BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Gedeelte Ledenraad geeft lidmaadschap terug.

Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  
remco k
 remco k - zaterdag 10 december 2011 - 12:17   quote  deeplink  
Balende groep stapt uit ledenraad Ajax

10-12-11 08:40 uur

Mark Geestman (tweede van links) stapt ook uit de ledenraad. © ANP
Een aantal invloedrijke mensen uit de ledenraad van Ajax zegt per direct zijn lidmaatschap van de raad op. De voordrachtscommissie bestuursraad geeft zijn opdracht terug.

Het lijkt erop dat 'een zwijgende meerderheid' uit de Ajaxgelederen het amateurisme en het gekonkel binnen de vereniging spuugzat is. Het gaat om mensen als Cees van Oevelen, Marc Stuut, Dennis Bogaart en Mark Geestman uit de ledenraad, plus Piet Keizer en Richard Louwers.

De laatste, amateurvoetballer bij Ajax, is al sinds januari 2010 betrokken bij de voorgenomen structuurwijzigingen bij de voetbalclub. Enige maanden geleden werd Louwers, die indirect is betrokken bij de Sports Entertainment Group van Kees Ploegsma, benaderd door de raad van commissarissen voor een financieel directeurschap bij de nv Ajax. Na een paar gesprekken trok Louwers zich echter terug. (Henk Spaan)
remco k
 remco k - zaterdag 10 december 2011 - 12:17   quote  deeplink  
http://www.parool.nl/parool/nl/4164/EREDIVISIE/article/detail/3072173/2011/12/10/Balende-groep-stapt-uit-ledenraad-Ajax.dhtml
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 12:27   quote  deeplink  
Ik weet niet of dit voordelig of nadelig is voor het kamp Cruijff? En de zin; De voordrachtscommissie bestuursraad geeft zijn opdracht terug....begrijp ik ook niet helemaal.

Weet iemand welke uitwerking dit kan hebben????
BRW
 BRW - zaterdag 10 december 2011 - 12:57   quote  deeplink  
Remco, ik weet ook niet of dit in het voordeel of nadeel is van Cruijff. Maar de stemming in de ledenraad is al geweest en de meerderheid koos voor het opstappen van de rvc. Dus daar zal niet veel aan veranderen.

Daarnaast was het de bedoeling de ledenraad op te heffen en een bestuursraad in het leven te roepen. Volgens mij was hiervoor een voordrachtscommissie aangesteld. Deze zou drie of meer personen zoeken die in de bestuursraad zouden stappen. Interim zitten daar nu Been, Boxtel en nog eentje.. Maar de voordrachtscommissie gaat hier dus blijkbaar niet mee verder.. Het is mij niet duidelijk uit hoeveel personen deze raad moet bestaan. Ik dacht 7 maar ben hier niet zeker van.. Want volgens zitten er nog vier alleen omdat Coronel en zijn twee kompanen zijn opgestapt moeten daarvoor nog 3 personen gezocht worden. Als ik er naast zit hoor ik het graag!

