|
|
morkanne
|
|
|
Mijn stelling is dat Van Gaal de grote winnaar is omdat de voltallige RVC (alle 5) zijn weggestuurd en Van Gaal een contract heeft. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Waarom telkens van Gaal erbij betrekken?? Wat er de afgelopen dagen afgespeeld heeft had 0,0 met van Gaal te maken. Enkel met de RvC en hun werkwijze. |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
Ik neem aan dat van Gaal ook zijn conclusie zal trekken nu dat de RvC zal moeten vertrekken. De RvC had toegezegd volledig achter van Gaal te staan maar daar heeft hij nu niet veel meer aan. Overigens als van Gaal blijft is dat wat mij betreft ok zolang hij zich maar niet met de Toekomst gaat bemoeien. En ik betwijfel of hij dat zal doen vooral omdat hij tot nu toe zijn mond stijf dichthoudt. Anders had je toch al iets moeten zeggen over de koers die hij wilt gaan varen. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 07:31 schreef morkanne het volgende:Mijn stelling is dat Van Gaal de grote winnaar is omdat de voltallige RVC (alle 5) zijn weggestuurd en Van Gaal een contract heeft. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Ik vind van Gaal de grote winnaar van alles eigenlijk.. Hij is werkelijk waar de enige persoon die alles binnenskamers houdt en er niet met de pers over spreekt.. Dat vind ik netjes van hem. |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:05 schreef remco k het volgende:Ik vind van Gaal de grote winnaar van alles eigenlijk.. Hij is werkelijk waar de enige persoon die alles binnenskamers houdt en er niet met de pers over spreekt.. Dat vind ik netjes van hem. Ik vind het niet netjes van hem dat hij niet eens met het technisch hart is gaan praten en zijn steun heeft betuigd. Tevens vind ik het niet netjes van hem dat hij op deze manier heeft meegewerkt aan zijn benoeming als AD. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:07 schreef Kane het volgende:[..] Ik vind het niet netjes van hem dat hij niet eens met het technisch hart is gaan praten en zijn steun heeft betuigd. Tevens vind ik het niet netjes van hem dat hij op deze manier heeft meegewerkt aan zijn benoeming als AD. Dat mag, en hij zal nog wel met het technisch hart in gesprek gaan, daar twijfel ik niet aan.. En ik vind het niet meer dan logisch van zijn kant dat hij is ingestapt, hij is nu ook de persoon die al heeft aangegeven zelfs met Cruijff te willen praten over de toekomst van de club..
Overigens had ik het daar niet over, het schijnt namelijk heel normaal te zijn om direct naar vertrouwelijke gesprekken alles naar buiten te brengen en de vuile was buiten te hangen.. Zowel bij het de Ten Have groep als een aantal mensen uit de Cruijff groep..
Begrijp me niet verkeerd want ik ben een Cruijff aanhanger van het eerste uur en zal ongeacht wat dan ook altijd achter die visie blijven staan.. De fout ligt bij 4 mensen van de RVC, niet bij van Gaal.. Dat is mijn mening.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:05 schreef remco k het volgende:Ik vind van Gaal de grote winnaar van alles eigenlijk.. Hij is werkelijk waar de enige persoon die alles binnenskamers houdt en er niet met de pers over spreekt.. Dat vind ik netjes van hem. Het is ook niet zo gek dat van Gaal zich aan de zijlijn houdt, omdat deze hele kwestie 0,0 maar dan ook 0,0 met van Gaal te maken heeft.
De ledenraad heeft enkel vergaderd over het functioneren van de RvC die onder anderen zij hebben aangesteld.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 november 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
persoonlijk vind ik dat Van Gaal niet de man is op de juiste plaats. Je hebt namelijk kwaliteiten nodig om te communiceren en dat is altijd zijn slechte punt geweest. Van Gaal is rancuneus en zorgt voor veel onrust. Vroeg of laat komt die in botsing en geeft die alles en iedereen de schuld van alles behalve hemzelf.
Van Gaal is een technische man met nauwelijks bestuurlijke ervaring. Van Gaal heeft nooit een visie neergezet en zeker niet voor langere termijn. Een AD moet een people manager zijn en je kan veel zeggen over Van Gaal maar dat is die niet. Begrijp me niet verkeerd Van Gaal heeft prima resultaten gehaald in het verleden als coach maar is altijd gebotst met andere binnen de clubs waar die werkte.
Van Gaal is niet de aangewezen persoon om deze functie te vervullen want ik voorzie dat we over een jaar weer van dit soort taferelen zullen hebben. Ajax heeft een bestuurder nodig die de brug kan maken tussen het bedrijf Ajax en het voetbal Ajax en Van Gaal is in mijn ogen niet de aangewezen persoon voor dit proces.
