|
|
Headliner |
|
|
|
Dit topic is geplaatst via het volgende nieuwsbericht:
Column Cruijff: Dat pik ik niet (De Telegraaf)
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
Column Cruijff: Dat pik ik niet
Omdat ik weer allerlei verhalen hoor en lees, zal ik nog één keer uitleggen wat onze bedoelingen met Ajax zijn. We willen rond het voetbal de totale organisatie veranderen, omdat dit al jaren niet functioneert.
De eerste stap was het opheffen van de technisch directeur, omdat dit bij Ajax nooit gewerkt heeft en nooit zal werken. Daarom is besloten om een technisch hart samen te stellen. Dat bestaat uit twee technische mensen en de hoofdtrainer. De twee technische mensen, in dit geval Wim Jonk en Dennis Bergkamp, zijn verantwoordelijk voor de jeugdopleiding, scouting (externe jeugdopleiding), medische staf, in- en verkoop. Heeft één van deze onderdelen te maken met de A-selectie, dan beslist ook de hoofdtrainer (Frank de Boer) mee.
Alles wat met het voetbal binnen de voetbalclub te maken heeft, valt dus onder de verantwoordelijkheid van het technisch hart.
Daarin zijn inmiddels stappen gezet, maar nog niet genoeg. Dat heeft vooral te maken met de situatie waarin het technisch hart niet in staat wordt gesteld om te functioneren zoals we dat met zn allen hebben afgesproken. Vooral het technisch hart loopt tegen een groot probleem aan, waar Ajax al jaren mee te maken heeft: geen mens vertrouwt de ander. Dan komen we meteen bij de tweede stap die genomen moest worden. Het beeld, van mensen die bij Ajax werken en elkaar niet vertrouwen, moest doorbroken worden. Daarom is het signaal, dat al die trainers op De Toekomst afgeven, zo ongelooflijk belangrijk. In tegenstelling tot de rest van de Ajax NV hebben zij duidelijk aangegeven elkaar blindelings te vertrouwen, door tegen de benoemingen van Van Gaal, Sturkenboom en Blind wel een front te vormen.
Nu zijn er mensen die vinden dat ik straks eerst met Van Gaal rond de tafel moet gaan zitten en dat we er na een goed gesprek wel uit zullen komen. Dan wijs ik ze toch op de manier waarop Sturkenboom en Blind direct na hun benoemingen in actie zijn gekomen. Meteen besloot Sturkenboom een medewerker, die onder Wim Jonk valt, weg te sturen en Jonk twee gele kaarten te geven.
Ik heb inmiddels begrepen, dat zowel Sturkenboom als Blind op advies van Van Gaal is benoemd. Om dan binnen een week al zon toon te zetten, wekt bij mij juist de indruk dat Sturkenboom begonnen is aan een grote schoonmaak om straks een totaal ander beleid uit te gaan voeren.
Waar ik doodziek van ben, is dat alles in gang is gezet door mensen die geen enkele affiniteit met voetbal hebben. Die dit niet alleen achter mijn rug hebben gedaan, maar ook nog eens mensen hebben benoemd die oud-voetballers totaal respectloos behandelen. In plaats van het wantrouwen binnen Ajax op te lossen, hebben ze het onderlinge vertrouwen nog verder aangetast. En dat pik ik niet. |
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
en in ander nieuws vandaag (ook de Telegraaf):
quote:De diplomafraude op de Hogeschool van Amsterdam raakt mogelijk 15.000 studenten. Zij blijken het slachtoffer te zijn geworden van jarenlang mismanagement, intimidaties en een verziekte werkomgeving. Tentamencijfers werden door doodsbange docenten foutief in computersystemen ingevoerd en niet gecorrigeerd uit angst voor represaillemaatregelen.
