|
|
FR-Elmo
|
|
|
quote: waarom zou je? Die ene supporter vertegenwoordigt echt niet de hele supportersschare... Ik heb me ook niet geschaamd voor Nancy als Feyenoorder maar baalde er wel enorm van. |
|
|
|
|
Nenam_tiL
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 22:34 schreef gek het volgende:Kleur lekker zelf op nep supporter wie lekker op naar feyenoord pas je bet bij.met je debiele gedachten hier over sneu persoon ! W Hier wil ik graag een ondertiteling bij......snap er geen ene hol van |
|
|
|
|
gek
|
|
|
Kleur is pleur wie is is ook pleur bet is bij en de rest klopt . Zoals ik al zei me spelling van.me mob is niet goed |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Dit is geen Ajax supporter simpele ziel. Dit is de enkele gek, waar je je uiteindelijk nooit tegen kunt beveiligen. Afschuwelijk wat er gebeurd is, maar hier kan Ajax zo goed als niets tegen beginnen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 22:48 schreef pth het volgende:[..] Dit is geen Ajax supporter simpele ziel. Dit is de enkele gek, waar je je uiteindelijk nooit tegen kunt beveiligen. Afschuwelijk wat er gebeurd is, maar hier kan Ajax zo goed als niets tegen beginnen. Blijft verantwoordelijkheid Ajax. |
|
|
|
|
nora
|
|
|
Wat dat betreft is Verbeek wel slim die dacht er af gaan want Ajax wordt hier voor gestraft. |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote: Het is juist dom van Verbeek, want ik denk dat het eerder in het nadeel van AZ zal werken. Als ze hadden doorgespeeld, dan was alleen Ajax iets aan te rekenen. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Ik ben wel nieuwsgierig wat de reden is waarom die gast een hekel heeft aan Esteban. misschien iets in de relationele sfeer....
Maar die LUL benadeeld wel ONS AJAX!! Het had zo mooi kunnen zijn zo aan het eind van de eerste seizoenshelft. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
Doodziek van. Wat een oerdomme actie. Ik ben bang dat we de KNVB beker kunnen vergeten dit jaar. Door dit geintje word Ajax er natuurlijk uitgeknikkerd. Stadionverbod voor de rest van z'n leven! |
|
|
|
|
Blaatkoe
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:05 schreef RoodWit81 het volgende:Doodziek van. Wat een oerdomme actie. Ik ben bang dat we de KNVB beker kunnen vergeten dit jaar. Door dit geintje word Ajax er natuurlijk uitgeknikkerd. Stadionverbod voor de rest van z'n leven! regelementair niet, maar de KNVB zal wel weer luisteren naar de publieke opinie (lees reactie van mensen die Ajax al niet kunnen luchten) en Ajax uitsluiten. Volgens mij kan je normaal gesproken alleen een boete opleggen(een uitsluiting is alleen aan de orde bij herhaaldelijk misdragen) |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 22:57 schreef Ronald 1960 het volgende:Ik ben wel nieuwsgierig wat de reden is waarom die gast een hekel heeft aan Esteban. misschien iets in de relationele sfeer.... Maar die LUL benadeeld wel ONS AJAX!! Het had zo mooi kunnen zijn zo aan het eind van de eerste seizoenshelft. Je kan wel uitsluiten dat het in de relationele sfeer is. Als je persoonlijk ruzie heb met een voetballer en hem iets wil aandoen, dan ga je dat niet op het veld tijdens een wedstrijd doen. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote: Je hebt helemaal gelijk joh. De openbare veiligheid is en blijft een verantwoordelijkheid van de overheid en gelukkig worden die ook iedere keer gestraft als er weer eens iets gruwelijk mis gaat (en dan van een hele andere orde dan wat deze gek dacht uit te halen). Weltrusten. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:15 schreef pth het volgende:[..] Je hebt helemaal gelijk joh. De openbare veiligheid is en blijft een verantwoordelijkheid van de overheid en gelukkig worden die ook iedere keer gestraft als er weer eens iets gruwelijk mis gaat (en dan van een hele andere orde dan wat deze gek dacht uit te halen). Weltrusten. Je kan wel zo doen, mag en moet je zelf weten, Maar de voetbalclub is verantwoordelijk voor de maatregelen die genomen worden in het belang van de veiligheid. Dat is gewoon zo, of ik het wel of niet mee eens ben doet er niet eens ter zake, net zo min als dat jou mening daarin iet ter zake doet.. |
