BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lieve Feyenoordsuporters en Feyenoord, WE HEBBEN GENOTEN!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
Ook al weet ik dat ik straks alweer met de tranen in mijn ogen zit
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 december 2011 - 22:36   quote  deeplink  
Zei het je toch....hou het niet droog
JanM
 JanM - maandag 05 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
Mooi toch!
Pietje
 Pietje - maandag 05 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:29 schreef JanM het volgende:
Komt'ie dan. Hoop dat het zo een beetje leesbaar is i.v.m. kolomindeling en zo ...

Column in het AD van zaterdag 3/12:
Youll
never walk
alone als
eerbetoon

Een paar honderd miljoen
mensen keek gisteravond
ademloos toe hoe het balletje
rolde voor de poule-indeling
van het Europees voetbalkampioenschap
volgend jaar in
Polen en Oekraïne. En ja,
vooral het kokertje met Duitsland
gaf meteen veel stof tot
discussie. De loting is het zoveelste
bewijs dat voetbal
zorgt voor emotie. De een
haat het, de ander vult er heel
zijn leven mee en sommigen
gebruiken het zelfs als wapen
in hun oorlog tegen het gezag
en de tegenstander.
Gelukkig laat het voetbalpubliek
zich steeds vaker van
zijn beste kant zien. Overvolle
stadions worden soms muisstil
om een (oud-)speler te
eren. Of er klinkt juist een
klaterend applaus.
Morgen hebben de supporters
van Feyenoord en PSV elkaar
gevonden in een opmerkelijk
huldebetoon. Als de wedstrijd
in de Kuip begint aan zijn
twaalfde minuut, zullen zij als
één (twaalfde) man uit volle
borst het internationale voetballied
Youll never walk
alone zingen. Zij doen dat
voor de doodzieke Djee van
Suijlekom (60), die voor de
laatste keer de Kuip zal bezoeken.
Met dit voorgenomen huldeblijk
bewijzen de supporters
zichzelf en hun sport een
grote dienst. Zij laten zien dat
voetbal meer is dan een confrontatie
tussen teams en supporters,
dat twee kampen in
een stadion als één man achter
de ander kunnen staan.
Daarom zal het Youll never
walk alone morgen prachtig
klinken. Het eerbetoon aan
Djee is er immers ook een aan
allen.
Artikel van Suzanne Docter in datzelfde AD:
Fans zingen zieke Djee toe in de Kuip

DRUNEN Tienduizenden Feyenoord- en PSV-fans zingen
morgen in de 12de speelminuut Youll never walk
alone. Als eerbetoon aan de doodzieke Djee van Suijlekom
(60) die dan voor het laatst in de Kuip is.
SUZANNE DOCTER

Het begon met een simpel mailtje
naar fanforum Headliner Feyenoord.
Ria van Suijlekom (45) vroeg
of iemand haar kon helpen aan
kaartjes voor de wedstrijd van Feyenoord-
PSV van morgen voor haar
doodzieke man Dirk, roepnaam
Djee. Zelf kon ze die niet betalen.
Haar berichtje maakte een ware
kettingreactie los. Honderden fans
én Feyenoord boden hun hulp aan.
Met als gevolg dat Djee en zijn
gezin, samen met drie andere doodzieke
supporters, morgen op de verwarmde
vip-tribune zitten. In de
12de speelminuut wordt Djee toegezongen
door het complete stadion,
dat dan 43.000 fans herbergt.
,,Zowel de Feyenoord- als de PSVsupporters
zijn bereid gevonden
mee te doen en Youll never walk
alone te zingen, vertelt Leon Werné
die als eerste besloot de familie Van
Suijlekom te helpen. ,,In de 12de minuut
doen wij als Feyenoordsupporters,
als twaalfde teamlid, altijd iets
bijzonders. Meestal ter herdenking
van overleden fans.
Ria en Djee zijn overweldigd door
het prachtige gebaar van supporters
en hun kluppie. ,,Het is met geen
pen te beschrijven hoe het voelt om
in de Kuip te zijn. Zeker nu we
weten dat het voor het laatst is, vertelt
Ria, omdat Djee te emotioneel is
om te praten.
Zes weken geleden sloeg het
noodlot toe. Ria was net zelf uit het
ziekenhuis ontslagen toen Djee
werd opgenomen met aanhoudende
diarree en buikklachten. Een scan
wees uit dat hij darmkanker heeft.
Bij de operatie, een dag later, ontdekten
de artsen dat de tumor in
zijn darmen te groot is om te opereren.
,,Ook heeft hij al overal uitzaaiingen.
In zijn lever, botten en door
zijn hele buik. Djee krijgt de komende
weken chemotherapie, maar
dat is vooral bedoeld om uitzaaiingen
tot stilstand te brengen.
Hoewel de geboren Rotterdammer
ernstig is verzwakt, is hij nog
net sterk genoeg om morgen de
wedstrijd bij te wonen. ,,Dat is zijn
grote droom. Hij is Feyenoordfan
sinds zijn geboorte, vertelt Ria.
Ze vervolgt dat ze vaak in de Kuip
te vinden waren, tot Djee een paar
jaar geleden een beroerte kreeg en
zijn werk als taxichauffeur verloor.
,,Ik heb artrose en kan daardoor ook
niet werken. We moeten rondkomen
van een klein inkomen en kunnen
ons geen seizoenskaarten meer
veroorloven.
Dat haar oproepje op internet zon
sneeuwbaleffect zou hebben, had
Ria nooit verwacht. ,,We hebben zóveel
lieve reacties van mensen
gehad. Zelfs van Ajax-supporters.
Een van hen mailde zelfs om te vertellen
dat hij zijn vrouw door kanker
had verloren en dat we altijd kunnen
bellen als we willen praten.
Leon Werné is ook overdonderd
door wat de afgelopen twee weken
in gang is gezet. ,,Het is ongelooflijk
wat mensen die elkaar feitelijk niet
kennen, willen doen. Eén fan is bijvoorbeeld
morgen hun chauffeur,
een ander heeft geregeld dat er teksten
komen op de elektronische reclameborden.
En ik kreeg zelfs telefoon
van Gerard Meijer, de oud-verzorger.
Ik vermoed dat hij er een belangrijke
rol in heeft gespeeld dat
Feyenoord zo snel met kaartjes voor
de vip-tribune kwam.
In zijn hoofd stelt Werné zich al
voor hoe het er morgen uitziet met
tienduizenden zingende en met
sjaals zwaaiende fans. ,,Alsof je met
zijn allen een kaarsje brandt, maar
dan met geluid. Dat wordt een pittig
kippenvelmoment.

