|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 19:32 schreef Boudewijn het volgende:[..] Die nieuwe regels, ALS ze er al komen, heeft alleen gevolgen voor clubs die er over 5 jaar nog steeds een potje van maken. Dus als ze op dat moment 500 miljoen in het rood staan, maar die jaren 1 euro winst maken is er niets aan de hand (of zelfs 45 miljoen verlies als het voor de toekomst nut kan hebben). JUIST in die tijd zullen de topclubs beter en eerder jonge toptalenten bij de andere clubs wegkopen en JUIST dan is Ajax er de dupe van. Dus nogmaals... wie kan mij uitleggen hoe Cruijff visie er voor zorgt dat de door Ajax flink in geinvesteerde talenten niet zomaar weglopen? [..] Omdat van Gaal WEL weet hoe de markt werkt en dus niet veel investeerd in spelers zonder er na verloop van tijd aan kunt verdienen. Dietalenten lopen nu toch ook niet weg?? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het is heel simpel; ben je Ajacied, ben je voor Cruijff...je moet gewoon naar de MENS kijken en dan weet je genoeg. Bergkamp/Jonk/Cruijff zijn veel zuivere mensen dan Ten HaTe, Vd Zaad en Slop....daar gaat het om. Mensen die de laatste namen nu nog verdedigen....ach laat maar... |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
beste boudewijn,
je mist heel het punt. Van gaal is super. heeft heel veel voor Ajax gedaan. maar daar gaat het nu niet om. waar het omgaat is hoe Van Gaal naar Ajax komt. dat ie achter de rug om van Johan ( zogehete rattestreek ) probeert directeur te worden.
als je een echte vent bent had je teminste lef gehad om met Cruyf te praten. want je kunt van Cruyf denken of zeggen wat je vind. hij staat er , en probeert te doen wat ie zegt. maar wordt constant tegengewerkt.
als Cruyf er niet was geweest en RVC had dan goedkeuring geven. prima. super. maar niet zo hoe het nu is gegaan.
wat je waarschijnlijk ook niet inziet. dat mocht Cruyf de rechtzaak verliezen. dat dat heel veel zegt over de club ajax zelf. wie wil nu als Fan bij een Club betrokken zijn die bestaat uit lafhartige ratten. wat voor opvoeding geef je je kind dan ook?
want Ajax heeft ook een publieke rol.
wat alibabba hierboven goed weergeeft. ben je in dit geval niet voor Cruyf dan ben je geen ajacied. sterker nog het laat heel goed zien wat voor mens je bent.
ik hoop werkelijk dat het goeie eens een keer zal overwinnen en eens een keer zien dat het recht niet zo krom is zoals we vaak zien in de maatschappij.
a man can only dream.... |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 20:39 schreef alibabba het volgende:Het is heel simpel; ben je Ajacied, ben je voor Cruijff...je moet gewoon naar de MENS kijken en dan weet je genoeg. Bergkamp/Jonk/Cruijff zijn veel zuivere mensen dan Ten HaTe, Vd Zaad en Slop....daar gaat het om. Mensen die de laatste namen nu nog verdedigen....ach laat maar... Bergkamp heb ik hoog zitten, cruijff was van voor mijn tijd dus heb van hem alleen grote mond weinig daden gezien. Jonk daarentegen vind ik een echte matennaaier! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 21:42 schreef ijsfijn het volgende:beste boudewijn, je mist heel het punt. Van gaal is super. heeft heel veel voor Ajax gedaan. maar daar gaat het nu niet om. waar het omgaat is hoe Van Gaal naar Ajax komt. dat ie achter de rug om van Johan ( zogehete rattestreek ) probeert directeur te worden. als je een echte vent bent had je teminste lef gehad om met Cruyf te praten. want je kunt van Cruyf denken of zeggen wat je vind. hij staat er , en probeert te doen wat ie zegt. maar wordt constant tegengewerkt. als Cruyf er niet was geweest en RVC had dan goedkeuring geven. prima. super. maar niet zo hoe het nu is gegaan. wat je waarschijnlijk ook niet inziet. dat mocht Cruyf de rechtzaak verliezen. dat dat heel veel zegt over de club ajax zelf. wie wil nu als Fan bij een Club betrokken zijn die bestaat uit lafhartige ratten. wat voor opvoeding geef je je kind dan ook? want Ajax heeft ook een publieke rol. wat alibabba hierboven goed weergeeft. ben je in dit geval niet voor Cruyf dan ben je geen ajacied. sterker nog het laat heel goed zien wat voor mens je bent. ik hoop werkelijk dat het goeie eens een keer zal overwinnen en eens een keer zien dat het recht niet zo krom is zoals we vaak zien in de maatschappij. a man can only dream.... Dat er verkeerde mensen zitten is duidelijk, maar dat is nou eenmaal zo bepaald. Mijn punt is dat johan denkt te bepalen wat er moet gebeuren, omdat hij het nou eenmaal zo ziet. Maar als 75% van de RvC het anders ziet gaat hij een rechtzaak beginnen omdat het tegen zijn plan is. Hoe egoistisch kan iemand zijn... |
|
|
|
|
FsideVak129
|
|
|
quote: dus?
