BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De haas is groen!!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 15:41   quote  deeplink  
De vaste kern supporters die al jaren en jaren Feyenoord bezoekt, ademt en leeft, zien alleen de Kuip nog als herkenbaar bedevaartsoord. In alle andere aspecten is de herkenbaarheid van de club voor hen verdwenen. Ze zijn over gehele linie klaar met deze trekpoppen anti-supporters-beleid directie. En dat ondanks de hele goed nieuwsshow rondom de last-minute promotie naar Cat 2! Supporters zijn verdeeld. Er zijn maar weinig mensen blij met deze directie en hun saneringsbeleid, er zijn er velen die kritisch zijn over de ontstane schulden en de totale sportieve neerwaartse spiraal (niet de korte termijn maar lange termijn resultaten red.).

Natuurlijk, een veelgehoord punt wat ook te pas en te onpas door een enkeling uit de VvF aangegeven is; ze werken zo hard. Prachtig dat ze zo hard werken, het zou eens anders moeten zijn. Een punt dat voorop de tong ligt, maar is het niet normaal dat je voor dergelijke salarissen hard werk? 98% van de supporters werkt harder voor nog geen 10% van het salaris van de directie (exclusief bonussen zelfs)! Voor je gezin, je huis, je autootje en misschien wel je kinderen en daarbij ook nog eens om ons leven met Feyenoord te bekostigen! Voor ons geen gratis kaarten, gratis reisjes, gratis hapjes en nog meer van die onzinnigheid.

Des te triester is zon uitspraak. Ze werken zo hard dat kan allemaal wel zijn maar de Salonsupporters van de VvF hebben de Raad van Commissarissen en hun directieleden uit het drijfzand moeten trekken. Een enorme vlakte drijfzand die ze nota-bene zelf hebben aangelegd. Dat de Salonsupporters daarbij veelal schulden in aandelen hebben omgezet was mooi meegenomen, maar het mooiste en grootste voordeel is natuurlijk mede of zo niet de hele club besturen! Naar buiten toe volop pretenderen een echte Feyenoorder te zijn die al sinds 1937 in de Kuip komt en nog meer van die fabeltjeskrant verhalen. In realiteit hadden we vijf jaar geleden nog nooit van deze mensen gehoord, en doen ze nu hun uiterste best om diezelfde Kuip af te breken (letterlijk). Zogenaamd allemaal omdat dat de enige manier zou zijn om Feyenoord te redden. Kritische kanttekeningen en zelfs rapporten waaruit blijkt dat dit allerminst het geval is, stapt met zo overheen. De Kuip is rot, zelfs als TNO anders beweert countert men met de opmerking dat het totale onzin is wat TNO schrijft.

Ja beste mensen, als we ze moeten geloven zijn het ekte ekte Feyenoord supporters die net als ons door dik en dun overal naar toe reizen. Die nachten voor deuren liggen voor kaartjes van finales. Hun laatste spaargeld bij elkaar schrapen om een kaartje voor een bekerwedstrijd te bekijken. Die zelfs bereid zijn te stelen om hun Feyenoord te kunnen bekijken. Daar bij die beeldvorming gaat het fout! Ze zeggen het ze uitstralen en laten het bij ieder interview optekenen, maar de kloof tussen rode stoelen en blauwe stoelen, is groter en schrijnender dan ooit tevoren.
Het gaat voor ons om het Feyenoordgevoel, dat je hart sneller begint te kloppen als je aan die mooie momenten uit het verleden en het vooruitzicht denkt. Je rood en witte adertjes die hypernerveus al jaren je hart op hol jagen. De totale explosie van diezelfde adertjes bij een kampioenschap, een bekerfinale, de drang naar Europese uitwedstrijden, emoties die over tribunes rollen in die nog immer machtige Kuip. Het gevoel dat jij als Feyenoorder ook nog eens in de Kuip zit, met 45.000 andere gelijkgestemden. Samen winnen. Samen verliezen. Met je maten, je kennissen, je mede bezoekers allemaal voor Feyenoord! Dat gevoel dat letterlijk ontploft als we eindelijk weer gaan winnen van de aartsrivaal al is het maar 2 keer in de 5 jaar of 1 kampioenschap in de 15 jaar. Dat gevoel, dát gevoel is het Feyenoord Gevoel. En dat gevoel pakken deze beleidsbepalers ons stuk bij stuk af . Geen Emotie, geen vuurwerk, geen inspraak, geen Gesponsorde Tifo acties de betrokkenheid van supporters stelselmatig negeren. En veelal erger nog; juist het tegenovergestelde doen: Smijten met stadionverboden. Supporters als relschoppende idioten uitdragen het liefst altijd maar koppelen aan Nancy, want dat bekt zo lekker. Zelfs doelbewust een Auditrapport de wereld in helpen waarin beweert wordt dat er maar liefst 17 vakken in het stadion zijn waar geen stewards of politie kan komen. Deze schandelijke vertoning over de rug van de supporters allemaal om vooral de sloop van de Kuip niet in de weg te staan. Een auditrapport wat nu ongetwijfeld gebruikt zal gaan worden om wéér extra vergaande maatregelen te nemen, waarbij verplicht zitten op straffe van een stadionverbod inmiddels al is gevallen in gesprekken bij de gemeente.

