BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: CRUIJFF WINT KORT GEDING - Live aandeelhouders vergadering

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Boudewijn
 Boudewijn - maandag 12 december 2011 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 20:25 schreef alibabba het volgende:

[..]

En waarom heeft ie gelijk dan???? Die gast praat alleen maar POEP en snapt er geen snars van!!!!
Hij had gelijk het van de gekke is dat Cruijff als RvC lid annex zelf benoemde opperbaas van Ajax het jaarverslag niet leest omdat er niets over voetbal in staat.
Oftewel of het nou goed of slecht gaat met Ajax, Cruijff boeit het niet zolang zijn volgeling jeugdtrainers de taken van Cruijff maar uitvoeren zoals hij dat wil, zonder tegenspraak. Dat de club Ajax daardoor failliet gaat maakt hem niet uit. Tegen die tijd is hij oud genoeg dat hij voor altijd in het warmere Spanje blijft.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 20:36 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Hij had gelijk het van de gekke is dat Cruijff als RvC lid annex zelf benoemde opperbaas van Ajax het jaarverslag niet leest omdat er niets over voetbal in staat.
Oftewel of het nou goed of slecht gaat met Ajax, Cruijff boeit het niet zolang zijn volgeling jeugdtrainers de taken van Cruijff maar uitvoeren zoals hij dat wil, zonder tegenspraak. Dat de club Ajax daardoor failliet gaat maakt hem niet uit. Tegen die tijd is hij oud genoeg dat hij voor altijd in het warmere Spanje blijft.
Jij snapt het ook niet; Er wordt met geen woord gerept over VOETBAL. Daar gaat het om!

DE REST IS BIJZAAK!
RoodWit81
 RoodWit81 - maandag 12 december 2011 - 20:59   quote  deeplink  
quote:

[..]

Als je Cruijff de kans geeft als club om het beleid te bepalen, vind je dan ook niet dat je het hem moet laten doen? En dat je als club hem moet helpen om dat te realiseren?

Ik denk wel dat Cruijff heeft geprobeerd om het jaarverslag te lezen, maar zeg nou zelf: denk je dat hij er chocola van heeft kunnen maken? Cruijff is in principe in een rol gedwongen die hij niet wilde. Hij heeft helemaal geen verstand van al het financiële en zakelijke. Dat is toch ook niet gek? Ik vind het juist ongelovelijk dat de club geen mensen heeft aangesteld die hem kunnen assisteren bij het uitvoeren van zijn plan.

Wat het "failliet maken van de club" betreft denk ik dat je het compleet mis hebt. De club gaat juist failliet door de mensen die er nu zitten en de afgelopen jaren het beleid hebben bepaald. Ajax kan niet mee in het financiële geweld van het "moderne" voetbal. Zolang de jeugd niet top is, dan kunnen ze ook op geen enkele andere manier geld binnen halen dan via de CL. Daar wil je als club niet afhankelijk van zijn. Daarnaast is investeren in de jeugd juist de weg om te bewandelen. We kunnen niet zoals PSV maar proberen de beste eredivisie spelers op te kopen om maar kampioen te worden. Dat is zelfmoord en vergelijkbaar met aandelen kopen/verkopen. Je weet nooit of een speler het goed blijft doen en als het dan niet goed gaat is dat direct kapitaal vernietiging. Volgens mij heeft Ajax daar meer dan genoeg voorbeelden van. Het begint en eindigt met een goede filosofie en een juiste uitvoering daarvan. Daarom heen kun je best een goede zakelijke structuur bouwen, maar die moet altijd in dienst van het voetbal denken. Het gaat namelijk alleen om voetbal. Al die zakenmensen hebben niets meer zodra alle voetballers er ineens mee ophouden. Dat mogen ze nooit vergeten.
alibabba
 alibabba - maandag 12 december 2011 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 20:59 schreef RoodWit81 het volgende:

[..]

Als je Cruijff de kans geeft als club om het beleid te bepalen, vind je dan ook niet dat je het hem moet laten doen? En dat je als club hem moet helpen om dat te realiseren?

Ik denk wel dat Cruijff heeft geprobeerd om het jaarverslag te lezen, maar zeg nou zelf: denk je dat hij er chocola van heeft kunnen maken? Cruijff is in principe in een rol gedwongen die hij niet wilde. Hij heeft helemaal geen verstand van al het financiële en zakelijke. Dat is toch ook niet gek? Ik vind het juist ongelovelijk dat de club geen mensen heeft aangesteld die hem kunnen assisteren bij het uitvoeren van zijn plan.

