BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kort geding Johan Cruijff en jeugdtrainers tegen Ajax op woensdag 7 december

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 14:35 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ojee, uwe koninklijke hoogheid keizer Johan Cruijff steekt zomaar z'n hand op zoals iedere andere sterveling... DAT MOET IN DE KRANT!
Baas boven baas ;)
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 14:37   quote  deeplink  
13.47: De belangrijkste punten uit het betoog van Cruijff's advocaat Kroes: 'Cruijff was in Nederland, maar er is toen niets gezegd over Van Gaal, Sturkenboom en Blind. Op 15 november vloog Cruijff terug naar Barcelona. Een dag later werd hij om 7 uur 's ochtends uitgenodigd voor een vergadering van de Raad van Commissarissen. Cruijff gaf om half twee 's middags aan niet te kunnen. 's Avonds kreeg hij een e-mail waarin de aanstelling van Van Gaal, Sturkenboom en Blind werd aangekondigd. Dit was de eerste keer dat hij hiervan vernam. Later die avond stelde de RvC de Van Gaal aan.'

14.27: VI meldt dat Marc Overmars een lunchpakketje meegenomen de rechtszaal in. De jeugdtrainer is begonnen aan zijn boterhammen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 14:40   quote  deeplink  
Hmm jammer dat er weer niet bij staat wat hij op zijn boterham heeft...
Pietje
 Pietje - woensdag 07 december 2011 - 14:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ojee, uwe koninklijke hoogheid keizer Johan Cruijff steekt zomaar z'n hand op zoals iedere andere sterveling... DAT MOET IN DE KRANT!
Hahaha. Maar dat is verplicht bij een rechtszaak, waarbij de eiser (en dat is Johan Cruijff) aanwezig is. Het hoort gewoon bij de formaliteiten.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 14:55   quote  deeplink  
14.46: De 'eerste helft' zit erop. Het Kamp-Cruijff is een uur en twinitig minuten aan het woord geweest. Nu begint de 'tweede helft'. Namens de andere vier RvC-leden neemt advocaat Wakkie het woord. Wakkie begint met de belofte dat hij het korter houdt dat zijn collega's
RoodWit81
 RoodWit81 - woensdag 07 december 2011 - 14:55   quote  deeplink  
Uitspraak op maandag 12 december om 11.00 uur. We zullen weer even moeten wachten dus.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 december 2011 - 15:03   quote  deeplink  
quote:

[..]

Hey Boudewijn, ik dacht dat jij neutraal was in deze? Dit riekt toch echt naar de voorkeur van Ten Hate en Co.

Verklaar je nader.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2011 door Ronald 1960 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 december 2011 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 14:55 schreef RoodWit81 het volgende:
Uitspraak op maandag 12 december om 11.00 uur. We zullen weer even moeten wachten dus.
Dat is dus op de dag van Algemene ledenvergadering als het goed is?
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:05 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dat is dus op de dag van Algemene ledenvergadering als het goed is?
Klopt.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:10   quote  deeplink  
Volgens Advocaat RvC moeten de werknemers ten alle tijden de directie volgen in haar plannen. (Doelend op aanstellen van Gaal, Blind & Co).

1 ) De RvC is de directie niet
2 ) Mocht de RvC in dezen wel gezien worden als "directie" dan is de benoeming alsnog niet rechtsgeldig aangezien ze niet hebben gestemd, en een lid uit diezelfde RvC hebben buitengesloten.

Of zie ik dat verkeerd?
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:12   quote  deeplink  
Advocaat RvC: Slop en van der Aat verantwoordelijk voor benoemen Sturkenboom en Blind

Sinds wanneer zijn de financieel directeur en commercieel directeur verantwoordelijk voor het benoemen van overige directeuren?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2011 door Booya4Afca --
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 14:37 schreef Boudewijn het volgende:
13.47: De belangrijkste punten uit het betoog van Cruijff's advocaat Kroes: 'Cruijff was in Nederland, maar er is toen niets gezegd over Van Gaal, Sturkenboom en Blind. Op 15 november vloog Cruijff terug naar Barcelona. Een dag later werd hij om 7 uur 's ochtends uitgenodigd voor een vergadering van de Raad van Commissarissen. Cruijff gaf om half twee 's middags aan niet te kunnen. 's Avonds kreeg hij een e-mail waarin de aanstelling van Van Gaal, Sturkenboom en Blind werd aangekondigd. Dit was de eerste keer dat hij hiervan vernam. Later die avond stelde de RvC de Van Gaal aan.'

14.27: VI meldt dat Marc Overmars een lunchpakketje meegenomen de rechtszaal in. De jeugdtrainer is begonnen aan zijn boterhammen.
OH JEE.. MARC HEEFT EEN LUNCHPAKKET MEE.. ZIJNE KONINKLIJKE PRINSELIJKHEID GAAT ETEN!!!!

Zo jammer Boudje.. wel alle feiten opdreunen die in de krant komen ;)
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Hey Boudewijn, ik dacht dat jij neutraal was in deze? Dit riekt toch echt naar de voorkeur van Ten Hate en Co.

Verklaar je nader.
Ik ben neutraal qua clubs, dus van mij mogen EN Feyenoord EN Ajax winnen.
Maar dit gaat over het gedoe eromheen waar ik natuurlijk als neutraal persoon ook een mening over heb.

En die mening is dus dat iedereen zonder na te denken achter Cruijff aanloopt maar dat ik niet overtuigd ben dat zijn visie (wat op zich een goede visie is) goed voor Ajax is. Want Cruijff' visie werkt goed bij Barcelona die toendertijd een miljard in de schulden stond en waar de jeugdspelers niet voortijdig wegliepen. Maar Ajax heeft niet de financiele middelen om ervoor te zorgen dat de jeugdspelers niet weggekocht worden voordat ze Ajax 1 tot de europese hebben gebracht wat in de visie van Cruijff moet gebeuren.
Cruijff heeft meerdere malen (ook de laatste weken) gezegd dat Ajax als voetbalbedrijf voor beursbedrijf staat maar in de praktijk werkt dat gewoon niet want hier in Nederland moet je winst maken dus zijn visie zal Ajax flink in de problemen helpen.