En de tekst uit het AD van vandaag:

VOLLE KUIP BRENGT AUBADE AAN DOODZIEKE DJEE
Supporters van Feyenoord en PSV steken in de twaalfde minuut hun sjaals in de lucht als eerbetoon aan Djee en andere zieken. Prachtig, waar heb ik dit aan verdiend?

ROTTERDAM

Tienduizenden voetbalfans zongen gisteren tijdens de twaalfde minuut van de wedstrijd Feyenoord-PSV gebroederlijk Youll never walk alone voor de doodzieke Djee van Suijlekom. De Feyenoordfan beleefde zijn laatste wedstrijd in de Kuip. ,,Dit is een van de mooiste momenten van mijn leven. SUZANNE DOCTER Djee van Suijlekom (60) en zijn vrouw Ria zijn sprakeloos. Ze omarmen elkaar in het volle stadion en tranen biggelen over hun wangen. Na elf minuten en veertig seconden speeltijd houden de tienduizenden Feyenoord-en PSV-supporters hun voetbalsjaals strak boven hun hoofd. Er worden rode vuurwerkpijlen afgestoken en dan zingt het 43.000 koppige publiek als één krachtige stem. Youll never walk alone, klinkt het voor de doodzieke Djee, die vandaag voor het laatst in de Kuip is om afscheid te nemen van zijn club. ,,Prachtig... Waaraan heb ik dit verdiend? Wie ben ik helemaal? stamelt Djee. Zijn artsen vertelden hem zes weken dat het einde van zijn leven nabij is. De darmkanker die een paar dagen eerder bij hem werd geconstateerd, is te ver door zijn lichaam gewoekerd om er nog iets aan te kunnen doen. De slopende ziekte heeft hem vermagerd en verzwakt. Maar zitten in een verwarmde stoel voor een businesslounge lukt nog net. En als Feyenoord-aanvaller Sekou Cissé de bal door de benen van keeper Andreas Isaksson in het doel tikt, lukt het zowaar even te gaan staan en mee te juichen met het uitzinnige Feyenoordpubliek. Tijdens de rust vertelt Djee dat de De zieke Djee van Suijlekom en zijn vrouw Ria beleven een emotionele middag. You ll never walk alone, zingt een volle Kuip hen toe. FOTO JOHN DE PATER aubade van de fans als verrassing kwam. ,,Het AD van zaterdag, waarin mijn verhaal stond, is bewust uit mijn buurt gehouden. Ik rekende alleen maar op een mooie wedstrijd in de Kuip. Van dat zingen wist ik niks. SHIRT Zondagochtend worden Djee en zijn vrouw thuis opgehaald door een fan die ze nooit eerder hebben gezien. Bij de Kuip staan de supporters die enkele weken geleden op het idee kwamen het eerbetoon voor Djee op te zetten toen zijn vrouw Ria via een fanforum simpelweg om twee wedstrijdkaartjes vroeg. In het stadion krijgen Djee en Ria een gesigneerd voetbalshirt van Gerard Meijer, oud-verzorger van de spelers. Ook komen technisch directeur Martin van Geel en zijn vrouw buurten en blijken er aan de tribunes meerdere grote spandoeken voor Djee te hangen. ,,Kippenvel, zegt Djee, terwijl hij in zijn rechterarm knijpt en verder om woorden verlegen zit. Ook in de andere vakken, waar nog drie ernstig zieken zitten, onder wie kankerpatiënt Cees Kolk (71) die net als Djee aan zijn laatste levensweken bezig is, lopen de emoties hoog op. ,,Dit eerbetoon is net zo goed voor hen, zegt fancoach Rogier Wijsbroek, die vertelt dat er elke wedstrijd drie tot vijf ernstige zieke fans in het publiek zitten. ,,Omdat Feyenoord zo belangrijk voor ze is dat ze er nog één keer heen willen. Maar het