BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-AZ stilgelegd na incident door gestoorde 'Ajax-fan' : reactie AZ-keeper is rood.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
baco74
 baco74 - woensdag 21 december 2011 - 22:09   quote  deeplink  
Het bekerduel Ajax-AZ is na een bizar incident stilgelegd.
Na 36 minuten spelen werd AZ-doelman Esteban belaagd door een toeschouwer, die de keeper van achteren probeerde te trappen. Esteban sloeg zijn belager neer en gaf hem nog eens twee trappen.

Daarop besloot arbiter Nijhuis Esteban de rode kaart te geven. Coach Gertjan Verbeek van AZ sommeerde vervolgens zijn spelers het veld te verlaten. De wedstrijd werd niet meer voortgezet.

14tlwg7.jpg

Graag uw mening?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 december 2011 door baco74 --
Grasmaaier
 Grasmaaier - woensdag 21 december 2011 - 22:12   quote  deeplink  
Ik had als ik esteban was ook geschopt.. 1x en daarna niet meer.. vandaar dat Esteban wss rood kreeg
Ajax Is The Best
 Ajax Is The Best - woensdag 21 december 2011 - 22:12   quote  deeplink  
GESTOORD!!!!!!! heb niks meer te zeggen :O wat een fucking gestoorde wedstrijd!
Tonajax
 Tonajax - woensdag 21 december 2011 - 22:13   quote  deeplink  
Schandalige actie.. hopelijk wordt de wedstrijd nog uitgespeeld op een andere datum en kan ajax verder gaan aan de goede wedstrijd die ze speelde.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:13   quote  deeplink  
het is bizar, heb net ook flink lopen vloeken, maar om sommige situaties te kunnen begrijpen moet je het eens betrekken op jezelf, als ik zomaar van achter aangevallen zou worden weet ik zeker dat ik die gast compleet de tering ingeslagen had! dat esteban dan rood krijgt, het is volgens de regels maar het had van mij niet gehoeven!
ook belachelijk dat een nepsupporter misbruik maakt om via het gehandicaptenplatform het veld te betreden!
hopelijk liggen we er niet uit, en vreselijk voor alle andere supporters, en nog erger is dat dit de wereld rondgaat en we voor paal staan!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 december 2011 door Loetje --
christa
 christa - woensdag 21 december 2011 - 22:14   quote  deeplink  
Er is niks te zien aan zijn kleding dat het om een ajax aanhanger gaat, wat er gezegt wordt dat het gaat om een 19 jarige mafketel die een hekel had aan de az keeper, dus hoef niet speciaal een ajax supporter te zijn, want wie naait zijn eigen club als ze voorstaan?
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:14 schreef christa het volgende:
Er is niks te zien aan zijn kleding dat het om een ajax aanhanger gaat, wat er gezegt wordt dat het gaat om een 19 jarige mafketel die een hekel had aan de az keeper, dus hoef niet speciaal een ajax supporter te zijn, want wie naait zijn eigen club als ze voorstaan?
als je dan ook verder leest zie je dat er drank in het spel is en dan weten sommige gekken niet meer wat ze doen
Tonajax
 Tonajax - woensdag 21 december 2011 - 22:15   quote  deeplink  
@ christa
dat lijkt me inderdaad vrij stom van deze 'supporter'
nieuw nieuws!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:13 schreef Luis_suarez_19 het volgende:
het is bizar, heb net ook flink lopen vloeken, maar om sommige situaties te kunnen begrijpen moet je het eens betrekken op jezelf, als ik zomaar van achter aangevallen zou worden weet ik zeker dat ik die gast compleet de tering ingeslagen had! dat esteban dan rood krijgt, het is volgens de regels maar het had van mij niet gehoeven!
ook belachelijk dat een nepsupporter misbruik maakt om via het gehandicaptenplatform het veld te betreden!
hopelijk liggen we er niet uit, en vreselijk voor alle andere supporters, en nog erger is dat dit de wereld rondgaat en we voor paal staan!
Maar die rode kaart moet wel gegeven worden. Nijhuis kan gewoon niet anders. Hoe lullig het ook is! Dit zijn fifa-reglementen en dien je gewoon op te volgen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:15 schreef Tonajax het volgende:
@ christa
dat lijkt me inderdaad vrij stom van deze 'supporter'
nieuw nieuws!
Is bevestigd door Slop! En al in een ander topic aangegeven.
Tonajax
 Tonajax - woensdag 21 december 2011 - 22:17   quote  deeplink  
ok
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:15 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Maar die rode kaart moet wel gegeven worden. Nijhuis kan gewoon niet anders. Hoe lullig het ook is! Dit zijn fifa-reglementen en dien je gewoon op te volgen.
inderdaad nijhuis kon niet anders! maar ik vind het nog erger voor de supporters en voor de club, deze beelden gaan de wereld rond want dit is hot news! en ajax staat weer voor paal
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Staafincident??
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:17 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