Nog meer nietszeggende anti-sfeer maatregelen, en vooral supporters niet betrekken bij de ontwikkeling van deze plannen. Niets makkelijker dan dat!! Het grootste voorbeeld is het SsF. Een supportersplan verzonnen door supporters en omgevormd tot een vereniging met stemrecht en inspraak door de VvF Salonsupporters. Een uitstekend plan omvormen zodat er vooral niet van de ideeën die supporters hebben gebruik gemaakt hoeft te worden. Gewoon storten tot het eerste Miljoentje er was voor de beeldvorming en verder voor de rest mondje dicht. Het hele SsF plan ligt in de vrieskist. Af en toe is er nog een idioot die 10 euro stort om de aankomende klucht de bijzondere ledenvergadering te mogen bij wonen. En terecht. Dit word een vergadering met spektakel kan ik u beloven. Ook hier zal de Haas Groen Zijn, want dat de Haas Groen Is heeft natuurlijk een reden. Een doel met een plan. Gezamenlijk vechtend voor het Feyenoord gevoel en zijn supporterscultuur. Of gaan 45.000 rode stoeltjes met saloon supporters wedstrijden winnen voor Feyenoord??? Bij de ledenvergadering zal de Groene Haas van zich doen spreken. De beloofde inspraak zal worden behaald en als er een afgezant gekozen wordt zal het een mooi gesprek zijn. De levenswijze en emotie tegenover Salonsupporters met aandelen en daaraan hun gekoppelde eigenbelang handelswijze.

Volgens vele beleidsmakers mag Feyenoord geen emotie en beleving zijn. Nou heren: ik heb een verrassing voor u; of je het nu leuk of niet leuk vind. Dat is het Well! Het Feyenoord gevoel zoals dat er ooit was zal en mag nooit verloren gaan! Nooit! Ik zal daarvoor blijven vechten. En met mij vele supporters die nog wel weten wat het Feyenoord Gevoel is. Wij zijn Rotterdammers. Ja. Feyenoorders. En wij houden vol!

De haas is groen. #DHIG
Jan de Knecht

bron: fr-fanatic.com

Disclaimer: FR-Roel plaatst dit bericht in het kader van informatievoorziening. @geengelul en kromme2: ik ben er niet verantwoordelijk voor als alle hazen groen worden geverfd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2011 door FR-Elmo --
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 17 december 2011 - 15:56   quote  deeplink  
Helaas, weer een behoorlijk gekleurd verhaal, waar echter zeker wel delen van waarheid zitten.

Waar ik me echter nog het meest aan stoor is de term ´salonsupporters´. Eendracht predikken, maar ondertussen wel een groep Feyenoorders op die manier wegzetten. Echt, totaal niet hypocriet ofzo.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 17 december 2011 - 16:06   quote  deeplink  
Oja, elke supporter moet Feyenoorder op zijn eigen manier kunnen beleven. Of dat nou fanatiek schreeuwend in De Kuip is of stilletjes genietend thuis. En alles wat er tussenzit.

Of gaat Jan de knecht ook bepalen wie er wel 'echte' supporters zijn?

