BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Algemene Bestuurscrisis topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Senja
 Senja - woensdag 07 december 2011 - 02:54   quote  deeplink  
Om maar even mijn statements kracht bij te zetten.

Suurendonk: Het zijn allemaal maatjes van elkaar
Auteur: Pieter Zwart

Op een veelbewogen persconferentie maakte Rob Been junior vorige week maandag onder meer bekend dat Ruud Suurendonk zich heeft teruggetrokken uit de bestuursraad. De voormalige topvoetballer, die legendarisch is geworden dankzij zijn hattrick tegen Napoli, doet nu voor het eerst zijn verhaal tegenover Ajax1. Suurendonk zag dat veel mensen elkaar baantjes toeschuiven en had geen zin daar als enige oud-voetballer tussen te gaan zitten: Dan ben ik net als Johan Cruijff nu alleen maar bezig mezelf te verdedigen. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Dat de voorgedragen bestuursraad vooral bestaat uit mensen die al eerder in allerlei functies bij Ajax actief waren steekt Suurendonk erg: Je ziet constant dezelfde leden in diverse commissies opduiken. Dat is niet goed voor de club. Ik heb een gesprek met Mark Geestman gehad en heb tegen hem gezegd dat we de rest achter ons moeten laten en opnieuw moeten beginnen. We moeten de club weer gezond maken, dat moet centraal staan. Er zijn echter teveel mensen bezig met hun eigen ego. Daardoor krijg je in zon raad met alleen maar mensen die tegen elkaar gaan strijden. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Sommige mensen binnen Ajax zijn alleen tegen andere mensen bezig, vervolgt Suurendonk zijn relaas. Het idee is op zich heel goed: een deel bemoeit zich met de financiële kant en een deel met het voetbal. Je ziet alleen dat de mensen van de financiële kant zich ook met andere zaken gaan bezig houden. Dat leidt tot conflicten. Vooraf was het de bedoeling dat Cruijff zich met het voetbal zou bezig houden en de rest met het financiële plaatje. Dat is niet gebeurd en ik had geen zin in een zelfde situatie terecht te komen. Het zijn altijd dezelfde mensen. Nu weer met Blocks, Henrichs en Van Oevelen. Ik ben de vreemde eend ertussen. Niets ten nadelen van deze mensen, maar ik heb geen zin tegen een groepering te strijden.

Opmerkelijk is dat Suurendonk niet eens met alle leden van de te vormen bestuursraad om de tafel heeft gezeten: Ik heb sommige mensen helemaal nooit ontmoet. Op het kantoor van Mark Geestman heb ik om de tafel gezeten met Cees van Oevelen en Cees Vervoorn. Voorzitter Hennie Henrichs en Hein Blocks heb ik echter nooit gesproken. Die hadden het te druk met andere zaken. We hebben dus nooit met elkaar besproken hoe we het precies gaan invullen. Later heb ik Blocks en Henrichs wel gezien rond een wedstrijd, maar ze hadden blijkbaar weinig interesse in mij en hebben me niet aangesproken.

Over Jan Buskermolen, die ook in de voorgedragen bestuursraad zit, meldt Suurendonk: Dat is een aardige man. Die heeft een aantal feestjes georganiseerd en die moet nu het beleid van Ajax gaan bepalen.

Het zijn gewoon allemaal dikke maatjes van elkaar, die allemaal al in commissies gezeten hebben. Dat zijn steeds dezelfde mensen. Ik wilde juist een bestuursraad met frisse, fruitige en onafhankelijke mensen, aldus Suurendonk.

Ik heb mezelf nooit aangeboden voor een functie, maar ben hiervoor gevraagd. Dan heb ik twee overwegingen. Het moet ten goede van de club komen en ik ben ook pro-Cruijff. Het gaat erom dat het met de club goed gaat. Ik heb geen zin in een bestuursraad te gaan zitten met mensen die andere belangen hebben.

Dat er naast Suurendonk geen enkele oud-voetballer vertegenwoordig was in de bestuursraad steekt hem ook: Dat steekt ook. Het is vervelend dat er weer geen oud-voetballers gevraagd zijn. In de Raad van Commissarissen had je Edgar Davids, maar die bleek meer met de andere kant mee te doen. De mensen die hierin zitten zeggen me niet zoveel. Ik kom ze in elke raad tegen. Heb het idee dat sommige mensen hun best doen om niet hun eigen falen te bespreken.

De mensen die je nu overal ziet verschijnen hebben allemaal goed geleerd en hebben zeker hun kwaliteiten, maar je ziet aan de crisis van nu dat het met die mensen aan het roer dus niet goed gaat, constateert Suurendonk. Als je daarmee in zee gaat dan krijg je een mes in je rug of weten ze helemaal niet wie je bent. Je bent alleen maar bezig jezelf te verdedigen.

Hoe het nu verder gaat lopen weet Suurendonk niet: Ik wacht af. Ik heb alles keurig afgehandeld. Wat moet je ermee?

Mocht er een bestuursraad komen met oud-voetballers en frisse, onafhankelijke mensen, dan staat Suurendonk daarvoor open. Dit is voorlopig echter nog niet aan de orde. Tot die tijd is Ruud Suurendonk druk met het trainen van enkele jeugdteams van Hercules in Zaandam, waar hij erg veel plezier aan beleeft.

Suurendonk bevestigt hiermee het verhaal dat onze redacteur/journalist en eindredacteur van Catenaccio.nl Pieter Zwart al eerder schreef over Uri Coronel.

Rest my case.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 december 2011 - 07:49   quote  deeplink  
Eén ding is duidelijk; Cruijff zei niet voor niets "De bezem moet door AJAX".

Hij heeft dus wel degelijk gelijk!!

Even een vraag;

Zijn seizoenkaarthouders ook gelijk lid van AJAX of ligt dat anders?

Ben benieuwd.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 07:49 schreef Ronald 1960 het volgende:
Eén ding is duidelijk; Cruijff zei niet voor niets "De bezem moet door AJAX".

Hij heeft dus wel degelijk gelijk!!

Even een vraag;

Zijn seizoenkaarthouders ook gelijk lid van AJAX of ligt dat anders?

Ben benieuwd.
Nee, seizoenkaarthouders zijn geen lid van Ajax.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 07 december 2011 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 08:59 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Nee, seizoenkaarthouders zijn geen lid van Ajax.
JAMMER!!

