BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Scheidsrechterlijke dwalingen 2011-2012

Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Rico_010
 Rico_010 - maandag 21 november 2011 - 12:47   quote  deeplink  
Gelukkig heeft onze mooie club gister voetballes gegeven aan Vitesse, ondanks scheidsrechter Nijhuis die zeker zijn dag niet had gisteren. Een raar moment was het weigeren van de grensrechter zijn beslissing toen Vitesse in de aanval was, maar deze volgende punten had Feyenoord net zo goed de overwinning kunnen kosten als het bij een doelpunt bleef voor de stadionclub:

- Nicky Hofs geen rood omdat Cabral niet zoals Burnet ter aarde storten met veel toneel.
- Geen rood voor het natrappen van Chanturia bij Cise in de eerste helft.
- Geen penalty voor de handsbal van de aanvoerder van Vitesse.
- Het hard in gaan van de Vitesse-speler (naam vergeten) en de lange blessure voor de Vrij.
- Wat in de ene wedstrijd niet gezien wordt, maar bij ons wel een klapje van Dani Fernandez

Eerder in het jaar ging het vaak fout, mede (niet volledig) door een dwaling:

- De handsbal van Lex Immers in de eerste minuut (tegen ADO 3-0 verlies)
- De niet gegeven penalty tegen Schaken in de wedstrijd (tegen AZ 2-1 verlies)
- De zeer discutabele rode kaart van Leerdam (tegen AZ 2-1 verlies)
- Het bizarre buitenspeldoelpunt (tegen NEC 1-0 verlies)

Als het ons niet meezit spelen we opeens een totaal andere wedstrijd waarbij het zelfvertrouwen daalt tot het nulpunt, maar als de leiding er zelf een stokje voor steekt is het wel heel erg. Heeft Zeist besloten Feyenoord eens te sarren?
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 21 november 2011 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 12:47 schreef Rico_010 het volgende:
Gelukkig heeft onze mooie club gister voetballes gegeven aan Vitesse, ondanks scheidsrechter Nijhuis die zeker zijn dag niet had gisteren. Een raar moment was het weigeren van de grensrechter zijn beslissing toen Vitesse in de aanval was, maar deze volgende punten had Feyenoord net zo goed de overwinning kunnen kosten als het bij een doelpunt bleef voor de stadionclub:

- Nicky Hofs geen rood omdat Cabral niet zoals Burnet ter aarde storten met veel toneel.
- Geen rood voor het natrappen van Chanturia bij Cise in de eerste helft.
- Geen penalty voor de handsbal van de aanvoerder van Vitesse.
- Het hard in gaan van de Vitesse-speler (naam vergeten) en de lange blessure voor de Vrij.
- Wat in de ene wedstrijd niet gezien wordt, maar bij ons wel een klapje van Dani Fernandez

Eerder in het jaar ging het vaak fout, mede (niet volledig) door een dwaling:

- De handsbal van Lex Immers in de eerste minuut (tegen ADO 3-0 verlies)
- De niet gegeven penalty tegen Schaken in de wedstrijd (tegen AZ 2-1 verlies)
- De zeer discutabele rode kaart van Leerdam (tegen AZ 2-1 verlies)
- Het bizarre buitenspeldoelpunt (tegen NEC 1-0 verlies)

Als het ons niet meezit spelen we opeens een totaal andere wedstrijd waarbij het zelfvertrouwen daalt tot het nulpunt, maar als de leiding er zelf een stokje voor steekt is het wel heel erg. Heeft Zeist besloten Feyenoord eens te sarren?
ach, en zo zijn er vast ook wel beslissingen in ons voordeel uitgevallen (bv doelpunt Cisse gisteren) iedereen heeft er last van want voorlopig blijft het mensenwerk. Ik kan er niet zoveel mee....
Iemand heeft ooit gezegd dat aan het einde van de competitie iedereen even veel benadeelt is en daar hou ik me dan maar aan vast. Je moet niet vergeten dat het spel sneller is geworden dan vroeger en ook dat sommige regels ingewikkelder zijn geworden, helaas gaat de FIFA niet in de ontwikkeling mee....
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 21 november 2011 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 12:47 schreef Rico_010 het volgende:
Gelukkig heeft onze mooie club gister voetballes gegeven aan Vitesse, ondanks scheidsrechter Nijhuis die zeker zijn dag niet had gisteren. Een raar moment was het weigeren van de grensrechter zijn beslissing toen Vitesse in de aanval was, maar deze volgende punten had Feyenoord net zo goed de overwinning kunnen kosten als het bij een doelpunt bleef voor de stadionclub:

- Nicky Hofs geen rood omdat Cabral niet zoals Burnet ter aarde storten met veel toneel.
- Geen rood voor het natrappen van Chanturia bij Cise in de eerste helft.
- Geen penalty voor de handsbal van de aanvoerder van Vitesse.
- Het hard in gaan van de Vitesse-speler (naam vergeten) en de lange blessure voor de Vrij.
- Wat in de ene wedstrijd niet gezien wordt, maar bij ons wel een klapje van Dani Fernandez

Eerder in het jaar ging het vaak fout, mede (niet volledig) door een dwaling:

- De handsbal van Lex Immers in de eerste minuut (tegen ADO 3-0 verlies)
- De niet gegeven penalty tegen Schaken in de wedstrijd (tegen AZ 2-1 verlies)
- De zeer discutabele rode kaart van Leerdam (tegen AZ 2-1 verlies)
- Het bizarre buitenspeldoelpunt (tegen NEC 1-0 verlies)

Als het ons niet meezit spelen we opeens een totaal andere wedstrijd waarbij het zelfvertrouwen daalt tot het nulpunt, maar als de leiding er zelf een stokje voor steekt is het wel heel erg. Heeft Zeist besloten Feyenoord eens te sarren?
Calimerogedrag, de keren dat het in ons voordeel was, staan er helaas niet bij.
Je moet van je eigen kunnen uitgaan, niet van de hulp van de scheidsrechter

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door detrapstaandervanvak --
Marsco
 Marsco - maandag 21 november 2011 - 13:41   quote  deeplink  
Ik denk inderdaad niet dat Feyenoord specifiek wordt benadeeld. Maar dat het niveau van de arbiters in Nederland met de week lijkt te dalen, kan je wel stellen inderdaad. Zo valt het niet alleen op dat scheidsrechters meer en meer fouten lijken te maken, maar het lezen van de wedstrijd en het interpreteren van de spelregels is er ook niet meer bij. Zie bijvoorbeeld de rode kaart gegeven aan VVV tegen Groningen. Penalty, ok... maar een rode kaart voor het ontnemen van een doelkans... Dan kan je altijd wel een rode kaart trekken bij een overtreding in het penalty gebied.

Een ander schrijnend voorbeeld is toch ook wel de gele kaart gegeven aan Cabral gisteren. Waarschijnlijk ingegeven uit de spelregel dat beide spelers die deel hebben genomen aan een opstootje een gele kaart krijgen. Cabral had natuurlijk die bal niet moeten hooghouden, maar sinds wanneer staat daar een gele kaart op? Vervolgens krijgt hij een klap (had natuurlijk rode kaart moeten zijn) en schijnbaar was dat een gele kaart waard. Ik heb daar in ieder geval nog nooit van gehoord. Dat je een gele kaart krijgt als je geslagen wordt. Dat maakt het wel erg makkelijk om een speler met een gele kaart op zak een rode kaart aan te naaien. Je geeft hem gewoon een duw en je bent er vanaf.

Al die Nederlandse arbiters zijn gewoon bang gemaakt om fouten te maken. Zal gedeeltelijk ook wel te maken hebben met Zeist.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door Marsco --
bollebeer
 bollebeer - maandag 21 november 2011 - 13:47   quote  deeplink  
calimero gedrag
craven
 craven - maandag 21 november 2011 - 14:05   quote  deeplink  
Fijn om te schelden en tieren als het fout gaat, als het meezit vanzelfsprekend ;)
detrapstaandervanvak
 detrapstaandervanvak - maandag 21 november 2011 - 14:09   quote  deeplink  
Scheidsrechters in Nederland fluiten gewoon kut. Tijd dat ze blatter wegjagen, kunnen we camera's gaan gebruiken. Denk dat de meeste toch echt wel hun best doen (1 of 2 uitzonderingen daar natuurlijk), dus ach.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 21 november 2011 - 14:38   quote  deeplink  
Wordt tijd dat ze nog maar 1 camera laten staan.
Heb je dat eeuwenlange gezeik niet meer. Is dan toch niet meer terug te zien.
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 21 november 2011 - 14:48   quote  deeplink  
De Vrij: Het was een pittige overtreding, gestrekt been vooruit en de noppen kwamen vol op mijn enkel. Nog voor de eerste diagnose vreesde de centrale verdediger al voor een lange afwezigheid. Ik ben bang dat ik hier een tijdje zoet mee ben. Strootman krijgt door een gelijkogende overtreding rood. Mijn vraag is waar is de aanklager nu er een ernstige blessure wordt geconstateerd. Zeker wel door de scheidsrechter gezien, maar niet als dusdanig beoordeeld. Volgens mij moet er hoe dan ook een flink aantal wedstrijden geschorst worden na zulke schandalige overtredingen. Dit heeft niets met Calimero gedracht te maken!
Zw' 28
 Zw' 28 - maandag 21 november 2011 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 14:48 schreef Dubble O ms het volgende:
De Vrij: Het was een pittige overtreding, gestrekt been vooruit en de noppen kwamen vol op mijn enkel. Nog voor de eerste diagnose vreesde de centrale verdediger al voor een lange afwezigheid. Ik ben bang dat ik hier een tijdje zoet mee ben. Strootman krijgt door een gelijkogende overtreding rood. Mijn vraag is waar is de aanklager nu er een ernstige blessure wordt geconstateerd. Zeker wel door de scheidsrechter gezien, maar niet als dusdanig beoordeeld. Volgens mij moet er hoe dan ook een flink aantal wedstrijden geschorst worden na zulke schandalige overtredingen. Dit heeft niets met Calimero gedracht te maken!
+10
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 21 november 2011 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 14:48 schreef Dubble O ms het volgende:
De Vrij: Het was een pittige overtreding, gestrekt been vooruit en de noppen kwamen vol op mijn enkel. Nog voor de eerste diagnose vreesde de centrale verdediger al voor een lange afwezigheid. Ik ben bang dat ik hier een tijdje zoet mee ben. Strootman krijgt door een gelijkogende overtreding rood. Mijn vraag is waar is de aanklager nu er een ernstige blessure wordt geconstateerd. Zeker wel door de scheidsrechter gezien, maar niet als dusdanig beoordeeld. Volgens mij moet er hoe dan ook een flink aantal wedstrijden geschorst worden na zulke schandalige overtredingen. Dit heeft niets met Calimero gedracht te maken!
gewoon zelfde periode schorsing opleggen als de blessure van het "slachtoffer" duurt. zie je dat soort overtredingen vanzelf minder.
FR-D@@N
 FR-D@@N - maandag 21 november 2011 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 16:05 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