Plan Cruyff moet worden voortgezet en daar heb je een objectief persoon voor nodig. Hiddink, Rijkaard of een man als Keye zou de perfecte persoon zijn voor deze positie. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Hiddink die is rustig kalm een people manager en een mooie combi van bestuurder en voetballer. Hiddink kan een brug slaan tussen Cruyff het bestuur en voetballers. Hiddink straalt vertrouwen uit en staat in hoog aanzien internationaal. Daarbij is hij een buitenstaander en kan daarom ook zeer goed boven de partijen staan. Daarbij kan die ook perfect communiceren met de pers wat brood nodig is. |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:46 schreef Senja het volgende:persoonlijk vind ik dat Van Gaal niet de man is op de juiste plaats. Je hebt namelijk kwaliteiten nodig om te communiceren en dat is altijd zijn slechte punt geweest. Van Gaal is rancuneus en zorgt voor veel onrust. Vroeg of laat komt die in botsing en geeft die alles en iedereen de schuld van alles behalve hemzelf. Van Gaal is een technische man met nauwelijks bestuurlijke ervaring. Van Gaal heeft nooit een visie neergezet en zeker niet voor langere termijn. Een AD moet een people manager zijn en je kan veel zeggen over Van Gaal maar dat is die niet. Begrijp me niet verkeerd Van Gaal heeft prima resultaten gehaald in het verleden als coach maar is altijd gebotst met andere binnen de clubs waar die werkte. Van Gaal is niet de aangewezen persoon om deze functie te vervullen want ik voorzie dat we over een jaar weer van dit soort taferelen zullen hebben. Ajax heeft een bestuurder nodig die de brug kan maken tussen het bedrijf Ajax en het voetbal Ajax en Van Gaal is in mijn ogen niet de aangewezen persoon voor dit proces. Plan Cruyff moet worden voortgezet en daar heb je een objectief persoon voor nodig. Hiddink, Rijkaard of een man als Keye zou de perfecte persoon zijn voor deze positie. Mijn voorkeur zou uitgaan naar Hiddink die is rustig kalm een people manager en een mooie combi van bestuurder en voetballer. Hiddink kan een brug slaan tussen Cruyff het bestuur en voetballers. Hiddink straalt vertrouwen uit en staat in hoog aanzien internationaal. Daarbij is hij een buitenstaander en kan daarom ook zeer goed boven de partijen staan. Daarbij kan die ook perfect communiceren met de pers wat brood nodig is. En nu dat de RvC moet opstappen komt Guus wellicht weer in beeld. |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
V Gaal is juist de verliezer de mensen die hem wouden hebben zijn weggestuurd Cruijff wou die functie nog geen eens die kan nu doorgaan waar hij al mee bezig was,RVC hebben niet in het belang van Ajax gedacht maar aan hun eigen CV...
Ik ben trots op Ajax dat wij mensen binnen de Club hebben met Club liefde die op durven te staan voor ons Ajax die strijden voor ons Ajax tegen de beursgenoteerde mannetjes! Binnen Psv zie ik dit niet snel gebeuren dat er mensen op staan en voor de club gaan staan,die konden zich nog geen eens knokken in oranje waren niet mondig genoeg,nee hun niveau is die van Waterdeus gefrustreerd en nietszeggend |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:05 schreef remco k het volgende:Ik vind van Gaal de grote winnaar van alles eigenlijk.. Hij is werkelijk waar de enige persoon die alles binnenskamers houdt en er niet met de pers over spreekt.. Dat vind ik netjes van hem. Nee.. daar heeft die Truus voor |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Al met al zou ik het jammer vinden als van Gaal niet komt want ik ben ook een fan van van Gaal en als hij zich kan vinden in het jeugdbeleid van Johan en voor de rest het gezicht van Ajax wordt en in overleg met Jonk/Bergkamp/de Boer het techn.gedeelte samen bespreken zie ik dat wel zitten als algemeen directeur hoeft er voor mij nou niet direct een marionet van Johan te zitten. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:09 schreef nora het volgende:Al met al zou ik het jammer vinden als van Gaal niet komt want ik ben ook een fan van van Gaal en als hij zich kan vinden in het jeugdbeleid van Johan en voor de rest het gezicht van Ajax wordt en in overleg met Jonk/Bergkamp/de Boer het techn.gedeelte samen bespreken zie ik dat wel zitten als algemeen directeur hoeft er voor mij nou niet direct een marionet van Johan te zitten. Je bent wel erg naief om te denken dat Cruijff en van Gaal samen gaan werken. Dat gaat nooit gebeuren..
