BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff en Co nemen juridische stappen naar handelen overige leden RvC.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Dit topic is een vervolg op het topic:  Cruijf, Bergkamp, Jonk, De Boer, of Van Gaal, Blind,sturkenboom welke lijn moet er nou gevolgd worden?
baco74
 baco74 - zondag 27 november 2011 - 19:39   quote  deeplink  
Johan Cruijff en tien jeugdtrainers van Ajax nemen juridische maatregelen tegen de benoemingen van Martin Sturkenboom, Danny Blind en Louis van Gaal bij Ajax.
Dat hebben zij zojuist laten weten.

Volgens Cruijff en de coaches Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Ronald de Boer, John Bosman, Jaap Stam, Marc Overmars, Michel Kreek, Orlando Trustfull en Dean Gorré zijn de aanstellingen niet rechtsgeldig en in strijd met het voetbaltechnische beleid van Ajax.

Wat de juridische stappen precies inhouden, is nog onduidelijk.

Bron: AD.nl
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - zondag 27 november 2011 - 19:41   quote  deeplink  
Ik heb teveel gezopen en heb een enorme kater, kenne we het niet gewoon een andere keer hier over hebben?

x

truste jongens!
baco74
 baco74 - zondag 27 november 2011 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2011 - 19:41 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ik heb teveel gezopen en heb een enorme kater, kenne we het niet gewoon een andere keer hier over hebben?

x

truste jongens!
Ik zal het aan Cruijff, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Bryan Roy, Ronald de Boer, John Bosman, Jaap Stam, Marc Overmars, Michel Kreek, Orlando Trustfull en Dean Gorré doorgeven.
Zullen ze vast wel begrijpen.
Johnnyafca
 Johnnyafca - zondag 27 november 2011 - 19:51   quote  deeplink  
Hoe diep kunnen we zinken bij Ajax. De hele soap bij onze mooie club wordt als maar erger en erger..
Booya4Afca
 Booya4Afca - zondag 27 november 2011 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2011 - 19:51 schreef Johnnyafca het volgende:
Hoe diep kunnen we zinken bij Ajax. De hele soap bij onze mooie club wordt als maar erger en erger..
Je lijkt de SvA wel.. Hoezeo hoe diep kunnen we zinken?? De CLUB Ajax moet beter worden, en de parasieten die zichzelf de RvC noemen moeten uitgeroeid worden.

Hoe dat gebeurt, maakt niet uit...
Ajx
 Ajx - zondag 27 november 2011 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2011 - 19:54 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Je lijkt de SvA wel.. Hoezeo hoe diep kunnen we zinken?? De CLUB Ajax moet beter worden, en de parasieten die zichzelf de RvC noemen moeten uitgeroeid worden.

Hoe dat gebeurt, maakt niet uit...
Eens man, Kale Lul eruit en JC zijn gang laten gaan! Wel jammer dat er dan nog 2 andere helden(lees ex-helden/Davids en van Gaal) voor moeten sneuvelen,, maar het doel heiligt de middelen af en toe toch?
alibabba
 alibabba - zondag 27 november 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:

x

truste jongens!
Hahahahahahaha...geweldig die APIK;) APIK////////////HELD

Het is een uitstekende zaak dat Cruijff en co dit doen. Het is natuurlijk allemaal onderzocht en deze tegenactie moet resultaat opleveren. Enkele jaren geleden ben ik hier op het forum gekomen om iets duidelijk aan de kaak te stellen. Ajax en beursgenoteerd zijn gaat NOOIT samen. Om ervan af te komen is vrij lastig, dus zal het op een andere boeg gegooid moeten worden...

JC is de enige die dit kan bewerkstelligen en iedereen moet hem steunen. De weg die hij wil bewandelen, sluit 1000000000000000000000000% aan op de mijne en ik sluit JC voor altijd in mijn armen. Dat er nu nog mensen zijn die aan hem twijfelen vind ik onbegrijpelijk. Kijk naar Barcelona en het huidige Ajax. De basiskwaliteiten zijn zo enorm verschillend...Ajax moet alleen kopen uit noodsituaties en de jeugd perfectioneren. Dat CRuijff-plan word door de jeugdtrainers omarmd...het is de grondslag voor een gezond Ajax.

