BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Algemene Bestuurscrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Dit topic is een vervolg op het topic:  Schurkenboom, schuilplaats voor corupte raadsleden
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 december 2011 - 14:10   quote  deeplink  
Jongens ik heb er een tijdje over nagedacht en het met een aantal forumleden besproken en ik/we denken dat dit het beste is....

Plaats hier alle uitspraken , geruchten en uiteindelijk de besluiten van wat er in ons bestuur afspeeld!

Om het overzichtelijk te houden wordt dit topic geopend, anders worden het zoveel topics met verschillende onderwerpen en is het niet meer te volgen!

succes!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 03 december 2011 door Loetje --
E-J
 E-J - zaterdag 03 december 2011 - 14:13   quote  deeplink  
Hopelijk is dit topic heel snel overbodig! ;)
Loetje
 Loetje - zaterdag 03 december 2011 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 03 december 2011 - 14:13 schreef E-J het volgende:
Hopelijk is dit topic heel snel overbodig! ;)
waarschijnlijk lees ik krom, maar snap even niet wat je er mee bedoeld?
E-J
 E-J - maandag 05 december 2011 - 12:05   quote  deeplink  
Dat het gezeik dan klaar is en wij ons weer op het voetbal kunnen richten......
Ride
 Ride - maandag 05 december 2011 - 12:15   quote  deeplink  
Het Ajax Manifesto

Een spook achtervolgt Ajax - het spook van vriendjespolitiek en machtswellust. Maar de tijd is gekomen om de strijd aan te gaan met dit spook. Voetballers, oud-voetballers, supporters, verenigt u! Onze vijanden en hun doelen zijn bekend gemaakt via prima overzichten van forumlid Ares en internetjournalist Pieter Zwart. Het is tijd voor actie! Niet langer kunnen wij tolereren dat (oud-)voetballers en wij als supporters geëxploiteerd worden voor eigen gewin. De revolutie is reeds in gang gezet en moet nu worden afgemaakt door ons te richten op de daadwerkelijke wortel van het kwaad. De vier van de RvC zijn slechts de speelpoppen, het echte kwaad schuilt in Uri Coronel en zijn vrienden. Ajacieden aller landen, verenigt u!

Voor wie nog niet ziet, open uw ogen. Wie Ten Have, Römer, Olfers en Davids heeft zien stuntelen op TV weet genoeg. Deze mensen zijn niet in staat tot het smeden van kwade plannen. Ze zijn van bovenaf neergezet om een rel te veroorzaken. Een rel die de structuur van de club moet veranderen en huidige machthebbers herinstalleert, machtiger dan ooit. Shock therapie in optima forma! De Ledenraad zal verdwijnen en er zal een nieuw orgaan voor terug komen. Het moet koste wat het kost voorkomen worden dat daarin mannen komen te zitten die de puinhopen van vijftien jaar rood-wit hebben veroorzaakt en in stand gehouden. Zij die de eerste helft van de jaren negentig konden parasiteren op het werk van Cruijff en daarmee hun eigen aanzien trachtten te vergroten. Zij die een voetbalclub naar de beurs hebben geholpen. Open uw ogen en zie het kwaad. Verenigt u en pak het aan!

Niet langer mogen Coronel en zijn vrienden nog iets te zeggen hebben over de club. In de Ajax N.V. mag de 'N' niet langer staan voor 'Nepotisme'. We dienen weer een vereniging te worden, waarin wij als supporters wat te zeggen hebben. Het huidige Ajax is jarenlang verschillend en fout geïnterpreteerd, maar het komt er nu op aan haar te veranderen. Het moet afgelopen zijn met de dictatuur! Niet langer zullen onze gezangen en sfeeracties en de daden van onze beste voetballers gebruikt worden om de reputaties van nep-Ajacieden te verrijken. Wij als (oud-)voetballers en supporters, de bourgeoisie van de club, dienen ons te verenigen en de dictatuur omver te gooien. Opdat Ajax weer Ajax mag zijn. Een club met haar eigen Amsterdamse smoelwerk. Een smoelwerk van de eigen jeugd. De borst vooruit, fier en koen, technisch superieur, vol bluf, de beste. Een Ajax waarin er niet langer allerlei onnodige aankopen gedaan hoeven te worden omdat we simpelweg weer een prima jeugdopleiding gaan krijgen.

Wie van Cruijff, Bergkamp, de broertjes De Boer, Jonk, Roy, Swart en alle andere Ajacieden houdt legt zich straks niet neer bij louter en alleen het vertrek van Ten Have, Olfers, Römer en Davids. Wie historisch bewustzijn heeft en dus weet wat Cruijff eerst in de jaren '60 en '70 en later als technisch directeur in de jaren '80 voor ons betekend heeft, laat zijn woord horen. Verspreid je boodschap via Twitter, Facebook en andere social media en zorg voor bewustzijn van het kwaad bij de algemene vergadering van aandeelhouders. Zij die daar een stem hebben, spreek! Er ligt een belangrijke taak op jullie te wachten. Functioneer als de armen en mond van de supporters en protesteer! Denk aan het vaak ondergesneeuwde derde couplet van de Ajax Marsch.