Dus het is of de weg van Cruijff, of de andere kant op (waar van Gaal op de bus staat te wachten). |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
Ajax heeft Cruijff en zijn visie nodig
V Gaal al mijn waardering voor wat hij heeft gedaan maar Met V Gaal hebben we meer kans op conflicten in de toekomst Het is altijd meer het belang voor zijn ego dan voor Ajax
Cruijff geeft het vertrouwen aan de jeugdtrainers (oud top voetballers) met een andere insteek dan V Gaal, individueel spelers beter maken
Visie Cruijff is wat we nu zien bij Barcalona |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Volgens mij zetten jullie Cruijff wel op een erg hoog voetstuk,ik hoop dat jullie gelijk krijgen maar qua conflicten wint Cruijff het nog wel van v.Gaal en of dat het geweldige Barcelona nou alleen Cruijff zijn verdienste is ? volgens mij heeft het ook met super voetballers te maken die zij op dit moment hebben en ook 450 miljoen schuld ,dus al met al ook Cruijff is geen zekerheid dat dit allemaal goed gaat komen.We hebben met van Gaal ook schitterende successen gehaald in 95 dus waarom niet weer ?? |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:27 schreef nora het volgende:Volgens mij zetten jullie Cruijff wel op een erg hoog voetstuk,ik hoop dat jullie gelijk krijgen maar qua conflicten wint Cruijff het nog wel van v.Gaal en of dat het geweldige Barcelona nou alleen Cruijff zijn verdienste is ? volgens mij heeft het ook met super voetballers te maken die zij op dit moment hebben en ook 450 miljoen schuld ,dus al met al ook Cruijff is geen zekerheid dat dit allemaal goed gaat komen.We hebben met van Gaal ook schitterende successen gehaald in 95 dus waarom niet weer ?? En zonder schulden. |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:27 schreef nora het volgende:Volgens mij zetten jullie Cruijff wel op een erg hoog voetstuk,ik hoop dat jullie gelijk krijgen maar qua conflicten wint Cruijff het nog wel van v.Gaal en of dat het geweldige Barcelona nou alleen Cruijff zijn verdienste is ? volgens mij heeft het ook met super voetballers te maken die zij op dit moment hebben en ook 450 miljoen schuld ,dus al met al ook Cruijff is geen zekerheid dat dit allemaal goed gaat komen.We hebben met van Gaal ook schitterende successen gehaald in 95 dus waarom niet weer ?? Van Gaal doet conflicten voor zijn eigen ego
Cruijff doet zoals nu niet zozeer conflict maar strijden voor AJAX Cruijff laat niet over zich heen lopen en vooral niet door wat maatpak mensen Cruijff doet het in het belang voor Ajax V Gaal in het belang V Gaal
Cruijff heeft bij Barca de poppetjes op de juiste positie gezet individueel spelers trainen in de jeugd,alle jeugdtrainers hoofdtrainers allemaal door Cruijff daar neer gezet 450 miljoen schuld wat kan Cruijff daar aan doen,Cruijff heeft daar niks mee te maken,maar met het voetbalgedeelte... |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:56 schreef Kane het volgende:[..] En nu dat de RvC moet opstappen komt Guus wellicht weer in beeld. [/quote Ik denk het niet. Ten eerste kiest hij waarschijnlijk voor het grote geld van die club uit Rusland. Ten tweede je moet wel gek zijn om in een slangekuil die Ajax op het ogenblik is te willen werken. |
|
|
|
|
A_J_A_X
|
|
|
Van Gaal had niet mee moeten werken aan de achterbakse actie van de RVC die ten doel heeft om Cruijff weg te krijgen. Hij had gewoon netjes in alle openheid te kennen moeten geven dat hij directeur wilde worden en niet op een geniepige manier via de achterdeur naar binnen. Van Gaal heeft nog helemaal geen contract, er is sprake van een voorbenoeming, er is nog niets getekend. Ajax moet gewoon verder gaan op de ingeslagen weg en een algemeen directeur aanstellen die de plannen van Cruijff ondersteund en niet iemand die stiekem achter z'n rug bezig is om hem weg te krijgen. Op een vertrouwelijke manier kunnen samenwerken is belangrijk voor de eenheid in de club. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:05 schreef remco k het volgende:Ik vind van Gaal de grote winnaar van alles eigenlijk.. Hij is werkelijk waar de enige persoon die alles binnenskamers houdt en er niet met de pers over spreekt.. Dat vind ik netjes van hem. je neemt het dus op voor iemand die deel uit maakte van het plan waarbij JC in zijn rug is gestoken. die eerst zijn bayern-miljoenen wil voor hij bij ajax aan de slag gaat en zelfs een vakantie belangrijker vindt dan "zijn" club. van gaal is net zo eng als die overige vier leden van de rvc |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 10:43 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Het is ook niet zo gek dat van Gaal zich aan de zijlijn houdt, omdat deze hele kwestie 0,0 maar dan ook 0,0 met van Gaal te maken heeft. De ledenraad heeft enkel vergaderd over het functioneren van de RvC die onder anderen zij hebben aangesteld. Alles wat er de afgelopen weken naar buiten is gekomen is toch wel wat meer dan enkel de vergadering van gister, Luis had alle mogelijkheden om daarover zijn zegje te doen, per slot van rekening is zijn naam wel een keer of 100 gevallen.. En normaal gesproken is het niet een heel groot iets aangezien het gewoon normaal is zaken binnen de deuren te houden maar van Gaal is wel zo'n beetje de enige die dat gedaan heeft.. |
|
|
|
|
Stanley
|
|
|
De tot nog toe bevestigde berichtgeving kan een overwinning zijn voor Cruijff, echter ook een eerste stap om Cruijff definitief buitenspel te zetten. Alles valt en staat bij de vervolgacties.
