BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-AZ stilgelegd na incident door gestoorde 'Ajax-fan' : reactie AZ-keeper is rood.

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Boudewijn
 Boudewijn - woensdag 21 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:33 schreef baco74 het volgende:

[..]

Esteban kon na zijn mooie ontwijk-aktie ook gewoon de andere kant op rennen, die gozer lag op de grond en 2 a 3 supoosten waren al ter plekke.
Snap ook wel dat hij geschrokken was na deze aktie, maar dat maakt zijn handelen niet goed.
Ajax zal deze wedstrijd niet reglementair met 5-0 verliezen.
De scheids bepaald en geeft aan wanneer de veiligheid voor spelers, trainers en publiek niet meer gewaarborcht is.
Dit gaat meestal na een singaal van politie, burgemeester en of de veiligheidscoordinator.
Esteban schopte twee keer in totaal terwijl er nog geen een suppoost in de buurt was.
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:36 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Terrecht! Hij moet gewoon het gevecht uit de weg gaan en niet als rocky balboa gaan acten. Punt. Schorsen die druiper!
Het was wel een vol punt volgens mij, die supporter (mafkees) lag klem op de grond.
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:

[..]

Terrecht! Hij moet gewoon het gevecht uit de weg gaan en niet als rocky balboa gaan acten. Punt. Schorsen die druiper!
Het was wel een vol punt volgens mij, die supporter (mafkees) lag klem op de grond.
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
dus je gaat iemand op tv en voor 30.000man live doodschoppen......kan dat wel dan?
mag geen eigen rechter spelen....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:36 schreef PS25 het volgende:
Nijhuis deed helemaal niets verkeerd, helaas zijn de regels nu eenmaal zo. Spelers van het veld halen vond ik ook de enige juiste, dappere reactie van Verbeek. Ook Ajax valt naar mijn idee iets te verwijten. Wat Ajax samen met zijn supporters wel kan doen is een ludieke actie voor AZ en supporters om te laten zien dat we dit soort gedrag keihard afkeuren. Ik vind het ok als Ajax uit de beker gehaald wordt, want stel je eens voor wat er gebeurt of wat voor gezeik er komt als Ajax de beker wint....

Hoeveel moet Ajax nog over zich heen krijgen, hoop dat er nog medicijnen zijn, want Ajax is ziek
Welterusten jochie....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 21 december 2011 - 22:38   quote  deeplink  
los van alles, kan de KNVB geen daad stellen, door beide clubs uit het bekertoernooi te halen en AJAX verplichten een doorlopendegracht om het invalideplatform heen te leggen?
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:38   quote  deeplink  
staat ook in strafboek van wetrecht....dat ze m niet oppakken wegens mishandeling...
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:37 schreef bahbah het volgende:
dus je gaat iemand op tv en voor 30.000man live doodschoppen......kan dat wel dan?
mag geen eigen rechter spelen....
Is die supporter dood dan??
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:38 schreef Ronald 1960 het volgende:
los van alles, kan de KNVB geen daad stellen, door beide clubs uit het bekertoernooi te halen en AJAX verplichten een doorlopendegracht om het invalideplatform heen te leggen?
is ook wel op te lossen met liften voor de invaliden daar...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - woensdag 21 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
Ajax was beter en az pakt nu alles aan om door te kunnen bekeren....zielig gedrag. Ik haat ze de mietjes!
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:38 schreef bahbah het volgende:
staat ook in strafboek van wetrecht....dat ze m niet oppakken wegens mishandeling...
Is net gemeld, Esteban moet zelf aangifte doen zodat de mafketel vastgehouden kan worden..
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Is die supporter dood dan??
ja remco als hij de kans had gehad en hij had m in het gezicht geraakt met die twee schoppen was ie nu dood ja
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:39 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Ajax was beter en az pakt nu alles aan om door te kunnen bekeren....zielig gedrag. Ik haat ze de mietjes!
Ajax beter??
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Is net gemeld, Esteban moet zelf aangifte doen zodat de mafketel vastgehouden kan worden..
Let maar eens op...wie mishandeld wie uiteindelijk.....???
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:40 schreef bahbah het volgende:

[..]

ja remco als hij de kans had gehad en hij had m in het gezicht geraakt met die twee schoppen was ie nu dood ja
Dus iedereen die twee schoppen op z'n hoofd krijgt is dood?? Nadat die stewart erbij is gaat gaat ie toch niet verder..
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:41 schreef bahbah het volgende:

[..]

