|
remco k
|
|
|
Lodeiro: 'Deed me pijn achteraf te horen dat Ajax mij kocht, zodat Suárez zou verlengen' 29-11-11
In januari 2010 verlengde Luis Suárez zijn contract bij Ajax. De Uruguayaanse aanvaller had eerder met de club afgesproken dat hij 'ja' zou zeggen tegen een verlenging van de samenwerking, als Ajax zich in zou spannen om Nicolás Lodeiro te kopen. Laatstgenoemde was daar echter niet van op de hoogte toen hij arriveerde in Amsterdam; toen hij het ontdekte, deed het hem pijn. AjaxF-side.NL Ik voelde me triest, niemand op de club had dat me ooit verteld. Het was een klap voor mijn vertrouwen, merkt Lodeiro op in een interview met NUsport. De Uruguayaan, van origine middenvelder, staat de laatste wedstrijden in de basis bij Ajax. De keuze van Frank de Boer viel op hem, omdat Kolbeinn Sigthórsson, Siem de Jong en Dmitri Bulykin allen kampten met blessures en de spoeling steeds dunner werd.
Lodeiro denkt inmiddels niet meer terug aan de reden van zijn komst naar Ajax. Nu ben ik dat helemaal vergeten. Zo gaat dat. Nu ik een kans krijg, wil ik er volop van genieten en me bewijzen. Ik hoef niet weg bij Ajax, het blijft een mooie club en ik voel me goed in Nederland, zegt hij. Lodeiro geeft ook aan dat hij bijna niet meer rekende op een kans in het eerste, tot er plots een blessuregolf kwam. Nu heeft de 21-jarige Zuid-Amerikaan wedstrijden in de benen tegen Dinamo Zagreb (twee), NAC Breda, Olympique Lyon en NEC. Als de trainer me op doel zet, vind ik dat ook goed. Al ben ik daar wel een beetje klein voor. |
|
|