inderdaad nijhuis kon niet anders! maar ik vind het nog erger voor de supporters en voor de club, deze beelden gaan de wereld rond want dit is hot news! en ajax staat weer voor paal
Dick Jol kon ook niet anders en deed het toch..
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Dat idee had ik ook. Toch moet Ajax en de ArenA de veiligheid waarborgen. Maar er is al eerder een supporter het veld opgerent in de ArenA tijdens een bekerwedstrijd. Was Ajax-Udi '19. Ajax verwachtte toen nog niet dat supporters via de gracht toch het veld op zouden komen. Daarna hebben ze de veiligheid flink verhoogd om dit soort zaken te voorkomen! Maar 1 mafketel is genoeg om onze club in diskrediet te brengen.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:17 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

Tja.....................
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Dick Jol kon ook niet anders en deed het toch..
als je me eerdere post leest zeg ik ook dat het van mij niet gehoeven had, maar zoals ik daarna antwoorde op amsterdammer zei ik dat nijhuis niet anders kan, en dat dick jol zon rode kaart niet gaf, ik vind het goed van hem! maar nijhuis houdt zich aan de regels
Tonajax
 Tonajax - woensdag 21 december 2011 - 22:19   quote  deeplink  
wat een domme gast
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:18 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Dat idee had ik ook. Toch moet Ajax en de ArenA de veiligheid waarborgen. Maar er is al eerder een supporter het veld opgerent in de ArenA tijdens een bekerwedstrijd. Was Ajax-Udi '19. Ajax verwachtte toen nog niet dat supporters via de gracht toch het veld op zouden komen. Daarna hebben ze de veiligheid flink verhoogd om dit soort zaken te voorkomen! Maar 1 mafketel is genoeg om onze club in diskrediet te brengen.
het erge is dat ze speciaal voor de gehandicapten een platform gemaakt is, geweldig gedaan want die mensen zijn slecht te been en kunnen op deze manier toch hun ajax op een goede manier bekijken, het zal mij niet verbazen als daar iets mee gedaan gaan worden, want die klote nepsupporter komt wel via dat platform het veld op
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:22   quote  deeplink  
22.17: Jeroen Slop, financieel directeur bij Ajax: 'Wij zoeken uit of deze jongen bij ons een bekende is. Er was drank in het spel, vermoedelijk. Hij krijgt bij ons nooit meer een seizoenkaart.'

hahaha triest
PSVMocro
 PSVMocro - woensdag 21 december 2011 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:12 schreef Grasmaaier het volgende:
Ik had als ik esteban was ook geschopt.. 1x en daarna niet meer.. vandaar dat Esteban wss rood kreeg
Na de 1x is het volgens de huidige regels ook rood, dus daar heb je weinig aan. Kun je net zo goed doortrappen. Ik denk overigens niet dat je bij 1x trappen zal stoppen, je hebt te maken met schrik en adrenaline. Je zag wel dat Esteban wegstapte toen de steward bij de supporter was.
uitnoord
 uitnoord - woensdag 21 december 2011 - 22:24   quote  deeplink  
betreurendswaardig dat dit mag gebeuren, vreselijk dat het kan, verontrustend voor wat er komen gaat, alles kan, we kunnen voor een aantal jaren worden uitgesloten, een flinke boete verkrijgen of doorgaan in de bekercompetitie, maar een ding is zeker, men moet alle verloren gelden verhalen op de 19 jarige die de keeper aanviel, daarmee bedoel ik dus ook het verloren geld van de toeschouwers, de recetten van de clubs, en een totaal leegtrek beleid op de veroorzaker loslaten, wat de uitspraak zal zijn van de KNVB, zal op zich laten wachten, mijnsinziens denk ik dat Ajax een flinke boete zal krijgen,Verbeek heeft immers zijn spelers gesommeerd het veld te verlaten naar aanleiding van de rode kaart die de keeper kreeg, hier is dus door Verbeek een reactie gegeven bovenop de regel die de scheidsrechter hanteerde, volgens mij is dit dus het niet eens zijn met de regelgeving en dreig je te staken, de staking is doorgezet en lijkt het mij nu een probleem van Verbeek en AZ
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:24   quote  deeplink  
Mark my words, Ajax gaat deze wedstrijd reglementair verliezen met 5-0..

Wat er gebeurt is slaat nergens op en past mooi in het lijntje van het beruchte "nenamtopic" Ook dit is namelijk gewoon een mafkees die helemaal niet voor het voetbal naar het stadion gaat.