spontane eerbetoon aan Djee, dat heeft ook Wijsbroek nog niet eerder meegemaakt. Djee en Ria stralen steeds meer. ,,We waren hier het laatst, twee jaar geleden tijdens een open dag. Seizoenskaarten kunnen we al jaren niet meer betalen. Nu zijn we gewoon hier en staat Feyenoord ook nog eens voor, lacht Djee, waarna hij zijn medicijnen inneemt. Hun dag wordt helemaal perfect als Feyenoord 2-0 weet te maken en het Rotterdamse deel van het publiek nogmaals dezelfde klassieker zingt. De wereld werd een paar weken geleden compleet onder Djee en Ria weggeslagen. Maar nu voelen ze zich toch even zielsgelukkig. Djee glundert. ,,Dit is een van de mooiste momenten in mijn leven.
Bedankt Jan. Veel was mij al bekend. Ik was al stil, nu ben ik nog stiller!!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 december 2011 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:37 schreef JanM het volgende:
Mooi toch!
Ja tuurlijk man.....erg mooi
JanM
 JanM - maandag 05 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
Zo en nu zingen we ALLEMAAL uit volle borst "Hand in hand kameraden" ;-P
FR-Elmo
 FR-Elmo - maandag 05 december 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:39 schreef JanM het volgende:
hahahahaha
Pietje
 Pietje - maandag 05 december 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Hahahaha. Ik doe rustig met je mee, hoor. Is geen punt.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 december 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Ken de tekst niet..........:-)
JanM
 JanM - maandag 05 december 2011 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:43 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Ken de tekst niet..........:-)
Cultuurbarbaar!
Suijltje
 Suijltje - maandag 05 december 2011 - 22:48   quote  deeplink  
Hand in hand, kameraden
Hand in hand voor Feyenoord 1
Geen woorden, maar daden
Leve Feyenoord 1

De rest is niet nodig maatje, zou al trots zijn als je dit klakkeloos mee zou zingen!
Pietje
 Pietje - maandag 05 december 2011 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:48 schreef Suijltje het volgende:
Hand in hand, kameraden
Geen woorden, maar daden
Leve Feyenoord 1

De rest is niet nodig maatje, zou al trots zijn als je dit klakkeloos mee zou zingen!
Hahaha. Ik ben er zeker toe in staat, Djee! Het zal me zeker geen moeite kosten.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 05 december 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:48 schreef Suijltje het volgende:
Hand in hand, kameraden
Geen woorden, maar daden
Leve Feyenoord 1

Maar moet ik wel hand in hand staan........met jou wel schat.....doe je oordoppies maar vast in........geloof me dan versta je me nog woordelijk
sevillana
 sevillana - maandag 05 december 2011 - 22:53   quote  deeplink  
ik zit hier op m'n stoeltje voor het scherm weer met natte ogen na het lezen van al de laatste posts in dit topic. het enige wat ik hier nog kwijt kan is enorm veel respect voor Djee en z'n gezin, natuurlijk ook voor al die mensen die hen energie hebben aangewend om de YNWA actie gistermiddag tot stand te brengen, en niet te vergeten voor alle fans die gistermiddag hartstochtelijk hebben meegezongen.

