BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het voetballende probleem bij Ajax

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
D.B.
 D.B. - dinsdag 22 november 2011 - 22:55   quote  deeplink  
Ik heb net Lyon - Ajax zitten kijken en er gebeurde veel dingen die ik al enige tijd niet had gezien. Is het huidige probleem bij Ajax niet gewoon dat ze zichzelf overschatten wanneer ze in de Eredivisie spelen? Want als je alleen kijkt naar de resultaten in de CL, zou je toch niet verwachten dat ze zo slecht presteren in de Eredivisie?!
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 22:58   quote  deeplink  
Wees blij met het resultaat en toch wel goede spel van vandaag.
Morgen gaan we weer zeiken,goed.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 november 2011 - 23:00   quote  deeplink  
Vind het een prima stelling. Denk dat het voornamelijk te maken heeft met de instelling. Ploegen in de Eredivisie worden over het algemeen onderschat! En dat probleem lijken ze maar niet te begrijpen. En als je eerlijk bekijkt hoe sommige wedstrijden dit seizoen weg zijn gegeven heeft het ook met een stuk geluk te maken!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 november 2011 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 22:58 schreef baco74 het volgende:
Ik vind het eigenlijk geen zeiken BACO. Vind het een prima stelling! Het verschil tussen de beleving in de Eredivisie en de Champions League vind ik ook duidelijk zichtbaar. Maar natuurlijk moeten we ook even genieten van het resultaat van vanavond!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 november 2011 - 23:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:02 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ik vind het eigenlijk geen zeiken BACO. Vind het een prima stelling! Het verschil tussen de beleving in de Eredivisie en de Champions League vind ik ook duidelijk zichtbaar. Maar natuurlijk moeten we ook even genieten van het resultaat van vanavond!!
Het heeft idd met de beleving te maken denk ik...voor de CL is het makkelijker om zich op te laden dan in de competitie...eigenlijk is dit een kwalijke zaak..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 november 2011 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:03 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het heeft idd met de beleving te maken denk ik...voor de CL is het makkelijker om zich op te laden dan in de competitie...eigenlijk is dit een kwalijke zaak..
Het is ook een kwalijke zaak en maakt duidelijk dat de instelling en beleving in de competitie wel iets omhoog mag! Onderschat nooit je tegenstander!
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2011 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:05 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Het is ook een kwalijke zaak en maakt duidelijk dat de instelling en beleving in de competitie wel iets omhoog mag! Onderschat nooit je tegenstander!
Het is inderdaad onderschatten, tel daarbij op dat iedere tegenstander ALTIJD 200% geeft tegen Ajax, dan speel je gewoon iedere week een lastige wedstrijd.. Maar dat is al jaren zo.
D.B.
 D.B. - dinsdag 22 november 2011 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 22:58 schreef baco74 het volgende:
Ben heel blij met het resultaat man, zal er geen biertje minder om drinken. Dit schoot me alleen even te binnen, omdat het verschil tussen CL en Eredivisie gewoon als dag en nacht is soms...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 november 2011 - 23:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is inderdaad onderschatten, tel daarbij op dat iedere tegenstander ALTIJD 200% geeft tegen Ajax, dan speel je gewoon iedere week een lastige wedstrijd.. Maar dat is al jaren zo.
Ja en al jaren laten ze zich op deze manier het kaas van de brood eten! Ze lijken er gewoon niet van te leren! Gelukkig zien we ze eindelijk weer eens schitteren in de CL!!
Grasmaaier
 Grasmaaier - dinsdag 22 november 2011 - 23:09   quote  deeplink  
toen ik de titel zag, was ik van plan om je helemaal kapot te schelden..

toen ik las dat jij er hetzelfde over dacht als ik, werd ik weer rustig. hahahah

Ik snap er ook werkelijk niks van... eriksen, lodeiro etc. speelden zo goed..
remco k
 remco k - dinsdag 22 november 2011 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:09 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Ja en al jaren laten ze zich op deze manier het kaas van de brood eten! Ze lijken er gewoon niet van te leren! Gelukkig zien we ze eindelijk weer eens schitteren in de CL!!
Ik hoop dat de Boer een beetje van Louis in zich heeft, die gasten moeten gewoon scherp gezet worden en dat wekelijks..
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 november 2011 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:05 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Precies!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 november 2011 - 23:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:03 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dan wordt het toch echt tijd dat we een benelux competitie neerzetten,toch?
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 23:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:02 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Wil gewoon ff genieten van het resultaat van vanavond,
morgen ga ik weer op de 'negatieve' dingen letten.
Ik geef hem ook geen ongelijk, het contrastverschil is erg hoog tussen CL en ED.
Maar voor mij morgen weer......
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:07 schreef D.B. het volgende:

[..]

