|
|
jodocus
|
|
|
ik zeg van de beurs af , hoe ? iedereen verkopen , en met eigen jeugd verder want nu is het toch ook niks. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Echt, blijven we hier nou over mekkeren? Dat gaat niet zomaar. Dat kost Ajax veel geld. En wat gaat het netoo effect zijn? Houdt dan de NV op met bestaan? Nee dus, en dus veranderd er dan feitelijk niets anders dan dat de NV Ajax niet meer beursgenoteerd is.
Netto resultaat: Ajax levert veel centen in, voor wat? |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 18:47 schreef jodocus het volgende:ik zeg van de beurs af , hoe ? iedereen verkopen , en met eigen jeugd verder want nu is het toch ook niks. Ik wou dat het zo makkelijk was
We hadden er nooit mee moeten beginnen!!!! Waren we nu nog maar in de tijdperk De Meer!!!!!!!
Ik wil dat de aandelen in handen is van Echte Ajacieden!!! ik vertrouw al die maatpakmannetjes en vrouwtjes niet!!! ze gebruiken Ajax om op te scheppen op miljonair feestjes zo maken Ajax kapot! Al 12jaar lang!!! |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Ik had ergens gelezen dat het Ajax een slordige 55 miljoen euro kost om van de beurs af te gaan. Is wel handig om te weten voordat er stelling wordt genomen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 18:58 schreef Amstedam het volgende:[..] Ik wou dat het zo makkelijk was We hadden er nooit mee moeten beginnen!!!! Waren we nu nog maar in de tijdperk De Meer!!!!!!! Ik wil dat de aandelen in handen is van Echte Ajacieden!!! ik vertrouw al die maatpakmannetjes en vrouwtjes niet!!! ze gebruiken Ajax om op te scheppen op miljonair feestjes zo maken Ajax kapot! Al 12jaar lang!!! 13 jaar.. In februari 14. |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 19:05 schreef PSVMocro het volgende:Ik had ergens gelezen dat het Ajax een slordige 55 miljoen euro kost om van de beurs af te gaan. Is wel handig om te weten voordat er stelling wordt genomen. Ajax moet nu afwegen wat het beste is voor de Toekomst van Ajax als dat 55 miljoen kost dan moet dat maar |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Frankie net gebeld. Hij vond het een top idee. Hij komt morgen even bij je langs om het door te spreken met je. Rond een uurtje of 12. Zet je de koffie aan dan? Vergeet geen zoetjes te kopen. Frankie houd niet zo van bitter. Toedeledokie!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 09 december 2011 door RoodWit81 -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 19:15 schreef Amstedam het volgende:[..] Ajax moet nu afwegen wat het beste is voor de Toekomst van Ajax als dat 55 miljoen kost dan moet dat maar MOet je dat wel hebben he.. |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 18:47 schreef jodocus het volgende:ik zeg van de beurs af , hoe ? iedereen verkopen , en met eigen jeugd verder want nu is het toch ook niks. wat dnek jij er zelf over wat het beste is voor de toekomst van Ajax
We moeten iniedergeval weer een Voetbalclub worden |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 19:18 schreef Amstedam het volgende:[..] wat dnek jij er zelf over wat het beste is voor de toekomst van Ajax We moeten iniedergeval weer een Voetbalclub worden JOHAAAAN, JOHAAAAN, JOHAAAAN |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
55 miljoen... en dat is het volgens jou waard. Ik ben echt heel benieuwd waarom. Ik ben echt heel benieuwd wat er volgens jou veranderd als Ajax 55.000.000 euro uitgeeft om van de beurs af te komen. Wat gaat dat onze club dan opleveren volgens jou? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 20:49 schreef Eide het volgende:55 miljoen... en dat is het volgens jou waard. Ik ben echt heel benieuwd waarom. Ik ben echt heel benieuwd wat er volgens jou veranderd als Ajax 55.000.000 euro uitgeeft om van de beurs af te komen. Wat gaat dat onze club dan opleveren volgens jou? Zo bedoel ik het niet. wat ik wel bedoel is dat het voetbal gedeelte gesheiden moet blijven van het zakelijke deel.