* * * R E S P E C T * * * !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Suijltje
 Suijltje - maandag 05 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
Thanks Sevi...
sevillana
 sevillana - maandag 05 december 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 22:57 schreef Suijltje het volgende:
Thanks Sevi...
yw kanjer!
FsideVak129
 FsideVak129 - maandag 05 december 2011 - 23:19   quote  deeplink  
Met een brok in mijn keel alles gelezen.
Ongelooflijk mooi.
Diep respect voor de feyenoorders die dit mogelijk maakten, diep respect voor de club feyenoord die er alles aan deden om dit gezin een fantastische middag te geven, diep respect voor de psv-ers die massaal gehoor gaven, diep respect voor de vele 'harde kern' leden van mijn club die vele warme woorden delen en deelden met de familie.
Sterkte de komende tijd aan alle betrokkenen.

Laat dit een begin zijn van nog meer mooie supportersakties.
hotjumper
 hotjumper - dinsdag 06 december 2011 - 00:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 05 december 2011 - 23:19 schreef FsideVak129 het volgende:
Met een brok in mijn keel alles gelezen.
Ongelooflijk mooi.
Diep respect voor de feyenoorders die dit mogelijk maakten, diep respect voor de club feyenoord die er alles aan deden om dit gezin een fantastische middag te geven, diep respect voor de psv-ers die massaal gehoor gaven, diep respect voor de vele 'harde kern' leden van mijn club die vele warme woorden delen en deelden met de familie.
Sterkte de komende tijd aan alle betrokkenen.

Laat dit een begin zijn van nog meer mooie supportersakties.
Dan is het gewoon jammer dat in de media er relatief weinig aandacht aan wordt besteed. Terwijl de rellen in utrecht prominent uit gemeten worden...
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 00:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 00:07 schreef hotjumper het volgende:

[..]

Dan is het gewoon jammer dat in de media er relatief weinig aandacht aan wordt besteed. Terwijl de rellen in utrecht prominent uit gemeten worden...
Hier trek je de woorden uit me bek vriend.....heb me en erger me er nog de tyfus aan.....neem het positieve mee,maar nee hoor......klote media
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 01:03   quote  deeplink  
Ik wil nog één ding zeggen.....eigenlijk een statement maken!!!!

Zolang Djee leeft....hou ik dit topic in leven,hij heeft dit aangemaakt.....en ik blijf er tot het eind,heb Boudewijn gevraagd om mijn ban op te heffen en dat heeft hij gedaan...ben ik dankbaar voor

Ik weet uit ervaring dat het heel moeilijk is om mensen te benaderen die de dood in ogen zien....dit is internet(voor mij veel meer,maar goed)..maar wel een kans om annoniem van achter je pc'tje Djee en de zijne een hart onder de riem te steken

Ik zoek de directe confrontatie met Djee en zijn familie op,heb ik absoluut geen problemen mee.......gaat me niet in mijn koude kleren zitten,vergis jullie niet......ben niet van beton......maar ik ben blij dat ik er voor hun kan zijn.......waarom Djee?

Ik weet het niet maar ook weer wel......we hebben een klick........zijn vreselijke lieve mensen...hij raakt me......maakt ook niet uit.....het zijn schatten

Ik blijf hopenlijk nog lang op jullie forum hangen......maar alleen in het Djee topic.........

Suiltjes....love you gappies
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 01:11   quote  deeplink  
Wil niemand onder zijn duiven schieten Feijenoordjes.....dit is mijn emotie....het liefst houden we met zijn alle dit topic hoog......sorry........ hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel
Milo
 Milo - dinsdag 06 december 2011 - 09:48   quote  deeplink  
sterk he? die......snif, snif!
Bosifyable
 Bosifyable - dinsdag 06 december 2011 - 10:56   quote  deeplink  
http://www.dejaap.nl/2011/12/05/zelfs-met-kanker-is-feyenoord-mooi/?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