Wat het "failliet maken van de club" betreft denk ik dat je het compleet mis hebt. De club gaat juist failliet door de mensen die er nu zitten en de afgelopen jaren het beleid hebben bepaald. Ajax kan niet mee in het financiële geweld van het "moderne" voetbal. Zolang de jeugd niet top is, dan kunnen ze ook op geen enkele andere manier geld binnen halen dan via de CL. Daar wil je als club niet afhankelijk van zijn. Daarnaast is investeren in de jeugd juist de weg om te bewandelen. We kunnen niet zoals PSV maar proberen de beste eredivisie spelers op te kopen om maar kampioen te worden. Dat is zelfmoord en vergelijkbaar met aandelen kopen/verkopen. Je weet nooit of een speler het goed blijft doen en als het dan niet goed gaat is dat direct kapitaal vernietiging. Volgens mij heeft Ajax daar meer dan genoeg voorbeelden van. Het begint en eindigt met een goede filosofie en een juiste uitvoering daarvan. Daarom heen kun je best een goede zakelijke structuur bouwen, maar die moet altijd in dienst van het voetbal denken. Het gaat namelijk alleen om voetbal. Al die zakenmensen hebben niets meer zodra alle voetballers er ineens mee ophouden. Dat mogen ze nooit vergeten.
+14
amsterdammer113
 amsterdammer113 - maandag 12 december 2011 - 21:11   quote  deeplink  
quote:

[..]

Slik......sterke post en helemaal eens man!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 21:14   quote  deeplink  
Het komt altijd weer op het zelfde neer; Als Johan Cruijff commentaar leverde, werd er geroepen; Wanneer neemt hij nu eens zijn verantwoordelijkheid? Nu NEEMT Johan Cruijff die verantwoordelijkheid en wordt hij door alle lang zittende machtswellustigen bij AJAX (Cornel en v. Os en Co. en de huidige RvC, ook wel Pluchewarmhouders genoemd), van alle kanten tegen gewerkt.

LAAT hem dan ook z'n verantwoordlijkheid nemen!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 12 december 2011 - 21:19   quote  deeplink  
quote:

[..]

Mooi geschreven RoodWit81. Ben jij trouwens familie van Theo van Duivenode?
Theo vertelde het ook zo mooi bij VI 2 weken geleden.
RoodWit81
 RoodWit81 - maandag 12 december 2011 - 23:32   quote  deeplink  
Zag daarnet de advocaat van Ten Have en co, Peter Wakkie, op Nieuwsuur grijnzend de boel goed proberen te praten. Uiteraard zullen de commissarissen zich weer verschuilen achter allerlei regels en in hoger beroep gaan. Zie ook: http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20035

Ik verwacht dat ze niet zelf op stappen en dan is gebeurt er dus het volgende:

"Indien de leden van de RvC door de aandeelhouders worden weggestuurd, dan gaat de Ondernemingskamer Amsterdam op zoek naar volgens haar een geschikte Raad van Commissarissen. De vereniging verliest dan de controle daarop."

Wakkie wees hier in Nieuwsuur al op en vertelde daar grijzend bij dat die dan alsnog Van Gaal kunnen aanstellen.

Toch bizar dat als de voetbalmensen, de ledenraad en de fans allemaal het vertrouwen in je opzeggen, je toch blijft zitten als een stel verongelijkte kinderen? Misschien dat ze op juridisch niveau gelijk krijgen in hoger beroep (zoiets zou zomaar kunnen gebeuren), maar ik snap niet dat ze zich niet realiseren dat uiteindelijk Ajax de verliezer is. Ik snap niet dat ze echt denken dat het gewoon een soort bedrijf is. Dan zie je maar weer dat ze nul verstand hebben hoe je een voetbalvereniging moet runnen. Ze creëren een niet te repareren breuk tussen de voetbalclub en het bedrijf. Dan kunnen ze misschien hun plekje hebben heroverd, de club is onherstelbaar beschadigd. Dit is wel zo'n beetje de meest rampzalige crisis op bestuurlijk niveau bij Ajax aller tijden. Een inktzwarte bladzijde. En daar mogen ze mooi hun handtekening onder zetten.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 13 december 2011 - 00:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 12 december 2011 - 23:32 schreef RoodWit81 het volgende:
Zag daarnet de advocaat van Ten Have en co, Peter Wakkie, op Nieuwsuur grijnzend de boel goed proberen te praten. Uiteraard zullen de commissarissen zich weer verschuilen achter allerlei regels en in hoger beroep gaan. Zie ook: http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20035

Ik verwacht dat ze niet zelf op stappen en dan is gebeurt er dus het volgende:

"Indien de leden van de RvC door de aandeelhouders worden weggestuurd, dan gaat de Ondernemingskamer Amsterdam op zoek naar volgens haar een geschikte Raad van Commissarissen. De vereniging verliest dan de controle daarop."

Wakkie wees hier in Nieuwsuur al op en vertelde daar grijzend bij dat die dan alsnog Van Gaal kunnen aanstellen.