Je kan AJAX idd niet zomaar van de beurs halen en ik denk ook dat het op dit moment helemaal niets oplost. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 20:49 schreef Eide het volgende:55 miljoen... en dat is het volgens jou waard. Ik ben echt heel benieuwd waarom. Ik ben echt heel benieuwd wat er volgens jou veranderd als Ajax 55.000.000 euro uitgeeft om van de beurs af te komen. Wat gaat dat onze club dan opleveren volgens jou? Als je het nu doet, dan zet je de toekomst van Ajax op het spel. Je moet 55 miljoen betalen, terwijl het eigen vermogen 44 miljoen is. Je hebt dan met een negatief eigen vermogen geen buffer meer om verliezen op te vangen en als Ajax dan niet jaarlijks kampioen wordt, dan dreigt er een Feyenoordscenario. Als Ajax serieus van de beurs wil, dan moet het eerst de uitgaven en inkomsten zonder CL en zonder transfers in balans krijgen. Dan heb je in principe geen buffer nodig, omdat je ongeacht de prestaties altijd quitte speelt en het EV stabiel blijft. Vervolgens een 5 of 10-jarenplan maken om de aandelen terug te kopen afhankelijk van de winst die ze boeken en met het oog op het behouden van een sterke EV positie. |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 22:55 schreef PSVMocro het volgende:[..] Als je het nu doet, dan zet je de toekomst van Ajax op het spel. Je moet 55 miljoen betalen, terwijl het eigen vermogen 44 miljoen is. Je hebt dan met een negatief eigen vermogen geen buffer meer om verliezen op te vangen en als Ajax dan niet jaarlijks kampioen wordt, dan dreigt er een Feyenoordscenario. Als Ajax serieus van de beurs wil, dan moet het eerst de uitgaven en inkomsten zonder CL en zonder transfers in balans krijgen. Dan heb je in principe geen buffer nodig, omdat je ongeacht de prestaties altijd quitte speelt en het EV stabiel blijft. Vervolgens een 5 of 10-jarenplan maken om de aandelen terug te kopen afhankelijk van de winst die ze boeken en met het oog op het behouden van een sterke EV positie. Maar eerlijk gezegd, denk ik dat het inmiddels ruim boven die € 55 miljoen gaat kosten om Ajax van de beurs te krijgen. Dat bedrag is namelijk ongeveer een jaar geleden berekend voor het terugkopen van de Ajax-aandelen tegen de toen geldende koers tegenover de koers van de uitgifte van de aandelen ten tijde van de beursgang. Dat verschil is alleen maar groter geworden, omdat alle aandelen, ook de Ajax aandelen, nog verder zijn weggezakt in waarde. Ik vermoed, dat de kosten voor het nu terugkopen van de aandelen geraamd moeten worden op zo'n slordige € 70 miljoen tot € 75 miljoen. Een bijkomend nadeel dus van de malaise op de financiële markten. Dit gaat Ajax dus 3 keer niet doen: nu niet, dan niet, nooit niet. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 23:06 schreef Pietje het volgende:[..] Maar eerlijk gezegd, denk ik dat het inmiddels ruim boven die € 55 miljoen gaat kosten om Ajax van de beurs te krijgen. Dat bedrag is namelijk ongeveer een jaar geleden berekend voor het terugkopen van de Ajax-aandelen tegen de toen geldende koers tegenover de koers van de uitgifte van de aandelen ten tijde van de beursgang. Dat verschil is alleen maar groter geworden, omdat alle aandelen, ook de Ajax aandelen, nog verder zijn weggezakt in waarde. Ik vermoed, dat de kosten voor het nu terugkopen van de aandelen geraamd moeten worden op zo'n slordige € 70 miljoen tot € 75 miljoen. Een bijkomend nadeel dus van de malaise op de financiële markten. Dit gaat Ajax dus 3 keer niet doen: nu niet, dan niet, nooit niet. Misschien dan?? |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote: Hahaha. Nee, niks misschien. NOOIT. Want laten we eerlijk zijn, dat kan of wil Ajax niet betalen! Oké, dan ben je van de beurs, maar wel zo'n € 70 miljoen armer... En dan? Je begroting dus verlagen, een nog kleinere club worden? Laat ik vooropstellen, dat ik een verklaard tegenstander van de beursgang ben geweest, omdat Ajax daarmee een NV werd, in plaats van een voetbalclub. Maar helaas, gedane zaken nemen geen keer, en al helemaal niet wanneer dat erg veel geld gaat kosten. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 22:09 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Zo bedoel ik het niet. wat ik wel bedoel is dat het voetbal gedeelte gesheiden moet blijven van het zakelijke deel. Je kan AJAX idd niet zomaar van de beurs halen en ik denk ook dat het op dit moment helemaal niets oplost. Het punt is dat zelfs al gaat Ajax van de beurs, dat er nog steeds een NV Ajax zal blijven. Dat is niet anders dan bij PSV or Feyenoord hoor waar ze ook een zakelijk deel hebben. Ajax is hierin alleen bijzonder omdat het toevallig beursgenoteerd is.