Morgenmiddag start ik mijn 30 jaar oud Kadetje om de reis naar Amsterdam te maken :). ALLES maar dan ook ALLES moet in het werk gesteld worden om datgeen weer te laten zien wat we allemaal willen zien. Een Ajax dat de show steelt met fantastisch voetbal, waarin de jeugd centraal staat. Ik wil iedereen oproepen om samen met mij morgen de Arena te bezoeken om de Ledenraad te overtuigen van hetgeen ze moeten beslissen;

LAAT JOHAN ZIJN WERK DOEN EN GEEF ZIJN VISIE EEN KANS!!!!!!!!!!!!!!
baco74
 baco74 - zondag 27 november 2011 - 20:35   quote  deeplink  
Proces wordt gehouden in het Cruijff-court :)
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 27 november 2011 - 21:12   quote  deeplink  
Onderstaand een reactie uit het AD. Kan iemand dit bevestigen???

STOF tot NADENKEN

Artikel 27.8 van de statuten van AFC Ajax NV luidt: 'De rvc kan ook buiten vergaderingen besluiten nemen, mits het desbetreffende voorstel aan alle commissarissen is voorgelegd en geen hunner zich tegen deze wijze van besluitvorming heeft verzet.'. In het Burgerlijk Wetboek 2.14 staat dat een besluit, genomen door een rechtspersoon (in dit geval de rvc), dat in strijd is met de wettelijke of statutaire bepalingen nietig is. Dag LOUIS, dag DANNY, dag STRUIKELBOOM en dag RVC.

Als dit waar is, heb ik alle vertrouwen in de stemming van morgen en gloort er wat mij betreft nieuwe hoop op het voortzetten van het plan "CRUIJFF".

AJAX = JOHAN, FOREVER!!!

p.s. zie ook het stukje in >>voetbal primeur<

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 27 november 2011 door Ronald 1960 --
Pietje
 Pietje - zondag 27 november 2011 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2011 - 21:12 schreef Ronald 1960 het volgende:
Onderstaand een reactie uit het AD. Kan iemand dit bevestigen???

STOF tot NADENKEN

Artikel 27.8 van de statuten van AFC Ajax NV luidt: 'De rvc kan ook buiten vergaderingen besluiten nemen, mits het desbetreffende voorstel aan alle commissarissen is voorgelegd en geen hunner zich tegen deze wijze van besluitvorming heeft verzet.'. In het Burgerlijk Wetboek 2.14 staat dat een besluit, genomen door een rechtspersoon (in dit geval de rvc), dat in strijd is met de wettelijke of statutaire bepalingen nietig is. Dag LOUIS, dag DANNY, dag STRUIKELBOOM en dag RVC.

Als dit waar is, heb ik alle vertrouwen in de stemming van morgen en gloort er wat mij betreft nieuwe hoop op het voortzetten van het plan "CRUIJFF".

AJAX = JOHAN, FOREVER!!!

p.s. zie ook het stukje in >>voetbal primeur<
'Cruijff staat sterk bij zaak tegen komst Van Gaal'

De raad van commissarissen van Ajax lijkt zijn boekje te buiten te zijn gegaan met het aanstellen van de nieuwe directie. Medecommissaris Johan Cruijff werd niet tijdig geïnformeerd, terwijl dit wel had gemoeten. Dat meldt het ANP.

De besluitvorming binnen de NV Ajax is in de statuten geregeld. In artikel 27 wordt de werkwijze en de besluitvorming beschreven. Onder punt 8 staat het volgende: "De raad van commissarissen kan buiten de vergadering besluiten nemen, mits het desbetreffende voorstel aan alle commissarissen is voorgelegd en geen hunner zich tegen deze wijze van besluitvorming heeft verzet."

Cruijff, lid van de rvc, heeft in de machtsstrijd met de vier overige leden altijd gezegd dat hij niet is gekend in de benoemingen van Louis van Gaal (algemeen directeur), Martin Sturkenboom (directeur ad interim) en Danny Blind (technisch directeur). Cruijff en tien jeugdtrainers gaven zondag aan juridische stappen te nemen tegen de besluitvorming.

Voorzitter Steven ten Have van de rvc van Ajax heeft altijd aangegeven dat hij rond de benoeming van de genoemde personen per e-mail en telefoon geprobeerd heeft Cruijff te bereiken, maar dat dit niet is gelukt. Ten Have wilde niet reageren op de gerechtelijke stappen van Cruijff en co.