De goede clubgeest zal ons schragen
D' Eendracht maakt ons hecht en sterk
D'Ajaxvaan steeds hoger dragen
Zij ons allerschoonste werk!
Ons mooie spel vol fris bekoren
Te spelen in Rood en Wit
Dat zij ons jaren nog beschoren
Vol geest, animo en pit.

Ajacieden aller landen, verenigt u! Verlos Ajax van het kwaad van de dictatuur van Coronel en zijn vrienden. Alle macht aan ons: Cruijff!

Zlajan
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1601.php
AFCA MARCO
 AFCA MARCO - maandag 05 december 2011 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 12:15 schreef Ride het volgende:
Het Ajax Manifesto

Een spook achtervolgt Ajax - het spook van vriendjespolitiek en machtswellust. Maar de tijd is gekomen om de strijd aan te gaan met dit spook. Voetballers, oud-voetballers, supporters, verenigt u! Onze vijanden en hun doelen zijn bekend gemaakt via prima overzichten van forumlid Ares en internetjournalist Pieter Zwart. Het is tijd voor actie! Niet langer kunnen wij tolereren dat (oud-)voetballers en wij als supporters geëxploiteerd worden voor eigen gewin. De revolutie is reeds in gang gezet en moet nu worden afgemaakt door ons te richten op de daadwerkelijke wortel van het kwaad. De vier van de RvC zijn slechts de speelpoppen, het echte kwaad schuilt in Uri Coronel en zijn vrienden. Ajacieden aller landen, verenigt u!

Voor wie nog niet ziet, open uw ogen. Wie Ten Have, Römer, Olfers en Davids heeft zien stuntelen op TV weet genoeg. Deze mensen zijn niet in staat tot het smeden van kwade plannen. Ze zijn van bovenaf neergezet om een rel te veroorzaken. Een rel die de structuur van de club moet veranderen en huidige machthebbers herinstalleert, machtiger dan ooit. Shock therapie in optima forma! De Ledenraad zal verdwijnen en er zal een nieuw orgaan voor terug komen. Het moet koste wat het kost voorkomen worden dat daarin mannen komen te zitten die de puinhopen van vijftien jaar rood-wit hebben veroorzaakt en in stand gehouden. Zij die de eerste helft van de jaren negentig konden parasiteren op het werk van Cruijff en daarmee hun eigen aanzien trachtten te vergroten. Zij die een voetbalclub naar de beurs hebben geholpen. Open uw ogen en zie het kwaad. Verenigt u en pak het aan!

Niet langer mogen Coronel en zijn vrienden nog iets te zeggen hebben over de club. In de Ajax N.V. mag de 'N' niet langer staan voor 'Nepotisme'. We dienen weer een vereniging te worden, waarin wij als supporters wat te zeggen hebben. Het huidige Ajax is jarenlang verschillend en fout geïnterpreteerd, maar het komt er nu op aan haar te veranderen. Het moet afgelopen zijn met de dictatuur! Niet langer zullen onze gezangen en sfeeracties en de daden van onze beste voetballers gebruikt worden om de reputaties van nep-Ajacieden te verrijken. Wij als (oud-)voetballers en supporters, de bourgeoisie van de club, dienen ons te verenigen en de dictatuur omver te gooien. Opdat Ajax weer Ajax mag zijn. Een club met haar eigen Amsterdamse smoelwerk. Een smoelwerk van de eigen jeugd. De borst vooruit, fier en koen, technisch superieur, vol bluf, de beste. Een Ajax waarin er niet langer allerlei onnodige aankopen gedaan hoeven te worden omdat we simpelweg weer een prima jeugdopleiding gaan krijgen.

Wie van Cruijff, Bergkamp, de broertjes De Boer, Jonk, Roy, Swart en alle andere Ajacieden houdt legt zich straks niet neer bij louter en alleen het vertrek van Ten Have, Olfers, Römer en Davids. Wie historisch bewustzijn heeft en dus weet wat Cruijff eerst in de jaren '60 en '70 en later als technisch directeur in de jaren '80 voor ons betekend heeft, laat zijn woord horen. Verspreid je boodschap via Twitter, Facebook en andere social media en zorg voor bewustzijn van het kwaad bij de algemene vergadering van aandeelhouders. Zij die daar een stem hebben, spreek! Er ligt een belangrijke taak op jullie te wachten. Functioneer als de armen en mond van de supporters en protesteer! Denk aan het vaak ondergesneeuwde derde couplet van de Ajax Marsch.

De goede clubgeest zal ons schragen
D' Eendracht maakt ons hecht en sterk
D'Ajaxvaan steeds hoger dragen
Zij ons allerschoonste werk!
Ons mooie spel vol fris bekoren
Te spelen in Rood en Wit
Dat zij ons jaren nog beschoren
Vol geest, animo en pit.

Ajacieden aller landen, verenigt u! Verlos Ajax van het kwaad van de dictatuur van Coronel en zijn vrienden. Alle macht aan ons: Cruijff!

Zlajan
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1601.php
Amen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 12:16 schreef AFCA MARCO het volgende:

[..]

Amen
Ik heb onderstaande zojuist op een ander topic gevraagd. Wat gaan wij doen???

Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 21:47 edit quote deeplink

Wat gaan WIJ als supporters doen als CRUIJFF het uiteindelijk NIET mag doen en werkelijk kapot gemaakt wordt door de groep Coronel/van Os en Co.?
(dit werd zojuist geopperd bij VI) Ik begin hem een beetje te knijpen....
alibabba
 alibabba - maandag 05 december 2011 - 21:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 21:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik heb onderstaande zojuist op een ander topic gevraagd. Wat gaan wij doen???

Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 21:47 edit quote deeplink

Wat gaan WIJ als supporters doen als CRUIJFF het uiteindelijk NIET mag doen en werkelijk kapot gemaakt wordt door de groep Coronel/van Os en Co.?
(dit werd zojuist geopperd bij VI) Ik begin hem een beetje te knijpen....
De Arena bestormen en die vuilakken de Arena uitmeppen....met harde hand moet het, want legaal lijkt het blijkbaar niet te lukken...ik haat ze echt, want ze maken mijn en ons Ajax kapot en daar kan ik absoluut niet tegen..zo duidelijk allemaal waar het aan ligt...Cruijff wil daar wat aan doen en zie wat er gebeurt...het is echt te walgelijk voor woorden..
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 22:10   quote  deeplink  
Wanneer worden die 4 van de RvC en anderen die tegen Cruijff zijn
door de supporters het stadion uitgetrapt? Vak-M wist er vroeger wel raad mee.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 21:54 schreef alibabba het volgende:

[..]

De Arena bestormen en die vuilakken de Arena uitmeppen....met harde hand moet het, want legaal lijkt het blijkbaar niet te lukken...ik haat ze echt, want ze maken mijn en ons Ajax kapot en daar kan ik absoluut niet tegen..zo duidelijk allemaal waar het aan ligt...Cruijff wil daar wat aan doen en zie wat er gebeurt...het is echt te walgelijk voor woorden..
Ik kan je reactie zo enorm goed begrijpen, maar daarentegen ben ik ook tegen geweld.

Zou het een oplossing zijn dat Cruijff en diegene die voor 100%!! achter zijn plan staan, en daar reken ik ook een heleboel contractspelers onder, hun contracten á la minute inleveren en met z'n allen een NIEUW AJAX AMSTERDAM oprichten en dan gaan spelen in het Olympisch Stadion.

Het is maar een idee wat nu even in mij opkomt. We moeten echt af van die achterbakse achterklap o.l.v. Coronel en Co.

ONZE CLUB GAAT OP DEZE MANIER NAAR DE VERDOMMENIS

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Ronald 1960 --
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 22:18   quote  deeplink  
Kan ik nergens een petitie tekenen om die RVC, Coronel en consorten weg te krijgen?
ajaxfan lol
 ajaxfan lol - maandag 05 december 2011 - 22:21   quote  deeplink  
quote:

[..]

wat een hufter die coronel let's bojcot een lege arena zaterdag bij verlies of karakter moord richting cruyff
alibabba
 alibabba - maandag 05 december 2011 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:15 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik kan je reactie zo enorm goed begrijpen, maar daarentegen ben ik ook tegen geweld.

Zou het een oplossing zijn dat Cruijff en diegene die voor 100%!! achter zijn plan staan, en daar reken ik ook een heleboel contractspelers onder, hun contracten á la minute inleveren en met z'n allen een NIEUW AJAX AMSTERDAM oprichten en dan gaan spelen in het Olympisch Stadion.

Het is maar een idee wat nu even in mij opkomt. We moeten echt af van die achterbakse achterklap o.l.v. Coronel en Co.

ONZE CLUB GAAT OP DEZE MANIER NAAR DE VERDOMMENIS
Het was een reactie uit woede Ronald....ik ben zeer zeker tegen geweld, maar ze halen me echt het bloed onder de nagels....ze zitten aan mijn heerlijk Ajax-gevoel te knagen....dat was altijd een heerlijk bezit en ik heb het gevoel dat ze het nu definitief van me af gaan pakken:(
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:21 schreef ajaxfan lol het volgende:

[..]

wat een hufter die coronel let's bojcot een lege arena zaterdag bij verlies of karakter moord richting cruyff
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar dat is wel leuk, maar we spelen zondag, uit, 14.30 uur, bij RKC....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:22 schreef alibabba het volgende:

[..]

Het was een reactie uit woede Ronald....ik ben zeer zeker tegen geweld, maar ze halen me echt het bloed onder de nagels....ze zitten aan mijn heerlijk Ajax-gevoel te knagen....dat was altijd een heerlijk bezit en ik heb het gevoel dat ze het nu definitief van me af gaan pakken:(
Ik neem het je ook niet kwalijk, maar ik sta met tranen in m'n ogen bij de gedachte dat ONS AJAX zo naar de klote wordt geholpen...

Ik kan hier dus heel slecht tegen en jij en vele met ons gelukkig ook, maar ik weet niet zo goed meer wat wij eraan zouden kunnen doen op een vreedzame manier.
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
Ik ben ook razend en kook al een tijdje van woede! Die schijnheilige achterbakse leugenaars van de RvC etc. zijn mens niet waardig. De vuile gore streek die ze met van Gaal geflikt hebben, achter iemands rug om met als een van de redenen dat er haast geboden was. Van Gaal komt pas in Juli !!! Wat is haast dan? Ik walg van dat soort mensen! Aan dat soort gedrochten heb ik zo een ontiegelijke tyfus hekel.
Dat soort loopt ook bij de politiek of banken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Denson --
alibabba
 alibabba - maandag 05 december 2011 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:26 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik neem het je ook niet kwalijk, maar ik sta met tranen in m'n ogen bij de gedachte dat ONS AJAX zo naar de klote wordt geholpen...