Dat zegt Peter Fonkert, lid van medezeggenschapsraad van het Domein Economie en Management. Namens de raad wil hij tegenover De Telegraaf verklaren dat de chaos op de campus met geen pen te beschrijven is. Onder de opleidingen vallen de befaamde Johan Cruyff University en de International Business School. Beide studies lijken besmet. Zestig docenten hebben intussen het vertrouwen in de leiding van de hogeschool per brief opgezegd. Ik mag hopen dat Johan Cruijff niet zelf de directie van de Johan Cruyff University heeft gekozen? Want blijkbaar wordt het dan NOG erger dan het nu bij Ajax is!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 december 2011 door Boudewijn -- |
|
|
|
|
morkanne
|
|
|
Inhoudelijk heeft hij zoals gewoonlijk weer gelijk maar nu heeft hij het in die klote column weer over interne zaken bij Ajax. |
|
|
|
|
Senja
|
|
|
Tja interne zaken binnen Ajax verzieken en besmetten de Ajax filosofie. Managers en bestuurders die geen klote verstand hebben van voetbal nemen beslissingen die Ajax niet ten goede komen. Hoe vervelend ook Cruyff heeft gelijk maar of die gelijk gaat krijgen hangt van veel factoren af. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 07:24 schreef morkanne het volgende:Inhoudelijk heeft hij zoals gewoonlijk weer gelijk maar nu heeft hij het in die klote column weer over interne zaken bij Ajax. Niks interne zaken. Dit wisten we allemaal al via de rechtzaak. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 05:49 schreef Boudewijn het volgende:en in ander nieuws vandaag (ook de Telegraaf): [..] Ik mag hopen dat Johan Cruijff niet zelf de directie van de Johan Cruyff University heeft gekozen? Want blijkbaar wordt het dan NOG erger dan het nu bij Ajax is! Was de directeur van het HvA ook niet werkzaam in de directie van Ajax en een van de coronel adepten? Dat las ik laatst in de link die Klokkenluider op het forum plaatste. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 05:49 schreef Boudewijn het volgende:en in ander nieuws vandaag (ook de Telegraaf): [..] Ik mag hopen dat Johan Cruijff niet zelf de directie van de Johan Cruyff University heeft gekozen? Want blijkbaar wordt het dan NOG erger dan het nu bij Ajax is! Met alle respect Boudewijn, en dat meen ik serieus.
Maar er is nog 0,0 bekend over de directie. Althans de directie die Cruijff voor ogen heeft. Het is dus wel erg voorbarig om te stellen dat het nog erger wordt dan dat het nu is.
Begin 2000, kort na het betreden van de beurs hebben bobo's de kans gekregen om hun visie en beleid te laten gelden. Zowel op de Toekomst als in de ArenA.
Dat heeft opgeleverd :
- 3 kampioenschappen in 11 jaar.
- Record verliezen van hier tot Tokio
- Niveau Jeugopleiding is zodanig gedaald dat A) Talenten nu voor andere clubs kiezen. B) Spelers die Ajax 1 halen op technisch vlak te kort komen C) Er maar weinig echte goede voetballers doorstromen.
- In 10 jaar tijd zijn 11 trainers of ontslagen of vrijwillig weg gegaan.
- Hebben bobo's die in de directie gezeten hebben tonnen aan bonussen opgestreken.
- En zijn wij supporters meer en meer gaan betalen voor seizoenskaarten, beker wedstrijden , EL wedstrijden.
Zo kan ik nog wel uren doorgaan.
Maar het is nu tijd voor een frisse wind. Een frisse wind die het doel heeft om Ajax weer Ajax te laten zijn. Een frisse wind die zich 100% focust op het voetbal. Want zonder goede resultaten AFC Ajax, maakt Ajax NV geen winst. Een frisse wind over de toekomst, waar oud-voetballers talenten begeleiden en individueel de aandacht geven. En dan vooral aandacht over aspecten die met voetbal te maken hebben. Dus geen judo, geen gymnastiek lessen...
DAT is wat Cruijff wilt.
En natuurlijk zullen wij nooit meer de europese top halen. Dat is gezien het beleid van de KNVB (god dank) en het opleidingsklimaat wat wij in NEderland hebben, niet mogelijk.
Maar incidenteel een finale CL halen, waarom niet? Je moet net een beetje geluk hebben dat je door een mix van talenten, en ervaren spelers ('95) een goed geheel kan vormen.
Maar het allerbelangrijkste is: VOETBAL
AFC Ajax moet weer de bovenhand gaan voeren, en Ajax BV moet alles doen om zich ondergeschikt te maken aan het voetbal. Zodat we (Stap 1) weer jaarlijks mee doen om de titel. En daarnaast met behulp van je talenten uit de Toekomst zwarte cijfers schrijven.