Bron: http://www.voetbalprimeur.nl
baco74
 baco74 - zondag 27 november 2011 - 22:23   quote  deeplink  
Jammer dat Cruijff & co zich genoodzaakt voelen deze drastische stap te nemen.
Zo dachten de overige 4 leden van de RvC alles statutionair te hebben afgeschermd door oa
het uitstellen van een stemming en de stemmings-uitslag niet mogen voorleggen aan de algehele ledenraad maar pas na 42 dagen en dat soort uitgekookte misbruik van de regels.
Dit was dus slechts selectief nu blijkt dat ze wel degelijk bepaalde procedures hebben overgeslagen cq genegeerd.
Waarschijnlijk hadden ze goede hoop om tijdens Cruijffs afwezigheid de nodige mensen te manipuleren om voor hun 'werkwijze' te kiezen,
waarschijnlijk met de nodige hulp van de hr Uri.
Dat is hun denk ik ook nog gelukt waardoor Cruijff & co zich genoodzaakt voelen deze stap te nemen,
om de mensen van de LR te overtuigen dat de aanstellingen van Van Gaal en TD Blind niet stroken met de plannen van Cruijff,
waar de ledenraad al reeds akkoord mee was gegaan.
Zonde dat het op deze manier moet (wat natuurlijk het verweer van Ten Have zal zijn),
maar Ten Have rest Cruijff geen andere manier dan het met de juridische weg te bewerkstelligen.

Ik raak steeds meer overtuigd van het feit dat Johan echt wilt slagen om zijn Ajax weer op de weg terug te brengen.
De man die naam heeft bij het eerste de beste voorval weg te lopen, is volhardender dan ik had mogen hopen.
Het siert hem.

Johan, hou vol en laat Ajax de club weer worden die aanzien in Europa heeft.
Oceanu
 Oceanu - zondag 27 november 2011 - 22:49   quote  deeplink  
Ik zit maar te wachten op een belletje van Ten Have aan Jack. Bovenstaande lezend zal die er deze week wel niet in zitten, haha.

Ten Have en je vriendjes, ik hoop dat jullie in alle opzichten keihard en roemloos ten onder gaan en snel plaats moeten maken voor mensen die wel het beste met onze club voor hebben.

Lang leve Johan !!!!!!!!
baco74
 baco74 - zondag 27 november 2011 - 22:51   quote  deeplink  
Iets gedateerde column, maar in mijn ogen geweldig verwoord: Column: De tegencoup van Uri Ten Have.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - zondag 27 november 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:

x

truste jongens!
ROFL
Senja
 Senja - maandag 28 november 2011 - 01:22   quote  deeplink  
Het is toch van de zotte dat een RvC die niet of nauwelijks verstand heeft van het bedrijf voetbal een besluit neemt dat tegen alle opdrachten ingaat. De opdracht was vrij simpel. Steun Johan Cruyff Leid het bedrijf Ajax laat technische zaken over aan Cruyff en voer het plan Cruyff uit. Door Van Gaal en consorten daar neer te zetten hebben ze een bewijs van onvermogen afgegeven en aangegeven geen kennis te hebben genomen van de materie.

Als morgen in de LR vergadering tegen Cruyff wordt gestemd dan kan daar niks anders achter zitten dan een verborgen agenda en stamt men niet in het belang van Ajax. Als ik lees dat mensen vinden dat Cruyff een slechte bestuurder is en alleen voor ellende zorgt dan vraag ik me toch af of je het hele gebeuren hebt gevolgd. Wat hij al in een maand of vier voor elkaar heeft gekregen en de gehele jeugdopleiding heeft gereorganiseerd ondanks alle tegenwerkingen van uit de RvC dan kan ik alleen maar mijn petje afnemen. Volgens mij is het de RvC die op onterechte gronden personen voor posities hebben afgewezen. Ga je als verantwoordelijke commissaris verhaal halen dan zijn er ineens vier leden van de RvC niet thuis. Cruyff heeft als commissaris het enige juiste gedaan en dat is te controleren waarom iemand er niet komt. Hij is verantwoordelijk voor de technische zaken en het voetbal. Zoals duidelijk omschreven wordt in het plan Cruyff staat dat de algemeen directeur de brug vormt tussen het bedrijf voetbal en het voetbal bedrijf. De RvC heeft never nooit in het hele plan Cruyff gekeken en begrijpt ook niks van het fundament wat neergelegd moet gaan worden voor de toekomst van Ajax.