Wat gaan we doen om Johan Cruijff zijn gang te laten gaan en het huidige managementteam o.l.v. Coronel, v. Os en Ten Have en Co. tegen te houden?

Er moet m.i. meer gebeuren dan alleen de uitspraak van het process van JC vs RvC af te wachten.

ONZE CLUB gaat alleen maar verder de afgrond in op deze manier!
Senja
 Senja - woensdag 07 december 2011 - 10:14   quote  deeplink  
Tja ergens heb je gelijk maar dit is belangrijk want Ajax is een hele mooie club met geweldig voetbal. Voor de toekomst is het belangrijk want het gaat wel over hoe de club verder gaat en zich gaat ontwikkelen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 07 december 2011 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 09:10 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

JAMMER!!

Wat gaan we doen om Johan Cruijff zijn gang te laten gaan en het huidige managementteam o.l.v. Coronel, v. Os en Ten Have en Co. tegen te houden?

Er moet m.i. meer gebeuren dan alleen de uitspraak van het process van JC vs RvC af te wachten.

ONZE CLUB gaat alleen maar verder de afgrond in op deze manier!
Ondanks het feit dat wij als supporters geen lid zijn, en dus niet op de ledenvergadering kunnen stemmen, hebben we wel degelijk invloed op datgeen wat er gebeurt.

Wij zijn als supporters tenslotte ontzettend belangrijk.

Tot op heden vind ik dat de verschillende supportersgroepen hier goed mee omgaat. Hier en daar wat mak, maar over het algemeen zijn we het allemaal wel eens.

Waar ik echter bang voor ben, en dat meen ik serieus, als blijkt dat de uitkomst van de vergadering negatief zal zijn. Dat zou namelijk betekenen dat niet alleen Cruijff afstand zou kunnen nemen (en daarbij mensen als Swart en de trainers op de TOekomst), maar ook dat de 'vredige' aanpak van de supporters niet heeft geholpen. En de kans groot is dat zij het anders gaan aanpakken..

Dan kunnen ze namelijk weer eens wijzen naar de supporters, ipv zelf eens nadenken hoe zij de club kapot maken.

Maar we moeten het natuurlijk nooit, maar dan ook nooit laten gebeuren dat een stel Bobo's de club verder de afgrond in duwen. (Oud)spelers als Cruijff moeten voor altijd bij de club betrokken blijven. Zij hebben immers hun steentje bijgedragen aan de successen die de club behaald heeft.
Senja
 Senja - woensdag 07 december 2011 - 12:32   quote  deeplink  
Waar gaat dit over. Jammer dat er weer zo gereageerd wordt. Want inhoudelijk gaat dit helemaal nergens over. Of je nu voor of tegen bent of je Ajax nu leuk vind of niet, dit gaat over hoe bepaalde besturen zichzelf voetbalclubs toe-eigenen.

Dit alles gaat ten koste van het voetbal de vreugde in en om het voetbal. dit gaat over het tegenhouden van vernieuwing en starheid ten koste van een club. Gisternacht nog een mooi artikel gelezen over Feijenoord en de parallellen met de crisis bij Ajax. Als Ajax zinde kan je nu kiezen of je gaat dezelfde kant als 010 of je gaat de vernieuwing nu aan en went het gevaar af dat je in dezelfde glijdende schaal kan komen.

Supporters zijn hierbij nu op dit moment van cruciaal belang want die kunnen als een man een hele grote stem hebben. Ik hoop ook dat de supporters club en supporters an sich de ballen hebben om nee te zeggen tegen het zaken clubje vrienden dat Ajax niet verder wil helpen maar door conservatief denken de club verder brengen in een glijdende schaal naar beneden. Nu is het tijd voor die verandering want hoe langer je wacht hoe moeilijker het wordt en hoe langer het gaat duren voor je er weer bovenop bent. De grote verliezer is het voetbal daar kan je vergif op innemen.
Pietje
 Pietje - woensdag 07 december 2011 - 12:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 02:54 schreef Senja het volgende:
Om maar even mijn statements kracht bij te zetten.

Suurendonk: Het zijn allemaal maatjes van elkaar
Auteur: Pieter Zwart

Op een veelbewogen persconferentie maakte Rob Been junior vorige week maandag onder meer bekend dat Ruud Suurendonk zich heeft teruggetrokken uit de bestuursraad. De voormalige topvoetballer, die legendarisch is geworden dankzij zijn hattrick tegen Napoli, doet nu voor het eerst zijn verhaal tegenover Ajax1. Suurendonk zag dat veel mensen elkaar baantjes toeschuiven en had geen zin daar als enige oud-voetballer tussen te gaan zitten: Dan ben ik net als Johan Cruijff nu alleen maar bezig mezelf te verdedigen. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Dat de voorgedragen bestuursraad vooral bestaat uit mensen die al eerder in allerlei functies bij Ajax actief waren steekt Suurendonk erg: Je ziet constant dezelfde leden in diverse commissies opduiken. Dat is niet goed voor de club. Ik heb een gesprek met Mark Geestman gehad en heb tegen hem gezegd dat we de rest achter ons moeten laten en opnieuw moeten beginnen. We moeten de club weer gezond maken, dat moet centraal staan. Er zijn echter teveel mensen bezig met hun eigen ego. Daardoor krijg je in zon raad met alleen maar mensen die tegen elkaar gaan strijden. Daar heb ik helemaal geen zin in.

Sommige mensen binnen Ajax zijn alleen tegen andere mensen bezig, vervolgt Suurendonk zijn relaas. Het idee is op zich heel goed: een deel bemoeit zich met de financiële kant en een deel met het voetbal. Je ziet alleen dat de mensen van de financiële kant zich ook met andere zaken gaan bezig houden. Dat leidt tot conflicten. Vooraf was het de bedoeling dat Cruijff zich met het voetbal zou bezig houden en de rest met het financiële plaatje. Dat is niet gebeurd en ik had geen zin in een zelfde situatie terecht te komen. Het zijn altijd dezelfde mensen. Nu weer met Blocks, Henrichs en Van Oevelen. Ik ben de vreemde eend ertussen. Niets ten nadelen van deze mensen, maar ik heb geen zin tegen een groepering te strijden.

