BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Theo naar Vitesse en Lodeiro linksmidden ?

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 09 december 2011 - 08:11   quote  deeplink  
Zoals jullie waarschijnlijk weten heeft Theo Janssen op een sportgala aangegeven open te staan voor een overgang naar Vitesse. Als dat zo is dan moet dat maar.

Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, want Lodeiro heeft mij in positieve zin verrast.

Hij is balvast, heeft een goede steekbal, tegen Excelsior bleek dat hij ook een goede vrije trap heeft en hij is veel sneller dan ik dacht, iig sneller dan Janssen. Hij funcioneert redelijk als midvoor, hoewel hij natuurlijk geen echte spits is, maar als je als spits kunt functioneren moet je helemaal als linksmidden kunnen functioneren. En hij is niet voor niets international van de kampioen van Zuid-Amerika.

Dus zeg ik; Anita of Enoh (of een aankoop) verdedigende middenvelder, met Eriksen rechtsmidden en Lodeiro linksmidden. Wat jullie ?
Rogier
 Rogier - vrijdag 09 december 2011 - 08:17   quote  deeplink  
Ja, goed topic ! Als Ajax zijnde zou ik het doen. Theo voegt m.i. niks toe aan de wedstrijd op een enkel boog -of steekballetje na. Anders zit je nog 2 jaar aan hem vast, dus Ajax moet hier over na gaan denken.
Booya4Afca
 Booya4Afca - vrijdag 09 december 2011 - 08:40   quote  deeplink  
Tja, ik zeg; lekker laten gaan.

Hoewel ik ontzettend uitkeek naar Janssen op het middenveld, kan ik niets anders concluderen dat hij mij alles behalve mee is gevallen. Vertraagd het spel continu, zijn vrije trappen zijn waardeloos. Hier en daar een goede cross-pass maar veels te weinig.

Natuurlijk had de Boer hem veel eerder op 'zijn' positie moeten zetten, maar tot op heden speelt Janssen ontzettend matig.
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 09 december 2011 - 08:45   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 08:40 schreef Booya4Afca het volgende:
Tja, ik zeg; lekker laten gaan.

Hoewel ik ontzettend uitkeek naar Janssen op het middenveld, kan ik niets anders concluderen dat hij mij alles behalve mee is gevallen. Vertraagd het spel continu, zijn vrije trappen zijn waardeloos. Hier en daar een goede cross-pass maar veels te weinig.

Natuurlijk had de Boer hem veel eerder op 'zijn' positie moeten zetten, maar tot op heden speelt Janssen ontzettend matig.
Janssen is een fantastische voetballer, maar hij hoort niet bij Ajax. Een persoon als hij voelt zich geen moment thuis in de Arena, dat vond ik al toen hij kwam. Verbaast me niet als hij na dit seizoen inderdaad vertrekt. En nogmaals, dan is voor mij de weg vrij voor Lodeiro. Misschien na de winterstop al.
Ride
 Ride - vrijdag 09 december 2011 - 09:21   quote  deeplink  
Voor 25 miljoen mag die weg...
Brandje
 Brandje - vrijdag 09 december 2011 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 08:11 schreef Cyprioot het volgende:
Zoals jullie waarschijnlijk weten heeft Theo Janssen op een sportgala aangegeven open te staan voor een overgang naar Vitesse. Als dat zo is dan moet dat maar.

Maar dat hoeft helemaal geen probleem te zijn, want Lodeiro heeft mij in positieve zin verrast.

Hij is balvast, heeft een goede steekbal, tegen Excelsior bleek dat hij ook een goede vrije trap heeft en hij is veel sneller dan ik dacht, iig sneller dan Janssen. Hij funcioneert redelijk als midvoor, hoewel hij natuurlijk geen echte spits is, maar als je als spits kunt functioneren moet je helemaal als linksmidden kunnen functioneren. En hij is niet voor niets international van de kampioen van Zuid-Amerika.