Dit alles bij elkaar opgeteld geeft aan dat deze RvC veel te licht is voor de functie die het nu bekleed. Spijtig genoeg heeft de LR maar een taak en dat is het zo snel mogelijk de vier RvC raadsleden de wacht aan zeggen en zo snel mogelijk een nieuwe RvC neerzetten met Johan voor het technische gedeelte. Ik hoop dat het morgen allemaal duidelijk wordt wie voor en tegen Cruyff is en dat er open gestemd wordt zodat het voor iedereen duidelijk is wie wat vertegenwoordigd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 28 november 2011 - 11:26   quote  deeplink  
Een citaat van Johan uit de telegraaf; Mocht de ledenraad niet voor Cruijff kiezen, dan betekent dat niet dat de legendarische nummer 14 ook daadwerkelijk opstapt. Hij is namelijk de enige commissaris die het besluit om een nieuwe directie aan te stellen, kan aanvechten bij de Ondernemingskamer.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 28 november 2011 - 11:26   quote  deeplink  
GO JOHAN GO!!!
Kane
 Kane - maandag 28 november 2011 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2011 - 11:26 schreef Ronald 1960 het volgende:
Een citaat van Johan uit de telegraaf; Mocht de ledenraad niet voor Cruijff kiezen, dan betekent dat niet dat de legendarische nummer 14 ook daadwerkelijk opstapt. Hij is namelijk de enige commissaris die het besluit om een nieuwe directie aan te stellen, kan aanvechten bij de Ondernemingskamer.
Yeah. Doorgaan tot het einde. Dat is nou hart voor je club hebben. Held!
Senja
 Senja - maandag 28 november 2011 - 12:37   quote  deeplink  
Het zou eens tijd worden dat er in NL door de rechterlijke macht wordt ingegrepen en gesteld wordt dat dit soort handelingen niet is gewenst. We spreken regels af om zaken in goede banen te leiden en als dan dat met handen en voeten wordt getreden dan verstoort dit het belang van Ajax. Er was een hele duidelijke opdracht meegegeven bij de aanstelling van het bestuur. Cruyff alle technische aspecten van het voetbal. Davids als communicatie naar de jongen Surinaamse spelers Olfers en TenHave het bedrijf Ajax en romer voor de publiciteit en commercieel uitdragen van de naam Ajax.

Ten Have is uit op de macht Olfers souffleert hem. Romer loopt lekker mee en is ook uit op een positie en geld bij Ajax. Davids wordt misbruikt met toezeggingen en trapt er nog in ook. Cruyff is bezig het voetbal een toekomst te geven en de voetballijnen uit te zetten en het uitrollen met het plan Ajax.

Sorry Hoor maar wie is er nu uit op macht en speelt spelletjes en voldoet gewoon niet aan de opdracht die is meegegeven. Het kan aan mij liggen hoor maar Cruyff heeft toch op verschillende niveaus laten zien dat die met zijn visie heel ver komt.

je hebt geen geld dan moet je slim zijn. Cruyff heeft zeer goed nagedacht over hoe je met betrekkelijk weinig financiële middelen terug kan keren in de top. Niet door dure aankopen te doen maar door op te leiden te presenteren en deze spelers te laten doorstromen in de grote clubs in Europa en daarvan de winst opstrijken en te investeren in het voetbal. wat je hiermee bereikt is dat je een gezonde financiële basis creëert die jaren mee kan. Daarmee zou je als aandeel houder zeer blij moeten zijn en verheugt. Een gezonde en winnende organisatie is goed voor de portemonnee en dus goed voor het dividend van de aandelen.

Van Gaal heeft niet de visie en know how om een organisatie neer te zetten. Hij heeft als coach het prima gedaan maar heeft nooit een fundament achtergelaten als die is weggegaan. Cruyff heeft dit wel altijd gedaan en op zijn fundamenten zijn grote winsten (zowel sportief als financieel)behaald. Barcelona draait nu zo goed omdat Cruyff zich heeft bemoeid met het technisch beleid en heeft lijnen uitgezet en poppetjes op de goede plaats gezet.

