|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
'Van Gaal wilde eerst zijn kandidatuur aan Cruijff voor leggen maar RvC bedonderde hem ook' (AjaxF-side.nl)
|
|
|
baco74
|
|
|
Uit de pleitnota van het proces tussen enerzijds Ajax N.V. en anderzijds Johan Cruijff en consorten is gebleken dat Louis van Gaal wilde dat zijn aanstelling eerst aan Johan Cruijff voorgelegd zou worden. De RvC heeft zich zoals bekend echter niet aan deze afspraak gehouden en achter de rug van Cruijff om de aanstelling bekend gemaakt. AjaxF-side.NL De quote uit de pleitnota: 'Toen Van Gaal benaderd werd door Ten Have, stelde hij de absolute voorwaarde dat er geen publiciteit rond zijn benoeming zou komen (...) dat hij eerst met de vier commissarissen op één lijn wilde komen om vervolgens zijn kandidatuur aan Cruijff voor te leggen.'
Die laatste stap is zoals bekend nooit genomen door de RvC. De RvC lichtte Cruijff immers niet in, maar bracht direct een persbericht naar buiten over een voorgenomen aanstelling. Dit kon men volgens de 4 RvC-leden doen omdat de meerderheid van de RvC al akkoord was met het aanstellen van Van Gaal.
Zodoende heeft de RvC dus niet alleen Johan Cruijff verkeerd behandeld, maar zich ook niet aan de afspraak met Louis van Gaal gehouden dat het plan eerst aan Cruijff voorgelegd zou worden. Aangezien Van Gaal al maanden bezig is aan een wereldreis heeft hij zich tot op heden afzijdig gehouden in het conflict. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:.....De RvC lichtte Cruijff immers niet in, maar bracht direct een persbericht naar buiten over een voorgenomen aanstelling. Dit kon men volgens de 4 RvC-leden doen omdat de meerderheid van de RvC al akkoord was met het aanstellen van Van Gaal..... Dit is dus vreemd, Van Gaal zegt Cruijff eerst op de hoogte te willen (laten) stellen van zijn kandidatuur. Maar het enige wat Cruijff (achteraf) te horen krijgt is dat Van Gaal is aangesteld. Blijkt dus dat Van Gaal al een mondeling akkoord had met Ten Have en co, of is hem door hun verteld dat Cruijff was ingelicht hierover en is Van Gaal toen pas tot een mondelinge overeenkomst gekomen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 14 december 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Tja, wat is de waarheid.
Gezien het feit dat van Gaal pas midden 2012 begint, kan het volgende wel eens het geval zijn:
-Davids praat namens RvC met van Gaal -Davids vraagt van Gaal voor functie AD -van Gaal stemt in, maar wil nog wel eerst met Cruijff rond de tafel voordat het bekend wordt gemaakt - RvC trekt zich daar niets van aan, en om hun eigen posities te versterken maken ze het gelijk bekend
Enige wat voor mij nog onduidelijk is, is het feit dat (mocht dit waar zijn) van Gaal niets van zich heeft laten horen.
