|
|
ajaxfan lol
|
|
|
aegon houd zich heel rustig weet iemand meer over of aegon door wil of niet met ajax ze mogen dankzij directie wissel stoppen |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Laten we hopen dat AEGON niet afhaakt! Zou een serieuze ramp zijn denk ik. De sponsoren staan momenteel niet te springen om ons aller AJAX te mogen sponsoren. Volgens mij krijgt AJAX hier momenteel 10 miljoen netto per jaar voor. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Als door dat ACHTERLIJKE GEDOE van die KALE KLOOTZAK de sponsoren gaan afhaken,
dan ben ik zeer benieuwd hoe dat zooitje PLUCHE WARMHOUDERS (ten have's meelopers) dit willen afmaken.
***GVD***TEN***HAVE***ROT***OP*** ***MAAK***NIET***ONZE***CLUB***KAPOT*** |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
ik heb gehoord net van iemand dat aegon gaat stoppen weet niet of dit waar is this een gerugt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 december 2011 door ajaxfan lol -- |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
Ajax lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe shirtsponsor. Het contract met Aegon loopt na dit seizoen af en het bedrijf gaat in principe met de sponsoring stoppen.
Eén van de oorzaken van het besluit is het gedoe met Johan Cruijff, vertelt hoofd communicatie Jan Driessen. Kijk, je koopt positieve exposure, legt hij uit in Adformatie. Dan zijn dit horror-scenarios. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt.
Maar dat is niet de hoofdoorzaak. Voor Aegon, dat jaarlijks ruim tien miljoen euro betaalt, levert de sponsoring van Ajax in het algemeen te weinig op. Het bedrijf is daarom van plan ermee te stoppen. Ja, of er moet een heel andere invulling aan gegeven worden. Je zult maatschappelijke relevantie aan die sponsoreuro moeten toevoegen.
En dat terwijl men drie jaar geleden nog dacht met Ajax de wereld te gaan veroveren. Toen waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben.
Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden, liet hij eerder al weten. Ik denk dat alleen oligarchen en oliesjeiks dat nog gaan doen. Maar ik denk niet dat voetbal een spel moet worden van dit soort figuren, aldus het hoofd communicatie van Aegon.
Bron Ajaxupdate.nl |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 december 2011 - 16:58 schreef Bw afca het volgende:Ajax lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe shirtsponsor. Het contract met Aegon loopt na dit seizoen af en het bedrijf gaat in principe met de sponsoring stoppen. Eén van de oorzaken van het besluit is het gedoe met Johan Cruijff, vertelt hoofd communicatie Jan Driessen. Kijk, je koopt positieve exposure, legt hij uit in Adformatie. Dan zijn dit horror-scenarios. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt. Maar dat is niet de hoofdoorzaak. Voor Aegon, dat jaarlijks ruim tien miljoen euro betaalt, levert de sponsoring van Ajax in het algemeen te weinig op. Het bedrijf is daarom van plan ermee te stoppen. Ja, of er moet een heel andere invulling aan gegeven worden. Je zult maatschappelijke relevantie aan die sponsoreuro moeten toevoegen. En dat terwijl men drie jaar geleden nog dacht met Ajax de wereld te gaan veroveren. Toen waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben. Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden, liet hij eerder al weten. Ik denk dat alleen oligarchen en oliesjeiks dat nog gaan doen. Maar ik denk niet dat voetbal een spel moet worden van dit soort figuren, aldus het hoofd communicatie van Aegon. Bron Ajaxupdate.nl Contract van Aegon loopt tot 2015. Aegon heeft alleen aangegeven dat ze de optie tot het verlengen van het contract hoogst waarschijnlijk niet zullen lichten. Dat ze nu nogal ontevreden zijn is logisch, maar contract is contract daar kunnen ze niet onderuit. Ik ken er nog wel een paar die ontevreden zijn.........
quote:Sinds 1 juli 2008 is AEGON hoofdsponsor van AFC Ajax. Het contract loopt tot 1 juli 2015, AEGON heeft dan de mogelijkheid tot een verlenging. Het is bijna uniek dat sponsors een 7 jarig contract afsluiten. De bijdrage van AEGON aan AFC Ajax zal jaarlijks maximaal 12 miljoen euro zijn. Bron: AEGON op Wiki.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 02 december 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ik wilde net zeggen, contract loopt gewoon nog een tijdje door tegen een zeer aardig bedrag en als JC er eindelijk gewoon alleen zit, zonder verdere eikels, wordt het weer eens even rustig, maar die rust moet verstoord worden door een CL-winst en een aantal schaaltjes, verder niks..... |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Top contract door Maarten Fontijn geregeld. Die man snapte wat voor Ajax belangrijk was en heeft zijn functie meer dan waargemaakt. Door Jaake destijds geslachtofferd met een drog reden.
