|
|
remco k
|
|
|
Cruijff: "Bedrijf Ajax moet ondergeschikt zijn aan de club" Door Gijs Meijerink | 05 Dec 2011 om 09:40 | Bron: De Telegraaf | Gratis live voetbal kijken Johan Cruijff wil de plannen die hij is ingezet bij Ajax blijven uitvoeren. Volgens de legendarische nummer veertien moet het 'bedrijf Ajax' zich daar niet mee bemoeien en de club het werk laten doen.
"Vijftien jaar geleden was de club nog Europese top, daarna is het steeds verder weggezakt en is het de laatste zeven jaar zelfs maar één keer kampioen van Nederland geworden", schreef Cruijff in zijn column in De Telegraaf. "Als geboren Ajacied vind ik dat daar iets aan gedaan moet worden en met mij vinden veel anderen dat ook. We vinden ook allemaal dat deze verandering door een ander soort mensen moet worden ingevuld."
Met een 'ander soort mens' doelt Cruijff op oud-voetballers met goede functies binnen de club. "Deze oud-voetballers zijn sinds enkele maanden dan ook verantwoordelijk voor de opleiding, scouting en de aan- en verkoop. In onze ogen is dit de taak van de club Ajax en niet van het bedrijf Ajax."
"Zoals het bedrijf Ajax ook altijd ondergeschikt moet zijn aan de club, omdat in de club nu eenmaal het voetbalverstand zit. Omdat achter onze rug is geprobeerd om dit weer terug te draaien, is besloten om als groep naar de rechter te stappen. Omdat wij vastbesloten zijn om Ajax terug naar de Europese top te brengen en exact weten op welke manier dat moet."
Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/139412/Cruijff:_Bedrijf_Ajax_moet_ondergeschikt_zijn_aan_de_club#ixzz1ffoYJdBS |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Cruijff gaat niet stoppen hoor, die gaat door tot het bittere einde.. En daar ben ik heel blij om.. |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
ik zie dat in andere clubs niet zo snel gebeuren V Hanegem zou dat bij Feyenoord moeten doen,maar hij heeft alleen maar kritiek op Cruijf,ik snap dat niet en dat laat me inzien dat hij niet voor zijn club in die situatie zou opkomen net zoals bij Psv zie ik geen figuren die dat zouden doen,niet te mondig daarvoor daarom slaagte ook veel niet in Oranje
ik heb alle vertrouwen in een goed afloop |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 16:13 schreef remco k het volgende:Cruijff gaat niet stoppen hoor, die gaat door tot het bittere einde.. En daar ben ik heel blij om.. AMEN! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Toch blijft er steeds dat gevoel hangen dat hij wel eens is weggelopen als het hem niet beviel en ik hoop echt van harte dat dat nu niet gebeurt.. |
|
|
|
|
godenzoonhenk
|
|
|
Dit is een goede ontwikkeling voor ajax . Het technische beleid moet je door ex voetballers laten uitvoeren. Volgens de visie van j.cruijff en volgelingen. gr een ajaxied |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 16:30 schreef remco k het volgende:Toch blijft er steeds dat gevoel hangen dat hij wel eens is weggelopen als het hem niet beviel en ik hoop echt van harte dat dat nu niet gebeurt.. Kleine voorspelling: zodra de basis staat, zul je hem niet meer zien. Dat hoeft niet erg te zijn, maar dat het gaat gebeuren staat wel vast. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Ik maak me zorgen om de bestuursraad daarin zitten Coronel en kompanen en die gaan over Ajax beslissen. Het wordt straks weer een situatie van (we dronklen een glas en deden een plas en alles bleef zoals het was "was getekend de zelfbenoemde ereleden"). |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Laat CRUIJFF AUB zijn gang moge gaan. Ik weet zeker dat hij Ajax weer daar krijgt waar het hoort...100%. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ben alleen benauwd wanneer Louis alsnog algemeen directeur wordt...waarom... Ik weet zeker dat hij dan niets met de adviezen van Cruyff doet... Ergens jammer dat Cruyff geen officiele functie meer gaat bekleden.. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Wat gaan WIJ als supporters doen als CRUIJFF het uiteindelijk NIET mag doen en werkelijk kapot gemaakt wordt door de groep Coronel/van Os en Co.? (dit werd zojuist geopperd bij VI) Ik begin hem een beetje te knijpen.... |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het is allemaal niet bijster rooskleurig als ik Derksen hoor praten. Cruijff word echt een loer gedraaid denk ik en dan ben ik er helemaal klaar mee....dan is het voor mij over en uit en wil ik niks meer te maken hebben met het akelige gebeuren binnen Ajax. De VOETBALCLUB Ajax zit altijd in mijn hart, maar mijn hart word gebroken door WALGELIJKE mensen die het woord MENS nooit in de woord mogen nemen.. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 21:47 schreef Ronald 1960 het volgende:Wat gaan WIJ als supporters doen als CRUIJFF het uiteindelijk NIET mag doen en werkelijk kapot gemaakt wordt door de groep Coronel/van Os en Co.? (dit werd zojuist geopperd bij VI) Ik begin hem een beetje te knijpen.... Ik heb hetzelfde Ronald. Het is werkelijk verschrikkelijk als het allemaal uitkomt...de supporters moeten dit niet pikken en massaal in opstand komen... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 21:50 schreef alibabba het volgende:[..] Ik heb hetzelfde Ronald. Het is werkelijk verschrikkelijk als het allemaal uitkomt...de supporters moeten dit niet pikken en massaal in opstand komen... Ik loop ook al een tijdje met angst in mijn lijf rond. Die gasten is het veel waard om Johan Cruijff monddood te maken. Ik zie het steeds somberder in, dat hun dat gaat lukken. En dan wordt de vraag van Ronald inderdaad relevant: wat dan? Hoever willen (durven) de supporters te gaan? |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
Het is mij ook volsterkt onduidelijk dat Molenaar heeft gezegd dat de bestuursraad pro-Cruijff word...als je de namen ziet die daarvoor in aanmerking komen, klopt dat gewoon niet...hoe kan dit in godsnaam??? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 21:58 schreef alibabba het volgende:Het is mij ook volsterkt onduidelijk dat Molenaar heeft gezegd dat de bestuursraad pro-Cruijff word...als je de namen ziet die daarvoor in aanmerking komen, klopt dat gewoon niet...hoe kan dit in godsnaam??? Ik begin steeds meer aan de integriteit van Keje Molenaar te twijfelen. Volgens mij is het een draaikont eerste klas. |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 22:00 schreef Pietje het volgende:[..] Ik begin steeds meer aan de integriteit van Keje Molenaar te twijfelen. Volgens mij is het een draaikont eerste klas. Ik had al langer twijfels Pietje....laten we hopen dat het allemaal niet waar is en dat het allemaal goedkomt bij Ajax...had je mijn post gezien op het Ajax-café topic??? Ik heb daar gereageerd op een bericht van jou.. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 22:05 schreef alibabba het volgende:[..] Ik had al langer twijfels Pietje....laten we hopen dat het allemaal niet waar is en dat het allemaal goedkomt bij Ajax...had je mijn post gezien op het Ajax-café topic??? Ik heb daar gereageerd op een bericht van jou.. Van meet af aan is het Ikke_tikkie die Keje tegen de schenen schopt. Ik geloof warempel dat hij gelijk heeft. :-( Ik heb je post gelezen en beantwoord, evenals nenam_tiL |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 22:12 schreef Pietje het volgende:[..] Van meet af aan is het Ikke_tikkie die Keje tegen de schenen schopt. Ik geloof warempel dat hij gelijk heeft. :-( Ik heb je post gelezen en beantwoord, evenals nenam_tiL Ik had het gezien Pietje!!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Het is aan ons om Cruijff ten alle tijden te steunen. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
ALs je wil dat Cruyff zijn karwei af moet maken protesteer je door het stadion niet in te gaan zolang daar een RvC/ directie/ bestuur zit. In mijn ogen is de enige oplossing Dat Coronel en kompanen (Henny H, Jeroen S, Uri C, Ari van O) het veld ruimen. Gebeurt dit niet blijft het nog tot in lengte van jaren onrustig.