Men had namelijk de mogelijkheid om Voor Cruijff en tegen de overige RVC te kiezen en dat is niet gebeurd.
Ook is de overige RVC vrij in haar keuze om op te stappen of aan te blijven tot ergens in Januari. Ook dan is het nog afwachten wat dan gaat gebeuren.
Optisch kan je het uitleggen als een overwinning voor Cruijff. Maar helaas hebben tot nog toe alle beslissingen een dubbele bodem gehad.
Wat mij zorgen baart is het feit dat het hier een keuze betrof tussen Cruijff " het Ajax" icoon bij uitstek en een stel onbekende ijdeltuiten zonder Ajax verleden, met enige uitzondering van Davids dan.
Als je als lid van de ledenraad dan nog zoveel twijfel hebt voor wie je moet kiezen, met de massale steun ook nog eens van het legioen.... dan stemt mij dit niet helemaal met optimisme!
Vanuit dit perspectieff kan je je afvragen wat voor slangenkuil die ledenraad is?
De toekomst van Ajax staat op het spel, het imago en reputatie en je kan dan niet kiezen tussen Cruijff en bijvoorbeeld advocate Olfers of Media druiloor Römer en Opperijdeltuit Ten Have..... Kom op zeg!!!
IN EN IN TRIEST OM MEE TE MOETEN MAKEN!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En als trainer die kon putten uit een door Cruijff opgezet plan voor de jeugdopleiding.. Iets andere functie dan een AD die waarschijnlijk alles wil gaan hervormen.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:44 schreef Dalai Lama het volgende:[..] Van Gaal doet conflicten voor zijn eigen ego Cruijff doet zoals nu niet zozeer conflict maar strijden voor AJAX Cruijff laat niet over zich heen lopen en vooral niet door wat maatpak mensen Cruijff doet het in het belang voor Ajax V Gaal in het belang V Gaal Cruijff heeft bij Barca de poppetjes op de juiste positie gezet individueel spelers trainen in de jeugd,alle jeugdtrainers hoofdtrainers allemaal door Cruijff daar neer gezet 450 miljoen schuld wat kan Cruijff daar aan doen,Cruijff heeft daar niks mee te maken,maar met het voetbalgedeelte... Helemaal niet waar wat je zegt, Cruijff heeft een plan geschreven voor Barcelona en daar heeft Barcelona 95% uit overgenomen in de jeugdopleiding, dat Cruijff daar poppetjes op hun plek heeft gezet is de grootste onzin.. Wat hij wel heeft gedaan is Rijkaard en Guardiola aanbevolen als trainer.. Maar hij heeft 0,0 mensen neergezet. |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
VAN GAAL: 'IK BEN NOG LANG NIET AAN DE BEURT' 29/11/2011 12:45
Louis van Gaal wacht de aandeelhoudersvergadering bij Ajax af voordat hij zich gaat mengen in de momenteel onduidelijke situatie binnen de clubleiding.
De zestigjarige Amsterdammer volgde de ontwikkelingen rond de ledenraadsvergadering gisteren vanuit Hong Kong, een van de haltes tijdens zijn vakantiereis door Azië. Van Gaal bereikte twee weken geleden een akkoord met de raad van commissarissen van Ajax over een aanstelling als directievoorzitter, zonder dat commissaris Johan Cruijff daarvan op de hoogte was.
De ledenraad verzocht maandagavond de voltallige rvc terug te treden. Volgens de gemaakte afspraken, die door Johan Cruijff en tien jeugdtrainers juridisch aangevochten gaan worden, begint Van Gaal 1 juli 2012 bij Ajax. De interim-directeuren Danny Blind en Martin Sturkenboom zijn vorige week in hun nieuwe functie begonnen.