Ik kan hier dus heel slecht tegen en jij en vele met ons gelukkig ook, maar ik weet niet zo goed meer wat wij eraan zouden kunnen doen op een vreedzame manier.
De supporters zullen zeker in opstand komen Ronald en dat kan een voordelige wending geven. De veroorzakers van het kwaad zullen toch ook wel een slecht geweten krijgen neem ik aan en dat moet ze toch aan het denken zetten...in het belang van Ajax zeggen ze dan....Bergkamp/Jonk en vele oud-voetballers die ook meegewerkt hebben aan het Cruijff rapport worden vol tegen de schenen geschopt...

Ze hebben geeneens in de gaten dat het de definitieve nekslag voor Ajax word...als je alleen al nagaat dat de supporters teleurgesteld worden...supporters die Ajax groot hebben gemaakt zullen niet meer zo fanatiek en euforisch zijn, wat uiteraard zijn uitwerking op het elftal heeft. Ga op je eigen gevoel af...dat hebben er vele, die een afkeer krijgen op hetgeen bij Ajax gebeurd....dat is alleen maar NEGATIEF voor de hele CLUB uhhhhhhhhhh bedrijf :( Ajax.
alibabba
 alibabba - maandag 05 december 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:33 schreef Denson het volgende:
Ik ben ook razend en kook al een tijdje van woede! Die schijnheilige achterbakse leugenaars van de RvC etc. zijn mens niet waardig. De vuile gore streek die ze met van Gaal geflikt hebben, achter iemands rug om met als een van de reden dat er haast geboden was. Van Gaal komt pas in Juli !!! Wat is haast dan? Ik walg van dat soort mensen! Aan dat soort gedrochten heb ik zo een ontiegelijke tyfus hekel.
Dat soort lopen ook bij de politiek of banken.
Ze zeggen dat ze haast moeten maken van de Ondernemings Raad....allemaal waanzin...
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:33 schreef Denson het volgende:
De vuile gore streek die ze met van Gaal geflikt hebben, achter iemands rug om met als een van de redenen dat er haast geboden was.
Beetje zwets hè... gezien JC in z'n uppie aan het overleggen was met Ophof?!
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 05 december 2011 - 22:42   quote  deeplink  
UPDATE - VOORUITBLIK - Niet 11 maar 14 partijen hebben het kort geding tegen AFC Ajax N.V. aangespannen.

Het gaat om Johan Cruijff, Derk de Kloet (mental coach), Lydia Suzanne Fritz-Van der Moot (secretaresse De Toekomst), Bryan Roy, Michel Kreek, Orlando Trustfull, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Dean Gorre, Ruben Jongkind, Ronald de Boer, Stam Beheer B.V. (Jaap Stam), Overmars Vastgoed B.V., en John Bosman.

Stam en Overmars opereren vanuit hun bedrijf.

Advocaat Peter Wakkie van Spinath+Wakkie advocaten verdedigt AFC Ajax N.V. De advocaat zei maandagmiddag tegenover AjaxShowtime.com dat hij een brief van 6 A4 heeft gekregen met de dagvaarding. Daarom kon hij 'het niet kort samenvatten'. Bovenstaande namen staan in de brief die hij heeft ontvangen.

Wakkie wilde nog geen tipje van de sluier geven. 'Haha, dat bewaar ik allemaal voor woensdag', aldus de advocaat. Hij wist nog niet welke commissarissen aanwezig zijn. Vermoedelijk zal voorzitter Steven ten Have er wel zijn. Wakkie zal het woord voeren.

Cruijff en de zijnen worden bijgestaan door advocatenkantoor Baker & McKenzie.

Update: Wakkie zei ook dat de partijen na de uitspraak 4 weken de tijd hebben om in beroep te gaan.

Bron : http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/57296/niet-11-maar-14-partijen.html

# 14 ... Toeval ? :P Dacht het niet!
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:42 schreef Booya4Afca het volgende:

Stam en Overmars opereren vanuit hun bedrijf.

Goh, en ik maar denken dat we met voetballers van doen hadden...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:40 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

1 groot verschil vriend, Cruijff draagt zijn kanidaten voor aan de overige 4 leden van de RvC en andersom is dat niet gebeurt, maar hebben zij mensen aangesteld zonder medeweten van Cruijff.

btw; Ik vraag mezelf ook af wat de rol van Molenaar in dit hele spel is...
roagma
 roagma - maandag 05 december 2011 - 22:52   quote  deeplink  
quote:

[..]

sluit me er bij aan alibaba +10000.
ben een 50plusser en al van mijn ach zolang ik besef dat er voetbal bestaat ajax fan.
maar dit kunnen we niet over onze kant laten gaan.
tis cruijff of niets ,dan maar geen ajax meer,ik woon in drenthe maar kom ook naar arena om ze eruit te kikken en dan winnen we of verliezen ben het beu
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:51 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

1 groot verschil vriend, Cruijff draagt zijn kanidaten voor aan de overige 4 leden van de RvC en andersom is dat niet gebeurt, maar hebben zij mensen aangesteld zonder medeweten van Cruijff.

btw; Ik vraag mezelf ook af wat de rol van Molenaar in dit hele spel is...
Kom je weer op het punt dat vier van de vijf een meerderheid is én dus doorslaggevend is. Hoe vervelend ook...