Al die supporters die klakkeloos Cruijff' woorden als waarheid aannemen, die denken gewoon niet na!
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 15:30   quote  deeplink  
14.38: De eis van het 'Kamp-Cruijff': Danny Blind mag zijn functie voorlopig niet uitoefenen en de aanstelling van Louis van Gaal wordt verboden. Door geen technisch directeur aan te stellen, bespaart Ajax jaarlijks vier ton. Bovendien is de verwachting dat Van Gaal de door Cruijff ingestelde koers niet zal volgen.

14.44: De Telegraaf meldt dat Martin Sturkenboom nog nooit met het technisch hart (Jonk, Bergkamp, Frank de Boer) heeft gesproken. Daarom is een samenwerking zinloos.

14.46: De 'eerste helft' zit erop. Het Kamp-Cruijff is een uur en twinitig minuten aan het woord geweest. Nu begint de 'tweede helft'. Namens de andere vier RvC-leden neemt advocaat Wakkie het woord. Wakkie begint met de belofte dat hij het korter houdt dat zijn collega's.

15.07: Opvallend: niet de RvC, maar de directie van Ajax (Jeroen Slop en Henri van der Aat) heeft Van Gaal, Blind en Sturkenboom aangesteld, zo zegt advocaat Wakkie. Dat meldt De Telegraaf via Twitter. De Ondernemingsraad van Ajax wil eerst nog met Van Gaal spreken, voodat zijn benoeming goedgekeurd wordt.

15.15: Wakkie legt de schuld van het afzeggen van Van Basten opnieuw bij Cruijff neer. Die treuzelde te lang. Ook werden er veel 'halve waarheden' verteld en was de berichtgeving 'eenzijdig'.

15.23: De verklaring van de overige RvC-leden waarom Cruijff pas zo laat op de hoogte werd gesteld van het aanstellen van Van Gaal: Cruijff heeft geen eigen e-mailadres. Veel andere mensen kunnen ook aan hem gerichte e-mails lezen. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en dit was gevoelige informatie.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 07 december 2011 - 15:31   quote  deeplink  
er word weer zo'n duivels spelletje gespeeld met Johan hier. Ik sta echt op ontploffen momenteel jongens.... Moet vanavond gelukkig trainen dan kan ik meteen wat frustratie eruit gooien.
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:27 schreef Boudewijn het volgende:

Al die supporters die klakkeloos Cruijff' woorden als waarheid aannemen, die denken gewoon niet na!
Nou nou.. boude stelling Boudje.

Lees onderstaand eerst door en herformuleer bovenstaande opmerking nog eens.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1591.php

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1602.php
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 december 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:

[..]

Maar dit gaat over het gedoe eromheen waar ik natuurlijk als neutraal persoon ook een mening over heb.

En die mening is dus dat iedereen zonder na te denken achter Cruijff aanloopt maar dat ik niet overtuigd ben dat zijn visie (wat op zich een goede visie is) goed voor Ajax is. Want Cruijff' visie werkt goed bij Barcelona die toendertijd een miljard in de schulden stond en waar de jeugdspelers niet voortijdig wegliepen. Maar Ajax heeft niet de financiele middelen om ervoor te zorgen dat de jeugdspelers niet weggekocht worden voordat ze Ajax 1 tot de europese hebben gebracht wat in de visie van Cruijff moet gebeuren.
Cruijff heeft meerdere malen (ook de laatste weken) gezegd dat Ajax als voetbalbedrijf voor beursbedrijf staat maar in de praktijk werkt dat gewoon niet want hier in Nederland moet je winst maken dus zijn visie zal Ajax flink in de problemen helpen.

Het gaat ook niet om de korte termijn, maar op de langere termijn, waarbij clubs met grote schulden straks uitgesloten worden van Europeesch voetbal, dus hun huishoudboekje op orde moeten hebben, dus hun talenten langer vast kunnen houden omdat er niet meer van die absurde bedragen worden betaald omdat je daardoor weer hogere schulden krijgt. Als je het dus zo bekijkt, is er wel degelijk een goede toekomst voor clubs als ONS AJAX en dus ook voor andere clubs met een goede gerichte jeugdopleiding.
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:34 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de korte termijn, maar op de langere termijn, waarbij clubs met grote schulden straks uitgesloten worden van Europeesch voetbal, dus hun huishoudboekje op orde moeten hebben, dus hun talenten langer vast kunnen houden omdat er niet meer van die absurde bedragen worden betaald omdat je daardoor weer hogere schulden krijgt. Als je het dus zo bekijkt, is er wel degelijk een goede toekomst voor clubs als ONS AJAX en dus ook voor andere clubs met een goede gerichte jeugdopleiding.
Laat 'm joh.. totaal niet ingelezen.
Misschien ook zo eentje die vind dat Cruijffianen als bruinhemden zijn die klakkeloos achter een dictator lopen.

De advocaat van Ajax NV, Peter Wakkie, zit bijvoorbeeld samen met Steven ten Have in de RvC van Abn Amro.

http://www.abnamro.com/nl/corporate-governance/supervisory-board/index.html

Grootaandeelhouder van het aandeel Ajax..

Nuff said?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2011 door Ride --
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:42   quote  deeplink  
quote:

[..]

Een gevalletje pot verwijt de ketel? Met alle respect hoor, maar uit jouw woorden maak ik uit dat je niet bepaald begrijpt wat Cruijff van plan is met de Toekomst.

