|
|
Grasmaaier
|
|
|
Johan Cruijff is grotendeels in het gelijk gesteld door de rechtbank in Haarlem, die het kort geding dat de legendarische nummer veertien had aangespand tegen de overige leden van de Raad van Commissarissen behandelde. De rechter legt de bal bij de aandeelhouders van Ajax en heeft onder andere de aanstelling van Louis van Gaal als toekomstig algemeen directeur opgeschort.
Cruijff (die tot de verbazing van velen gewoon aanwezig was in de rechtszaal) had gerechtelijke stappen ondernomen omdat Van Gaal was aangesteld zonder dat hij daarvan op de hoogte was. Ook met de benoeming van Martin Sturkenboom als interim-directeur en Danny Blind als technisch directeur had de voormalig aanvaller niets te maken en ook deze aanstellingen werden door de rechter voor drie maanden opgeschort. De aandeelhouders krijgen de mogelijkheid een oordeel te vellen over de positie van de Raad van Commissarissen en Sturkenboom, Blind en Van Gaal moeten daar dus op wachten. Maandag komen de aandeelhouders bij elkaar, maar dan is het nog niet mogelijk om de RvC weg te stemmen. Eerder vroeg de ledenraad aan de commissarissen om op te stappen, maar zowel het kamp-Steven ten Have als Cruijff weigerde dit. Na de uitspraak toonde Cruijff zich tegenover De Telegraaf een tevreden man: "We gaan weer voetballen", zei hij. "De voetballers hebben gewonnen van de NV. Het plan van ons wordt uitgevoerd. Oftewel, een ideale uitkomst voor ons. We gaan gewoon door waar we begonnen zijn. Dit is een fantastische uitspraak."
Bron: Voetbalzone.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
Eide
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Om het overzichtelijk te houden pik! ;-) |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Maar ik ben overigens ook blij hoor!! Hopelijk gaan de veranderingen nu echt komen!! |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Wordt je geil van, of niet ouwe??? |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
Niet zo'n jubelstemming. totaal onduidelijk of hij wint. Misschien een slagje gewonnen maar de oorlog is nog lang en smerig. Deze 'winst' op een bepaald aantal punten is leuk voor zolang het duurt maar voorlopig zit Sturkenboom nog precies waar hij het komend jaar blijft. In de weg dus.. |
|
|
|
|
Ikke_tikkie
|
|
|
Pcies, alle benoemingen zijn rechtsgeldig verklaard. Daarmee heeft JC vooralsnog helemaal niets gewonnen, behalve dat hij nu weer afhankelijk is van de AvA. En de laatste kan wél de RvC wegbonjouren, maar heeft geen stem in benoemingen.
Conclusie: de patstellng is alleen maar groter geworden na dit geding. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 13:15 schreef Ikke_tikkie het volgende:Pcies, alle benoemingen zijn rechtsgeldig verklaard. Daarmee heeft JC vooralsnog helemaal niets gewonnen, behalve dat hij nu weer afhankelijk is van de AvA. En de laatste kan wél de RvC wegbonjouren, maar heeft geen stem in benoemingen. Conclusie: de patstellng is alleen maar groter geworden na dit geding. Daarom, jubelstemming.. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Nou i ben helemaal niet blij.
Aanstelling blind rechtsgeldig en niet opgeschort. De bestuursraad zitten allemaal Coronel aanhangers in wat ik nu begrepen heb.
Die gasten hebben het lekker voor elkaar er was een lek de LR nu hebben de Coronel en kompanen dat ook gedicht door hun poppetjes in de bestuursraad te zetten. Dus we gaan gewoon door. Cruyff wordt calt gesteld en hun plannetjes waar alleen hun beter van worden gaan worden uitgevoerd. Dat is de hele opzet en heeft in mijn ogen niks te maken met het succes van Ajax.