|
|
|
|
pth
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:21 schreef remco k het volgende:[..] Je kan wel zo doen, mag en moet je zelf weten, Maar de voetbalclub is verantwoordelijk voor de maatregelen die genomen worden in het belang van de veiligheid. Dat is gewoon zo, of ik het wel of niet mee eens ben doet er niet eens ter zake, net zo min als dat jou mening daarin iet ter zake doet.. Ben blij dat jij al sluitend bewijs hebt dat Ajax er niet alles aan gedaan heeft om de veiligheid te waarborgen. Maar net zo min als mijn mening er iets toe doet, doet jouw politiek correcte gelul er iets toe. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:15 schreef pth het volgende:[..] Je hebt helemaal gelijk joh. De openbare veiligheid is en blijft een verantwoordelijkheid van de overheid en gelukkig worden die ook iedere keer gestraft als er weer eens iets gruwelijk mis gaat (en dan van een hele andere orde dan wat deze gek dacht uit te halen). Weltrusten. Binnen de Arena is het de verantwoordelijkheid van Ajax. Net zoals het jouw verantwoordelijkheid is binnen je eigen huis. Zo simpel is het. |
|
|
|
|
RoodWit81
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:10 schreef Blaatkoe het volgende:[..] regelementair niet, maar de KNVB zal wel weer luisteren naar de publieke opinie (lees reactie van mensen die Ajax al niet kunnen luchten) en Ajax uitsluiten. Volgens mij kan je normaal gesproken alleen een boete opleggen(een uitsluiting is alleen aan de orde bij herhaaldelijk misdragen) Meestal worden zulke momenten aangegrepen om te laten zien dat je als "supporter" alleen maar je eigen club benadeelt met zulke acties. Ik hoop dat het dit keer anders gaat. Al is AZ natuurlijk wel enorm benadeelt met die rode kaart. Overspelen lijkt me eigenlijk de meeste eerlijke oplossing. |
|
|
|
|
ronaldo
|
|
|
Jongens het voetbal gaat al waardeloos in zijn algemeenheid, Met de arbitrage gaat het zo mogelijk nog rotter. |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 07:39 schreef ronaldo het volgende:Jongens het voetbal gaat al waardeloos in zijn algemeenheid, Met de arbitrage gaat het zo mogelijk nog rotter. Wat heeft Nijhuis in jouw ogen verkeerd gedaan in deze dan??? Hij volgt een regel op en dat is geheel terecht. Hoe lullig voor de persoon Esteban ook! Ik heb het ook niet op de arbitrage, maar hier ziet hij helemaal juist! En daar is geen speld tussen te krijgen.
Wat ik me overigens nog steeds afvraag is waarom Verbeek zijn spelers pas sommeert na de rode kaart van het veld te lopen ipv ervoor? En dan vervolgens roepen dat het om de veiligheid gaat! Als het werkelijk om de veiligheid gaat, was je direct naar binnen gelopen! In deze gewoon zeer zwak van Verbeek. Qua reactie wel begrijpelijk, maar roep dan gewoon eerlijk waarom je het veld verlaat en niet dat je het doen vanwege veiligheid. |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
De gracht overdenkken voor de invalide,hoe dom kan je zijn! Dus ajaxs fout,vind het alleen jammer dat het niet in de competitie gebeurd. Had jullie supporter je toch een paar puntjes gekost... Maar het zal wel weer met de mantel der liefde worden bedekt.. Maar zouden jullie dat mannetje zelf niet even verbouwen? Niet meer dan logisch toch? Hij verziekt toch de boel voor die andere 14.999. (Ruime schatting)
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door Symex -- |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 09:03 schreef Symex het volgende:De gracht overdenkken voor de invalide,hoe dom kan je zijn! Dus ajaxs fout,vind het alleen jammer dat het niet in de competitie gebeurd. Had jullie supporter je toch een paar puntjes gekost... Maar het zal wel weer met de mantel der liefde worden bedekt.. Maar zouden jullie dat mannetje zelf niet even verbouwen? Niet meer dan logisch toch? Hij verziekt toch de boel voor die andere 14.999. (Ruime schatting) Weet niet of je het weet hoor.. Maaruh dat invalide platform bestaat al een tijdje...