De pijn zit em dat de NV de laatste jaren boven de club is gegaan. En dat moet iet. Sportiviteit ging ten koste van zakelijk belang. Klinkt overigens als iets waar Cruijff ook vanaf wil maar die discussie verder terzijde. De NV moet ten dienste staan van de club. En of dat beursgenoteerd is of niet, het zal me werkelijk waar jeuken. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op vrijdag 09 december 2011 - 23:06 schreef Pietje het volgende:[..] Maar eerlijk gezegd, denk ik dat het inmiddels ruim boven die € 55 miljoen gaat kosten om Ajax van de beurs te krijgen. Dat bedrag is namelijk ongeveer een jaar geleden berekend voor het terugkopen van de Ajax-aandelen tegen de toen geldende koers tegenover de koers van de uitgifte van de aandelen ten tijde van de beursgang. Dat verschil is alleen maar groter geworden, omdat alle aandelen, ook de Ajax aandelen, nog verder zijn weggezakt in waarde. Ik vermoed, dat de kosten voor het nu terugkopen van de aandelen geraamd moeten worden op zo'n slordige € 70 miljoen tot € 75 miljoen. Een bijkomend nadeel dus van de malaise op de financiële markten. Dit gaat Ajax dus 3 keer niet doen: nu niet, dan niet, nooit niet. Als Ajax er ooit aan gaat beginnen dan moet het sowieso gefaseerd volgens een stappenplan, anders is het onverantwoord en dus geen optie. Hoe hoger het bedrag des te langer het zal duren. Het grootste verschil met andere clubs die ook een NV zijn, is dat je dan af bent van al die extra procedures en regels die door de beursnotering zijn opgelegd. Geen ava, ledenraad, etc. gewoon alles schrappen. Een Algemeen Directeur, Commercieel Directeur en evt. een Technisch directeur of in het geval van Ajax 2 man die verantwoordelijk zijn voor het technisch beleid. Daaronder de technische staf en de rest van het personeel. Een RvC die je niet hoort of ziet, maar echt op de achtergrond controleren of er een financieel verantwoord beleid wordt gevoerd. Het liefst mensen die niet op elkaars stoel gaan of willen zitten, want dat heeft denk ik Ajax genekt de afgelopen jaren. Meerdere mensen die zich met 1 functie willen bemoeien of op elkaars stoel willen zitten en dat kan alleen maar tot frictie en onrust leiden.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 december 2011 door PSVMocro -- |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
er zin genoeg beurs genoteerde bedrijven die het prima doen. Bij Ajax is de rottigheid al van voor de beurs periode. Een klein groepje probeert de macht te verdelen en dat heeft weinig met de beurs te maken. De beurs kan juist een positief effect hebben met een goede bestuursraad. Het grote probleem is dat het groepje zich zowel heeft genesteld in de LR en straks de bestuursraad als in het bedrijf Ajax. Dat geeft ze de positie om hun eigen old boys network (Coronel en kompanen)Het idee van een raad op te stellen die niets met Ajax te maken heeft was een opportunistisch plan dat totaal verkeerd heeft uitgepakt door onduidelijkheden.
In feite had het zo moeten zijn dat Cruyff technisch en voetbal technisch de touwtjes in handen had moeten hebben en dat Ten Have, Olfers, Romer het bedrijf hadden moeten runnen. Davids had zijn ondersteuning moeten geven aan het voetballend geheel. Door onduidelijke taakverdelingen gingen bedrijfsmensen zich bemoeien en beslissingen nemen op voetbalgebied en zich met Cruyff zijn taken bemoeien. Dat is dodelijk voor elke RvC aangemoedigd en gevoed door Coronel en kompanen werden partijen tegenover elkaar gezet.
Alleen al de uitspraak dat niemand die nu in de RvC zit (was eis van Van Os en Coronel) nog deel uit mocht gaan maken van een andere raad dan weet je toch al hoe laat het is en dat het belang van Ajax door deze bende niet op nr 1 gezet is maar hun eigen belang.
Als de vier leden in de RvC hadden gedaan wat ze moesten doen dan had iedereen er de vruchten van geplukt. De NV Ajax blij supporters blij en voetballers blij. dan was de beurs geen issue geweest.