'Het woord is nog steeds aan de rvc, het interim-bestuur, de interim-directie en vervolgens aan de aandeelhoudersvergadering', meldt Van Gaal vanuit Hong Kong aan Voetbal International.'Ik ben nog lang niet aan de beurt.' (Yoeri van den Busken en Simon Zwartkruis)
http://www.vi.nl/Nieuws-item/211830/VAN-GAAL-IK-BEN-NOG-LANG-NIET-AAN-DE-BEURT.htm |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:47 schreef Brandje het volgende:[..] je neemt het dus op voor iemand die deel uit maakte van het plan waarbij JC in zijn rug is gestoken. die eerst zijn bayern-miljoenen wil voor hij bij ajax aan de slag gaat en zelfs een vakantie belangrijker vindt dan "zijn" club. van gaal is net zo eng als die overige vier leden van de rvc Gezien het verleden tussen Cruijff en van Gaal en alles wat JC van Gaal heeft aangedaan in voornamelijk zijn Barcelona tijd kan ik de beslissing van Louis van Gaal wel snappen ja..
Hoezo vind hij een vakantie belangrijker?? Hij is toch niet in dienst of wel, hij mag helemaal niks doen en heeft een gesprek aangevraagd bij Bayern om zijn contract eerder te ontbinden.. Je weet helemaal niet wat hij daar gaat bespreken.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:52 schreef thomASS het volgende:VAN GAAL: 'IK BEN NOG LANG NIET AAN DE BEURT' 29/11/2011 12:45 Louis van Gaal wacht de aandeelhoudersvergadering bij Ajax af voordat hij zich gaat mengen in de momenteel onduidelijke situatie binnen de clubleiding. De zestigjarige Amsterdammer volgde de ontwikkelingen rond de ledenraadsvergadering gisteren vanuit Hong Kong, een van de haltes tijdens zijn vakantiereis door Azië. Van Gaal bereikte twee weken geleden een akkoord met de raad van commissarissen van Ajax over een aanstelling als directievoorzitter, zonder dat commissaris Johan Cruijff daarvan op de hoogte was. De ledenraad verzocht maandagavond de voltallige rvc terug te treden. Volgens de gemaakte afspraken, die door Johan Cruijff en tien jeugdtrainers juridisch aangevochten gaan worden, begint Van Gaal 1 juli 2012 bij Ajax. De interim-directeuren Danny Blind en Martin Sturkenboom zijn vorige week in hun nieuwe functie begonnen. 'Het woord is nog steeds aan de rvc, het interim-bestuur, de interim-directie en vervolgens aan de aandeelhoudersvergadering', meldt Van Gaal vanuit Hong Kong aan Voetbal International.'Ik ben nog lang niet aan de beurt.' (Yoeri van den Busken en Simon Zwartkruis) http://www.vi.nl/Nieuws-item/211830/VAN-GAAL-IK-BEN-NOG-LANG-NIET-AAN-DE-BEURT.htm Het enige juiste dat de heer van Gaal kan zeggen denk ik.. |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:51 schreef remco k het volgende:[..] Helemaal niet waar wat je zegt, Cruijff heeft een plan geschreven voor Barcelona en daar heeft Barcelona 95% uit overgenomen in de jeugdopleiding, dat Cruijff daar poppetjes op hun plek heeft gezet is de grootste onzin.. Wat hij wel heeft gedaan is Rijkaard en Guardiola aanbevolen als trainer.. Maar hij heeft 0,0 mensen neergezet. dan ben jij slecht ingelicht
Jeugdtrainers mensen in de technische staf die zijn allemaal door Cruijff daar neergezet,de visie individueel trainen allemaal overgenomen door Cruijff en 95% is tog geen kleine percentage
enne Rijkaart en Guardiola waren geen slechte keus of wel dan??? |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:27 schreef nora het volgende:Volgens mij zetten jullie Cruijff wel op een erg hoog voetstuk,ik hoop dat jullie gelijk krijgen maar qua conflicten wint Cruijff het nog wel van v.Gaal en of dat het geweldige Barcelona nou alleen Cruijff zijn verdienste is ? volgens mij heeft het ook met super voetballers te maken die zij op dit moment hebben en ook 450 miljoen schuld ,dus al met al ook Cruijff is geen zekerheid dat dit allemaal goed gaat komen.We hebben met van Gaal ook schitterende successen gehaald in 95 dus waarom niet weer ?? Simpelweg omdat van Gaal succes had als trainer maar niet als algemeen directeur. Het is evident dat overal waar van Gaal komt er conflicten ontstaan. En het is dan niet van Gaal versus één persoon maar versus een hele organisatie (Zie Bayern). Cruijff was niet de initiator van de conflicten. De conflicten ontstonden toen de RvC Cruijffs plannen begonnen tegen te werken. Dan is het niet zo gek dat er conflicten ontstaan. Ik ben blij dat hij zitting heeft kunnen nemen in de RvC waardoor hij de mogelijkheid heeft gehad om de achterbakse RvC ten val te brengen.