Ik ben echt niet blij als je het eerlijk wil weten. Iedereen is straks als dit zo doorgaat buitenspel gezet en dan kunnen de heren gewoon doorgaan met hun lucratieve bezigheden. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 13:15 schreef Ikke_tikkie het volgende:Pcies, alle benoemingen zijn rechtsgeldig verklaard. Daarmee heeft JC vooralsnog helemaal niets gewonnen, behalve dat hij nu weer afhankelijk is van de AvA. En de laatste kan wél de RvC wegbonjouren, maar heeft geen stem in benoemingen. Conclusie: de patstellng is alleen maar groter geworden na dit geding. Niet helemaal juist.
Alle benoemingen zijn voor 3 maanden geschorst. In de tussentijd heeft Cruijff (60 dagen na vandaag) de mogelijkheid om een AVA te orgraniseren waar de leden zullen gaan stemmen of ze met de huidige RvC doorgaan, of dat zij de vertrouwen opzeggen.
Op het moment dat op de Aandeel vergadering het vertrouwen in de RvC wordt opgezegd, komen alle benoemingen te vervallen.
Gezien het feit dat AFC Ajax 73% van de aandelen van Ajax NV bezit, lijkt het mij niet meer dan logisch dat de vereniging tegen de RvC zal gaan stemmen.
Het probleem wat je dan echter hebt, en daar ben ik het wel met je eens, is het feit dat er doormiddel van een Bestuursraad of wat dan ook, alsnog voor mensen gekozen zal kunnen worden die niets met Cruijff hebben. En dan zijn we behalve; terug bij af, ook nog eens een jaar verder terwijl we geen reet zijn opgeschoten.
Dus hoewel dit een kleine tik is richting de RvC, zijn we nog lang niet van ze af en is het totaal onduidelijk wie, wat en wanneer gaat doen.
Wat ik echter niet kan bevatten, is het feit dat de benoeming van Blind en die andere knakkerd rechtsgeldig is, terwijl ze na (eigen zeggen RvC) door Slop en vd Aadt zijn benoemd.
Ik vraag me echt af hoe je zoiets kan laten beslissen door een Commercieel en een Financieel directeur....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 13:25 schreef Senja het volgende:Nou i ben helemaal niet blij. Aanstelling blind rechtsgeldig en niet opgeschort. De bestuursraad zitten allemaal Coronel aanhangers in wat ik nu begrepen heb. Die gasten hebben het lekker voor elkaar er was een lek de LR nu hebben de Coronel en kompanen dat ook gedicht door hun poppetjes in de bestuursraad te zetten. Dus we gaan gewoon door. Cruyff wordt calt gesteld en hun plannetjes waar alleen hun beter van worden gaan worden uitgevoerd. Dat is de hele opzet en heeft in mijn ogen niks te maken met het succes van Ajax. Ik ben echt niet blij als je het eerlijk wil weten. Iedereen is straks als dit zo doorgaat buitenspel gezet en dan kunnen de heren gewoon doorgaan met hun lucratieve bezigheden. De bestuursraad is toch opgeheven, of er zijn in edergeval 3 mensen uitgestapt. |
|
|
|
|
Rogier
|
|
|
Nou.....het zal nog maanden cq jaren doorgaan zo (of de fans moeten actie ondernemen). Maar de 4-RvC leden vechten dit aan en de rest blijf zitten, en dadelijk in de nieuwer RvC komen weer anti-Cruyff mensen. Let maar op. Eigen belang is bij velen groter dan de club Ajax.
Alleen de fans kunnen dit soort lieden wegkrijgen. Dat zal niet de schoonheidsprijs verdienen....maar bij een revolutie is het het volk dat uiteindelijk hun regering op de knieen krijgt. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
14.50: VEB-vertegenwoordiger: 'U laadt de schijn op u dat tot één van de twee kampen gaat behoren door Jonk kaarten te geven.' Voorzitter Ten Have breekt het relaas van de effectenbezitter af.