Deze mensen misbruiken Ajax voor eigen gewin en zakelijke contacten. Ze misbruiken het voetbal en verkwisten heel veel geld aan dure spelers en maken Ajax er niet gezonder op.
Laatst stonden er vijfhonderd supporters dat is te weinig het moeten er 20.000 zijn dan maak je een statement anders heeft het geen zin. Ik hoop dat die Daniel dekker een rechte rug heeft en opkomt voor Ajax en van zich laat horen. Nu is dat moment nu kan je dat bewerkstelligen. Ajax heeft maar een doel en dat is een topclub worden in Europa.
Cruyff wil geen macht, geen geld en wil geen belangen. Het enige wat die wil doen is zijn club helpen naar de top. Ik denk het enige systeem zonder al die boeven die hun speeltje willen behouden. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Misschien willen er wel niet meer dan 500 supporters staan?
JC wil inderdaad geen macht, geen geld en belangen. De club om hem heen wél (Telegraaf, Molenaar, voormalige zaakwaarnemer... etc etc). Sta daar eens bij stil. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Molenaar vind ik een vraag teken daar wil ik niet op antwoorden. Hij zegt soms dingen waarbij ik erg kan gaan twijfelen. de Telegraaf heeft al macht genoeg en zie niet in waarom en welk belang die zouden hebben.
Natuurlijk is het een eer om bij Ajax de directie te voeren of aan de touwtjes te trekken. Ik zou niet weten waarom niet. Het gaat mij daar ook niet om. Het gaat mij erom dat voetbal Ajax het goed gaat doen en zich klaar maakt om op een hoger plan te komen. Vraag anders Theo van Duyvenbode dat lijkt me een capabele man. Hiddink als directeur. Het gaat er om dat alle neuzen dezelfde kant op staan en dat het belang van Ajax wordt verdedigd.
mensen als een Fontijn, Duyvenbode, zijn hele goede bestuurders en kunnen het beursgedeelte van Ajax prima besturen. Voetballend moeten ze het overlaten aan de technische mensen en plan Cruyff. Een AD als Hiddink zou een mooie positie kunnen innemen omdat die zowel voetballend kan communiceren als zakelijk.
Coronel en kompanen willen maar een ding hun eilandje behouden en belangrijkje spelen. Hou er rekening mee dat deze posities een heleboel netwerken aanboort en voor je bedrijf is dat erg prettig kan ik je vertellen. Daarbij kan je mensen in contact laten komen die jou dan weer een dienst kunnen bewijzen. Neem van mij aan dat die bepaalde posities heel lucratief zijn.
Cruyff is een instituut van zichzelf en heeft dat niet nodig, hem gaat het om Ajax en niks anders want als Cruyff komt gaan de deuren al voor hem open. Vergeet niet dat Cruyff een geweldige stichting heeft en daarbij ook nog een Cruyff Universiteit. Beide zijn complete succesverhalen zonder enig belang bij of voor Ajax. Cruyff is met niks anders bezig dan iets na te laten en daar heb ik een heilig respect voor. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
JCC en JCU zijn prima middelbare beroepsopleidingen, een van mijn kinderen studeert er. Daarbij geloof ik oprecht in de goede bedoelingen van Cruijff.
Maar lees je nu zelf wat je alweer aan het opzetten bent, weer tig afdelingen... en daar wilden we nu juist vanaf. Minder lijntjes en subdivisietjes binnen Ajax.
Naar mijn idee kan het mbt de Telegraaf nooit zo zijn dat die closetrol in krantformaat wat voor belang dan ook bij Ajax gaat krijgen. Zaak dus lieden als de Groot ver weg te houden van de club.