Dat er een mongool misbruik van maakt kan je de invalide medemens niet kwalijk nemen. Ook zij hebben recht om naar een voetbalwedstrijd te gaan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 21 december 2011 - 23:41 schreef pth het volgende:[..] Ben blij dat jij al sluitend bewijs hebt dat Ajax er niet alles aan gedaan heeft om de veiligheid te waarborgen. Maar net zo min als mijn mening er iets toe doet, doet jouw politiek correcte gelul er iets toe. Je snapt er echt niet veel van, en mijn politiek correcte gelul doet er inderdaad helemaal niks toe, en of ik het er wel of niet mee eens ben doet er al helemaal niet toe. Het is enkel een feit, dat is namelijk al jaren zo. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 09:49 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Weet niet of je het weet hoor.. Maaruh dat invalide platform bestaat al een tijdje... Dat er een mongool misbruik van maakt kan je de invalide medemens niet kwalijk nemen. Ook zij hebben recht om naar een voetbalwedstrijd te gaan. Je hebt gelijk hoor, maar voor de toekomst is het misschien een idee om dit niet meer achter het doel te doen? Sowiezo een gevaarlijke plaats voor mensen in een rolstoel bijvoorbeeld. Als er een bal hard word naast geschoten is het ook wachten totdat iemand die bal vol op zijn smoel krijgt. Betere een andere plaats zoeken voor deze mensen en de grachten gebruiken waar ze voor bedoelt zijn! |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 08:11 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Wat heeft Nijhuis in jouw ogen verkeerd gedaan in deze dan??? Hij volgt een regel op en dat is geheel terecht. Hoe lullig voor de persoon Esteban ook! Ik heb het ook niet op de arbitrage, maar hier ziet hij helemaal juist! En daar is geen speld tussen te krijgen. Wat ik me overigens nog steeds afvraag is waarom Verbeek zijn spelers pas sommeert na de rode kaart van het veld te lopen ipv ervoor? En dan vervolgens roepen dat het om de veiligheid gaat! Als het werkelijk om de veiligheid gaat, was je direct naar binnen gelopen! In deze gewoon zeer zwak van Verbeek. Qua reactie wel begrijpelijk, maar roep dan gewoon eerlijk waarom je het veld verlaat en niet dat je het doen vanwege veiligheid. Als ze het eerlijk roepen zal AZ de club zijn die hier uit de beker wordt gezet, nu heb je kans dat het Ajax is dat uit de beker wordt gezet. Hoe dan ook krijgt dit nog wel een flinke rattenstaart.. |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Verbeek heeft na die rode kaart zijn kans schoon gezien om zielig weg te lopen. Wat die supporter doet moet echt hard worden bestraft maar wat verbeek deed kan in mijn ogen ook echt niet! |
|
|
|
|
Johnqqqq
|
|
|
|
|
|
Guyt
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 08:11 schreef amsterdammer113 het volgende:[..] Wat heeft Nijhuis in jouw ogen verkeerd gedaan in deze dan??? Hij volgt een regel op en dat is geheel terecht. Hoe lullig voor de persoon Esteban ook! Ik heb het ook niet op de arbitrage, maar hier ziet hij helemaal juist! En daar is geen speld tussen te krijgen. Wat ik me overigens nog steeds afvraag is waarom Verbeek zijn spelers pas sommeert na de rode kaart van het veld te lopen ipv ervoor? En dan vervolgens roepen dat het om de veiligheid gaat! Als het werkelijk om de veiligheid gaat, was je direct naar binnen gelopen! In deze gewoon zeer zwak van Verbeek. Qua reactie wel begrijpelijk, maar roep dan gewoon eerlijk waarom je het veld verlaat en niet dat je het doen vanwege veiligheid. Ik ben het helemaal met je eens 113.Hij had gelijk het veld af moeten stappen als het om de veiligheid ging.Dat deed hij niet maar na het zien van de rode kaart ging hij er pas af.Dus dat was de reden en niet dat de spelers zich niet veilig voelde. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 09:52 schreef AFCA MARCO het volgende:[..] Je hebt gelijk hoor, maar voor de toekomst is het misschien een idee om dit niet meer achter het doel te doen? Sowiezo een gevaarlijke plaats voor mensen in een rolstoel bijvoorbeeld. Als er een bal hard word naast geschoten is het ook wachten totdat iemand die bal vol op zijn smoel krijgt. Betere een andere plaats zoeken voor deze mensen en de grachten gebruiken waar ze voor bedoelt zijn! Ach komop, we moeten nu niet doen of dit allemaal de schuld is van het invaliden platform.