Ben heel blij met het resultaat man, zal er geen biertje minder om drinken. Dit schoot me alleen even te binnen, omdat het verschil tussen CL en Eredivisie gewoon als dag en nacht is soms...
Is goed man, ik wilde gewoon ff niet aan de competitie denken....
alibabba
 alibabba - dinsdag 22 november 2011 - 23:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:13 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zitten Ronald. Ik zou dan liever een Nederlandse competitie zien met alleen maar sterke clubs. Een hoogste competitie van 9 clubs met degradatie, waarbij iedereen 4x tegen mekaar speelt. Elke wedstrijd top en spannend...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - dinsdag 22 november 2011 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:18 schreef baco74 het volgende:

[..]

Wil gewoon ff genieten van het resultaat van vanavond,
morgen ga ik weer op de 'negatieve' dingen letten.
Ik geef hem ook geen ongelijk, het contrastverschil is erg hoog tussen CL en ED.
Maar voor mij morgen weer......
Is goed pik, begrijp je wel na al dat negatieve gezeik van de afgelopen weken! Eindelijk weer eens positief nieuws over onze club! Laten we genieten, morgen discussieren we verder!! ;-)
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 23:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:13 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Lonsdale???
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 november 2011 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Dat zie ik niet zitten Ronald. Ik zou dan liever een Nederlandse competitie zien met alleen maar sterke clubs. Een hoogste competitie van 9 clubs met degradatie, waarbij iedereen 4x tegen mekaar speelt. Elke wedstrijd top en spannend...
ok, kan ik in meekomen. Ik zeg DOEN!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 november 2011 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:21 schreef baco74 het volgende:

[..]

Lonsdale???
vertaling graag, (ben niet zo op de hoogt)
D.B.
 D.B. - dinsdag 22 november 2011 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

Een beetje zoals de Belgische competitie bedoel je?

Voor uitleg moet je dit maar lezen onder het kopje competitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_klasse_(voetbal_Belgi%C3%AB) ;)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 22 november 2011 door D.B. --
baco74
 baco74 - dinsdag 22 november 2011 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:25 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

vertaling graag, (ben niet zo op de hoogt)
Was hier ooit iemand met hetzelfde idee.
Werd een beetje uigespuugt door iedereen.
Kwam niet door zijn oproep tot een BeNeLUX-competitie maar deed een beetje uit de hoogte.
alibabba
 alibabba - woensdag 23 november 2011 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 23:26 schreef D.B. het volgende:

[..]

Een beetje zoals de Belgische competitie bedoel je?

Voor uitleg moet je dit maar lezen onder het kopje competitie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Eerste_klasse_(voetbal_Belgi%C3%AB) ;)
De Belgische competitie is met veel meer clubs dan ik graag zou willen zien in Nederland..in Nederland zou ik graag zien dat er 9 of 10 clubs meededen...in Belgie doen er nu 15 mee..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 24 november 2011 - 07:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 november 2011 - 15:19 schreef alibabba het volgende:

[..]

De Belgische competitie is met veel meer clubs dan ik graag zou willen zien in Nederland..in Nederland zou ik graag zien dat er 9 of 10 clubs meededen...in Belgie doen er nu 15 mee..
Jij bedoelt meer de verwijzing naar de Schotse competitie, al is de competitie daar, met uitzondering van Rangers en Celtic, wel van een verschrikkelijk laag niveau. Zou je hier in Nederland en competitie moeten vormen met Ajax, PSV, Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen, Heerenveen en eventueel nog 2 clubs!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2011 door amsterdammer113 --
remco k
 remco k - donderdag 24 november 2011 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 07:58 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Jij bedoelt meer de verwijzing naar de Schotse competitie, al is de competitie daar, met uitzondering van Rangers en Celtic, wel van een verschrikkelijk laag niveau. Zou je hier in Nederland en competitie moeten vormen met Ajax, PSV, Twente, Feyenoord, AZ, Utrecht, Groningen, Heerenveen en eventueel nog 2 clubs!
Dat zal wel niet gaan gebeuren, geen enkele club die onder deze league moet gaan spelen en dus feitelijk degradeert gaat hiermee akkoord..
Kane
 Kane - donderdag 24 november 2011 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 november 2011 - 22:55 schreef D.B. het volgende:
Ik heb net Lyon - Ajax zitten kijken en er gebeurde veel dingen die ik al enige tijd niet had gezien. Is het huidige probleem bij Ajax niet gewoon dat ze zichzelf overschatten wanneer ze in de Eredivisie spelen? Want als je alleen kijkt naar de resultaten in de CL, zou je toch niet verwachten dat ze zo slecht presteren in de Eredivisie?!
Klopt het is een stukje nonchalance, vooral achtering. Ze denke het varkentje in de eredivisie wel ff te wassen en zijn daarentegen wel alert tijdens CL wedstrijden.