Natuurlijk zullen clubs zijn die talenten elders (dus ook bij ons) wegplukken. En zolang wij in Nederland geen contracten mogen aanbieden aan talenten onder de 16 jaar, zal dat niet veranderen.

Neemt niet weg dat het niveau van de jeugdopleiding omhoog moet. Gaat het niveau van de jeugdopleiding omhoog, verhoogt de kans dat een talent voor de jeugdopleiding van Ajax kiest (zoals vroeger het geval was). Kiezen meer talenten voor Ajax, is de kans groter dat er een talent doorbreekt in Ajax 1. Kan dat talent zich doorontwikkelen, is de kans groot dat hij voor een groot bedrag een buitenlands avontuur aan gaat.

Kortom, precies datgene waar Ajax groot mee is geworden.

OVerigens heeft Cruijff 200% gelijk dat AFC Ajax voor Ajax N.V. staat. Alles valt of staat bij een goed of slecht seizoen. Ajax als beursgenoteerde club vergelijken met andere bedrijven slaat kant noch wal, omdat de hele opzet van aandeelhouders etc. totaal anders is.

Er zijn in een totaal 27% aandelen verkocht, De vereniging heeft 73% van de aandelen.

Daarnaast zijn er van die 27% aandelen, 15-20% naar supporters gegaan. De overige aandelen zijn naar sponsoren gegaan die graag wat meer wilde betekenen. Denk je nu echt dat die aandelen hebben aangeschaft om geld te verdienen? Dan hadden ze die aandelen toch al lang van de hand gedaan?

De aandelen zijn van 25 gulden per stuk, naar iets meer dan 2 euro gegaan....

Maar goed, terug naar het voetbal.

Cruijff wilt simpelweg de 6jes en 7jes die nu doorbreken, opkrikken naar een 7,5je en hier een daar een 8je (uitzonderlijke talenten zoals Bergkamp, Sneijder ..)

Omdat te bereiken heeft hij een plan uitgewerkt, waaraan heel wat oud-spelers aan mee hebben gewerkt, en die is deze zomer in uitvoering gegaan.

Alles wat de RvC de afgelopen maanden heeft besloten staat haaks op het plan wat destijds is goedgekeurd door de ledenraad als 'Beleid van de club'.

En daar gaat deze rechtzaak over (zal inmiddels wel afgelopen zijn).
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:46   quote  deeplink  
15.07: Opvallend: niet de RvC, maar de directie van Ajax (Jeroen Slop en Henri van der Aat) heeft Van Gaal, Blind en Sturkenboom aangesteld, zo zegt advocaat Wakkie. Dat meldt De Telegraaf via Twitter. De Ondernemingsraad van Ajax wil eerst nog met Van Gaal spreken, voodat zijn benoeming goedgekeurd wordt.

Zoals ik al eerder aangaf: Sinds wanneer ligt het aanstellen van een AD en een TD op het bordje van de commercieel directeur en de financieel directeur?

15.15: Wakkie legt de schuld van het afzeggen van Van Basten opnieuw bij Cruijff neer. Die treuzelde te lang. Ook werden er veel 'halve waarheden' verteld en was de berichtgeving 'eenzijdig'.

van Basten wilde een paar mensen meenemen, Cruijff wilde die mensen eerst spreken. Overigens geen reden om buiten zijn rug om een directeur te benoemen. Daarnaast heeft de huidige RvC ook niet bepaald schone handen als het gaat om halve waarheden te verkondigen.

15.23: De verklaring van de overige RvC-leden waarom Cruijff pas zo laat op de hoogte werd gesteld van het aanstellen van Van Gaal: Cruijff heeft geen eigen e-mailadres. Veel andere mensen kunnen ook aan hem gerichte e-mails lezen. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en dit was gevoelige informatie.

Telefoon??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2011 door Booya4Afca --
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:34 schreef Ride het volgende:

[..]

Nou nou.. boude stelling Boudje.

Lees onderstaand eerst door en herformuleer bovenstaande opmerking nog eens.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1591.php

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1602.php
Er zijn genoeg supporters die zonder zelf na te denken Cruijff' woorden als waarheid zien. Er zijn er ook genoeg (maar minder) die wel nadenken, maar met hun verschil ik dus van mening.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:51   quote  deeplink  
15.34: De advocaat van Ten Have stelt dat werknemers (jeugdtrainers) het beleid van een NV (Ajax) helemaal niet voor een rechtbank mogen aanvechten. Ze kunnen hooguit hun contract inleveren.

Weer zoiets..

De jeugdtrainers (samen met Cruijff) verdedigen juist het beleid wat in Maart werd goedgekeurd door de ledenraad als "rode draad door de vereniging".

Het is juist de RvC die een eigen agenda heeft en totaal tegendraads mensen is gaan benoemen.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 07 december 2011 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:51 schreef Booya4Afca het volgende:
15.34: De advocaat van Ten Have stelt dat werknemers (jeugdtrainers) het beleid van een NV (Ajax) helemaal niet voor een rechtbank mogen aanvechten. Ze kunnen hooguit hun contract inleveren.

Weer zoiets..

De jeugdtrainers (samen met Cruijff) verdedigen juist het beleid wat in Maart werd goedgekeurd door de ledenraad als "rode draad door de vereniging".