Voor mij ben je een Feyenoorder als Feyenoord in je hart zit. Uiterlijk vertoon maakt je in mijn ogen geen 'betere' Feyenoorder dan een ander.
Marco12345
 Marco12345 - zaterdag 17 december 2011 - 16:07   quote  deeplink  
Mijn poes is rood/wit!
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - zaterdag 17 december 2011 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:07 schreef Marco12345 het volgende:
Mijn poes is rood/wit!
tijd voor een bezoekje aan de huisarts, zou een soa kunnen zijn..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:09 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

tijd voor een bezoekje aan de huisarts, zou een soa kunnen zijn..
Mijn slang is groot en hard.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:13   quote  deeplink  
Snap het hele verhaal niet zo, brengt onrust vind ik.
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - zaterdag 17 december 2011 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:12 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Mijn slang is groot en hard.
ik zou hem bij die poes vandaan houden..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:13 schreef Jhon de Beuk het volgende:

[..]

ik zou hem bij die poes vandaan houden..
Had dat eerder gezegd...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:17   quote  deeplink  
De haas is zuur. Vandaar groen.
Jhon de Beuk
 Jhon de Beuk - zaterdag 17 december 2011 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:13 schreef RenatoBos het volgende:
Snap het hele verhaal niet zo, brengt onrust vind ik.
niet van vandaag of gister, er is een groep die totaal niet achter het bestuur staat, dat laten ze het hele seizoen al zien, ongeacht de resultaten. Dit zal aanhouden totdat het bestuur opstapt, en dat gaat niet gebeuren. We zullen het moeten doen MET onrust dus..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:17 schreef Stylzz het volgende:
De haas is zuur. Vandaar groen.
De poes heeft een SOA,vandaar rood/wit.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:18   quote  deeplink  
Maar wat heeft dit nou met een groene haas te maken?
De titel kan beter een correcte inhoud beschrijven...
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:18 schreef Boudewijn het volgende:
Maar wat heeft dit nou met een groene haas te maken?
De titel kan beter een correcte inhoud beschrijven...
Ja, zo staat het op de site?
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:18 schreef Boudewijn het volgende:
Maar wat heeft dit nou met een groene haas te maken?
De titel kan beter een correcte inhoud beschrijven...
dat is de rode (of in dit geval groene) draad in dit hele verhaal, je hebt het vorige topic hierover gesloten maar dit is het vervolg. en tot 4 januari komen er misschien nog wel meer van dit soort stukken. Op 4 januari zullen we weten wat het is. Iedereen die Feyenoord volgt weet meteen wat er speelt bij deze titel.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:20 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, zo staat het op de site?
http://www.fr12.nl/nieuws/nieuws/16773-ingezonden--de-haas-is-groen-.html
http://www.fr-fanatic.com/39500-ingezonden-de-haas-is-groen/

Zo noemen ze hun nieuwe clubske.
Ik dacht dat het vernieuwend was, maar helaas het is hetzelfde stinkende goedje in een nieuw jasje.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:20 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

dat is de rode (of in dit geval groene) draad in dit hele verhaal, je hebt het vorige topic hierover gesloten maar dit is het vervolg. en tot 4 januari komen er misschien nog wel meer van dit soort stukken. Op 4 januari zullen we weten wat het is. Iedereen die Feyenoord volgt weet meteen wat er speelt bij deze titel.
de reden waarom Boudewijn "The Closer" dit niet begrijpt.

Zo hij net zo'n vervelend wijf zijn als die van die serie?
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:18 schreef Boudewijn het volgende:
Maar wat heeft dit nou met een groene haas te maken?
De titel kan beter een correcte inhoud beschrijven...
Niks, maar ik weet wel nu dat ik met mijn slang naar de dokter moet.

Ik snap niet dat als het goed gaat met je club er weer onrust moet komen, zo kom je nooit verder. Ik heb geen zin in die taferelen bij Ajax.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:20 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Ja, zo staat het op de site?
ja, het kan er wel zo staan maar het is dus gewoon een loze kreet? Alleen maar iets om aandacht proberen te krijgen? Beetje een fail dus?!
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:24 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

ja, het kan er wel zo staan maar het is dus gewoon een loze kreet? Alleen maar iets om aandacht proberen te krijgen? Beetje een fail dus?!
is geen loze kreet, het staat voor een gebeurtenis op 4 januari. Niemand hier die weet wat het inhoudt maar iedereen weet wel wat er gaande is. Daarom is dit een herkenbare (weliswaar lachwekkende) kreet.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:26 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