Indien je je afvraagt wat de rol van Molenaar is, is het interessant een timeline te maken met uitlatingen die hij in de pers heeft gedaan. Het kost me ff teveel moeite/tijd nu, maar je zult schrikken van de onzin die hij heeft uitgekraamd.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
ik zou wel graag reacties zien op het idee wat ik eerder oppperde;

Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 05 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
Ik zie het morgen wel, ik ga slapen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Ronald 1960 --
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 23:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:40 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ze wilde toch dat Cruijff met een naam kwam! Het duurde volgens hen toch te lang? Hij had maar 1 naam volgens hen? Vervolgens komen ze achterbaks met van Gaal terwijl ze weten dat het niet botert tussen hun en als toetje blijkt van Gaal pas in juli te komen!

Het feit dat ze zo achterbaks deden tekent die gedrochten en is zeker niet in belang van Ajax. Al was het niet Cruijff, maar een ander geweest, dan nog blijft het een enorme tyfesstreek. En aan dat soort mensen heb ik een..................
roagma
 roagma - maandag 05 december 2011 - 23:12   quote  deeplink  
laat het ff duidelijk zijn ik ben onder coronel en co geen ajaxied meer ...punt
dus geen voetbal meer voor mij.
voetbal zonder ajax bestaat niet.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 23:12   quote  deeplink  
Met alle respect, je zou toch kunnen stellen dat Cruijff een enorm netwerk zou moeten hebben aan deskundige managers die met liefde en plezier hun naam zouden verbinden aan een AD-schap bij Ajax, juist omdat Johan zich er nu mee bemoeit?

Wanneer hij dan niet verder komt dan een Ling en uiteindelijk Ophof, zou mijn bestuurlijke broek er ook een beetje van afzakken hoor. Schijnbaar is de breed gedragen steun voor JC nu ook weer niet zo groot dat mensen in de rij staan hem op directievlak uit de brand te helpen.
Senja
 Senja - maandag 05 december 2011 - 23:25   quote  deeplink  
Geweld is absoluut niet de oplossing. Massaal voor het stadion blijven staan wel. Dan heb je wel de supporters vereniging nodig die dit organiseert. Ik weet wel dat je dan een statement maakt waar geen bestuur/ directie/Coronel en kompanen omheen kunnen.

Daarbij is er nog een oplossing en dat is dat de sponsors en aandeel houders zich roeren in het geheel en verzoeken een interim bestuur/directie te vormen. Ik heb het dan niet over de LR maar bijvoorbeeld Delta loyd die een heel groot pakket aandelen heeft.

Wil je deze revolutie dan vloeit er wel bloed want dan gaat ook de overheid zich ermee gaat bemoeien.

De bedoeling is Cruyff helemaal af te fikken woensdag. Zelfs J. Deksen maakte zich al boos over de schandalige praktijken van Coronel en kompanen.

De enige manier is om niet het stadion in te gaan en buiten te blijven staan en lege tribunes te laten zien uit onvrede met het gevoerde beleid van Bestuur en directie. Het is heel simpel ga je wel dan verraad je Ajax want als je verandering wil moet je keihard knokken ik hoop dat de supporters daartoe in staat zijn.
Eide
 Eide - maandag 05 december 2011 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:12 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Wanneer hij dan niet verder komt dan een Ling en uiteindelijk Ophof, zou mijn bestuurlijke broek er ook een beetje van afzakken hoor. Schijnbaar is de breed gedragen steun voor JC nu ook weer niet zo groot dat mensen in de rij staan hem op directievlak uit de brand te helpen.
Nu vergeet je Marc Overmars voor het gemak maar even, maar uiten Ling, Overmars rn Ophof, en wetende dat Molenaar voor andere zaken wordt ingezet, welke persoon die binnen de Cruijff filosofie past (lees oud topvoetballer) ken jij dan die hier geschikt voor is?

Natuurlijk lopen er 8 miljard mensen rond, maar net die ene vinden is niet zo eenvoudig als jij het nu afschildert.

Bovendien is met name Ling is een succesvolle zakenman die met zijn club in Slovenië toch laat zien dat hij in staat is bijzondere dingen te bereiken en leiden te geven aan een voetbalclub. Om heel eerlijk te zijn ken ik maar weinig mensen met die ervaring in zowel het voetbal, voetbal bestuur en zakelijk inzicht. Daarin is Ling toch wel heel bijzonder.

Natuurlijk zal Cruijff meer mensen weten, maar het heeft geen zin elke 2 dagen een naam te lanceren. Ling, Ophof en Overmars waren 3 personen waarvan 2 er toch behoorlijk geschikt lijken. Als 3 niet voldoende is, hoeveel had hij er dan moeten noemen? 5? 10? 50? Natuurlijk overdrijf ik iets maar je ziet wel wat ik bedoel natuurlijk.