Er is in al die jaren nog nooit iemand geraakt door een bal, dus ik snap echt niet waarom dat nu wel een issue zou moeten zijn. Laten we aub ons gezond verstand gebruiken. De laatste die hier de dupe van moeten worden zijn de supporters die de mogelijkheid krijgen om ondanks hun beperkingen hun Ajax te bezoeken. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 10:43 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Ach komop, we moeten nu niet doen of dit allemaal de schuld is van het invaliden platform. Er is in al die jaren nog nooit iemand geraakt door een bal, dus ik snap echt niet waarom dat nu wel een issue zou moeten zijn. Laten we aub ons gezond verstand gebruiken. De laatste die hier de dupe van moeten worden zijn de supporters die de mogelijkheid krijgen om ondanks hun beperkingen hun Ajax te bezoeken. +1 |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
Maaruh dan is dat al heel lang heel dom! En doe nou niet of ik de mindervalide geen wedstrijd bezoek gun. Maar er zijn wel meer manieren om deze groep mensen van een wedstrijd te laten genieten. Je had er ook rekening mee kunnen houden toen het stadion werd gebouwd,en daar zit nou net het probleem. Het is geen stadion maar een evenementenhal met wisselende programma's ,en wisselende invalidenplekken. |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
Doe nou is normaal , gracht overdekken is dom,dom,dom! Slechte oplossing! Valt mij nog mee dat het zolang goed is gegaan... Vroeg of laat dit zou een keer gebeuren... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 11:02 schreef Symex het volgende:Doe nou is normaal , gracht overdekken is dom,dom,dom! Slechte oplossing! Valt mij nog mee dat het zolang goed is gegaan... Vroeg of laat dit zou een keer gebeuren... Hey lamstraal. Anders ga je ff ergens anders heen.
Het feit dat dit de eerste keer is in de geschiedenis van het Nederlandsvoetbal zegt genoeg niet? Dit is een INCIDENT en geen gewoonte.
De SvA heeft destijds ontzettend veel moeite gedaan om mensen die slecht te been zijn, de mogelijkheid te geven om wedstrijden van ons aller Ajax te bezoeken. Met succes. Daarnaast hebben de de supporters die die mogelijkheid krijgen hun dag van hun leven als ze met een van de spelers een babbeltje kunnen maken of even op de foto te kunnen.
Dat er nu een klootviool, zwaar onder invloed naar beneden springt omdat er toevallig een invalide platform aanwezig is en vervolgens het veld betreedt, kan en MAG nooit de reden zijn om overhaastige EMO beslissingen te nemen wat betreft de toekomst van het invaliden platform.
Ik vraag me dan ook af in hoeverre je Ajax zoiets kunt verwijten... Er komen jaarlijks miljoenen bezoekers in de ArenA. Het gemiddelde bezoekers aantal per wedstrijd ligt ver boven de 40.000.
Hoe groter de massa, vergroot het percentage dat er een gek rondloopt. In dit geval is het iemand van buiten Amsterdam. Die komt in het grote Amsterdam. Drinkt bier en rookt en snuift wat.
En snuift zelfs voor zijn daad nog een lijntje weg op het toilet, loopt als een bezetene de trap af, springt naar beneden, springt door een groepje Stewards heen en loopt het veld op..
Is Ajax verantwoordelijk voor wat er in de ArenA gebeurt? Jazeker.
Wat Ajax echte rniet kan is iedereen onder de duim houden. Daar heb je simpelweg te weinig stewards voor. Want dan zou je voor elke 2-3 bezoekers een steward moeten hebben.
Maar in dit incident zijn er 3 schuldigen:
1) Dader die het veld betreedt, dat lijkt me duidelijk 2) Ajax is verantwoordelijk voor alles en iedereen in de ArenA 3) AZ, hoe begrijpelijk ook, had het veld niet mogen aflopen.