Opmerkelijk is dat Suurendonk niet eens met alle leden van de te vormen bestuursraad om de tafel heeft gezeten: Ik heb sommige mensen helemaal nooit ontmoet. Op het kantoor van Mark Geestman heb ik om de tafel gezeten met Cees van Oevelen en Cees Vervoorn. Voorzitter Hennie Henrichs en Hein Blocks heb ik echter nooit gesproken. Die hadden het te druk met andere zaken. We hebben dus nooit met elkaar besproken hoe we het precies gaan invullen. Later heb ik Blocks en Henrichs wel gezien rond een wedstrijd, maar ze hadden blijkbaar weinig interesse in mij en hebben me niet aangesproken.

Over Jan Buskermolen, die ook in de voorgedragen bestuursraad zit, meldt Suurendonk: Dat is een aardige man. Die heeft een aantal feestjes georganiseerd en die moet nu het beleid van Ajax gaan bepalen.

Het zijn gewoon allemaal dikke maatjes van elkaar, die allemaal al in commissies gezeten hebben. Dat zijn steeds dezelfde mensen. Ik wilde juist een bestuursraad met frisse, fruitige en onafhankelijke mensen, aldus Suurendonk.

Ik heb mezelf nooit aangeboden voor een functie, maar ben hiervoor gevraagd. Dan heb ik twee overwegingen. Het moet ten goede van de club komen en ik ben ook pro-Cruijff. Het gaat erom dat het met de club goed gaat. Ik heb geen zin in een bestuursraad te gaan zitten met mensen die andere belangen hebben.

Dat er naast Suurendonk geen enkele oud-voetballer vertegenwoordig was in de bestuursraad steekt hem ook: Dat steekt ook. Het is vervelend dat er weer geen oud-voetballers gevraagd zijn. In de Raad van Commissarissen had je Edgar Davids, maar die bleek meer met de andere kant mee te doen. De mensen die hierin zitten zeggen me niet zoveel. Ik kom ze in elke raad tegen. Heb het idee dat sommige mensen hun best doen om niet hun eigen falen te bespreken.

De mensen die je nu overal ziet verschijnen hebben allemaal goed geleerd en hebben zeker hun kwaliteiten, maar je ziet aan de crisis van nu dat het met die mensen aan het roer dus niet goed gaat, constateert Suurendonk. Als je daarmee in zee gaat dan krijg je een mes in je rug of weten ze helemaal niet wie je bent. Je bent alleen maar bezig jezelf te verdedigen.

Hoe het nu verder gaat lopen weet Suurendonk niet: Ik wacht af. Ik heb alles keurig afgehandeld. Wat moet je ermee?

Mocht er een bestuursraad komen met oud-voetballers en frisse, onafhankelijke mensen, dan staat Suurendonk daarvoor open. Dit is voorlopig echter nog niet aan de orde. Tot die tijd is Ruud Suurendonk druk met het trainen van enkele jeugdteams van Hercules in Zaandam, waar hij erg veel plezier aan beleeft.

Suurendonk bevestigt hiermee het verhaal dat onze redacteur/journalist en eindredacteur van Catenaccio.nl Pieter Zwart al eerder schreef over Uri Coronel.

Rest my case.
Goede en rake column! Ook hier is dus nadrukkelijk een "old boys network". Voor zover wij dat nog niet wisten... Bah! En zo wordt het belang van de voetbalclub Ajax "behartigd".
baco74
 baco74 - vrijdag 09 december 2011 - 22:23   quote  deeplink  
12 maandsalarissen Van Gaal bij vertrek .

In de toelichting op de aandeelhoudersvergadering van aanstaande maandag staat dat Louis van Gaal bij 'onvrijwillig vertrek' bij Ajax een afvloeiingsregeling krijgt van 12 bruto maandsalarissen. Voor hoeveel hij in dienst gaat is (nog) niet bekend. Wel staat er in het artikel dat Martin Sturkenboom momenteel interim-directeur is voor 300.000 euro per jaar.

Er is 'op hoofdlijnen' gesproken over de beloning bij Van Gaal: 'Met Van Gaal is op hoofdlijnen gesproken over beloning, eruit bestaande dat het totaal van het bezoldigingspakket (in het bijzonder de onderdelen vast salaris en bonusregeling) voldoende concurrerend moet zijn met de beloning van bestuurders in vergelijkbare functies bij andere betaald voetbal organisaties in Nederland en daarbuiten waarmee Ajax zich wil meten.

In dat kader zal naast het vaste salaris een bonussysteem worden afgesproken, waardoor een variabele beloning kan worden verdiend afhankelijk van het realiseren van vooraf te bepalen concrete doelen. Wanneer Van Gaal terug is van vakantie zal er nader worden gesproken over volledige invulling van alle arbeidsvoorwaarden en de verwachting is dat partijen daar uit zullen komen'.

Van Gaal kan volgens het bericht een contract tekenen voor 3 jaar met een optie van nog eens 2 jaar. Sturkenboom stopt met zijn huidige functie als Van Gaal toetreedt: 'Beoogd is dat de interim functie eindigt op het tijdstip dat Van Gaal toetreedt tot de statutaire directie, dat per dezelfde datum Sturkenboom evenens toetreedt tot de statutaire directie en dat hij dan de functie van directeur algemene zaken zal bekleden'.

Mocht Sturkenboom de wacht worden toegezegd, dan krijgt hij mee: 'De vergoeding bij onvrijwillig ontslag varieert, afhankelijk van de omstandigheden, van 3 bruto maandsalarissen tot maximaal 12 bruto maandsalarissen'. De vraag is wel als de rechter bepaald dat de contracten ontbonden moeten worden, of ze dan ook een volledige afvloeiingsregeling zullen moeten krijgen.

Toelichting bij ingelast agendapunt

Toelichting bij ingelast agendapunt Kennisgeving van de voorgenomen benoeming van twee leden van de Directie, te weten de heer Louis van Gaal en de heer Martin Sturkenboom. Dit ingelaste agendapunt is niet ter stemming maar ter bespreking en zal worden behandeld voor aanvang van de rondvraag. De Raad van Commissarissen is voornemens uiterlijk per 1 juli 2012, of zoveel eerder als mogelijk, Louis van Gaal en Martin Sturkenboom te benoemen tot statutair directeur van de vennootschap. Het is de bedoeling dat Louis van Gaal de functie zal bekleden van directievoorzitter (CEO) en Martin Sturkenboom de functie van directeur operationele zaken (COO). De Directie wordt gecompleteerd door huidig statutair en financieel directeur Jeroen Slop (CFO) en huidig statutair en commercieel directeur Henri van der Aat (CCO).

