|
|
alibabba
|
|
|
Na het debacle van afgelopen woensdag, moeten onze Ajacieden zo professioneel zijn om RKC morgen de oren te wassen. Het beste medicijn om deze kater te verwerken is om RKC vanaf de 1e minuut agressief aan te pakken en ze geen moment de indruk te laten geven dat er wat te halen valt.
In het verleden is gebleken dat Ajax amper verliest in Waalwijk. 1x gebeurde dat en dat was de 1e keer dat RKC en Ajax op competitieniveau de degens kruiste ( 3-1 nederlaag in het seizoen 88'89 ). In totaal werd er 20x deze wedstrijd gespeeld, waarvan er 7 gelijk eindigde. Ajax pakte dus 12x de volle buit in het Brabantse.
Het vele aantal punten die bij Ajax verloren gingen, heeft verschillende oorzaken. 1 van die oorzaken is dat Ajax geen echte spits meer heeft. Ik vind een balvaste spits essentieel voor een goed draaiend Ajax. In het verleden is gebleken dat Stefan Pettersson zo'n target was. Op 04-03-1990 laat hij in de match in Waalwijk zien dat zo'n type spits bij Ajax hoort;
Op 08-02-1998 werd het 1-5 en bij RKC speelde destijds Dennis Rommedahl mee. Michael Laudrup zou in die wedstrijd 3 doelpunten maken. Shota Arveladze scoorde er 1 en Tijjani Babangida deed hetzelfde. Ajax werd dat seizoen onder Morten Olsen met overmaat kampioen. In totaal behaalde Ajax 89 punten ( 17 punten meer dan nummer 2 PSV ) en werd een doelsaldo gehaald van 112-22.
De laatste RKC - Ajax dateert van 21-03-2010. Bij RKC speelde oud-Ajacied Jurgen Colin mee en ook Boerrigter speelde in het blauw-geel. Rommedahl deed nu in het goeie shirt mee en scoorde 1 van de 5 treffers ( 1-5 ). Siem de Jong, Pantelic en Suarez 2x deden de rest.
Gaan we winnen en zo ja, hoeveel???? |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ali klasbak! Mooi stuk weer. Ajax is inderdaad heel erg aangeslagen! Ik verwacht een hele moeilijke 1-2, RKC is zo slecht niet! We komen wel met 1-0 achter denk ik! |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Ik verwacht na de teleurstelling een gebrand Ajax wat RKC eenvoudig opzij gaat zetten. Wederom niet de nul, waar wel 4 goals. 1-4.
Helaas heb ik gelijk gekregen over de CL, waar ik een heel slecht gevoel over had, hopelijk hier dan ook maar.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geweldig weer Ali! Janssen is ziek, zit zelfs niet bij de wedstrijdselectie... Tijd voor SERERO... al denk ik dat De Boer wel weer iets anders verzint!!!! In de voorbereiding maakte hij op mij een goede indruk,ik vond hem supersnel, die snelheid zag ik niet bij de anderen...denk zelfs dat hij nog beter kan worden dan Eriksen al is Eriksen wel een klasbak... |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
Kan Bulykin spelen ? Dan zou ik hem spits zetten en Lodeiro linksmidden. Anders Klaassen of Serero maar op het middenveld. |
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 14:35 schreef Cyprioot het volgende:Kan Bulykin spelen ? Dan zou ik hem spits zetten en Lodeiro linksmidden. Anders Klaassen of Serero maar op het middenveld. Het enige wat Bulykin voor ons betekent heeft is die 2-2 tegen psv. Verder heeft ie nog geen pepernoot geraakt. |
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
Ik zeg 3-4-3: Kp: Vermeer CB: vd Wiel CB: Verthongen CB: Blind VM: Enoh VM: Anita AM: Eriksen AM: Serero LV: Lodeiro Sp: Klaassen RV: Suljemani |
|
|
|
|
Cyprioot
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 15:54 schreef steve'o het volgende:[..] Het enige wat Bulykin voor ons betekent heeft is die 2-2 tegen psv. Verder heeft ie nog geen pepernoot geraakt. Ja, en tegen Utrecht uit legde hij er niet 3 in, nee. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
1-3 ingevuld bij Sportpooler..