Ik vond het ook een vreemde eend in de bijt dus ik ben gaan kijken wat die allemaal deed en exact wat die moest doen. Zorgen voor inkomen voor Ajax. Prima man in het bedrijf Ajax en inmiddels op veel posities binnen de voetballerij besturen en organisaties. Je moet deze man niet vergeten want hij is nog altijd geinstresseed in Ajax en dat zegt wat over deze man. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 december 2011 - 08:30 schreef Senja het volgende:Top contract door Maarten Fontijn geregeld. Die man snapte wat voor Ajax belangrijk was en heeft zijn functie meer dan waargemaakt. Door Jaake destijds geslachtofferd met een drog reden. Ik vond het ook een vreemde eend in de bijt dus ik ben gaan kijken wat die allemaal deed en exact wat die moest doen. Zorgen voor inkomen voor Ajax. Prima man in het bedrijf Ajax en inmiddels op veel posities binnen de voetballerij besturen en organisaties. Je moet deze man niet vergeten want hij is nog altijd geinstresseed in Ajax en dat zegt wat over deze man. Ik heb ook nooit begrepen waarom Fontein weg moest. Het zijn allemaal beslissing waar je grote vraagtekens bij kunt zetten. Als er gewoon SIMPEL gedacht word, was het probleem bij Ajax allang opgelost, maar het lijkt erop dat het een andere koers moet varen dan de goedwillende voorhebben. Het stinkt aan alle kanten... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 december 2011 - 08:30 schreef Senja het volgende:Top contract door Maarten Fontijn geregeld. Die man snapte wat voor Ajax belangrijk was en heeft zijn functie meer dan waargemaakt. Door Jaake destijds geslachtofferd met een drog reden. Ik vond het ook een vreemde eend in de bijt dus ik ben gaan kijken wat die allemaal deed en exact wat die moest doen. Zorgen voor inkomen voor Ajax. Prima man in het bedrijf Ajax en inmiddels op veel posities binnen de voetballerij besturen en organisaties. Je moet deze man niet vergeten want hij is nog altijd geinstresseed in Ajax en dat zegt wat over deze man. Ik vond het misschien wel logisch om hem als Algemeen Directeur weg te laten gaan, maar hij had als Commercieel Directeur toch zeker moeten blijven, gezien hetgeen hij op sponsorvlak gepresteerd heeft! Daarnaast zit hij erg dicht in de UEFA en FIFA kringen en is hij een goede vriend van JC! Wat moet iemand op dit moment nog meer hebben om tot directeur benoemd te worden???!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
eingelijk begrijp ik Aegon wel, moet je kijken wat er allemaal gebeurd binnen die club! Ik ben het eigenlijk wel eens met de mensen die maarten fontein goed vonden, die heeft eigenlijk niks verkeerd gedaan. ik zou graag toon gerbrands daarvoor terug willen hebben. maar dat ben ik! ik ken de kwaliteiten van sturkenboom niet.. of heeft hij een andere functie? |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 december 2011 - 16:58 schreef Bw afca het volgende:Ajax lijkt op zoek te moeten naar een nieuwe shirtsponsor. Het contract met Aegon loopt na dit seizoen af en het bedrijf gaat in principe met de sponsoring stoppen. Eén van de oorzaken van het besluit is het gedoe met Johan Cruijff, vertelt hoofd communicatie Jan Driessen. Kijk, je koopt positieve exposure, legt hij uit in Adformatie. Dan zijn dit horror-scenarios. En het past niet bij de andere uitingen die je hebt. Dat schuurt. Maar dat is niet de hoofdoorzaak. Voor Aegon, dat jaarlijks ruim tien miljoen euro betaalt, levert de sponsoring van Ajax in het algemeen te weinig op. Het bedrijf is daarom van plan ermee te stoppen. Ja, of er moet een heel andere invulling aan gegeven worden. Je zult maatschappelijke relevantie aan die sponsoreuro moeten toevoegen. En dat terwijl men drie jaar geleden nog dacht met Ajax de wereld te gaan veroveren. Toen waren de vooruitzichten zo anders. We dachten dat we zo groot zouden worden en de wereld zouden veroveren. Dat doen we hier en daar ook, maar het tempo is heel anders geworden. Nu zouden we dat niet meer gedaan hebben. Pure shirtsponsoring is volgens Driessen sowieso verleden tijd aan het worden, liet hij eerder al weten. Ik denk dat alleen oligarchen en oliesjeiks dat nog gaan doen. Maar ik denk niet dat voetbal een spel moet worden van dit soort figuren, aldus het hoofd communicatie van Aegon. Bron Ajaxupdate.nl ze gaan stoppen is al even bekent |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op vrijdag 02 december 2011 - 18:21 schreef baco74 het volgende:[..] Contract van Aegon loopt tot 2015. Aegon heeft alleen aangegeven dat ze de optie tot het verlengen van het contract hoogst waarschijnlijk niet zullen lichten. Dat ze nu nogal ontevreden zijn is logisch, maar contract is contract daar kunnen ze niet onderuit. Ik ken er nog wel een paar die ontevreden zijn......... [..] Bron: AEGON op Wiki. jawel kunnen ze onderuit door bestuurs wissel |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
ajax krijst btw 20 mil per jaar van aegon ik ken iemand di zit daar in het bestuur |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote: Dan mag je mij vertellen hoe die aan 20 miljoen komt? Toevallig dat Johan Derksen AKA de snor pas geleden 10 miljoen noemde. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Ga eens ergens anders je onzin verkondigen... Er is toch geen sponsor die een NL club 20 miljoen per jaar betaalt...