Dus zeg ik; Anita of Enoh (of een aankoop) verdedigende middenvelder, met Eriksen rechtsmidden en Lodeiro linksmidden. Wat jullie ?
Anita Ebecilio. Kap toch eens met die waardeloze voetballers!! Wat een lachertje man die Anita. Ze konden hem notabene voor bijna 7 miljoen aan Marseille slijten maar helaas wilde hij zelf blijven. Zo lang Ajax met zulke spelers(Blind, Anita, Ebecilio) blijft spelen zal het armoe troef blijven.
Helaas is dit allemaal het gevolg van onze jeugdopleiding die geen ruk meer voortstelt. Het enige wat er doorbreekt is import. Waar zijn de spelers die vanaf hun jongen leeftijd bij Ajax zijn gekomen??
Mensen onze club is verrot en die derde ster was echt een toevalstreffer. Laat JC aub zijn gang gaan en dan kan je over een jaar of vijf weer teren op de opleiding!!
Cyprioot
 Cyprioot - vrijdag 09 december 2011 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 10:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Anita Ebecilio. Kap toch eens met die waardeloze voetballers!! Wat een lachertje man die Anita. Ze konden hem notabene voor bijna 7 miljoen aan Marseille slijten maar helaas wilde hij zelf blijven. Zo lang Ajax met zulke spelers(Blind, Anita, Ebecilio) blijft spelen zal het armoe troef blijven.
Helaas is dit allemaal het gevolg van onze jeugdopleiding die geen ruk meer voortstelt. Het enige wat er doorbreekt is import. Waar zijn de spelers die vanaf hun jongen leeftijd bij Ajax zijn gekomen??
Mensen onze club is verrot en die derde ster was echt een toevalstreffer. Laat JC aub zijn gang gaan en dan kan je over een jaar of vijf weer teren op de opleiding!!
Ik noemde Anita omdat dat de enige is die we hebben op het moment. Tuurlijk ben ik het met je eens dat het een matige speler is. En ook ben ik het helemaal met je eens over de jeugdopleiding en Cruijff.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door Cyprioot --
Senja
 Senja - vrijdag 09 december 2011 - 10:35   quote  deeplink  
Inmijn ogen ligt het probleem niet bij Jansen maar bij de achterhoede. De verdedigers wekken zo weinig vertrouwen dat je opbouwend minder aanvallend speelt. Je gaat je automatisch dichter tegen de verdediging aan laten zakken. De Boer moet kiezen uit twee slechte opties en dat gaat ten koste van Jansen zijn kwaliteiten.

Hoe jammer dat op dit moment ook is het is niet anders. Het eerste dat moet gebeuren zijn verdedigers Anita en Blind vervangen, ze voldoen gewoonweg niet. Heel simpel gewogen en te licht bevonden. Denk dat aanvallend het een stuk beter zou lopen als de verdediging veel meer solide zou zijn, je kan dan verder van je goal afspelen. Ik denk dat De Boer gek wordt soms als hij dit ziet en hij kan ook niet anders dan de beste 11 opstellen die je in je selectie hebt maar daar zit wel een bottelnek denk ik.

Cruyff heeft heel goed gezien dat je deze spelers zelf prima kan opleiden. Met Jonk en Bergkamp aan de basis heb je zoveel bagage om je daarop de focussen. Loopt er bij Ajax ZA geen goede verdediger rond is mijn vraag. Profiel van een verdediger zou toch moeten zijn groot, sterk en atletisch met opbouwende kwaliteiten.
Stanley
 Stanley - vrijdag 09 december 2011 - 10:37   quote  deeplink  
Theo kan bij mij wel een potje breken moet ik zeggen.

Kwam met veel verwachtingen naar ons en wat was zijn deel? Misplaatste arrogantie van Jan Vertonghen die even wilde laten zien wie de baas op het veld was en Theo oversloeg wanneer het maar kon.

Een positie in het team waarvan iedereen zag dat het niet de zijne was.

Altijd en immer maar hijgende teamgenoten in zijn nek die hem de vrije trap willen ontnemen!!!

En dan het gezeik met de RVC en tegenvallende prestaties op het veld.

Nee, dan eerder Eriksen in een gesprekje met Vertonghen dat van hen een socialere instelling wordt verwacht met een veeeeel grotere inzet!!!
Kane
 Kane - vrijdag 09 december 2011 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 08:11 schreef Cyprioot het volgende:

Links Eriksen, Anita als verdedigende middenvelder en rechts op het middenveld Serero.

Maar liever zie ik drie verdedigers met een voorstopper en een middenveld met punt naar voren waarbij Eriksen dan links speelt, de Jong als schaduwspits en Serero rechts op het middenveld.
Kane
 Kane - vrijdag 09 december 2011 - 11:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 11:01 schreef Kane het volgende:

[..]

Links Eriksen, Anita als verdedigende middenvelder en rechts op het middenveld Serero.

Maar liever zie ik drie verdedigers met een voorstopper en een middenveld met punt naar voren waarbij Eriksen dan links speelt, de Jong als schaduwspits en Serero rechts op het middenveld.
Misschien zelfs in plaats van Eriksen op links Aisati. Eriksen is geen doorzetter.
Amstedam
 Amstedam - vrijdag 09 december 2011 - 15:38   quote  deeplink  
Eriksen is een van de top talenten van Europa,
Hopelijk blijft hij nog een tijd om zich door te
ontwikkelen...