Dat die rode kaart is gegeven is inderdaad volgens de regels, en die scheids geeft hem enkel omdat hij bang is voor een straf van de KNVB, in de geest van die wedstrijd mag hij hem natuurlijk gewoon niet geven. Iedereen had in die situatie hetzelfde gedaan en Esteban kan ook geen kant op, je kan moeilijk verwachten dat hij zich maar laat slaan.

Wat AZ doet vind ik echter wel belachelijk, Verbeek gaat om maar 1 enkele reden van het veld af en dat is die rode kaart, hij was het de hele eerste helft al niet eens met de leiding en dat liet hij constant blijken. AZ gaat dus enkel en alleen van het veld om die rode kaart, maar hun officiële standpunt is dat de veiligheid van de spelers in het geding was, mocht dit bewezen worden gaat Ajax deze wedstrijd reglementair verliezen, dat is dan ook de reden dat AZ dit standpunt inneemt.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:22 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Na de 1x is het volgens de huidige regels ook rood, dus daar heb je weinig aan. Kun je net zo goed doortrappen. Ik denk overigens niet dat je bij 1x trappen zal stoppen, je hebt te maken met schrik en adrenaline. Je zag wel dat Esteban wegstapte toen de steward bij de supporter was.
inderdaad, ik hoor mensen hier praten over hij had 1x moeten trappen enzo, die jongen schrikt zich de tyfus! wat zou je zelf doen, op dat moment schrik je zo , voor het zelfde geld heeft die lul een wapen ofwat bij!
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:24 schreef remco k het volgende:

Wat er gebeurt is slaat nergens op en past mooi in het lijntje van het beruchte "nenamtopic" Ook dit is namelijk gewoon een mafkees die helemaal niet voor het voetbal naar het stadion gaat.

Dat die rode kaart is gegeven is inderdaad volgens de regels, en die scheids geeft hem enkel omdat hij bang is voor een straf van de KNVB, in de geest van die wedstrijd mag hij hem natuurlijk gewoon niet geven. Iedereen had in die situatie hetzelfde gedaan en Esteban kan ook geen kant op, je kan moeilijk verwachten dat hij zich maar laat slaan.

Wat AZ doet vind ik echter wel belachelijk, Verbeek gaat om maar 1 enkele reden van het veld af en dat is die rode kaart, hij was het de hele eerste helft al niet eens met de leiding en dat liet hij constant blijken. AZ gaat dus enkel en alleen van het veld om die rode kaart, maar hun officiële standpunt is dat de veiligheid van de spelers in het geding was, mocht dit bewezen worden gaat Ajax deze wedstrijd reglementair verliezen, dat is dan ook de reden dat AZ dit standpunt inneemt.
waauit blijkt voor az dan dat ineens het hele elftal niet meer veilig was?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:28   quote  deeplink  
Precies, het hele stadion keek verbaasd toe, alsof er een hele groep stond te rellen.....pffff miepengedrag van az.....
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:25 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

inderdaad, ik hoor mensen hier praten over hij had 1x moeten trappen enzo, die jongen schrikt zich de tyfus! wat zou je zelf doen, op dat moment schrik je zo , voor het zelfde geld heeft die lul een wapen ofwat bij!
Hij had hem met twee gestrekte benen op z'n hoofd moeten intrappen.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:28   quote  deeplink  
Sorry, zit op mn telefoon.
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:26 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

waauit blijkt voor az dan dat ineens het hele elftal niet meer veilig was?
Dat slaat ook nergens op, maar dat is wel hun voorlopige standpunt.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat kan jij niet he?
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
feit is dat az van het veld loopt en weigert verder te spelen...
volgens de regels kan een wedstrijd alleen worden gestaakt door de scheidsrechter en niemand anders...dus verbeek loopt onreglementair van het veld met zijn ploeg...
je kunt niet je eigen regels gaan maken dan word het een puinhoop...
hoe speciaal de omstandigheden ook zijn kan niet anders worden besloten dat az onreglementair van het veld loopt,en dus zal worden gediskwalificeerd.
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Precies, het hele stadion keek verbaasd toe, alsof er een hele groep stond te rellen.....pffff miepengedrag van az.....
3 keer je lult te veel...:-)
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:29 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Dat kan jij niet he?
Jawel hoor.. Geen probleem, doet enkel wat pijn meer niet.
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:28 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Gelul overigens om te roepen dat je jezelf niet meer veilig voelt. En pas wegloopt als je rood krijgt! Dat is vreemd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 21 december 2011 - 22:31   quote  deeplink  
Als je al een bal uit het netje hebt moeten halen heb je al de tyfus erin.........ik zal jullie eerlijk vertellen......ik had die debiel helemaal de kolere geschopt.....die had maanden vloeibaar kunnen eten.....Esteban//////Beetje held........en hier moeten jullie het mee doen
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:32   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:31 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Gelul overigens om te roepen dat je jezelf niet meer veilig voelt. En pas wegloopt als je rood krijgt! Dat is vreemd.
Juist...tot dat moment was er niets aan de hand verder...Verbeek probeert hier een slaatje uit te slaan....jammer voor m dat hij t zelf besloten heeft om van t veld te lopen...de spelers voelden zich niet meer veilig,yeah right..........
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:31 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Jawel hoor.. Geen probleem, doet enkel wat pijn meer niet.
Enkel?
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
Reactie nijhuis:
Hij begrijpt de reactie maar moet de regels uitvoeren door de keeper rood te geven en vind het heel vervelend.
Hij wil alleen niet zeggen of hij begrip voor de reactie van esteban heeft, hij is alleen om te observeren.