Het is nu aan de KNVB en de tuchtcomissie om te kijken in hoeverre Ajax dit te verwijten valt, en
Nogmaals, het is een schande wat er gebeurt is. En we zullen als club moeten afwachten wat de consequenties hiervan zullen zijn. Dat betekent echter niet dat we overhaaste beslissingen moeten nemen die gebasseerd zijn op emoties, door bijvoorbeeld het invalide platform op te heffen.
Ajax zou als club alles en iedereen moeten evalueren, samen met de KNVB moeten kijken wat er fout is gegaan. |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
Esteban er niet bij?? bij az-Ajax?? |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
1000 en 1 andere oplossingen voor mindervalide mensen. Een gracht overdekken is en blijft de meest domme oplossing.. Een gracht is er om .............. , juist ja.. i rest my case |
|
|
|
|
adriu
|
|
|
iets voor van Beek weg lopen als je met 1-0 achter staat. loop Verbeek ook weg als die voor had gestaan??? |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
1000 en 1 andere oplossingen voor mindervalide mensen. Een gracht overdekken is en blijft de meest domme oplossing.. Een gracht is er om .............. , juist ja.. i rest my case
Ps, op het moment van deze dwaze actie ,zie je ook een ander vak in de achtergrond .en die gaan helemaal uit hun plaat ,juichen en klappen.... Sorry hoor,maar dan ben je nog te dom om op te poepen! Wat een mongolen! Zaten die ook op een platform? Aan hun gedrag te zien horen ze er wel thuis! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Wat die klootzak deed valt TOTAAL niet goed te praten. Die moet gigantisch hard gestraft worden! Ik snap ook best dat Esteban zich wil en moet verdedigen. Maar op het moment dat die klootzak op de grond valt had Esteban ook weg kunnen stappen. Dat Esteban doorging zal wel met zijn gemoedstoestand op dat moment te maken hebben gehad. Nijhuis geeft terecht (volgens de reglementen) een rode kaart.. Maar daar zit hem nou net het knelpunt, de scheidsrechters van de KNVB doen alles volgens de regels! En dat kun je ze niet kwalijk nemen, maar een wedstrijd of incident aanvoelen is er niet meer bij..
En dan nog even over meneertje Verbeek. Die liep zich de hele wedstrijd al te ergeren aan het arbitrale kwartet. En ik heb het al meerdere keren gelezen hier maar waarom stapt hij pas op NA de rode kaart en niet VOOR de rode kaart? Juist, het kwam hem wel goed uit.. Hij kon op deze manier een statement maken en het mooi gooien op de veiligheid van de spelers! Ik heb geen enkele speler naar zijn trainer zien lopen met poep in zijn broek om te melden dat hij niet meer durfde te spelen.. Veiligheid van de spelers mijn REET! Meneertje Verbeek heeft last van sterallures en hij is schijnheilige lamzak.. Hij loopt sinds hij bovenaan staat al naast zijn schoenen! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 11:45 schreef Symex het volgende:1000 en 1 andere oplossingen voor mindervalide mensen. Een gracht overdekken is en blijft de meest domme oplossing.. Een gracht is er om .............. , juist ja.. i rest my case Ps, op het moment van deze dwaze actie ,zie je ook een ander vak in de achtergrond .en die gaan helemaal uit hun plaat ,juichen en klappen.... Sorry hoor,maar dan ben je nog te dom om op te poepen! Wat een mongolen! Zaten die ook op een platform? Aan hun gedrag te zien horen ze er wel thuis! Ik denk dat deze mensen die je daar op de achtergrond zag niet de bedoeling hadden om hem aan te moedigen! Aangezien zij niet wisten wat hij van plan was.. Geen enkele actie van een supporter om het veld te betreden valt goed te praten maar deze man had alleen maar kwaad in de zin.. Op het moment dat hij Esteban aan viel werd het die mensen ook pas duidelijk! |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 11:45 schreef Symex het volgende:1000 en 1 andere oplossingen voor mindervalide mensen. Een gracht overdekken is en blijft de meest domme oplossing.. Een gracht is er om .............. , juist ja.. i rest my case Ps, op het moment van deze dwaze actie ,zie je ook een ander vak in de achtergrond .en die gaan helemaal uit hun plaat ,juichen en klappen.... Sorry hoor,maar dan ben je nog te dom om op te poepen! Wat een mongolen! Zaten die ook op een platform? Aan hun gedrag te zien horen ze er wel thuis! Die gracht is er voor de hulpverleners. Niet (direct) om te voorkomen dat een gek het veld betreedt.