is geen loze kreet, het staat voor een gebeurtenis op 4 januari. Niemand hier die weet wat het inhoudt maar iedereen weet wel wat er gaande is. Daarom is dit een herkenbare (weliswaar lachwekkende) kreet.
Herkenbaar... inmiddels een beetje, maar nog steeds een loze kreet want het heeft totaal niets met de inhoud te maken (Het Feyenoord Gevoel)
de kromme2
 de kromme2 - zaterdag 17 december 2011 - 16:28   quote  deeplink  
of is de haas kaal ?
en wat moet ik nou weer met dit verhaal, ben na 1 1/2 alinea afgehaakt.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:27 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Herkenbaar... inmiddels een beetje, maar nog steeds een loze kreet want het heeft totaal niets met de inhoud te maken (Het Feyenoord Gevoel)
Nee, maar t werkt wel, t krijgt de aandacht.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:27 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Herkenbaar... inmiddels een beetje, maar nog steeds een loze kreet want het heeft totaal niets met de inhoud te maken (Het Feyenoord Gevoel)
Geen loze kreet. Hij staat weliswaar los van de inhoudt maar refereert aan een gebeurtenis en de inhoud van dit stuk is een soort opbouw daarnaar toe.
craven
 craven - zaterdag 17 december 2011 - 16:30   quote  deeplink  
Groen van ergenis van dit gelul...
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 17 december 2011 - 16:33   quote  deeplink  
Waarom is de topic titel nu weer aangepast? We hebben toch 'Het Feyenoord Gevoel' topic?

Wat al aangegeven wordt, onder deze kreet gaan ze te werk. Net als 'de geit is gemolken'. Het merendeel weet niet precies wat het is, maar iedereen weet wel dat er wat staat te gebeuren. Whether you like it or not.

Als je als moderator niet snapt wat het is, waar het over gaat, etc., houd je dan bezig met het Ajax forum zou ik zeggen?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2011 door Bosifyable --
FR-D@@N
 FR-D@@N - zaterdag 17 december 2011 - 16:34   quote  deeplink  
jdv1324135991y.jpeg
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 17 december 2011 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:24 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

ja, het kan er wel zo staan maar het is dus gewoon een loze kreet? Alleen maar iets om aandacht proberen te krijgen? Beetje een fail dus?!
De zorg van deze haasgroene mensen is geen fail. Dat mag en is legitiem. Onvrede over zogeheten knechting van supporters mag geuit worden.

De pennevruchten daarentegen zijn enorm fail.
Wat een hopeloos gedram. Wat een wij-zij retoriek. Rode- en blauwe stoeltjes worden als stripfiguren neergezet. Arrogant ook nog.

Zie liever inhoud, gebaseerd op aangetoonde feitenkennis. Dit is allemaal erg jaren '70.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:33 schreef Bosifyable het volgende:
Waarom is de topic titel nu weer aangepast? We hebben toch 'Het Feyenoord Gevoel' topic?

Wat al aangegeven wordt, onder deze kreet gaan ze te werk. Net als 'de geit is gemolken'. Het merendeel weet precies wat het is, maar iedereen weet wel dat er wat staat te gebeuren. Whether you like it or not.

Als je als moderator niet snapt wat het is, waar het over gaat, etc., houd je dan bezig met het Ajax forum zou ik zeggen?
+1
Heb ik al geprobeerd uit te leggen maar is schijnbaar een heel ingewikkeld verhaal.
edit: en voor de duidelijkheid: ik heb het niet aangepast.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2011 door FR-Elmo --
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:29 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

Geen loze kreet. Hij staat weliswaar los van de inhoudt maar refereert aan een gebeurtenis en de inhoud van dit stuk is een soort opbouw daarnaar toe.
Een gebeurtenis die nog moet komen!
Misschien dat de 'echte feyenoorders' op die gebeurtenis allemaal in een groen hazenpak zullen verschijnen, maar dan heeft de groene haas nog steeds niets met de inhoud te maken.

Alsof meneer Jan de Knecht bij zichzelf dacht... ik moet iets ludieks verzinnen, laat ik maar een groene haas kiezen en dan vooraf een paar stukjes de deur uit doen zodat ze na 4 januari die groene aandachtstrekker allang zijn vergeten.
Het stuk gaat over de 'echte feyenoorders'. Bij mijn weten (maar ben geen expert) heeft Feyenoord nog nooit iets met een haas gehad of de kleur groen. Dus historisch gezien heeft een groene haas helemaal niets met Feyenoord te maken en heeft het dus al helemaal niets met de echte feyenoorder te maken!

Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:40   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:38 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Een gebeurtenis die nog moet komen!
Misschien dat de 'echte feyenoorders' op die gebeurtenis allemaal in een groen hazenpak zullen verschijnen, maar dan heeft de groene haas nog steeds niets met de inhoud te maken.

Alsof meneer Jan de Knecht bij zichzelf dacht... ik moet iets ludieks verzinnen, laat ik maar een groene haas kiezen en dan vooraf een paar stukjes de deur uit doen zodat ze na 4 januari die groene aandachtstrekker allang zijn vergeten.
Het stuk gaat over de 'echte feyenoorders'. Bij mijn weten (maar ben geen expert) heeft Feyenoord nog nooit iets met een haas gehad of de kleur groen. Dus historisch gezien heeft een groene haas helemaal niets met Feyenoord te maken en heeft het dus al helemaal niets met de echte feyenoorder te maken!

Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
Feyenoord heeft niets met groen te maken?
zie hieronder de vlag van Rotterdam:

m1cyn2qwm8dv.png
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:40   quote  deeplink  
..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 december 2011 door FR-Elmo --
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:33 schreef Bosifyable het volgende:
Als je als moderator niet snapt wat het is, waar het over gaat, etc., houd je dan bezig met het Ajax forum zou ik zeggen?
JUIST ik zou overtuigd moeten worden!
Ik ben diegene die het Feyenoord gevoel niet kent / nog nooit heeft meegemaakt (afgezien van Djee maar ik bedoel op voetbal gebied).
Dus JUIST op MIJ zou dit stukje invloed moeten hebben zodat ik weet waar het Feyenoord gevoel voor staat en mij eventueel zou kunnen overtuigen om achter deze club te gaan staan.

Diegene die de kreet de groene haas 'begrijpen' zijn al feyenoord supporters met het feyenoord gevoel en hoeven dus niet meer over de streep getrokken te worden.
Als iedereen zoals jou denkt dat ze dan maar naar Ajax moeten gaan, dan heeft deze actie totaal geen nut want je staat niet open voor mensen die overtuigd moeten worden.

Willen de Feyenoord supporters meer fans met het gevoel krijgen zouden ze eens wat meer open moeten staan voor nieuwe aanwas van buitenaf in plaats van alleen jullie (ik generaliseer) kinderen op te leiden tot supporter van Feyenoord.

De kreet 'De Groene Haas' helpt voor buitenstaanders zoals ik helemaal niets, behalve dat het belachelijk klinkt en dat werkt ook niet echt positief.
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:38 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
Ben jij echt geen Ajacied? Dit klinkt alsof je supporter bent vanwege successen en niet vanwege een gevoel. Ik kan je zeggen dat ik niet in Rotterdam geboren ben maar wel Feyenoord supporter ben ondanks het gebrek aan regelmatig succes. Feyenoord is een gevoel en dat kan ik niet aan je uitleggen. Ik denk dat er ook in Appelscha jongeren zijn die voor Feyenoord zijn. Wil er wel een flesje wijn op zetten.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:40 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

Feyenoord heeft niets met groen te maken?
zie hieronder de vlag van Rotterdam:

[ afbeelding ]
Ehm, wie buiten Rotterdam weet in godsnaam nou dat Rotterdam zo'n simpele groene vlag heeft? Zet er dan een logo in ofzo ;)

Maar ik heb nog nooit de kleur groen in combinatie met Feyenoord gezien dus die vlag zal al wel honderden jaren bestaan maar blijkbaar is dat voor de niet-Rotterdammer nog nooit overgekomen?!
FR-Elmo
 FR-Elmo - zaterdag 17 december 2011 - 16:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ehm, wie buiten Rotterdam weet in godsnaam nou dat Rotterdam zo'n simpele groene vlag heeft? Zet er dan een logo in ofzo ;)

Maar ik heb nog nooit de kleur groen in combinatie met Feyenoord gezien dus die vlag zal al wel honderden jaren bestaan maar blijkbaar is dat voor de niet-Rotterdammer nog nooit overgekomen?!
Ik ben er niet geboren en woon er ook niet, ik weet het wel.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:48   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:38 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Een gebeurtenis die nog moet komen!
Misschien dat de 'echte feyenoorders' op die gebeurtenis allemaal in een groen hazenpak zullen verschijnen, maar dan heeft de groene haas nog steeds niets met de inhoud te maken.