"Het contract dat in 2008-2009 is afgesloten is een 7-jarig contract. En daar is een totaal bedrag van 75 miljoen Euro mee gemoeid."
Aldus VI. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
En aangezien VI meestal goed geinformeerd is geloof ik die in deze ook. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 12:51 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Dan mag je mij vertellen hoe die aan 20 miljoen komt? Toevallig dat Johan Derksen AKA de snor pas geleden 10 miljoen noemde. ik heb het van iemand binnen aegon maar kan ook niet kloppen maar binnen kort komt er het nieuws dat aegon stopt eind van het seizoen |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 14:46 schreef ajaxfan lol het volgende:[..] ik heb het van iemand binnen aegon maar kan ook niet kloppen maar binnen kort komt er het nieuws dat aegon stopt eind van het seizoen Ook dit is onmogelijk gezien het feit dat er een contract ligt tot 2015. Of Aegon moet het restant van 't contract afkopen.... |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
nee er is 1 ding waardoor het kan de directie wissel en die gebruiken ze |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Kan enkel bij een directie wissel, maar dan nog steeds enkel en alleen als het beleid compleet wordt omgegooid, dus dat Ajax bijvoorbeeld een handbalvereniging zal worden.. En aangezien de hoofdlijn nog steeds voetbal is zal dat niet gaan gebeuren. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 14:46 schreef ajaxfan lol het volgende:[..] ik heb het van iemand binnen aegon maar kan ook niet kloppen maar binnen kort komt er het nieuws dat aegon stopt eind van het seizoen Of heb je dit ook uit je dikke duim gezogen?? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: De core business is nog steeds hetzelfde gebleven. Dus contractueel is er niets gewijzigd of in gevaar gebracht wat betreft de invulling van de club.
Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn is het feit dat Aegon zijn onvrede kan uiten. Dat hebben ze in deze dan ook gedaan. Echter is dat juridisch te weinig om een contract te laten ontbinden. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote: nee ze zouden het igg maandag bekend hebben gemaakt maar ajax heeft gezegt dat ze het nog even stil moesten houden dus ja? |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 15:05 schreef remco k het volgende:[..] Kan enkel bij een directie wissel, maar dan nog steeds enkel en alleen als het beleid compleet wordt omgegooid, dus dat Ajax bijvoorbeeld een handbalvereniging zal worden.. En aangezien de hoofdlijn nog steeds voetbal is zal dat niet gaan gebeuren. het siteem word dermate veranderd dat ze contract mogen beeindigen |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 16:56 schreef ajaxfan lol het volgende:[..] nee ze zouden het igg maandag bekend hebben gemaakt maar ajax heeft gezegt dat ze het nog even stil moesten houden dus ja? Dat kan helemaal niet man.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Onzin mag niet en kan niet.. En wat je net zei kan al helemaal niet aangezien dat niet via een Interim besuur mag en kan.. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 16:58 schreef remco k het volgende:[..] Onzin mag niet en kan niet.. En wat je net zei kan al helemaal niet aangezien dat niet via een Interim besuur mag en kan.. dan niet als het gebeurt ben jij de eerste die boos is zoek het lkkr uit ik begin steeds meer een aftoting dan deze club te krijgen alleen maar kwallen en mongolen |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 03 december 2011 - 11:44 schreef Ajx het volgende:[..] Ik vond het misschien wel logisch om hem als Algemeen Directeur weg te laten gaan, maar hij had als Commercieel Directeur toch zeker moeten blijven, gezien hetgeen hij op sponsorvlak gepresteerd heeft! Daarnaast zit hij erg dicht in de UEFA en FIFA kringen en is hij een goede vriend van JC! Wat moet iemand op dit moment nog meer hebben om tot directeur benoemd te worden???!!! Wel vreemd dat Johan hem niet als kandidaat heeft voorgedragen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 17:00 schreef ajaxfan lol het volgende:[..] dan niet als het gebeurt ben jij de eerste die boos is zoek het lkkr uit ik begin steeds meer een aftoting dan deze club te krijgen alleen maar kwallen en mongolen Nou nou rustig maar, je hoeft niet boos te worden... |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
