|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: oh...LOL!!!! tnx ;-) |
|
|
|
|
Hummel10
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 21:33 schreef daantjuh het volgende:Terrecht ik ging het veld ook nie meer op niet vergeten he het was wel een ajax suppotter die dit veroorzaakte en zorde voor tien man bij az en dan willen ze het ook nog uitbuiten ik had ajax wel willen horen als het anderzom was kijken hoe zielig hun dan zijn waarschijnlijk nog triester Dat ie niet meer wilde spelen begrijp ik volledig en al helemaal niet met tien man. Vind dat ook wel terecht maar dat de ploeg niet meer kon spelen en gebroken na dat zeven keer gehoord te hebben kreeg ik een vieze smaak in mijn mond. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 21:33 schreef daantjuh het volgende:Terrecht ik ging het veld ook nie meer op niet vergeten he het was wel een ajax suppotter die dit veroorzaakte en zorde voor tien man bij az en dan willen ze het ook nog uitbuiten ik had ajax wel willen horen als het anderzom was kijken hoe zielig hun dan zijn waarschijnlijk nog triester Wat lul jij nou weer dom? Volgens mij heeft Ajax zich in deze bijzonder netjes en begripvol opgesteld. Dat JIJ hier nu zielig moet komen doen en een beetje de calimero komt uithangen... Denk eens na voordat je iets typt zot. |
|
|
|
|
Bazz
|
|
|
Zit net bij toeval filmpje "AZ onthaald in Alkmaar/DNP.NU" op youtube te kijken waarin die kaaskoppen hun pindakaasbroeken onthalen.... hoor ik die kaaskoppen toch echt "Hamas ..." roepen. Lijkt me dat dat sancties oplevert, dus zeker geen actie voor... |
|
|
|
|
Symex
|
|
|
quote:Op donderdag 22 december 2011 - 14:03 schreef freakie het volgende:Ik heb een hele andere mening dan ik tot nu toe las. In de regels staat dat als je natrapt een rode kaart krijgt, dat je als je een elleboog geeft een rode kaart is, dat een roggel in je gezicht rood is, dat tegen iemand racistische opmerkingen maken rood is. Als esteban die jongen 3 keer in zijn buik trapt en door het dolle heen is moet hij geen rood krijgen?? Echt waarzin, esteban moet gewoon rood hebben, die jongen zie je niet meer in de wedstrijden van ajax. Alle twee zijn ze net zo fout geweest. Dan kan je zeggen hij heeft uit emotie gehandeld. Dus nou jongens nu gaan we allemaal zeggen tegen de pers als er bij enoh een te grove overtreding was dat het uit emotie is gebeurd. En dan is het een onterechte rode kaart? oo weet je wat als er gevochten word en er slaat iemand en er word dan terug geslagen dan gaat alleen de gene die als eerste begon rood geven!!!! JAAAAAAH laten we dan doen!!! Die esteban die moet niet zo opgewonden doen. En COMMAAAAN de veiligheid was er niet meer? 1 supporter die niet eens raak kan trappen. Natuurlijk vind ik persoonlijk dat je m best een trap kan geven, maar persoonlijke dingen en regels kan je niet door elkaar halen. Anders moet je zoals al wel gezegd is de regels gaan veranderen en zeggen dat iedere speler op EMOTIE en ZELFVERDEDIGING mag handelen.. Jij hebt zeker een flinke tik met een hamer op je hoofd gehad,wat een onzin... |
|
|
|
|
bully
|
|
|
|
|
|
Symex
|
|
|
|
|
|
BRW
|
|
|
Een stukje van de Burgemeester van Alkmaar:
Burgemeester Piet Bruinooge van Alkmaar overweegt de competitiewedstrijd tussen AZ en Ajax op 22 januari te verbieden. Uitgerekend in het eerste duel na de winterstop staan de twee clubs weer tegenover elkaar. 'Het hangt af van de beslissing die de KNVB nog moet nemen. Maar ik loop nergens op vooruit, ik wil er geen extra lading op leggen', zegt Bruinooge in het Noordhollands Dagblad.