Het gaat echt slecht met de club en achter de schermen worden vieze spelletjes gespeeld. Ben benieuwd wat dit weer voor verdere gevolgen heeft!
ktotheb
 ktotheb - zaterdag 10 december 2011 - 13:04   quote  deeplink  
Als ik het goed heb begrepen zijn de opgestapte mensen niet per se Cruijff aanhangers. Als ze daar pro-Cruijff mensen voor op die plekken zetten zal dit dus theoretisch een positieve uitwerking kunnen hebben.
Persoonlijk zie ik dit niet per se als voor of nadeel voor een kamp binnen Ajax, maar als een enorme vernedering voor onze hele club. Mensen stappen gewoon op, omdat ze niet meer willen werken binnen deze organisatie, dat is gewoon in en in triest. Ajax is helemaal geen voetbalclub meer, het is een plek waar ego's komen om te laten zien wie de grootste lul heeft. Als mensen uit je ledenraad weg beginnen te lopen is het einde zoek naar mijn idee. Het is een totaal onbelangrijke functie waar je normaal gesproken 4x in het jaar een vergadering voor houdt, nu is het ineens het middelpunt van een enorme machtstrijd. Het maakt niet uit in welk kamp je zit, dat er uberhaupt kampen zijn is gewoon treurig. Iedereen die momenteel bij Ajax betrokken is, is alleen nog maar bezig met winnen van het andere kamp. Dat geldt in mijn ogen zelfs voor Cruijff. Als al die mensen het nou echt menen dat ze allemaal het beste voor hebben met Ajax, dan doe je dit de club niet aan. En iedereen doet mee. Ten Have hoef ik niet eens op te noemen wat die allemaal fout doet. Maar zelfs Cruijff maakt zich hier schuldig aan, want als die nou echt alleen maar het Ajax-belang voor zich heeft, moet hij toch gewoon met van Gaal om tafel. Dat er nu mensen uit de ledenraad weglopen is weer een nieuw dieptepunt en toont aan dat er op deze manier niet te werken valt.
remco k
 remco k - zaterdag 10 december 2011 - 13:21   quote  deeplink  
Wat men er ook van vindt, en wat men er ook van denkt, dit is extreem negatief voor Ajax. Zoals Ktotheb al zegt is het gewoon wederom een vernedering van onze mooie club Ajax..
ktotheb
 ktotheb - zaterdag 10 december 2011 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 13:21 schreef remco k het volgende:
Wat men er ook van vindt, en wat men er ook van denkt, dit is extreem negatief voor Ajax. Zoals Ktotheb al zegt is het gewoon wederom een vernedering van onze mooie club Ajax..
Haha, jij zegt hier even mooi in 1 zin, wat ik bedoel met mijn lange verhaal, dankje voor de samenvatting haha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zaterdag 10 december 2011 - 13:42   quote  deeplink  
Het is een teken aan de wand. of je nu voor of tegen Cruijff bent. Was Stuut niet die gene die Kéje Molenaar na riep, dat er niet met de pers gesproken zou worden. Dat was/is iemand uit het kamp ten Have. Ze willen waarschijnlijk niet voor Johan stemmen, maar willen blijkbaar ook niet vóór Ten Have stemmen. Ik denk dus in het voordeel van Cruijff.....
ktotheb
 ktotheb - zaterdag 10 december 2011 - 13:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 13:42 schreef Ronald 1960 het volgende:
Het is een teken aan de wand. of je nu voor of tegen Cruijff bent. Was Stuut niet die gene die Kéje Molenaar na riep, dat er niet met de pers gesproken zou worden. Dat was/is iemand uit het kamp ten Have. Ze willen waarschijnlijk niet voor Johan stemmen, maar willen blijkbaar ook niet vóór Ten Have stemmen. Ik denk dus in het voordeel van Cruijff.....
Dat was die Stuut inderdaad. Wel jammer dat hij opstapt want ik vond het wel stijl hoe hij Molenaar even publiekelijk wees op zijn mediageilheid en op het schenden van de afspraken.
Eide
 Eide - zaterdag 10 december 2011 - 13:59   quote  deeplink  
Is dit al bevestigd door Ajax of tot nu toe (voor zover ik zie) alleen een krantenbericht?
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 13:42 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ik dacht dat dat Ligthart was, niet???
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 13:21 schreef remco k het volgende:
Klopt inderdaad. Wat ik wel wil zeggen is dat dit blijkbaar nodig is om het één en ander voor mekaar te krijgen. Cruijff wil een revolutie teweeg brengen en dat is hard nodig. Hoe Ajax geleid is de laatste jaren is diep en dieptriest. Beleid gevoerd door mensen die er niet thuis horen. Cruijff bemoeit zich er nu nadrukkelijk mee en blijkbaar voelen mensen zich daardoor gepiepeld, waardoor ze in gevecht blijven. Als de optie Cruijff word doorgezet, ben ik er 100000000000000000000% van overtuigd dat alles snel zal veranderen in het voordeel van Ajax. Eindelijk zal het eens de goede kant op gaan en Cruijff zal zijn naam eer aandoen als VERLOSSER. VERLOSSER inderdaad, want de goeie kant opgaan is blijkbaar heel lastig bij Ajax...

CRUIJFF////////////////HELD
Amstedam
 Amstedam - zaterdag 10 december 2011 - 16:11   quote  deeplink  
Gelukkig heeft Cruijff zich niet laten wegjagen,
en zich terug laten trekken,Cruijff denkt teminste
in het belang van Ajax,met zijn Ajax hart!!!
nu de club in de moeilijkste periode zit van de geschiedenis
komen de echte Ajacieden naar boven en zien we
wie echt in het belang van Ajax denkt!
Senja
 Senja - zaterdag 10 december 2011 - 16:34   quote  deeplink  
De stemming was 17 tegen 5 wie waren de vijf anti Cruyff stemmers dat is eerst van belang.

IN mijn ogen is Van Os met Van Gaal op de proppen gekomen want dat zijn maatjes van elkaar.

Ik vind het hele gedoe en zo een bestuursraad volkomen onzin 8 mensen hebben de macht in handen van 72% van de aandelen. Geloof niet dat Ajax daar blij mee kan zijn als iedereen mekaar baantjes toeschuift. Dit geeft weer niet de benodigde verandering die brood nodig is. Cornel en kompanen zullen de baantjes verdelen en switchen tussen raden en bestuur en management. Om moe van te worden.
alibabba
 alibabba - zaterdag 10 december 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 10 december 2011 - 16:34 schreef Senja het volgende:
De stemming was 17 tegen 5 wie waren de vijf anti Cruyff stemmers dat is eerst van belang.

IN mijn ogen is Van Os met Van Gaal op de proppen gekomen want dat zijn maatjes van elkaar.

Ik vind het hele gedoe en zo een bestuursraad volkomen onzin 8 mensen hebben de macht in handen van 72% van de aandelen. Geloof niet dat Ajax daar blij mee kan zijn als iedereen mekaar baantjes toeschuift. Dit geeft weer niet de benodigde verandering die brood nodig is. Cornel en kompanen zullen de baantjes verdelen en switchen tussen raden en bestuur en management. Om moe van te worden.
Eens Senja. Als een bestuursraad pro-Cruijff en pro-VOETBAL is, zou ik het alleen maar toejuichen. Het is toch potverdorie wel duidelijk wat er moet gebeuren....het bedrijfsmatige heeft al lang genoeg op de voorgrond gestaan en het heeft ons alleen maar ELLENDE opgeleverd. Dat er nog twijfel bestaat over hetgeen Cruijff wil, is voor mij onbegrijpelijk...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Gedeelte Ledenraad geeft lidmaadschap terug.

0.0050008