quote: Mijn punt is dat johan denkt te bepalen wat er moet gebeuren, omdat hij het nou eenmaal zo ziet.
Je doelt op het beleid wat de ledenraad als visie goedgekeurd heeft?
quote:
Maar als 75% van de RvC het anders ziet gaat hij een rechtzaak beginnen omdat het tegen zijn plan is. Hoe egoistisch kan iemand zijn...
Andersom bedoel je..... Maar er is niet te praten en te discussieren met een hater. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 22:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dat er verkeerde mensen zitten is duidelijk, maar dat is nou eenmaal zo bepaald. Mijn punt is dat Cruyff denkt te bepalen wat er moet gebeuren, omdat hij het nou eenmaal zo ziet. Maar als 75% van de RvC het anders ziet gaat hij een rechtszaak beginnen omdat het tegen zijn plan is. Hoe egoïstisch kan iemand zijn... Volgens mij is dit een verkeerde interpretatie van zaken. Cruyff wilde geen RvC lid worden hij is gesmeekt om zich verantwoordelijk op te stellen. Daarbij is met overmacht het plan Cruyff aanvaard. Dan zou om Johan te ondersteunen een RvC benoemd worden met de opdracht run Ajax bedrijf en ondersteun Cruyff in de verwezenlijking van het plan.
Vervolgens is Cruyff vanaf dag een tegengewerkt door de RvC die aangestuurd en gevoed werd door Cruyff tegenstanders. Het doel was schakel het instituut Cruyff uit want dan kunnen wij lekker verder spelen.
Het blijkt ook dat deze figuren (Coronel en kompanen) erachter zitten want de lijnen van het lekker en het aanstellen van Van Gaal komen uit de hoge hoed van A. van Os. Er is ook geprobeerd onder leiding van en meneer Romer de telegraaf zodanig onder druk te zetten dat deze alleen positieve berichten over Ajax mochten publiceren en vervolgens Cruyff monddood wilde maken door te vragen of hij zijn stuk in de krant niet meer mocht schrijven. Dit alles op straffe van het achterhouden en niet beschikbaar stellen van informatie over Ajax.
Daarbij is het belachelijk Blind technisch dir te maken terwijl er helemaal geen plaats is voor een technisch directeur omdat in het verleden gebleken was dat dat veel problemen heeft veroorzaakt. Scholletje is daarin gesprongen want binnen de club en leiding is zijn reputatie niet erg best te noemen. Blind speelt een bedenkelijke rol in de hele zaak en zou never nooit op deze voorwaarden zo een positie moeten en willen accepteren.
Het is heel simpel Cruyff zou de gehele opzet voor zijn rekening nemen en reorganiseren daarna zou die zijn functie inleveren en als speciaal adviseur plan Cruyff bijsturen en controleren. Cruyff heeft Ajax niet nodig Ajax heeft Cruyff nodig en dan is een heel andere verhaal dan die corrupte bestuursleden en directie die elkaar alleen maar de baantjes toespelen over de ruggen van de supporter die wel zo dom is te blijven sponsoren. In mijn ogen een slechte zaak voor Ajax de voetbalclub. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 22:45 schreef Boudewijn het volgende:[..] Dat er verkeerde mensen zitten is duidelijk, maar dat is nou eenmaal zo bepaald. Mijn punt is dat johan denkt te bepalen wat er moet gebeuren, omdat hij het nou eenmaal zo ziet. Maar als 75% van de RvC het anders ziet gaat hij een rechtzaak beginnen omdat het tegen zijn plan is. Hoe egoistisch kan iemand zijn... Ik vraag me toch echt af waar of je het uberhaupt wel volgt..
