|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Ik geloof gewoon niet dat er ook maar 1 club in de wereld is die de hoofdprijs gaat betalen voor een Elvis Manu, en dan heb ik het over bedragen meer dan 3 miljoen ... Als je dat kan krijgen voor deze speler vind ik het al een hoofdprijs !!! |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Mee eens hoor, tenzij t rendement enorm omhoog gaat. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
MANU TOT 2017 BIJ FEYENOORD
Feyenoord heeft overeenstemming bereikt met Elvis Manu over een nieuw contract tot medio 2017. De 21-jarige aanvaller beschikte in De Kuip nog over een verbintenis tot aan het eind van het huidige seizoen. Manu zal op korte termijn zijn handtekening zetten onder zijn nieuwe contract om het akkoord te bekrachtigen.
Voor Manu was het aan het begin van dit seizoen al een doel om een langer verblijf bij Feyenoord af te dwingen. Voor mij is altijd duidelijk geweest dat ik bij Feyenoord wil blijven en hier wil slagen. Ik denk dat ik mijn contractverlenging de afgelopen maanden zelf heb afgedwongen. Een jaar geleden wist bij wijze van spreken niemand wie ik was. Ik ben blij dat alles nu helemaal achter de rug is en ik me weer helemaal op het voetbal kan concentreren. Deze overeenkomst komt in elk geval op een goed moment, omdat morgen een belangrijke wedstrijd wacht. Dan hoop ik dat deze mooie week nog mooier wordt.
Ook technisch directeur Martin van Geel is zeer tevreden over de overeenkomst met Manu. Hij is een snelle en sterke aanvaller, die een veelbelovende toekomst voor zich heeft. Elvis is dit seizoen al meerdere keren heel belangrijk voor ons geweest en we hopen dat hij dat de komende jaren nog vele malen opnieuw zal zijn. We zien van beide kanten de toekomst met veel vertrouwen tegemoet.
Manu speelt al vrijwel zijn hele leven voor Feyenoord. Nadat hij de jeugdopleiding vanaf D2 had doorlopen, maakte de in Dordrecht geboren aanvaller in februari 2012 zijn officiële debuut in het eerste elftal. Manu kwam in zijn debuutseizoen in vier competitiewedstrijden in actie, voordat hij in het seizoen 2012-2013 werd verhuurd aan Excelsior.
In de tweede helft van het afgelopen seizoen kwam de linksbuiten op huurbasis uit voor SC Cambuur, waar hij tot vijftien wedstrijden in de Eredivisie kwam. Manu keerde afgelopen zomer terug in De Kuip en is sindsdien volwaardig lid van de selectie van trainer Fred Rutten.
Manu kwam tot aan de afgelopen thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle (hij ontbrak wegens een liesblessure) in alle competitiewedstrijden van dit seizoen in actie. Tevens was hij van grote waarde voor Feyenoord in de Europa League. Zo maakte hij de in slotminuut van de play-off wedstrijd tegen Zorya Luhansk het winnende doelpunt en zorgde hij ook thuis tegen Standard Luik voor de beslissing (2-1). Manu kan donderdag zijn rentree maken voor Feyenoord in de thuiswedstrijd tegen HNK Rijeka.