Het is nu volslagen onzin om het ontwerp van het stadion te bespreken. Het is onmogelijk om dit soort dingen te overzien.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
Dit is niet in het voordeel van Ajax.
Aanvaller Esteban had al stadionverbod bij Ajax
Door Tom Brouwer | 22 Dec 2011 om 11:50 | Bron: RTV Noord-Holland | Gratis live voetbal kijken
De man die AZ-keeper Esteban Alvarado aanviel had al een stadionverbod bij Ajax, dat meldt RTV Noord-Holland. Bij de ingangen van het stadion moeten de toeschouwers hun identiteitsbewijs laten zien, maar waarschijnlijk hoefde de negentienjarige jongen dat niet te doen.
De man zat aan de Noordzijde en volgens het medium wordt daar bijna nooit gecontroleerd op de identiteitsbewijzen. De toeschouwer rende het veld op en viel Esteban aan. De doelman gaf op zijn beurt een paar rake schoppen aan de man.
De fan had dus al een stadionverbod en had nooit bij het duel aanwezig mogen zijn. Ajax liet na de wedstrijd weten dat de bezoeker een levenslang stadionverbod heeft gekregen. De man gaf aan een enorme hekel te hebben aan de doelman van AZ. |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 12:03 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Die gracht is er voor de hulpverleners. Niet (direct) om te voorkomen dat een gek het veld betreedt. Natuurlijk.... |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote: Natuurlijk wat? Onderbouw jouw geblaat eens?
Er zijn inmiddels honderden zo niet duizend wedstrijden in de ArenA gespeeld. Meer dan 3/4 van die wedstrijden zijn gespeeld met invaliden als toeschouwers.
Je kan het ten opzichten van dat groepje supporters niet maken om hen de kans om Ajax te bezoeken te ontnemen, omdat er EEN klootviool misbruik van de situatie maakt.
Ik mag hopen dat jij nooit, maar dan ook nooit in een positie komt waar je dagelijks beslissingen moet nemen... |
|
|
|
|
soccer
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 11:25 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Hey lamstraal. Anders ga je ff ergens anders heen. Het feit dat dit de eerste keer is in de geschiedenis van het Nederlandsvoetbal zegt genoeg niet? Dit is een INCIDENT en geen gewoonte. De SvA heeft destijds ontzettend veel moeite gedaan om mensen die slecht te been zijn, de mogelijkheid te geven om wedstrijden van ons aller Ajax te bezoeken. Met succes. Daarnaast hebben de de supporters die die mogelijkheid krijgen hun dag van hun leven als ze met een van de spelers een babbeltje kunnen maken of even op de foto te kunnen. Dat er nu een klootviool, zwaar onder invloed naar beneden springt omdat er toevallig een invalide platform aanwezig is en vervolgens het veld betreedt, kan en MAG nooit de reden zijn om overhaastige EMO beslissingen te nemen wat betreft de toekomst van het invaliden platform. Ik vraag me dan ook af in hoeverre je Ajax zoiets kunt verwijten... Er komen jaarlijks miljoenen bezoekers in de ArenA. Het gemiddelde bezoekers aantal per wedstrijd ligt ver boven de 40.000. Hoe groter de massa, vergroot het percentage dat er een gek rondloopt. In dit geval is het iemand van buiten Amsterdam. Die komt in het grote Amsterdam. Drinkt bier en rookt en snuift wat. En snuift zelfs voor zijn daad nog een lijntje weg op het toilet, loopt als een bezetene de trap af, springt naar beneden, springt door een groepje Stewards heen en loopt het veld op.. Is Ajax verantwoordelijk voor wat er in de ArenA gebeurt? Jazeker. Wat Ajax echte rniet kan is iedereen onder de duim houden. Daar heb je simpelweg te weinig stewards voor. Want dan zou je voor elke 2-3 bezoekers een steward moeten hebben. Maar in dit incident zijn er 3 schuldigen: 1) Dader die het veld betreedt, dat lijkt me duidelijk 2) Ajax is verantwoordelijk voor alles en iedereen in de ArenA 3) AZ, hoe begrijpelijk ook, had het veld niet mogen aflopen. Het is nu aan de KNVB en de tuchtcomissie om te kijken in hoeverre Ajax dit te verwijten valt, en Nogmaals, het is een schande wat er gebeurt is. En we zullen als club moeten afwachten wat de consequenties hiervan zullen zijn. Dat betekent echter niet dat we overhaaste beslissingen moeten nemen die gebasseerd zijn op emoties, door bijvoorbeeld het invalide platform op te heffen. Ajax zou als club alles en iedereen moeten evalueren, samen met de KNVB moeten kijken wat er fout is gegaan. Je maakt nu een kleine fout. *1) Dit is niet de eerste keer in het nederlandse voetbal. zo,n 30 jaar geleden werd er bij fc den bosch tegen sc amersfoort ook een speler neer geslagen door een supporter. Deze supporter werd daarna door enkele spelers van sc. Amersfoort behoorlijk afgerost. Geen enkele speler kreeg een rode kaart.