Buitengewoon menselijk Bruinooge was woensdag zelf aanwezig in de Arena, toen AZ-doelman Esteban werd aangevallen door een onverlaat. De keeper trapte tot tweemaal toe in op zijn op de grond liggende belager. 'Ik vond het een buitengewoon menselijke reactie van Esteban. De sfeer was sowieso al wat bedreigend en als zoiets gebeurt, sta je als voetballer stijf van de adrenaline.'
Passende maatregelen Bruinooge voerde gisteren overleg met Toon Gerbrands, algemeen directeur van AZ, politie en openbaar ministerie. 'Ik bereid me voor op ontwikkelingen die zich in de aanloop naar AZ-Ajax kunnen voordoen. Als de openbare orde voor, rond of tijdens de wedstrijd in het geding komt, zal ik passende maatregelen nemen.'
Straf KNVB De burgemeester wil eerst de straf afwachten die de KNVB uitspreekt. Ajax hangt een sanctie boven het hoofd omdat een toeschouwer met een stadionverbod binnen wist te komen. Door falende security kon die man het speelveld te betreden. AZ kan mogelijk ook bestraft worden, omdat het weigerde verder te spelen na de rode kaart voor Esteban. Als één of beide clubs bestraft worden, verhoogt dat volgens Bruinooge het risico op supportersrellen in januari.
Kalashnikov Bruinooge laakt de veiligheidscontrole bij de Amsterdam Arena. 'Ik had woensdag een Kalashnikov onder mijn lange jas kunnen binnendragen en niemand zou het hebben gemerkt.' (Redactie) 23/12/11 09u55
BRON: AD.nl
Een opmerkelijk stukje: "De sfeer was sowieso al wat bedreigend" In welk stadion heeft deze beste man gezeten dan? Niet in de Arena! |
|
|
|
|
Ride
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 december 2011 - 10:09 schreef BRW het volgende:Een opmerkelijk stukje: "De sfeer was sowieso al wat bedreigend" In welk stadion heeft deze beste man gezeten dan? Niet in de Arena! Heb jij wel buiten gelopen? Ben je met een helikopter op het veld geland en toen in de kelder gaan zitten?
De hoofdingang was bezet door de vak410-corteo met vuurwerk, rookbommen, flares en een massa dronken, stonede en gesnoven jochies en mannetjes. Daar moet dan de mensen die op uitnodiging gekomen zijn langslopen. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 december 2011 - 10:25 schreef Ride het volgende:[..] Heb jij wel buiten gelopen? Ben je met een helikopter op het veld geland en toen in de kelder gaan zitten? De hoofdingang was bezet door de vak410-corteo met vuurwerk, rookbommen, flares en een massa dronken, stonede en gesnoven jochies en mannetjes. Daar moet dan de mensen die op uitnodiging gekomen zijn langslopen. Inderdaad waar. Al staat dat natuurlijk los van het incident op het veld. Die kerel heeft ODD...
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 december 2011 door Booya4Afca -- |
|
|
|
|
marius
|
|
|
ach dat corteo was al lang van te voren geplant dus als die daar al moeilijk over gaat doen, en elk stadion heeft zen valen ik kon woensdag aaf ook gewoon naar binnen lopen, ze kunnen toch geen 50000 personen gaan fouleren en controleren, vind et een beetje partijdige uitspraak! |
|
|
|
|
BRW
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 december 2011 - 10:25 schreef Ride het volgende:[..] Heb jij wel buiten gelopen? Ben je met een helikopter op het veld geland en toen in de kelder gaan zitten? De hoofdingang was bezet door de vak410-corteo met vuurwerk, rookbommen, flares en een massa dronken, stonede en gesnoven jochies en mannetjes. Daar moet dan de mensen die op uitnodiging gekomen zijn langslopen. Ik heb zeker buiten gelopen maar de Corteo heb ik gemist. Ik dacht dat hij doelde op de situatie in het stadion.. Ben zelfs nog bij de hoofdingang geweest om daar te meeten met een vriend van mij! Niks meegekregen van een dreigende situatie.. Zal wel aan mij liggen dan! Mensen voelen zich tegenwoordig al snel bedreigd.. |
|
|
|
|
Booya4Afca
|
|
|
quote:Op vrijdag 23 december 2011 - 12:34 schreef BRW het volgende:[..] Ik heb zeker buiten gelopen maar de Corteo heb ik gemist. Ik dacht dat hij doelde op de situatie in het stadion.. Ben zelfs nog bij de hoofdingang geweest om daar te meeten met een vriend van mij! Niks meegekregen van een dreigende situatie.. Zal wel aan mij liggen dan! Mensen voelen zich tegenwoordig al snel bedreigd.. Ach de Burgemeester van Kaasstad maakt gewoon misbruik van deze situatie. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
Deze burgemeester is de enige die spreekt van een grimmige situatie trouwens. Alle AZ functionarissen hebben dat niet in de mond gehad, sterker nog, die zeiden juist dat de sfeer prima was.