"Maar als 75% van de RvC het anders ziet gaat hij een rechtzaak beginnen omdat het tegen zijn plan is. Hoe egoistisch kan iemand zijn..."
De RvC is benoemt om Cruijff zijn plan uit te voeren. Het plan wat door de club is aangenomen als "rode draad door de vereniging". Cruijff kreeg de sleutel wat betreft het technisch vlak.
Het is dus de RvC die totaal een andere weg inslaat terwijl er in Maart een beleidsplan is samengesteld en goedgekeurd door AFC Ajax. De N.V. mag daar anders over denken, maar laten die 0,0 verstand hebben van voetbal.
Het is heel simpel, AFC Ajax is verantwoordelijk voor het voetbal.
Ajax NV is verantwoordelijk voor het maken van winst.
Ajax NV kan enkel winst maken als de prestaties van AFC Ajax goed zijn.
Speelt AFC Ajax CL, dan stromen de miljoenen binnen.
Maar bemoeit Ajax NV met het technisch beleidsplan van AFC Ajax, dan krijg je dit soort geouwehoer.
En nogmaals, het leiden van een VOETBALbedrijf is totaal anders dan het leiden van een bank of andere commerciele instelling.
Juist als de NV zich gaat bemoeien met het beleid van de CLUB Ajax, dan heb je de poppen aan het dansen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent? Een RvC wordt benoemd omdat het een onderdeel van een NV is. En dat Molenaar dan roept dat dit orgaan in het leven is geroepen om volledig ten dienst te staan voor JV, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. Keje heeft wel meer onzin geroepen en ik heb ook van deze kreet nergens kunnen lezen dat het de waarheid is. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 08 december 2011 - 11:22 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent? Een RvC wordt benoemd omdat het een onderdeel van een NV is. En dat Molenaar dan roept dat dit orgaan in het leven is geroepen om volledig ten dienst te staan voor JV, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. Keje heeft wel meer onzin geroepen en ik heb ook van deze kreet nergens kunnen lezen dat het de waarheid is. Dat de RvC onderdeel van de NV is weet mijn neus ook. Ik zou zeggen, bekijk de interviews met Ten Have (op de dag van zijn benoeming) maar eens terug.
Daar geeft hij zelf aan Johan te ondersteunen op gebieden waar Johan weinig tot niets vanaf weet.
Het plan "Cruijff" (om hem zo maar even te noemen) was al goedgekeurd, geaccepteerd, en groenlicht voor gegeven, voordat de RvC werd benoemt.
Het is totaal de omgekeerde wereld om je voetbal afdeling te laten leiden door een stel bobo's die totaal geen benul hebben waarover ze het hebben. Zie opmerking advocaat "Technisch Directeur is enkel een benaming voor het beestje".
Waar de ledenraad goed in de fout mee is gegaan, is het feit dat ze niet hebben vastgelegd wie verantwoordelijk is voor wat.
Wat de RvC enkel hoort te doen, is het benoemen van de directie en toezichthouden. In dit geval spelen de overige 4 leden voor directie wetende dat er toch niemand contrleerd op wat hun doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 08 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Kane
|
|
|
Cruijff was op de goede weg met zijn 'fluwelen' revolutie echter zijn tegenstanders hebben een aantal listige streken uitgehaald die niemand had kunnen voorspellen. Zo waren daar de benoemingen van Sturkenboom, Blind en van Gaal. Om een signaal af te geven heeft Cruijff terecht juridische stappen ondernomen. Helaas zal het waarschijnlijk daar bij blijven want juridisch gezien kan er weinig aan deze benoemingen gedaan worden. De rechter zal naar alle waarschijnlijkheid maandag 12 december oordelen dat er wellicht niet ordentelijk is gehandeld maar dat er niks tegen de benoemingen ingebracht kan worden. Hooguit moet ten Have de benoemingsprocedure opnieuw doen waarin de regeltjes wel netjes in acht worden genomen. De meerderheid van de RvC zal dan wederom voor de komst van Sturkenboom, Blind en van Gaal stemmen. Dat de ledenraad met de RvC mondeling heeft afgesproken dat het technisch plan van Cruijff wordt uitgevoerd doet daar niks aan af. De RvC heeft immers de verantwoordelijkheid gekregen om directieleden aan te stellen en daar heeft de ledenraad geen zeggenschap over. Nergens staat contractueel vastgelegd dat een technisch directeur niet aangesteld mag worden of dat het technisch hart de leiding over de toekomst zal krijgen. Sterker nog in het contract van de werknemers op de Toekomst staat dat indien een wijziging in aard van werkzaamheden optreedt werknemers zich hiernaar moeten voegen.
