|
|
baco74
|
|
|
Na de moeizame overwinning op RKC van vorig weekend en de pittige loting voor de Europa League, waarin wij het tegen Manchester United zullen moeten opnemen wacht ons de laatste westrijd voor de winterstop. Namelijk AFC Ajax - ADO Den Haag. De altijd tegen Ajax grillige Hagenezen, hebben wij nog niet 1,2,3 verslagen. Vorig jaar wisten de hofstedenlingen ons namelijk 6 punten af te snoepen, onze jongens zijn dus gewaarschuwd. De laatse wedstrijd van Ajax in het jaar 2011 is het echter nog niet. Woensdagavond volgt nog een beker-ronde. De Boers mannen moeten in de achtste finales van de KNVB-beker nog even afrekenen met winterkampioen AZ. Dit zal ook onze eerste tegenstander in het jaar 2012 zijn, dan kunnen we in competitieverband de voorsprong van AZ verkleinen. Maar nu dan eerst de uitslagen,jullie voorspellingen en scores voor speelronde 17:
Over 9 wedstrijden hebben we met z'n negenen 136 punten bij elkaar gesprokkeld, dit aantal is bewerkstelligd dankzij oa twee 6-punters en ondanks 16 voorspellingen waar geen punt voor gegeven is. De meeste punten haalden we met zijn allen bij de wedstrijd van ons aller Ajax, wat enigzins logisch is. Niemand hier zal een verlies voor Ajax willen voorspellen en dat deed Ajax dan ook niet. Toch viel er voor deze pot maar één 6-punter te noteren, met alle bescheidenheid dat was ik zelf. De tweede 6-punter van speelronde 17 staat op naam van de weledel gestrenge Pietje, hij deed dit bij NEC-VVV. De wedstrijd waar de minste punten werden verdiend was bij NAC-AZ, hierbij wisten vijf voorspellingen (net als bij 3 andere wedstrijden) geen punten te krijgen, de overige punten voor deze partij bedroegen er slechts 4 en is hiermee de slechtst voorspelde wedstrijd.
In de ranglijst van Joduh's Subpoule: het Ajax-Café staat iedereen nog op dezelfde plek als verleden week. Dat geldt niet voor de ranking in de algemene subpoule ranglijst,de stijgers en dalers heb ik deze keer met een pijltje aangegeven. Ali heeft als nummer 2 geen beste speelronde gedraaid, hij ziet Pietje die op zijn beurt een goed weekend heeft tot op 2 punten naderen. Toch staan zei respectievelijk nog 11 en 13 punten van de eerste plek verwijderd, die nog steeds bezet wordt door Hasjkoph. Welliswaar iets ingeleverd op algemene ranking, mogen we toch nog trots op hem zijn met 42ste plaats over-all.
Pietje gefeliciteerd met je hoge weekscore, ga vooral zo door dan hou je die 2 mannen die nu (nog) boven je staan lekker scherp. Ook mijn felicitaties aan Hasjkoph, grote klasse man 1ste bij ons en 42ste over-all. Knap hoor, ga zo door en houdt Joduh's subpoule hoog in aanzien.
Zoals in het begin besproken, na de winterstop hervat Ajax de competitie op zondag 22 januari met de uitwedstrijd tegen koploper AZ. Na het Alkmaarse verlies in Breda tegen NAC, kan Ajax door deze wedstrijd te winnen de koploper op 2 punten naderen. PSV zal daar nog tussen staan, maar ook hun hebben een moeilijke pot af te werken. Als de Eindhovenaren in Utrecht niet weten te winnen, naderen wij de lampies op 1 punt. Ook zullen we dan nog Twente boven ons dulden, dat thuis RKC ontvangt en dus een makkelijke start van 2012 te gemoet gaat. Qua punten staan we gelijk met de Tukkers maar de mannen van Co hebben nu al een beter doelsaldo dan ons rood-wit. Ik denk niet dat we ook nog dat doelsaldo gaan goed maken in de wedstrijd tegen AZ, sterker nog ik ben al blij als we winnen. Toch geeft dit aan dat het alweer ouderwets spannend is in de top van de Eredivisie en ondanks het warrige seizoen tot dusver: AJAX DOET NOG STEEDS MEE!
Beste SportPoolers, nog dit jaar ga ik de nieuwe Joduh's Subpoule: het Ajax-Café -2nd Edition-openen. Dit zal ik waarschijnlijk in de style doen waarin dit topic is opgemaakt. Zodra men zich hiervoor kan opgeven zal ik dat door middel van een topic aangeven. Als je iets ondekt wat niet juist is weergegeven in dit topic (op kleine spellingsfoutjes na dan) geef dit dan even aan hierzo. Bedankt voor jullie deelname en complimentjes tijdens deze eerste helft van dit competitie-seizoen en voor iedereen alvast: PRETTIGE KERSTDAGEN EN EEN MOOIE JAARWISSELING GEWENST!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 december 2011 door baco74 -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Hulde pik, ziet er weer goed uit man!! Op naar de 2e editie!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Tnx Amsterdammer, ik ga die 2e editie waarschijnlijk deze week nog aanmaken. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
geweldig gedaan man! ik hoop dat ik dan mee mag doen!!!! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Baco, echt wederom weer fantastisch werk. Ik ben er afgelopen week niet aan toegekomen, maar die van Januari is weer ingevuld en we gaan weer volop meedoen... Echt een meesterwerkje van je.. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Ziet er verrekte goed uit, volgend jaar weer? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: quote:Op maandag 19 december 2011 - 17:15 schreef remco k het volgende:Baco, echt wederom weer fantastisch werk. Ik ben er afgelopen week niet aan toegekomen, maar die van Januari is weer ingevuld en we gaan weer volop meedoen... Echt een meesterwerkje van je.. quote: Tnx mannen, doe het graag en vind het leuk om te doen.