Lijkt me meer een onderhandse manier om druk te zetten op de KNVB dan iets dat echt ergens op slaat. |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/3092880/2011/12/23/KNVB-Ajax-uit-de-beker-nemen-geen-optie.dhtml
In een mededeling heeft de KNVB bekend gemaakt dat Ajax niet uit het bekertoernooi gezet zal worden naar aanleiding van de ongeregeldheden van woensdag in de wedstrijd tegen AZ. Wel moeten de Amsterdammers rekening houden met een straf. De uitspraak wordt verwacht op 28 december.
Het bestuur betaald voetbal moet beslissen wat er gaat gebeuren met de gestaakte wedstrijd. Daarnaast onderzoekt de aanklager het incident waarbij Ajax-'fan' Wesley doelman Esteban te lijf ging.
De aanklager betaald voetbal kijkt of er sprake is van schuld aan de zijde van één of beide clubs. Hij legt vervolgens zijn bevindingen voor aan het bestuur betaald voetbal. Het bestuur beslist vervolgens wat er met de wedstrijd gebeurt. Reglementair zijn er drie opties:
1. De wedstrijd wordt uitgespeeld; 2. De wedstrijd wordt overgespeeld; 3. De bereikte stand wordt als eindstand aangemerkt.
Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is reglementair gezien geen optie.
Daarnaast loopt een tuchtrechtelijke procedure naar aanleiding van het incident. Mocht de aanklager naar aanleiding van het onderzoek van mening zijn dat één of beide clubs niet juist gehandeld zou hebben, dan zouden tuchtrechtelijke sancties kunnen volgen. Het toekennen van een reglementaire overwinning dan wel nederlaag is hierbij reglementair gezien wederom geen mogelijkheid.
Eerder vandaag meldde het AD al dat AZ bij het uitspelen van de wedstrijd sowieso met tien man moet spelen. Wordt de wedstrijd in zijn geheel opnieuw gespeeld, dan is dat nog de vraag.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 december 2011 door Eide -- |
|
|
|
|
amsterdammer113
|
|
|
Jongens, deze actie was van een individu. Je kan jezelf hier gewoonweg niet tegen wapenen. Hoe graag je dat ook zou willen. De afgelopen jaren zijn er genoeg voorbeelden geweest waarbij een individu aan de totale beveiliging weet te ontsnappen en toch een ravage kan uitrichten. Met grootste dieptepunt toch het incident in Apeldoorn. Ook dit werd veroorzaakt door een individu en bij zo'n dag mag je er toch vanuit gaan dat de beveiliging nog een stuk scherper is dan bij een voetbalwedstrijd in de Eredivisie of de beker! Ajax kan gewoonweg niet meer doen, dan het heeft gedaan! |
|
|
|
|
marius
|
|
|
wacht echt op de actie van de knvb, hoop op een goede uitspraak! en laat die maloot maar voor alle kosten opdraaien heeft die nog veel weddenschappen voor nodig om dat bedrag te gaan betalen! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Hopen dat de wesdtrijd vanaf minuut 1 opnieuw gespeeld wordt met het team dat je op dat moment wil en kan opstellen.. dan is alles gewoon weer normaal |
|
|
|
|
slimpie
|
|
|
Ajax niet uit de beker? Dus ze kunnen ook gewoon weer met staven gooien of wat is hier de bedoeling van? |
|
|
|
|
Eide
|
|
|
quote:Op zaterdag 24 december 2011 - 04:11 schreef slimpie het volgende:Ajax niet uit de beker? Dus ze kunnen ook gewoon weer met staven gooien of wat is hier de bedoeling van? Lees nu eerst eens de posts die er al zijn... maar je hebt jezelf waarschijnlijk dan ook niet voor niets slimpie genoemd. |
|
|
|
|
baco74
|
|
|
quote: Haha das pas lachen om 'n scheet.