Louis van Gaal
Louis van Gaal, geboren op 8 augustus 1951 te Amsterdam, doorliep als speler de jeugdopleiding van Ajax en is nadien in verschillende functies voor Ajax werkzaam geweest: assistent trainer, hoofd jeugdopleiding, hoofdtrainer, technisch directeur. Ook is hij bij een aantal andere clubs werkzaam geweest (AZ, FC Barcelona Bayern München) en bij de KNVB. In die functies lag de nadruk op coaching in het algemeen en management in het bijzonder.
Beoogd is dat Van Gaal met Ajax een volledig dienstverband aangaat voor de duur van 3 jaar met een optie om te verlengen met nog eens 2 jaar. Het dienstverband vangt uiterlijk aan op 1 juli 2012, of zoveel eerder als mogelijk. Voorts is beoogd dat het dienstverband wordt vastgelegd in een contract dat o.a. de navolgende elementen bevat.
- Vast salaris en variabele beloning: Met Van Gaal is op hoofdlijnen gesproken over beloning, eruit bestaande dat het totaal van het bezoldigingspakket (in het bijzonder de onderdelen vast salaris en bonusregeling) voldoende concurrerend moet zijn met de beloning van bestuurders in vergelijkbare functies bij andere betaald voetbal organisaties in Nederland en daarbuiten waarmee Ajax zich wil meten. In dat kader zal naast het vaste salaris een bonussysteem worden afgesproken, waardoor een variabele beloning kan worden verdiend afhankelijk van het realiseren van vooraf te bepalen concrete doelen. Wanneer Van Gaal terug is van vakantie zal er nader worden gesproken over volledige invulling van alle arbeidsvoorwaarden en de verwachting is dat partijen daar uit zullen komen.
- Afvloeiingsregeling: De vergoeding bij onvrijwillig ontslag is gelijk aan 12 bruto maandsalarissen.
- Pensioenafspraken: Geen pensioenaanspraken.
- Prestatiecriteria: Nog overeen te komen (het zal gaan om vooraf bepaalde, meetbare en beïnvloedbare doelen).

Martin Sturkenboom
Martin Sturkenboom, geboren op 3 april 1953 te Utrecht, is 25 jaar actief geweest in de software industrie en kent een jarenlange bestuurlijke historie in het betaalde voetbal. Zo bekleedde hij functies in de RvC en directie van FC Utrecht, was hij voorzitter van de FBO en lid van de Raad van Toezicht van de KNVB. Ook was hij directeur operationele zaken van Stichting Euro 2007 (organisatie van het EK voetbal onder 21 in Nederland in 2007) en was hij tot 2008 als adviseur verbonden aan de afdeling scheidsrechterszaken van de KNVB. Naast zijn werkzaamheden als adviseur en interim manager bekleedt Martin Sturkenboom de volgende bestuursfuncties: raad van toezicht Contractspelers Fonds KNVB (CFK), voorzitter bedrijfstakpensioenfonds voetbaloefenmesters, RvC Rabobank Utrechtse Heuvelrug, lid raad van toezicht KNVB.
Op 18 november 2011 is Martin Sturkenboom bij Ajax van start gegaan als interim directeur vanwege de vacature die was ontstaan na het vertrek van Rik van den Boog.
Sturkenboom is als interim directeur met Ajax een volledig dienstverband aangegaan voor de duur van 2 jaar (van 18 november 2011 tot en met 18 november 2013). Beoogd is dat de interim functie eindigt op het tijdstip dat Van Gaal toetreedt tot de statutaire directie, dat per dezelfde datum Sturkenboom evenens toetreedt tot de statutaire directie en dat hij dan de functie van directeur algemene zaken zal bekleden. Het dienstverband is vastgelegd in een contract dat o.a. de navolgende elementen bevat.
- vast salaris (inclusief een toeslag wegens afzien van pensioen): € 300.000,= bruto per jaar
- variabele beloning: geen
- afvloeiingsregeling: de vergoeding bij onvrijwillig ontslag varieert, afhankelijk van de omstandigheden, van 3 bruto maandsalarissen tot maximaal 12 bruto maandsalarissen.

Bron:Ajax Showtime en download hier officiele document.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door baco74 --
Senja
 Senja - zaterdag 10 december 2011 - 04:21   quote  deeplink  
Nou prima te regelen dat dit dusdanig te frustreren is dat die niet eens meer wil komen. en ach die Sturkenboom daar kom je ook wel vanaf, dat is echt niet moeilijk.
Pietje P.
 Pietje P. - zaterdag 10 december 2011 - 09:44   quote  deeplink  
Wat ik echt niet begrijp is dat de situatie alleen maar erger wordt. De directie was toch afgetreden? Die 2 gladjakkers van der aat en slob zitten er gewoon nog?? Wegwezen met die malloten! Als je de verhalen hoort liggen de rotte appels stevig in de AJAX mand en die gaan hun plekkie echt niet afstaan. Van de beurs gaan zorgt er wel voor dat die infantiele bestuurslaag eruit gaat en die blijft nu gewoon zitten, en zolang die hufters de boel lopen te verzieken, zal AJAX, AJAX niet meer zijn.. Die gasten stappen echt niet zelf op!! Tenzij ze een handje worden geholpen.......................
Senja
 Senja - zaterdag 10 december 2011 - 12:19   quote  deeplink  
de Directie was helemaal niet afgetreden ja formeel maar informeel bleven ze met zijn alle zitten. Ze hebben Ajax verziekt tot op het bot en niet uitgevoerd wat ze moesten uitvoeren. Ik vind de supporters acties ook erg sober en summier. Als ik het zo kan inschatten dan gaat de rechter maandag een noodverbandje aanleggen en kunnen ze gewoon weer doorgaan met elkaar ziek te maken. Ajax is de dupe van het hele gebeuren. Het enige doel dat deze mensen hebben is Cruyff beschadigen en de macht houden verder niks.
mazzeltov
 mazzeltov - zaterdag 10 december 2011 - 15:59   quote  deeplink  
We kunnen maar 1 ding proberen: Alle mensen mobiliseren die de Cruijff-lijn willen uitvoeren. Het Bestuursmodel van Barcelona invoeren bij Ajax.Alle volgers van Coronel en de zijnen die verantwoordelijk zijn voor 15 jaar bestuurscrisis cq.wanbeleid geen functie meer geven bij Ajax.(ze verschuilen zich achter de beursgang, maar hebben zelf allemaal verkeerde beslissingen genomen.)Alle goedwillende leden,sponsors en supportersgroeperingen moeten contact zoeken met elkaar.roep ze op via alle sites.!!
Maar 1 ding : We moeten de Boer niet laten zakken, het elftal moet Alle mogelijke support krijgen (dus geen leeg stadion)We moeten de bestuurders laten weten dat we het niet meer pikken, niet de trainer en spelers. evt.Blokkades zodat die "kliek" het Stadion en de Toekomst niet meer kan bezoeken. 15 jaar bestuurlijk wanbeleid: het is genoeg!!!!!!!!!!.
Senja
 Senja - zaterdag 10 december 2011 - 16:41   quote  deeplink  
Natuurlijk moet je De Boer en de voetballers steunen. Als je als supporter in het stadion gaat zitten met dat stelletje verraders dan doe je net zo hard mee. Op TV worden de roep om verandering gewoonweg niet ten gehore gebracht dus dan blijft alleen fisieke afwezigheid over. Het gaat niet om de voetballers het gaat om het bestuur/ management dat alles in het werk stelt om Cruyff eruit te werken en vrolijk door kan gaan met mismanagement.