Feit is dat Cruijff het vorige bestuur heeft overleeft, en op weg lijkt dit bestuur ook te gaan overleven. De CLUB AJAX (dus niet de NV Ajax) steunt Cruijff. Dat zegt iets hoor. heb je die namen op dat lijstje gelezen? Dat zijn niet zomaar wat mensen. Daar staat een meer dan buitengewone hoeveelheid aan kennis, voetbalkunde en liefde voor Ajax. Dat zijn trouwens ook de zaken die er toe doen...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Eide --
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
zou mijn bestuurlijke broek er ook een beetje van afzakken hoor.

Dus jij zou ook achter iemands rug om (terwijl je er pas 3 maanden zit)
met een ander aankomen? Zou jij ook 2 uur aan de telefoon zitten zonder ook maar 1 woord daarover te hebben? Echt?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:26 schreef Eide het volgende:

[..]

Nu vergeet je Marc Overmars voor het gemak maar even, maar uiten Ling, Overmars rn Ophof, en wetende dat Molenaar voor andere zaken wordt ingezet, welke persoon die binnen de Cruijff filosofie past (lees oud topvoetballer) ken jij dan die hier geschikt voor is?

Natuurlijk lopen er 8 miljard mensen rond, maar net die ene vinden is niet zo eenvoudig als jij het nu afschildert.

Bovendien is met name Ling is een succesvolle zakenman die met zijn club in Slovenië toch laat zien dat hij in staat is bijzondere dingen te bereiken en leiden te geven aan een voetbalclub. Om heel eerlijk te zijn ken ik maar weinig mensen met die ervaring in zowel het voetbal, voetbal bestuur en zakelijk inzicht. Daarin is Ling toch wel heel bijzonder.

Natuurlijk zal Cruijff meer mensen weten, maar het heeft geen zin elke 2 dagen een naam te lanceren. Ling, Ophof en Overmars waren 3 personen waarvan 2 er toch behoorlijk geschikt lijken. Als 3 niet voldoende is, hoeveel had hij er dan moeten noemen? 5? 10? 50? Natuurlijk overdrijf ik iets maar je ziet wel wat ik bedoel natuurlijk.

Feit is dat Cruijff het vorige bestuur heeft overleeft, en op weg lijkt dit bestuur ook te gaan overleven. De CLUB AJAX (dus niet de NV Ajax) steunt Cruijff. Dat zegt iets hoor. heb je die namen op dat lijstje gelezen? Dat zijn niet zomaar wat mensen. Daar staat een meer dan buitengewone hoeveelheid aan kennis, voetbalkunde en liefde voor Ajax. Dat zijn trouwens ook de zaken die er toe doen...
Lamaar, ik dacht dat we een serieuze discussie hadden. Mjah, wanneer je Slovenië als maatstaf gaat nemen, haak ik af. Kom op zeg...

Wélk lijstje heb je 't over?
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 05 december 2011 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:50 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Goh, en ik maar denken dat we met voetballers van doen hadden...
Ooit aan gedacht dat zowel Marc Overmars als Jaap Stam, die een eigen bedrijf hebben, al een lijntje hebben liggen met een advocaat. En dus vanuit het bedrijf opereren?
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 05 december 2011 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Met alle respect, je zou toch kunnen stellen dat Cruijff een enorm netwerk zou moeten hebben aan deskundige managers die met liefde en plezier hun naam zouden verbinden aan een AD-schap bij Ajax, juist omdat Johan zich er nu mee bemoeit?

En waar zo Cruijff die moeten vinden?

Cruijff foundation?? Over het algemeen zwemmers en wielrenners, een totaal andere tak van sport.

Op dit moment is alleen vd Sar een potentieel directeur.

Andere zijn of tegen Cruijff, of hebben geen trek in deze soap, of willen uberhaupt niets met Ajax te maken hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Booya4Afca --
Eide
 Eide - maandag 05 december 2011 - 23:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:32 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Lamaar, ik dacht dat we een serieuze discussie hadden. Mjah, wanneer je Slovenië als maatstaf gaat nemen, haak ik af. Kom op zeg...

Wélk lijstje heb je 't over?
Lijstje:
Johan Cruijff, Derk de Kloet (mental coach), Lydia Suzanne Fritz-Van der Moot (secretaresse De Toekomst), Bryan Roy, Michel Kreek, Orlando Trustfull, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Dean Gorre, Ruben Jongkind, Ronald de Boer, Stam Beheer B.V. (Jaap Stam), Overmars Vastgoed B.V., en John Bosman.

En wie heeft het over een maatstaaf? leg een ander geen woorden in de mond aub. Ik wacht op een inhoudelijk antwoord, in plaats van even makkelijk opzij schuiven. En ja, zelf ervaring in een flutcompetitie is ervaring. Heb je enig idee wat Ling daar doet?

Hij heeft van Trenchin is club gemaakt die stabiel is in de hoogste klasse daar, en belangrijker, die club wordt gezien als een club waar talent vandaan komt. Klinkt net alsof het in de ingeslagen filosofie past.