Het is tevens zorgwekkend om te constateren dat Strukenboom begonnen is met een 'sanering' door als eerste het contract van de mental coach van Ajax te beeindigen. Tevens is hij bezig om Jonk er uit te werken. De enige hoop voor allen die Ajax uit deze crisis wil halen is de nieuwe bestuursraad die maandag 12 december zal worden benoemd. Deze zal als eerste er voor zorg dragen dat de huidige RvC zo snel mogelijk hun biezen pakt. Aangezien de RvC niet van plan is om zelf vrijwillig op te stappen en daarmee de wens van de vertegenwoordigers van de leden van Ajax te respecteren zal er vermoedelijk beroep gedaan worden bij de ondernemingskamer. Deze zal de huidige RvC laten gaan en tijdelijke commissarissen aanstellen. In deze periode heeft de bestuursraad de gelegenheid om een nieuwe RvC samen te stellen. De grote vraag die hier rijst is of de nog te benoemen bestuursraad wel pro -Cruijff is of in ieder geval het plan Cruijff een kans wilt geven. Volgens Keje Molenaar wel maar die heeft wel eens vaker een verkeerde inschatting gemaakt. De beoogde voorzitter van deze bestuursraad is Hennie Henrichs. Hij staat bekend als iemand die geen liefhebber van Cruijff is. Wel heeft hij niet zo lang geleden gezegd dat de inzet moest zijn om plan Cruijff door te zetten. Dit is ook tijdens het kort geding aangehaald. Of de nieuwe RvC de plannen van Cruijff ook daadwerkelijk gaat doorzetten is dus afhankelijk van het bestuursraad. Geeft deze raad Cruijff alsnog de kans of is dit het (voorlopige) einde van de revolutie. Dat is de grote vraag komende tijd. Als we van het positieve uitgaan en er uiteindelijk een pro -Cruijff RvC wordt samengesteld dan zal de komst van van Gaal geen probleem zijn. Zij zullen er voor zorg dragen dat van Gaal zich alleen bezig zal houden met het algemene beleid. Voor Blind zal er echter geen plaats zijn en zijn contract zal ontbonden of afgekocht worden. Ik hoop van harte dat het laatste scenario werkelijkheid wordt. Zo niet dan is dat het begin van de ondergang van Ajax. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op donderdag 08 december 2011 - 11:36 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dat de RvC onderdeel van de NV is weet mijn neus ook. Ik zou zeggen, bekijk de interviews met Ten Have (op de dag van zijn benoeming) maar eens terug. Daar geeft hij zelf aan Johan te ondersteunen op gebieden waar Johan weinig tot niets vanaf weet. Het plan "Cruijff" (om hem zo maar even te noemen) was al goedgekeurd, geaccepteerd, en groenlicht voor gegeven, voordat de RvC werd benoemt. Het is totaal de omgekeerde wereld om je voetbal afdeling te laten leiden door een stel bobo's die totaal geen benul hebben waarover ze het hebben. Zie opmerking advocaat "Technisch Directeur is enkel een benaming voor het beestje". Waar de ledenraad goed in de fout mee is gegaan, is het feit dat ze niet hebben vastgelegd wie verantwoordelijk is voor wat. Wat de RvC enkel hoort te doen, is het benoemen van de directie en toezichthouden. In dit geval spelen de overige 4 leden voor directie wetende dat er toch niemand contrleerd op wat hun doen. Precies.. Ikke Tik..
Je kan wel zeggen dat Coronel subtiel misbruik gemaakt heeft van de onervarenheid in rattenstreken plegen t.o.v. Been jr. en Cruijff. Die handelen ten goede trouw om Ajax er weer bovenop te krijgen. Vooral op technisch vlak. Dat directie dan aangesteld moet worden om hun te ondersteunen lijkt mij duidelijk. Nu is er wederom gedacht uit de filosofie van een bedrijf ipv een voetbalclub. Fundamentaal verschil van inzicht tussen vele mensen om dit simpele feit.