14.48: Sturkenboom: 'Twee gele kaarten voor Wim Jonk zeer terecht. Bij Ajax heb ik geïntroduceerd dat drie keer geel rood is.' Jonk liet eerder vandaag weten enkele keren gebotst te zijn met de tijdelijke algemeen directeur.
14.43: Sturkenboom wordt door een vertegenwoordiger van de VEB per abuis 'Sturkenburg' genoemd.
14.40: Kan Ajax van de beurs? 'Eerst huidig proces afronden. Als er rust is, dan wil ik daar best eens over nadenken', zegt Sturkenboom. 'Maar geld op dit moment hard nodig voor operationele activiteiten.'
14.37: Sturkenboom zegt met alle vijf de commissarissen te hebben gesproken. Dus ook met Cruijff? Verontwaardiging en boe-geroep in het publiek. Cruijff schudt het hoofd en lacht. Vereniging van Effectenbezitters (VEB) vindt dat Sturkenboom met Cruijff had moeten spreken.
14.31: Sturkenboom over mogelijke gevolgen die sponsoren trekken uit beslissing over toekomst Ajax: 'Ik heb met een hoger segment bij Aegon gesproken dan communicatiedirecteur Jan Driessen.'
14.28: Interim-directeur Sturkenboom wil verder 'wegblijven van discussie in de bestuurlijke laag' en roept alle partijen op veel wijsheid te betrachten.
14.27: Sturkenboom, enkele weken in dienst, zegt 'blij verrast' te zijn door wat hij heeft gezien op werkvloer. 'Als buitenstaander vond ik de situatie van Ajax onwaardig voor het Nederlands voetbal. Maar ik ben blij verrast door wat ik op de werkvloer aantrof.'
14.24: Sturkenboom neemt het woord. 'Uitkomst conflict kan gevolgen hebben voor sponsors.'
14.23: Mag er wel of niet gestemd worden? Dat wordt nu uitgezocht.
14.21: Eén van de aandeelhouders vraagt waarom er geen moties ingediend mogen worden. Ten Have antwoordt: 'Daar is de vergadering niet voor bedoeld.' Aandeelhouder: 'U jokt, want u heeft dit eerder wel beloofd.'
14.20: RvC-commissarisTen Have wordt beticht van jokken en geen antwoord geven.
14.18: Ten Have noemt de opkomst een teken van 'grote betrokkenheid'.
14.14: De vergadering duurt volgens Ajax slechts tot vier uur.
14.11: De vijf commissarissen en de drie directeuren Sturkenboom, Van der Aat en Slop zitten 'gebroedelijk' op een lange tafel naast elkaar, tegenover de aandeelhouders.
14.09: Vier van vijf commissarissen zitten al achter tafel. Ten Have, die de vergadering voorzit, stelt het laatste RvC-lid, Cruijff, voor en een luid applaus volgt. De andere commissarissen zijn duidelijk minder populair.
14.07: Jonk: 'Als Sturkenboom mij eruit wil schoppen, spring ik op.' Lees hier meer.
14.02: De vier commissarissen Steven ten Have, Edgar Davids, Paul Römer en Marjan Olfers melden zich gezamelijk.
14.00: Journalisten moeten kiezen: naar binnen of buiten. In de gangen blijven staan mag niet.
14.00: Klokslag twee uur meldt Cruijff zich samen met Keje Molenaar. Er onstaat enige consternatie, de legendarische nummer 14 wil alléén met Molenaar naar binnen, maar dat mag - om onduidelijke redenen - voorlopig niet.
13.59: Steven ten Have, voorzitter van de RvC, zit de vergadering voor. Voorlopig wordt 14.00 uur als begintijdstip niet gehaald, aangezien er veel betrokkenen nog niet binnen zijn.