Toch bizar dat als de voetbalmensen, de ledenraad en de fans allemaal het vertrouwen in je opzeggen, je toch blijft zitten als een stel verongelijkte kinderen? Misschien dat ze op juridisch niveau gelijk krijgen in hoger beroep (zoiets zou zomaar kunnen gebeuren), maar ik snap niet dat ze zich niet realiseren dat uiteindelijk Ajax de verliezer is. Ik snap niet dat ze echt denken dat het gewoon een soort bedrijf is. Dan zie je maar weer dat ze nul verstand hebben hoe je een voetbalvereniging moet runnen. Ze creëren een niet te repareren breuk tussen de voetbalclub en het bedrijf. Dan kunnen ze misschien hun plekje hebben heroverd, de club is onherstelbaar beschadigd. Dit is wel zo'n beetje de meest rampzalige crisis op bestuurlijk niveau bij Ajax aller tijden. Een inktzwarte bladzijde. En daar mogen ze mooi hun handtekening onder zetten.
Het gaat ze ook helmaal niet (meer) om AJAX, maar het zijn allemaal vriendjes van elkaar die elkaar de hand boven het hoofd houden en elkaar functies binnen ONS AJAX toeschuiven.

Als je een 'vriendelijk verzoek om je functie neer te leggen' van de ledenraad op een AvA vergadering gewoon naast je neer legt en met eigen ogen ziet dat verreweg het grootste deel van de aandeelhouders hier achter staat, dan heb je geen bord voor je kop, maar een zee-sluisdeur voor je kop. En dan nog ijskoud roepen wij zitten hier niet om het pluche, maar voor AJAX. Nou, in mijn optiek zitten ze er enkel en alleen nog maar voor één belang; HUN EIGEN BELANG. Een stel pluchewarmhouders van het ergste soort. niets meer en niets minder!!!
Ride
 Ride - dinsdag 13 december 2011 - 00:16   quote  deeplink  
quote:

[..]

Oftewel of het nou goed of slecht gaat met Ajax, Cruijff BOEIT HET NIET zolang zijn volgeling jeugdtrainers de taken van Cruijff maar uitvoeren zoals hij dat wil, zonder tegenspraak. Dat de club Ajax daardoor failliet gaat maakt hem niet uit. Tegen die tijd is hij oud genoeg dat hij voor altijd in het warmere Spanje blijft.
Je moet toch echt eens gaan ophouden met Cruijff bashen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 13 december 2011 - 08:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

Boudewijn Boudewijn... Is het nu echt zo moeilijk te begrijpen dat Cruijff

a) geen verstand heeft van alles wat in dat jaarverslag staat?
b) het geen reet interesseert of Ajax winst boekt of niet? Dat is namelijk de taak van de financieel directeur.

Denk je nu echt dat een trainer, fysiotherapeut of de materiaalman het jaarverslag leest? Dat betekent echt niet dat hij/zij het geen reet intereseert wat er met Ajax gebeurt...

Het jaarverslag is enkel interessant voor de financieel directeur en de aandeelhouders. Voor het voetbaltechnisch gedeeltje heeft het totaal geen invloed, bevat het totaal geen informatie en is het totaal niet relevant wat daar in geschreven wordt.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 13 december 2011 - 08:46   quote  deeplink  
Wat betreft Peter R de Vries.. Het is gewoon een irritant mannetje, met een hele dikke plaat voor zijn kop. Wat dat betreft kan hij zo naast Ten Have gaan zitten.

Laat hem lekker Joran van der Sloot lastig vallen, maar laat Cruijff en dus Ajax met rust.

Het is juist Peter R de Vries die de functie van Cruijff niet begrijpt.. Cruijff is niet zomaar een lid van de RvC, Cruijff is enkel gevraagd om het technische gedeelte te regelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 13 december 2011 door Booya4Afca --
Ride
 Ride - dinsdag 13 december 2011 - 08:51   quote  deeplink  
Probleem is is dat mensen JC in een jassie dwongen om het verantwoordelijkheid te laten nemen.
Nu hij dat gedaan heeft probeert men van alle kanten hem bestuurlijk te naaien door alle regeltjes te verneuken en in eigen richting te dirigeren.
Ik neem het een grootheid niet kwalijk dat hij daar geen kaas van gegeten heeft.
Ik neem het iedereen die dat niet begrijpt wel kwalijk en nog kwalijker dat ze Johan de vrije hand niet gunnen.
RoodWit81
 RoodWit81 - dinsdag 13 december 2011 - 09:02   quote  deeplink  
Hein Blocks lijkt de RvC te willen laten zitten. Dit blijkt via een uitgelekte email:
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20043

De strijd is dus nog lang niet gestreden mocht de RvC worden weggestuurd. De nog niet eens gevormde bestuursraad lijkt nu al een nieuwe sta in de weg te worden. Ik vrees dat deze mensen wederom weer uit dezelfde groep zullen komen.

Daarnaast lees ik daarnet dat Ten Have roept dat Blind wel degelijk boven het technisch hart bestaand uit De Boer, Jonk en Bergkamp staat. Dit verstevigd mijn vermoeden dat deze gijzeling nog zal voortduren en dat de RvC en hun interne aanhangers er alles aan zullen doen om de beoogde nieuwe richting te dwarsbomen.