Johan gaat verder niet over het geld maar puur over het voetbal. Neemt niet weg dat hij streeft naar een echte voetbal club in plaats van een puur commercieel bedrijf. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:55 schreef Dalai Lama het volgende:[..] dan ben jij slecht ingelicht Jeugdtrainers mensen in de technische staf die zijn allemaal door Cruijff daar neergezet,de visie individueel trainen allemaal overgenomen door Cruijff en 95% is tog geen kleine percentage enne Rijkaart en Guardiola waren geen slechte keus of wel dan??? Ik slecht ingelicht??? Whahahaha, ja dat zal het zijn, denk niet dat er veel meer mensen op dit forum zijn die zoveel Barca volgt en dat al vanaf 89, want toen is alles zo'n beetje ingezet om tot nu te komen.. Zijn plan is overgenomen voor de jeugdopleiding en Guardiola en Rijkaard zijn door JC aanbevolen. Johan heeft geen enkel ander staflid aangesteld en heeft geen enkele jeugdtrainer aangesteld. Johan is wel te spreken over de opleiding en dat is natuurlijk terecht gezien de doorstroom.. |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:49 schreef Stanley het volgende:De tot nog toe bevestigde berichtgeving kan een overwinning zijn voor Cruijff, echter ook een eerste stap om Cruijff definitief buitenspel te zetten. Alles valt en staat bij de vervolgacties. Men had namelijk de mogelijkheid om Voor Cruijff en tegen de overige RVC te kiezen en dat is niet gebeurd. Ook is de overige RVC vrij in haar keuze om op te stappen of aan te blijven tot ergens in Januari. Ook dan is het nog afwachten wat dan gaat gebeuren. Optisch kan je het uitleggen als een overwinning voor Cruijff. Maar helaas hebben tot nog toe alle beslissingen een dubbele bodem gehad. Wat mij zorgen baart is het feit dat het hier een keuze betrof tussen Cruijff " het Ajax" icoon bij uitstek en een stel onbekende ijdeltuiten zonder Ajax verleden, met enige uitzondering van Davids dan. Als je als lid van de ledenraad dan nog zoveel twijfel hebt voor wie je moet kiezen, met de massale steun ook nog eens van het legioen.... dan stemt mij dit niet helemaal met optimisme! Vanuit dit perspectieff kan je je afvragen wat voor slangenkuil die ledenraad is? De toekomst van Ajax staat op het spel, het imago en reputatie en je kan dan niet kiezen tussen Cruijff en bijvoorbeeld advocate Olfers of Media druiloor Römer en Opperijdeltuit Ten Have..... Kom op zeg!!! IN EN IN TRIEST OM MEE TE MOETEN MAKEN!!! Het probleem was dat als de LR alleen voor Cruijff zou kiezen dat Ten Have niet zou opstappen. Je krijgt dan de situatie dat de beslissing bij de rechtbank komt te liggen. Kans is dan dat de commissarissen mogen aanblijven of er worden interim overheids commissarissen benoemd waarbij alle RvC leden alsnog moeten vertrekken. Dus dit was de enige mogelijkheid waarbij de kans groot was dat ten Have zou opstappen. Dat heeft hij immers gezegd. Maar goed Ten Have is niet betrouwbaar gebleken.
Maar het is idd. de vraag welke kant de interim bestuur op gaat. Maar ik ben wel optimistisch dat de Cruijff lijn wordt doorgezet. |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 13:00 schreef remco k het volgende:[..] Ik slecht ingelicht??? Whahahaha, ja dat zal het zijn, denk niet dat er veel meer mensen op dit forum zijn die zoveel Barca volgt en dat al vanaf 89, want toen is alles zo'n beetje ingezet om tot nu te komen.. Zijn plan is overgenomen voor de jeugdopleiding en Guardiola en Rijkaard zijn door JC aanbevolen. Johan heeft geen enkel ander staflid aangesteld en heeft geen enkele jeugdtrainer aangesteld. Johan is wel te spreken over de opleiding en dat is natuurlijk terecht gezien de doorstroom.. whahaha nog wel en sinds 89 nog wel rustig he