Lid van de RvC is en blijft dan ook een perfecte plaats voor Cruyff. De lijnen uitzetten en bewaken. Het dagelijkse gebeuren overlaten aan de mensen die dat het beste kunnen. Ik blijf erbij dat zonder tegenwerking van de RvC we nu een stuk verder waren geweest. Cruyff is een voortvarend man die geen heilige huisjes duld en daar schuilt volgens mij het probleem. Er zijn binnen Ajax nogal wat heilige huisjes en machts basissen. Het gaat helemaal niet om Ajax maar om posities en onkundige die al veel te lang op de plaats zitten en graag hun positie willen behouden ten koste van de club Ajax.

Ik hoor ook dat leden van de LR onder druk worden gezet om tegen Cruyff te stemmen dat gaat helemaal nergens over. De LR moet zich niet laten ringeloren door een stelletje machtswellustelingen die uit zijn op grote sommen geld. De ledenraad moet zich voornamelijk bezig houden met het belang van Ajax en het belang van de club. Laten we hopen dat men zich dat realiseert vanavond met stemmen en stemt voor de lijn voetbal Ajax en de toekomst. De telling is heel simpel kies je voor de toekomst of kies je voor het spelletje macht en graaien. Ik kan er niks anders van maken.
remco k
 remco k - maandag 28 november 2011 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 28 november 2011 - 12:37 schreef Senja het volgende:
Het zou eens tijd worden dat er in NL door de rechterlijke macht wordt ingegrepen en gesteld wordt dat dit soort handelingen niet is gewenst. We spreken regels af om zaken in goede banen te leiden en als dan dat met handen en voeten wordt getreden dan verstoort dit het belang van Ajax. Er was een hele duidelijke opdracht meegegeven bij de aanstelling van het bestuur. Cruyff alle technische aspecten van het voetbal. Davids als communicatie naar de jongen Surinaamse spelers Olfers en TenHave het bedrijf Ajax en romer voor de publiciteit en commercieel uitdragen van de naam Ajax.

Ten Have is uit op de macht Olfers souffleert hem. Romer loopt lekker mee en is ook uit op een positie en geld bij Ajax. Davids wordt misbruikt met toezeggingen en trapt er nog in ook. Cruyff is bezig het voetbal een toekomst te geven en de voetballijnen uit te zetten en het uitrollen met het plan Ajax.

Sorry Hoor maar wie is er nu uit op macht en speelt spelletjes en voldoet gewoon niet aan de opdracht die is meegegeven. Het kan aan mij liggen hoor maar Cruyff heeft toch op verschillende niveaus laten zien dat die met zijn visie heel ver komt.

je hebt geen geld dan moet je slim zijn. Cruyff heeft zeer goed nagedacht over hoe je met betrekkelijk weinig financiële middelen terug kan keren in de top. Niet door dure aankopen te doen maar door op te leiden te presenteren en deze spelers te laten doorstromen in de grote clubs in Europa en daarvan de winst opstrijken en te investeren in het voetbal. wat je hiermee bereikt is dat je een gezonde financiële basis creëert die jaren mee kan. Daarmee zou je als aandeel houder zeer blij moeten zijn en verheugt. Een gezonde en winnende organisatie is goed voor de portemonnee en dus goed voor het dividend van de aandelen.

Van Gaal heeft niet de visie en know how om een organisatie neer te zetten. Hij heeft als coach het prima gedaan maar heeft nooit een fundament achtergelaten als die is weggegaan. Cruyff heeft dit wel altijd gedaan en op zijn fundamenten zijn grote winsten (zowel sportief als financieel)behaald. Barcelona draait nu zo goed omdat Cruyff zich heeft bemoeid met het technisch beleid en heeft lijnen uitgezet en poppetjes op de goede plaats gezet.

Lid van de RvC is en blijft dan ook een perfecte plaats voor Cruyff. De lijnen uitzetten en bewaken. Het dagelijkse gebeuren overlaten aan de mensen die dat het beste kunnen. Ik blijf erbij dat zonder tegenwerking van de RvC we nu een stuk verder waren geweest. Cruyff is een voortvarend man die geen heilige huisjes duld en daar schuilt volgens mij het probleem. Er zijn binnen Ajax nogal wat heilige huisjes en machts basissen. Het gaat helemaal niet om Ajax maar om posities en onkundige die al veel te lang op de plaats zitten en graag hun positie willen behouden ten koste van de club Ajax.