Ik vroeg me net iets af: hebben de supporters verenigingen van Ajax ook aandelen? Als de stem van het stadion geen invloed heeft, is het dan niet mogelijk om via gezamelijke aandelen de wil van de mensen die Ajax wel een warm hart toedragen door te drukken? Of is dit al het geval? De NV zal altijd verantwoordelijkheid moeten afdragen aan de aandeelhouders. Als toekomstige gijzelingen verijdeld kunnen worden op die manier, is dit dan een optie? Ik ben niet goed genoeg geinformeerd om te weten of dit al gebeurt of niet.

Met de recessie op komst is het misschien wel het moment om zoveel mogelijk aandelen op te kunnen kopen.
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 13 december 2011 - 09:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 08:51 schreef Ride het volgende:
Probleem is is dat mensen JC in een jassie dwongen om het verantwoordelijkheid te laten nemen.
Nu hij dat gedaan heeft probeert men van alle kanten hem bestuurlijk te naaien door alle regeltjes te verneuken en in eigen richting te dirigeren.
Ik neem het een grootheid niet kwalijk dat hij daar geen kaas van gegeten heeft.
Ik neem het iedereen die dat niet begrijpt wel kwalijk en nog kwalijker dat ze Johan de vrije hand niet gunnen.
Volledig mee eens.

Het is toch van der zotte dat Cruijff keer op keer misbruikt wordt. Technisch platform hier, rapportje daar. En vervolgens proberen ze hem weer buitenspel te zetten. "Kijk eens supporters, we luisteren naar Cruijff, maar gaan vervolgens ons eigen weg".

Het resultaat is bekend; 1 keer kampion in 7 jaar..
Stanley
 Stanley - dinsdag 13 december 2011 - 09:33   quote  deeplink  
Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen. Dat gezegd hebbende zal ik geen uitzondering zijn als ik zeg dat mijn bloed kookt.

Hoe verrot Ajax is, is gewoon niet te geloven. En had Cruijff de strijd niet aangegaan dan was dit nooit boven tafel gekomen. Het is gewoon een gezwel!!!

Wat kan je als supporter nog meer doen om duidelijk te maken wat wij van onze club willen en mogen verwachten.

Hoe bestaat het dat die Ten Have Schijt heeft aan alles en iedereen verantwoordelijk voor de goede naam die Ajax wereldwijd heeft opgebouwd. Totale minachting voor ons als supporters!!!!!

En dan zijn er ook nog van die gniepige geitenwollensokkentypes die blijkbaar stiekum mailtjes versturen om hen aan te moedigen vooral te blijven zitten....Met welk doel vraag je je dan af?

Nee, volgens mij gaat het op de nette manier niet lukken!

Tijd voor Al Pacino-achtige taferelen!!! If you wanna go to war... I'll take you to war!!!!!!!!!!!!!!!

Trots ben ik op de zorgvuldige en massale acties tot dusver van onze boys in 410 en andere vakken. Maar het mag wat mij betreft vanaf nu wat steviger ;-)!!!!
Booya4Afca
 Booya4Afca - dinsdag 13 december 2011 - 10:28   quote  deeplink  
Ten Have gister:

17.48: Ten Have: 'Danny Blind staat als technisch directeur niet boven technisch hart (Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, red.).'

Ten Have vandaag

Ten Have: 'Blind blijft de baas over technisch hart'
Ride
 Ride - dinsdag 13 december 2011 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 10:28 schreef Booya4Afca het volgende:
Ten Have gister:

17.48: Ten Have: 'Danny Blind staat als technisch directeur niet boven technisch hart (Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, red.).'

Ten Have vandaag

Ten Have: 'Blind blijft de baas over technisch hart'
Leugenachtige ratten zijn het..
BRW
 BRW - dinsdag 13 december 2011 - 11:22   quote  deeplink  
Van der Aat, Slop, Blind, Sturkenboom, Ten Have, Olfers, Davids en Romer.. Deze mensen moeten echt zo snel mogelijk ophoepelen. Die helpen de hele club naar de klote! Hoe kun je zo een gigantische plaat staal voor je kop hebben en gewoon blijven zitten.. "Zogenaamd in het belang van Ajax" Het enige wat in het belang van Ajax is als die gasten allemaal opsodemieteren.. Zo langzamerhand word ik er echt pislink van!
Rien Montsma
 Rien Montsma - dinsdag 13 december 2011 - 12:01   quote  deeplink  
Anti de vries.

Peter,peter,peter zucht.
Hij is een vriend van een van de grootste boeven van Nederland. Cor van H. etc. Deze meneer kidnapt, bedreigt, verkoopt drugs en dat mag allemaal niet. Als je daar dan een vriend van ben... zegt genoeg. Nu kiest meneer wederom weer de kant van de boevenbende en accepteerd hoe zij te werk gaan achter de rug om van andere. Hij wil maar een ding en dat is macht bij Ajax. En dat krijgt hij niet om dat iedereen buiten het boevengilde hem wel doorheeft. Daarom slaat hij nu zo machteloos om zich heen. Waarom is hij zo goed waar hij goed in is? Boeven vang je met Boeven.
Gegroet.
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 08:43 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

b) het geen reet interesseert of Ajax winst boekt of niet? Dat is namelijk de taak van de financieel directeur.