*2) ook bij Ajax is dit niet de eerste keer.In 2000 werd de 2e keeper van feyenoord op de pakeerplaats aangevallen door een paar zich ajax supporters noemende gekken. In 2001 kwamen er een aantal supporters op de toekomst het veld op bij de bekerwedstrijd ajax 2 de graafschap waardoor Peter van Vossen zich bedreigd voelde. En dan het dieptepunt tot nu toe in 2004 toen een aantal idioten van persie aanvielen.Zeker in het laatste geval heeft het toenmalig bestuur te laks gereageerd door het af te doen als een actie van een tweetal personen terwijl iedereen die toen aanwezig was wist dat het er meer waren. en waarbij de toenmalige ass.coach (volgens mij van der Lem) al aangaf dat de tweede helft beter in de arena gespeeld zou kunnen worden ivm de dreigende sfeer.
Dus een incident is het volgens mij ook niet meer te noemen.Of je het kunt voorkomen dat weet ik niet. |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
Maar waar waren de stewards dan? Die staan/zitten met hun gezicht naar de tribune. heeft niemand van hun die gozer aan zien komen dan? |
|
|
|
|
Ronald 1960
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 10:58 schreef Symex het volgende:Maaruh dan is dat al heel lang heel dom! En doe nou niet of ik de mindervalide geen wedstrijd bezoek gun. Maar er zijn wel meer manieren om deze groep mensen van een wedstrijd te laten genieten. Je had er ook rekening mee kunnen houden toen het stadion werd gebouwd,en daar zit nou net het probleem. Het is geen stadion maar een evenementenhal met wisselende programma's ,en wisselende invalidenplekken. Dan moet je de situatie in alle andere stadions ook vergelijken en kijken of daar zoiets nooit zou kunnen gebeuren. Hekken terug?? |
|
|
|
|
PSVMocro
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 12:42 schreef Ronald 1960 het volgende:Maar waar waren de stewards dan? Die staan/zitten met hun gezicht naar de tribune. heeft niemand van hun die gozer aan zien komen dan? Ik hoorde net op VI radio dat de meeste stewards niet aan de kant van de invaliden staan, maar zich mee concentreren op waar de harde kern zit. De stewards kun je denk ik weinig kwalijk nemen, zij voeren gewoon opdrachten uit. |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 12:59 schreef Ronald 1960 het volgende:[..] Dan moet je de situatie in alle andere stadions ook vergelijken en kijken of daar zoiets nooit zou kunnen gebeuren. Hekken terug?? Nee hoor geen heken maar gebruik je gracht waarvoor hij is bedoelt! En dat het voor hulpverleners zou zijn is echt de grootse onzin die ik ooit heb gehoord. Dat ga ik niet eens uitleggen...wat een flutargument... Ajax is hier gewoon zo fout... |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 13:15 schreef Symex het volgende:[..] Nee hoor geen heken maar gebruik je gracht waarvoor hij is bedoelt! En dat het voor hulpverleners zou zijn is echt de grootse onzin die ik ooit heb gehoord. Dat ga ik niet eens uitleggen...wat een flutargument... Ajax is hier gewoon zo fout... Er zijn overheidsinstanties die Ajax wekelijks controleren op het zo veilig mogelijk maken van zo'n wedstrijd. Mocht het al zo zijn dat je gelijk hebt, dan is de overheid hier dus al helemaal in gebreke?? |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 12:12 schreef Booya4Afca het volgende:[..] Natuurlijk wat? Onderbouw jouw geblaat eens? Er zijn inmiddels honderden zo niet duizend