Het is juist de RvC die een eigen agenda heeft en totaal tegendraads mensen is gaan benoemen.
Om gek van te worden toch?
Pietje
 Pietje - woensdag 07 december 2011 - 15:58   quote  deeplink  
quote:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Boudewijn. Maar ik loop zeker niet klakkeloos achter Johan Cruijff aan, echter, ik vind wel dat hij een reeële kans verdient om Ajax weer vlot te trekken. Juist wél omdat hij hetzelfde bij Barcelona heeft bewerkstelligd. Ten Have en zijn holmaatjes zijn echter bang dat hem dat gaat lukken, waardoor zij minder invloed zouden kunnen hebben op het (technische) beleid. Kijk, met de benoeming van Louis van Gaal en Danny Blind hebben zijn bewust de confrontatie gezocht. Welnu, die confrontatie vindt nu dus plaats in een kortgeding. Ik ben er heilig van overtuigd, dat Johan Cruijff het beste voor heeft met Ajax. Diezelfde overtuiging heb ik nou niet bepaald ten aanzien van ten Have, Olfers, Davids en Römer. Daarom roepen (bijna) alle Ajax-supporters: geef Cruijff de ruimte! Lukt hem dat niet, dan is het voorgoed gedaan tussen Cruijff en Ajax. Dan zijn de anderen weer aan zet. Maar niet nu!
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 15:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:52 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Om gek van te worden toch?
Dat is nog zacht uitgedrukt. Hoe gaat het eigenlijk te werk, kan/mag Cruijff reageren de beweringen van de RvC ?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:42 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Een gevalletje pot verwijt de ketel? Met alle respect hoor, maar uit jouw woorden maak ik uit dat je niet bepaald begrijpt wat Cruijff van plan is met de Toekomst.
Ik luister naar Cruijff z'n woorden en hij zegt zelf dat het hem niet om het winstmaken gaat maar alleen om het opleiden van talenten.

quote:

Neemt niet weg dat het niveau van de jeugdopleiding omhoog moet. Gaat het niveau van de jeugdopleiding omhoog, verhoogt de kans dat een talent voor de jeugdopleiding van Ajax kiest (zoals vroeger het geval was). Kiezen meer talenten voor Ajax, is de kans groter dat er een talent doorbreekt in Ajax 1. Kan dat talent zich doorontwikkelen, is de kans groot dat hij voor een groot bedrag een buitenlands avontuur aan gaat.
Uiteraard kan en moet het omhoog, maar van Gaal heeft dat ook voor ogen en ik denk zelfs dat het inzicht van van Gaal beter is dan dat van Cruijff (mijn persoonlijke mening).

quote:

Cruijff wilt simpelweg de 6jes en 7jes die nu doorbreken, opkrikken naar een 7,5je en hier een daar een 8je (uitzonderlijke talenten zoals Bergkamp, Sneijder ..)
Ik heb Johan Derksen in het verleden meerdere malen horen zeggen dat Sneijder/van der Vaart en de rest van die generatie uit de opleidingskoker van van Gaal komt dus zo slecht zal zijn visie niet zijn ;)
Ook zei Derksen dat van Gaals basis voor het opleiden van jeugdspelers niet alleen beperkt bleef tot Ajax maar dat het via de KNVB voor alle Nederlandse clubs geldt en heeft gewerkt.
We zijn met die generatie (van Gaals opleidings-generatie) afgelopen jaar tweede op het WK geworden en als Robben niet zo blessuregevoelig was geweest had hij de bal vast net langs de keeper naar het kampioenschap geschoten.

quote:

Omdat te bereiken heeft hij een plan uitgewerkt, waaraan heel wat oud-spelers aan mee hebben gewerkt, en die is deze zomer in uitvoering gegaan.

Alles wat de RvC de afgelopen maanden heeft besloten staat haaks op het plan wat destijds is goedgekeurd door de ledenraad als 'Beleid van de club'.

En daar gaat deze rechtzaak over (zal inmiddels wel afgelopen zijn).
Dus hieruit concludeer ik dat ze gewoon de verkeerde personen als RvC gekozen hebben want die hebben het plan Cruijff overboord gegooid en gaan voor van Gaal. Maar als de RvC bepaalt wat de uiteindelijke route is dan hoort de rest van de club dat op te volgen.

Ik heb al eens eerder de vergelijking gemaakt naar een bedrijfssituatie waarin de medewerkers willen gaan bepalen wat de directie moet doen. Wereld op z'n kop! De medewerkers moeten uitvoeren wat de directie bepaald en als ze het daar niet mee eens zijn moeten ze maar ontslag nemen.
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:46 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Er zijn genoeg supporters die zonder zelf na te denken Cruijff' woorden als waarheid zien. Er zijn er ook genoeg (maar minder) die wel nadenken, maar met hun verschil ik dus van mening.
Oh die zijn er bij elke club. Dat is niet exclusief aan Cruijffianen besteed.
Maar dat je dus denkt te kunnen opmerken dat Cruijff niet goed voor Ajax is is voorbij de afgelopen 15 jaar glijden die onder leiding van Coronel en van Os tot een dieptepunt binnen onze club is gekomen.
Althans.. je mag van mij ook die 'blinde' volger van Ajax.netwerk.to fileren en zijn column doormidden snijden en laten zien waarom die ongelijk heeft.
Ik sta open voor elke mening.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:04   quote  deeplink  
Overigens neemt mijn waardering voor Cruijff met de dag toe.

Jarenlang misbruikt door directieleden. Technisch platform hier, rapportje daar. Maar zodra de directieleden in kwestie het te heet onder de voeten werden, werd Cruijff zonder pardon aan de kant gezet.

Gelukkig gaat dat nu een stuk moeilijker, en je ziet het, Cruijff vecht als een beest en laat (hoop ik) niet meer los.