Alsof meneer Jan de Knecht bij zichzelf dacht... ik moet iets ludieks verzinnen, laat ik maar een groene haas kiezen en dan vooraf een paar stukjes de deur uit doen zodat ze na 4 januari die groene aandachtstrekker allang zijn vergeten.
Het stuk gaat over de 'echte feyenoorders'. Bij mijn weten (maar ben geen expert) heeft Feyenoord nog nooit iets met een haas gehad of de kleur groen. Dus historisch gezien heeft een groene haas helemaal niets met Feyenoord te maken en heeft het dus al helemaal niets met de echte feyenoorder te maken!
Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
Hoe kan jij nu over Feyenoordgevoel praten als je geen idee heb wat dat inhoud. Jij kijkt waarschijnlijk niet naar wedstrijden van Feyenoord, moet je eens doen, dan begrijp je de term ajaxpubliek wel. Dat jij last heb van geheugenverlies is jouw probleem, ik kan me daarintegen wel herinneren dat ajax in Europa meestal faalt en ik ben 41.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ehm, wie buiten Rotterdam weet in godsnaam nou dat Rotterdam zo'n simpele groene vlag heeft? Zet er dan een logo in ofzo ;)

Maar ik heb nog nooit de kleur groen in combinatie met Feyenoord gezien dus die vlag zal al wel honderden jaren bestaan maar blijkbaar is dat voor de niet-Rotterdammer nog nooit overgekomen?!
Nogmaals je moet eens kijken naar wedstrijden, weet je hoeveel uit-shirts groen zijn geweest?
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:50   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:38 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Een gebeurtenis die nog moet komen!
Misschien dat de 'echte feyenoorders' op die gebeurtenis allemaal in een groen hazenpak zullen verschijnen, maar dan heeft de groene haas nog steeds niets met de inhoud te maken.

Alsof meneer Jan de Knecht bij zichzelf dacht... ik moet iets ludieks verzinnen, laat ik maar een groene haas kiezen en dan vooraf een paar stukjes de deur uit doen zodat ze na 4 januari die groene aandachtstrekker allang zijn vergeten.
Het stuk gaat over de 'echte feyenoorders'. Bij mijn weten (maar ben geen expert) heeft Feyenoord nog nooit iets met een haas gehad of de kleur groen. Dus historisch gezien heeft een groene haas helemaal niets met Feyenoord te maken en heeft het dus al helemaal niets met de echte feyenoorder te maken!

Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
jij snapt er werkelijk geen reet van.
Een mod die zich met de inhoud gaat bezig houden, tssk tssk.
Alsof meneer de Knecht het verzonnen heeft.
FR-Henk
 FR-Henk - zaterdag 17 december 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ehm, wie buiten Rotterdam weet in godsnaam nou dat Rotterdam zo'n simpele groene vlag heeft? Zet er dan een logo in ofzo ;)

Maar ik heb nog nooit de kleur groen in combinatie met Feyenoord gezien dus die vlag zal al wel honderden jaren bestaan maar blijkbaar is dat voor de niet-Rotterdammer nog nooit overgekomen?!
Eens.
Wist ik ook niet, net zo goed als ik de vlag van m'n eigen gemeente (Zaanstad) niet uit m'n hoofd ken (walvissies).
En de combi met groene haas is helemaal onzinnig. Koppel het als roodwitte haas aan Feyenoord.
Niet aan de stad Rotterdam.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:45 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

JUIST ik zou overtuigd moeten worden!
Ik ben diegene die het Feyenoord gevoel niet kent / nog nooit heeft meegemaakt (afgezien van Djee maar ik bedoel op voetbal gebied).
Dus JUIST op MIJ zou dit stukje invloed moeten hebben zodat ik weet waar het Feyenoord gevoel voor staat en mij eventueel zou kunnen overtuigen om achter deze club te gaan staan.

Diegene die de kreet de groene haas 'begrijpen' zijn al feyenoord supporters met het feyenoord gevoel en hoeven dus niet meer over de streep getrokken te worden.
Als iedereen zoals jou denkt dat ze dan maar naar Ajax moeten gaan, dan heeft deze actie totaal geen nut want je staat niet open voor mensen die overtuigd moeten worden.

Willen de Feyenoord supporters meer fans met het gevoel krijgen zouden ze eens wat meer open moeten staan voor nieuwe aanwas van buitenaf in plaats van alleen jullie (ik generaliseer) kinderen op te leiden tot supporter van Feyenoord.