Mooi stukje proza!
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 11:20   quote  deeplink  
quote:
Schitterend stukje idd. Dave, behoudens wat onwaarheden!
Gerard moet mij bv. nú nog bellen, maar goed, het 'stukje proza' is er niet minder om!
Dank voor dit mooie forumaandeel vriend!
Spreken je nog.
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 06 december 2011 - 11:53   quote  deeplink  
Beste Djee,
Wij kennen elkaar niet, maar dat is ook helemaal niet meer nodig. Ik kan gewoon niet achterblijven.
Wat er eergisteren in de Kuip, in de 12e minuut gebeurde is met geen pen te beschrijven. Toch ga ik het proberen. Helaas ben ik niet meer in staat om nog naar de Kuip te gaan, - maar natuurlijk volg ik de club iedere week op Eredivisie-live. Tevens ben ik een volger van dit Forum, dus ik was van alles wel op de hoogte. Ik werd de laatste tijd veel geconfronteerd met het volgende: Wat is het Feyenoord-gevoel? (Wsch. mede door het geschonken boekwerk "Wij houden van de club." bij de laatste aflevering van "Feyenoord Magazine".)
Wel dan Djee, die 12e minuut op de tv joegen me de rillingen over de rug. Iedereen wist wat er aan de hand was. En het leek er op dat ook de spelers er echt een schep bovenop deden. Alsof jouw gevecht zichtbaar werd gemaakt op het veld. Zelden zo vaak, zoveel spelers op enkele vierkante meters zien knokken dat de vonken eraf vlogen. Het hoeft niet eens echt waar te zijn, maar wanneer alles samenvalt, ontstaan er prachtige (mythische) dingen.
Maar wat mij, later, echt helemaal overweldigde, was het filmpje van Bosifyable, op de eerst blz. van dit Topic.
Toen wist ik het weer: DIT is het FEYENOORD-GEVOEL!
Ik herkende het onmiddellijk, van die vele bezoeken aan de Kuip in het verleden! (Dat viel voor mij dus ook nog eens samen!)
Ik zal je vertellen wat er sindsdien allemaal door mijn hoofd gaat.
Ik heb het gevoel dat de definitieve wederopstanding van Feyenoord met deze wedstrijd echt een feit is geworden. Het gevoel dat het Legioen de club nu echt helemaal never nooit meer zal laten vallen. ZE waren er immers bij? 43.000 man sterk?

"Waar heb ik dit aan verdiend?" Vraag jij je af. Ik las het hierboven in het lange, prachtige stuk van Jan M.
Wel dan beste Djee: Jij bent een Feyenoorder! Daarom!
En op de een of andere manier ben jij er de aanleiding van dat de hele club in beweging is geweest. En dat de aktie zo ontzettend aansloeg, heeft volgens mij heel veel krachten vrij gemaakt bij het legioen. Ik kan me niet voorstellen dat ze in de Kuip voortaan met minder genoegen zullen nemen. Minder wat Djee? Minder mythe, minder feest, minder verbondenheid met elkaar, minder onversneden emoties en broederschap, minder akties, minder creativiteit vanuit de boezem van de club. En het kan! Dat heeft die harde kern van initiatiefnemers met vlag en wimpel bewezen. En laat jouw wedstrijd; jouw Feyenoord - PSV, de aanzet zijn voor een niet aflatende stroom van veel meer bijzondere akties in de prachtige Kuip.
Het is ongelooflijk dat de mensen dit alles voor elkaar hebben gekregen in zo'n kort tijdsbestek.(Heel mooi: Het zaadje werd op dit Forum gepland!)
En voor jou Djee?
Knok door tot op het bot man!
Ik hoop dat met je geliefde Ria, de tijd die jullie samen nog gegeven wordt, de mooist denkbare mag wezen.
Hou ook vol op dit Forum. zolang je kan Djee. Misschien kun je ons de komende tijden, vanuit jouw "wereld" nog wel een lichtje voorhouden. Ik zou daar in ieder geval m'n hart voor openstellen. Maar ik wil je geen druk opleggen, - je hebt voor mij al genoeg betekenis.
Mijn vrouw (voetbalkenner en Feyenoord diehard fan) en ik groeten jou en je vrouw Ria, vanuit het allerhoogste noorden van Friesland
Nick4F: Nico Jansen.
Nick4F
 Nick4F - dinsdag 06 december 2011 - 12:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 01:03 schreef Nenam_tiL het volgende:
Ik wil nog ��n ding zeggen.....eigenlijk een statement maken!!!!

Zolang Djee leeft....hou ik dit topic in leven,hij heeft dit aangemaakt.....en ik blijf er tot het eind,

Een prachtig statement Nenam tiL!!
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 11:53 schreef Nick4F het volgende:
Beste Djee,
Wij kennen elkaar niet, maar dat is ook helemaal niet meer nodig. Ik kan gewoon niet achterblijven.
Wat er eergisteren in de Kuip, in de 12e minuut gebeurde is met geen pen te beschrijven. Toch ga ik het proberen. Helaas ben ik niet meer in staat om nog naar de Kuip te gaan, - maar natuurlijk volg ik de club iedere week op Eredivisie-live. Tevens ben ik een volger van dit Forum, dus ik was van alles wel op de hoogte. Ik werd de laatste tijd veel geconfronteerd met het volgende: Wat is het Feyenoord-gevoel? (Wsch. mede door het geschonken boekwerk "Wij houden van de club." bij de laatste aflevering van "Feyenoord Magazine".)
Wel dan Djee, die 12e minuut op de tv joegen me de rillingen over de rug. Iedereen wist wat er aan de hand was. En het leek er op dat ook de spelers er echt een schep bovenop deden. Alsof jouw gevecht zichtbaar werd gemaakt op het veld. Zelden zo vaak, zoveel spelers op enkele vierkante meters zien knokken dat de vonken eraf vlogen. Het hoeft niet eens echt waar te zijn, maar wanneer alles samenvalt, ontstaan er prachtige (mythische) dingen.
Maar wat mij, later, echt helemaal overweldigde, was het filmpje van Bosifyable, op de eerst blz. van dit Topic.
Toen wist ik het weer: DIT is het FEYENOORD-GEVOEL!
Ik herkende het onmiddellijk, van die vele bezoeken aan de Kuip in het verleden! (Dat viel voor mij dus ook nog eens samen!)
Ik zal je vertellen wat er sindsdien allemaal door mijn hoofd gaat.
Ik heb het gevoel dat de definitieve wederopstanding van Feyenoord met deze wedstrijd echt een feit is geworden. Het gevoel dat het Legioen de club nu echt helemaal never nooit meer zal laten vallen. ZE waren er immers bij? 43.000 man sterk?