Maar verder geeft het misschien ook wel aan dat we niet meer in een Mickey Mouse competitie spelen en dat Nederlandse ploegen toch steeds sterker worden.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 24 november 2011 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 11:26 schreef Kane het volgende:

[..]

Klopt het is een stukje nonchalance, vooral achtering. Ze denke het varkentje in de eredivisie wel ff te wassen en zijn daarentegen wel alert tijdens CL wedstrijden.

Maar verder geeft het misschien ook wel aan dat we niet meer in een Mickey Mouse competitie spelen en dat Nederlandse ploegen toch steeds sterker worden.
Ze vergeten waarschijnlijk voor het gemak dat elke ploeg in Nederland wil winnen van Ajax. Voor zichzelf, maar ook voor de supporters! Wanneer Ajax op bezoek komt staat een hele week deze wedstrijd in de schijnwerpers bij dit soort ploegen en ook bij de fans!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 24 november 2011 - 11:37   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2011 door amsterdammer113 --
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 24 november 2011 - 11:47   quote  deeplink  
Ajax heeft geen voetballend probleem, Ajax heeft een motivatie probleem. Vertonghen speelt afgelopen dinsdag een Franse topspits helemaal uit de wedstrijd. VD Wiel is fysiek niet 100 procent, maar houdt toch een Braziliaanse international in bedwang. Alderweireld is full-time geconcentreerd, Enoh ook. Als ze in de NL competitie net zo hadden gespeeld hadden we nu nog meer punten dan AZ gehad. Maar sommige jongens zijn over hun houdbaarheidsdatum en zijn echt toe aan een stap naar het buitenland, al zeggen ze van niet. Daarom hoop ik op een vertrek van Vd Wiel en Vertonghen. Krijgen we ook weer geld voor, dat kunnen we dan weer herinvesteren. Echt, het ligt niet aan ons middenveld, cker nu Janssen op een normale plek speelt, onze aanval is, zeker als iedereen fit is, ook prima. Maar onze verdediging laat het nationaal afweten. En als je keeper dan ook nog eens meedoet aan dat 'spel' (NAC en FC Utrecht) zijn de rampen helemaal niet te overzien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 24 november 2011 door Cyprioot --
amsterdammer113
 amsterdammer113 - donderdag 24 november 2011 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 11:47 schreef Cyprioot het volgende:
Ajax heeft geen voetballend probleem, Ajax heeft een motivatie probleem. Vertonghen speelt afgelopen dinsdag een Franse topspits helemaal uit de wedstrijd. VD Wiel is fysiek niet 100 procent, maar houdt toch een Braziliaanse international in bedwang. Alderweireld is full-time geconcentreerd, Enoh ook. Als ze in de NL competitie net zo hadden gespeeld hadden we nu nog meer punten dan AZ gehad. Maar sommige jongens zijn over hun houdbaarheidsdatum en zijn echt toe aan een stap naar het buitenland, al zeggen ze van niet. Daarom hoop ik op een vertrek van Vd Wiel en Vertonghen. Krijgen we ook weer geld voor, dat kunnen we dan weer herinvesteren. Echt, het ligt niet aan ons middenveld, cker nu Janssen op een normale plek speelt, onze aanval is, zeker als iedereen fit is, ook prima. Maar onze verdediging laat het nationaal afweten. En als je keeper dan ook nog eens meedoet aan dat 'spel' (NAC en FC Utrecht) zijn de rampen helemaal niet te overzien.
Helemaal eens man! Prima samengevat. De motivatie bij Ajax is gewoon een groot probleem. Opladen blijkt alleen nog maar te lukken in grote wedstrijden, zoals tegen Twente en PSV of de Europese top!!
Kane
 Kane - donderdag 24 november 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 11:47 schreef Cyprioot het volgende:
Bedoel je met investeren nieuwe aankopen?
alibabba
 alibabba - donderdag 24 november 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 24 november 2011 - 07:58 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Zoiets zou ik graag zien ja, met daaronder ook een competitie met 9 clubs die ook weer kunnen promoveren en degraderen. Dus wat nu de eerste en eredivisie is, verdeel je in 4 gedeeltes..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het voetballende probleem bij Ajax

0.0087149