De kreet 'De Groene Haas' helpt voor buitenstaanders zoals ik helemaal niets, behalve dat het belachelijk klinkt en dat werkt ook niet echt positief.
Doe ff googlen op de groene haas. Het heeft alles met Feyenoord te maken, alleen wat moet nog blijken. T komt tot zn climax op 4-01.

En jij, jij bent gewoon suf.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:51   quote  deeplink  
Wat een drama wordt dit forum zeg.
T helpt zichzelf om zeep. hulde.
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 17 december 2011 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:38 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Een gebeurtenis die nog moet komen!
Misschien dat de 'echte feyenoorders' op die gebeurtenis allemaal in een groen hazenpak zullen verschijnen, maar dan heeft de groene haas nog steeds niets met de inhoud te maken.

Alsof meneer Jan de Knecht bij zichzelf dacht... ik moet iets ludieks verzinnen, laat ik maar een groene haas kiezen en dan vooraf een paar stukjes de deur uit doen zodat ze na 4 januari die groene aandachtstrekker allang zijn vergeten.
Het stuk gaat over de 'echte feyenoorders'. Bij mijn weten (maar ben geen expert) heeft Feyenoord nog nooit iets met een haas gehad of de kleur groen. Dus historisch gezien heeft een groene haas helemaal niets met Feyenoord te maken en heeft het dus al helemaal niets met de echte feyenoorder te maken!

Dat het eventuele Feyenoord gevoel er niet meer is heeft niets met het bestuur/directie te maken maar wel met de prestaties van het elftal. Waarom zou een jonge gast uit Appelscha nou Feyenoord supporter worden? Ikzelf (32) kan met moeite herinneren dat Feyenoord ooit voor het echie in Europa meedeed, laat staan iemand die nog 20 moet worden.
Jan de Knecht is niet degene die dit heeft bedacht man. Wat denk je zelf? Het initiatief komt van (in eerste instantie) 9 man, en dat heeft zich enigszins uitgebreid naar een iets groter aantal. Die beramen dus actie tegen het bestuur, of iets in die trant, ik kan er niets over zeggen omdat ik het niet precies weet.

En zoals Roel al aangeeft, Groen is o.a. de kleur van Rotterdam. Evenals het rood-wit-zwart, maar dat terzijde.

En dat een jongen uit Appelscha nu ineens geen Feyenoord supporter 'wordt', is onzin, je bent het. Het word je met de paplepel ingegoten. Als je al iets met voetbal hebt, en bepaalde trekjes van een club trekken je aan, ga je die club ook eerder supporten. Een club zonder enige flair of wat dan ook, maar wel resultaten --> PSV, een club die aan een opmars bezig is, maar eigenlijk niets noemenswaardig bereikt heeft --> FC Twente, een stelletje arrogante galbakken bij elkaar die denken het voetbal uitgevonden te hebben --> Ajax. Zie waar jij geëindigd bent.

En je laatste zin baart me zorgen over je geheugen, maar dat heb ik via PB al eens aangegeven.
Stylzz
 Stylzz - zaterdag 17 december 2011 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:52 schreef Bosifyable het volgende:

[..]

Jan de Knecht is niet degene die dit heeft bedacht man. Wat denk je zelf? Het initiatief komt van (in eerste instantie) 9 man, en dat heeft zich enigszins uitgebreid naar een iets groter aantal. Die beramen dus actie tegen het bestuur, of iets in die trant, ik kan er niets over zeggen omdat ik het niet precies weet.

En zoals Roel al aangeeft, Groen is o.a. de kleur van Rotterdam. Evenals het rood-wit-zwart, maar dat terzijde.

En dat een jongen uit Appelscha nu ineens geen Feyenoord supporter 'wordt', is onzin, je bent het. Het word je met de paplepel ingegoten. Als je al iets met voetbal hebt, en bepaalde trekjes van een club trekken je aan, ga je die club ook eerder supporten. Een club zonder enige flair of wat dan ook, maar wel resultaten --> PSV, een club die aan een opmars bezig is, maar eigenlijk niets noemenswaardig bereikt heeft --> FC Twente, een stelletje arrogante galbakken bij elkaar die denken het voetbal uitgevonden te hebben --> Ajax. Zie waar jij geëindigd bent.

En je laatste zin baart me zorgen over je geheugen, maar dat heb ik via PB al eens aangegeven.
hij snapt t toch niet, wij moeten hem nu gaan overtuigen te accepteren wat andere mensen bedacht hebben.. KOEKOEK!
Bosifyable
 Bosifyable - zaterdag 17 december 2011 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:47 schreef Boudewijn het volgende:

[..]