Denk je nu echt dat een trainer, fysiotherapeut of de materiaalman het jaarverslag leest? Dat betekent echt niet dat hij/zij het geen reet intereseert wat er met Ajax gebeurt...

Het jaarverslag is enkel interessant voor de financieel directeur en de aandeelhouders. Voor het voetbaltechnisch gedeeltje heeft het totaal geen invloed, bevat het totaal geen informatie en is het totaal niet relevant wat daar in geschreven wordt.
EENS
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 08:46 schreef Booya4Afca het volgende:
Wat betreft Peter R de Vries.. Het is gewoon een irritant mannetje, met een hele dikke plaat voor zijn kop. Wat dat betreft kan hij zo naast Ten Have gaan zitten.

Laat hem lekker Joran van der Sloot lastig vallen, maar laat Cruijff en dus Ajax met rust.

Het is juist Peter R de Vries die de functie van Cruijff niet begrijpt.. Cruijff is niet zomaar een lid van de RvC, Cruijff is enkel gevraagd om het technische gedeelte te regelen.
EENS
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 09:33 schreef Stanley het volgende:
Ik heb niet alle berichten in dit topic gelezen. Dat gezegd hebbende zal ik geen uitzondering zijn als ik zeg dat mijn bloed kookt.

Hoe verrot Ajax is, is gewoon niet te geloven. En had Cruijff de strijd niet aangegaan dan was dit nooit boven tafel gekomen. Het is gewoon een gezwel!!!

Wat kan je als supporter nog meer doen om duidelijk te maken wat wij van onze club willen en mogen verwachten.

Hoe bestaat het dat die Ten Have Schijt heeft aan alles en iedereen verantwoordelijk voor de goede naam die Ajax wereldwijd heeft opgebouwd. Totale minachting voor ons als supporters!!!!!

En dan zijn er ook nog van die gniepige geitenwollensokkentypes die blijkbaar stiekum mailtjes versturen om hen aan te moedigen vooral te blijven zitten....Met welk doel vraag je je dan af?

Nee, volgens mij gaat het op de nette manier niet lukken!

Tijd voor Al Pacino-achtige taferelen!!! If you wanna go to war... I'll take you to war!!!!!!!!!!!!!!!

Trots ben ik op de zorgvuldige en massale acties tot dusver van onze boys in 410 en andere vakken. Maar het mag wat mij betreft vanaf nu wat steviger ;-)!!!!
Precies Stanley. Het is een GEZWEL die zijn weerga niet kent. Dat Ajax de laatste jaren niet goed presteert, is nu dus heel duidelijk te verklaren. Het is één grote zwendel. Ik wist het al heel lang, want ik ken Ajax als mijn broekzak. Eindelijk dat JC het nu bovenhaalt. Nu is het alleen nog te hopen die ie wint en dat alle rotte zieke appels OPROTTEN en dat ze NOOIT meer terugkomen!!!!!!
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 11:22 schreef BRW het volgende:
Van der Aat, Slop, Blind, Sturkenboom, Ten Have, Olfers, Davids en Romer.. Deze mensen moeten echt zo snel mogelijk ophoepelen. Die helpen de hele club naar de klote! Hoe kun je zo een gigantische plaat staal voor je kop hebben en gewoon blijven zitten.. "Zogenaamd in het belang van Ajax" Het enige wat in het belang van Ajax is als die gasten allemaal opsodemieteren.. Zo langzamerhand word ik er echt pislink van!
Ik heb hetzelfde BRW!!!!!!!!!!!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 13 december 2011 - 21:07   quote  deeplink  
Kunnen we niet allemaal een mail naar ten Have sturen op z'n bedrijf met daarin in duidelijk niet mis te verstane taal dat hij op moet rotten bij ONS AJAX en dan niet alleen van ons supporters, maar ook uit naam van de aandeelhouders.

De reactie tijdens de AvA sprak toch boekdelen dacht ik zo.

Laat hem nu nog de eer (voor zover je daar nog van kan spreken) aan zichzelf houden voo het echt uit de klouwen loopt.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 13 december 2011 - 21:24   quote  deeplink  
En dan dit....

Leden roepen op tot verzoening Cruijff-Van Gaal
13-12-11

Verschillende leden van Ajax hebben in NU Sport aangegeven dat er een groot draagvlak binnen de vereniging heerst om Johan Cruijff en Louis van Gaal bij elkaar te brengen. Men hoopt dat de twee in het belang van Ajax de handen ineen zullen slaan.
AjaxF-side.NL
Ajax-lid Mark Geestman over de potentiële verzoening: 'Naïef? Rusland en Amerika hebben toch ook vrede gesloten?', zegt hij in NUsport. Richard Louwers vult aan: 'Het moet in ieder geval geprobeerd worden. Daarom moet er een lawine op gang komen. Die zegt tegen Johan: ga met hem praten.'