In de tussentijd is het aan ons men duidelijk te maken dat

a) We 100% achter Cruijff staan
b) Dat we gvd Ajax zijn, en dat er geen bobo zich boven de club moet stellen.
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 16:08   quote  deeplink  
Sterker nog Boudewijn.
De club Ajax, de ledenraad hebben het plan Cruijff als leidraad genomen.
De RvC leden zijn benoemd om daar hem bij te helpen.
Op aanraden van wat blijkt sujetten is Ten Have, Olfers, Römer en Davids er neergezet.
Je kan J.C. veel verwijten maar niet dat het een gladde stropdaspoliticus is.
Daarom is hij in deze valkuil getrapt.
Maar Johan hoeft niet bang te zijn, hij spreekt de taal van de supporter.
En die hebben de uiteindelijke macht binnen Ajax.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 15:58 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik begrijp wel wat je bedoelt, Boudewijn. Maar ik loop zeker niet klakkeloos achter Johan Cruijff aan, echter, ik vind wel dat hij een reeële kans verdient om Ajax weer vlot te trekken. Juist wél omdat hij hetzelfde bij Barcelona heeft bewerkstelligd. Ten Have en zijn holmaatjes zijn echter bang dat hem dat gaat lukken, waardoor zij minder invloed zouden kunnen hebben op het (technische) beleid. Kijk, met de benoeming van Louis van Gaal en Danny Blind hebben zijn bewust de confrontatie gezocht. Welnu, die confrontatie vindt nu dus plaats in een kortgeding. Ik ben er heilig van overtuigd, dat Johan Cruijff het beste voor heeft met Ajax. Diezelfde overtuiging heb ik nou niet bepaald ten aanzien van ten Have, Olfers, Davids en Römer. Daarom roepen (bijna) alle Ajax-supporters: geef Cruijff de ruimte! Lukt hem dat niet, dan is het voorgoed gedaan tussen Cruijff en Ajax. Dan zijn de anderen weer aan zet. Maar niet nu!
Dus jij wilt gokken op het beleid van Cruijff dat Barcelona met miljardenschulden heeft opgezadeld (want daar in Spanje kon/kan dat nou eenmaal) en vanuit die enorme schuldenpost de visie kan uitoefenen om daar nu 10 jaar (ofzoiets) na dato door de successen de schuld kan reduceren. Ik zou daar als club zijnde niet op willen gokken dat het allemaal zonder problemen gaat verlopen.

Wel ben ik het met de meeste eens dat Ten Have/Romer etc. achterbaks hebben gehandeld en ik snap zowiezo niet waarom die mensen daar zitten.

Als ik het voor het zeggen had zou ik van Gaal de vrije ruimte geven want ik heb veel meer vertrouwen in de kwaliteiten van hem om de jeugdopleiding te verbeteren EN weten wat er op technisch en financieel gebied haalbaar is hier in Nederland. En dan gewoon Ronald de Boer voor minimaal 5 jaar vastleggen als trainer van Ajax.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 07 december 2011 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:08 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dus jij wilt gokken op het beleid van Cruijff dat Barcelona met miljardenschulden heeft opgezadeld (want daar in Spanje kon/kan dat nou eenmaal) en vanuit die enorme schuldenpost de visie kan uitoefenen om daar nu 10 jaar (ofzoiets) na dato door de successen de schuld kan reduceren. Ik zou daar als club zijnde niet op willen gokken dat het allemaal zonder problemen gaat verlopen.

Wel ben ik het met de meeste eens dat Ten Have/Romer etc. achterbaks hebben gehandeld en ik snap zowiezo niet waarom die mensen daar zitten.

Als ik het voor het zeggen had zou ik van Gaal de vrije ruimte geven want ik heb veel meer vertrouwen in de kwaliteiten van hem om de jeugdopleiding te verbeteren EN weten wat er op technisch en financieel gebied haalbaar is hier in Nederland. En dan gewoon Ronald de Boer voor minimaal 5 jaar vastleggen als trainer van Ajax.
Sorry Boudewijn maar je slaat hier volledig de plank mis. Ik denk dat als Cruijff eruit gaat, dat er heel wat mensen zullen volgen waaronder RONALD de boer. Je gooit de hele juegdopleiding op de schop als je nu Van Gaal carte blache geeft.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:03 schreef Ride het volgende:
Maar dat je dus denkt te kunnen opmerken dat Cruijff niet goed voor Ajax is is voorbij de afgelopen 15 jaar glijden die onder leiding van Coronel en van Os tot een dieptepunt binnen onze club is gekomen.
Tjah, wat noem je een dieptepunt. De enige reden dat Ajax (of uberhaupt een Nederlandse club) niet bij de europese top hoort is dat dat financieel in Nederland niet mag en in het buitenland tientallen jaren geen probleem was.
Dat Ajax dit jaar het zeker niet onverdienstelijk doet in de Champions Leage noem ik geen dieptepunt.

quote:

Althans.. je mag van mij ook die 'blinde' volger van Ajax.netwerk.to fileren en zijn column doormidden snijden en laten zien waarom die ongelijk heeft.
Ik sta open voor elke mening.
Ik lees meer een opsomming van wat er gebeurd is en de personen in kwestie. Als je me ff aanwijst waar het stuk staat over de visie van Cruijff hoe hij Ajax naar de europese top wil brengen zonder dat jeugdspelers voortijdig weggekocht worden, dan zal ik aangeven waar hij het fout heeft.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:08 schreef Ride het volgende:
Sterker nog Boudewijn.
De club Ajax, de ledenraad hebben het plan Cruijff als leidraad genomen.
De RvC leden zijn benoemd om daar hem bij te helpen.
Op aanraden van wat blijkt sujetten is Ten Have, Olfers, Römer en Davids er neergezet.
Je kan J.C. veel verwijten maar niet dat het een gladde stropdaspoliticus is.

Daarom zeg ik ook dat het onbegrijpelijk is dat ze voor de huidige personen in de RvC gekozen hebben. Verkeerde inschatting!
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:11 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Sorry Boudewijn maar je slaat hier volledig de plank mis. Ik denk dat als Cruijff eruit gaat, dat er heel wat mensen zullen volgen waaronder RONALD de boer. Je gooit de hele juegdopleiding op de schop als je nu Van Gaal carte blache geeft.
Men heeft van Gaal nog nooit gevraagd naar zijn visie op het huidige beleid qua jeugdopleiding. Misschien wil van Gaal dezelfde lijn doortrekken.

