|
|
FR-Elmo
|
|
|
Feyenoord heeft donderdag (vandaag) van de licentiecommissie van de KNVB schriftelijk de bevestiging gekregen, dat de financiële situatie bij de Rotterdamse club dusdanig is verbeterd dat Feyenoord qua puntenaantal voor de eerste maal in Categorie 2 is ingedeeld. Om definitief in Categorie 2 te geraken dient Feyenoord nog eenmaal qua puntenaantal in Categorie 2 te worden ingedeeld. Deze vaststelling is dus in principe de voorlaatste, alvorens Feyenoord definitief in de veilige categorie zal worden gezet. Het is immers de regel dat een club twee meetpunten achtereen voldoende punten moet halen om Categorie 1 te kunnen verlaten. Naar alle verwachting gebeurt dit in april 2012. Feyenoord loopt hiermee ruim een half jaar voor op haar oorspronkelijke plan, dat er in voorzag pas in de zomer van volgend jaar voor het eerst meer dan de benodigde 65 punten te halen. Waarna pas eind 2012 de definitieve overstap naar de veilige Categorie 2 was voorzien.
De begrotingsdiscipline die Feyenoord de laatste jaren heeft getoond, plus de forse terugloop van de schuld dankzij investeringen van de Vrienden van Feyenoord en transferinkomsten, alsmede de voor dit seizoen geprognosticeerde winst, leveren Feyenoord een puntenwaardering op die in principe recht geeft op een indeling in de veilige Categorie 2. De licentiecommissie van de KNVB kwam woensdag bijeen om dit vast te stellen. Een indeling in Categorie 2 is voor Feyenoord van belang voor het behoud van de licentie. Bovendien heeft de club dan niet langer toestemming van de bond nodig voor elke investering boven de 50.000 euro.
Tot een wijziging van het beleid bij de Stadionclub zal de promotie overigens niet leiden, zo liet algemeen directeur Eric Gudde vorige maand bij de presentatie van de jaarcijfers al weten. Gudde: Ook na de gewenste promotie moeten we de begrotingsdiscipline onverminderd handhaven. Dit omdat we nooit meer terug willen vallen naar Categorie 1 en ook de laatste stappen naar volledige gezondmaking moeten zetten. De miljoenenwinst die we dit seizoen gegarandeerd gaan maken zal daarom, net als de reeds gedane extra storting van de VvF en eventuele extra stortingen van investeerders, worden gebruikt om onze financiële positie nog verder te verbeteren.
Versterkingen voor de selectie zullen komende zomer in principe dan ook alleen uit transfervrije spelers bestaan, stelt Gudde. Martin van Geel weet dat en heeft al aangegeven ondanks die beperking voldoende mogelijkheden te zien ons team verder te versterken. Het prettige van een indeling in Categorie 2 is alleen dat je kunt toeslaan als je een echt buitenkansje ziet. Maar, nogmaals, dat zal niet of hooguit zeer mondjesmaat gebeuren als het financieel volledig verantwoord is.
Bron: Feyenoord.nl
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 15 december 2011 door FR-Elmo -- |
|
|
|
|
FR-Henk
|
|
|
De vlag uit. Belangrijke stap! |
|
|
|
|
FRW
|
|
|
Goed nieuws uiteraard. Ben wel benieuwd hoe sommige supporters er bij kwamen dat Categorie 2 nog ver weg was? Ordinaire volksmenners misschien? |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Goed nieuws dit. (Messi halen nu?) |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
potverdomme wat een goed nieuws,nu zondag winnen,aansluiting vinden bij de eerste 5 dan laat ik met de kerst mn ballen schilderen. hoera hoera |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op donderdag 15 december 2011 - 20:35 schreef piet de paler het volgende:potverdomme wat een goed nieuws,nu zondag winnen,aansluiting vinden bij de eerste 5 dan laat ik met de kerst mn ballen schilderen. hoera hoera met het Feyenoord logo? kun je het als kerstgroet op het ajax forum plaatsen hahahahaha |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote: zou het pijn doen als je je ballen laat tatoeëren. alleen ik denk dat ze het niet moois scherp kunnen tatoeëren,er zitten wat rimpeltjes in de weidezak hhihihihhih |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Dat wil ik mee maken, dus als ik het goed begrijp hoeven we zondag enkel te winnen. Hier kijk ik naar uit Piet, ennuh wel scheren hè anders gaat het klitten. |
|
|
|
|
DK
|
|
|
Yes goed nieuws!! Nu plaats 4 of 5 halen. |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op donderdag 15 december 2011 - 20:43 schreef piet de paler het volgende:[..] zou het pijn doen als je je ballen laat tatoeëren. alleen ik denk dat ze het niet moois scherp kunnen tatoeëren,er zitten wat rimpeltjes in de weidezak hhihihihhih als het maar meerekt met warm en koud hahahahahaha |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