'Niemand legt hun visies eens naast elkaar en maakt duidelijk dat ze heel dicht bij elkaar zitten. De media lopen ze alleen maar uit elkaar te drijven', aldus Louwers.

Bron: NuSport.nl
alibabba
 alibabba - dinsdag 13 december 2011 - 21:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 21:24 schreef Ronald 1960 het volgende:
En dan dit....

Leden roepen op tot verzoening Cruijff-Van Gaal
13-12-11

Verschillende leden van Ajax hebben in NU Sport aangegeven dat er een groot draagvlak binnen de vereniging heerst om Johan Cruijff en Louis van Gaal bij elkaar te brengen. Men hoopt dat de twee in het belang van Ajax de handen ineen zullen slaan.
AjaxF-side.NL
Ajax-lid Mark Geestman over de potentiële verzoening: 'Naïef? Rusland en Amerika hebben toch ook vrede gesloten?', zegt hij in NUsport. Richard Louwers vult aan: 'Het moet in ieder geval geprobeerd worden. Daarom moet er een lawine op gang komen. Die zegt tegen Johan: ga met hem praten.'

'Niemand legt hun visies eens naast elkaar en maakt duidelijk dat ze heel dicht bij elkaar zitten. De media lopen ze alleen maar uit elkaar te drijven', aldus Louwers.

Bron: NuSport.nl
Een verzoening tussen Cruijff en v.Gaal is wel degelijk NAIEF en dat weten zij ook dondersgoed. Ze zien dit als een middel om hun eigen hachie te redden....BAH BAH is het hele spel bij Ajax en ik word er echt MISSELIJK van. Die hele beursgang maakt Ajax KAPOT!!!!!!
soccer
 soccer - dinsdag 13 december 2011 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 08:43 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Ik snap er de ballen niet meer van.
JC is als ik het goed begrijp alleen voor de jeugdopleiding.Als adviseur. verantwoordelijk zijn Jonk en bergkamp.
De financieel directeur is verantwoordelijk dat er geen verlies geleden wordt. Maar hij moet wel luisteren naar de algemeen directeur die door JC geaccepteerd wordt.
JC heeft een jeugdplan geschreven. Dat moet opgevolgd worden.
Zo ligt het toch ongeveer.
Nu mijn vragen.
Hoe kan een financieel directeur verantwoordelijk zijn als hij door het technische gedeelte overruled kan worden?
Wat heeft JC voor plan geschreven of heeft hij het van zijn vriendjes Wim Janssen en Stanley Brard gekregen?
Wat JC namelijk wil zijn ze bij Feyenoord al enkele jaren aan het doen.
Oud speler jeugd opleidingen.
oudspelers trainer/coach van de jeugdelftallen.
Dat begrijp ik dat JC dat ook wil.
oud spelers om de individuele spelers beter maken.
soccer
 soccer - dinsdag 13 december 2011 - 21:43   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 09:02 schreef RoodWit81 het volgende:
Hein Blocks lijkt de RvC te willen laten zitten. Dit blijkt via een uitgelekte email:
http://www.ajaxf-side.nl/shownews.asp?id=20043

De strijd is dus nog lang niet gestreden mocht de RvC worden weggestuurd. De nog niet eens gevormde bestuursraad lijkt nu al een nieuwe sta in de weg te worden. Ik vrees dat deze mensen wederom weer uit dezelfde groep zullen komen.

Daarnaast lees ik daarnet dat Ten Have roept dat Blind wel degelijk boven het technisch hart bestaand uit De Boer, Jonk en Bergkamp staat. Dit verstevigd mijn vermoeden dat deze gijzeling nog zal voortduren en dat de RvC en hun interne aanhangers er alles aan zullen doen om de beoogde nieuwe richting te dwarsbomen.

Ik vroeg me net iets af: hebben de supporters verenigingen van Ajax ook aandelen? Als de stem van het stadion geen invloed heeft, is het dan niet mogelijk om via gezamelijke aandelen de wil van de mensen die Ajax wel een warm hart toedragen door te drukken? Of is dit al het geval? De NV zal altijd verantwoordelijkheid moeten afdragen aan de aandeelhouders. Als toekomstige gijzelingen verijdeld kunnen worden op die manier, is dit dan een optie? Ik ben niet goed genoeg geinformeerd om te weten of dit al gebeurt of niet.