Door buiten te blijven staan steun je Ajax maar laat je zien dat je niet met verraders in een stadion wil zitten. Hun eruit en de supporters erin dat is pas een statement maken. Doe je dat niet dan blijft alles zoals het was. De internationale druk die ze dan op hun schouders krijgen is zo ongemeen groot dat ze wel weg moeten wezen.
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 15:59 schreef mazzeltov het volgende:
We kunnen maar 1 ding proberen: Alle mensen mobiliseren die de Cruijff-lijn willen uitvoeren. Het Bestuursmodel van Barcelona invoeren bij Ajax.Alle volgers van Coronel en de zijnen die verantwoordelijk zijn voor 15 jaar bestuurscrisis cq.wanbeleid geen functie meer geven bij Ajax.(ze verschuilen zich achter de beursgang, maar hebben zelf allemaal verkeerde beslissingen genomen.)Alle goedwillende leden,sponsors en supportersgroeperingen moeten contact zoeken met elkaar.roep ze op via alle sites.!!
Maar 1 ding : We moeten de Boer niet laten zakken, het elftal moet Alle mogelijke support krijgen (dus geen leeg stadion)We moeten de bestuurders laten weten dat we het niet meer pikken, niet de trainer en spelers. evt.Blokkades zodat die "kliek" het Stadion en de Toekomst niet meer kan bezoeken. 15 jaar bestuurlijk wanbeleid: het is genoeg!!!!!!!!!!.
EENS
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 december 2011 - 17:06   quote  deeplink  
Misschien moeten we met z'n allen, na de wedstrijd volgende week tegen ADO thuis om 12.30 uur, al die pluche warmhouders in de RvC, interimbestuur, van Os en Coronel en Co. de Arena uitjagen en wel op een dusdanige manier dat ze NOOIT meer terug durven komen.
Ik denk dat het tijd wordt voor hardere akties vanuit onze kant. Wij laten ONS AJAX NIET kapot maken door dat stelletje ......... (vul dat zelf maar in)
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 17:06 schreef Ronald 1960 het volgende:
Misschien moeten we met z'n allen, na de wedstrijd volgende week tegen ADO thuis om 12.30 uur, al die pluche warmhouders in de RvC, interimbestuur, van Os en Coronel en Co. de Arena uitjagen en wel op een dusdanige manier dat ze NOOIT meer terug durven komen.
Ik denk dat het tijd wordt voor hardere akties vanuit onze kant. Wij laten ONS AJAX NIET kapot maken door dat stelletje ......... (vul dat zelf maar in)
Ik sta voorop Ronald!!!!! OPFLIKKEREN EN HEEL SNEL!!!!!!!
Senja
 Senja - zondag 11 december 2011 - 11:23   quote  deeplink  
Waarom dan niet het stadion niet ingaan? gewoon voor de poort blijven staan. Weet je hoe hard de media daarover berichten. Met de stelling hun eruit wij erin lijkt me dat zeker een toekomst hebben. als TV kanalen als CNN daar aandacht aan gaan besteden dat supporters het stadion niet willen delen met dit stelletje dan vinden ze dat niet prettig. Spreek koren worden op tv door de media weggedraaid en aangezien die Romer een aardige vinger in de pap heeft krijg je ook geen podium. Ik hou van geweldloos
remco k
 remco k - zondag 11 december 2011 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2011 - 11:23 schreef Senja het volgende:
Waarom dan niet het stadion niet ingaan? gewoon voor de poort blijven staan. Weet je hoe hard de media daarover berichten. Met de stelling hun eruit wij erin lijkt me dat zeker een toekomst hebben. als TV kanalen als CNN daar aandacht aan gaan besteden dat supporters het stadion niet willen delen met dit stelletje dan vinden ze dat niet prettig. Spreek koren worden op tv door de media weggedraaid en aangezien die Romer een aardige vinger in de pap heeft krijg je ook geen podium. Ik hou van geweldloos
Raak je het eerste elftal weer mee en dat mag nooit.
nummer10
 nummer10 - zondag 11 december 2011 - 11:53   quote  deeplink  
word gewoon tijd voor hardere maatregelen tegen het bestuur.. misschien worden ze dan wakker...
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 december 2011 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 22:23 schreef baco74 het volgende:
12 maandsalarissen Van Gaal bij vertrek .

In de toelichting op de aandeelhoudersvergadering van aanstaande maandag staat dat Louis van Gaal bij 'onvrijwillig vertrek' bij Ajax een afvloeiingsregeling krijgt van 12 bruto maandsalarissen. Voor hoeveel hij in dienst gaat is (nog) niet bekend. Wel staat er in het artikel dat Martin Sturkenboom momenteel interim-directeur is voor 300.000 euro per jaar.