van geil
|
|
|
en nu,,,,,doorsaneren... de jeugd inschakelen....en de rijkste club van nl worden.... de mooiste zijn we al,, en de beste worden we |
|
|
|
|
sevillana
|
|
|
toch nog een beetje goed nieuws |
|
|
|
|
Els
|
|
|
Hartstikke goed nieuws. Blij mee. De haas kan los. |
|
|
|
|
de kromme 73
|
|
|
zeer goed nieuws nu...Bosz gullit en Wotte halen. |
|
|
|
|
FEY-Esm
|
|
|
|
|
|
de kromme 73
|
|
|
NOU VOORUIT....Bosz komma Gullit komma Wotte ....nou snap? |
|
|
|
|
de kromme 73
|
|
|
quote: of bist teeg'n een windmeul'n aanloop'n mienjong.... |
|
|
|
|
12
|
|
|
Yeeeeehah!!!!! Nu op naar categorie 1.
Blijf er bij dat ik het bizar vindt fat clubs als Real Madrid dik in de rode cijfers kunnen blijven en nog steeds exhorbitante bedragen kunnen neerleggen voor nieuwe spelers. |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op vrijdag 16 december 2011 - 15:57 schreef 12 het volgende:Yeeeeehah!!!!! Nu op naar categorie 1. Blijf er bij dat ik het bizar vindt fat clubs als Real Madrid dik in de rode cijfers kunnen blijven en nog steeds exhorbitante bedragen kunnen neerleggen voor nieuwe spelers. doe maar categorie 3 dan/...... |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nog drie clubs in categorie 1 ZEIST - De licentiecommissie van de KNVB heeft negen clubs ingedeeld in categorie 1, waardoor ze onder verscherpt toezicht van de bond staan. Het gaat om drie clubs uit de eredivisie (Feyenoord, NAC Breda en Roda JC) en zes uit de Jupiler League. Dat maakte de KNVB woensdag bekend. Tijdens de vorige meting, in augustus vorig jaar, zaten 13 clubs in categorie 1. In april volgt een tweede meetmoment, dan verwacht Feyenoord naar categorie 2 te gaan.
De clubs uit categorie 1 moeten aan de hand van een plan van aanpak werken aan financieel herstel en binnen 3 jaar opklimmen naar de 'veilige' categorie 2. In die categorie zitten momenteel 20 clubs, zeven clubs zijn financieel volledig gezond.
Excelsior, NEC, Willem II en FC Zwolle zijn de afgelopen periode 'gepromoveerd' van categorie 1 naar 2. Het aantal clubs in 3, de hoogste en meest veilige categorie, is toegenomen van vijf naar zeven. Ajax en FC Oss hebben Go Ahead Eagles, MVV, Telstar, FC Twente en FC Volendam vergezeld.
De KNVB beoordeelt al jarenlang de financiële situatie van clubs door middel van een puntensysteem. Doelstelling daarvan is de continuïteit van de clubs en de competities te waarborgen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/nationaal/11281158/__Nog_drie_clubs_in_categorie_1__.html?cid=rss |
|
|
|
|
JanM
|
|
|
Bevestiging van wat we al wisten toch? |
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: ??????? Weet jij meer dan wij? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
Feyenoord till i die
|
|
|
quote: Daar is die inderdaad toch!! Zatlap! hehehehehehe |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: nee phone,de kleine lettertjes haha,nu weer aan het werk:) |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
huh? ik dacht dat we nu naar categorie 2 zouden gaan? |
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: Ik ook, maar nu wordt het april, beloofd is weer belooft.... |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote: mooi kut dan, ik geloofde dit echt.... maakt dat je toch weer gaat twijfelen.... misschien toch maar een kliko naar het maasgebouw gooien. |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
ach de knjb zit weer zoals gewoonlijk tegen te werken!ze proberen alle transfers weer te blokkeren zoals gewoonlijk die JODEN!Maar Feyenoord komt er wel hoor en daar heeft feyenoord de KNJB niet voor nodig die zeist JODEN! |
|
|
|
|
gladdeharry
|
|
|
Er was altijd al sprake van April. Januari is nooit aan de orde geweest. Kijk de interviews van toen er maar op na. |
|
|
|
|
albert ten vrijde
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
quote: Nee, die zijn betrouwbaar |
|
|
|
|
TheMenace
|
|
|
quote: hahahahaha al die media's zijn neuzen dat weten jullie toch?? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: April man. Werd al meteen gezegd. Geen rede om te gaan rellen ;)
------------------
Feyenoord bijna in categorie 2
Feyenoord heeft voldoende punten om te worden ingedeeld in categorie 2. De Rotterdammers moeten nu nog eenmaal hetzelfde aantal punten halen.