Ps. Overigens heeft Cruijff niet deelgenomen aan het benoemingsproces van de Cruijff University, omdat hij daar geen verstand van heeft. Maar dat terzijde ;) |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 05:49 schreef Boudewijn het volgende:en in ander nieuws vandaag (ook de Telegraaf): [..] Ik mag hopen dat Johan Cruijff niet zelf de directie van de Johan Cruyff University heeft gekozen? Want blijkbaar wordt het dan NOG erger dan het nu bij Ajax is! Hopen doe je op het toilet |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Hahahahaha Boudewijn, jij ziet wel heel graag Louis van Gaal naar Nederland komen he?? Ouwe Van Gaal liefhebber! ;-)
Je grijpt elk negatief bericht omtrent Cruijff aan om vraagtekens te zetten bij zijn capaciteiten. Maar Cruijff heeft al heel lang geleden geroepen dat ieder een eigen taak heeft binnen Ajax. Hij houdt zich niet bezig met financien, daar zijn andere mensen voor! Het gaat Cruijff enkel om het VOETBALLENDE gedeelte. |
|
|
|
|
ALTIJD PRIJS IN DE K
|
|
|
CRUIJFF//////HELD////+AMSTERDAMMER113=ONVERSLAANBAAR!!!!!!!!! |
|
|
|
|
Klokkenluider
|
|
|
|
|
|
Boudewijn
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 09:18 schreef Booya4Afca het volgende:Ps. Overigens heeft Cruijff niet deelgenomen aan het benoemingsproces van de Cruijff University, omdat hij daar geen verstand van heeft. Maar dat terzijde ;) Dan is het goed ;) |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
Mooi stukje :
Toen Frank de Boer in 2006 als jeugdtrainer aan de slag ging, schrok hij van het niveau van de jeugdopleiding. Vooral de individuele kwaliteiten miste de huidige hoofdtrainer van de Amsterdammers. Sinds de hervormingen op De Toekomst krijgen de grootste talenten volop aandacht van oud-profs door middel van individuele training.
'Het positiespel, de slimmigheid, de volwassenheid, dat miste ik toen ik hier kwam', zegt De Boer voor de camera's van AT5. 'Aan facetten werken we nu keihard met z'n allen op De Toekomst.
Broer Ronald voetbalde langer door in het buitenland, maar zag dezelfde gebreken als hij wel eens een jeugdwedstrijd beek, zegt De Boer. 'Het is leuk om vaste stramienen te hebben. Maar je moet ook zomaar kunnen wegdraaien, zoals mijn broer dat vroeger deed. Dat op het hoogste niveau van essentieel belang. Dan creëer je een man extra in een linie en moet er een centrale verdediger uitschuiven.'
'Een mannetje kwijtraken, de rust hebben omdat te doen, zoals Messi daar het beste voorbeeld in is, dat miste Ronald eigenlijk net als ik in de opleiding', zo vervolgt De Boer in gesprek met de stadszender.
Momenteel gaat De Boer samen met assistent Dennis Bergkamp en Wim Jonk over de opleiding, inclusief scouting. 'We richten ons nu bij de opleiding veel meer op het individu. Dat is zó belangrijk.'