]officiele document.[/url]
Als de contracten cq mondelinge afspraken, bij uitspraak van de rechtbank niet rechtsgeldig zijn, zit er voor AJAX toch ook geen betaling aan vast. Of heb ik het dan helemaal mis?
Senja
 Senja - zondag 11 december 2011 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2011 - 11:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Raak je het eerste elftal weer mee en dat mag nooit.
Je raakt helemaal niemand want die kunnen gewoon spelen. Daarbij heb ik niet gezegd dat je thuis moet blijven ik heb gezegd voor de poort blijven staan. Juist dat motiveert spelers te knakken voor de zaak van de supporters. Supporters zijn belangrijk voor de club en voetballers. Je geeft een statement af door gewoon te zeggen directie management eruit wij erin. Volgende week tegen Den haag een perfecte datum omdat er toch geen Den Haag supporters het stadion in mogen is het effect nog heftiger. Collectief zou de pers never nooit de supporters afschieten maar juist de bestuurders die Ajax naar zijn klote helpen en daarmee ook het eerste elftal.
remco k
 remco k - zondag 11 december 2011 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2011 - 15:34 schreef Senja het volgende:

[..]

Je raakt helemaal niemand want die kunnen gewoon spelen. Daarbij heb ik niet gezegd dat je thuis moet blijven ik heb gezegd voor de poort blijven staan. Juist dat motiveert spelers te knakken voor de zaak van de supporters. Supporters zijn belangrijk voor de club en voetballers. Je geeft een statement af door gewoon te zeggen directie management eruit wij erin. Volgende week tegen Den haag een perfecte datum omdat er toch geen Den Haag supporters het stadion in mogen is het effect nog heftiger. Collectief zou de pers never nooit de supporters afschieten maar juist de bestuurders die Ajax naar zijn klote helpen en daarmee ook het eerste elftal.
Ik ben het normaal met vrijwel alle woorden van jou eens, enkel vind ik dat je hiermee wel de ploeg raakt..
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 11 december 2011 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 11 december 2011 - 11:53 schreef nummer10 het volgende:
word gewoon tijd voor hardere maatregelen tegen het bestuur.. misschien worden ze dan wakker...
Ik geloof dat Pietje had gepost dat hij bij hem in het dorp woont....
Snurkentak bedoel ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2011 door Ronald 1960 --
Senja
 Senja - maandag 12 december 2011 - 00:29   quote  deeplink  
Remco ik ben ook geen fan van dit soort acties. Het vervelende is dat je op dat moment het wat minder plezierig maakt voor het team maar laat je alles over je kam scheren dan heeft het team er nog veel langer last van.

Bij wijze van spreken blijf je buiten staan totdat de wedstrijd begint en ga je na vijf minuten naar binnen. Wat ik probeer te bewerkstelligen is dat je de media attentie krijgt die bestuurders/ managers onder druk zet op te stappen. In die fijne bestuursraad komen ook weer allemaal old boys network jongens die de dienst gaan uitmaken. Er zit niet een voetballer in de bestuursraad enkel de mensen die het jaren lang hebben verstierd voor Ajax.

Je krijgt dan dat in alle lagen van het bestuur het hele oldboys network is vertegenwoordigd en dan krijg je de situatie dat ze gewoon hun gang kunnen gaan en vrij spel hebben en NIEMAND meer een ding te vertellen heeft. Ik probeer alleen maar duidelijk te maken dat het op deze manier helemaal fout gaat en Ajax leeg gezogen gaat worden ten koste van het voetbal supporters en belanghebbende. Sory to say so maar om een actie op touw te zetten waar bij je duidelijk laat blijken dat het hele old boys network moet opkrassen dan is een ludieke actie als deze nog niet zo erg voor spelers. Het gaat over de toekomst van de club want zit die bestuursraad er dan kan je bij helemaal niemand meer terecht in dat gesloten bolwerk.
Eide
 Eide - maandag 12 december 2011 - 00:38   quote  deeplink  
Laten we eerst de uitspraak van morgen nu eens afwachten voordat we te ver vooruit denken.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 09:02   quote  deeplink  
Ik denk dat de rechter zegt "Zoek het lekker uit". En dat we tot eind Januari moeten wachten tot de RvC gedwongen opstapt of niet. En dan krijgen we de hele tering bende weer opnieuw en is het de vraag of de club de kant van Cruijff kiest, of de kant van de RvC.

Kortom, weer een jaar naar de kloten.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:08   quote  deeplink  
Cruijff toch aanwezig bij uitspraak kort geding
Laatste update: 12 december 2011 10:45 info .HAARLEM - De 'soap' rond Johan Cruijff bij Ajax krijgt weer een nieuwe aflevering.

Foto: ProShots De rechter in Haarlem doet maandagochtend uitspraak in het kort geding dat het team rondom Johan Cruijff heeft aangespannen tegen de nv Ajax en de vier overige leden van de raad van commissarissen.

In tegenstelling tot eerdere berichten is Cruijff toch aanwezig bij de rechtbank in Haarlem.

Ook enkele jeugdtrainers, onder wie Wim Jonk en Bryan Roy, hebben zich daar gemeld. De uitspraak is om elf uur.

Niet gestemd

Tevens staat maandag een aandeelhoudersvergadering van Ajax op het programma.

Daar kan nog niet gestemd worden over het vertrek van de voltallige rvc, waarop de ledenraad van Ajax eind vorige maand heeft aangedrongen.

De rechter stelde vrijdag voor de aandeelhouders van Ajax zich informeel te laten uitspreken over het conflict tussen het kamp-Cruijff en de vier overige rvc-leden. Cruijff vond dat een goed idee, rvc-voorzitter Steven ten Have zag er geen heil in.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:19   quote  deeplink  
11.15: Rechter: aanstelling van Sturkenboom en Blind als interim is rechtsgeldig genomen. Die zorgen niet voor een strategiewijziging.

11.13: Rechter: de RvC-vergadering op 16 november was niet juist en de oproep niet tijdig gedaan. Op 25 november zijn de leden van de RvC wel rechtsgeldig opgeroepen. Er was een mogelijkheid om tot een ander besluit te komen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:20   quote  deeplink  
11.17: Aandeelhoudersvergadering (AVA) kan alleen benoeming Louis van Gaal tegenhouden door opzeggen vertrouwen in RvC.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:24   quote  deeplink  
11.19: Aandeelhouders kunnen uiterlijk 60 dagen onderwerpen voor de AVA-vergadering indienen. Het opzeggen van het vertrouwen inzake de aanstellingen van Van Gaal & co kan pas tijdens een buitengewone vergadering van de AVA.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Booya4Afca --
Eide
 Eide - maandag 12 december 2011 - 11:26   quote  deeplink  
Uitspraak:

Bal ligt bij de aandeelhouders. Het besluit om Van Gaal te benoemen en de benoemingen van Blind en Sturkenbook moet 3 maanden opgeschort worden. De benoemingen zijn wel rechtsgeldig. Er moet dan binnen 2 weken een vergadering komen waar dit op de agenda staat, verder veel blabla. Dit kan niet meer vanavond want het staat niet op de agenda.