Ik hoor ook dat leden van de LR onder druk worden gezet om tegen Cruyff te stemmen dat gaat helemaal nergens over. De LR moet zich niet laten ringeloren door een stelletje machtswellustelingen die uit zijn op grote sommen geld. De ledenraad moet zich voornamelijk bezig houden met het belang van Ajax en het belang van de club. Laten we hopen dat men zich dat realiseert vanavond met stemmen en stemt voor de lijn voetbal Ajax en de toekomst. De telling is heel simpel kies je voor de toekomst of kies je voor het spelletje macht en graaien. Ik kan er niks anders van maken.
M'n gevoel had niet beter omschreven kunnen worden..
Pietje
 Pietje - maandag 28 november 2011 - 13:08   quote  deeplink  
quote:

Een super-post, Senja!! Mijn complimenten. Goed verwoord en geanalyseerd. Ik ben het dan ook helemaal met je eens!
Kane
 Kane - maandag 28 november 2011 - 13:38   quote  deeplink  
quote:

Door wie zou de LR dan onder druk worden gezet?

Ik denk overigens dat de hele RvC wordt opgedoekt inclusief Cruijff. Cruijff zal dan een adviserende rol krijgen.
Dalai Lama
 Dalai Lama - maandag 28 november 2011 - 13:47   quote  deeplink  
dit word over 10 jaar een mooie documentaire,Iedereen dan aan het woord
die er toen betrokken bij was,wat meer waarheden omdat het dan verjaard is
want hoe erg dit ook voor de club is..De club Ajax kan er niks aan doen
Cruijff de oud spelers en mensen als Sjaak Swart dat is Ajax.en die vechten
voor Ajax ik ben daar trots op!!!bij een club als Psv hebben ze niet zulke
sterke karakters,volgens Waterdeus moet de club Ajax weg,Maar waterdeus weet
ook als het bij psv gebeurde dat hadden ze geen sterke karakters die voor
de club opstond..Want bijvb VD Kuylen en V Beveren waren niet sterk genoeg
om zich in het Nederlands elftal te knokken die deden nooit hun mondje open
V Breukelen wou zelfmoord plegen om een artikeltje zo maar een greep van de
karakters van psv...die club drijft alleen maar op brabandse frustratie
vooral jegens Ajax,,psv een zwakke club die geluk had dat de gemeente akkoord ging
met een overname,(wel veel rente maar daar krijgen ze in de toekomst last van)
zonder dat geld waren ze nu ook nergens...

Ajax de club naar mijn hart in goede dagen en slechte dagen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2011 door Dalai Lama --
dege
 dege - maandag 28 november 2011 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 27 november 2011 - 20:30 schreef Ajx het volgende:

[..]

Eens man, Kale Lul eruit en JC zijn gang laten gaan! Wel jammer dat er dan nog 2 andere helden(lees ex-helden/Davids en van Gaal) voor moeten sneuvelen,, maar het doel heiligt de middelen af en toe toch?
denk niet dat Van Gaal hoeft te sneuvelen en gebeurd ook niet, mijn verwachting is dat Van Gaal uiteindelijk wel gaat komen en het plan van JC gaat uitwerken, iets waar iedereen op hoopt.
Heb wel het idee dat die beide heren AJAX echt naar een hoger niveau willen brengen, iets wat ik van anderen binnen de rvc niet kan zeggen.
Senja
 Senja - maandag 28 november 2011 - 16:19   quote  deeplink  
Van Gaal heeft niks te zoeken bij het Ajax dat moet worden neergezet. Van gaal zijn denkbeelden over voetbal staan haaks op die van Cruyff en dat plan moet worden uitgevoerd.

Daarbij is Van Gaal geen communicator en bruggenbouwer en daarbij is zijn bestuurlijke ervaring nihil. Respect voor Van Gaal hoor maar in deze tijd en deze plaats is niks voor hem nu. erger nog ik denk dat het gelijk afbreuk doet aan zijn persoontje ik denk ook dat Van Gaal zijn grote struikelblok is dat die geen zelfreflectie heeft en nogal rancuneus is. Less het boek van Van Gaal en lees het plan Cruyff dan zie je dat dat never nooit gaat werken. hoe jammer dat ook is.