Bron:Officiele Feyenoord Clubsite
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 november 2014 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Dat hopen we allemaal natuurlijk ! En hij moet constanter worden. Dat zie ik niet snel gebeuren. Mooi dat ie heeft bij getekend tot de zomer van 2017. |
|
|
|
|
Barabas
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:53 schreef lijdensweg het volgende:[..] Ik geloof gewoon niet dat er ook maar 1 club in de wereld is die de hoofdprijs gaat betalen voor een Elvis Manu, en dan heb ik het over bedragen meer dan 3 miljoen ... Als je dat kan krijgen voor deze speler vind ik het al een hoofdprijs !!! Oke, snap ik. Ik weet niet wat de hoofdprijs voor Manu gaat zijn, maar als een club hem wil hebben dan wel graag voor de hoogst mogelijke prijs. Dàt beschouw ik als de hoofdprijs. Stel je voor dat zo'n gast straks gratis of voor te weinig de deur uit loopt omdat ie een seizoen prima staat te ballen..... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Niet de gedroomde topspeler. Zou wat meer aan z'n scorend vermogen moeten doen, dan pas echt waardevol. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 16:53 schreef lijdensweg het volgende:[..] Ik geloof gewoon niet dat er ook maar 1 club in de wereld is die de hoofdprijs gaat betalen voor een Elvis Manu, en dan heb ik het over bedragen meer dan 3 miljoen ... Als je dat kan krijgen voor deze speler vind ik het al een hoofdprijs !!! dat gevoel krijg ik steeds meer met Vilhena. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote: Toch valt daar meer geld mee te verdienen !!! |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 18:00 schreef Barabas het volgende:[..] Oke, snap ik. Ik weet niet wat de hoofdprijs voor Manu gaat zijn, maar als een club hem wil hebben dan wel graag voor de hoogst mogelijke prijs. Dàt beschouw ik als de hoofdprijs. Stel je voor dat zo'n gast straks gratis of voor te weinig de deur uit loopt omdat ie een seizoen prima staat te ballen..... Spelers gratis laten vertrekken moet een uitzondering zijn ... |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: En dat is doodzonde. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: Ja. Te veel vrijheid gehad van koeman? verkeerd gebruikt? ligt t aan hemzelf? ik kan er als buitenstaander geen vinger op leggen, maar hij is nu minder als twee jaar geleden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hij staat al twee jaar stil inderdaad. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Maar wel mooi dat Manu langer blijft. |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Om maar even on topic te blijven. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Els
|
|
|
|
|
|
Nick4F
|
|
|
Het kan met Elvis nog alle kanten op. Het is zelfs nog mogelijk dat hij uitgroeit tot een echte doelpuntenmachine. Dat gevoel van 'rust voor de goal' moet ontstaan tijdens wedstrijden. Ik heb het gevoel dat Manu wel over de noodzakelijke kwaliteiten beschikt; het kwartje moet gewoon vallen. Probleem is dat hij niet de tijd krijgt. Hij moet zich ontwikkelen en presteren tegelijk. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Dat heb je bij laatbloeiers. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 05 november 2014 - 22:01 schreef van geil het volgende:[..] Ja. Te veel vrijheid gehad van koeman? verkeerd gebruikt? ligt t aan hemzelf? ik kan er als buitenstaander geen vinger op leggen, maar hij is nu minder als twee jaar geleden. Hij is niet minder dan toen, maar we verwachten wel meer van hem dan toen, dus dan valt het nu meer tegen dan 2 jaar terug. Eens met Stylzz. Hij is niet minder geworden, maar staat stil. |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Wel wat ontwikkeld, iets minder de blindganger met bal, meer oog voor teamspelers en ruimtes. En toch onvoldoende voor onherroepelijke basisplaats. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Hij speelt zo anoniem vaak... meestal heb je met jonge talenten dat ze de ene wedstrijd goed spelen en de andere totaal niet. Vilhena speelt wel constant, maar wel constant maar een 5 of een 6. |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Weer een minpunt voor Van Geel dit: slechts 2 jaar ;-P |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
quote:Op donderdag 06 november 2014 - 09:25 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Hij speelt zo anoniem vaak... meestal heb je met jonge talenten dat ze de ene wedstrijd goed spelen en de andere totaal niet. Vilhena speelt wel constant, maar wel constant maar een 5 of een 6. Je zou verwachten dat het verlies van zijn basisplaats hem zou prikkelen, maar dat heeft hij helaas nog te weinig laten zien ... |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
Lekker hoor: over Vilhena lullen in Elvis'topic.
Van Anass hoor je ook niets meer he? |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Deze keer niet. Had welgeteld 1 noemenswaardige actie. |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
Het was niet veel na zijn contract verlenging !!! |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Manu zelfbewust: 'Ik moet continuïteit inbouwen'
Elvis Manu ziet het duel met Vitesse als test. ''Een zware uitwedstrijd. Vitesse heeft een goede ploeg. Vorige week verloren ze, maar daarvoor hebben ze een prima serie neergezet. Ook qua scorend vermogen zit het bij Vitesse gewoon goed'', aldus de vleugelaanvaller.