Vanaf nu kunnen jullie je aanmelden bij Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-. Voorwaarden: inschrijven bij headliner sportpooler regelmatig een bezoekje aan het Cafe brengen nickname moet identiek zijn aan forum-nickname voorspellingen posten in Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-topic |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:04 schreef baco74 het volgende:[..] [..] [..] Tnx mannen, doe het graag en vind het leuk om te doen. Vanaf nu kunnen jullie je aanmelden bij Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-. Voorwaarden: inschrijven bij headliner sportpooler regelmatig een bezoekje aan het Cafe brengen nickname moet identiek zijn aan forum-nickname voorspellingen posten in Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-topic
Done did it.. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Inmiddels toegevoegd....jammer....nu sta ik geen eerste meer :) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Hihi.. Heb je wel genoten? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:04 schreef baco74 het volgende:[..] [..] [..] Tnx mannen, doe het graag en vind het leuk om te doen. Vanaf nu kunnen jullie je aanmelden bij Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-. Voorwaarden: inschrijven bij headliner sportpooler regelmatig een bezoekje aan het Cafe brengen nickname moet identiek zijn aan forum-nickname voorspellingen posten in Joduh's subpoule: HET AJAX CAFÉ - the 2nd edition-topic
Gedaan..
Ga je er ook een tweede helft van maken?? Beetje competitie extra ofzo??
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 december 2011 door remco k -- |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Ja eenzame held was ik ff :) |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Kan ik meedoen aan de 2e editie? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Lees de beschrijving van Baco en zeg dan tegen jezelf: Ik voldoe aan die punten.
Antwoord is dus: JA! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Snap niet wat je bedoeld.......sorry. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hassie is winterkampioen toch?? Als je het nou ook zou bij kunnen houden voor de 17 wedstrijden na de winterstop?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:33 schreef remco k het volgende:[..] Hassie is winterkampioen toch?? Als je het nou ook zou bij kunnen houden voor de 17 wedstrijden na de winterstop?? Pff nee man.. Vind het wel leuk bovenaan.. Hoef ik me niet nog een keer te bewijzen ;-) |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Je hebt toch nog steeds het overall klassement?? |
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
quote: Ja, maar dan is mijn doel om overal 1ste te staan en dan moet ik dat ook nog bij die andere doen :P |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:33 schreef remco k het volgende:[..] Hassie is winterkampioen toch?? Als je het nou ook zou bij kunnen houden voor de 17 wedstrijden na de winterstop?? Snap nog niet wat je bedoeld.......sorry. Ik hou het klassement van onze poule toch bij (2 of 3 keer niet aan toegekomen, dat wel). |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:47 schreef baco74 het volgende:[..] Snap nog niet wat je bedoeld.......sorry. Ik hou het klassement van onze poule toch bij (2 of 3 keer niet aan toegekomen, dat wel). Dat bedoel ik niet, men praat toch altijd over een winterkampioen?? Dat is Hassie nu toch, hij staat na 17 wedstrijden bovenaan, misschien is het een leuk idee om buiten het algemeen klassement zelf ook die laatste 17 wedstrijden als een apart toernooitje te zien?? Capice?? |
|
|
|
|
joduh
|
|
|
|
|
|
Hasjkoph
|
|
|
|
|
|
baco74
|
|
|
|
|
|
joduh
|
|
|
quote: in gedrag of in leeftijd? |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 22:03 schreef remco k het volgende:[..] Dat bedoel ik niet, men praat toch altijd over een winterkampioen?? Dat is Hassie nu toch, hij staat na 17 wedstrijden bovenaan, misschien is het een leuk idee om buiten het algemeen klassement zelf ook die laatste 17 wedstrijden als een apart toernooitje te zien?? Capice?? Dus elke week een over-all-ranglijst en een ranglijst van de wedstrijden van na de winterstop bijhouden. Wordt een lekker klussie voor me want dat laatste zal ik dan zelf bij moeten houden. Nu kan ik het nog van de sportpooler-site plukken omdat het vanaf wedstrijd 1 daar aangegeven wordt. Maar oke is een leuk idee en zal me best gaan doen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op dinsdag 20 december 2011 - 21:19 schreef baco74 het volgende:[..] Dus elke week een over-all-ranglijst en een ranglijst van de wedstrijden van na de winterstop bijhouden. Wordt een lekker klussie voor me want dat laatste zal ik dan zelf bij moeten houden. Nu kan ik het nog van de sportpooler-site plukken omdat het vanaf wedstrijd 1 daar aangegeven wordt. Maar oke is een leuk idee en zal me best gaan doen. Het hoeft niet kerel, doe het enkel als je het zelf ook een leuk idee lijkt pik.. |
|
|
|