|
|
Sander111
|
|
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nou nou...hoe is dit in hemelsnaam mogelijk ? Wat doen ze allemaal op de op de training, de dag voor de wedstrijd. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: Ome André, óf Frank zelf. |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote: Ooijer is ook geblesseerd |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
Zal wel blind centraal worden,
Kan boerigter wel gewoon spelen ? |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Boerrigter ?? Nee man, hou je Ajax wel in de gaten ? Alderweireld is wel een hele grote aderlating hoor, 3 mans verdediging dan maar ? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Blind centraal is de enige optie,het is niet anders. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
quote: "We" hebben het momenteel te druk met andere Ajax perikelen. :-) |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
Hoe kan het nou al die blessures :S |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Tja, voetbal is nu eenmaal een contactsport... |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
Boerrigter, de jong, bulyekin, suljemani, alderweireld, sigtorsson, boilessen etc..
En waarom raken bitches zoals Debilicio nooit geblesseerd ??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Johnqqqq -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote: Ja jezus maar als je bij ieder contact kortsluiting in je spieren krijgt dan is er iets mis |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote: Die staat vanavond dus weer in de basis :S |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:10 schreef Johnqqqq het volgende:Boerrigter, de jong, bulyekin, suljemani, alderweireld, sigtorsson, boilessen etc.. En waarom raken bitches zoals Debilicio nooit geblesseerd ?? Komt net terug van een blessure... |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:10 schreef Johnqqqq het volgende:Boerrigter, de jong, bulyekin, suljemani, alderweireld, sigtorsson, boilessen etc.. En waarom raken bitches zoals Debilicio nooit geblesseerd ?? ????? Ebicilio is volgens mij vrij lang geblesseerd geweest hoor dit seizoen. Volgen jullie Ajax wel ? |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:14 schreef Rogier het volgende:[..] ????? Ebicilio is volgens mij vrij lang geblesseerd geweest hoor dit seizoen. Volgen jullie Ajax wel ? Niet lang genoeg |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote: Nou en die gast hoort niet bij Ajax,
kan die een man passeren: Nee Kan die een voorzet geven: nee Scoort die weleens: nee
Wat kan die wel?
Geen idee? |
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
quote: Liever vanavond dan morgen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:11 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Ja jezus maar als je bij ieder contact kortsluiting in je spieren krijgt dan is er iets mis Dat is een wreemde redenering...
Spierblessures kunnen door veel aspecten veroorzaakt worden.
De 2 belangrijkste en meest voor de hand liggende zijn:
- Overbelasting - Slechte warming-up (zeker met deze weersomstandigheden ontzettend belangrijk) |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:16 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Nou en die gast hoort niet bij Ajax, kan die een man passeren: Nee Kan die een voorzet geven: nee Scoort die weleens: nee Wat kan die wel? Geen idee? We hebben het hier toch niet over de kwaliteiten die Ebecilio wel of niet heeft? Volgens mij ging het over de blessures.. |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:17 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dat is een wreemde redenering... Spierblessures kunnen door veel aspecten veroorzaakt worden. De 2 belangrijkste en meest voor de hand liggende zijn: - Overbelasting - Slechte warming-up (zeker met deze weersomstandigheden ontzettend belangrijk) Ja ik denk het 2e |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:17 schreef Booya4Afca het volgende:[..] We hebben het hier toch niet over de kwaliteiten die Ebecilio wel of niet heeft? Volgens mij ging het over de blessures.. Luister nou eens, dat kan dan wel zo zijn, maaar ik heb geen geld voor een kaartje betaald om naar die klitkluiver te kijken Want dan had ik net zo goed bij de lokale amateur vereniging kunnen gaan kijken
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Johnqqqq -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:19 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Luister nou eens, dat kan dan wel zo zijn, maaar ik heb geen geld voor een kaartje betaald om naar die klitkluiver te kijken Want dan had ik net zo goed bij de lokale amateur vereniging kunnen gaan kijken Dan kijk je naar de overige 10 ;) .. Nee zonder gekheid, dat Ebecilio er niets van kan lijkt me ook duidelijk. Helaas wordt de Boer gedwongen om hem wat vaker op te stellen.
In de breedte zijn we nu eenmaal dun gezaaid.... |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:24 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Dan kijk je naar de overige 10 ;) .. Nee zonder gekheid, dat Ebecilio er niets van kan lijkt me ook duidelijk. Helaas wordt de Boer gedwongen om hem wat vaker op te stellen. In de breedte zijn we nu eenmaal dun gezaaid.... Ik hoop dat ozbiliz desnoods klaassen daar dan een kans krijgt die kan me nog iets meer bekoren. Anders Lukoki dan ofzo..