Want we weten allemaal dat van Gaal niet met zich laat sollen, en al helemaal niet door een stel bobo's. |
|
|
|
|
verbrande harry
|
|
|
ALS dit waar is,dan is het op zeker klaar met deze rvc...bah |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
is gewoon een goeden zet van het bestuur! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
|
|
|
de kromme2
|
|
|
jongens, wat een teringzooi weer. ik kon me al niet voorstellen dat Van Gaal zich zo zou laten gebruiken (nl om Cruijff eruit te pesten). Dez RvC (de 4) is zo rot als een mispel. Ze hebben gegokt dat Cruijff meteen zou opstappen toen Van Gaal werd aangekondigd en ze hebben totaal misgegokt. Cruijff laat nu niet meer los en dat wordt hun ondergang niet alleen als RvC lid van Ajax, maar dit gaat ze nog veel meer beschadigen, ook in hun 'gewone' leven buiten Ajax. En dat is wat ze nu proberen te doen met hoger beroep e.d.: de schade beperken, hun gezicht nog enigszins redden. Onmogelijk ! Wat een zooitje.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 december 2011 door de kromme2 -- |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
quote: Due jij vind het goed dat de 4 flapdrollen achter de rug van de grootste van Ajax ooit het zo oplossen??? Dit is gewoon schandalig. Maar ik hoop dat JC van Gaal het nog wel een beetje vergeven kan, en dat hoe onwaarschijnlijk ook, deze 2 misschien nog kunnen samenwerken... Blijft natuurlijk een droomduo, want het zijn de 2 grondleggers van de grootste successen van Ajax. Maar ik hoop, misschien tegen beter weten, dat JC de hoofdlijnen uit gaat zetten als adviseur en dat Van Gaal het uit gaat zetten... |
|
|
|
|
jacques
|
|
|
van gaal wist van het plan hij mag niet bij ajax komen want hij was klaar met ajax toendertijd trouwens hij is veel te duur zo raak je weer in de geld zorgen ajax past toch eenbeetje op trouwens van gaal heeft het zelf verpest ook bij de duitse sponsor adidas en van de sponsor moet je het hebben nee oplichtingspraktijken doe je maar bij AZ einde verhaal hoe heet die voorziter ook alweer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 10:26 schreef jacques het volgende:van gaal wist van het plan hij mag niet bij ajax komen want hij was klaar met ajax toendertijd trouwens hij is veel te duur zo raak je weer in de geld zorgen ajax past toch eenbeetje op trouwens van gaal heeft het zelf verpest ook bij de duitse sponsor adidas en van de sponsor moet je het hebben nee oplichtingspraktijken doe je maar bij AZ einde verhaal hoe heet die voorziter ook alweer Van Gaal mag niet bij Ajax komen omdat hij destijds klaar met Ajax was?? Waar om Cruijff dan wel? Die was ook klaar met Ajax destijds.. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 10:27 schreef remco k het volgende:[..] Van Gaal mag niet bij Ajax komen omdat hij destijds klaar met Ajax was?? Waar om Cruijff dan wel? Die was ook klaar met Ajax destijds.. en zo is het! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: man wat een onzin, schin baar geniet jij van de stiekeme acties van de RVC? Ga dan lekker op een ander topic reageren want dit slaat nergens op |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb vanaf dag 1 hier al op het forum geroepen dat de terugkomst van Cruijff gezien moest worden als de herrijzenis van Ajax.. Maar dat betekend niet dat hij heilig is of dat men nu van Gaal tot aan de grond gelijk moet maken. Van Gaal is ook een grote held.. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
quote:Op donderdag 15 december 2011 - 21:53 schreef Ajx het volgende:[..] Due jij vind het goed dat de 4 flapdrollen achter de rug van de grootste van Ajax ooit het zo oplossen??? Dit is gewoon schandalig. Maar ik hoop dat JC van Gaal het nog wel een beetje vergeven kan, en dat hoe onwaarschijnlijk ook, deze 2 misschien nog kunnen samenwerken... Blijft natuurlijk een droomduo, want het zijn de 2 grondleggers van de grootste successen van Ajax. Maar ik hoop, misschien tegen beter weten, dat JC de hoofdlijnen uit gaat zetten als adviseur en dat Van Gaal het uit gaat zetten... ik vind het een goeden zet van het bestuur! jij zeg. ( maar ik hoop dat JC van gaal het nog wel een beetje vergeven kan) Nou en dat is nou wat het bestuur wil van van de surpporters van ajax van gaal in de armen sluiten!!bij mij dus niet ik trap er niet in !! ik kies al leen voor Cruyff!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2011 door adriu -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 11:20 schreef remco k het volgende:[..] Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb vanaf dag 1 hier al op het forum geroepen dat de terugkomst van Cruijff gezien moest worden als de herrijzenis van Ajax.. Maar dat betekend niet dat hij heilig is of dat men nu van Gaal tot aan de grond gelijk moet maken. Van Gaal is ook een grote held.. inderdaad,luister remco, het ideale plaatje zou zijn met cruijff en van gaal, ze zijn allebei voorheen eens opgestapt en hadden gezegt dat ze klaar waren met ajax, nu zijn ze beide terug, dat moeten we koesteren!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 24 december 2011 door Loetje -- |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Van Gaal = HELD!! Maar hij had NOOIT op deze manier in moeten stappen. Eerst alles met de 4 man van de RvC bespreken en DAARNA pas met Johan. Hij moeten zeggen okay; maar ik wil EERST met Johan praten, daarna zien we wel verder!! En dan ooknog verkondigen dat hij vindt dat Ten Have goed bezig is. Is hij dan zo slim, of zijn wij (althans de meesten van ons) dan zo dom???