Let maar eens op...wie mishandeld wie uiteindelijk.....???
Zelfbescherming..
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:

[..]

ik denk als het bij jou gebeurd dat je hetzelfde doet
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 21 december 2011 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus iedereen die twee schoppen op z'n hoofd krijgt is dood?? Nadat die stewart erbij is gaat gaat ie toch niet verder..
volgens mij werd hij niet op z'n hoofd geraakt
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:43 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

volgens mij werd hij niet op z'n hoofd geraakt
Dat zeg ik ook niet, bahbah neemt dat als voorbeeld..
uitnoord
 uitnoord - woensdag 21 december 2011 - 22:44   quote  deeplink  
hey luis_suarez, jij discrimineerd al dan valtschrikken toch wel mee!!!!
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Zelfbescherming..
niks mee te maken de wet.....echt niet...je mag ook geen inbreker mishandelen...zelfbescherming is wat ie deed: afweren....vervolgens was het geen zelfbescherming meer....maar mishandeling.....
krom he? maar zo is het wel officieel...
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:44 schreef uitnoord het volgende:
hoezo discrimineer ik??
kan dat nergens terughalen dus lul niet
alibabba
 alibabba - woensdag 21 december 2011 - 22:46   quote  deeplink  
Nijhuis had NOOIT die rode kaart moeten trekken....het zal allemaal wel volgens de regels maar je moet gewoon handelen in de geest van de wedstrijd...die kolerebende van de KNVB met hun regels en spelregelboekje....je moet als scheidsrechter gewoon MENS zijn en dan had je die rode kaart NOOIT gegeven...daarbij had AZ een 100% penalty verdiend en Verbeek werd het allemaal teveel en TERECHT!!

Ajax zal verbannen worden uit het toernooi door een MALLOOT...een zwarte bladzijde wederom voor Ajax....IN en INTRIEST!!!
remco k
 remco k - woensdag 21 december 2011 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:44 schreef bahbah het volgende:

[..]

niks mee te maken de wet.....echt niet...je mag ook geen inbreker mishandelen...zelfbescherming is wat ie deed: afweren....vervolgens was het geen zelfbescherming meer....maar mishandeling.....
krom he? maar zo is het wel officieel...
Zal best, maar dank enkel en alleen als die jongen een aanklacht indient.. Er zal ook geen rechter zijn die hem durft te veroordelen verwacxht ik..
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:44 schreef uitnoord het volgende:
hoezo discrimineer ik, ga geen onzin lullen man! ik heb niemand beledigd, het enige wat ik gezegt heb is dat als je het zelf meemaakt je waarschijnlijk hetzelfde zou doen en dat ik het met esteban eens ben!
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Zal best, maar dank enkel en alleen als die jongen een aanklacht indient.. Er zal ook geen rechter zijn die hem durft te veroordelen verwacxht ik..
och remco,net zo handig...wie mishandeld wie uiteindelijk? ik weet het ,het is krom maar ja.
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:50   quote  deeplink  
iemand aanvallen zonder m te raken.....en dan zelf mishandeld worden....mmmm
pth
 pth - woensdag 21 december 2011 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:22 schreef PSVMocro het volgende:

[..]

Na de 1x is het volgens de huidige regels ook rood, dus daar heb je weinig aan. Kun je net zo goed doortrappen. Ik denk overigens niet dat je bij 1x trappen zal stoppen, je hebt te maken met schrik en adrenaline. Je zag wel dat Esteban wegstapte toen de steward bij de supporter was.
Volgens mij wou hij vervolgens ook nog de eerste de beste steward te lijf. Keur dit incident volledig af, maar bij die gast zit toch ook echt een steekje los.
alibabba
 alibabba - woensdag 21 december 2011 - 22:51   quote  deeplink  
Wat Esteban doet vind ik niet zo relevant....een ander gaat er anders om dan een andere....de schuldige is die IDIOOT en niet Esteban.....een rode kaart is dus NOOIT rechtvaardig, ook al zijn de spelregels anders....Nijhuis is een meeloper 1e klas en hij jad stelling moeten nemen en die rode kaart NIET moeten trekken....fuck de regels in deze, want je moet in zo'n situatie MENS zijn..als Nijhuis die kaart niet trekt, is er niemand die hem dat kwalijk neemt...daar gaat het om...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:52   quote  deeplink  
Wat Nijhuis in de persconferentie aangaf, probeerde ik eerder al duidelijk te maken. De rode kaart is niet gegeven vanwege het feit dat Esteban afweerde, maar vanwege het feit dat hij de supporter, welke op de grond lag, 2 maal doorschopte terwijl assistentie onderweg was en hijzelf had kunnen weglopen!