Deze dan:
|
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
wordt volledig overgespeeld!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Donderdag 19 Januari om 14;30 wordt hij ZONDER publiek overgespeeld in de ArenA |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
SCHOFTEN bij de KNVB..
van oostveen: uitspelen niet rechtmatig ivm rode kaart esteban
nee, maar is t wel rechtmatig dat ze de 1-0 nu wegvagen? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Ajax overigens ook nog 10.000 boete..
En een wedstrijd voorwaardelijk zonder publiek.. 2 jaar proefperiode
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Grasmaaier -- |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
echt vies is de KNVB he....hoezo dan niet verderspelen??? zonder publiek begrijp ik ook niet helemaal...die Wesley zit er niet meer tussen dus ik kan me niet voorstellen dan het nog een keer gebeurt! |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
en als je het ergens niet mee eens bent kan je blijbaar als hysterische friese coach je spelers van het veld halen zonder dat je daarvoor gestraft wordt......onbegrijpelijk!!! |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Voordelen voor Ajax:
- NIKS
Nadelen voor Ajax:
- Geen publiek - Geen 1-0 voorsprong - 11 tegen 11
-----------------------
Voordelen AZ:
- Geen publiek - 0-0 stand - 11 tegen 11
Nadelen AZ:
- NIKS |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:22 schreef Grasmaaier het volgende:Voordelen voor Ajax:- NIKS Nadelen voor Ajax:- Geen publiek - Geen 1-0 voorsprong - 11 tegen 11 ----------------------- Voordelen AZ:- Geen publiek - 0-0 stand - 11 tegen 11 Nadelen AZ:- NIKS Wat ik zeg.....een schande! Ik zou in beroep gaan...kan dat eigenlijk?? |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Jazeker.. is een voorstel dit, maar moet je niet doen.. wordt de boete alleen maar hoger. |
|
|
|
|
Snorder
|
|
|
Het is echt een corrupt zooitje dat KNVB, dat was al bekend maar nu laten ze het nog meer blijken. Onbegrijpelijk is dit besluit.
Volgens de regels moesten ze bij verder spelen 10 vs 11 spelen en dat was niet rechtvaardig. Een 1-0 wegpoetsen is wel rechtvaardig zeker? En tegen die zelfde regels in een rode kaart wegpoetsen is ook rechtvaardig? Waar zijn heel die mislukte regels dan op gebasseerd als je ze zelf mag maken naar je hand?
Die Verbeek was het kind van de eredivisie en dat krijgt nog ze zin ook.. Onbegrijpelijk. Misschien moet i weer een gedichtje oplezen na de wedstrijd.
Eredivisie Live ga ik maar opzeggen, ik heb geen trek om een kind en een corrupt iets te sponseren.