Fontein is geen optie, maar dat heb ik elders al uitgelegd én Hiddink gaat z'n fikken niet branden aan Ajax. Die pakt liever een lucratief dealtje mee in het buitenland. |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 16:30 schreef remco k het volgende:Toch blijft er steeds dat gevoel hangen dat hij wel eens is weggelopen als het hem niet beviel en ik hoop echt van harte dat dat nu niet gebeurt.. denk het nu niet remco... hij heeft te veel mensen lopen op de toekomst die ook om Ajax geven. en die hem steunen... |
|
|
|
|
nummer10
|
|
|
quote:Op maandag 05 december 2011 - 21:50 schreef alibabba het volgende:[..] Ik heb hetzelfde Ronald. Het is werkelijk verschrikkelijk als het allemaal uitkomt...de supporters moeten dit niet pikken en massaal in opstand komen... denk dat dat ook wel gaat gebeuren dan pik.... :) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Van mij mag de pleuris eens goed uitbreken. En dan doel ik niet op geweld of iets dergelijks, maar wat meer opstand kan geen kwaad. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Is het misschien mogelijk dat niet iedereen overtuigd is van het gelijk van Cruijff zijn plannen om Ajax weer aan de top te brengen,toen Ajax aan de top stond waren er nog geen rijke Russen of rijke Arabieren in het voetbal die alle grote voetballers weg kochten bij voetbalcubs zoals Ajax.En als voorbeeld wordt door Cruijff Barcelona neer gezet maar vergeet niet Barcelona heeft ook 450 miljoen schuld en koopt ook spelers zoals Fabregas voor ettelijke miljoenen en betaald salarissen die wij niet kunnen betalen,dus mochten wij door Cruijff zijn visie weer meer talenten krijgen is dat nog geen garantie dat je weer aan de top komt omdat wij niet die salarissen kunnen betalen die de engelse Arabieren betalen en wij kunnen ook niet de salarissen betalen die ze in Spanje betalen.Dus als wij meer talenten uit de jeugd krijgen is dat geen garantie dat zij niet op jonge leeftijd weer verhuizen naar Spanje of Engeland,het zal volgens mij niet veel veranderen zodra je een top elftal gaat krijgen dat de talenten op niveau komen van europeesche top worden ze toch weer weg gekocht,ook dit jaar gaat het weer gebeuren vrees ik met o.a van de Wiel en Vertongen en misschien ook Eriksen .Dus het idee van Cruijff om de toekomst met al die oudvoetballers te plaatsen is prima maar ik heb toch mijn twijfels of oudvoetballers ook alle inkoop en verkoop alleen kunnen beslissen zonder overleg met een goede financiele man die ook de bewaking van het financiele plaatje van het bedrijf Ajax beheerd. Al met al is het een moeilijke zaak die in mijn beleving niet ALLEEN door Cruijff opgelost kan worden ik zou toch ook graag een sterke AD man willen zien die geen marionet is van Cruijff maar hem toch ook wel tegen gas geeft als hij denkt dat het niet goed gaat ,ik denk dan aan van Duijvenbode-van Gaal-Hiddink,maar geen types zoals Ling-Ophof of Overmars die krijgen volgens mij van Cruijff per e.mail de dingen die ze mogen zeggen en mogen uitvoeren.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door nora -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 11:48 schreef nora het volgende:Is het misschien mogelijk dat niet iedereen overtuigd is van het gelijk van Cruijff zijn plannen om Ajax weer aan de top te brengen,toen Ajax aan de top stond waren er nog geen rijke Russen of rijke Arabieren in het voetbal die alle grote voetballers weg kochten bij voetbalcubs zoals Ajax.En als voorbeeld wordt door Cruijff Barcelona neer gezet maar vergeet niet Barcelona heeft ook 450 miljoen schuld en koopt ook spelers zoals Fabregas voor ettelijke miljoenen en betaald salarissen die wij niet kunnen betalen,dus mochten wij door Cruijff zijn visie weer meer talenten krijgen is dat nog geen garantie dat je weer aan de top komt omdat wij niet die salarissen kunnen betalen die de engelse Arabieren betalen en wij kunnen ook niet de salarissen betalen die ze in