Is Ajax een voetbalclub met bedrijfsbenodigheden of is het een bedrijf met een voetbalclub voor de medewerkers. (Zoals Philips ooit begonnen is met een sportvereniging) |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op woensdag 07 december 2011 - 22:39 schreef Boudewijn het volgende:[..] Bergkamp heb ik hoog zitten, cruijff was van voor mijn tijd dus heb van hem alleen grote mond weinig daden gezien. Jonk daarentegen vind ik een echte matennaaier! Want? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote: |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
|
|
|
Senja
|
|
|
quote:Op donderdag 08 december 2011 - 11:22 schreef Ikke_tikkie het volgende:[..] Ik weet niet of jij een beetje op de hoogte bent? Een RvC wordt benoemd omdat het een onderdeel van een NV is. En dat Molenaar dan roept dat dit orgaan in het leven is geroepen om volledig ten dienst te staan voor JV, wil nog niet zeggen dat het daadwerkelijk zo is. Keje heeft wel meer onzin geroepen en ik heb ook van deze kreet nergens kunnen lezen dat het de waarheid is. Ik ben zeer goed op de hoogte hoe een RvC werkt en heel eerlijk gezegd klopt het van geen kanten. Normaa gesproken zou een RvC helemaal geen technisch directeur benoemen en al zeker geen interim waar je zeer grote vraag tekens bij kan zetten. Daarbij zou volgens plan Cruyff de technische man de keuzen moeten maken voor de algemeen directeur. In een normale RvC bemoeien andere commissarissen zich niet met het vakgebied van de ander en in dit geval is Cruyff de belangrijkste man en is het niet meer als logisch dat het team om hem heen geformeerd zou worden.
Als je logisch nadenkt kan een kleuter nog snappen dat je eerst smeekt om Cruyff hij een taak krijgt om de Toekomst te reorganiseren. de brug moet maken tussen het opleidingsinstituut en de prof afdeling. Dan komt er een bozo die Ten Have heet en die gaat vervolgens helemaal tegen alle plannen in en tegen de structuur in en tegen de contracten in drie mensen op plaatsen zetten die volledig niet voldoen aan de plannen die Cruyff aan het uitvoeren was. Dat is gewoon niet te rijmen. Hoe kan iemand die nog nooit een bal van dichtbij heeft gezien. Sport niet begrijpt en ook noot zou begijpen een beslissing nemen die ongeveer cruciaal is.
Het is gewoon heel simpel. Coronel en kompanen hebben in samenwerking ervoor gezorgd dat Cruyff afgebrand moest worden. Hebben heel slim en sluw de vernieuwing willen frustreren. dat blijkt ook dat elke keer dezelfde mannetjes op andere plaatsen in de organisatie de kop opduiken. Als je dat niet wil zien en je wil daar niet aan dan is elke discussie zinloos. Het zijnde feiten die voor zichzelf spreken en of je nu voor of tegen Cruyff bent heeft er helemaal niks mee te maken het gaat om de poppetjes die de centen en de macht verdelen en Ajax in een glijdende schaal naar beneden helpen.
Cruyff wil geen macht en geen geld en geen positie. Die wil alleen Ajax naar het hoogste niveau tillen. Cruyff heet niks anders gedaan dan te constateren dat Ajax al een jaar of wat bezig is naar beneden te glijden en Cruyff heeft toen in samenwerking met 16 andere en plan gemaakt om daar verandering in aan te brengen. Dit is tegen de schenen van o/a. een gefrustreerde Mannetjes die al jaren geld verkwisten want Ajax is hun speeltje en My ass dat ze het wat kan schelen of het langzaam naar beneden gaat als hun maar kunnen koketteren met Ajax en na hun de zondvloed.
Het is heel simpel je wil en kiest voor vernieuwing en een andere weg die mogelijkheden bied om een betere club te worden of je blijft bij het oude systeem en je glijd waarschijnlijk verder naar beneden. Hele simpele keuzes hoor niks meer en niks minder. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
Van Marwijk kiest voor kamp-Cruijff
Bondscoach Bert van Marwijk ontkwam vandaag in Zeist niet aan vragen over de hoog opgelopen machtsstrijd bij landskampioen Ajax. Hoewel de oefenmeester in eerste instantie aangaf daar liever niet over te praten, kwam hij uiteindelijk wel met een opvallende onthulling.
'Mijn sympathie gaat uit naar het kamp-Cruijff, al zou ik het liever wel op mijn eigen manier doen. Maar ik sta aan hun kant,' aldus Van Marwijk tegenover het AD.
Cruijff, gesteund door een groep bekende jeugdtrainers, staat lijnrecht tegenover de vier andere leden van de raad van commissarissen bij Ajax.
Bron: http://www.ajaxclub.nl |
|
|
|