Ook van Gaal gaat geheel niet vrij uit in deze soap!!!
Nogmaals; van Gaal = HELD!
***MAAR NIET NU*** |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 12:17 schreef Ronald 1960 het volgende:Van Gaal = HELD!! Maar hij had NOOIT op deze manier in moeten stappen. Eerst alles met de 4 man van de RvC bespreken en DAARNA pas met Johan. Hij moeten zeggen okay; maar ik wil EERST met Johan praten, daarna zien we wel verder!! En dan ooknog verkondigen dat hij vindt dat Ten Have goed bezig is. Is hij dan zo slim, of zijn wij (althans de meesten van ons) dan zo dom??? Ook van Gaal gaat geheel niet vrij uit in deze soap!!! Nogmaals; van Gaal = HELD! ***MAAR NIET NU*** Van Gaal WAS held. Nu is het een achterbakse NSB'er die voor altijd van zijn voetstuk is gevallen.
Sommige dingen doe je nu eenmaal niet.
Hij kan trouwens een dubbele NSB'er worden als hij nu nog met Cruijff wil/gaat praten. Dan laat hij ook nog eens zijn "vrienden van de RvC" als een baksteen vallen omdat die hoe dan ook moeten vertrekken.
Als het een vent is houdt hij de eer aan zichzelf en wordt hij hulp-trainer bij VVV. Of Excelsior, who cares anyway. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
van gaal had gelijk naar Cruijff moeten gaan! en dat kan nu nog. laat van gaal maar naar de krant gaan en zeggen dat die de lijn van Cruijff en 100% achter Cruijff gaat staan!!! |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 12:39 schreef adriu het volgende:van gaal had gelijk naar Cruijff moeten gaan! en dat kan nu nog. laat van gaal maar naar de krant gaan en zeggen dat die de lijn van Cruijff en 100% achter Cruijff gaat staan!!! Wat van Gaal moet doen is op het balkon gaan staan en roepen
"JOHAN IS DE BESTE VAN...AMSTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE ARENA, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE TOEKOMST, JOHAN IS DE BESTE VAN...ROTTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...BARCELONA. EN TEN HAVE IS...EEN ACHTERBAKSE RAT. EN DANNY BLIND IS...EEN SCHOLLETJE WAT MOET WORDEN TERUGGEGOOID IN DE ZEE. EN STURKEBURG MOET TERUG NAAR...UTRECHT. NIET MORGEN MAAR...VANDAAG".