Grote punt is dat de bal bij de aandeelhouders ligt die het vertrouwen in de RvC kunnen opzeggen. Dat is al gebeurt. De grootste aandeelhouder is de vereniging Ajax by the way, vertegenwoordigd door de ledenraad. En die ledenraad heeft het vertrouwen in de RvC op opgezegt, maar de RvC wil niet vertrekken.

Kortom, we zijn niet veel verder. Kleine overwinning voor Cruijff denk ik, maar vooruitgang = 0

edit: Van Cruijff: Overwinning van de club op de NV. Het plan moet doorgezet worden. Rechter heeft gesteld dat het plan de leidraad is, Cruijff verwacht dat Sturkenbooom zich zal conformeren daaraan.

Cruijff benadrukt dat het niets met de relatie tussen Cruijff en van Gaal te maken. Cruijff blijft bij zijn standpunt dat de RvC gehoor moet geven aan de oproep van de ledenraad en op moet stappen, en dan is hij ook weg. Wat er ook gebeurt, Cruijff zal de voetballers binnen de club blijven bijstaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Eide --
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:30   quote  deeplink  
11.22: Binnen 14 dagen zal Ajax met een nieuwe oproep van een AVA-vergadering moeten volgen. Gebeurt dat niet, dan wordt de opschoring van de aanstellingen verlengd tot vijf maanden.

11.21: Aandeelhouders kunnen uiterlijk 60 dagen onderwerpen voor de AVA-vergadering indienen. Het opzeggen van het vertrouwen inzake de aanstellingen van Van Gaal & co kan pas tijdens een buitengewone vergadering van de AVA.

11.19: Rechter: benoeming van permanente rol Sturkenboom en Van Gaal wordt voor drie maanden opgeschort tot mening AVA bekend is
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 11:26 schreef Eide het volgende:
Uitspraak:

Bal ligt bij de aandeelhouders. Het besluit om Van Gaal te benoemen en de benoemingen van Blind en Sturkenbook moet 3 maanden opgeschort worden. De benoemingen zijn wel rechtsgeldig. Er moet dan binnen 2 weken een vergadering komen waar dit op de agenda staat, verder veel blabla. Dit kan niet meer vanavond want het staat niet op de agenda.

Grote punt is dat de bal bij de aandeelhouders ligt die het vertrouwen in de RvC kunnen opzeggen. Dat is al gebeurt. De grootste aandeelhouder is de vereniging Ajax by the way, vertegenwoordigd door de ledenraad. En die ledenraad heeft het vertrouwen in de RvC op opgezegt, maar de RvC wil niet vertrekken.

Kortom, we zijn niet veel verder. Kleine overwinning voor Cruijff denk ik, maar vooruitgang = 0
Klopt. Zoals eerder vermeld zullen we tot eind Januari - midden Februari moeten wachten tot we weer vooruit kunnen kijken.

Dus weer een jaar naar de kloten. En dat dankzij een stelletje bobo's die of slecht geinformeerd zijn bij benoeming door ledenraad, of een ontzettende dikke plaat voor de harses hebben.
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:36   quote  deeplink  
Cruijff is in ieder geval content met de uitspraak:

11.33: Cruijff: 'Voor de voetbalclub is dit een fantastische uitspraak. De voetballers hebben gewonnen van de nv.'
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 11:47   quote  deeplink  
11.40: Cruijff stapt, zoals eerder aangekondigd, uit de RvC als de overige vier commissarissen ook terugtreden. 'Of ik mijn handen dan terugtrek? In een officiële functie wel, denk ik. Maar ik blijf altijd als de spelers. Hoe? Als adviseur, ik blijf altijd dicht bij de spelers.'

11.37: Cruijff: 'Of ik wat te vieren heb? Vanavond heb ik weer een avond met mijn foundation en dat is altijd een feest.'

11.36: 'Definitieve exit Van Gaal? Het had niets met Van Gaal en mij te maken, het ging over visie op voetbal. We hebben gewonnen op een ander veld dan dat we gewend zijn. We gaan snel weer terug naar daar waar we ons thuisvoetballen: gewoon op het gras.'

11.34: 'De rechter heeft duidelijk gezegd dat ons plan leidend is. Of we nu afkoopsommen moeten gaan betalen? Het is te hopen dat Sturkenboom met ons meewerkt en uitvoert wat hij moet uitvoeren.'
Senja
 Senja - maandag 12 december 2011 - 12:04   quote  deeplink  
De rechter wilde geen beslissing nemen en wilde ook voorkomen dat er een hoger beroep zou worden ingesteld. Dat heeft die slim gedaan. Sec genomen heeft die gelijk natuurlijk rechtsgeldig maar hij geeft hiermee ook aan dat het vrij onsmakelijk was en dat de aandeelhouders er maar over moeten beslissen.

Het grote gevaar: de LR wordt vervangen door bestuursraad waar weer die boevenbende van Coronel zich heeft ingevreten. Hiermee is dus gecreëerd dat zowel in het management als in het bestuur als in de bestuursraad deze groep het voor het zeggen heeft. Ik vrees met grote vrezen dat dit op een debakel kan gaan uitdraaien want zo blijft het bij het oude.

"We heffen het glas doen een plas en alles blijft zoals het was".
In mijn ogen een hele slechte ontwikkeling voor Ajax.

Waar gaat dit nu weer over: De aanstelling van technisch directeur Danny Blind is in de ogen van de rechter wel rechtsgeldig.

Volgens mij is die namelijk echt overbodig en niet uit te voeren. Hoe ga je dat in je contract dan doen. Ik ben bang dat er nog meer rechtzaken op kunnen volgen. Gaat dienu de Boer frustreren en zelf weer de touwtjes in handen nemen. IK wordt gek van dat bestuurlijke gehannis en onprofessioneel gedrag.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Senja --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 13:36   quote  deeplink  
Als de AvA de RvC weg stemt, zijn de contracten toch niet meer rechtsgeldig, of begrijp ik het nu verkeerd?
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 13:36 schreef Ronald 1960 het volgende:
Als de AvA de RvC weg stemt, zijn de contracten toch niet meer rechtsgeldig, of begrijp ik het nu verkeerd?
Klopt, op het moment dat men op de AvA het vertrouwen in de huidige RvC opzegd, komen de contracten / overeenkomsten te vervallen.

