wat doen, we gaan toch niet accepteren dat Cruijff weggejaagd wordt met in zijn kielzog die andere grote voetballers? We moet dat wel op een nette manier doen maar we kunnen dit niet laten gebeuren!! We zijn inmiddeâ¬s door die pipos het lachertje van Nederland.....niet acceptabel....laat je horen voor Ajax
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 21 november 2011 - 21:30   quote  deeplink  
Davids heeft overigens ook nog nooit gespoord, meerdere draadjes los.
Lees: http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/150653_davids-neemt-woorden-over-cruijff-terug-het-is-ongelukkig-naar-buiten-gekomen
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:26 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Wat dacht jij dan? Om visites af te leggen aan liefdadigheidsinstellingen of gezellig te keuvelen met de koffiejuf?
Maar, moet de voorzitter van de RvC niet een klein beetje betrouwbaar zijn of op zijn minst een beetje betrouwbaar overkomen? Hahahaha. Dan moet je toch echt niet zo'n kop hebben ;-)
soccer
 soccer - maandag 21 november 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:

Ik neem al mijn gesprekken met opdrachtgevers op. Dit met hun medeweten. Zijn er nooit misverstanden wie wat gezegd heeft. Ik en dat doen mijn opdrachtgevers ook, vragen door als iets voor meerdere uitleg mogelijk is. Is alleen maar duidelijk en heeft niets met wantrouwen te maken.

Alleen vraag ik me wel af hoe JC het ziet gebeuren dat Ajax zonder schulden en met eigen jeugdspelers terug aan de europese top kan komen. JC heeft de jeugdopleiding van Feyenoord aangehaald als zijnde op de goede weg. Oud spelers die trainen en verantwoordelijk zijn voor de uitvoering. Alleen gebeurt er nu al jaar over jaar dat de beste jeugdspelers door engelse clubs voor een prik weggehaald worden. Ik denk dat dat bij Ajax ook kan gaan gebeuren.

Pak als voorbeeld Daley Blind. Hij kon naar HSV bleef bij ajax en verdwijnt langzaam uit het zicht. Moet zelfs Ooijer voor zich dulden. Zouden andere jeugdspelers(of hun ouders) niet kunnen gaan denken wij kiezen voor het geld en zien verder wel. Wat blind kan gebeuren kan ons ook overkomen?
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:30 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb het niet over de uitvoering die hij eraan gegeven heeft. Laten we zeggen dat hij dat op z'n minst ongelukkig afgehandeld heeft.
Daarover zijn we het volstrekt eens!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar, moet de voorzitter van de RvC niet een klein beetje betrouwbaar zijn of op zijn minst een beetje betrouwbaar overkomen? Hahahaha. Dan moet je toch echt niet zo'n kop hebben ;-)
Weet ik niet Pietje, ik beoordeel niemand op zijn/haar uiterlijk.
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:32 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ik ook niet, had je mijn knipoogje niet gezien??
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:32 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ook niet, had je mijn knipoogje niet gezien??
Jawel, bedoelde het ook niet zozeer naar jou.

Overigens heb ik serieus de clou van JC's verklaring gemist, want ben ondertussen ook aan het schrijven.
remco k
 remco k - maandag 21 november 2011 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:19 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Help, ben blond. Heeft hij het nu wél of niet gezegd?

En ik begrijp geen snars van het perspectief dat hier wordt geschetst. Hoe moet ik dat zien?
Je weet het prima, ga het je niet uitleggen ook..
Pietje
 Pietje - maandag 21 november 2011 - 21:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:35 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Jawel, bedoelde het ook niet zozeer naar jou.

Overigens heb ik serieus de clou van JC's verklaring gemist, want ben ondertussen ook aan het schrijven.
Ik kan er (ook) niet over oordelen, want ik kijk principieel niet naar die "snor". Die man insinueert erg veel, heeft niks zinnigs te melden en is o zo blij en tevreden met zichzelf.
Peter19864
 Peter19864 - maandag 21 november 2011 - 21:37   quote  deeplink  
Ik vind het een aardige vent die Wilco van Schaik, aan tafel bij VI. Hij is Interim bij utrecht. Godsamme is er niemand bij Ajax die hem vanavond nog even belt. Voor die functie als Algemeen Directeur bij Ajax. Deze man heeft contacten en is ondernemer geweest. Toch de eisen waar je als Algemeen Directeur aan moet voldoen. Ipv van een overal weggestuurde trainer, met een Ego van hier tot Tokio.
soccer
 soccer - maandag 21 november 2011 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:32 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

De eerste indruk is toch meestal doorslag gevend. Als je al niet berouwbaar overkomt bij binnenkomst heb je al een achterstand.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Je weet het prima, ga het je niet uitleggen ook..
Remco, heb al een hele avond mijn hoofdtelefoon op en probeer wat artikelen af te krijgen... niet iedereen kan uitgebreid VI gaan zitten kijken. Dus weet ik het niet prima...
alibabba
 alibabba - maandag 21 november 2011 - 21:47   quote  deeplink  
Cruijff zei zich niet gekrenkt te voelen door de beschuldigingen over zijn vermeende racisme. 'Ik heb een brede rug. Ik ben inmiddels wel wat gewend op mijn leeftijd. Ik zit er niet zo verschrikkelijk mee. Wat ik erger vind is de manier waarop het weer naar buiten is gebracht. Het is een kunstje dat ze de laatste tijd vaker hebben gedaan. Ik ben de hele dag op Ajax geweest en er wordt niets gezegd. Weer achter mijn rug om. Davids werd naar mijn idee in een hoek gedrukt in het interview.'

Cruijff ging ook in waarom Davids was aangesteld als lid van de Raad van Commissarissen. Frank Rijkaard had bij gesprekken met Cruijff aangegeven dat veel donkere jeugdspelers uit de jeugdopleiding werden gestuurd omdat ze lastig werden gevonden. Dat zou komen omdat er niemand bij Ajax was die iets van hun cultuur afwist. Daar moest volgens Rijkaard verandering inkomen.

Daarop stelde Cruijff voor om Edgar Davids een functie te geven. Daar herinnerde hij de oud-speler aan met zijn gewraakte opmerking.

DUIDELIJKE UITLEG VAN JC...HET IS DUS VOLLEDIG UIT ZIJN VERBAND GERUKT!!!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 21 november 2011 - 21:50   quote  deeplink  
Dank je ali, volledig helder.

Krijgen we niet een klein beetje dat eigenlijk Davids ongelooflijk (mis) gebruikt wordt door de RvC?
Peter19864
 Peter19864 - maandag 21 november 2011 - 21:51   quote  deeplink  
DUIDELIJKE UITLEG VAN JC...HET IS DUS VOLLEDIG UIT ZIJN VERBAND GERUKT!!!
Had je iets anders verwacht...! Ik denk dat er nu iemand heel hard zit te balen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: 'Cruijf tegen Davids: Je zit hier alleen omdat je zwart bent'

0.0118110