Jansen wil ik nog niet meteen afschrijven,Al had ik
natuurlijk ook meer verwacht,maar waar zie je het niet
dat zelfs een goeie speler in het eerste jaar voor een
nieuwe club,tijd nodig heeft om zich aan te passen,
en zich te laten gelden...

Lodeiro in combinatie met Eriksen is niet slecht
maar het evenwicht op het middenveld moet niet vergeten
worden,een middelveld met kleinere spelers moet goed
op elkaar ingespeeld zijn tikkie takkie voetbal
jodocus
 jodocus - vrijdag 09 december 2011 - 17:06   quote  deeplink  
laat maar lekker gaan die theo , en thea imbecilio dr bij
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 09 december 2011 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 10:35 schreef Senja het volgende:
Inmijn ogen ligt het probleem niet bij Jansen maar bij de achterhoede. De verdedigers wekken zo weinig vertrouwen dat je opbouwend minder aanvallend speelt. Je gaat je automatisch dichter tegen de verdediging aan laten zakken. De Boer moet kiezen uit twee slechte opties en dat gaat ten koste van Jansen zijn kwaliteiten.

Hoe jammer dat op dit moment ook is het is niet anders. Het eerste dat moet gebeuren zijn verdedigers Anita en Blind vervangen, ze voldoen gewoonweg niet. Heel simpel gewogen en te licht bevonden. Denk dat aanvallend het een stuk beter zou lopen als de verdediging veel meer solide zou zijn, je kan dan verder van je goal afspelen. Ik denk dat De Boer gek wordt soms als hij dit ziet en hij kan ook niet anders dan de beste 11 opstellen die je in je selectie hebt maar daar zit wel een bottelnek denk ik.

Cruyff heeft heel goed gezien dat je deze spelers zelf prima kan opleiden. Met Jonk en Bergkamp aan de basis heb je zoveel bagage om je daarop de focussen. Loopt er bij Ajax ZA geen goede verdediger rond is mijn vraag. Profiel van een verdediger zou toch moeten zijn groot, sterk en atletisch met opbouwende kwaliteiten.
Jij ziet waar het probleem ligt, iemand met kennis van het spelletje...niet de schuld bij Janssen leggen omdat hij zijn niveau van Twente niet haalt....Janssen is nu verder naar voor geschoven naar de juiste positie en hij krijgt nog de schuld van de wanorde achterin....Jan Vertonghen kan niks fout doen in jullie ogen....Jan moet zijn verdediging beter aansturen want dat doet hij nauwelijks... loopt veel te vaak naar voor omdat hij opkomend sterker is dan verdedigend...als hij een enkele x opkomt moet de verdedigende middenvelder liefst Enoh zijn positie overnemen...
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 december 2011 - 18:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 17:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jij ziet waar het probleem ligt, iemand met kennis van het spelletje...niet de schuld bij Janssen leggen omdat hij zijn niveau van Twente niet haalt....Janssen is nu verder naar voor geschoven naar de juiste positie en hij krijgt nog de schuld van de wanorde achterin....Jan Vertonghen kan niks fout doen in jullie ogen....Jan moet zijn verdediging beter aansturen want dat doet hij nauwelijks... loopt veel te vaak naar voor omdat hij opkomend sterker is dan verdedigend...als hij een enkele x opkomt moet de verdedigende middenvelder liefst Enoh zijn positie overnemen...
Inderdaad al vind ik Vertonghen zeker wel een sterke speler die gevaarlijk is als ie mee opkomt. Helaas met een opkomende v/d Wiel erbij blijven Anita en Blind achterin tja hoe dat afloopt weten we allemaal. Nogmaals met een sterke linksback is het al minder gevaarlijk als Jan opkomt...

Ontopic:

Als Janssen echt weggaat is dat niet je grootste zorg omdat je dan nog genoeg spelers overheb: Lodeiro,Sorero,Rits en die ik liever niet zie Aissatie en de Jong.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door Hummel10 --
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2011 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 17:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Slechts 1 tegengoal dit seizoen bij het opkomen van Vertonghen. Dat doet ie dus prima, verdedigend is hij dit seizoen inderdaad niet sterk. En mijn commentaar op Theo is niet over zijn verdedigende werk, maar aan de bal doet hij werkelijk waar helemaal niks goeds..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 december 2011 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Slechts 1 tegengoal dit seizoen bij het opkomen van Vertonghen. Dat doet ie dus prima, verdedigend is hij dit seizoen inderdaad niet sterk. En mijn commentaar op Theo is niet over zijn verdedigende werk, maar aan de bal doet hij werkelijk waar helemaal niks goeds..
Niks is overdreven hij maakt de verwachtingen nog niet waar maar hij doet zeker wel goede dingen!
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2011 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 19:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Niks is overdreven hij maakt de verwachtingen nog niet waar maar hij doet zeker wel goede dingen!
Wanneer dan??
Amstedam
 Amstedam - vrijdag 09 december 2011 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 19:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Precies!