"Waar heb ik dit aan verdiend?" Vraag jij je af. Ik las het hierboven in het lange, prachtige stuk van Jan M.
Wel dan beste Djee: Jij bent een Feyenoorder! Daarom!
En op de een of andere manier ben jij er de aanleiding van dat de hele club in beweging is geweest. En dat de aktie zo ontzettend aansloeg, heeft volgens mij heel veel krachten vrij gemaakt bij het legioen. Ik kan me niet voorstellen dat ze in de Kuip voortaan met minder genoegen zullen nemen. Minder wat Djee? Minder mythe, minder feest, minder verbondenheid met elkaar, minder onversneden emoties en broederschap, minder akties, minder creativiteit vanuit de boezem van de club. En het kan! Dat heeft die harde kern van initiatiefnemers met vlag en wimpel bewezen. En laat jouw wedstrijd; jouw Feyenoord - PSV, de aanzet zijn voor een niet aflatende stroom van veel meer bijzondere akties in de prachtige Kuip.
Het is ongelooflijk dat de mensen dit alles voor elkaar hebben gekregen in zo'n kort tijdsbestek.(Heel mooi: Het zaadje werd op dit Forum gepland!)
En voor jou Djee?
Knok door tot op het bot man!
Ik hoop dat met je geliefde Ria, de tijd die jullie samen nog gegeven wordt, de mooist denkbare mag wezen.
Hou ook vol op dit Forum. zolang je kan Djee. Misschien kun je ons de komende tijden, vanuit jouw "wereld" nog wel een lichtje voorhouden. Ik zou daar in ieder geval m'n hart voor openstellen. Maar ik wil je geen druk opleggen, - je hebt voor mij al genoeg betekenis.
Mijn vrouw (voetbalkenner en Feyenoord diehard fan) en ik groeten jou en je vrouw Ria, vanuit het allerhoogste noorden van Friesland
Nick4F: Nico Jansen.
Hartelijk dank voor jullie bijdrage lieve mensen! (zie PB'tje)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 06 december 2011 - 20:24   quote  deeplink  
Hey Djee ben je de dag goed door gekomen......je heb genoeg materiaal om een mooi plakboek te maken vriend........Whahahaha zie je al aan je keukentafel zitten met Ria........zij met de schaar en jij met de lijm
Henny
 Henny - dinsdag 06 december 2011 - 20:52   quote  deeplink  
Ik heb vaak weinig tijd om te bloggen en de tekst met "de kogel is door de kerk we gaan naar Feyenoord - psv" zei me niets. Heb wel de oproepen gelezen voor YNWA actie. Wist niet waarom en voor wie. Wist niet wie Djee is, maar heb wel stukje bij beetje meer informatie vergaard, zondag met kippenvel en tranen in mijn ogen meegedaan. Pas vanavond had ik weer eens tijd om te bloggen en min of meer bij toeval heb ik blogs met, van en over Djee gelezen. Onder meer op het forum wie er hier aanwezig zijn (voor de nieuwelingen. Djee (inmiddels was ik dus wel volledig op de hoogte)stelde zich daar voor en gaf aan nog jaren op dit forum te blijven,dat was in de zomer van 2011.

Ik heb net alle stukjes op dit forum gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik behalve door het noodlot van Djee ontzettend aangedaan ben door wat jullie gedaan hebben voor hem. Als ik zie hoe jullie elkaar het leven zuur kunnen maken hier en dan met elkaar een dergelijke actie organiseren, Djee en zijn vrouw verwelkomen en je nadien allemaal "bloot geeft" over je emoties en je meer dan mens zijn vind ik geweldig.