Natuurlijk is Trencin even iets anders dan de eredivisie, maar laten we eerlijk zijn, van Gaal heeft echt niet meer bagage dan zeg, Ling of Overmars, voor de functie Algemeen Directeur. Als we het nu over technische zaken hadden, maar goed, ook daar is iets mee op het moment.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 05 december 2011 door Eide --
Denson
 Denson - maandag 05 december 2011 - 23:48   quote  deeplink  
Ze betichten Ling van corruptie, maar volgens mij zijn ze zelf ergens bang voor,
Ze spelen het toch wel heel hard en vals. Misschien boeren ze zelf wel bij dat beursgenoteerde gedoe.
Senja
 Senja - maandag 05 december 2011 - 23:52   quote  deeplink  
Waarom een discussie ervan maken wie wie zou moeten komen. De discussie nu is heel simpel Wie moeten er weg . In mijn ogen zijn dat betsuur en directie Het rare is dat er al veel vertrokken zijn maar er nog steeds zitten. Ik noem een Coronel. Coronel en kompanen hebben dit alles geregisseerd. hebben zichzelf tot erelid verheven (waarom??) en hebben op sleutelposities pionnen neergezet om hun malafide zaakjes af te dekken.

Enige power die je hebt is om te eisen dat zowel bestuur als directie als RvC met onmiddellijke ingang opstappen. Ook zou ik de erelidmaatschappen eens onder de loep nemen want ik zie niet in waarom sommige die hebben gekregen.

Zoals ik al eerder opperde is de enige mogelijkheid voor de supporters om massaal naar de wedstrijd te gaan en uit protest niet het stadion in te gaan maar er buiten te blijven staan. Daarnaast zou de supporters vereniging eens moeten gaan praten met sponsors en investeerders(Delta loyd) want reken maar dat die het niet leuk vinden als dat wereldwijd de TV beelden van supporters die het stadion niet ingaan worden uitgezonden. Lekkere vertoning voor je naam als sponsor. Laat die grote jongens maar eens achter de supporters gaan staan dat zijn hun klanten en niet dat stelletje opgeblazen bestuurders die de naam Ajax te grabbel gooien en de club kapot maken.

De keuze is nu aan de supporter van Ajax lijkt mij.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - maandag 05 december 2011 - 23:56   quote  deeplink  
Ehm, lijstje... ik tel 0,0 namen die zich op trainersvlak reeds hebben onderscheiden als succesvol, laat staan talentvol. Daarbij een of andere nieuwe Ted Troost, een hockeynaam-tiepmiep en twee beursgenoteerde bedrijven. Indrukwekkend hoor...

JIJ komt met Slovenië aanzetten, een onderontwikkeld voetballand waar Ling met z'n centjes wat spelers bij elkaar heeft gekocht. Zozo... dan kun je wel wat. Dus wanneer John de Wolf volgende week een club in Malta adopteert, is hij ineens ook een bestuurlijk kanon? Óf laten we een suikeroompje zoeken zoals Vitesse die heeft...

Én Overmars is nooit een optie geweest als AD, want wenst dat zelf niet te doen. Meneer vitamine-preparaat (was nog uitermate twijfelachtig spul ook, maar dat terzijde) Ling wél... die stond te trappelen.
Eide
 Eide - dinsdag 06 december 2011 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:56 schreef Ikke_tikkie het volgende:
Ehm, lijstje... ik tel 0,0 namen die zich op trainersvlak reeds hebben onderscheiden als succesvol, laat staan talentvol. Daarbij een of andere nieuwe Ted Troost, een hockeynaam-tiepmiep en twee beursgenoteerde bedrijven. Indrukwekkend hoor...
Johan Cruijff? Misschien wel eens van gehoord. Trainer geweest van Ajax en Barcelona? Bij Ajax de Europacup 2 gewonnen als trainer en bij Barca verschillende landskampioenschappen, de EC2 en EC1. Beetje flauw, geef ik toe :)

Maar even dat terzijde, ik weet zeker dat bij elke naam wel iets te verzinnen is. Van Gaal heeft geen bestuurlijke ervaring aan de zakelijke kant. Ling heeft zijn ervaring bij een kleine club uit een nog kleinere competitie (by the way: Binnen vier jaar schreef Ling bij AS Trencín zwarte cijfers en behaalde hij het kampioenschap. Bovendien staat de club bekend om een uitstekende jeugdopleiding en is deze kerngezond uit eigen inkomsten (dus geen extern geld van Ling)), Overmars is relatief onervaren enzovoorts enzovoorts.

Er moeten wel stappen gemaakt worden. Nu kan je van alles vinden van Cruijff, maar het heeft een plan, hij heeft daar steu voor en wil hiermee doorzetten. Hiermee is hij dan al weer 2 stappen verder dan alle anderen die die 3 zaken allemaal of deels missen. Na het wegsturen van v.d. boog riep ik al dat het niet zomaar beter zou worden en geloof me, als Cruijff komt is het een seizoen later ook niet meteen hosanna.

Bij Barca als trainer duurde het ook een aantal seizoenen voordat het stond, maar toen het stond was het geweldig. Cruijff moet deze kans krijgen, al is het maar omdat alle anderen tot nu to incapabel zijn geweest.