Ehm, wie buiten Rotterdam weet in godsnaam nou dat Rotterdam zo'n simpele groene vlag heeft? Zet er dan een logo in ofzo ;)

Maar ik heb nog nooit de kleur groen in combinatie met Feyenoord gezien dus die vlag zal al wel honderden jaren bestaan maar blijkbaar is dat voor de niet-Rotterdammer nog nooit overgekomen?!
Gast, zie verschillende uit-shirts van Feyenoord. Komt allemaal terug. Net als het rood-wit-zwart, wat de clubkleuren zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 17 december 2011 - 16:54   quote  deeplink  
Jongens laat gaan joh. Waar zijn we ons nou druk over aan het maken. Boudewijn is geen Feyenoorder, so what. Zo raar vind ik het niet dat hij niet weet dat groen in de vlag van Rotterdam zit. Ik kom zelf ook niet uit Rotterdam en als ik geen Feyenoorder was geweest had ik het denk ik ook niet geweten.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zaterdag 17 december 2011 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:33 schreef Bosifyable het volgende:
Waarom is de topic titel nu weer aangepast? We hebben toch 'Het Feyenoord Gevoel' topic?

Wat al aangegeven wordt, onder deze kreet gaan ze te werk. Net als 'de geit is gemolken'. Het merendeel weet niet precies wat het is, maar iedereen weet wel dat er wat staat te gebeuren. Whether you like it or not.

Als je als moderator niet snapt wat het is, waar het over gaat, etc., houd je dan bezig met het Ajax forum zou ik zeggen?
Bosi, wanneer ga je ons vertellen wat het inhoud? Jij weet er meer van.
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:46 schreef FR-Roel het volgende:

[..]

Ben jij echt geen Ajacied? Dit klinkt alsof je supporter bent vanwege successen en niet vanwege een gevoel. Ik kan je zeggen dat ik niet in Rotterdam geboren ben maar wel Feyenoord supporter ben ondanks het gebrek aan regelmatig succes. Feyenoord is een gevoel en dat kan ik niet aan je uitleggen. Ik denk dat er ook in Appelscha jongeren zijn die voor Feyenoord zijn. Wil er wel een flesje wijn op zetten.
Ja, er zullen in Appelscha ook best supporters van RKC te vinden zijn. Maar ik wil er best een flesje wijn op zetten dat er procentueel gezien in Appelscha (geen idee waar het ligt eigenlijk - ik noemde maar iets) zeker 4 clubs boven Feyenoord zullen uitkomen qua supporters t/m 20 jaar.

Voordat je uberhaupt gevoel voor een club kunt krijgen moet je eerst successen met die club kennen. Je kan niet uit het niets denken van 'ik ga nu het gevoel van Feyenoord krijgen'. Zonder successen zul je nooit nieuwe fans erbij krijgen die over tijd het echte gevoel zullen herkennen in zichzelf.

Had je 5 jaar geleden buiten Twente of Alkmaar iemand gevraagd of ze Twente of AZ fan waren, dan hadden ze je raar aangekeken. Tegenwoordig is dat wel anders.

Mijn punt is dat wil je met het stukje iets bereiken, dan moeten alle echte Feyenoorders niet steeds zo vijandig staan tegenover andere mensen die het gevoel nog niet hebben. En ZEKER niet met zo'n (voor mij) belachelijk verzonnen kreet als 'de groene haas' op de proppen komen.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 17 december 2011 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:53 schreef Stylzz het volgende:

[..]

hij snapt t toch niet, wij moeten hem nu gaan overtuigen te accepteren wat andere mensen bedacht hebben.. KOEKOEK!
Tijdverspilling, kansloos
Boudewijn
 Boudewijn - zaterdag 17 december 2011 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 december 2011 - 16:48 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Hoe kan jij nu over Feyenoordgevoel praten als je geen idee heb wat dat inhoud. Jij kijkt waarschijnlijk niet naar wedstrijden van Feyenoord, moet je eens doen, dan begrijp je de term ajaxpubliek wel. Dat jij last heb van geheugenverlies is jouw probleem, ik kan me daarintegen wel herinneren dat ajax in Europa meestal faalt en ik ben 41.
zie mijn vorige post over vijandigheid.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: De haas is groen!!!









0.0076458