Spanje betalen.Dus als wij meer talenten uit de jeugd krijgen is dat geen garantie dat zij niet op jonge leeftijd weer verhuizen naar Spanje of Engeland,het zal volgens mij niet veel veranderen zodra je een top elftal gaat krijgen dat de talenten op niveau komen van europeesche top worden ze toch weer weg gekocht,ook dit jaar gaat het weer gebeuren vrees ik met o.a van de Wiel en Vertongen en misschien ook Eriksen .Dus het idee van Cruijff om de toekomst met al die oudvoetballers te plaatsen is prima maar ik heb toch mijn twijfels of oudvoetballers ook alle inkoop en verkoop alleen kunnen beslissen zonder overleg met een goede financiele man die ook de bewaking van het financiele plaatje van het bedrijf Ajax beheerd. Al met al is het een moeilijke zaak die in mijn beleving niet ALLEEN door Cruijff opgelost kan worden ik zou toch ook graag een sterke AD man willen zien die geen marionet is van Cruijff maar hem toch ook wel tegen gas geeft als hij denkt dat het niet goed gaat ,ik denk dan aan van Duijvenbode-van Gaal-Hiddink,maar geen types zoals Ling-Ophof of Overmars die krijgen volgens mij van Cruijff per e.mail de dingen die ze mogen zeggen en mogen uitvoeren. Alles is toch ook al gericht op het nieuwe Europese beleid dat dit enigzins tegen zou moeten gaan? Clubs gaan afhankelijker worden van hun opleiding en hun eigen geld. De crisis helpt daar natuurlijk ook een handje in mee. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 12:00 schreef remco k het volgende:[..] Alles is toch ook al gericht op het nieuwe Europese beleid dat dit enigzins tegen zou moeten gaan? Clubs gaan afhankelijker worden van hun opleiding en hun eigen geld. De crisis helpt daar natuurlijk ook een handje in mee. Eerst zien... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 11:48 schreef nora het volgende:Is het misschien mogelijk dat niet iedereen overtuigd is van het gelijk van Cruijff zijn plannen om Ajax weer aan de top te brengen,toen Ajax aan de top stond waren er nog geen rijke Russen of rijke Arabieren in het voetbal die alle grote voetballers weg kochten bij voetbalcubs zoals Ajax.En als voorbeeld wordt door Cruijff Barcelona neer gezet maar vergeet niet Barcelona heeft ook 450 miljoen schuld en koopt ook spelers zoals Fabregas voor ettelijke miljoenen en betaald salarissen die wij niet kunnen betalen,dus mochten wij door Cruijff zijn visie weer meer talenten krijgen is dat nog geen garantie dat je weer aan de top komt omdat wij niet die salarissen kunnen betalen die de engelse Arabieren betalen en wij kunnen ook niet de salarissen betalen die ze in Spanje betalen.Dus als wij meer talenten uit de jeugd krijgen is dat geen garantie dat zij niet op jonge leeftijd weer verhuizen naar Spanje of Engeland,het zal volgens mij niet veel veranderen zodra je een top elftal gaat krijgen dat de talenten op niveau komen van europeesche top worden ze toch weer weg gekocht,ook dit jaar gaat het weer gebeuren vrees ik met o.a van de Wiel en Vertongen en misschien ook Eriksen .Dus het idee van Cruijff om de toekomst met al die oudvoetballers te plaatsen is prima maar ik heb toch mijn twijfels of oudvoetballers ook alle inkoop en verkoop alleen kunnen beslissen zonder overleg met een goede financiele man die ook de bewaking van het financiele plaatje van het bedrijf Ajax beheerd. Al met al is het een moeilijke zaak die in mijn beleving niet ALLEEN door Cruijff opgelost kan worden ik zou toch ook graag een sterke AD man willen zien die geen marionet is van Cruijff maar hem toch ook wel tegen gas geeft als hij denkt dat het niet goed gaat ,ik denk dan aan van Duijvenbode-van Gaal-Hiddink,maar geen types zoals Ling-Ophof of Overmars die krijgen volgens mij van Cruijff per e.mail de dingen die ze mogen zeggen en mogen uitvoeren. Ook in '95 waren clubs als AC Milan, Juventus en Manchester United vele malen 'rijker' dan ons aller Ajax. In verhouding is er wat dat betreft vrij weinig veranderd.