Manu verlengde onlangs zijn contract tot medio 2018. De rappe buitenspeler kijkt nog niet te ver vooruit. ''Voorlopig wil ik basisspeler blijven en me goed ontwikkelen. Ik moet werken aan de dingen die fout gaan en continuïteit inbouwen.''
(http://youtu.be/U40cRgBjKYY) Bron:Rijnmond |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
MANU: TWIJFELEN DOE IK NOOIT]
Elvis Manu kreeg in de competitiewedstrijd tegen Vitesse opnieuw de voorkeur boven Jean-Paul Boetius. In de eerste helft hadden enkele spelers van de Rotterdammers, waaronder Manu, kans om te scoren. 'Helaas, zegt Manu tegenover FOX Sports.
'Dit was een wedstrijd die op en neer ging. Wij begonnen beter aan de wedstrijd en kregen een aantal mogelijkheden om te scoren. Helaas gingen die kansen er niet in, zegt Manu. 'Het was een leuke wedstrijd om naar de kijken denk ik, maar als voetballer wil je altijd winnen.
'Ik was ook dichtbij een doelpunt. Er was een goede bal van Kazim-Richards en ik probeer de bal in de verre hoek te schieten, maar Piet Velthuizen pakte 'm goed, concludeert hij. 'Als team zijn we de afgelopen tijd gegroeid. We hebben een goede serie neergezet en dat geeft zelfvertrouwen. We kwamen hier echter met één doel: winnen, maar dat is niet gelukt.
http://foxsports.nl/video/242734-manu-twijfelen-doe-ik-nooit.html Bron: FOXSports |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
'Voetbalbond Ghana wil Manu spoedig als international verwelkomen'
De kans dat Elvis Manu zich binnenkort international van Ghana mag noemen, wordt steeds groter. De nationale voetbalbond van Ghana is begonnen om pogingen te doen om de nationaliteit van Manu te veranderen. Door deze omschakeling zou Manu wedstrijden namens het nationale team van Ghana kunnen gaan spelen. Dit meldt GhanaSoccernet.com.
Elvis Manu, geboren in Dordrecht, heeft twee Ghanese ouders en beschikt over een Nederlands paspoort. Hierdoor heeft Manu de keuze of hij international voor Ghana of Nederland wil worden. In het verleden gaf Manu al aan dat hij hoopt ooit voor het West-Afrikaanse land uit te komen.
De situatie van Manu doet de Ghanese voetbalsite denken aan de situatie van Quincy Owusu-Abeyie. Deze aanvaller, die onder contract stond bij onder andere Arsenal en Spartak Moskou en momenteel bij het Portugese Boavista, kwam ook voor verschillende Nederlandse jeugdelftallen uit.
Later werd de voetballer geselecteerd voor Ghana en speelde tot nu toe achttien interlands namens het land. Het is echter de vraag of het verhaal klopt. De Ghanase website wist in het verleden te melden dat Manu een contractvoorstel van Feyenoord zou hebben afgewezen om afgelopen zomer definitief naar Cambuur te vertrekken. Bron:GhanaSoccernet.com |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
MANU TEKENT CONTRACT: IK BEN HIER OP MIJN PLEK
Elvis Manu is officieel tot medio 2017 aan Feyenoord verbonden. De 21-jarige aanvaller zette woensdagmiddag in een van de Business Units van De Kuip zijn handtekening onder een nieuw contract, waarover hij al eerder deze maand met de club overeenstemming had bereikt. Manu speelt al vanaf de D-junioren voor Feyenoord en maakte in februari 2012 zijn officiële debuut in het eerste elftal.
Volgens Manu geeft het rust en vertrouwen dat na het afronden van de onderhandelingen nu ook alle handtekeningen daadwerkelijk op papier zijn gezet. Dat zorgt bij mij voor een goed gevoel, vertelde de aanvaller, die tijdens de ondertekening werd vergezeld door zijn ouders en zijn zaakwaarnemer. Ik kan me nu volledig focussen op de toekomst en ben heel blij dat die bij Feyenoord ligt. Ik voel me hier op mijn plek.
