|
|
remco k
|
|
|
Twee officials Kroatische voetbalbond opgepakt op verdenking van omkoping 09-12-11
Het nationale persbureau van Kroatië, Hina, meldt vrijdag dat er twee leden van de Kroatische voetbalbond zijn aangehouden op verdenking van omkoping. De arrestaties komen daags na de spraakmakende 1-7 nederlaag van Dinamo Zagreb tegen Olympique Lyon.
AjaxF-side.NL Vice-voorzitter Zeljko Siric en het hoofd van de scheidsrechterscommissie Stjepan Djedovic zijn door de Kroatische politie opgepakt. Siric is voormalig arbiter en staat bekend als een van de beste scheidsrechters van Zuid-Europa.
De 1-7 nederlaag van Dinamo Zagreb tegen Olympique Lyon is de laatste dagen veel in het nieuws, aangezien de Franse topclub een grote overwinning nodig had om zich te plaatsen voor de volgende ronde van de Champions League, ten koste van Ajax. De UEFA houdt zich tot dusver op de vlakte, de KNVB en Ajax gaan echter stappen ondernemen.
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=19993 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Echt dit zaakje is niet zuiver, waarom worden dit soort mannetjes anders opgepakt.. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Bizar dit. Ik had niet echt het gevoel dat er nog iets ging gebeuren, maar dit is wel opvallend. Wie weet verandert dit iets. |
|
|
|
|
Sander111
|
|
|
Ik hoorde wel dat deze arrestaties niet over de wedstrijd van Zagreb-Lyon gaat maar om andere gevallen... dat is nou weer jammer! |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 19:13 schreef Sander111 het volgende:Ik hoorde wel dat deze arrestaties niet over de wedstrijd van Zagreb-Lyon gaat maar om andere gevallen... dat is nou weer jammer! Dat is precies hetgeen ik ook heb gehoord. Helaas heeft het niks met woensdagavond te maken. Het gaat om een wat oudere zaak. Maar toch... |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 20:12 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is precies hetgeen ik ook heb gehoord. Helaas heeft het niks met woensdagavond te maken. Het gaat om een wat oudere zaak. Maar toch... Zeker. Waar rook is, is vuur Pietje. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Inderdaad, RW81. Maar ik denk toch eerlijk gezegd wel, dat wij met een hoop frustraties blijven zitten. De uitslag van beide wedstrijden in poule D van afgelopen woensdag zullen in de boeken blijven staan. Helaas... |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 20:12 schreef Pietje het volgende:[..] Dat is precies hetgeen ik ook heb gehoord. Helaas heeft het niks met woensdagavond te maken. Het gaat om een wat oudere zaak. Maar toch... Nog eens te meer een reden om onderzoek te doen naar de wedstrijd van woensdag. Ik geloof trouwens niet dat het bestuur van Lyon een bedrag heeft gegeven aan DZ, maar eerder dat enkele spelers van Lyon met enkele spelers van DZ, bij het het uit de kleedkamer komen aan het eind van de rustperiode, met elkaar hebben gesproken in de trend van; hé, in Amsterdam staat het 0-2, 2 afgekeurde goals van AJAX, we hebben er nog maar 5 nodig. Daar hebben wij nog wel iets voor over..... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 20:21 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Nog eens te meer een reden om onderzoek te doen naar de wedstrijd van woensdag. Ik geloof trouwens niet dat het bestuur van Lyon een bedrag heeft gegeven aan DZ, maar eerder dat enkele spelers van Lyon met enkele spelers van DZ, bij het het uit de kleedkamer komen aan het eind van de rustperiode, met elkaar hebben gesproken in de trend van; hé, in Amsterdam staat het 0-2, 2 afgekeurde goals van AJAX, we hebben er nog maar 5 nodig. Daar hebben wij nog wel iets voor over..... De UEFA heeft kenbaar gemaakt, dat deze zaak niet verder wordt onderzocht. Het enige dat zij zouden hebben kunnen traceren is het "wedgedrag" bij bepaalde bookmakers en daar hebben zij niets onregelmatigs gevonden. Ik ben bang dat het blijft zoals het was: 0-3 en 1-7 zonder verdere gevolgen of maatregelen, laat staan straffen. Het zijn slimme jongens, er zal dus -mits inderdaad gerommeld- één of meerdere individuele spelers zijn benaderd die wel of niet zijn omgekocht. En dat kun je uiteraard nooit hard maken. Helaas... |
|
|
|
|
ajax till i die
|
|
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Dit bericht heb ik nog nergens anders zien staan. Ik vermoed dat die berichtgeving enigszins gemanipuleerd is: kijk naar de cruciale tekst, waar ineens een soort automtische spellingcontrole (onderstreping) is te zien. Dat houdt in dat er iemand in Word bezig is geweest... Ik vertrouw het niet! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|