Maar nee... kamp Cruijff blijft maar zeuren dat er niet met ze gepraat is over wat de visie is. Maar zelf praten ze ook niet met van Gaal of die misschien niet dezelfde visie heeft. Pot verwijt de ketel!
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:01 schreef Boudewijn het volgende:
Ik heb al eens eerder de vergelijking gemaakt naar een bedrijfssituatie waarin de medewerkers willen gaan bepalen wat de directie moet doen. Wereld op z'n kop! De medewerkers moeten uitvoeren wat de directie bepaald en als ze het daar niet mee eens zijn moeten ze maar ontslag nemen.
Ah kijk... zelfs de advocaten hebben naar mij geluisterd:

Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:01 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik luister naar Cruijff z'n woorden en hij zegt zelf dat het hem niet om het winstmaken gaat maar alleen om het opleiden van talenten.

[..]

Uiteraard kan en moet het omhoog, maar van Gaal heeft dat ook voor ogen en ik denk zelfs dat het inzicht van van Gaal beter is dan dat van Cruijff (mijn persoonlijke mening).

[..]

Ik heb Johan Derksen in het verleden meerdere malen horen zeggen dat Sneijder/van der Vaart en de rest van die generatie uit de opleidingskoker van van Gaal komt dus zo slecht zal zijn visie niet zijn ;)
Ook zei Derksen dat van Gaals basis voor het opleiden van jeugdspelers niet alleen beperkt bleef tot Ajax maar dat het via de KNVB voor alle Nederlandse clubs geldt en heeft gewerkt.
We zijn met die generatie (van Gaals opleidings-generatie) afgelopen jaar tweede op het WK geworden en als Robben niet zo blessuregevoelig was geweest had hij de bal vast net langs de keeper naar het kampioenschap geschoten.

[..]

Dus hieruit concludeer ik dat ze gewoon de verkeerde personen als RvC gekozen hebben want die hebben het plan Cruijff overboord gegooid en gaan voor van Gaal. Maar als de RvC bepaalt wat de uiteindelijke route is dan hoort de rest van de club dat op te volgen.

Over een ding heb je gelijk. De benoeming van de RvC is verre van vlekkeloos bleken. Dat klopt.

Maar wat betreft je andere "argumenten" kan ik niet anders zeggen dat ik er totaal niet mee eens ben.

De RvC is benoemt met oog op het beleidsplan wat door Cruijff en 16 andere trainers is samengesteld. Het beleidsplan die destijds door de Ledenraad is goedgekeurd.

Vervolgens hebben ze de RvC samengesteld, inclusief Cruijff, zodat het plan Cruijff zou worden uitgevoerd, en de overige RvC leden Cruijff zouden ondersteunen met het aanstellen van een Financieel directeur, commerciel directeur en eventueel SAMEN MET CRUIJFF gaan kijken naar een Algemeen Directeur.

Niet veel later zijn ze aan de slag gegaan. Cruijff heeft zijn ding gedaan op de toekomst. Trainers aangesteld, geinformeerd, technisch hart gevormd. Davids kreeg een stage plek aangeboden, om zo wat dichter op de materie te zitten en hier en daar adviseren en dergelijke.

Op het aanstellen van de AD ging het mis. (verhaal bekend)

Vervolgens zijn de overige 4 leden van de RvC bezig gegaan met het samenstellen van hun eigen agenda. Davids rapporteerd niet meer naar Cruijff, maar spuwt zijn gal bij de overige 3 leden.

The rest is history:

- RvC stelt van Gaal aan (haaks op beleid van de club)
- Blind wordt benoemt als TD (functie die niet bestaat in beleidsplan club)

Overigens ben ik de laatste die de werkwijze van van Gaal zal bekritiseren. Dit is dan ook niet tussen Cruijff en van Gaal, maar tussen de club (incl Cruijff) en de overige RvC.

Dat de overige clubs hetzelfde doen, en we door Robben bijna wereld kampioen zijn geworden is voor mij totaal niet relevant. Het gaat er mij om dat Ajax weer Ajax moet worden. En we weer gaan opleiden zoals we in de jaren 90 gedaan hebben.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:22   quote  deeplink  
16.00: De rechter stelt voor om tijdens algemene aandelhoudersvergadering (AvA) op maandag 12 december te stemmen over beide kampen, hoewel die uitkomst niet bindend is.

16.03: Na die woorden schorst de rechter de zitting voor twintig minuten. Straks gaat de zaak weer verder, maar dat duurt niet langer dan een uur.

16.11: Wakkie stelt vlak voor de pauze dat de (beoogde) benoemingen een einde kunnen maken aan de chaos binnen de club.
Ride
 Ride - woensdag 07 december 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:19 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ah kijk... zelfs de advocaten hebben naar mij geluisterd:

Hahaha.. tuurlijk joh.
Ze vechten het beleid niet aan. Alleen de onrechtmatige benoeming van directie.
En specifiek de niet bestaande functie Technisch Directeur.
Oh nee, die bestond niet volgens Wakkie.
Hahahaha..
Ze snappen er zelf niks van.

Van Gaal.. je bedoelt die man die in de kleedkamer van Bayern zijn broek op zijn knieën liet glijden om te laten zien dat hij kloten had...
Nee joh, fantastische leider.
Geen club zonder ruzie verlaten.
in '95 een CL titel gehaald met door Cruijff opgeleide kinderen die precies deden wat hij zei.
Alle respect voor die behaalde feiten maar verder moet van Gaal (ik kom nooit meer terug zolang deze directie (inclusief Slobbie dus) er nog zit) ver verwijderd blijven van mijn club Ajax.
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - woensdag 07 december 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:18 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Men heeft van Gaal nog nooit gevraagd naar zijn visie op het huidige beleid qua jeugdopleiding. Misschien wil van Gaal dezelfde lijn doortrekken.