13.56: Het gehele vaderlandse journaille en honderden aandeelhouders zijn uitgerukt voor de vergadering.
http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Eredivisie/article/detail/3073232/2011/12/12/LIVE-Ten-Have-stelt-Cruijff-voor-luid-applaus-volgt.dhtml |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Wel gezellig daar op de aandeelhoudersvergadering!! |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
quote: Ja de sfeer is goed haha |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
14.55: Financieel directeur Jeroen Slop presenteert jaarcijfers. Cruijff wrijft in zijn ogen. Zal ook beseffen dat het een lange vergadering wordt. Meer vragen dan ooit van aandeelhouders. En we zijn net begonnen.
14.58: Davids verlaatplaats achter tafel en is op weg naar toilet. Cruijff gunt hem geen blik waardig.
15.11: Peter R. de Vries, bepaald geen fan van Cruijff, twittert: 'Aandeelhouders vergadering Ajax verloopt tamelijk rustig. Cruijff is voor de verandering een keer aanwezig...'
15.12: Vergadering gaat ook over waar het origineel voor bedoeld was: de jaarcijfers. Financieel directeur Slop: 'Grote kans dat Ajax dit jaar in categorie III eindigt. In januari maakt KNVB het bekend.' Ajax zit nu in categorie II, in categorie III zitten de financieel gezondste profclubs van Nederland.
15.16: Aandeelhouder: 'Salarissen directie Ajax zijn exhorbitant.' Voorstel aan RvC voor soberdere salarissen.
15.20: Ten Have: 'Salarissen hebben aandacht RvC.'
15.22: Ten Have en de drie andere commissarissen zouden vanochtend afwezig zijn geweest bij de uitspraak van het kort geding in Haarlem, omdat zij de uitspraak al wisten, zo wordt getwitterd.
15.26: De aanwezigen gaan op en neer achter de coulissen. Ook Cruijff trekt zich even terug, terwijl Slop het vuur aan de schenen wordt gelegd door de aandeelhouders. Ook de onlangs afgetreden preses van de vereniging Uri Coronel verlaat de zaal even.
15.30: Ook commercieel directeur Henri van der Aat zit niet gemakkelijk op zijn stoel. Een aandeelhouder vraagt aan Van der Aat waarom de directeur 113.000 euro bonus kreeg vanwege de hoge ticketprijzen in de Champions League. 'En dan is er na de titel een tekort aan shirts? Hoe kan dat?'
15.33: Van der Aat ontkent dat er een verband is tussen grote winst op toegangsbewijzen en zijn bonus. Verder zegt hij dat het anderhalf jaar duurt voordat Adidas shirt kan leveren. Aandeelhouder reageert: 'Ik kan die shirts binnen twee weken leveren.' |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 15:39 schreef Boudewijn het volgende:14.55: Financieel directeur Jeroen Slop presenteert jaarcijfers. Cruijff wrijft in zijn ogen. Zal ook beseffen dat het een lange vergadering wordt. Meer vragen dan ooit van aandeelhouders. En we zijn net begonnen. 14.58: Davids verlaatplaats achter tafel en is op weg naar toilet. Cruijff gunt hem geen blik waardig. 15.11: Peter R. de Vries, bepaald geen fan van Cruijff, twittert: 'Aandeelhouders vergadering Ajax verloopt tamelijk rustig. Cruijff is voor de verandering een keer aanwezig...' 15.12: Vergadering gaat ook over waar het origineel voor bedoeld was: de jaarcijfers. Financieel directeur Slop: 'Grote kans dat Ajax dit jaar in categorie III eindigt. In januari maakt KNVB het bekend.' Ajax zit nu in categorie II, in categorie III zitten de financieel gezondste profclubs van Nederland. 15.16: Aandeelhouder: 'Salarissen directie Ajax zijn exhorbitant.' Voorstel aan RvC voor soberdere salarissen. 15.20: Ten Have: 'Salarissen hebben aandacht RvC.' 15.22: Ten Have en de drie andere commissarissen zouden vanochtend afwezig zijn geweest bij de uitspraak van het kort geding in Haarlem, omdat zij de uitspraak al wisten, zo wordt getwitterd. 