Het enige waarover de RvC had kunnen steggelen dat was aan en verkoop beleid en dat was de verantwoording geweest van de Algemeen directeur. Deze had zowel naar de NV als de technische afdeling verantwoording moeten afleggen.
Nu hebben de club Ajax en het bedrijf Ajax grote negatieve schade opgelopen omdat er Rotte appels als Coronel hun positie hebben willen verdedigen en behouden en daar zit het grote probleem deze mensen vergooien de hele club met hun interne spelletjes die al jaren de club in de glijdende schaal brengen.
die Sturkenboom is ook een foute die heeft hele grote connecties met Van Os en Coronel en is hun vriendje die straks ook een positie gaat innemen in het management. Lekker factureren vanuit zijn eigen consultancy bureau. Deze man heeft ooit de scheidsrechters gebeuren op het KNVB centrum proberen te reorganiseren. Dit heeft geleid tot het uiterst beroerd fluitende scheidsrechters corps wat we nu hebben Deze duistere man hebben Coronel en zijn kompanen binnen gehaald om ook lekker mee te eten uit de ruif die Supporters betalen met hun dure seizoenkaarten en dat stoort me nog het meest. |
|
|
|
|
Pietje P.
|
|
|
Wat ik echt niet begrijp is dat de situatie alleen maar erger wordt. De directie was toch afgetreden? Die 2 gladjakkers van der aat en slob zitten er gewoon nog?? Wegwezen met die malloten! Als je de verhalen hoort liggen de rotte appels stevig in de AJAX mand en die gaan hun plekkie echt niet afstaan. Van de beurs gaan zorgt er wel voor dat die infantiele bestuurslaag eruit gaat en die blijft nu gewoon zitten, en zolang die hufters de boel lopen te verzieken, zal AJAX, AJAX niet meer zijn.. Die gasten stappen echt niet zelf op!! Tenzij ze een handje worden geholpen....................... |
|
|
|
|
jodocus
|
|
|
helemaal mee eens piet potent |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 09:47 schreef Pietje P. het volgende:Wat ik echt niet begrijp is dat de situatie alleen maar erger wordt. De directie was toch afgetreden? Die 2 gladjakkers van der aat en slob zitten er gewoon nog?? Wegwezen met die malloten! Als je de verhalen hoort liggen de rotte appels stevig in de AJAX mand en die gaan hun plekkie echt niet afstaan. Van de beurs gaan zorgt er wel voor dat die infantiele bestuurslaag eruit gaat en die blijft nu gewoon zitten, en zolang die hufters de boel lopen te verzieken, zal AJAX, AJAX niet meer zijn.. Die gasten stappen echt niet zelf op!! Tenzij ze een handje worden geholpen....................... Dus moeten wij, de supporters, hun het onmogelijk maken verder hun machtswellustige werkzaamheden uit te voeren! Maar hoe dan? Kunnen de spelers en trainers geen partij kiezen in het openbaar voor Cruijff en allemaal hun contracten inleveren en met Cruijff een NIEUW AJAX opstarten.....???
Ik weet het niet meer, Wie het wel weet mag het zeggen..... |
|
|
|
|
riveco
|
|
|
Dat verhaal van waarde nu 70 a 75 miljoen is zeker niet waar. Bij die 55 miljoen is namelijk uitgegaan dat de aandeelhouders minimaal de aankoopprijs terug willen die ze in het begin hebben betaald. En nu wordt er gesproken dat een aandeelhouder misschien van de aandelen af wil, dus krijgen ze dat nooit en kan het alleen maar minder gaan kosten. Dit buiten de vraag of ik voor of tegen zou zijn, maar één ding is zeker we worden genaaid door Slop en van Aat |
|
|
|
|
alibabba
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 10:57 schreef riveco het volgende:Dat verhaal van waarde nu 70 a 75 miljoen is zeker niet waar. Bij die 55 miljoen is namelijk uitgegaan dat de aandeelhouders minimaal de aankoopprijs terug willen die ze in het begin hebben betaald. En nu wordt er gesproken dat een aandeelhouder misschien van de aandelen af wil, dus krijgen ze dat nooit en kan het alleen maar minder gaan kosten. Dit buiten de vraag of ik voor of tegen zou zijn, maar één ding is zeker we worden genaaid door Slop en van Aat Van der Aat maakt me kwaad en dat is zeer slecht voor de kwaliteit van mijn zaad :) |
|
|
|