Hoop dat die niks raars gaat doen de boer door bij eriksen op linksbuiten te zetten ofzo want dat zou nergens op slaan
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:26 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Ik hoop dat ozbiliz desnoods klaassen daar dan een kans krijgt die kan me nog iets meer bekoren. Anders Lukoki dan ofzo.. Hoop dat die niks raars gaat doen de boer door bij eriksen op linksbuiten te zetten ofzo want dat zou nergens op slaan Wat dat betreft weet je het met de Boer maar nooit.
Persoonlijk zou ik zo min mogelijk in de achterhoede wijzigen.
Van Rhijn / Koppers <--> Alderweireld
Anita -- Vertonghen -- van Rhijn / Koppers -- vd Wiel
Voorhoede wordt een ander verhaal, daar zal geschoven moeten worden:
Sulejmani/Ozbilliz/Imbecilio - Klaasen/Lodeiro - Lukoki/Sulejmani |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:16 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Nou en die gast hoort niet bij Ajax, kan die een man passeren: Nee Kan die een voorzet geven: nee Scoort die weleens: nee Wat kan die wel? Geen idee? Is vorig jaar anders verschillende keren HEEL belangrijk voor Ajax geweest. Een mening is prima, maar feiten niet uit het oog verliezen he, Ebecilio heeft vorig jaar gewoon punten gepakt voor Ajax en was vaste waarde in het kampioens elftal. Derk is natuurlijk veel beter maar wel eerlijk blijven naar Lorenzo.
En Koppers of van Rhijn inderdaad, hoewel ik niet denk dat Frank die er nu inknalt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:38 schreef Eide het volgende:[..] Is vorig jaar anders verschillende keren HEEL belangrijk voor Ajax geweest. Een mening is prima, maar feiten niet uit het oog verliezen he, Ebecilio heeft vorig jaar gewoon punten gepakt voor Ajax en was vaste waarde in het kampioens elftal. Derk is natuurlijk veel beter maar wel eerlijk blijven naar Lorenzo. Punten gepakt, wat deed hij dan?? Die jongen maakte als hij scoorde de 3 of 4 nul :S Siem de Jong die heeft ons min of meer naar het kampioensschap geschoten
Imbicillio?? Donderstraal een eind op joh, zeer overgewaardeerde domme puntmuts dat die is, hij is dat shirt om zijn schouders niet waard
In de beker was die 1x matchwinner.. tegen az toen scoorde die.. dat wel
|
|
|
|
thomASS
|
|
|
16 wedstrijden in de eredivisie vorig jaar, 3 goals en 2 assist
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door thomASS -- |
|
|
|
|
Brandje
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:40 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Punten gepakt, wat deed hij dan?? Die jongen maakte als hij scoorde de 3 of 4 nul :S Siem de Jong die heeft ons min of meer naar het kampioensschap geschoten Imbicillio?? Donderstraal een eind op joh, zeer overgewaardeerde domme puntmuts dat die is, hij is dat shirt om zijn schouders niet waard In de beker was die 1x matchwinner.. tegen az toen scoorde die.. dat wel +1 |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Het concept teamsport zegt je niet veel denk ik? Ebecilio was onderdeel van de kampioensploeg, en daarin is ook hij belangrijk geweest. En ik daag je uit om tijdens het vorige seizoen een betere te vinden binnen Ajax voor die plek. En dus was Ebecilio daar gewoon belangrijk. Feiten vriend. Niet statistiek, niet een mening, feitelijk was hij de beste op die plek, op dat moment. Of je moet Ooijer op de buitenpositie willen zetten misschien? Zou bij jou zomaar kunnen denk ik...
On-topic: De hoeveelheid spier blessures is wel bijzonder te nemen. Ik geloof niet in dat warm-up verhaal. Ajax werkt een vast ritme af voor de warming-up, duurt lang zat dus dat zal het niet zijn. Overbelasting lijkt me ook niet zo. Ik neig eerder naar een andere vorm van belasting. Dat is eerder een oorzaak van spierblessures dan een overbelasting.
Je spieren worden klassiek geconditioneerd tijdens een training. Zeg maar een Pavlov reactie waarbij het lichaam de spier voorbereid op een bepaalde inspanning als het in een bepaalde situatie komt. Als je op een andere manier gaat trainen wordt die spier dus kwetsbaar want het moet weer geconditioneerd worden op een andere wijze.
Dat of het is gewoon domme pech. Ook dat is altijd mogelijk. 2 seizoenen heleden scheurde in 4 weken tijd bij ons 3 man de kruisband in de rechterknie af (ik ook). ad toch echt niets met overbelasting of conditionering te maken :)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:56 schreef Eide het volgende:[..] En dus was Ebecilio daar gewoon belangrijk. Feiten vriend. Niet statistiek, niet een mening, feitelijk was hij de beste op die plek, toetsing voor die quotering is als volgt gegaan Kan die een man passeren: Nee Kan die een voorzet geven: nee Scoort die afentoe: nee
Vorig seizoen had je nog beter suljemani links en dan ozbiliz rechts of jozefszoon rechts. Van mij part hadden we van der meijde overgekocht van psv destijds.. Of overmars opgesteld..