Djee, ik heb nog nooit op je gereageerd en jij niet op mij, maar ik wens jou en je naasten vanuit de grond van mijn hart het allerbeste de komende tijd en ik hoop dat je vanaf de bank/je bed toch nog mooie overwinningen mag aanschouwen van jouw en onze grote liefde. Jongens en meiden hier, nogmaals ontzettend bedankt voor alles wat jullie voor broeder Djee hebben gedaan. Hulde.
Els
 Els - dinsdag 06 december 2011 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 11:20 schreef Suijltje het volgende:

[..]

Schitterend stukje idd. Dave, behoudens wat onwaarheden!
Gerard moet mij bv. nú nog bellen, maar goed, het 'stukje proza' is er niet minder om!
Dank voor dit mooie forumaandeel vriend!
Spreken je nog.
Gerard Meijer heeft met Leon gebeld. Een vergissing in dit stuk die ik me dus wel kan voorstellen.
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 22:11 schreef Els het volgende:

[..]

Gerard Meijer heeft met Leon gebeld. Een vergissing in dit stuk die ik me dus wel kan voorstellen.
Klopt Els, dus "ere wie ere toekomt" he?
En ik neem het niemand kwalijk hoor, ik/we hebben genoten zondag, en dat allemaal dankzij jullie ALLEMAAL!
Els
 Els - dinsdag 06 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 22:26 schreef Suijltje het volgende:

[..]

Klopt Els, dus "ere wie ere toekomt" he?
En ik neem het niemand kwalijk hoor, ik/we hebben genoten zondag, en dat allemaal dankzij jullie ALLEMAAL!
Ik hoop dat je er met heel veel genoegen aan terugdenkt. Ik heb nog niets van Rijnmond gehoord. Hoe was dat?
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 20:52 schreef Henny het volgende:
Ik heb vaak weinig tijd om te bloggen en de tekst met "de kogel is door de kerk we gaan naar Feyenoord - psv" zei me niets. Heb wel de oproepen gelezen voor YNWA actie. Wist niet waarom en voor wie. Wist niet wie Djee is, maar heb wel stukje bij beetje meer informatie vergaard, zondag met kippenvel en tranen in mijn ogen meegedaan. Pas vanavond had ik weer eens tijd om te bloggen en min of meer bij toeval heb ik blogs met, van en over Djee gelezen. Onder meer op het forum wie er hier aanwezig zijn (voor de nieuwelingen. Djee (inmiddels was ik dus wel volledig op de hoogte)stelde zich daar voor en gaf aan nog jaren op dit forum te blijven,dat was in de zomer van 2011.

Ik heb net alle stukjes op dit forum gelezen en moet eerlijk zeggen dat ik behalve door het noodlot van Djee ontzettend aangedaan ben door wat jullie gedaan hebben voor hem. Als ik zie hoe jullie elkaar het leven zuur kunnen maken hier en dan met elkaar een dergelijke actie organiseren, Djee en zijn vrouw verwelkomen en je nadien allemaal "bloot geeft" over je emoties en je meer dan mens zijn vind ik geweldig.

Djee, ik heb nog nooit op je gereageerd en jij niet op mij, maar ik wens jou en je naasten vanuit de grond van mijn hart het allerbeste de komende tijd en ik hoop dat je vanaf de bank/je bed toch nog mooie overwinningen mag aanschouwen van jouw en onze grote liefde. Jongens en meiden hier, nogmaals ontzettend bedankt voor alles wat jullie voor broeder Djee hebben gedaan. Hulde.
Ook jij bedankt Henny, prima stukje zo.....
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 22:29 schreef Els het volgende:

[..]

Ik hoop dat je er met heel veel genoegen aan terugdenkt. Ik heb nog niets van Rijnmond gehoord. Hoe was dat?
Snap ik ook niet Els, maar wat (nog) niet is.......
Els
 Els - dinsdag 06 december 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 22:39 schreef Suijltje het volgende:

[..]

Snap ik ook niet Els, maar wat (nog) niet is.......
Heb je de reportage al op Rijnmond gezien? En hoe was de verslaggever?
Suijltje
 Suijltje - dinsdag 06 december 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 06 december 2011 - 22:43 schreef Els het volgende:

[..]