Het enige verschil zit hem nu in het krediet van de clubs hebben.
Daar zal weinig aan veranderen, neemt niet weg dat wij weer talenten op moeten leiden. Leid je weer spelers als Bergkamp, Cruijff (wordt lastiger) en Sneijder op, dan ga je vanzelf hogere ogen gooien in europa.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Ik denk dat Ajax ver moet blijven van de zogenaamde sugar daddy's die voetbalclubs hebben. Cruyff zei het zo mooi als je geen geld hebt(en Ajax heeft nooit geld) moet je slim zijn en je fundament verstevigen door jonge spelers op te leiden. Spelers de kans geven grote namen te worden en door te breken en dan te verkopen aan de clubs in Europa. Nou daar kan Ajax zich staande mee houden. Daarbij is de naam Johan Cruyff van essentieel belang omdat elke jonge speler wil werken onder en met het Cruyff principe.
Door hele grote ex top voetballers te liëren aan jou systeem bouw je een fundament die zijn weerga niet kent. Bedrijf Ajax zou juist blij moeten zijn met zo een kans want dat brengt beurswaarde met zich mee en dus een gezonde bedrijfsvoering. Voor Bedrijf Ajax is het van belang dat Ajax in hoog aanzien komt en wordt. Hiermee kan je namelijk zaken doen met grote sponsoren. trek je weer goede talenten aan en willen serieuze grote spelers in de voetbalwereld bij je aan tafel zitten.
je hoeft geen fan van Cruyff te zijn om te zien waar de grote voordelen liggen. Maar een Engerd als Coronel met zijn eerzuchtige en wraakzuchtige ideeën snapt dat niet. Die wil zijn enge vriendenclubje bij elkaar houden en macht hebben. Ondertussen blazen ze Ajax op en zit Ajax in een glijdende schaal naar beneden. Dat gaat ten koste van de supporters, de club en sponsors. Ik kan niet anders concluderen dat het een grove schande is zoals die Coronel en zijn kompanen tekeer gaan binnen Ajax ten koste van de club. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 11:48 schreef nora het volgende:Is het misschien mogelijk dat niet iedereen overtuigd is van het gelijk van Cruijff zijn plannen om Ajax weer aan de top te brengen,toen Ajax aan de top stond waren er nog geen rijke Russen of rijke Arabieren in het voetbal die alle grote voetballers weg kochten bij voetbalcubs zoals Ajax.En als voorbeeld wordt door Cruijff Barcelona neer gezet maar vergeet niet Barcelona heeft ook 450 miljoen schuld en koopt ook spelers zoals Fabregas voor ettelijke miljoenen en betaald salarissen die wij niet kunnen betalen,dus mochten wij door Cruijff zijn visie weer meer talenten krijgen is dat nog geen garantie dat je weer aan de top komt omdat wij niet die salarissen kunnen betalen die de engelse Arabieren betalen en wij kunnen ook niet de salarissen betalen die ze in Spanje betalen.Dus als wij meer talenten uit de jeugd krijgen is dat geen garantie dat zij niet op jonge leeftijd weer verhuizen naar Spanje of Engeland,het zal volgens mij niet veel veranderen zodra je een top elftal gaat krijgen dat de talenten op niveau komen van europeesche top worden ze toch weer weg gekocht,ook dit jaar gaat het weer gebeuren vrees ik met o.a van de Wiel en Vertongen en misschien ook Eriksen .Dus het idee van Cruijff om de toekomst met al die oudvoetballers te plaatsen is prima maar ik heb toch mijn twijfels of oudvoetballers ook alle inkoop en verkoop alleen kunnen beslissen zonder overleg met een goede financiele man die ook de bewaking van het financiele plaatje van het bedrijf Ajax beheerd. Al met al is het een moeilijke zaak die in mijn beleving niet ALLEEN door Cruijff opgelost kan worden ik zou toch ook graag een sterke AD man willen zien die geen marionet is van Cruijff maar hem toch ook wel tegen gas geeft als hij denkt dat het niet goed gaat ,ik denk dan aan van Duijvenbode-van Gaal-Hiddink,maar geen types zoals Ling-Ophof of Overmars die krijgen volgens mij van Cruijff per e.mail de dingen die ze mogen zeggen en mogen uitvoeren. Maar dan moeten eerst Coronel, van Os & Co. daar weg. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:06 schreef Senja het volgende:Ik denk dat Ajax ver moet blijven van de zogenaamde sugar daddy's die voetbalclubs hebben. Cruyff zei het zo mooi als je geen geld hebt(en Ajax heeft nooit geld) moet je slim zijn en je fundament verstevigen door jonge spelers op te leiden. Spelers de kans geven grote namen te worden en door te breken en dan te verkopen aan de clubs in Europa. Nou daar kan Ajax zich staande mee houden. Daarbij is de naam Johan Cruyff van essentieel belang omdat elke jonge speler wil werken onder en met het Cruyff principe. Door hele grote ex top voetballers te liëren aan jou systeem bouw je een fundament die zijn weerga niet kent. Bedrijf Ajax zou juist blij moeten zijn met zo een kans want dat brengt beurswaarde met zich mee en dus een gezonde bedrijfsvoering. Voor Bedrijf Ajax is het van belang dat Ajax in hoog aanzien komt en wordt. Hiermee kan je namelijk zaken doen met grote sponsoren. trek je weer goede talenten aan en willen serieuze grote spelers in de voetbalwereld bij je aan tafel zitten. je hoeft geen fan van Cruyff te zijn om te zien waar de grote voordelen liggen. Maar een Engerd als Coronel met zijn eerzuchtige en wraakzuchtige ideeën snapt dat niet. Die wil zijn enge vriendenclubje bij elkaar houden en macht hebben. Ondertussen blazen ze Ajax op en zit Ajax in een glijdende schaal naar beneden. Dat gaat ten koste van de supporters, de club en sponsors. Ik kan niet anders concluderen dat het een grove schande is zoals die Coronel en zijn kompanen tekeer gaan binnen Ajax ten koste van de club. Ik kan niet anders dan het hier simpelweg volledig mee eens zijn.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ben het met het artikel en de titel van het topic volledig eens, maar JC gaat nu al zo lang door, nu bijt hij zich ook echt vast, in 2008 met MvB gaf hij al snel op, nu niet en ik weet ook helemaal zeker dat hij het gaat winnen ook, maakt niet uit hoe! |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Ik denk dat je niet kan spreken van een overwinning. Cruyff heeft het fiat gekregen van de LR om zijn plannen uit te voeren. Coronel zou weg gaan maar is dat tot op heden nog steeds niet. Cruyff zijn plannen zijn vanaf dag een gedwarsboomd door Coronel en Kompanen. Wil je Ajax schoon krijgen dan dient het gehele management vervangen te worden. Coronel, Van Os, Heindrigs, slob, al die gasten moeten verdwijnen want je kan de klok erop gelijk zetten het gaat geheid weer fout.
Het enige wat de supporters kunnen doen is de handen ineen slaan met de sponsors en andere grote belanghebbende. Supporters kunnen een leuke actie maken door visueel niet het stadion in te gaan. Het geluid van roepende supporters wordt op TV weggehaald en het beeld ontstaat dat de supporters het helemaal niet erg vinden wat er gebeurt. Als je dat visueel maakt dan gaat dat echt de hele wereld over en dwing je het gehele bestuur en management hun actieve rol te beëindigen.