Manu beleeft dit seizoen zijn doorbraak bij Feyenoord, nadat de beresterke en rappe aanvaller de afgelopen jaren meerdere keren werd verhuurd. Toch heb ik er nooit echt aan getwijfeld of ik zou gaan slagen in De Kuip. Natuurlijk ben je daarbij soms van meerdere factoren afhankelijk, maar uiteindelijk komt kwaliteit altijd bovendrijven. Dit seizoen valt alles op zijn plaats en kan ik van waarde zijn voor het team, al ben ik me ervan bewust dat ik nog beter kan en moet. Ik kijk ernaar uit om me de komende tijd verder te ontwikkelen bij deze club.
De waarde van Manu werd dit seizoen vooral in Europees verband duidelijk. Zo had de linksbuiten een levensgroot aandeel in het bereiken van de groepsfase van de Europa League, door diep in blessuretijd de winnende te maken tegen Zorya Luhansk. Tijdens de contractondertekening werd Manu nog maar eens herinnerd aan dat moment, toen Martin van Geel hem een foto liet zien van de ultieme blijdschap bij de technisch directeur na de allesbeslissende 4-3. Het besef dat mijn doelpunt heel belangrijk was voor de club, drong achteraf steeds meer door, glimlachte Manu. Ik ben trots op het feit dat Feyenoord mede daardoor voor het eerst in zes jaar weer in een Europees hoofdtoernooi speelt.
Het winnende doelpunt van Elvis tegen Zorya was geweldig voor de hele club. Toch is dat niet de hoofdreden dat we hem langer aan Feyenoord wilden binden, benadrukt Van Geel. Het belangrijkste is dat Elvis een veelbelovende toekomst voor zich heeft. Hij heeft de afgelopen jaren de nodige weerstand gehad, maar de laatste tijd maakt hij grote stappen in zijn ontwikkeling. Hij is fysiek sterk, snel en speelt met veel vertrouwen, terwijl er duidelijk een klik is met de technische staf. Wij zijn ervan overtuigd dat Elvis ook de komende jaren belangrijk kan zijn voor Feyenoord.
Nadat alle handtekeningen op papier waren gezet, keek Manu tenslotte kort vooruit op de belangrijke week die nadert voor Feyenoord. De thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht van zaterdag moeten we hoe dan ook winnen. Dat zijn we aan onze stand verplicht. Ook kijk ik uit naar de duels met Sevilla en PSV die daarna op het programma staan. Als we in Europa door willen, mogen we in elk geval niet verliezen van Sevilla. Zij hebben een goede ploeg, maar in De Kuip is alles mogelijk. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op woensdag 19 november 2014 - 17:24 schreef RenatoBos het volgende:MANU TEKENT CONTRACT: IK BEN HIER OP MIJN PLEK[ afbeelding ] Elvis Manu is officieel tot medio 2017 aan Feyenoord verbonden. De 21-jarige aanvaller zette woensdagmiddag in een van de Business Units van De Kuip zijn handtekening onder een nieuw contract, waarover hij al eerder deze maand met de club overeenstemming had bereikt. Manu speelt al vanaf de D-junioren voor Feyenoord en maakte in februari 2012 zijn officiële debuut in het eerste elftal.Volgens Manu geeft het rust en vertrouwen dat na het afronden van de onderhandelingen nu ook alle handtekeningen daadwerkelijk op papier zijn gezet. Dat zorgt bij mij voor een goed gevoel, vertelde de aanvaller, die tijdens de ondertekening werd vergezeld door zijn ouders en zijn zaakwaarnemer. Ik kan me nu volledig focussen op de toekomst en ben heel blij dat die bij Feyenoord ligt. Ik voel me hier op mijn plek. Manu beleeft dit seizoen zijn doorbraak bij Feyenoord, nadat de beresterke en rappe aanvaller de afgelopen jaren meerdere keren werd verhuurd. Toch heb ik er nooit echt aan getwijfeld of ik zou gaan slagen in De Kuip. Natuurlijk ben je daarbij soms van meerdere factoren afhankelijk, maar uiteindelijk komt kwaliteit altijd bovendrijven. Dit seizoen valt alles op zijn plaats en kan ik van waarde zijn voor het team, al ben ik me ervan bewust dat ik nog beter kan en moet. Ik kijk