Eusebio Sacristán,Andoni Zubizarreta,Tito Vilanova dat zijn enkele namen op aangeven door Cruijff netzoals Guardiola en Rijkaard,Het jeugd model wat er nu staat bij Barca is meerendeel door de Visie van Cruijff,we zeggen eigelijk bijna het zelfde,maar sinds je het al volgt vanaf 89 had je dit ook wel moeten weten... |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:54 schreef remco k het volgende:[..] Gezien het verleden tussen Cruijff en van Gaal en alles wat JC van Gaal heeft aangedaan in voornamelijk zijn Barcelona tijd kan ik de beslissing van Louis van Gaal wel snappen ja.. Hoezo vind hij een vakantie belangrijker?? Hij is toch niet in dienst of wel, hij mag helemaal niks doen en heeft een gesprek aangevraagd bij Bayern om zijn contract eerder te ontbinden.. Je weet helemaal niet wat hij daar gaat bespreken.. Hij heeft zelf aangegeven dat hij pas in de zomer van 2012 wil beginnen omdat wanneer hij eerder begint zijn geld niet krijgt dus zorg er zelf even voor dat je op de hoogte bent want hijn vind geld dus wel degelijk belangrijker dan zijn club leiden!! Maar het zegt genoeg over jou als mens dat jij zulke praktijkengeod keurt. Dus achterbaks gedrag vind jij totaal geen probleem!!!! |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 12:52 schreef thomASS het volgende:VAN GAAL: 'IK BEN NOG LANG NIET AAN DE BEURT' 29/11/2011 12:45 Louis van Gaal wacht de aandeelhoudersvergadering bij Ajax af voordat hij zich gaat mengen in de momenteel onduidelijke situatie binnen de clubleiding. De zestigjarige Amsterdammer volgde de ontwikkelingen rond de ledenraadsvergadering gisteren vanuit Hong Kong, een van de haltes tijdens zijn vakantiereis door Azië. Van Gaal bereikte twee weken geleden een akkoord met de raad van commissarissen van Ajax over een aanstelling als directievoorzitter, zonder dat commissaris Johan Cruijff daarvan op de hoogte was. De ledenraad verzocht maandagavond de voltallige rvc terug te treden. Volgens de gemaakte afspraken, die door Johan Cruijff en tien jeugdtrainers juridisch aangevochten gaan worden, begint Van Gaal 1 juli 2012 bij Ajax. De interim-directeuren Danny Blind en Martin Sturkenboom zijn vorige week in hun nieuwe functie begonnen. 'Het woord is nog steeds aan de rvc, het interim-bestuur, de interim-directie en vervolgens aan de aandeelhoudersvergadering', meldt Van Gaal vanuit Hong Kong aan Voetbal International.'Ik ben nog lang niet aan de beurt.' (Yoeri van den Busken en Simon Zwartkruis) http://www.vi.nl/Nieuws-item/211830/VAN-GAAL-IK-BEN-NOG-LANG-NIET-AAN-DE-BEURT.htm 'Het woord is nog altijd aan de RvC'
Niet te geloven. Dus hij gaat er misschien vanuit dat de RvC zegt wij blijven aan. Hoe geloofwaardig ben je dan. In de ogen van Gaal is er nog een sprankje hoop. Maar je weet toch dat bestuurders niet aan kunnen blijven als vertrouwen is opgezegd??? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 13:08 schreef Brandje het volgende:[..] Hij heeft zelf aangegeven dat hij pas in de zomer van 2012 wil beginnen omdat wanneer hij eerder begint zijn geld niet krijgt dus zorg er zelf even voor dat je op de hoogte bent want hijn vind geld dus wel degelijk belangrijker dan zijn club leiden!! Maar het zegt genoeg over jou als mens dat jij zulke praktijkengeod keurt. Dus achterbaks gedrag vind jij totaal geen probleem!!!! Als achterbaks gedrag een reden is om niet bij Ajax aan de slag te mogen, wat doet Cruijff daar dan?? Wat doet Bergkamp JOnk de Boer en eigenlijk iedereen dan bij Ajax..???
En dat heeft hij helemaal niet aangegeven, dat heeft Ajax gemeld. Daarop volgend is er uitgelekt dat van Gaal een gesprek heeft met Bayern om dat contract eerder te ontbinden..
Bij mij telt altijd het laatste nieuws, en stel nieuwe situaties boven de oude situaties omdat er blijkbaar iets is veranderd.
Van Gaal gaat daar praten over het eerder beginnen bij Ajax. Heel mooi en netjes van de beste man..