15.26: De aanwezigen gaan op en neer achter de coulissen. Ook Cruijff trekt zich even terug, terwijl Slop het vuur aan de schenen wordt gelegd door de aandeelhouders. Ook de onlangs afgetreden preses van de vereniging Uri Coronel verlaat de zaal even. 15.30: Ook commercieel directeur Henri van der Aat zit niet gemakkelijk op zijn stoel. Een aandeelhouder vraagt aan Van der Aat waarom de directeur 113.000 euro bonus kreeg vanwege de hoge ticketprijzen in de Champions League. 'En dan is er na de titel een tekort aan shirts? Hoe kan dat?' 15.33: Van der Aat ontkent dat er een verband is tussen grote winst op toegangsbewijzen en zijn bonus. Verder zegt hij dat het anderhalf jaar duurt voordat Adidas shirt kan leveren. Aandeelhouder reageert: 'Ik kan die shirts binnen twee weken leveren.' Whahahaha dat punt van 15:33 uur! Whahahaha geweldige reactie! Even reclame maken voor zijn bedrijf! Whahahaha |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 15:48 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Whahahaha dat punt van 15:33 uur! Whahahaha geweldige reactie! Even reclame maken voor zijn bedrijf! Whahahaha Maar anderhalf jaar voordat een shirt geleverd kan worden is toch ook complete onzin! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:15.12: Vergadering gaat ook over waar het origineel voor bedoeld was: de jaarcijfers. Financieel directeur Slop: 'Grote kans dat Ajax dit jaar in categorie III eindigt. In januari maakt KNVB het bekend.' Ajax zit nu in categorie II, in categorie III zitten de financieel gezondste profclubs van Nederland.
En met Cruijff aan het roer 2 jaar later weer terug naar categorie II :( |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Ja vind ik wel! Maar ja, er is wel meer complete onzin bij Ajax! Volgens mij moet de levering veel sneller kunnen. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote: Nee dat denk ik persoonlijk niet. Cruijff kiest voor de jeugd ipv diverse aankopen. Dus zal naar mijn weten er eerder meer geld binnenkomen, dan eruit gaan. Maar eigenlijk is dat koffiedik kijken! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: En maar blijven doorhameren op het feit dat Cruijff zijn visie lijdt tot schulden... |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 13:15 schreef Ikke_tikkie het volgende:Pcies, alle benoemingen zijn rechtsgeldig verklaard. Daarmee heeft JC vooralsnog helemaal niets gewonnen, behalve dat hij nu weer afhankelijk is van de AvA. En de laatste kan wél de RvC wegbonjouren, maar heeft geen stem in benoemingen. Conclusie: de patstellng is alleen maar groter geworden na dit geding. Eens! |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote: Omdat dat ook zo is! Cruijff kijkt alleen naar voetbal, hij snapt niets van de financien eromheen. Is niet erg... maar dan moet hij wel echte financiele personen om zich heen accepteren en dat doet hij niet. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
15.38: Slop wordt door VEB gefeliciteerd vanwege het voor vierde keer zwarte cijfers schrijven sinds 1998.
15.41: De zaal is zeer emotioneel en stelt veel vragen. Met vage antwoorden wordt geen genoegen genomen.
15.42: VEB-vertegenwoordiger noemt uitkering aan de vertrokken algemeen directeur Rik van den Boog van één jaarsalaris 'buiten alle proporties'.
15.49: Arie van Os, erelid, verlaat de vergadering. Hij heeft een andere afspraak. Van Os is onder de indruk van het betoog van directeur Sturkenboom. Lachend: 'Cruijff of Van Gaal? Ik hoop allebei'. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
15.53: President-commissaris Steven ten Have sprak de verwachting uit dat de vergadering om 16.00 uur zal eindigen, maar voorlopig ziet dat er niet naar uit. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 15:58 schreef Boudewijn het volgende:[..] Omdat dat ook zo is! Cruijff kijkt alleen naar voetbal, hij snapt niets van de financien eromheen. Is niet erg... maar dan moet hij wel echte financiele personen om zich heen accepteren en dat doet hij niet. begin je weer... zit je ergens op een inside bankje dat je dat weet. Een aanname is het Boudewijn, niks meer niks minder.