16 dec. 2011 09:10:00
Dat heeft de KNVB bevestigd aan Feyenoord, schrijft het Algemeen Dagblad. Slaagt Feyenoord in het behouden van het huidige aantal punten, dan laat het eindelijk categorie 1 achter zich. Naar verwachting zal Feyenoord in april 2012 naar categorie 2 promoveren.
Die stap is belangrijk om de proflicentie te kunnen behouden. Bovendien kan Feyenoord dan zonder toestemming van de KNVB investeringen van meer dan 50.000 euro doen op de transfermarkt. De afgelopen jaren moest de club zich beperken tot het strikken van transfervrije spelers en huurlingen.
http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2011/12/16/2804919/feyenoord-bijna-in-categorie-2 |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op woensdag 11 januari 2012 - 19:48 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] April man. Werd al meteen gezegd. Geen rede om te gaan rellen ;) ------------------ Feyenoord bijna in categorie 2 Feyenoord heeft voldoende punten om te worden ingedeeld in categorie 2. De Rotterdammers moeten nu nog eenmaal hetzelfde aantal punten halen. 16 dec. 2011 09:10:00 Dat heeft de KNVB bevestigd aan Feyenoord, schrijft het Algemeen Dagblad. Slaagt Feyenoord in het behouden van het huidige aantal punten, dan laat het eindelijk categorie 1 achter zich. Naar verwachting zal Feyenoord in april 2012 naar categorie 2 promoveren.Die stap is belangrijk om de proflicentie te kunnen behouden. Bovendien kan Feyenoord dan zonder toestemming van de KNVB investeringen van meer dan 50.000 euro doen op de transfermarkt. De afgelopen jaren moest de club zich beperken tot het strikken van transfervrije spelers en huurlingen. http://www.goal.com/nl/news/213/eredivisie/2011/12/16/2804919/feyenoord-bijna-in-categorie-2 gebeurt me niet vaak maar daar heb ik dan helemaal overheen gelezen.... |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: Je komt over alsch Deutsche Ron alias the Terminator A.K.A TheMenace... |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: Kan gebeuren ;) nog niet je honkbalknuppel achterin gelegd en linea recta naar het maasgebouw gereden? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
|
|
|
hotjumper
|
|
|
Als ze hem niet halen wat dan? |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote:Op woensdag 11 januari 2012 - 20:06 schreef T-FeYeN00rD het volgende:[..] Kan gebeuren ;) nog niet je honkbalknuppel achterin gelegd en linea recta naar het maasgebouw gereden? nog niet..... wou dat a.s. zaterdag ff doen. Ben ik toch in Rotterdam hahaha |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: hahahaha, niks eurforie Leon. Ik herhaal alleen wat de heren uit het maasgebouw hebben. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote: hahahaha, meld je dan effe aan, dan heb je een alibi! ;) |
|
|
|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote: moet nog ff iemand regelen die die hele dag voor me gaat posten hier.... dus mocht ik zaterdag hele rare dingen gaan roepen hier tussen 08:00 uur en 20:00 uur dan weet je hoe dat komt ;) |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
ik hoop echt dat dat dan weer grote sponsors aantrekt |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote: dan staan we als 1 man achter Gudde en Co? |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op woensdag 11 januari 2012 - 20:13 schreef FR-Roel het volgende:[..] moet nog ff iemand regelen die die hele dag voor me gaat posten hier.... dus mocht ik zaterdag hele rare dingen gaan roepen hier tussen 08:00 uur en 20:00 uur dan weet je hoe dat komt ;) Vraag Bosi! Die post nu toch tijdelijk weinig. |
|
|
|