Met de recessie op komst is het misschien wel het moment om zoveel mogelijk aandelen op te kunnen kopen.
de vereniging Ajax is de grootste aandeel houder.Dus de mensen die daar de macht hebben ,hebben ook de macht over de voetbal club Ajax. Al koop je alle aandelen die op de markt zijn dan heb je nog geen meerderheid dus kun je nog niets afdwingen
Senja
 Senja - woensdag 14 december 2011 - 10:11   quote  deeplink  
Als ik zie wie er worden voorgedragen voor de bestuurscommissie dan schept dat geen vertrouwen in een goed afloop. Het is weer het zelfde groepje dat de rotte appel is binnen Ajax. Daarbij zolang die Coronel en kompanen daar binnen blijven zitten is het onmogelijk wat te veranderen. Die houden elkaar elke keer de hand boven het hoofd van hun groepje.

Alles wat binnen het management zit op het moment moet ook opkrassen die voldoen in het geheel niet aan de verwachtingen en willen geen verandering en vernieuwing en frustreren alle plannen die uit kamp Cruyff komen.

Waarom slaan de sponsoren en supporters niet de handen ineen= daarbij zijn er ook groot aandeelhouders die nog wel wat te zeggen hebben.

Wat die Blind daar nu doet weet ik ook niet. Het technische hart zou gevormd worden door Jonk, Bergkamp en De boer.

Ik snap niet dat sponsoren en supporters dit allemaal pikken en zich een rat voor ogen laten draaien.
Booya4Afca
 Booya4Afca - woensdag 14 december 2011 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 december 2011 - 21:41 schreef soccer het volgende:

[..]

Ik snap er de ballen niet meer van.
JC is als ik het goed begrijp alleen voor de jeugdopleiding.Als adviseur. verantwoordelijk zijn Jonk en bergkamp.
De financieel directeur is verantwoordelijk dat er geen verlies geleden wordt. Maar hij moet wel luisteren naar de algemeen directeur die door JC geaccepteerd wordt.
JC heeft een jeugdplan geschreven. Dat moet opgevolgd worden.
Zo ligt het toch ongeveer.
Nu mijn vragen.
1. Hoe kan een financieel directeur verantwoordelijk zijn als hij door het technische gedeelte overruled kan worden?
2. Wat heeft JC voor plan geschreven of heeft hij het van zijn vriendjes Wim Janssen en Stanley Brard gekregen?
3. Wat JC namelijk wil zijn ze bij Feyenoord al enkele jaren aan het doen.
Oud speler jeugd opleidingen.
oudspelers trainer/coach van de jeugdelftallen.
Dat begrijp ik dat JC dat ook wil.
oud spelers om de individuele spelers beter maken.
Om even een aantal vragen te beantwoorden; ik heb ze voor het gemak even genummerd in de quote.

1. Het technisch beleid, de rode draad binnen Ajax, vanaf de Toekomst tot de ArenA moet ten allertijden een leidende rol hebben binnnen Ajax.

Het is inderdaad de financieel directeur zijn taak, om alles goed in de gaten te houden en te kijken hoe hij de mensen die het technisch beleid uitstippelen kan helpen. Dit gebeurt onder zijn verantwoording. Een verantwoording die vrij simpel is : Niet meer uitgeven dan dat er binnen komt.

Dat betekent overigens niet dat de Financieel Directeur niet kan zeggen, "sorry jongens, dit doen we niet". Als het geld op is, is het op. Maar hij moet ten alle tijden ondersteuning bieden en luisteren naar de mensen die het beleid uitstippelen. De Financieel Directeur is immers in dienst van de vereniging (of NV).

2. Snap deze vraag niet. Het plan is zowel door Cruijff als 15 oud-spelers samengesteld. 14 van de 15 spelers hebben vroeger de jeugdopleiding bij Ajax doorlopen, en hebben na hun voetbalcarriere die lijn doorgetrokken door of directeur te worden (Overmars) of op het veld te blijven staan en talenten te trainen (Bryan Roy etc..). Stam heeft ook meegewerkt aan het plan, zoals iedereen weet heeft hij elders de jeugdopleiding genoten.

PS. Ik heb geen idee wie Stanley Brard en Wim Janssen zijn...

3. Ook bij Ajax zijn er al sinds lange tijd (oud)spelers als jeugdtrainers in dienst. Dus dat is het probleem niet. Cruijff vindt echter dat er een nieuwe tijdperk is aangekomen waarin oudspelers die hoger opgeleid zijn dan dat generatie Cruijff is, een voetbalclub zou moeten leiden.
jodocus
 jodocus - woensdag 14 december 2011 - 19:06   quote  deeplink  
ten have en andere kleuters gaan in beroep
soccer
 soccer - woensdag 14 december 2011 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 december 2011 - 10:42 schreef Booya4Afca het volgende:

[..]

Om even een aantal vragen te beantwoorden; ik heb ze voor het gemak even genummerd in de quote.

1. Het technisch beleid, de rode draad binnen Ajax, vanaf de Toekomst tot de ArenA moet ten allertijden een leidende rol hebben binnnen Ajax.