Maar nee... kamp Cruijff blijft maar zeuren dat er niet met ze gepraat is over wat de visie is. Maar zelf praten ze ook niet met van Gaal of die misschien niet dezelfde visie heeft. Pot verwijt de ketel!
Cruijff is aangetrokken om het voetbaltechnisch op de rit te zetten. Dan ga je niet zijn grootste vijand achter zijn rug om binnen halen. dat is hetzelfde als iemand heel lief aankijken en vervolgens als die zich omdraait keihard neer te steken.
Die dikkoppen moeten er ALLEMAAL UIT inclusief van Gaal.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:20 schreef Booya4Afca het volgende:
- RvC stelt van Gaal aan (haaks op beleid van de club)
Dat weet je niet, tenzij jij de eerste bent die daarover met van Gaal heeft gesproken. Hijzelf heeft zich nog niet daarover uitgelaten dus zou zomaar kunnen dat het grotendeels hetzelfde blijft.

quote:

Dat de overige clubs hetzelfde doen, en we door Robben bijna wereld kampioen zijn geworden is voor mij totaal niet relevant. Het gaat er mij om dat Ajax weer Ajax moet worden. En we weer gaan opleiden zoals we in de jaren 90 gedaan hebben.
Tjah, opleiden is leuk maar als je er in Ajax 1 niets aan hebt omdat ze voortijdig naar het buitenland zijn vertrokken hou je over 5-10 jaar helemaal niets meer over.
De supporters kunnen dan wel het beste met de club voor hebben, de spelers denken daar heel anders over en die gaan naar de huidige topclub met het geld, en blijven niet zitten bij de 'mogelijke-topclub-over-5-jaar' met een laag salaris.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:08 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Waarom telkens hameren op het feit dat Barca schulden heeft?? Dat is totaal niet relevant. Denk je dat die schulden zijn gekomen door de jeugopleiding?

Juist dankzij die jeugdopleiding heeft Barca de schulden weten te reduceren de afgelopen jaren. De jeugdopleiding is er juist voor dat je als club niet meer hoeft te kopen. En dus minder uitgeeft.

Gelukkig hebben we in Nederland het klimaat ervoor om talenten te laten ontwikkelen. Cruijff wil die talenten echter op een hoger niveau tillen door meer individueel met hen bezig te zijn ipv het collectief.

Dat is het verschil tussen Cruijff en van Gaal.

van Gaal hamert op het collectief. In tegenstelling tot Cruijff die het geen reet interesseert of de D1 kampioen wordt, hij wilt dat 1 of 2 spelers vervroegd door stromen naar de C2 of C1.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:26 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dat weet je niet, tenzij jij de eerste bent die daarover met van Gaal heeft gesproken. Hijzelf heeft zich nog niet daarover uitgelaten dus zou zomaar kunnen dat het grotendeels hetzelfde blijft.

[..]

Tjah, opleiden is leuk maar als je er in Ajax 1 niets aan hebt omdat ze voortijdig naar het buitenland zijn vertrokken hou je over 5-10 jaar helemaal niets meer over.
De supporters kunnen dan wel het beste met de club voor hebben, de spelers denken daar heel anders over en die gaan naar de huidige topclub met het geld, en blijven niet zitten bij de 'mogelijke-topclub-over-5-jaar' met een laag salaris.
Ja lekker makkelijk...

"Ze vertrekken toch vroegtijdig, dus weet het plan van Cruijff heeft geen zin".

Dan kan je net zo goed alles waar de club voor staat overboord gooien,
een rijke rus aan de haak slaan en instituut van Chelsea worden.

Overigens is het geen geheim dat van Gaal andere ideeen heeft over een jeugdopleiding.

Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:26 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Waarom telkens hameren op het feit dat Barca schulden heeft?? Dat is totaal niet relevant. Denk je dat die schulden zijn gekomen door de jeugopleiding?

Juist dankzij die jeugdopleiding heeft Barca de schulden weten te reduceren de afgelopen jaren. De jeugdopleiding is er juist voor dat je als club niet meer hoeft te kopen. En dus minder uitgeeft.

Gelukkig hebben we in Nederland het klimaat ervoor om talenten te laten ontwikkelen. Cruijff wil die talenten echter op een hoger niveau tillen door meer individueel met hen bezig te zijn ipv het collectief.

Dat is het verschil tussen Cruijff en van Gaal.

van Gaal hamert op het collectief. In tegenstelling tot Cruijff die het geen reet interesseert of de D1 kampioen wordt, hij wilt dat 1 of 2 spelers vervroegd door stromen naar de C2 of C1.
Zonder de schulden (oftewel enorme transferbedragen voor de beste spelers) hadden ze nooit de status bereikt die ze nu hebben en zouden we Cruijff beleid bij Barcelona nooit als geslaagd kunnen zien.

Maar er komen nu steeds dezelfde argumenten/aannames terug, beantwoord nou eens het volgende:

Cruijff wil individueel spelers beter maken zodat Ajax 1 daarvan profiteerd want in zijn eigen woorden moet Ajax 1 altijd winnen en bij de europese top gaan horen en de andere elftallen zijn opleiding. Daar zijn we het over eens.
Maar hoe zorgt de visie van Cruijff ervoor dat de individuele talenten opgeleid door Ajax niet voortijdig vertrekken naar de huidige topclubs met geld?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:31 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Ja lekker makkelijk...

"Ze vertrekken toch vroegtijdig, dus weet het plan van Cruijff heeft geen zin".