Dan praten we verder, niet eerder. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 13:22 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Wat van Gaal moet doen is op het balkon gaan staan en roepen "JOHAN IS DE BESTE VAN...AMSTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE ARENA, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE TOEKOMST, JOHAN IS DE BESTE VAN...ROTTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...BARCELONA. EN TEN HAVE IS...EEN ACHTERBAKSE RAT. EN DANNY BLIND IS...EEN SCHOLLETJE WAT MOET WORDEN TERUGGEGOOID IN DE ZEE. EN STURKEBURG MOET TERUG NAAR...UTRECHT. NIET MORGEN MAAR...VANDAAG". Dan praten we verder, niet eerder. danny blind?? |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 12:24 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Van Gaal WAS held. Nu is het een achterbakse NSB'er die voor altijd van zijn voetstuk is gevallen. Sommige dingen doe je nu eenmaal niet. Hij kan trouwens een dubbele NSB'er worden als hij nu nog met Cruijff wil/gaat praten. Dan laat hij ook nog eens zijn "vrienden van de RvC" als een baksteen vallen omdat die hoe dan ook moeten vertrekken. Als het een vent is houdt hij de eer aan zichzelf en wordt hij hulp-trainer bij VVV. Of Excelsior, who cares anyway. Jij bent hartstikke gek met je termen als NSB'er, weet je wel waar je het over hebt?? Zulke uitspraken horen hier NIET thuis!! De winsituatie van dit verhaal is hopenlijk dat Van Gaal en JC alsnog met elkaar om de tafel gaan en samen AJAX weer brengen waar AJAX thuis hoort. |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 14:15 schreef dege het volgende:[..] Jij bent hartstikke gek met je termen als NSB'er, weet je wel waar je het over hebt?? Zulke uitspraken horen hier NIET thuis!! De winsituatie van dit verhaal is hopenlijk dat Van Gaal en JC alsnog met elkaar om de tafel gaan en samen AJAX weer brengen waar AJAX thuis hoort. Wat doe jij als er iemand achter je rug met je vrouw naar bed gaat? Om de tafel zitten en het uitpraten? Get real! |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
Heers was er GOD! toen was er Johan Cruijff! en toen was er op eens judas van gaal!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 14:43 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Wat doe jij als er iemand achter je rug met je vrouw naar bed gaat? Om de tafel zitten en het uitpraten? Get real! Met de strekking van jouw verhaal ben ik het wel eens, Louis heeft ism de RvC-leden Cruijff in het harnas gejaagt, komt ook niet goed tussen hun denk ik. Maar wat de term NSB-er betreft, geef ik dege helemaal gelijk. Dit soort woorden (of afkortingen) heb je hier niet nodig om je ongenoegen te uiten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 12:24 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Van Gaal WAS held. Nu is het een achterbakse NSB'er die voor altijd van zijn voetstuk is gevallen. Sommige dingen doe je nu eenmaal niet. Hij kan trouwens een dubbele NSB'er worden als hij nu nog met Cruijff wil/gaat praten. Dan laat hij ook nog eens zijn "vrienden van de RvC" als een baksteen vallen omdat die hoe dan ook moeten vertrekken. Als het een vent is houdt hij de eer aan zichzelf en wordt hij hulp-trainer bij VVV. Of Excelsior, who cares anyway. Echte Ajacieden geven daar wel om .. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 15:13 schreef baco74 het volgende:[..] Met de strekking van jouw verhaal ben ik het wel eens, Louis heeft ism de RvC-leden Cruijff in het harnas gejaagt, komt ook niet goed tussen hun denk ik. Maar wat de term NSB-er betreft, geef ik dege helemaal gelijk. Dit soort woorden (of afkortingen) heb je hier niet nodig om je ongenoegen te uiten. gelukkig begrijp jij dus wel wat ik bedoelde, als iemand anders dan een vergelijking gaat trekken ls er iemand met mijn vrouw in bed duikt, begrijpt die persoon duidelijk niet wat ik wilde zeggen, blijkbaar toch niet zo intelligent als hij zich zo vaak voor wil doen. |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote: Dus Cruijff is geen echte Ajacied volgens jou? En wie ben jij dan wel? |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 15:29 schreef dege het volgende:[..] gelukkig begrijp jij dus wel wat ik bedoelde, als iemand anders dan een vergelijking gaat trekken ls er iemand met mijn vrouw in bed duikt, begrijpt die persoon duidelijk niet wat ik wilde zeggen, blijkbaar toch niet zo intelligent als hij zich zo vaak voor wil doen. Als het plannetje van jouw Louis en "zijn vriend" Steven was gelukt waren we Johan voor altijd kwijt geweest. Wat moet je dan op je geweten hebben om NSB'ert te mogen worden genoemd? |