Het is inderdaad de financieel directeur zijn taak, om alles goed in de gaten te houden en te kijken hoe hij de mensen die het technisch beleid uitstippelen kan helpen. Dit gebeurt onder zijn verantwoording. Een verantwoording die vrij simpel is : Niet meer uitgeven dan dat er binnen komt.

Dat betekent overigens niet dat de Financieel Directeur niet kan zeggen, "sorry jongens, dit doen we niet". Als het geld op is, is het op. Maar hij moet ten alle tijden ondersteuning bieden en luisteren naar de mensen die het beleid uitstippelen. De Financieel Directeur is immers in dienst van de vereniging (of NV).

2. Snap deze vraag niet. Het plan is zowel door Cruijff als 15 oud-spelers samengesteld. 14 van de 15 spelers hebben vroeger de jeugdopleiding bij Ajax doorlopen, en hebben na hun voetbalcarriere die lijn doorgetrokken door of directeur te worden (Overmars) of op het veld te blijven staan en talenten te trainen (Bryan Roy etc..). Stam heeft ook meegewerkt aan het plan, zoals iedereen weet heeft hij elders de jeugdopleiding genoten.

PS. Ik heb geen idee wie Stanley Brard en Wim Janssen zijn...

3. Ook bij Ajax zijn er al sinds lange tijd (oud)spelers als jeugdtrainers in dienst. Dus dat is het probleem niet. Cruijff vindt echter dat er een nieuwe tijdperk is aangekomen waarin oudspelers die hoger opgeleid zijn dan dat generatie Cruijff is, een voetbalclub zou moeten leiden.
ik ben het met je eens dat het voetbal beleid leidend moet zijn.
1. Maar hoe heb jij het ingedachten als het technisch beleid iets wil en er is geen geld. De financieel directeur mag van jouw zeggen dat het niet gebeurt maar hij moet wel ondersteuning bieden en luisteren naar de technische mensen. Ik ben bang dat daar een probleem (kan ) ontstaan. In het bedrijfsleven wordt er gekeken wat de onderneming verdient is dit goed komt er geld is dit slecht dan krijg je geen geld. In de voetballerij is dat andersom. Zie de schulden van de clubs.

2. ik hoe steeds dat JC een plan geschreven heeft maar verder dan dat oud spelers betrokken moeten worden heb ik er nog niets van gehoord. Dan verwijs ik naar het jeugdplan van feyenoord waar het uitgevoerd wordt zoals JC dat wil. Wat ik gehoord heb.

Als jij Wim jansen en stanley brard niet kent ben je waarschijnlijk nog heel jong. Maar even ter informatie. Wim Jansen een oud speler van feyenoord en ajax (bij ajax 2 seizoenen waarin hij in het 2e seizoen landskampioen werd. Hij is ook een goede vriend van JC.Stanley Brard was een linksback die door JC in het seizoen dat JC bij feyenoord speelde linksbuiten werd gezet ipl van Pierre Vermeulen die een goede linksbuiten was. De uitspraak van Brard was toen Johan weet hoe ik moet spelen en ik weet wat Johan bedoelt.

3. Waarom moeten hoog opgeleide oudspelers een club leiden. Ook niet oud spelers kunnen het. Of niet hoog opgeleide. Het is misschien wel een voordeel maar hoeft het niet te zijn. Kijk naar de voorzitters van een aantal jaren terug van Ajax ,feyenoord en psv. Van Praag,v.d.Herik en v.Raay. De clubs draaide goed hadden geen schulden en draaide in de (sub)top van europa mee. Ajax won de CL feyenoord de eufa cup. Nu is Gerbrands (geen oud voetballer )wel oud topsporter en munsterman toch bij hun clubs sucsesvol.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 14 december 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 december 2011 - 22:22 schreef soccer het volgende:

[..]

Nu is Gerbrands (geen oud voetballer )wel oud topsporter en munsterman toch bij hun clubs sucsesvol.
Tja, je hebt gelijk, En wat hebben deze mannen ook een gigantisch aantal internationale successen geboekt. ;-)
soccer
 soccer - woensdag 14 december 2011 - 23:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 14 december 2011 - 22:43 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Tja, je hebt gelijk, En wat hebben deze mannen ook een gigantisch aantal internationale successen geboekt. ;-)
Zolang clubs nog miljoenen verliezen mogen lijden (Real,barcalona) of zo suikeroompjes hebben die er miljoenen in pompen (chelsea,manchester city) zullen nederlandse clubs ondanks hun beleid of leiding weinig kans maken om internationaal sucses te boeken. Zie Arsenal financieel gezond maar weinig prijzen.
Ride
 Ride - donderdag 15 december 2011 - 13:16   quote  deeplink  
Toch ff een lachje tussendoor..

m1fz2mfadjda.jpg
m1fz2mfaajdd.jpg
Booya4Afca
 Booya4Afca - donderdag 15 december 2011 - 14:02   quote  deeplink  
Haha, geniaal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5970
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: CRUIJFF WINT KORT GEDING - Live aandeelhouders vergadering

0.0111069