De enige die snapt hoe plan Cruyff moet worden uitgevoerd is Cruyff zelf dan laat je die toch het werk doen en in twee jaar een fundament neerleggen waar Ajax jaren mee vooruit kan. Zowel bestuurders als raadsleden als RvC kunnen de vruchten plukken van de voetbalclub Ajax als het plan Cruyff op een goede en doordachte manier wordt geïmplementeerd. Ik snap niet dat ze Johan niet ff zijn gang laten gaan wat betreft zijn omvorming naar een modern Ajax want wat die nu in al die maanden al voor elkaar heeft gekregen en een fundament heeft weten te leggen voor de nieuwe ingeslagen en goedgekeurde weg is ongelofelijk.

Cruyff wilde Blind eruit gooien en dat mocht niet en dus is die blijven zitten en wat heb je nu een man in functie met heeeeeel dik salaris die totaal niet voldoet en uit de ruif vreet van Ajax. een ding telt waar gehakt wordt vallen spaanders en het blijkt dus dat Cruyff het bij het rechte eind had want deze man had keihard nee moeten zeggen dan had die het respect van Cruyff gehad en nu is het een lutser waar niemand naar luistert en die in feite niks te zeggen heeft omdat andere dezelfde bevoegdheden hebben gekregen dus niet naar hem hoeven te luisteren. Een functie van niks die hem tonnen oplevert en dus ons en Ajax niks brengt.

Ik kan me daarom ook niet aan de gedachte onttrekken dat deze functie is ontstaan om Cruyff en consorten een hak te zetten. Sterker nog ik weet het zeker omdat de gehele functie niet voorkomt in plan Cruyff. Dit concludeert dus weer dat of ze zijn heel stom. of ze hebben het plan niet gelezen/begrepen of ze doen het willens en wetens om de boel te ondermijnen.

Rest my case.
nummer10
 nummer10 - maandag 28 november 2011 - 19:30   quote  deeplink  
wat een stemmingmakerij van de NOS zeg !!! KUT NOS !!!!

18.49: NOS Sportjournaal meldt dat de sfeer onder de fans nogal grimmig is en dat huilend Ajax-personeel is gesignaleerd.

19.02: AT5 meldt dat de Ajax-supporters een petitie gaan aanbieden aan de ledenraad met het verzoek de lijn van Cruijjf voort te zetten. AT5 meldt overigens dat de stemming opperbest is onder de groep fans.
nummer10
 nummer10 - maandag 28 november 2011 - 19:31   quote  deeplink  
1 ding is zeker geworden.. word cruijff niet gekozen.. is het afgelopen met AJAX, en zie ik het somber in voor AJAX.. ONS AJAX..
baco74
 baco74 - maandag 28 november 2011 - 22:35   quote  deeplink  
Update 22:00 De 22 aanwezige leden van de ledenraad van Ajax hebben maandagavond na 2 uur vergaderen nog geen stelling genomen in het conflict tussen Johan Cruijff en de vier overige commissarissen Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers.

Ze hebben de vergadering even na 21.30 uur voor een kwartiertje geschorst. De bedoeling is dat ze vervolgens verder praten. Het is ook nog niet duidelijk wie zitting gaan nemen in het nieuwe interim-bestuur dat de mening van de ledenraad op 12 december bij de algemene vergadering van aandeelhouders gaat verkondigen.

Update 22:05 Oud-directeur Frank Kales: 'Ik vind dat ledenraad RvC moet adviseren te stoppen. Groepje van vijf mensen die niet uitgesproken 'links of rechts' zijn moet boel weer vlot trekken'.

Bron: AT5
baco74
 baco74 - maandag 28 november 2011 - 23:14   quote  deeplink  
Min of meer een akkoord over het ontbinden van de voltallige ledenraad;
aldus Jaap de Groot in P&W.
Vervolgens moet volgens Jaap de Groot besloten gaan worden welke kleur de nieuwe bestuursraad moet krijgen (voor of tegen Cruijff).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2011 door baco74 --
baco74
 baco74 - maandag 28 november 2011 - 23:39   quote  deeplink  
Update 23:34 Ledenraadvergadering is afgelopen.
De persconferentie kan ieder moment beginnen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 28 november 2011 door baco74 --
leo van dijk
 leo van dijk - maandag 28 november 2011 - 23:57   quote  deeplink  
ik ben absoluut geen ajax suporter
maar dat is die rvc ook niet ..dus sowat?
wie heeft die adders binnengehaald?

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Cruijff en Co nemen juridische stappen naar handelen overige leden RvC.

0.0141179