Het is een feit dat degene die er nu zitten niks goeds met Ajax voor hebben maar alleen met hun eigen spaarpot. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 15:58 schreef Boudewijn het volgende:[..] Omdat dat ook zo is! Cruijff kijkt alleen naar voetbal, hij snapt niets van de financien eromheen. Is niet erg... maar dan moet hij wel echte financiele personen om zich heen accepteren en dat doet hij niet. Daar is hij toch ook helemaal niet mee bezig. Het zal hem echt een worst wezen wie de financien regelt. Dat is Cruijff zijn pakkie an niet. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 15:59 schreef Ride het volgende:begin je weer... zit je ergens op een inside bankje dat je dat weet. Een aanname is het Boudewijn, niks meer niks minder. Zo zie ik het bewijs van Barcelona, die alleen maar heeft kunnen floreren op Cruijff beleid door de mogelijkheid om enorme schulden te mogen maken. Hoewel er natuurlijk veel meer bij komt kijken noem ik het eerder het bewijs dan een aanname.
quote: Het is een feit dat degene die er nu zitten niks goeds met Ajax voor hebben maar alleen met hun eigen spaarpot.
Dit is juist een aanname want bewijzen zijn er niet. Persoonlijk zou ik de aanstelling van van Gaal juist iets goeds vinden voor Ajax. Om voetbal EN financiele redenen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
16.00: Een aandeelhouder neemt het woord en zegt veertien vragen te hebben. 'Ik ga ze niet allemaal stellen, maar ik wil wel even aandacht voor het symbolische getal.' Zaal applaudisseert, Cruijff lacht.
Geniaal :) |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
15.58: Tussen alle consternatie van de rechtszaak en aandeelhoudersvergadering bij Ajax door, heeft interim-directeur Sturkenboom laten weten zijn positie als onafhankelijk lid van de Raad van Toezicht van de KNVB definitief te hebben neergelegd. 'De reden van mijn besluit ligt in het feit dat ik altijd heb gestreden voor het tegen gaan van belangenverstrengeling binnen het voetbal', zegt hij op Ajax.nl.
16.00: Een aandeelhouder neemt het woord en zegt veertien vragen te hebben. 'Ik ga ze niet allemaal stellen, maar ik wil wel even aandacht voor het symbolische getal.' Zaal applaudisseert, Cruijff lacht.
16.01: 'Het is moeilijk te veteren om uren te moeten wachten tot waar het écht over gaat', gaat dezelfde aandeelhouder verder. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 16:04 schreef Boudewijn het volgende:[..] Zo zie ik het bewijs van Barcelona, die alleen maar heeft kunnen floreren op Cruijff beleid door de mogelijkheid om enorme schulden te mogen maken. Hoewel er natuurlijk veel meer bij komt kijken noem ik het eerder het bewijs dan een aanname. [..] Dit is juist een aanname want bewijzen zijn er niet. Persoonlijk zou ik de aanstelling van van Gaal juist iets goeds vinden voor Ajax. Om voetbal EN financiele redenen. Barca had al een schuld van hier tot Tokio, voordat Cruijff als adviseur gevraagd werd. Juist het plan van Cruijff, wat de jeugdopleiding een enorme boost heeft gegeven, hebben ze de schulden weten weg te werken. (Helaas was daar een shirtsponsor voor nodig). |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 16:04 schreef Booya4Afca het volgende:16.00: Een aandeelhouder neemt het woord en zegt veertien vragen te hebben. 'Ik ga ze niet allemaal stellen, maar ik wil wel even aandacht voor het symbolische getal.' Zaal applaudisseert, Cruijff lacht. Geniaal :) Whahahahaahaha heerlijk! Tis duidelijk aan wiens kan de aandeelhouders staan! Hopelijk neemt de RvC hierop zijn besluit al! Whahaha |
|
|
|
|
Pietje
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 16:04 schreef Booya4Afca het volgende:16.00: Een aandeelhouder neemt het woord en zegt veertien vragen te hebben. 'Ik ga ze niet allemaal stellen, maar ik wil wel even aandacht voor het symbolische getal.' Zaal applaudisseert, Cruijff lacht. Geniaal :) Hahahaha. Grandioos!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
16.03: Cruijff krijgt de vraag van een aandeelhouder waarom er niets in het jaarverslag staat over het nieuwe voetbaltechnische beleid bij Ajax. Cruijff: 'Omdat ik het niet gedrukt heb. Ik ben van het voetbal. En over voetbal staat niets in het jaarverslag. Dus lees ik het niet.