Ik zeg trouwens niet dat ik het eens ben met de gang van zaken, integendel zelfs, maar i.p.v. de fout bij van Gaal te leggen, acht ik de 4 andere RVC leden hier voor verantwoordelijk.. |
|
|
|
|
Ztjes
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 16:15 schreef remco k het volgende:[..] Ik zeg trouwens niet dat ik het eens ben met de gang van zaken, integendel zelfs, maar i.p.v. de fout bij van Gaal te leggen, acht ik de 4 andere RVC leden hier voor verantwoordelijk.. Ik acht hier ook van Gaal voor verantwoordelijk, want hij gaat hiermee accoord, wetende dat het achter de rug van een RVC (JC) gebeurd. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 13:06 schreef Dalai Lama het volgende:[..] whahaha nog wel en sinds 89 nog wel rustig he Eusebio Sacristán,Andoni Zubizarreta,Tito Vilanova dat zijn enkele namen op aangeven door Cruijff netzoals Guardiola en Rijkaard,Het jeugd model wat er nu staat bij Barca is meerendeel door de Visie van Cruijff,we zeggen eigelijk bijna het zelfde,maar sinds je het al volgt vanaf 89 had je dit ook wel moeten weten... Zubizarreta werd aangesteld na het vertrek van Cruijff als Erevoorzitter, het gerucht ging destijds, en dat wordt versterkt door wat hij bij Ajax wil. dat Cruijff Zubbizarreta niet als TD wou hebben om dezelfde reden dat hij geen TD bij Ajax wil hebben. Een trainer en TD liggen mits beiden een trainersdiploma hebben altijd overhoop. Tito en Guardioala konden al jaren goed samen en dat is de reden geweest van zijn aanstelling en Eusebio is pas in 2011 aangesteld, dus ook in de tijd dat Cruijff niks te vertellen heeft..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 november 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
ik vind dat van gaal de grote winnaar is finacieel teminste cashen zonder dat hij wat doet als hij word weggestuurd |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 16:20 schreef remco k het volgende:[..] Zubizarreta werd aangesteld na het vertrek van Cruijff als Erevoorzitter, het gerucht ging destijds, en dat wordt versterkt door wat hij bij Ajax wil. dat Cruijff Zubbizarreta niet als TD wou hebben om dezelfde reden dat hij geen TD bij Ajax wil hebben. Een trainer en TD liggen mits beiden een trainersdiploma hebben altijd overhoop. Tito en Guardioala konden al jaren goed samen en dat is de reden geweest van zijn aanstelling en Eusebio is pas in 2011 aangesteld, dus ook in de tijd dat Cruijff niks te vertellen heeft.. Cruijff doet bij Barca ook niks officieel,maar al die aanstellingen zijn door hem gestuurd,en nog vele andere jeugdtrainers,
weet 100% zeker dat hij al weer wie de opvolger is van Guardiola |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 16:37 schreef Dalai Lama het volgende:[..] Cruijff doet bij Barca ook niks officieel,maar al die aanstellingen zijn door hem gestuurd,en nog vele andere jeugdtrainers, weet 100% zeker dat hij al weer wie de opvolger is van Guardiola Je zit er feitelijk gewoon naast. Cruijff doet momenteel niks voor Barca behalve met Guardiola praten over het eerste elftal.. de President en Cruijff liggen elkaar niet en daardoor is Crijff ook afgetreden als erevoorzitter.. |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 16:43 schreef remco k het volgende:[..] Je zit er feitelijk gewoon naast. Cruijff doet momenteel niks voor Barca behalve met Guardiola praten over het eerste elftal.. de President en Cruijff liggen elkaar niet en daardoor is Crijff ook afgetreden als erevoorzitter.. dan verschillen we van mening
Door Cruijff is de jeugdopleiding van Barca tot wat het nu is achter de schermen geeft hij nog advies die serieus worden genomen tot daden...hij mag idd de president niet,maar ook zoals bij Ajax hij laat zich niet wegjagen
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 november 2011 door Dalai Lama -- |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
Van Gaal? Is dat niet die man die werd uitgekotst door zijn spelers toen hij bondscoach was omdat hij ze als een stel kleuters behandelde?
En zijn diezelfde spelers niet voor een groot deel werkzaam op de Toekomst op dit moment?
Kan iemand mij 3 argumenten geven waarom deze oud-Oranje spelers zich nu wel als een stel kleuters laten behandelen door Louis?
Twee?
Een? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Waarom denk je dat ze met Cruijff tegen de benoeming een rechtszaak beginnen? |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
Wie krijgt er nog meer een enorme stijve lul van deze lachwekkende soap?
Typ: JA voor ja! Typ: NEE voor nee!
Flikker toch op met deze hele discussie!
"WIJ WILLEN VOETBAL ZIEN.....WIJ WILLEN VOETBAL ZIEN!!!!" |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
quote:Op dinsdag 29 november 2011 - 17:37 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:Wie krijgt er nog meer een enorme stijve lul van deze lachwekkende soap? Typ: JA voor ja! Typ: NEE voor nee! Flikker toch op met deze hele discussie! "WIJ WILLEN VOETBAL ZIEN.....WIJ WILLEN VOETBAL ZIEN!!!!" Lijkt Waterreus wel |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
nee dat brabandse binnemondse gebrabbel van Waterdeus dat hadden we niet kunnen lezen...
Gefrustreerde mensje bij psv de club drijft erop |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
simpel de visie van cruijff word nu voortgezet....snap dit topic ook eigenlijk niet.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 29 november 2011 door verbrande harry -- |
|
|
|
|
Dalai Lama
|
|
|
quote: ik hoop het van harte
De aandeelhouders moeten niet wachten tot januari maar nu laten blijken de visie van cruijff door te laten zetten maarjah ik heb geen zicht hoe de aandeelhouders denken,of zij wel denken aan het belang van Ajax...ik hoop van wel en zo jah dan moeten ze nu wat laten horen.. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
het is Cruyff tegen van gaal!! ruzie ruzie en nog eens ruzie! |
|
|
|