En zoals bahbah al aangeeft kan het voor Esteban ook een staartje krijgen, aangezien hij een, op dat moment, weerloos persoon doorschopt terwijl deze zichzelf niet meer kan verdedigen.

Ajax krijgt een straf, AZ krijgt een straf en Esteban krijgt een fikse schorsing. En welke straffen Ajax en AZ krijgen hangt af van de aanklager!
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:50 schreef bahbah het volgende:
iemand aanvallen zonder m te raken.....en dan zelf mishandeld worden....mmmm
wat een onzin, jij staat voor je uit te kijken en iemand valt je aan, nogmaals, wat zou op zon hectisch moment zelf doen?
Maximus
 Maximus - woensdag 21 december 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:52 schreef amsterdammer113 het volgende:
Wat Nijhuis in de persconferentie aangaf, probeerde ik eerder al duidelijk te maken. De rode kaart is niet gegeven vanwege het feit dat Esteban afweerde, maar vanwege het feit dat hij de supporter, welke op de grond lag, 2 maal doorschopte terwijl assistentie onderweg was en hijzelf had kunnen weglopen!

En zoals bahbah al aangeeft kan het voor Esteban ook een staartje krijgen, aangezien hij een, op dat moment, weerloos persoon doorschopt terwijl deze zichzelf niet meer kan verdedigen.

Ajax krijgt een straf, AZ krijgt een straf en Esteban krijgt een fikse schorsing. En welke straffen Ajax en AZ krijgen hangt af van de aanklager!
Wat krom is recht lullen en andersom???
alibabba
 alibabba - woensdag 21 december 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:

Ik zou het belachelijk vinden als Esteban een schorsing zou krijgen...het is een pure emotionele reactie en iedereen reageert in deze anders...je moet de schuld leggen bij die MAFKEES en hem aanpakken...daarbij vind ik Nijhuis de OETLUL van de avond...
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:54   quote  deeplink  
az loopt onreglementair van het veld af.
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:54   quote  deeplink  
quote:

ik zou zeggen omdat az niet meer verder wilde spelen en het wat de scheidsrechter betreft wel had gekunt dat az uit het toernooi ligt en dat esteban 6 a 7 wedstrijden krijgt, daarbij krijgt ajax een enorme boete en misschien wel wedstrijden zonder publiek, zoiets moet het wel zijn
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:53 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

wat een onzin, jij staat voor je uit te kijken en iemand valt je aan, nogmaals, wat zou op zon hectisch moment zelf doen?
Maar toch kan Esteban strafrechterlijk vervolgd worden als die jongen ook aangifte gaat doen! Esteban word dan ipv slachtoffer in 1 keer dader. Die jongen krijgt enkel een poging tot aan zijn broek aangezien hij Esteban niet verwond. Wat Esteban vervolgens doet is doorhalen op een weerloos persoon en is bij letter van de wet strafbaar!

Neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk incident is en een domper op wat een mooie avond zou moeten worden! Jammer maar helaas!
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:54 schreef alibabba het volgende:

[..]

Ik zou het belachelijk vinden als Esteban een schorsing zou krijgen...het is een pure emotionele reactie en iedereen reageert in deze anders...je moet de schuld leggen bij die MAFKEES en hem aanpakken...daarbij vind ik Nijhuis de OETLUL van de avond...
emotie op die manier is niet handig in topsport.
hij had weg moeten lopen na m op een fantastische manier ontweken te hebben...maar hij plipte op een zuid amerikaanse manier....heethoofd eerste klas...
baco74
 baco74 - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Gaat echt gebeuren hoor, let maar op..
Zou bijna een net zo'n belachelijke actie zijn.
Als die keeper nu geblesseerd was geraakt was het een ander verhaal (zie staafincident),
maar als men Ajax regelmentair met 5-0 laat verliezen vanwege onveiligheid dan zou dat belachelijk zijn.
Als het onveilig zou zijn geweest dan geldt dat niet alleen voor AZ maar ook voor de Ajax-spelers.
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:56 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

Maar toch kan Esteban strafrechterlijk vervolgd worden als die jongen ook aangifte gaat doen! Esteban word dan ipv slachtoffer in 1 keer dader. Die jongen krijgt enkel een poging tot aan zijn broek aangezien hij Esteban niet verwond. Wat Esteban vervolgens doet is doorhalen op een weerloos persoon en is bij letter van de wet strafbaar!

Neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk incident is en een domper op wat een mooie avond zou moeten worden! Jammer maar helaas!
jij hebt ook recht gestudeerd:)
pth
 pth - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax beter??
Ja inderdaad Ajax beter, AZ creëerde zo goed als niets tot het belachelijke moment. Buiten dat ik deze idiote actie volledig afkeur, kwam het Rambootje Verbeek wel erg goed uit om weg te lopen. Als hij zijn ploeg direct van het veld haalt a la, maar reactie kwam pas na de rode kaart
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:56 schreef amsterdammer113 het volgende:

[..]

dat ben ik ook helemaal met je eens! maar esteban gaan sowiezo schorsing krijgen en een dikke ook! die jongen krijgt zijn straf nog wel denk ik!
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:54 schreef alibabba het volgende:

[..]

Maar zoals ik al refereer doet Esteban iets wat wettelijk ook niet is toegestaan. Hij schopt door op een weerloos geworden persoon en dat is strafbaar bij de letter van de wet!
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - woensdag 21 december 2011 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:48 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

hoezo discrimineer ik, ga geen onzin lullen man! ik heb niemand beledigd, het enige wat ik gezegt heb is dat als je het zelf meemaakt je waarschijnlijk hetzelfde zou doen en dat ik het met esteban eens ben!
En ik met jou gap
alibabba
 alibabba - woensdag 21 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:54 schreef bahbah het volgende:
az loopt onreglementair van het veld af.
Er is niets onreglementairs aan...Verbeek was woest op Nijhuis en TERECHT...een 100% penalty niet geven en Esteban rood trekken na een aanslag...het zal allemaal wel volgens de regels, maar je moet het MENSELIJK vlak erbij halen....denk gewoon normaal en handel in de geest van de wedstrijd en dan trek je NOOIT die kaart...dan was de wedstrijd gewoon doorgespeeld en was er niet veel aan de hand geweest.....1 ding was dan gebeurd; die FLAPDROL een stadionverbod en was IEDEREEN tevreden geweest....HOE SIMPEL KAN HET ZIJN?????
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
even wat ander, een vraagje, heb ik niet iemand gediscrimineerd? dat vraag ik even omdat uitnoord dat beweerde. graag ff jullie mening want kan het zelf namelijk niet achterhalen
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:54 schreef Luis_suarez_19 het volgende:

[..]

ik zou zeggen omdat az niet meer verder wilde spelen en het wat de scheidsrechter betreft wel had gekunt dat az uit het toernooi ligt en dat esteban 6 a 7 wedstrijden krijgt, daarbij krijgt ajax een enorme boete en misschien wel wedstrijden zonder publiek, zoiets moet het wel zijn
dat denk ik ook....geen wedstrijden zonder publiek maar wel een boete...
amsterdammer113
 amsterdammer113 - woensdag 21 december 2011 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:57 schreef bahbah het volgende:

[..]

jij hebt ook recht gestudeerd:)
Nee geen rechten gestudeerd, maar in mijn werk krijg ik er veel mee te maken! ;-)
Loetje
 Loetje - woensdag 21 december 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:58 schreef bahbah het volgende:

[..]

dat denk ik ook....geen wedstrijden zonder publiek maar wel een boete...
dat betwijfel ik, ajax gaat hier niet goed mee wegkomen, het zal mij niet verbazen dat het zonder publiek moet! bovendien, wat dacht je van az-ajax direct na de winterstop? als daar maar supporters meemogen!
bahbah
 bahbah - woensdag 21 december 2011 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:57 schreef pth het volgende:

[..]

Ja inderdaad Ajax beter, AZ creëerde zo goed als niets tot het belachelijke moment. Buiten dat ik deze idiote actie volledig afkeur, kwam het Rambootje Verbeek wel erg goed uit om weg te lopen. Als hij zijn ploeg direct van het veld haalt a la, maar reactie kwam pas na de rode kaart
juist juist juist...+1
alibabba
 alibabba - woensdag 21 december 2011 - 23:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 december 2011 - 22:56 schreef bahbah het volgende:

[..]

emotie op die manier is niet handig in topsport.
hij had weg moeten lopen na m op een fantastische manier ontweken te hebben...maar hij plipte op een zuid amerikaanse manier....heethoofd eerste klas...
Hij had idd kunnen weglopen ja, maar hij reageerde anders en er zijn er veel die daar begrip voor kunnen hebben...je moet de schuld niet zoeken bij Esteban, dat is de wereld op zijn kop....2 dingen; die SCHOFT die op hem in komt lopen en DRUILOOR Nijhuis die het MENSELIJKE vlak weer ondermijnd...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5985
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ajax-AZ stilgelegd na incident door gestoorde 'Ajax-fan' : reactie AZ-keeper is rood.

0.0083990