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 december 2011 door Hasjkoph -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Heeft dat punten opgeleverd?? |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 15:54 schreef steve'o het volgende:[..] Het enige wat Bulykin voor ons betekent heeft is die 2-2 tegen psv. Verder heeft ie nog geen pepernoot geraakt. echt veel speelminuten heeft tie nog niet gehad,
En het was vreselijk geweest als wij in dat misplaatste arrogante Eindhoven hadden verloren,,voor mij heeft tie zijn salaris al terug betaald,moet er niet aan denken als we van Psv verloren hadden, dus die 2-2 (helaas geen winst) is niet zomaar 1 doelpunt,want als we ook daar hadden verloren dan hadden we helemaal geen kans meer op het kampioenschap...Die 2-2 is belangrijker dan 4 doelpunten tegen Excelsior of Rkc |
|
|
|
|
steve'o
|
|
|
quote: Hij heeft er inderdaad 3 ingelegt ja, maar dat was ik ff vergeten. We verloren toen ook gewoon met 6-4, dus ja. Ik vind hem te statisch. |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 17:32 schreef steve'o het volgende: [..] Hij heeft er inderdaad 3 ingelegt ja, maar dat was ik ff vergeten. We verloren toen ook gewoon met 6-4, dus ja. Ik vind hem te statisch. verlies of winst een doelpunt is een doelpunt, hij kon er niks aan doen dat Ajax slecht verdedigde en keepte |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 17:39 schreef Amstedam het volgende:[..] verlies of winst een doelpunt is een doelpunt, hij kon er niks aan doen dat Ajax slecht verdedigde en keepte Gelul, sommige spelers scoren vrij veel maar altijd als het er niet toe doet, en anderen iets minder maar altijd als het ff nodig is. |
|
|
|
|
Amstedam
|
|
|
quote: ik hoop het echt!!
Ik hoop vooral dat Psv punten laat liggen zou wel lkker zijn,maar ik ben bang van niet |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Vermoedelijke opstelling:
Aissati voor Janssen dus, maar ja zoals ik zeg vermoedelijk.
Bronnetje |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Ik ben bang dat het morgen wel eens heel erg kan gaan tegenvallen en de klap van woensdag nog niet is verwerkt! Wil er liever niet aan denken maar het is wel een grote vrees. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 19:59 schreef amsterdammer113 het volgende:Ik ben bang dat het morgen wel eens heel erg kan gaan tegenvallen en de klap van woensdag nog niet is verwerkt! Wil er liever niet aan denken maar het is wel een grote vrees. Ik ben bang dat jij wel eens gelijk gaat hebben...Ajax vind ik op dit moment geen schim van vorig jaar...die blessures daar gelaten...Jol is vorig jaar onder druk opgestapt...die druk is er nu niet....waarschijnlijk omdat onze frank een rasajacied was en nog steeds is... Ik begrijp soms zijn opstellingen niet...maar goed...hoop dat hij het snel onder de knie krijgt...het trainersvak is niet eenvoudig....ben benieuwd of we een inhaalslag maken in de competitie of dat we verder achterop raken...afwachten...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 10 december 2011 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Mijn god zet dan weer madurodam in de spits ,Buly is tenminste een spits.Laat hem staan en hij gaat ze maken. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote: Nee met zo,n keeper kan je er nog wel 6 maken |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 17:32 schreef steve'o het volgende:[..] Hij heeft er inderdaad 3 ingelegt ja, maar dat was ik ff vergeten. We verloren toen ook gewoon met 6-4, dus ja. Ik vind hem te statisch. Dus als een spits er 3 in schiet en de verdediging geeft er 6 weg dan ben je een prutsspits?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2011 door nora -- |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 10 december 2011 - 17:40 schreef remco k het volgende:[..] Gelul, sommige spelers scoren vrij veel maar altijd als het er niet toe doet, en anderen iets minder maar altijd als het ff nodig is. 2-2 was een punt tegen PSV of niet soms |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Bulykin is prima als invaller voor Sightorson. Helaas staat die er langdurig naast en Siem ook. En dan mag je blij zijn dat Ajax die Rus heeft gehaald. |
|
|
|
|
het wonder van ..
|
|
|
Bulykin? Was afgelopen woensdag echt een lachertje in het veld. Was echt niet fit genoeg hoor om inzetbaar te zijn. Zal vandaag niet veel anders zijn. Denk een puntendeling. |
|
|
|
|
AFC M&M
|
|
|
4:3:3
DM Vermeer LB Anita CV van Rhijn(Blind alweer door de mand gezakt positioneel) CV Vertonghen RB van de Wiel CVM Enoh CAM Eriksen CAM Serero LV Aisatti SP Lodeiro RV Sulejmani |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
good work Ali!! 0-4: Sulejmani, Eriksen, Aissati en weer Sulejmani |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 09:28 schreef het wonder van .. het volgende:Bulykin? Was afgelopen woensdag echt een lachertje in het veld. Was echt niet fit genoeg hoor om inzetbaar te zijn. Zal vandaag niet veel anders zijn. Denk een puntendeling. hij was amper aan de bal gekomen!! :/ |
|
|
|
|
het wonder van ..
|
|
|
liep erbij als een oude l.l |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En dat ligt alleen maar aan anderen?? |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Ik stel je een normale vraag, je doet het met je antwoord namelijk wel zo overkomen dat het aan anderen ligt. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 10:34 schreef remco k het volgende:[..] Ik stel je een normale vraag, je doet het met je antwoord namelijk wel zo overkomen dat het aan anderen ligt. maar zo bedoel ik het niet.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Dus nogmaals, hoe bedoel je het dan wel??? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Ja en nee. Ajax voetbalde nauwelijks meer op dat punt in de wedstrijd en Bulykin komt op dat niveau duideijk te kort, zeker als hij niet helemaal fit is. Tegen RKC zal hij prima voldoen schat ik, als hij fit genoeg is. Hij is "slechts" stand-in voor Siem en Koblein he, toevallig zijn die nu beide uitgeschakeld anders zou hij niet spelen. Je kan niet verwachten dat je 3e spits een topper is.