Reactie KNVB:
Er moeten eerst rapporten door de clubs etc opgesteld worden waarna het bestuur voetbal beslist wat er met de wedstrijd moet gaan gebeuren. Weet nog niet of voor oud en nieuw de reactie van de knvb zal komen.
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:31 schreef Nenam_tiL het volgende:
Als je al een bal uit het netje hebt moeten halen heb je al de tyfus erin.........ik zal jullie eerlijk vertellen......ik had die debiel helemaal de kolere geschopt.....die had maanden vloeibaar kunnen eten.....Esteban//////Beetje held........en hier moeten jullie het mee doen
is dat zo?
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:28 schreef remco k het volgende:

[..]

indd, ik kan me gewoon helemaal inleven in esteban, die jongen krijgt dadelijk nog 6 a 7 wedstrijden schorsing zul je zien
baco74
 baco74 - woensdag 21 december 2011 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:24 schreef remco k het volgende:

Esteban kon na zijn mooie ontwijk-aktie ook gewoon de andere kant op rennen, die gozer lag op de grond en 2 a 3 supoosten waren al ter plekke.
Snap ook wel dat hij geschrokken was na deze aktie, maar dat maakt zijn handelen niet goed.
Ajax zal deze wedstrijd niet reglementair met 5-0 verliezen.
De scheids bepaald en geeft aan wanneer de veiligheid voor spelers, trainers en publiek niet meer gewaarborcht is.
Dit gaat meestal na een singaal van politie, burgemeester en of de veiligheidscoordinator.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:31 schreef Nenam_tiL het volgende:
nou vooruit gap, ben jij ook een beetje held na je geniale opmerking:)
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:33 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Enkel?
Alleen Enkel, zelfde betekenis snappie..
uitnoord
 uitnoord - woensdag 21 december 2011 - 22:35   quote  deeplink  
twee benen op zijn hoofd?????? dat is toch ook direct rood!!!!!
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:33 schreef baco74 het volgende:

[..]

Esteban kon na zijn mooie ontwijk-aktie ook gewoon de andere kant op rennen, die gozer lag op de grond en 2 a 3 supoosten waren al ter plekke.
Snap ook wel dat hij geschrokken was na deze aktie, maar dat maakt zijn handelen niet goed.
De scheids bepaald en geeft aan wanneer de veiligheid voor spelers, trainers en publiek niet meer gewaarborcht is.
Dit gaat meestal na een singaal van politie, burgemeester en of de veiligheidscoordinator.
Hehe,eindelijk iemand die goed na kan denken....
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

Gaat echt gebeuren hoor, let maar op..
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:35   quote  deeplink  
quote:

[..]

wat zou je zelf gedaan hebben op dat moment, je schrik je rot!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:33 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

indd, ik kan me gewoon helemaal inleven in esteban, die jongen krijgt dadelijk nog 6 a 7 wedstrijden schorsing zul je zien
Terrecht! Hij moet gewoon het gevecht uit de weg gaan en niet als rocky balboa gaan acten. Punt. Schorsen die druiper!
PS25
 PS25 - woensdag 21 december 2011 - 22:36   quote  deeplink  
Nijhuis deed helemaal niets verkeerd, helaas zijn de regels nu eenmaal zo. Spelers van het veld halen vond ik ook de enige juiste, dappere reactie van Verbeek. Ook Ajax valt naar mijn idee niets te verwijten. Wat Ajax samen met zijn supporters wel kan doen is een ludieke actie voor AZ en supporters om te laten zien dat we dit soort gedrag keihard afkeuren. Ik vind het ok als Ajax uit de beker gehaald wordt, want stel je eens voor wat er gebeurt of wat voor gezeik er komt als Ajax de beker wint....

Hoeveel moet Ajax nog over zich heen krijgen, hoop dat er nog medicijnen zijn, want Ajax is ziek

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 december 2011 door PS25 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-AZ stilgelegd na incident door gestoorde 'Ajax-fan' : reactie AZ-keeper is rood.

0.0073568