Ik vind dat er door deze personen ook geen enkele vise is op voetbal en op Ajax. Al twintig jaar proberen ze het maar hebben nagenoeg geen succes. Ajax is niet alleen voetballend in een glijdende schaal gekomen maar ook bedrijfsmatig. Sponsors zijn ontevreden en wisselen elkaar af. Supporters voelen zich steeds minder thuis en vragen zich af voor wie ze nu eigenlijk zijn. Het imago loopt alleen maar averij op. Tjonge je kan wel een hele lijst neerzetten met bedrijfsmatige fouten wat betreft Ajax beurs bedrijf. Dit heeft klaarblijkelijk veel invloed gehad op het voetbal want er is voor miljoenen aan spelers gekocht en een enkeling heeft daadwerkelijk wat opgebracht. Uit de eigen opleiding komt maar heel magertjes eens een speler voorbij die het kan worden maar de laatste jaren is het steeds minder geworden.
Cruyff is geen god maar wel een man met een hele goede en duidelijke visie die zichzelf ook nog eens op meerdere vlakken heeft bewezen. Cruciale adviezen bij Barcelona hebben voor een wereld team gezorgd, Cruyff foundation doet vreselijk goed werk (ex top sporters voor de jeugd) zijn opleiding gespecialiseerd voor sporters en hun intellectuele ontwikkeling daarbij komt nog dat individuen ook op deze opleiding leren hoe met sporters om te gaan.
Hoe haal je het in je hoofd om iemand als Cruyff in feite te schofferen en te negeren. Hij doet dit niet omdat die zo leuk een baantje nodig heeft of aanzien maar puur voor het feit dat Ajax zijn club is en er grote liefde is voor Ajax. Weet hoeveel clubs een moord zouden doen zo iemand in zijn gelederen te hebben. Vervolgens komen er een paar bestuurders die hun speeltje niet willen kwijtraken en schofferen ze deze visionair. ECHT ONBEGRIJPELIJK Dit kan en mag je als supporter niet toestaan zo simpel is het. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:06 schreef Senja het volgende:Ik denk dat Ajax ver moet blijven van de zogenaamde sugar daddy's die voetbalclubs hebben. Cruyff zei het zo mooi als je geen geld hebt(en Ajax heeft nooit geld) moet je slim zijn en je fundament verstevigen door jonge spelers op te leiden. Spelers de kans geven grote namen te worden en door te breken en dan te verkopen aan de clubs in Europa. Nou daar kan Ajax zich staande mee houden. Daarbij is de naam Johan Cruyff van essentieel belang omdat elke jonge speler wil werken onder en met het Cruyff principe. Door hele grote ex top voetballers te liëren aan jou systeem bouw je een fundament die zijn weerga niet kent. Bedrijf Ajax zou juist blij moeten zijn met zo een kans want dat brengt beurswaarde met zich mee en dus een gezonde bedrijfsvoering. Voor Bedrijf Ajax is het van belang dat Ajax in hoog aanzien komt en wordt. Hiermee kan je namelijk zaken doen met grote sponsoren. trek je weer goede talenten aan en willen serieuze grote spelers in de voetbalwereld bij je aan tafel zitten. je hoeft geen fan van Cruyff te zijn om te zien waar de grote voordelen liggen. Maar een Engerd als Coronel met zijn eerzuchtige en wraakzuchtige ideeën snapt dat niet. Die wil zijn enge vriendenclubje bij elkaar houden en macht hebben. Ondertussen blazen ze Ajax op en zit Ajax in een glijdende schaal naar beneden. Dat gaat ten koste van de supporters, de club en sponsors. Ik kan niet anders concluderen dat het een grove schande is zoals die Coronel en zijn kompanen tekeer gaan binnen Ajax ten koste van de club. Goed stuk Senja. |
|
|
|