Bron: www.ad.nl
De Boer geeft hier indirect aan het totaal eens te zijn met Cruijff zijn ideeen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Cruijff is onze verlosser, dat daar uberhaubt nog discussie over is vind ik onbegrijpelijk. Ieder ander van de RVC ontvangt salaris en JC doet alles voor nop en puur en alleen omdat hij Ajax weer aan de top wil hebben. Of is er een andere reden te verzinnen dat hij het gratis doet?? Volgens mij niet namelijk
Het verhaal van het salaris zegt naar mijn idee echt alles over de intenties van JC. Dat al die andere achterbakse klaplopers uberhaubt nog een hand boven het hoofd wordt gehouden is voor mij echt volsagen belachelijk. |
|
|
|
|
Ajx
|
|
|
Prima columm, hij zegt gewoon waar het op staat en heeft volkomen gelijk! Zou ook wel willen weten hoe hij nou naar al die acties voor hem bekijkt en voelt, want dat moet eigenlijk ook de druk op de andere 4 verhogen.. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 17:21 schreef remco k het volgende:Cruijff is onze verlosser, dat daar uberhaubt nog discussie over is vind ik onbegrijpelijk. Ieder ander van de RVC ontvangt salaris en JC doet alles voor nop en puur en alleen omdat hij Ajax weer aan de top wil hebben. Of is er een andere reden te verzinnen dat hij het gratis doet?? Volgens mij niet namelijk Het verhaal van het salaris zegt naar mijn idee echt alles over de intenties van JC. Dat al die andere achterbakse klaplopers uberhaubt nog een hand boven het hoofd wordt gehouden is voor mij echt volsagen belachelijk. 100% mee eens! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 16:48 schreef Booya4Afca het volgende:Mooi stukje : Toen Frank de Boer in 2006 als jeugdtrainer aan de slag ging, schrok hij van het niveau van de jeugdopleiding. Vooral de individuele kwaliteiten miste de huidige hoofdtrainer van de Amsterdammers. Sinds de hervormingen op De Toekomst krijgen de grootste talenten volop aandacht van oud-profs door middel van individuele training. 'Het positiespel, de slimmigheid, de volwassenheid, dat miste ik toen ik hier kwam', zegt De Boer voor de camera's van AT5. 'Aan facetten werken we nu keihard met z'n allen op De Toekomst. Broer Ronald voetbalde langer door in het buitenland, maar zag dezelfde gebreken als hij wel eens een jeugdwedstrijd beek, zegt De Boer. 'Het is leuk om vaste stramienen te hebben. Maar je moet ook zomaar kunnen wegdraaien, zoals mijn broer dat vroeger deed. Dat op het hoogste niveau van essentieel belang. Dan creëer je een man extra in een linie en moet er een centrale verdediger uitschuiven.' 'Een mannetje kwijtraken, de rust hebben omdat te doen, zoals Messi daar het beste voorbeeld in is, dat miste Ronald eigenlijk net als ik in de opleiding', zo vervolgt De Boer in gesprek met de stadszender. Momenteel gaat De Boer samen met assistent Dennis Bergkamp en Wim Jonk over de opleiding, inclusief scouting. 'We richten ons nu bij de opleiding veel meer op het individu. Dat is zó belangrijk.' Bron: www.ad.nlDe Boer geeft hier indirect aan het totaal eens te zijn met Cruijff zijn ideeen. De Boer heeft zich toch ten alle tijden achter Cruyff geschaard.... |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
Gewoon afwachten wat er gaat gebeuren na de aandeelhouders-vergadering. Zoals Cruijff altijd zegt: elk aandeel heeft zijn oordeel. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op maandag 19 december 2011 - 21:34 schreef baco74 het volgende:Gewoon afwachten wat er gaat gebeuren na de aandeelhouders-vergadering. Zoals Cruijff altijd zegt: elk aandeel heeft zijn oordeel. leuke woordspeling Baco. top!! |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Vergadering kan ook verkeerd uitpakken, dan zijn de Cruijffen nogal zuur :) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Als de leden nu niet VOOR Cruijff kiezen, weet ik het niet meer |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Daar twijfel ik niet aan, belangrijk is wie er in de nieuwe bestuursraad gaat zitten. Waarschijnlijk weer oude wijn in nieuwe zakken, die met een of andere U-bocht toch weer een via-via relatietje hebben met Uri, vrees ik. |
|
|
|
|
ijsfijn
|
|
|
ach ja en afgelopen week Guardiola van barcelona nog horen vertellen dat meeste waar hij aan te danken heeft is Cruyff.
dan zie je een wedstrijd van Barcelona vs Santos waar barcelona het allermooiste voetbal ooit speelt. maarja dat wil je natuurlijk niet zien in ajax als het aan the have en kliek ligt.
hoe dom kun je zijn? of ben ik nu zo slim? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote: Dat weet jij, dat weet ik, en dat weten veel anderen ook. Het gaat alleen een groep mensen niet om het voetbal, het gaat die mensen om een bedrijfsresultaat.
En DAT is de mentaliteit waar Cruijff vanaf wil. En dus ben jij kennelijk zo slim :) |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Vanavond weten we meer*** |
|
|
|