By the way: denk je nu echt dat welke AD er ook komt, die niet naar de pijpen van Cruijff moet dansen? Zo is JC nu eenmaal.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Eide --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 00:12   quote  deeplink  
Hey ikke....toegeven....of moet ik er ff over nadenken...of ik zit er ff naast,staat niet in je woordenboek....ofwel
Je wilt overal je gelijk halen volgens mij....ik heb je nog nooit op zo'n post kunnen betrappen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 00:13   quote  deeplink  
Overigens Eide nog gefeliciteerd ouwe.......ben laat maar wel gemeend
Eide
 Eide - dinsdag 06 december 2011 - 00:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:13 schreef Nenam_tiL het volgende:
Overigens Eide nog gefeliciteerd ouwe.......ben laat maar wel gemeend
Bedankt man :)
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 06 december 2011 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:12 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hey ikke....toegeven....of moet ik er ff over nadenken...of ik zit er ff naast,staat niet in je woordenboek....ofwel
Je wilt overal je gelijk halen volgens mij....ik heb je nog nooit op zo'n post kunnen betrappen
Ik reageer alleen wanneer ik meen op onderdelen gelijk te hebben, correct. In die zin moet ik jou je gelijk geven. ;-)
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 06 december 2011 - 00:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:07 schreef Eide het volgende:
Cruijff moet deze kans krijgen, al is het maar omdat alle anderen tot nu to incapabel zijn geweest.

By the way: denk je nu echt dat welke AD er ook komt, die niet naar de pijpen van Cruijff moet dansen? Zo is JC nu eenmaal.
Yep. Hij moet de kans krijgen, maar óók pakken. Maar het kan bijna niet anders of zelfs hij zal wat water bij de wijn moeten doen.

En over naar de pijpen van JC dansen: vanuit de adviserende rol die hij zichzelf wenst toe te dichten, kan hij nooit verwachten dat welke AD dan ook zich volledig zal plooien naar hem. Zo liggen de rollen dan eenmaal niet.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 00:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:21 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Ik reageer alleen wanneer ik meen op onderdelen gelijk te hebben, correct. In die zin moet ik jou je gelijk geven. ;-)
Maar daar ga je de fout in.......jij denkt dat je gelijk hebt.......mischien heb je dat helemaal niet........is een bepaalde misplaatste arrogantie pik......ga daar maar eens over nadenken
Eide
 Eide - dinsdag 06 december 2011 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:25 schreef Ikke_tikkie het volgende:

[..]

Yep. Hij moet de kans krijgen, maar óók pakken. Maar het kan bijna niet anders of zelfs hij zal wat water bij de wijn moeten doen.

En over naar de pijpen van JC dansen: vanuit de adviserende rol die hij zichzelf wenst toe te dichten, kan hij nooit verwachten dat welke AD dan ook zich volledig zal plooien naar hem. Zo liggen de rollen dan eenmaal niet.
De realiteit is echter dat Cruijff een buitengewoon dominante persoonlijkheid is. Bij barcelona heeft hij nog altijd heel veel in de melk te brokkelen en daar heeft hij geen officiele functie...

Er is een verschil tussen de manier waarop het moet gaan en warrop het gaat, maar goed, daar is deze hele teringzooi een prima voorbeeld van.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 06 december 2011 - 00:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:26 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maar daar ga je de fout in.......jij denkt dat je gelijk hebt.......mischien heb je dat helemaal niet........is een bepaalde misplaatste arrogantie pik......ga daar maar eens over nadenken
Zeg schat, ga jij dan even nadenken over hoe een discussie in elkaar steekt. Is dat niet immer gebaseerd op meningen, opinies en/of stellingen? Jij mag het arrogantie noemen, dat is jouw goed recht. Zoals het mijn goed recht is welke discussie dan ook die ik wil aangaan te voeren. En het laatste waar ik daarbij op zit te wachten is een Nenam die mij de les wenst te lezen. Ik voer discussies stevig, wellicht vaak tegendraads, maar altijd met open vizier.
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 06 december 2011 - 00:44   quote  deeplink  
En mocht bijvoorbeeld Eide menen dat ik hem neerbuigend aanspreek met mijn reacties, verneem ik dat graag. Ik meen dat ik respectvol én ontopic reageer?
Ikke_tikkie
 Ikke_tikkie - dinsdag 06 december 2011 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:35 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

En waar zo Cruijff die moeten vinden?

Cruijff foundation?? Over het algemeen zwemmers en wielrenners, een totaal andere tak van sport.

Binnen de structuur van zijn opleiding(en) bevinden zich legio mensen die je als bestuurlijke kanonnen mag afschilderen. Als dat niet het geval zou zijn, had men ook niet die schoolstructuur weg kunnen zetten en/of uitbreiden zoals nu gebeurt. Dát zijn niet de namen die wij wellicht willen lezen/horen, maar who cares wanneer de zaken dan eindelijk wél goed geregeld worden?

De Foundation heeft overigens weinig van doen met de opleiding(en), maar des te meer met "liefdadigheid" en sociale ondersteuning. En dat zich bij de scholen voornamelijk zwemmers en wielrenners zouden ophouden is een verkeerd beeld. Gaat namelijk om (top)sport in de breedste zin van het woord... en dus ook volop voetballers.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5984
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Algemene Bestuurscrisis topic

0.0064558