Johan op zijn best ;) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
16.09: Cruijff: '13 of 14 jaar geleden dachten we verstand en voetbal te kunnen combineren met beursgang. Dat dat niet gelukt is, is wel duidelijk. Moeten nu weer voetbalkant op.' |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
Laat cruijff maar schuiven haha ander veld vandaag |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 16:04 schreef Boudewijn het volgende:Zo zie ik het bewijs van Barcelona, die alleen maar heeft kunnen floreren op Cruijff beleid door de mogelijkheid om enorme schulden te mogen maken. Hoewel er natuurlijk veel meer bij komt kijken noem ik het eerder het bewijs dan een aanname. Mwoah.. Guardiola heeft de kern van Barca uit de koker van de geest van Johan gehaald. Xavi, Iniesta, Messi. Tuurlijk. Talenten maar wel gevonden. Ik wil al die uitgave niet bagataliseren maar een bewijs noemen voor het wanbeleid van Johan is het natuurlijk niet en dat weet je zelf ook dondersgoed.
quote:
Dit is juist een aanname want bewijzen zijn er niet. Persoonlijk zou ik de aanstelling van van Gaal juist iets goeds vinden voor Ajax. Om voetbal EN financiele redenen.
Mag.. ik zie het al voor me om 'm op de AvA staan met zijn broek op de knieën om te laten zien dat hij kloten heeft. 't zegt genoeg dat Mourinho hem als mens een '11' geeft |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Speciaal voor Boudewijn ;
16.16: Cruijff vervolgt zijn relaas met de stelling dat het voetbal leidend moet worden bij Ajax. 'Van commercië of andere zaken hebben wij geen verstand en bemoeien wij ons ook niet, dat moeten anderen doen.'
;) |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
Dus terug naar de basis. :) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
16.18: 'De laatste vijftien jaar zijn een drama geweest', gaat Cruijff verder, die zijn rede moet onderbreken wegens een luid applaus. 'Laten we nou eens terug naar af gaan.'
Cruijff valt goed in de smaak dus.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 12 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Cruijff verteld enkel de waarheid! Precies zoals wij hier al vaker hebben geroepen. Kan me helemaal vinden in zijn relaas!! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Cruijff over van Basten :
16.27: Cruijff neemt het op voor Marco van Basten, waarmee enkele maanden geleden al een akkoord werd bereikt. 'Uitgaven voor spelers (in 2008 als trainer/technisch directeur, red.) zijn niet alleen zijn schuld. Maar ook degenen die hem controleerden.' Cruijff liet afgelopen week al weten in Van Basten nog altijd een optie te zien. |
|
|
|
|
Bw afca
|
|
|
De aandeelhouders gelukkig ook haha
Ten have rot nu eindelijk is op. |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 12 december 2011 - 16:29 schreef amsterdammer113 het volgende:Cruijff verteld enkel de waarheid! Precies zoals wij hier al vaker hebben geroepen. Kan me helemaal vinden in zijn relaas!! Gewoon recht uit zijn hart en niet zo achterbaks als die bestuursfokkers... |
|
|
|