wedstrijden in de ArenA gespeeld. Meer dan 3/4 van die wedstrijden zijn gespeeld met invaliden als toeschouwers. Je kan het ten opzichten van dat groepje supporters niet maken om hen de kans om Ajax te bezoeken te ontnemen, omdat er EEN klootviool misbruik van de situatie maakt. Ik mag hopen dat jij nooit, maar dan ook nooit in een positie komt waar je dagelijks beslissingen moet nemen... Doe nou niet zo dapper en lees mm andere post. Er zijn zoveel andere manieren om invalide naar een wedstrijd te laten kijken. Gracht dempen = dom,en je kon erop wachten dat het een keer fout gaat |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Symex, hou gewoon op. Je zitten hier gewoon een beetje stemming te maken. De meeste stadions hebben helemaal geen afscheiding tussen supporters en het veld. Dat de Arena een gracht heeft is toeval (heeft te maken met vluchtroutes en men wilde vracht autos in het stadion kunnen hebben voor evenementen). Bovendien mag het al dan niet aanwezig zijn van obstakels geen excuus zijn voor het gedrag van een eenling.
Het enige wat hierin mogelijk te verwijten is is dat de stewards hem misschien eerder hadden moeten zijn en hem bij de reclameborden al hadden moeten vangen maar goed, als hij gewoon heeft gewacht op zijn moment pak je hem nooit.
Dit had overal kunnen gebeuren. Helaas is dat nu bij Ajax. Als dat voor jou een excuus is om hier zonder enige onderbouwing met een vingertje te gaan wijzen zegt dat met name veel over jou. Overigens neem ik aan dat jij, gezien jou eerdere betogen, vindt dat elk stadion dus een gracht moet hebben, dus ook bijvoorbeeld de Graafschap? http://www.nu.nl/sport/1951518/supporter-de-graafschap-bestraft-na-omverlopen-grensrechter.html
Ajax zal echt wel gestraft gaan worden en flink ook. Doet niets af aan dat dit niets te maken heeft met een invalide platform dat er al een decennium ligt, dat is de dwaasheid van een eenling waar nu Ajax, AZ en 35.000 supporters de dupe van zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 13:34 schreef Eide het volgende:Symex, hou gewoon op. Je zitten hier gewoon een beetje stemming te maken. De meeste stadions hebben helemaal geen afscheiding tussen supporters en het veld. Dat de Arena een gracht heeft is toeval (heeft te maken met vluchtroutes en men wilde vracht autos in het stadion kunnen hebben voor evenementen). Bovendien mag het al dan niet aanwezig zijn van obstakels geen excuus zijn voor het gedrag van een eenling. Het enige wat hierin mogelijk te verwijten is is dat de stewards hem misschien eerder hadden moeten zijn en hem bij de reclameborden al hadden moeten vangen maar goed, als hij gewoon heeft gewacht op zijn moment pak je hem nooit. Dit had overal kunnen gebeuren. Helaas is dat nu bij Ajax. Als dat voor jou een excuus is om hier zonder enige onderbouwing met een vingertje te gaan wijzen zegt dat met name veel over jou. Overigens neem ik aan dat jij, gezien jou eerdere betogen, dat elk stadion dus een gracht moet hebben, dus ook bijvoorbeeld de Graafschap? http://www.nu.nl/sport/1951518/supporter-de-graafschap-bestraft-na-omverlopen-grensrechter.htmlAjax zal echt wel gestraft gaan worden en flink ook. Doet niets af aan dat dit niets te maken heeft met een invalide platform dat er al een decennium ligt, dat is de dwaasheid van een eenling waar nu Ajax, AZ en 35.000 supporters de dupe van zijn. Helemaal mee eens.. |
|
|
|