De vraag is alleen, als dit gebeurt, of zij een oprotpremie meekrijgen of niet...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Booya4Afca --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 13:39 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Klopt, op het moment dat men op de AvA het vertrouwen in de huidige RvC opzegd, komen de contracten / overeenkomsten te vervallen.

De vraag is alleen, als dit gebeurt, of zij een oprotpremie meekrijgen of niet...
Als Cruijff dit een grote overwinning vindt, zou hij dan ook niet al een beetje op de hoogte zijn gebracht van een aantal meningen van mensen uit de club van aandeelhouders?
en die optotpremie moet dan maar!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Ronald 1960 --
Booya4Afca
 Booya4Afca - maandag 12 december 2011 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 13:43 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Als Cruijff dit een grote overwinning vindt, zou hij dan ook niet al een beetje op de hoogte zijn gebracht van een aantal meningen van mensen uit de club van aandeelhouders?
en die optotpremie moet dan maar!!
Nou gezien het feit dat de vereniging 73% van de aandelen bezit, is het niet zo gek dat Cruijff dit als een overwinning ziet. (zie uitkomst ledenraad 2 weken terug)

Dit lost het probleem echter niet op. Sterker nog, het speelt beide partijen in de kaart. Het gevaar is nu dat de toekomstige ledenraad/bestuursraad uit leden zal bestaan die anti-cruijff zijn.

Zij zullen de nieuwe RvC benoemen, die vervolgens de taak krijgt om de directie te vormen.
Senja
 Senja - maandag 12 december 2011 - 14:58   quote  deeplink  
Voorzitter Hennie Henrichs
Cees van Oevelen
Cees Vervoorn
Hein Blocks
Arie Van Os
Rob Been jr.

Suurendonk heeft zich terug getrokken
en die andere weet ik zo niet. Maar als dit de nieuwe bestuursraad gaat worden dan ben ik niet hoopvol gestemd heel eerlijk gezegd. Dit zijn bijna allemaal Anti Cruyff mensen en meerendeel hoort bij het Old Boys Network van Coronel en kompanen.

Helemaal de Heinrichs is een foute die heeft zelf gezegd als Cruyff komt stap ik op. Het spijt me maar ik zie dat allemaal niet zo zitten en de slag is zeker niet gewonnen. Sterker nog het old boys networrk krijgt nu zowel bestuurlijk (nieuwe RvC) als management Algemeen directeur commercieel directeur en technisch directeur) in hun kamp en ze krijgen alle zeggenschap over de 73% van de club aandelen.

Ik weet niet hoor maar dan heeft dus gewoon niemand meer wat te vertellen en dezelfde mensen staan in de macht die er al 15 jaar een zooitje van maken.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 14:04 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Nou gezien het feit dat de vereniging 73% van de aandelen bezit, is het niet zo gek dat Cruijff dit als een overwinning ziet. (zie uitkomst ledenraad 2 weken terug)

Dit lost het probleem echter niet op. Sterker nog, het speelt beide partijen in de kaart. Het gevaar is nu dat de toekomstige ledenraad/bestuursraad uit leden zal bestaan die anti-cruijff zijn.

Zij zullen de nieuwe RvC benoemen, die vervolgens de taak krijgt om de directie te vormen.
ALs de RvC wordt weggestemd, kan het toch niet zo zijn dat zij de 5 nieuwe RvC aanwijst. Ik denk dan dat deze ook door AvA aangedragen dienen te worden en misschien ook wel de bestuursraad door de AvA?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Ronald 1960 --
Senja
 Senja - dinsdag 13 december 2011 - 11:34   quote  deeplink  
Hier staat een mooi uitgewerkt stuk over wat ik hier al tijden verkondig en wat er fout is. Zoals altijd is geld en macht om dit geld te verkrijgen de leidraad in het hele verhaal.

http://ajax1.nl/archief/revolutie-cruijff-stuit-op-vijfde-colonne/
Ride
 Ride - dinsdag 13 december 2011 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 11:34 schreef Senja het volgende:
Hier staat een mooi uitgewerkt stuk over wat ik hier al tijden verkondig en wat er fout is. Zoals altijd is geld en macht om dit geld te verkrijgen de leidraad in het hele verhaal.

Ajax.netwerk.to is ook een veel betere en duidelijkere website om dit allemaal te volgen.
Dit forum is toch behelpen.

Technische staf en bestuur: http://ajax.netwerk.to/forums/forum.php?forum=12
Interim-bestuur en bestuursraad doorgelicht: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1602.php
De fluwelen revolutie tot nu toe: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1591.php
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 13 december 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 12:42 schreef Ride het volgende:

[..]

Ajax.netwerk.to is ook een veel betere en duidelijkere website om dit allemaal te volgen.
Dit forum is toch behelpen.

Technische staf en bestuur: http://ajax.netwerk.to/forums/forum.php?forum=12
Interim-bestuur en bestuursraad doorgelicht: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1602.php
De fluwelen revolutie tot nu toe: http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum23/1591.php
HOe gaan wij die pluchewarmhouders er uit werken????
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 20:55   quote  deeplink  
quote:

EENS. Ajax is ziek, zwak en misselijk...
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 21:27   quote  deeplink  
quote:

Ik heb het eens doorgelezen en het is werkelijk één groot wespennest. Dat het intern een puinhoop was wist ik al heel lang, maar dit slaat alles. Deze hele shit die nu bovenkomt, moet tot een oplossing leiden. De enigste goeie oplossing is JOHAN CRUIJFF en niemand anders. Het VOETBAL moet op de voorgrond en de bestuursraad die straks benoemt word is dus zéér belangrijk. Als daar weer pipo's in komen, is het definitief gebeurd met Ajax...
Senja
 Senja - dinsdag 13 december 2011 - 22:48   quote  deeplink  
Het is goed dat er eens namen en rugnummers worden vermeld en dat deze mensen ook never nooit meer een functie binnen Ajax krijgen. De toekomt van Ajax op het spel zetten voor eigen gewin ik vind dat gewoonweg belachelijk. Prima dat je gewin hebt maar niet ten koste van Ajax dan ben je geen stuiver waard.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 14 december 2011 - 08:56   quote  deeplink  
Nieuws vandaag : Uitspraak tijdens AVA van Ajax laat sponsor Adidas verbaasd achter

Goede zet Slop!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3163
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Algemene Bestuurscrisis topic

0.0139789