Heb je de reportage al op Rijnmond gezien? En hoe was de verslaggever?
De reportage niet gezien Els, ga zo nog ff kijken.
Verslaggever was okee, nét zo nerveus als ik, zeg maar.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 07 december 2011 - 22:09   quote  deeplink  
Hé Gap heb je gisteren een pb van pak hem beet 3 pagina's gestuurd......ga je vanavond niet pb'en wat ik gegeten heb.......hehehehehe spreek je gauw weer vriend
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 07 december 2011 - 22:11   quote  deeplink  
Zat ff op het verkeerde topic....die ook heel mooi is daar niet van

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 07 december 2011 door Nenam_tiL --
sevillana
 sevillana - woensdag 07 december 2011 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 22:11 schreef Nenam_tiL het volgende:
Zat ff op het verkeerde topic....die ook heel mooi is daar niet van
gaat 't weer een beetje? . . "mijnheer Nenam_tiL"?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 08 december 2011 - 20:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 07 december 2011 - 22:52 schreef sevillana het volgende:

[..]

gaat 't weer een beetje? . . "mijnheer Nenam_tiL"?
Bespeur ik hier iets van cynisme
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 08 december 2011 - 20:39   quote  deeplink  
cynisme KAN een positief apparaat zijn, om mensen completer te maken! :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 08 december 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2011 - 20:39 schreef FEY-Esm het volgende:
cynisme KAN een positief apparaat zijn, om mensen completer te maken! :)
Ik zeg ook niet dat ik het negatief benader
FEY-Esm
 FEY-Esm - donderdag 08 december 2011 - 21:49   quote  deeplink  
Ik impliceerde dat ook niet, ik deelde mede.. :)
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 08 december 2011 - 23:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 08 december 2011 - 21:49 schreef FEY-Esm het volgende:
Ik impliceerde dat ook niet, ik deelde mede.. :)
Weet ik ....ben alleen open minded......sta voor alles open.........mwha bijna alles
Henny
 Henny - vrijdag 09 december 2011 - 09:45   quote  deeplink  
Lieve vrienden, is er iemand die weet wanneer en bij welk programma bij tvrijnmond een reportage over DE 12e minuut met Suijltje is geweest, heb wel het audio fragment gehoord op de website.
Suijltje
 Suijltje - vrijdag 09 december 2011 - 15:13   quote  deeplink  
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Een thuisshirt voor Djee

Weer grandioze, hartverwarmende reacties kanjers, ik kan m'n blijdschap dan ook niet echt uiten nu!
En @Henny: als ik dát nog kan meemaken, de Coolsingel, dan zal ik daarna echt kunnen rusten in vrede!!!
Klinkt wat banaal misschien, maar dit is allemaal zoooooo overweldigend en zo verschrikkelijk mooi, ik loop nóg met waterlanders, en dat zal steeds gebeuren als ik het shirt aantrek!!!
Gvd, wat mooi..........
Arie.Klooster
 Arie.Klooster - vrijdag 09 december 2011 - 15:20   quote  deeplink  
Ik ben niet geweest. Sorry, zat in Deutschland. Maar ik heb het wel gezien en was erg trots. Voor jou ben ik dan ook erg blij dat het zo geweldig mooi was. Dat je er nog lang van mag nagenieten!!

En Suiltje, ook al ik ken je niet: sterkte voor wat komen gaat...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 09 december 2011 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 15:13 schreef Suijltje het volgende:
DIT IS EEN BERICHT GEPLAATST VANUIT VORIG TOPIC: Een thuisshirt voor Djee

Weer grandioze, hartverwarmende reacties kanjers, ik kan m'n blijdschap dan ook niet echt uiten nu!
En @Henny: als ik dát nog kan meemaken, de Coolsingel, dan zal ik daarna echt kunnen rusten in vrede!!!
Klinkt wat banaal misschien, maar dit is allemaal zoooooo overweldigend en zo verschrikkelijk mooi, ik loop nóg met waterlanders, en dat zal steeds gebeuren als ik het shirt aantrek!!!
Gvd, wat mooi..........
Banaal ga weg Djee, hoe kom je daarbij. Ik begrijp precies wat je bedoelt, dat is nog wel een wens voor jouw die Coolsingel en ik heb het op dit forum al vaker gezegd WIJ WORDEN KAMPIOEN en voor jouw hoop ik met heel mijn hart dat jij dat nog mag bij gaan wonen. Al een reden op zich voor ons forumgangers om Feyenoord vanaf nu elke wedstrijd naar de overwinning te schreeuwen omdat te gaan verwezenlijken.
Voor Djee voor Feyenoord!
el triste
 el triste - vrijdag 09 december 2011 - 15:46   quote  deeplink  
Ben blij dat ie goed is aangekomen maat !! Nogmaals heel veel plezier ervan en heel, heeeeel graag gedaan vriend!Namens ons allemaal!!!
YNWA

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door el triste --
Milo
 Milo - vrijdag 09 december 2011 - 16:46   quote  deeplink  
elke keer djee krijg ik weer een brok in mijn strot! houd op over de coolsingel! "dan kan ik pas echt ruste in vrede" wil je kappen??? elke dag als je iets post, raakt het me diep! ik hoop dat je nog vaak post! YNWA!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5922
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Lieve Feyenoordsuporters en Feyenoord, WE HEBBEN GENOTEN!!!

0.0232181