quote: Heeft die wel gedaan is direct afgewezen daarbij komt nog dat de AD en het bestuur en nieuwe ledenraad zo een benoeming moeten doen en daar wil Cruyff niet over gaan. Daarbij stoot je dan nog al wat van de groep Coronel en kompanen voor hun hoofd en willen ze nog meer vergif over je heen storten. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Fontein is met een dikke afkoopregeling weggegaan bij Ajax. Niet zó vreemd dat de RvC juist hem dan niet als optie ziet voor een AD-schap. Jullie heb het constant over graaiers en Fontein de grijper zou dan ineens weer welkom zijn? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 00:02 schreef Ikke_tikkie het volgende:Fontein is met een dikke afkoopregeling weggegaan bij Ajax. Niet zó vreemd dat de RvC juist hem dan niet als optie ziet voor een AD-schap. Jullie heb het constant over graaiers en Fontein de grijper zou dan ineens weer welkom zijn? Dat is toch niet Fontein zijn schuld.. Jaake wilde hem weg hebben, maar Fontein had nog een contract. Fontein deed precies wat elke werknemer zou doen. Dat kan je hem moeilijk kwalijk nemen.... |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Het mag niet, want er is afgesproken dat niemand met een Ajax-verleden erin mocht komen. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
Hoofdsponsor Aegon stond op het punt de geldkraan naar Ajax dicht te draaien. Het bedrijf was het bestuurlijke gesteggel in de ArenA spuugzat en probeerde het contract te verscheuren. Aegon zou zijn twijfels hebben meegedeeld tijdens de ledenvergadering van 22 december, claimt het Algemeen Dagblad zaterdag. De opzegging van de verbintenis ging echter op het allerlaatste moment niet door omdat Ajax naar de rechter dreigde te stappen. Daarop zei de sponsor het contract te respecteren.
In 2008 sloten Aegon en Ajax een zevenjarige verbintenis, ter waarde van tien miljoen euro. Het bedrag kan door bonussen oplopen tot twaalf miljoen euro. Naar verluidt wil Aegon nog altijd af van het contract met Ajax, ook nu de club in rustiger vaarwater is beland.
"Geen sprake van", countert Jan Driessen, directeur communicatie van Aegon. "Ik heb in die periode vaak geroepen dat ik niet vrolijk werd van de situatie. Gesprekken met Ajax gevoerd en herhaaldelijk geroepen dat het rustig moest worden. Dat er mét elkaar in plaats over elkaar moest worden gepraat. Maar nu is het rustig. We zijn nog altijd de trotse sponsor van de koploper."
bron: http://www.voetbalprimeur.nl/site/nieuws/224517/Hoofdsponsor_Aegon_wilde_van_Ajax_af.html |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: tuurlijk.................niet |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Het was de discussie niet of AEGON het wilde, maar of het kon.
Blijkbaar niet, want in jouw geposte nieuwstuk staat ook:
De opzegging van de verbintenis ging echter op het allerlaatste moment niet door omdat Ajax naar de rechter dreigde te stappen. Daarop zei de sponsor het contract te respecteren.
|
Geen jurridische basis om het contract te ontbinden of ze hadden het moeten afkopen. |
|
|
|
|
ajaxfan lol
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 10:21 schreef baco74 het volgende:[..] Het was de discussie niet of AEGON het wilde, maar of het kon. Blijkbaar niet, want in jouw geposte nieuwstuk staat ook: [ code ] Geen jurridische basis om het contract te ontbinden of ze hadden het moeten afkopen. ik zei dat ze het wilde |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Jij had gehoord van iemand dat AEGON ging stoppen en niet dat ze wilden stoppen, maar ook jij had daar je bedenkingen bij.
quote:Op vrijdag 02 december 2011 - 16:28 schreef ajaxfan lol het volgende:ik heb gehoord net van iemand dat aegon gaat stoppen weet niet of dit waar is this een gerugt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 08 april 2012 door baco74 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op zondag 08 april 2012 - 10:43 schreef baco74 het volgende:[..] Jij had gehoord van iemand dat AEGON ging stoppen en niet dat ze wilden stoppen, maar ook jij had daar je bedenkingen bij. [..] Whahahahahahahaha Baco op dreef!!! |
|
|
|