ernaar uit om me de komende tijd verder te ontwikkelen bij deze club. De waarde van Manu werd dit seizoen vooral in Europees verband duidelijk. Zo had de linksbuiten een levensgroot aandeel in het bereiken van de groepsfase van de Europa League, door diep in blessuretijd de winnende te maken tegen Zorya Luhansk. Tijdens de contractondertekening werd Manu nog maar eens herinnerd aan dat moment, toen Martin van Geel hem een foto liet zien van de ultieme blijdschap bij de technisch directeur na de allesbeslissende 4-3. Het besef dat mijn doelpunt heel belangrijk was voor de club, drong achteraf steeds meer door, glimlachte Manu. Ik ben trots op het feit dat Feyenoord mede daardoor voor het eerst in zes jaar weer in een Europees hoofdtoernooi speelt. [ afbeelding ] Het winnende doelpunt van Elvis tegen Zorya was geweldig voor de hele club. Toch is dat niet de hoofdreden dat we hem langer aan Feyenoord wilden binden, benadrukt Van Geel. Het belangrijkste is dat Elvis een veelbelovende toekomst voor zich heeft. Hij heeft de afgelopen jaren de nodige weerstand gehad, maar de laatste tijd maakt hij grote stappen in zijn ontwikkeling. Hij is fysiek sterk, snel en speelt met veel vertrouwen, terwijl er duidelijk een klik is met de technische staf. Wij zijn ervan overtuigd dat Elvis ook de komende jaren belangrijk kan zijn voor Feyenoord. Nadat alle handtekeningen op papier waren gezet, keek Manu tenslotte kort vooruit op de belangrijke week die nadert voor Feyenoord. De thuiswedstrijd tegen FC Dordrecht van zaterdag moeten we hoe dan ook winnen. Dat zijn we aan onze stand verplicht. Ook kijk ik uit naar de duels met Sevilla en PSV die daarna op het programma staan. Als we in Europa door willen, mogen we in elk geval niet verliezen van Sevilla. Zij hebben een goede ploeg, maar in De Kuip is alles mogelijk. Bron:Officiële Feyenoord Clubsite Jammer !!! Is helaas geen constante waarde, veel te vaak afwezig ... |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Weet je wat: laten we alle spelers geen contractverlenging geven en ze allemaal transfervrij laten gaan! Hoeven we ook geen stadion te ver(nieuw)bouwen! |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op woensdag 19 november 2014 - 18:41 schreef JanM het volgende:Weet je wat: laten we alle spelers geen contractverlenging geven en ze allemaal transfervrij laten gaan! Hoeven we ook geen stadion te ver(nieuw)bouwen! Tja, als je alleen daarom een contract moet verlengen !!! Denk jij nu werkelijk dat er een club is die een transfersom gaat betalen voor Elvis Manu ??? |
|
|
|
|
lijdensweg
|
|
|
quote:Op woensdag 19 november 2014 - 18:41 schreef JanM het volgende:Weet je wat: laten we alle spelers geen contractverlenging geven en ze allemaal transfervrij laten gaan! Hoeven we ook geen stadion te ver(nieuw)bouwen! En weet je wat: Bij spelers die geen toegevoegde waarde hebben, gelijk doen ... |
|
|
|
|
JoopieKlepzeikerT
|
|
|
Publieks voetballer die absoluut nog van waarde zal zijn voor dit Feyenoord. Dat heeft hij al bewezen dit seizoen. Een vaste basisspeler zal het nooit worden waarschijnlijk.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 november 2014 door JoopieKlepzeikerT -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik denk dat dit zijn plafond is. Als je er een goed bod voor krijgt volgende zomer moet je t doen. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
tomson
|
|
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
van mij mag hij er weer in |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: ja van mij ook wel, maar ze zal wel weer moe zijn. |
|
|
|
|
Vincent1970
|
|
|
quote:
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 november 2014 door Vincent1970 -- |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
|
|
|
Vincent1970