gewoon zelfde periode schorsing opleggen als de blessure van het "slachtoffer" duurt. zie je dat soort overtredingen vanzelf minder.
+1
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 21 november 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 16:05 schreef FR-Douwe het volgende:

[..]

gewoon zelfde periode schorsing opleggen als de blessure van het "slachtoffer" duurt. zie je dat soort overtredingen vanzelf minder.
onwerkbaar. Stel nou dat je met een relatief lichte overtreding toch er voor zorgt dat je 'slachtoffer' 2 maanden buitenspel staat. Dan staat het ook bepaald niet in verhouding om de 'dader' dan ook zo lang te schorsen. En wat nou als je 'slachtoffer' met de schrik vrij komt bij een aanslag?
De Spot
 De Spot - maandag 21 november 2011 - 16:49   quote  deeplink  
Hele zielige topic ...over een heel seizoen krijg je wat mee en wat tegen..schei toch uit met dat gejank!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 21 november 2011 door De Spot --
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 21 november 2011 - 17:17   quote  deeplink  
Ultieme voorstel: alle cameras weghalen.
Dubble O ms
 Dubble O ms - maandag 21 november 2011 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 november 2011 - 17:17 schreef FR-Henk het volgende:
Ultieme voorstel: alle cameras weghalen.
Schop ze verrot!!
Dubble O ms
 Dubble O ms - woensdag 23 november 2011 - 12:39   quote  deeplink  
Bron RTV Rijnmond:

De diverse overtredingen van Vitesse-spelers Giorgi Chanturia, Stanley Aborah en Nicky Hofs in de wedstrijd tegen Feyenoord blijven onbestraft. Doordat de scheidsrechter al melding heeft gemaakt van de overtredingen, kan de aanklager betaald voetbal geen vervolgonderzoek in stellen.

Aborah maakte een gemene overtreding op Stefan de Vrij, die wekenlang is uitgeschakeld. Nick Hofs gaf Cabral een tik in zijn gezicht. En Chanturia was zichtbaar aan het natrappen. Omdat de acties al een vermelding of bestraffing van de scheidsrechter hebben gekregen, kan er geen extra sanctie worden opgelegd.

Eerder dit seizoen werd Feyenoorder Guyon Fernandez wel bestraft aan de hand van televisiebeelden. Zijn vuistslag tegen Rens van Eijden van NEC was door de scheidsrechter niet gezien en ook niet vermeld op het wedstrijdformulier.

Ongeloofelijk!!
petertje
 petertje - woensdag 23 november 2011 - 16:26   quote  deeplink  
En weet je wat nog het gekke is... Als je de samenvatting op de website van Feyenoord terug kijk, dan zie je dat er niet eens gefloten wordt voor een vrijetrap. De bal gaat over de zijlijn en omdat Stefan nog steeds op de grond ligt besluit hij te fluiten voor verzorging.

Hoe kan jij dan melding hebben gemaakt van een overtreding?
Dubble O ms
 Dubble O ms - woensdag 23 november 2011 - 16:35   quote  deeplink  
Klopt. Als ik de Vrij wasdeed ik aangifte bij depolitie.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Scheidsrechterlijke dwalingen 2011-2012









0.0060658