Altijd nog meer vertrouwen in dan Lorenzo Debicilio met zijn IQ van 85
|
|
|
|
Marc1
|
|
|
quote: Het valt mij al jaren op dat Ajax vooral fysiek te kort schiet tov de (sub)top in Europa. Conditioneel klopt het wel maar komen gewoon pure fysieke kracht tekort, morgen zul je dat ook weer kunnen zien. Als de vermoeidheid toeslaat komen er spierblesures door overbelasting. Wie is de volgende???? Fysieke kracht kun je dagelijks trainen, ik snap het niet!!!! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Tjonge, jonge, jonge... Je vraagt je zo langzamerhand toch wel af, hoe Ajax traint! Als ik zo de berichtgeving hoor en lees, dan hebben de andere clubs deze problemen niet, of in ieder geval niet zo ernstig. Dus moeten al die blessures aan de training liggen. Of zijn het gewoon watjes? Er was een paar weken geleden ook al iemand van de medische staf (bewegingsfysioloog?) die zijn kanttekeningen plaatste bij de manier van trainen en de oefenstof. Ik denk dat Frank de Boer nu nog maar één alternatief voor Alderweireld heeft: Daley Blind. Tegen RKC Waalwijk kun je het nodige verbloemen, maar woensdag wacht een iets andere tegenstander... Hoewel Real Madrid veel van zijn sterren thuislaat, is het veredelde B-elftal nog altijd een super-elftal en zal moeilijk te verslaan zijn. Daarnaast speelt Ajax woensdag dus ook met een soort van B-elftal... Ik vrees met grote vrezen. |
|
|
|
|
Marc1
|
|
|
Het valt mij al jaren op dat Ajax vooral fysiek te kort schiet tov de (sub)top in Europa. Conditioneel klopt het wel maar komen gewoon pure fysieke kracht tekort, morgen zul je dat ook weer kunnen zien. Als de vermoeidheid toeslaat komen er spierblesures door overbelasting. Wie is de volgende???? Fysieke kracht kun je dagelijks trainen, ik snap het niet!!!! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 14:03 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Vorig seizoen had je nog beter suljemani links en dan ozbiliz rechts of jozefszoon rechts. Van mij part hadden we van der meijde overgekocht van psv destijds.. Of overmars opgesteld.. Jozefszoon was gebleseerd (afgescheurde kruisband), Ozbiliz kreeg kansen, maar pakte die niet, en Lukoki is hier gewoon nog niet aan toe. Dus wederom de vraag, wie dan? En dan nogmaals, vorig seizoen geen betere.
En erg laag trouwens om zo over iemand af te geven met scheldnaampjes en een beetje wauwelen over een IQ. Wat weet jij nu van Lorenzo? Doe normaal man.
maar goed, genoeg hierover, ben wel een beetje klaar met deze offtopic praat.
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
Zet El Hamdaoui maar centraal achterin |
|
|
|
|
ross
|
|
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zingen was het toch?? |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Want Blind heeft die ervaring wel??? |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
Ricardo van Rhijn laten vervangen. Blind heeft meerdere malen bewezen dat hij tekort komt op dit niveau. Als centrale verdediger tegen clubs als de graafschap en heracles kan hij het nog wel als linksback niet. Wil je hem gelijk tegen real madrid laten spelen achterin? Ricardo van Rhijn lijkt me een stuk dynamischer en een betere keuze. Ook heeft blind niet veel ervaring tegen dat soort tegenstanders.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 06 december 2011 door AFC M&M -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 06 december 2011 - 13:19 schreef Johnqqqq het volgende:[..] Luister nou eens, dat kan dan wel zo zijn, maaar ik heb geen geld voor een kaartje betaald om naar die klitkluiver te kijken Want dan had ik net zo goed bij de lokale amateur vereniging kunnen gaan kijken Ik hoorde je niet klagen toen die twee keer scoorde tegen NEC afgelopen seizoen, zo ongeveer de belangrijkste 2 goals van de competitie gezien het wedstrijd verloop daar.. Of was je vergeten dat we toen niet bepaald goed speelden, sterker nog we werden bijna weggespeeld.. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Het is gewoon super balen dat er zoveel blessures zijn. De boer gaat ook laten onderzoeken waaraan het kan liggen. Volgens mij gewoon domme pech. Het probleem is dat er zoveel vanaf hangt op het moment. Achter solide zijn is belangrijk. Real is natuurlijk een super top club met zoveel talent. Ik denk dat je moet uitgaan van je eigen kracht en met lef moet voetballen maar wel met verstand dan heb je in mijn ogen een goede kans. |
|
|
|
|
sebas79
|
|
|
Kunnen misschien wat leren van Verbeek, zijn teams zijn altijd super fit . dit kan geen toeval zijn |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
quote: morgenavond bedoel je |
|
|
|