Dan kan je net zo goed alles waar de club voor staat overboord gooien, een rijke rus aan de haak slaan en instituut van Chelsea worden.
Ik ben er ook niet blij mee, maar het is wel de realiteit.
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 16:37   quote  deeplink  
16.27: 'Of dit de beslissende slag is? Ik denk het wel', reageerde Cruijff vlak voor aankomst in de rechtszaal tegen de NOS. 'Dit moet het begin van een nieuw tijdperk worden. De oud-spelers, die een goede opleiding hebben, moeten nu de leiding krijgen over Ajax.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:31 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Zonder de schulden (oftewel enorme transferbedragen voor de beste spelers) hadden ze nooit de status bereikt die ze nu hebben en zouden we Cruijff beleid bij Barcelona nooit als geslaagd kunnen zien.

Maar er komen nu steeds dezelfde argumenten/aannames terug, beantwoord nou eens het volgende:

Cruijff wil individueel spelers beter maken zodat Ajax 1 daarvan profiteerd want in zijn eigen woorden moet Ajax 1 altijd winnen en bij de europese top gaan horen en de andere elftallen zijn opleiding. Daar zijn we het over eens.
Maar hoe zorgt de visie van Cruijff ervoor dat de individuele talenten opgeleid door Ajax niet voortijdig vertrekken naar de huidige topclubs met geld?
Zolang de UEFA / FIFA er niets tegen doet, zal dat helaas niet veranderen. Dus nee, daar kan de visie Cruijff niet voor zorgen. Net zoals de visie van Gaal er niet voor kan zorgen dat het niet gebeurt.

Dat is nu eenmaal inherent aan een land als Nederland, die niet de financiele middelen heeft.

Dat is echter geen reden om je jeugdopleiding niet naar het niveau te brengen van vroeger.

Sinds Sneijder is er niemand meer doorgebroken die de potentie heeft om een wereldspeler te worden. Dat kan verschillende oorzaken hebben.

Een buitenstaander zegt snel dat je geluk moet hebben wat betreft talenten.

Cruijff zegt: Kan wezen, maar zodra je niet individueel traint, kan een speler zich nooit ontwikkelen tot een talent.De talenten zet je 2-3 elftallen hoger, en ze zullen sterker worden.

Het is dan aan de jeugdopleiding om ervoor te zorgen dat de speler zich thuid voelt, en daarnaast voelt of de jeugdopleiding van Ajax the place to be is. Daarnaast moet je dan ook een spelertje met gezond verstand hebben die nadenkt over zijn toekomstige keuzes. Maar dat had je vroeger ook.

Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:32 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet blij mee, maar het is wel de realiteit.
De realiteit is dat Ajax weer terug wilt naar de top van Nederland, en weer omhoog wilt kijken.

De top van Europa zullen we misschien nooit halen, maar het is niet verkeerd om dat als uitgangspunt te houden op het moment dat je regelmatig kampioen van Nederland weet te worden.

En dat missen wij supporters nu alweer een jaatje of 10.

Nee, Cruijff geeft niet de zekerheid. Maar hij geeft precies aan wat wij ook al jaren denken. En dat geeft de supporter hoop. Ik denk dat dat de grootste reden is dat men hem steunt.
godenzoonhenk
 godenzoonhenk - woensdag 07 december 2011 - 16:45   quote  deeplink  
HEt moet nu is afgelopen dat de bobo`s het voor het zeggen hebben over voetbal technische zaken.
Laat dit nu eens over aan ex topvoetballers.
En laat de managers zich met de verdere organisatie bemoeien.

gr een ajaxied
FsideVak129
 FsideVak129 - woensdag 07 december 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 16:31 schreef Boudewijn het volgende:

Je bent bekend met de nieuwe UEFA Regels die er aankomen. Onder de bezielende leiding van Platini, die ook door de oude zittende garde werd tegengewerkt, is er een slag geslagen en mogen binnenkort alleen schulden vrije teams meedoen.
Dus om te zeggen dat we over 5 tot 10 jaar alleen maar spelers van onder 18 hebben is net zo krom als vragen om uitleg.

Leg jij maar eens uit waarom van Gaal een uitstekende Algemeen Directeur zou zijn onder de visie van Johan Cruijff?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 07 december 2011 - 19:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 18:39 schreef FsideVak129 het volgende:

[..]

Je bent bekend met de nieuwe UEFA Regels die er aankomen. Onder de bezielende leiding van Platini, die ook door de oude zittende garde werd tegengewerkt, is er een slag geslagen en mogen binnenkort alleen schulden vrije teams meedoen.
Dus om te zeggen dat we over 5 tot 10 jaar alleen maar spelers van onder 18 hebben is net zo krom als vragen om uitleg.
Die nieuwe regels, ALS ze er al komen, heeft alleen gevolgen voor clubs die er over 5 jaar nog steeds een potje van maken. Dus als ze op dat moment 500 miljoen in het rood staan, maar die jaren 1 euro winst maken is er niets aan de hand (of zelfs 45 miljoen verlies als het voor de toekomst nut kan hebben).
JUIST in die tijd zullen de topclubs beter en eerder jonge toptalenten bij de andere clubs wegkopen en JUIST dan is Ajax er de dupe van.

Dus nogmaals... wie kan mij uitleggen hoe Cruijff visie er voor zorgt dat de door Ajax flink in geinvesteerde talenten niet zomaar weglopen?

quote:

Leg jij maar eens uit waarom van Gaal een uitstekende Algemeen Directeur zou zijn onder de visie van Johan Cruijff?
Omdat van Gaal WEL weet hoe de markt werkt en dus niet veel investeerd in spelers zonder er na verloop van tijd aan kunt verdienen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5996
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Kort geding Johan Cruijff en jeugdtrainers tegen Ajax op woensdag 7 december

0.0101339