Iedereen schrijf een speler altijd zo makkelijk en snel af
en als Jansen nu Ajax kampioen maakt willen ze meteen een standbeeld
van hem,zo makkelijk allemaal

Jansen is niet de constante top Jansen van Twente

Maar bijna elke speler bij een nieuwe club moet wennen
heeft moeite om zich te laten gelden,ik zie goeie dingen
als Jansen het vertrouwen blijft krijgen dan zie ik hem
steeds beter worden ik heb daar vertrouwen in
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 09 december 2011 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 18:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Jan is verdedigend misschien iets minder sterk als vorig seizoen... maar als centrale verdediger en als aanvoerder mag hij zijn verdediging wel wat beter aansturen... en daar sciet hij duidelijk te kort.....
Janssen is idd aan de bal niet te vergelijken met vroeger in zijn tijd bij Twente.
Al moet ik zeggen dat zijn passes in de meeste gevallen wel aankomen.
Maar zijn niveau halen doet hij niet... komt dat misschien door zijn medespelers... offeren die zich te weinig op voor hem....of speelt hij doelbewust minder zodat Ajax hem laat gaan voor een zacht prijsje naar Vitesse...elke dag op en neer rijden naar Amsterdam is ook geen lolletje voor hem lijkt mij....
Waarom laat de boer Serero niet invallen voor Janssen of Ebecilio, eens kijken wat dat brengt... lijkt me tegen RKC geen verkeerde keuze...de zuid Africaan is op meerder plaasten in te zetten...Serero zit wel op de bank...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 09 december 2011 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 18:32 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad al vind ik Vertonghen zeker wel een sterke speler die gevaarlijk is als ie mee opkomt. Helaas met een opkomende v/d Wiel erbij blijven Anita en Blind achterin tja hoe dat afloopt weten we allemaal. Nogmaals met een sterke linksback is het al minder gevaarlijk als Jan opkomt...

Ontopic:

Als Janssen echt weggaat is dat niet je grootste zorg omdat je dan nog genoeg spelers overheb: Lodeiro,Sorero,Rits en die ik liever niet zie Aissatie en de Jong.
Mee eens!
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2011 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 19:57 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Jan is verdedigend misschien iets minder sterk als vorig seizoen... maar als centrale verdediger en als aanvoerder mag hij zijn verdediging wel wat beter aansturen... en daar sciet hij duidelijk te kort.....
Janssen is idd aan de bal niet te vergelijken met vroeger in zijn tijd bij Twente.
Al moet ik zeggen dat zijn passes in de meeste gevallen wel aankomen.
Maar zijn niveau halen doet hij niet... komt dat misschien door zijn medespelers... offeren die zich te weinig op voor hem....of speelt hij doelbewust minder zodat Ajax hem laat gaan voor een zacht prijsje naar Vitesse...elke dag op en neer rijden naar Amsterdam is ook geen lolletje voor hem lijkt mij....
Waarom laat de boer Serero niet invallen voor Janssen of Ebecilio, eens kijken wat dat brengt... lijkt me tegen RKC geen verkeerde keuze...de zuid Africaan is op meerder plaasten in te zetten...Serero zit wel op de bank...
Als hij net zo is als Loderio dan ben ik er zeer blij mee als hij gaat spelen..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 december 2011 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Als hij net zo is als Loderio dan ben ik er zeer blij mee als hij gaat spelen..
Dat Lodeiro kan voetballen wwist ik al vond het al jammer dat ie door blesssures
niet kon spelen. Zelfde met Sorero echt een leuk voetballertje kan super snel kaatsen en erg behendig. Weet niet ofdat ie helemaal fit is maar ander mag ie van mij wel vaker spelen. Jammer dat de Boer er anders over denkt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door Hummel10 --
remco k
 remco k - vrijdag 09 december 2011 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 21:36 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat Lodeiro kan voetballen wwist ik al vond het al jammer dat ie door blesssures
niet kon spelen. Zelfde met Sorero echt een leuk voetballertje kan super snel kaatsen en erg behendig. Weet niet ofdat ie helemaal fit is maar ander mag ie van mij wel vaker spelen. Jammer dat de Boer er anders over denkt
De Boer brengt die jonge rustig denk ik..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 december 2011 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 09 december 2011 - 21:39 schreef remco k het volgende:

[..]

De Boer brengt die jonge rustig denk ik..
Denk het ook wel een leuk voetballertje
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 09 december 2011 - 21:43   quote  deeplink  
helaas doet het niet

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Theo naar Vitesse en Lodeiro linksmidden ?

0.0065240