Overigens is dat voor mij een reden om dat dan juist een Ajax jongeling op te stellen zoals Boere of Klaasen maar dat is een andere discussie. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je bent zo duidelijk als het wanbeleid bij Ajax. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: dat jij het nou niet snapt! lees het gewoon en zo bedoel ik het! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 10:46 schreef Eide het volgende:[..] Ja en nee. Ajax voetbalde nauwelijks meer op dat punt in de wedstrijd en Bulykin komt op dat niveau duideijk te kort, zeker als hij niet helemaal fit is. Tegen RKC zal hij prima voldoen schat ik, als hij fit genoeg is. Hij is "slechts" stand-in voor Siem en Koblein he, toevallig zijn die nu beide uitgeschakeld anders zou hij niet spelen. Je kan niet verwachten dat je 3e spits een topper is. Overigens is dat voor mij een reden om dat dan juist een Ajax jongeling op te stellen zoals Boere of Klaasen maar dat is een andere discussie. Volgens mij is het onze tweede spits achter Kolbeinn, tenminste dat zou zo moeten zijn. Ik ben van mening dat je als Ajax zijnde een speler als Boulykin enkel en alleen mag gebruiken als stormram in de laatste minuten. Ajax maakt zichzelf belachelijk door zo'n lompe speler te gebruiken als het 1e aanspeelpunt en daarom ben ik het ook met je eens dat Boere en Klaassen de kans moeten krijgen en dat je Boulikyn enkel en alleen als stormram kan en mag gebruiken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: En ik stel daar de vraag over hoe je dat bedoelt. Waar komt het door dat hij niet aan de bal is gekomen? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Volgens mij is een spits ook wel afhankelijk van zijn medespelers of hij ballen krijgt. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:02 schreef remco k het volgende:[..] En ik stel daar de vraag over hoe je dat bedoelt. Waar komt het door dat hij niet aan de bal is gekomen? pfff...Ajax kwam niet goed voorruit dus toen kreeg die de bal niet! nou goed?? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:06 schreef Ajax Is The Best het volgende:[..] pfff...Ajax kwam niet goed voorruit dus toen kreeg die de bal niet! nou goed?? Volgens mij is ie toch wel een aantal keren aangespeeld maar was die de bal zo weer kwijt. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:18 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is ie toch wel een aantal keren aangespeeld maar was die de bal zo weer kwijt. vind je het gek...hij was niet helemaal fit...en wat denk je als je tegen Real speelt.. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:21 schreef Ajax Is The Best het volgende:[..] vind je het gek...hij was niet helemaal fit...en wat denk je als je tegen Real speelt.. Hij was 100% fit om 10 minuten te spelen, dat zijn er 20 geworden en ik heb toch gewoon een aantal spelers wel een voldoende zien halen die wedstrijd. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:22 schreef remco k het volgende:[..] Hij was 100% fit om 10 minuten te spelen, dat zijn er 20 geworden en ik heb toch gewoon een aantal spelers wel een voldoende zien halen die wedstrijd. oke fit...maar Lodeiro speelde ook niet heel goed...dus dan vind ik niet dat je Bulykin aan moet spreken op zo'n korte tijd |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:25 schreef Ajax Is The Best het volgende:[..] oke fit...maar Lodeiro speelde ook niet heel goed...dus dan vind ik niet dat je Bulykin aan moet spreken op zo'n korte tijd Aanspreken is iets heel anders. Je kan hem wel beoordelen op die minuten, je mag hem er enkel niet op afschrijven. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:30 schreef remco k het volgende:[..] Aanspreken is iets heel anders. Je kan hem wel beoordelen op die minuten, je mag hem er enkel niet op afschrijven. tja... maar ik vind dat die het redelijk heeft gedaan hoor |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zondag 11 december 2011 - 11:01 schreef remco k het volgende:[..] Volgens mij is het onze tweede spits achter Kolbeinn, tenminste dat zou zo moeten zijn. Ik ben van mening dat je als Ajax zijnde een speler als Boulykin enkel en alleen mag gebruiken als stormram in de laatste minuten. Ajax maakt zichzelf belachelijk door zo'n lompe speler te gebruiken als het 1e aanspeelpunt en daarom ben ik het ook met je eens dat Boere en Klaassen de kans moeten krijgen en dat je Boulikyn enkel en alleen als stormram kan en mag gebruiken. Toen Koblrin gebleseert raakte kwam Siem in de spits te spelen en niet Bulykin. Dus is hij inderdaad bedoelt als die stormram. Maar goed, Ajax heeft een leuk elftal aan spelers in de lappenmand en dus moet Bulykin dus spelen, of natuurlijk Klaasen/Boere.
Ik zie liever die jonge jongens maar goed, daar spreekt mijn Ajax hart misschien meer dan dat het zou moeten.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 11 december 2011 door Eide -- |
|
|
|