|
|
|
|
Herman1983
|
|
|
NSB-ers waren mensen die in een gruwelijke oorlog nogal wat doden op hun geweten hadden, alleen maar om zich in te likken bij een niets ontziende vijand.be n zo hun eigen positie te verbeteren. Ik denk niet dat je mensen daar te snel mee moet vergelijken, je kan ze ook gewoon verrader noemen ofzo... |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 10:26 schreef jacques het volgende:van gaal wist van het plan hij mag niet bij ajax komen want hij was klaar met ajax toendertijd trouwens hij is veel te duur zo raak je weer in de geld zorgen ajax past toch eenbeetje op trouwens van gaal heeft het zelf verpest ook bij de duitse sponsor adidas en van de sponsor moet je het hebben nee oplichtingspraktijken doe je maar bij AZ einde verhaal hoe heet die voorziter ook alweer Slap gelul hij had toen een probleem met een paar bestuursleden die er niet meer zitten,zelfs bij AZ verkondigde hij nog Ajax is en blijft mijn club,maar zo lang die bestuursleden er zitten kom ik daar niet terug. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 13:22 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Wat van Gaal moet doen is op het balkon gaan staan en roepen "JOHAN IS DE BESTE VAN...AMSTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE ARENA, JOHAN IS DE BESTE VAN...DE TOEKOMST, JOHAN IS DE BESTE VAN...ROTTERDAM, JOHAN IS DE BESTE VAN...BARCELONA. EN TEN HAVE IS...EEN ACHTERBAKSE RAT. EN DANNY BLIND IS...EEN SCHOLLETJE WAT MOET WORDEN TERUGGEGOOID IN DE ZEE. EN STURKEBURG MOET TERUG NAAR...UTRECHT. NIET MORGEN MAAR...VANDAAG". Dan praten we verder, niet eerder. Voor jou heet God Johan ?? |
|
|
|
|
nora
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 14:43 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Wat doe jij als er iemand achter je rug met je vrouw naar bed gaat? Om de tafel zitten en het uitpraten? Get real! Dan wordt ik homo !! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Zowel Van Gaal als Cruijff hebben beide Ajax al eens de rug toe gekeerd, beide hadden daar toen hun rede voor. Wanneer zij zich in een latere fase wel om de club willen bekommeren heb ik daar geen moeite mee en juich dit alleen maar toe. Wel krom om te vind ik dat Van Gaal, nu Cruijff ook weer op het oude nest te vinden is, ook opeens zijn Ajax-hart laat spreken. Is er één teveel, in mijn ogen. |
|
|
|
|
dege
|
|
|
quote:Op maandag 26 december 2011 - 11:18 schreef W. Verhoek. (hehehe) het volgende:[..] Als het plannetje van jouw Louis en "zijn vriend" Steven was gelukt waren we Johan voor altijd kwijt geweest. Wat moet je dan op je geweten hebben om NSB'ert te mogen worden genoemd? waar zeg ik mijn louis? ik zeg alleen dat ik nog steeds stiekem hoop dat zowel JC als VG samen ajax weer zouden kunnen brengen waar ze thuis horen, ik zeg ook nergens dat het goed is wat er is gebeurd en praat ook niemand goed in deze, ook ik vind het walgelijk wat er is gebeurd. Mij ging het om de term NSB'er wat hier word gebruikt, iets wat hier in deze totaal niet gepast is en ook niet thuis hoort. Met zulke uitspraken kun je behoorlijk wat mensen kwetsen, denk na voordat je wat roept. |
|
|
|
|
W. Verhoek. (hehehe)
|
|
|
quote:Op maandag 26 december 2011 - 18:15 schreef dege het volgende:[..] waar zeg ik mijn louis? ik zeg alleen dat ik nog steeds stiekem hoop dat zowel JC als VG samen ajax weer zouden kunnen brengen waar ze thuis horen, ik zeg ook nergens dat het goed is wat er is gebeurd en praat ook niemand goed in deze, ook ik vind het walgelijk wat er is gebeurd. Mij ging het om de term NSB'er wat hier word gebruikt, iets wat hier in deze totaal niet gepast is en ook niet thuis hoort. Met zulke uitspraken kun je behoorlijk wat mensen kwetsen, denk na voordat je wat roept. OK, we noemen hem Lothar van Gaal. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Cruijff geeft er wel degelijk om dat er normaal met hem wordt omgegaan. Wel ff je feitjes kennen.. Of wou je zeggen dat Cruijff niet heeft gezegd dat dit helaas ten koste zal gaan van wederom een echte Ajacied.. |
|
|
|