Edit: De boete kan idd hoger worden, maar je kan ook duidelijk laten blijken dat je het niet eens bent met dit besluit. Soms moet je de koste voor lief nemen om een voorbeeld te stellen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 28 december 2011 door Snorder -- |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
Nou volgens mij is de straf (zonder publiek en boete) een voorstel en is het overspelen een beslissing van de competitieleider en daar kan je niks tegen doen. |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
ik ga vandaag nog me geld terug vragen |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
en wat moet het publiek dan...het publiek is voor 90 min gekomen en ze zagen maar 37 min je moet daarvoor echt je geld terugkrijgen |
|
|
|
|
Snorder
|
|
|
Weet iemand of je verplicht bent dezelfde 11 op te stellen? Het is nergens vermeld en volgens mij telt het als geheel opnieuw nog voor minuut 1 en dan mag je geloof ik een nieuw team opstellen.. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:40 schreef Snorder het volgende:Weet iemand of je verplicht bent dezelfde 11 op te stellen? Het is nergens vermeld en volgens mij telt het als geheel opnieuw nog voor minuut 1 en dan mag je geloof ik een nieuw team opstellen.. nee..was ook niet AZ tegen Excelsior dus ik denk nu ook niet |
|
|
|
|
Snorder
|
|
|
AZ - Excelsior was al 45 min bezig en hoefde alleen de 2de helft nog. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: maar dat is wel ongeveer hetzelfde alleen begint Ajax helemaal overnieuw.... |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
de 37 minuten worden gewoon geschrapt en dus is er een compleet nieuwe wedstrijd. Alle evt weer fitte spelers mogen gewoon opgesteld worden |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:45 schreef echte ajaxfan! het volgende:de 37 minuten worden gewoon geschrapt en dus is er een compleet nieuwe wedstrijd. Alle evt weer fitte spelers mogen gewoon opgesteld worden denk t niet maar we zullen zien... |
|
|
|
|
Snorder
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:45 schreef echte ajaxfan! het volgende:de 37 minuten worden gewoon geschrapt en dus is er een compleet nieuwe wedstrijd. Alle evt weer fitte spelers mogen gewoon opgesteld worden Dat lijkt mij ook.. en dan hoop ik nog dat Elm en Hollman worden verkocht! En dat AZ hierna afzakt naar P6 in de competitie. |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:47 schreef Snorder het volgende:[..] Dat lijkt mij ook.. en dan hoop ik nog dat Elm en Hollman worden verkocht! En dat AZ hierna afzakt naar P6 in de competitie. Holman gaat na dit seizoen weg ;) Elm weet ik niet |
|
|
|
|
Grasmaaier
|
|
|
Gele kaarten Enoh en Altidore geschrapt.. beide teams mogen met sterkste elftal spelen |
|
|
|
|
Subaru
|
|
|
Ajax hoeft zijn supporters geen geld terug te geven voor de kaartjes van het bekerduel. De Amsterdamse club kan wel een geste doen naar de fans.
staat op het AD |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote: dat is dan wel het voordeel voor Ajax de gele kaart van Enoh |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
Jongens wat moeten we nog in die MIckey Mouse Cup? Gewoon niet meer meedoen zou ik zeggen. SCHANDALIG deze uitspraak! Die verbeek verdient 5 wedstrijden schorsing voor deze idiote actie!!! |
|
|
|
|
AFCA MARCO
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 10:52 schreef Subaru het volgende:Ajax hoeft zijn supporters geen geld terug te geven voor de kaartjes van het bekerduel. De Amsterdamse club kan wel een geste doen naar de fans. staat op het AD Ook dit vind ik ronduit schandalig! Als supporter betaal je al genoeg en dan word je op deze manier ook nog eens gepakt! Geen geld terug = nooit meer een wedstrijd bezoeken |
|
|
|
|
Snorder
|
|
|
Gevonden:
Opstellingen
Ajax en AZ mogen de opstellingen vrij bepalen. Gijs de Jong, coördinator veiligheidszaken KNVB: "Er is een verschil tussen overspelen en uitspelen."
"Bij uitspelen mag je alleen spelers vervangen die geblesseerd zijn. In dit geval mag je gewoon opstellen wie er speelgerechtigd zijn. Ook worden de twee gele kaarten, die in de wedstrijd zijn gegeven, niet geregistreerd." |
|
|
|
|
Ajax Is The Best
|
|
|
quote:Op woensdag 28 december 2011 - 11:01 schreef Snorder het volgende:Gevonden: Opstellingen Ajax en AZ mogen de opstellingen vrij bepalen. Gijs de Jong, coördinator veiligheidszaken KNVB: "Er is een verschil tussen overspelen en uitspelen." "Bij uitspelen mag je alleen spelers vervangen die geblesseerd zijn. In dit geval mag je gewoon opstellen wie er speelgerechtigd zijn. Ook worden de twee gele kaarten, die in de wedstrijd zijn gegeven, niet geregistreerd." mooi zo! |
|
|
|
|
echte ajaxfan!
|
|
|
|
|